Witam potrzebuje porady co do czyszczenia i adaptacji przepustnicy w alfa romeo gt 2,0 jts 16v. Odkręciłem przewód doprowadzający powietrze do przepustnicy, zajrzałem do przepustnicy jest po prostu jak komin, odkręcić odkręcę bo na czterech śrubkach na torx się trzyma, bardziej chodzi mi o wasze porady jak poprawnie wykonać aby nic nie zepsuć, i jak...
Prawdopodobnie rozjechała się adaptacja. Jedź do gazowników niech ci poprawią
Mam taki problem; Alfa 156 1.6 16V TS. Dolegliwości to brak mocy, szarpanie silnika nierówna praca na wolnych obrotach. Stwierdziłem uszkodzoną sondę \lambda (spalony obwód grzałki). Po wymianie sondy usterki nie znikły więc odpiąłem akumulator, zwarłem klemy i podłączyłem akumulator spowrotem. Po odpaleniu wszystko jest ok. Auto ładnie przyspiesza,...
Zakładalismy radio koledze w alfie romeo 156 TS 2.0 z 1999 roku. Przy okazji został wyczyszczony przepływomierz, po uruchomieniu procedury adaptacji temperatura została osiągnięta dopiero po około 28 minutach. Kolega twierdzi że nigdy nie miał tak długiego czasu adaptacji w tych samych warunkach. Czy coś zepsuliśmy "przy okazji ". Kolega ma jechać na...
Witam, Mam do Was pytanie gdzie znajduje się silniczek krokowy w Alfa Romeo 156 2.0 TS.Szukam i nie mogę go zlokalizować.Pomóżcie. Mile widziane zdjęcie z zaznaczonym elementem. I jeszcze jedno pytanie czy po czyszczeniu przepustnicy jest potrzebna adaptacja przepustnicy czy nie. Jeżeli tak to proszę mi opisać jak to zrobić.Proszę o pomoc.
Witajcie mam taki problem upadł mi kluczyk w mojej alfie na skutek czego obudowa się rozleciała i pastylka zaginęła. Mam zamiar kupić ten zestawik zamierzam wymienić samego pilota (kluczyk zostaje). I tu moje pytanie istnieje możliwość adaptacji nowego pilota żeby zniknęła żółta kontrolka kluczyka i samochodzik odpalił? Jeżeli tak to jakim programem....
Witam. Mam taki problem w 1.8mpi. Wymieniłem przepustnica i ja zaadaptowałem i przy okazji też pokrywę zaworów bo wydmuchało odmę. Problem polega na tym , że jak trochę postoi i ją odpalę to raz zakopci i później jest spokój. Ma też tak jak dodaje szybciej gazu też puści chmurę dymu. Wcześniej przed wymianą przepustnicy tak nie było. Pomóżcie.
Wskazania przepływomierza nie mogą być jednakowe dla róznych obrotów, no chyba że auto jeżdzi na gazie. Wtedy działa emulator sondy lambda. Wyzeruj parametry adaptacyjne i zobacz po 2 - 3 dniach. Coś misie nie chce wierzyć żeby nie miał błedów adaptacji długoterminowej, te błędy zawsze się pokazują.
Masz wyczyszczana przepustnice i pewnie silniczek krokowy, ale czy ten koleś przeprowadzil adaptacje? Bez adaptacji obroty maja prawo wariowac.
możliwe jest że po wymianie sądy komputer samochodowy nie odczytuje jeszcze poprawnych informacji proponuje przeprowadzenie ponownej adaptacji elementów układu zasilania w samochodzie . Po odłączeniu przepływki lub innych elementów jest lepiej bo komputer działa na parametrach bazowych czasami tak jest ,niedaj sie zwieść tej sytuacji.
pozostaje adaptacja klucza za pomocą programu diagnostycznego. Z tego co wiem nie ma sposobu na zaprogramowanie klucza samodzielnie bez diagnostyki
Czy to błąd P0170? sprawdz jeszcze 100%szczelność dolotu i zawór by-pass kolektora ssącego(przy odmie)sprawdz naciąg linki na przepustnicy musi miec około 5mm luzu Ruszałeś śrube regulacyjna? zagrzej silnik do temp roboczej potem wykonaj adaptacje i reset nastawnika przepustnicy zgodnie z zaleceniem programu ktorym bedziesz to robil czyli RESET-zaplon-OFF...
Podłącz pod komputer, zobacz jak oscyluje sonda, sprawdź zawór odmy na kolektorze ssącym, na wolnych obrotach nie ma zaciągać powietrza, wyczyść przepustnicę i zrób reset adaptacji.
Nigdy nie trafiłeś pękniętej rury zaraz za przepływomierzem, tam powinna być zamontowana na wsporniku, jak ktoś to oleje to pęka. Za to przez ten zawór odmy falowanie, i problemy z adaptacja mieszanki. Niech ściągnie wąż i zobaczy czy nie ciągnie lewego powietrza.
Przepraszam za przerwę ale miałem inną robotę . Temat Alfy rozwiązany - cdif poradził . Wykonałem jeszcze kilka razy adaptacje i się udało. Obroty sprzęgła czyta ze skrzyni ,widoczne dopiero podczas jazdy. Dziękuję za zainteresowanie temat zamykam.
W punto evo robiłem adaptację/przyuczenie nowego sterownika easytronica przy pomocy tego fesa, program wyrażnie podpowiadał mi podłączenie żółtego daptera żeby zmienić opcje w proxy. Adapterów jest 6 W tym przypadku nie prosi o adaptery no bo tak jak gość ktory sie tym na codzień zajmuje napisał że w Alfie 147 do modułu bcm nie potrzeba adapterów jeśli...
Zacznij od skasowania adaptacji paliwowych i pojezdzij na PB. Turboloty pod gaz sie nie nadaja z racji problemow z uzyskaniem dawki w dowolnym momencie. Od prinsa dobry jest gimak.
Witam Mam jeden nierozwiązany problem który ciągