Nie wiem po co i w sumie jak. Wartość prądu 70A alternatora to nie jest podana wartość ładowania aku jest to maksymalna wydajność alternatora. Czyli przy obciążeniu 70A będziemy mieli podane napięcie 14,2-14,4V Alternator nie służy tylko do ładowania aku, zasila on cały samochód podczas jazdy. Prąd ładowania akumulatora zależy od różnicy potencjałów...
Witam Opel Astra 2007 r. silnik Z13DTH. Alternator po wzbudzeniu utrzymuje napięcie 14,2 V. Przy zwiększaniu obciążenia (włączenie świateł, dmuchawa na 3-4 bieg, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja), po każdym włączeniu odbiornika napięcie chwilowo spada i ustala się na 14,00-14,1V. Przy pracy wentylatora chłodnicy w trybie klimatyzacji w rytm włączania...
Witam. Gryze sie z problemem montażu dwóch alternatorów. Alternatory z grupy VAG, Valeo 120A. Czy ktoś może wie, czy jest możliwość wyprowadzenia z tych alternatorów regulatora na zewnątrz? Zależy mi by jednym (nie wykluczam opcji montażu dwóch osobnych) regulatorem (regulator na zasadzie potencjometra) mieć możliwość regulacji napięcia ładowania akumulatora...
Witam Mam nowo zakupiony samochód Clio II 1.4 16V z 2000 roku. Podejrzewam, że zaraz po uruchomieniu silnika akumulator nie jest doładowywany. Wygląda to tak: odpalam wyjeżdżam sobie spokojnie z osiedla, po chwili zapala się kontrolka poduszek powietrznych, po chwili ABS i przygasają światła drogowe. Oczywiście po zgaszeniu silnika już nie odpalę. Ale...
Silnik niema większego znaczenia wszystko zależy jak bardzo obciążysz alternator. Jeśli chodzi o obroty to minimalne ( wolne obroty silnika) wystarczy około 1000 obr/min , natomiast maksymalne nie uszkodzą alternatora jeśli nie przekroczą 7000 obr/min. Gorszą sprawą jest tzw. sprawność alternatora która zaczyna maleć po przekroczeniu pewnych obrotów...
Witam Pare dni temu w samochodzie mojej żony zaczął piszczeć alternator. Alternator zdemontowałem i zaniosłem do mechanika w celu wymiany łożysk. Po wymianie łożysk pisk pozostał. Po przeglądnieciu postów na elektrodzie i po konstultacji z innym mechanikiem padła diagnoza - uszkodzona dioda prostownicza - pisk "elektryczny" do wymiany mostek. Kupiłem...
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Witajcie . Ostatnio spalił mi się bezpiecznik alternatora (alternator bosch 90A) w mojej Octavi. Umieszczony jest on w skrzynce na akumulatorze.Przykładowe zdjęcie z wypalonym bezpiecznikiem .[url=]Link Zdjęcie zapożyczone z forum octavi. U mnie stan skrzynki jest w o wiele lepszym stanie ale samo wypalenie wygląda praktycznie tak samo Wypaliła się...
odnośnie pomiaru na zaciskach akumulatora pomierz jeszcze na wyjściu samego alternatora między + a obudową często korodują śruby mocujące i urywa się masa śilnika jeżeli nadal nie będzie 14.0 14.4V to podmień diody typu 1N400x w alternatorze
Witam jak masz miernik w domu to zrob tak :uruchom silnik i zmierz V na akumulatorze .To co moglo ci pasc w alternatorze to diody regulator napiecia albo szczotki sie skaczyly te pierdoly najczesciej padaja.Jak niebedzie ladowania z przedziale 14 - 14,5 to mozesz juz rozbierac alternator
Witam, posiadam na łodzi żaglowej akumulator żelowy, który jak podaje producent powinien być ładowany przy pracy buforowej napięciem 13,8V , a przy pracy cyklicznej 14,2V. Alternator na łodzi daje 14,4V. Moje pytanie brzmi w jaki, najbezpieczniejszy sposób ładować akumulator żelowy poprzez alternator ? 1) Pomiędzy alternatorem, a akumulatorem wstawić...
Witam. Mam jazdę demio 2000r 1.5 . Pali się cały czas kontrolka ładowania , dodam że sprawdzając ładowanie miernikiem jest na poziomie 14.30v. Alternator został wymontowany i zawieziony do naprawy. Firma zajmująca się regeneracją wymieniał elektronikę łożyska, zrobili testy i miła być sprawny. Po zamontowaniu alternatora sytuacja bez zmian, nadal kontrolka...
Witam.W odpowiedzi na wcześniejszy temat który poruszyłem , podaje nr. alternatorów;orginalny był HELLA CA 1638 IR , następny który wymieniłem to VISTEON 1S7T-BC ale padł.Teraz jest zamontoway inny tylko nie wiem jakej firmy,i on też zaczyna szwankować : po uruchomieniu silnika i włączeniu świateł występuje migotanie ,a gdy silnik jest ciepły to jest...
Szukam jakieś pewne źródło danych regulatorów Bosch sklepy dane mają jakieś nie pewne raz piszą że do alternatorów 70A a raz 90A. A ogólnie to mam alternator 050903015B 0123335001 50-90A siedział w nim regulator 1197311214 i nie wiem czy to był prawidłowy bo inni mają w takim alternatorze 1197311223 a mam pod ręką prawie nowy od mercedesa sprintera...
kup elektroniczny włącznik a nie zwykły przekaźnik bo w fordach to ciężko. Taki jaki ty masz to do VW jest dobry.pozdro nai prościej kupić elektroniczny i się zgadza w VW działa bez zarzutu może to co wniesie dodatkowego przekażnik ma symbole NV4F-2C-Z30a NO:40A/14VDC NC:30A/14VDC DC12V i ma jaszcze zamontowane 2 diody na złączu na wyjściu z przekaznika...
na akumulatorze, zaciski na rozruszniku przeczyszczone, klemy też, mase na silnik w lecie odkręcałem i czyściłem. Czy to że akumulator wygląda na lekko niedoładowany może zaniżać tak napięcie?? Regulator jest Hella 14.1V
Podłącz zwykły woltomierz do akumulatora(na zgaszonym silniku)napięcie powinno wynosić ok 11,0-12,0V.Odpal silnik, jeżeli w trakcie odpalania napięcie spadnie poniżej 9V to znaczy że akumulator jest rozładowany. Po odpaleniu (na umiarkowanych obrotach) napięcie na akumulatorze powinno wynosić ok 14,4V (alternator ładuje prawidłowo).
aha ok to pożyczę od kogoś voltomierz i sprawdzę wiem ze powinno być ok 14,4V
Jakiego kolwiek Nawet od Golfa II, masz od razu koło na pojedynczy pasek. I problem z osiagnięciem 14,4V.
Skąd wziąłeś taką Skodę? Napięcie na zacisku regulatora i przewodzie idącym do kontrolki jest to samo więc wartość musi być też taka sama. Jest jedno ale. Jeśli żarówka jest poprawnie zasilona, czyli ok 14 V to świecenie powoduje różnica napięć. A ta wynosi według twoich pomiarów 2,5 V. Czyli świecenie jest słabiutkie wręcz niezauważalne. Jednak nie...
Witam. Przedstawię swój problem z autkiem, proszę o jakieś rozwiązanie czy wskazówki. Kupiłem to autko z uszkodzonym silnikiem, kupiłem drugi taki sam silnik, następnie przełożyłem. Instalacja elektryczna została ta co była w samochodzie. Alternator jest firmy Valeo. Link do zdjęcia :[url= www.motofrance.home.pl/max-speed/ALLEGRO...
Witam, Post będzie trochę długi, ale chce opisać problem dokładnie bo jest dość dziwny. Szukałem podobnych tematów, ale nigdzie nie był opisany identyczny problem jaki mam. Samochód Golf 4 1.4 16V 2001 rok. Problem z ładowaniem występuje tylko na biegu jałowym przy bardzo dużym obciążeniu odbiornikami. Napięcie mierzone zawsze na alternatorze. W porównaniu...
Witam, Mam podobny problem i szukam pomocy, bo elektryk samochodowy nie znalazł rozwiązania w mojej Mazdzie 626 DiTD . Mam nowy akumulator (stary wysiadł właśnie niedawno) a podczas jego zakładania stwierdzono, że coś jest nie tak z ładowaniem. Po włączeniu świateł, wentylatora i klimatyzacji napięcie spada poniżej 12V. Na 3000 obr/min jest wszystko...
Nie opłaca się ingerować w alternator. Znacznie taniej będzie pilnować by układ ładowania był sprawny, a w razie usterki, po głębokim rozładowaniu akumulatorów naładować je chociaż do napięcia 14.4V prądem dziesięciogodzinnym i dopiero uruchamiać ciągnik ze sprawnym alternatorem. To znacznie ograniczy czas ładowania dużym prądem po rozruchu. Kolega...
A czy na wyłączonym silniku lampka ładowania świeci się? Sprawdź napięcie na wyjściu regulatora napięcia (ten kabelek do lampki ładowania) Jeżeli bedziesz tam miał normalne 14,4V to znaczy że masz uszkodzone diody główne alternatora. Sugerowały by to twoje wcześniej opisywane objawy (obniżone napięcie). Tak naprawdę to nie ma kontroli napięcia ładowania...
Kiedyś walczyłem z podobnym alternatorem. Wymieniłem regulator dający większe napięcie, podmieniłem uzwojenie, wirnik. I miałem ten sam problem, niskie napięcie na wyjściu. 13,5-13,2V. Jak podliczyłem cenę podmiany to wyszedł nowy zamiennik alternatora. Zamiennik na maszynę do sprawdzania i trzymał znamionowo. 13,9V na pełnym obciążeniu, 14,4V na najmniejszym....
Witam W starym ; 15 zasilanie czyli (+) po kluczyku ,lub gdy alternator 9-diodowy to do zacisku D+ alternatora.Do tego zacisku jest podłączona kontrolka ładowania w wyżej wymienionym alternatorze. Zacisk 67 -czyli wzbudzenie (zasilanie wirnika) Ten drugi ; 54-zasilanie po kluczyku D+ kontrolka ładowania i dodatkowo zacisk D+ alternatora DF wzbudzenie...
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można dotknąć - Przy średnich obrotach ok 1300obr/min prąd mierzony...
Witam. Pilna sprawa, bo -13 na zewnątrz, a w autku pojawiły się problemy z ładowaniem. Jak to się stało? Otóż klema dodatnia akumulatora jakimś cudem się poluzowała, podczas jazdy objawiało się to tym, że raz kontrolki świeciły jasno na desce, a na drugi dzień słabiej. Uznałem początkowo, że mi się po prostu wydaje. Trwało to niecałe dwa dni, do momentu...
Ładowanie mam następujące: 14,2 z włączonymi światłąmi mijania (żarówki H4) 13,6 na drogowych (4 reflektory, każdy żarówki H4 60/55W) problemy są po włączeniu świateł tylnych przeciwmgłowych, albo wentylatora - zaczyna mi się tlić lampka akumulatora... Wogóle tylne przeciwmgłowe to palą się jak 5W, a mają przecież 21W, idzie do nich około 10V... Może...
Ogólnie myślałem żeby zrobić to na 10 tranzystorach Do tego 30-40 opornikow Jedna grupa to tranzystor i rezystory 3-4 o mocy 100W każdy, oporność grupy to 0.66-0.75 czyli prąd 19-22A przy napięciu 14.4V Tranzystor o jakim myślalem to IRFP7718PBF Dodano po 14 Radiator to dalszy etap jeden czy znowu użyć paru. Najlepiej chciałbym 1 lub 2 takie 20*20 cm,...
(at)pkorol Masz do wykorzystania tylko tyle ile bierze alternator. Wytrzymałość jak masz pasek który wytrzymuje 10 kW napędzając klimę pompę wody i alternator przekazując alternatorowi 3 kW z tego to jak podłączysz silnik 10 kW to będziesz miał przekroczone obciążenie o 7 kW. A gdzie 10 kW stawia alternator. Chyba w ciężarówce. 14 V 150 A to dopiero...
Tak, będzie wielokrotnością. Dodano po 27 Moc rzeczywista jest taka, jakie będzie obciążenie. Alternator ma coś takiego jak regulator napięcia, który dąży do tego, aby na wyjściu panowało określone napięcie (w przypadku alternatorów samochodowych jest to ok 14.5V). Teraz alternator jest obciążany elektrycznie czyli jest z niego czerpana moc. Napięcie...
Założyłem sterownik (dzisiaj odebrałem), ładowanie zaczyna się od 14,4V :) , po 40 min. wolnych obrotów 14,2V, ruszam w teren miejski, po 1,2 godz. jazdy napięcie utrzymuje się na stałym poziomie 13,8-13,9V. Czy odtrąbić sukces?- sam nie wiem, dmucham na zimne i może kilka dni jazdy pokaże efekt. A nowe fury maja spadek napięcia, bo np A8 zastosowała...
Skoro nie daje się kupić.
Tak lampka zapala sie. Ale problem juz rozwiazany, jak zapalilem samochod przewod od alternatora byl cieply wiec zaczolem to sprawdzac co sie okazalo sruba dociskajaca przewod byla zardzewiala i zasniedziala przez co alternator nie ladowal. I juz po zapaleniu ako ma 14,23 V co mnie cieszy. Temat mozna zamknac.
Witam mam taki maly problemik z alternatorem gdy juz silnik pracuje i alternator laduje (14,2V) (13,9-14V)na zapalonych swiatlach czuc ewidentnie duzy opor stawiany przez alternator pierwszy raz spotykam sie by alternator az tak hamowal silnik czy to jest normale?? sumarycznie to nie przeszkadza lecz skutkuje comiesieczna wymiana paska pomimo iz jest...
Po I: sprawdx masę alternatora,następnie jeśli nie świeći ontrolka to nie ma wzbudzenia i też może nie działać, dalej na zacisku wzbudzenia alternatora musi być zawsze większe napięcie niż na zacisku + np. ładowanie 14,2V to wzbudzenie 14,7V itp. Możma na chwilkę pod kontrolą miernika zewrzeć + z wzbudzeniem jeśli prrzekracza 14V to alternator OK, usterka...
kolego elektron, zwykłą próbówką to raczej można się oszukać, tu trzeba drastyczniejszej metody...śrubokręcik....i MAŁE zwarcie;) Następna do sprawdzenia jest masa na silniku, choć pewnie będzie bo rozrusznik kręci... Następnie kontrola lampki ładowania, przewód zdejmujemy z regulatora ma zgasnąć, dotykamy do masy i ma świecić pełnym światłem, następnie...
Dzięki za odpowiedzi. Narazie trochę pomiarów zrobiłem i tak: napięcie na akumulatorze (silnik wyłączony) to ok 12,8v po uruchomieniu silnika 14,3v, przegazówki nie zwiększają napięcia. natomiast natężenie (po odłączeniu klemy i sprawdzeniu pomiędzy klemą, a zaciskiem) wynosi ok 2,8A takie samo pomiędzy wyjciem z alternatora a kablem Wyczaiłem że w...
Witam, mam problem z traktorem Belarus 920 z 2007 roku, a dokładniej z ładowaniem gdy wyłączone są odbiorniki, posiada on dwa akumulatory 12V, instalacja elektryczna jest na 12V, a rozruch na 24V, za pomocą przekaźnika(przetwornicy 14V/28V) znajdującego pod maską pod chłodnicami (bezpiecznik jest dobry), a ten elementy był wymieniany na nowy oryginalny...
Dzieki bardzo wszystkim. Zgodnie z waszymi radami auto pojechało na lawecie. Co do akumulatora to tak - jest nowy i właśnie po jego montażu zacząłem sprawdzać napięcie bo świeciła dioda ładowania na desce. Zobaczymy co będzie z innym alternatorem Edit. Alternator założony. Ładuje 14,6V. Niestety kontrolka nadal się pali. Zastanawiam się jaka może być...
Sprawdzam go na jałowo i podaje mu dwanaście z prostownika wzbudam i zamiast utrzymywać 14,4 to obciąża prostownik napięciespada do 7 volt i alternator zaczyna hamować silnik którym go napędzam. Sprawdzam go narazie na takim stanowisku do sprawdzania bez obciążenia. Od kilku lat tak robię i po zrobieniu jak sprawdzam to ma jakieś 14,4. Na jałowo alternator...
Dzięki wszystkim za zintersowanie moim problemem. Dzisiaj rano wymieniłem tylko mostek prostowniczy i wszystko wróciło do normy, ładowanie na poziomie 14,5V. Regulator napięcia wymieniałem przed wizytą w warsztacie, więc postanowiłem, że nie będę go wymieniał, a mój model auta wakupompe ma zainstalowaną na wałku rozrządu. Jeszcze raz wielkie dzięki.
Proszę o fachową poradę co może być przyczyną ciągłego palenia się kontrolki ładowania w mojej polówce. Więc tak: Dość często padał mi nowy akumulator i nie wiedziałem co jest tego przyczyną (często odpalałem na pych). Kontrolka ani się nie żarzyła ani nie mrugała, po odpaleniu gasła, wszystko było ok i pracowało bez najmniejszych problemów do wczoraj...
Posiadam małe autko Suzuki Swift GTi , które seryjnie ma alternator 50 lub 55A . Jako że posiadam sporo muzyki w aucie ( dwa wzmacniacze 300watt rms w 4ohm i 170watt rms drugi ) założyłem sobie alternator Mando z Kia Clarus II 2.0 16v DOHC o mocy 90A. Obecnie mam akumulator 55AH firmy Moll i po wiecznym niedoładowywaniu małym alternatorem jest już powoli...
Obydwie wartości jakie napisałeś są zdecydowanie za niskie.Napięcie mierzone na akumulatorze w czasie pracy silnika powinno wynosić 14.2 - 14.4 V. Podjedź do elektryka on to szybko ogarnie.
Ja bym tam dał jakąś prądnicę o większej mocy lub kilka alternatorów. Na pewno wyciągnąłbyś z niego ponad 1 kW. Kolego z 1 alternatora wyciągniesz ponad 1kW 14,4 V 70A daje kilowat a jak by zastosował alternator 150A to mógłby mieć niezłą elektrownie w ruchu ciągłym, kosztem drogiego paliwa. To dać 3 takie alternatory. Autor pisał, że ten jeden prawie...
Hmm szczerze to ten regulator napięcia który wymieniłem wyglądał na jeszcze oryginalny. Jak sprawdziłem go w wyszukiwarce po numerze części, to dostałem informację, że jest to regulator do 9 diodowych alternatorów. Tym się zasugerowałem i kupiłem regulator 9D. No ale może to ktoś przede mną pomieszał. Odkąd mam ten samochód (niedługo) to tam na desce...
tez mam legendforda, co do diody, to czasem mi migala przy jezdzie, w granicach 2/3 tys obr. Co sie okazalo, to za pare dni szlag trafil alternator... naprawa altermatora i automatycznie skonczyly sie blyski diody. Moze jest po prostu czuly na zaklocenia z instalacji??
Akumulator nie gotuje sie od zwarcia. tylko zbyt gwałtownego ładowania dużym prądem. Jakie masz napięcie na akumulatorze zmierz miernikiem prawdopodobnie za wysokie, dopuszczalne 14,8v. Wymiana regulatora napięcia lup naprawa, takie małe z zielonym i żółtym przewodem, wpiętym do alternatora. zwiększając napięcie ładowania zwiększamy prąd ładowania....
witam. mam focusa II combi z 2007r. silnik 1.8tdci. ponad 2 lata przejeździł bez najmniejszych problemów a od listopada dzieją się dziwne rzeczy z alternatorem. mianowicie jak odpalę to po sprawdzeniu ładuje prądem niewiele ponad 12v a powinien 14. dopiero jak go podgazuję to zaczyna normalnie ładować. po 3-4 jazdach na krótkich trasach 2-3km akumulator...
Witam! Posiadam auto Polonez Caro 1.6 96r. z alternatorem firmy ELMOT. Gdy mierze napiecie bez zadnego obciazenia jest w normie 14.2V - 14.4V z kolei gdy powlaczam praktyczni co sie da(swiatla, awaryjne, nawiew, ogrzewanie szyby) napiecie spada az do ok 13.4V - 13.6V. Podobno minimum to 13.8V. Dodam ze dosyc czesto musze ladowac akumulator. Co jest...
Przeprowadzilem kilka kolejnych prob. Wylaczylem wszystkie odbiorniki elektryczne, ladowanie na akumulatorze wynosilo 14.67V 14.77V- alternator zagrzal sie przez 20 minut nie zmienil temperatury(wiem ze wczesniej pisalem ze caly czas sie rozgrzewa przepraszam za pomylke) pozniej wlaczalem po kolei dmuchawe, ogrzewanie szyby, radio. Ladowanie zaczelo...
Witam Samochód jak w temacie kod silnika K4M-830. Ładowanie na wolnych obrotach powyżej 15V. Napięcie spada chwilowo do 13V i przygasają swiatła. Błąd w sterowniku UPC DF034-Typ alternatora. (Trzeba coś clipem programować??) Zmieniony został regulator napięcia. Niestety ten sam objaw. Podmieniony został alternator z takiego samego wozu, bez efektu....
Dwa dni temu stało się coś dziwnego. Wsiadam do auta, próbuję odpalić a kontrolki zapłonu itp. nawet nie drgnęły. Zero reakcji podczas próby włączenia zapłonu. W pierwszej kolejności maska w górę i sprawdzenie klem na akumulatorze itp. Wszystko ok, więc miernik w rękę i mierzymy. Miernik wskazał 0,2V czyli akumulator kompletnie martwy. Nie wiem dlaczego...
Witam. Mam problem z moją renówką. Ładowanie utrzymuje się na poziomie max 12,5V. Dla testu na odpalonym silniku odłączyłem alternator od akumulatora w samochodzie i podłączyłem do innego akumulatora, alternator daje napięcie na normalnym poziomie 14,4V więc dodatkowo dla sprawdzenia podłączyłem do jeszcze innego akumulatora, napięcie również w normie...
No Bosch na LIN-ie :) druty odrywasz szpikulcem pierścień wkrętakiem odłupujesz u dołu,pierścienie szlifierką i gotowe. To następnym razem tak zrobię (pierwszy raz to robiłem), ale to też powinno działać nie gorzej. Dodano po 12 A przy okazji zapytam, po naładowaniu akumulatora prostownikiem i przy wyłączonych odbiornikach na alternatorze mam max 14,1V,...
Witam szanowne grono. Zacznę szczegółowo od początku moich problemów. Pacjent: Laguna 2 Grandtour 1,6 16v 107km, 2001r. Około miesiąc temu zaczęły się problemy z alternatorem. Na zimnym silniku po odpaleniu ładowanie wynosiło 14,4v, jednakże gdy tylko stawałem gdzieś na chwilę (przykładowo do sklepu) i ponownie odpalałem na ciepłym silniku, alternator...
Witam, w mojej carismie 1.8 GDI wymieniłem alternator na nowy, akumulator tez miał swoje lata wiec wymieniony również na nowy. Ładowanie po odpaleniu 14,8 po minucie spada na 12,5 na obrotach czasami pokaże i 18V, alternator przyjechał z wydrukiem sprawności i wykresem w pełnym zakresie obrotów wiec stawiam ze jest sprawny fabrycznie. Klemy i końcówki...
Nawiązując do mojej wypowiedzi o przewoltowaniu- wypadało by mi trochę bardziej rozwinąć wypowiedź. Chodzi mi o uzwojenia nawinięte na stojan. Moje źródło zasilania to 48V 32A (powyżej wyrzuci zabezpieczenie). Sterownik maksymalnie 48V i jest ograniczony do tych 32A. Efekt: -Alternator VALEO 14.4V 150A - z uzwojeniami stojana spiętymi fabrycznie w trójkąt...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Mam nietypowe pytanie dotyczące alternatora. Znalazłem jeden artykuł który opisuje taką pracę, a mianowicie. Będąc na wakacjach i wracając do domu, padło mi ładowanie w mercedesie a klasy 1,6 pb. Nie było innej opcji z powodu braku czasu, musiałem samochód zostawić i wrócić do domu. Zakupiłem używany alternator, Valeo 90A poddałem go wymianie łożysk,...
Oto wyniki pomiarów: sam akumulator - 12,5 V na obrotach jałowych nie obciążony - 14,3 V z włączonymi światłami mijania na obr jałowych - 13,3 V na podwyższonych obrotach do około 2000 - 13,5 V Czy to jest ok?
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Mówimy o akumulatorze 12V ?? Chyba 16V mu nie będzie dobrze służyło. Alternator ładuje akumulator napięciem ok 14,6V. 15V to maximum bez uszkodzenia akumulatora. Po uruchmieniu samochodu powinieneś mieć ok 14V, po wyłaczeniu ok 12V . Co do miernika, to wystarczy ci zwykły chiński za 10zł.
Witam Mam problem z układem ładowania lub z samym alternatorem. Samochód OPEL VECTRA 1,7 TD "isuzu" alternator z pompą vacu Chodzi o to że zauważyłem że na wolnych obroach silnika ok 850 obr/min alternator daje napięcie ładowania 12,7 V po podniesieniu obr silnika do ok 1000 ładowanie juz jest w przedziale 13,8 - 14,1 V Jak temu zaradzic ????? POMÓŻCIE
Samochód diesel vectra 2.0 dti Witam, sprawdzałem przed zima układ zasilania samochodowego plus oczywiście akumulator. Pojechałem do punktu serwisowego i sprawdzali ładowanie i cały test akumulatora. okazało się, ze wszystko jest OK ładowanie dobre na poziomie 14,3V a przy pełnym obciążeniu (światła, dmuchawa itd załączone) i ładowanie 13,8V. Problem...
Witam. Posiadam Opel Corsa B 1.5TD silnik ISUZU moim problemem jest rozładowywanie akumulatora. Po pomiarach okazało się że upływność prądu na postoju to 4A! Szukając źródła obciążenia aku okazało się że to alternator na postoju rozładowuje go takim prądem. Wynika to na uszkodzenie alternatora ale jak odpali się silnik to ładowanie jest. Napięcie z...
Wiem - było już o tym, ale nigdy sprawa nie została rozwiązana, dalej mam wątpliwości. Samochód - mazda 323 BJ. Alternator regenerowany (oryginalnie mitsubishi), ma ponad rok. 1.Wymieniono paski i wielokrotnie sprawdzano ich naciąg, smarowano, itp. 2.Wymieniono łożyska alternatora. 3.Wymieniono stojan (mógł mieć przebicie). 4.Ładowanie w normie - zawsze...
Mam nastepujacy problem. Dzisiaj po wyjechaniu z garażu po paru minutach zapaliła sie kontrolka ladowania. Myslałem że przestał ładować alternator. Sprawdzam ładowanie na aku, jest normalne 14,1 do 14,3v, ale kontrolka się świeci i co dziwne na ustawieniu nawiewu w kabinie na automat wentylator nie chodzi. Na ustawieniach ręcznych 1,2,3,4.. wszystko...
A to ja poproszę Moda o kilka słów wyjaśnienia przy okazji inni też się czegoś nauczą . W moim opisie tego alternatora ma napisane że alternator ustawia regulatorem wewnętrznym napięcie minimalne 14,2 volta a sterownik w zależności od obciążenia i innych parametrów powoduje podniesienie napięcia do 14.4 wyzwalając odpowiednio prace regulatora dlatego...
Witam, zimą padł alternator, ten chłodzony wodą, skończyło się ładowanie, został wymieniony na tradycyjny 125A (chyba od Laguny), oczywiście rolka została przełożona i zdaje się, że też w Clipie zmieniono informację o nowym alternatorze. Napinacz i pasek wymieniony. Przez miesiąc było dobrze, potem zaczęły się cyrki - pływanie napięcia na altku 13,4-14,2...
Sposób wykonania, schemat polączeń? Prawo Oma znasz? Wiesz jaką rezystancję musisz podłączyć do 14.4V żeby popłynął prąd 100A?
Sama reakcja alternatora jest prawidłowa pod warunkiem, że celem jest tylko test od jakiej prędkości obrotowej alternator zaczyna ładować i przy jakiej najmniejszej przestaje. To od jakiej prędkości alternator zaczyna ładowanie jest zależne od jego konstrukcji i materiałów i zwykle zaczyna się się od 1000 obr/min lub wyższej. Dodam tylko, że mam na...
Proszę o pomoc. Wczoraj padł mi akumulator przy Peugeot 307 1,4 benzyna. Wymieniłem go i co jakiś czas wyświetla mi się symbol akumulatora i zauważyłem, że przy włączonych światłach lub nadmuchu alternator jest bardzo gorący, prawie parzy. Zdemontowałem alternator. Przeglądałem, szczotki ok, przebicia do masy nie ma. Napięcie ładowania 14,17V przy światłach...
Raczej oryginał, co do dokręcania to tylko nakręciłem trochę na wałek a resztę pracy wykonał silnik (ręką nie mogłem więcej nakręcić gdyż gwinty nie były w idealnym stanie). Po odpaleniu auta widać wyraźnie było dokręcanie się sprzęgła do końca. Po odpaleniu kazałem gostkowi włączyć wszystkie możliwe odbiorniki celem silniejszego dokręcenia. Co do kleju,...
Witam serdecznie, ja bardzo rzadko zajmuję się alternatorami i stąd też moje niewielkie pojęcie o nich bo w sumie robię je tylko w swoich samochodach, a takiego problemu jeszcze nie miałem. Tak czy owak dostałem od szwagierki Skodę Felicię 1.3 MPI 68 KM produkcja w roku 1997. Powód - świeci się kontrolka akumulatora. Pierwsze jednak na co zwróciłem...
Stare rozwiązania to właśnie Polonez/wewnętrzny regulator ustalający napięcie alternatora/. W nowszych rozwiązaniach komputer steruje napięciem w zależności od stanu akumulatora, szybsze doładowanie/rozruchy, zima/ lub obniżenie ładowania /temperatura/ Wg mojej wiedzy, to stare rozwiązanie jest stosowane do dziś dnia w 99% samochodów jakie jeżdżą po...
Witam, jeżeli pozwolicie od razu przejdę to treści mojego problemu... "Dostałem" Wymienioną w temacie 60tkę... Ale... Silnik w porządku, ale elektryka i osprzęt gorzej :D Rozkopana albo raczej brak instalacji elektrycznej... Kolejny problem, a raczej zagwozdka, możliwe jest to, że jeżeli akumulatory są całkiem już padnięte to alternator podaje ponad...
13,8V to trochę przy mało dobrze było by uzyskać 14,4V. Co do prądu ładowania to podczas pracy silnika alternator zasila wszystkie urządzenia w samochodzie więc pobór jakiś musi być. Nie podałeś podstawowych danych czyli czy przy pomiarach miałeś jakieś odbiorniki włączone, jeśli tak to jakie i ile.
Witam, po regeneracji alternatora brak wskazań obrotomierza, poziomu paliwa oraz temperatury cieczy. Kontrolka ładowania działa odwrotnie (przy zapłonie nie świeci, zapala się po odpaleniu). Ładowanie 14,48V, więc alternator sprawny. Co mogło pójść nie tak? Dodam, iż alternator regenerował bdb spec od tych rzeczy...
Dziękuję wszystkim za pomoc, szczególnie El Tomasso. Alternator wzbudził się, kontrolka zgasła, ładowanie 14,5 V.
Witam, mam problem z golfem 2 1,3benzyna. Wygląda to tak że jakiś czas temu zaczął się problem z światłami które raz świeciły jaśniej i gasly, wycieraczki miały dziwne prędkości raz szybko wycieraja raz ruszaly się z prędkością żółwia(ledwo się ruszyly). Problem ustapil(światła świeciły mocno i wycieraczki z dużą predkoscia). W pewnym momencie spalił...
Wracając do tematu. Ponieważ nie miałem czasu walczyć dłużej z zepsutym alternatorem kupiłem używany za 110 zł. Nowy działa w aucie. Co ciekawe działa również bez wpiętej wtyczki (L i DF). Po odpaleniu silnika, bez wpiętej wtyczki, pojawia się na aku stabilne 14,4 V. Jest tak jak napisał andrzej20001. Stary rozebrałem jeszcze raz i sprawdziłem czy nie...
Tak mam. Jak pisałem wcześniej na pracującym silniku pokazuje 12.5 lub 12.6, czyli nic kompletnie nie idzie z alternatora, jakby był odcięty. Wcześniej to było 14.5 zawsze jak mierzyłem
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
ostatnio zaczęło coś śmierdzieć spalenizną z silnika. Zauważyłem to z okolic alternatora. Odpaliłem bimmertool, patrzę a tu ładowanie 11-12V i powoli rośnie. No to mówię regulator. Ale zaobserwowałem coś dziwnego, po odpaleniu prąd alternatora 180A, prąd akumuatora -40A. No to nie ładuje. Ale po przejechaniu paru km pojawia się ładowanie 14.5-15V i...
Jeżeli podłączysz wzbudzenie a on będzie ładował to mocy nie zyskasz bo nadal będzie obciążał. Tak jak pisał kolega wcześniej on ci mocy prawie nie zabiera. Dodano po 14 Jeżeli koniecznie chcesz go odłączać żeby nie lądował to złóż włącznik na przewodzie + pomiędzy akumulatorem a alternatorem. To będzie najbezpieczniejsze. Może lepiej pomyśl o jakimś...
Okazało sie że sprzęgło / rolka alternatora padła i w ogole alternator sie nie kręcił a jedynie sama rolka zewnętrzna. Nie brałem jej pod uwagą dopiero później mnie to zaciekawiło. Wymiana jej przywróciła 14+V. Dzieki za odpowiedzi te pomocne jak i te mniej pomocne-zbędne :-) widzę że poziom elektrody.pl sie nie zmienił xd - raczej nie będą w wieczornych...
Może ja podzielę się moimi obserwacjami. W firmie transportowej jeżdziło m.in. kilka Żuków i Nys. Alternator jest taki sam jak w polonezie czy pf125p, akumulator fabryczny to 60 Ah. W dawniejszych czasach z braku takich akumulatorów zakładało się 120Ah, 135Ah, czasem nawet 160Ah. Autka śmigały na nich po kilka lat i nie było żadnych problemów. Sam miałem...
Sprawdżiłem dzisaj ładowanie bez obciążenia jest w granicach 14V bez żadnego obciążenia, gdy dodam gazy w granicach 2000rpm ładowanie wzrasta do 14.3V. Gdy włącze obciążenia takie jak światła, ogrzewanie tylnej szyby i wentylator nagrzewnicy, to na wolnych obrotach w granicach 900 rpm ładowanie spada do 12.5V, ale gdy tylko obroty zwieksze do 2000 rpm...
Tanie jak rosół z torebki,ten w lewym dolnym rogu 14 zł. Nie znam nikogo kto by za tą kasę dorabiał.
ładuje 14,2V nie zależnie od obrotów, po pewnym czasie po prostu przepala ten bezpiecznik
Jeśli masz czym to sprawdź jakie masz napięcie w instalacji po kilku minutach od uruchomienia ciągnika. 14,0 do 14,4 V to będą wielkości prawidłowe. Jeśli jest więcej to zapewne tak jak poprzednik napisał mógł uszkodzić się regulator alternatora. Co do żarówek i świateł: Na początku w latach 60-70 ub, wieku ciągniki miały z przodu tylko po 25 W, potem...
normalne napiecie ladowania to ok 14.4V. sprawdz jescze diody w alternatorze. moze byc ktoras upalona.
A więc tak, nie jest to ten alternator. Mój z przodu jest na pasek mikro a z tyłu ma jeszcze jedno kółko i napędza kompresor. Demontaż zajął 1.5h bo wszystko dobrze rozplanowałem. Mocowany jest na jedną śrubę od dołu 14" z zakrętką na "kontre" i jeszcze jedną zwykłą wkręcaną w (silnik chyba) też na 14". To tylne koło to chyba vakum pompa. oto on :
Witam, w Fiacie Stilo 1.9 mam Alternator Denso o numerze katalogowym 46782213 mam wrażenie że akumulator jest niedoładowany, przy pomiarze napięcia ładowania z wyłączonymi odbiornikami jest 14.2 ale chwilowo spada do 13.7 a nawet 12.9 światła nie mrugają, czyli: szczotki, koło sprzęgłowe alternatora lub pasek, wypadałoby z "delikwentem" na stół pojechać....
Witam, Nie za bardzo orientuję się w elektronice, ale nikt na razie nie jest w stanie rozwiązać mojego problemu. Dokładnie chodzi o wzbudzenie alternatora dopiero po przygazowaniu do 2000 obrotów. Jakieś 5 miesięcy temu zakupiłem Octavie 1.9 TDI AGR wersja SLX. Niestety nie zauważyłem, że nie świeci się kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka....
Napięcie jest za niskie-prawidłowe to 14,4 - 14,6V. Gdyby tak się nie grzał, podejrzewałbym regulator napięcia, ale w takim przypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zwarciowe jednej (lub więcej) z 6-ciu diod prostowniczych wewnątrz obudowy alternatora. Efektem jest zwarcie 1-go z 3 uzwojeń statora do masy. Stąd zmniejszenie napięcia i grzanie....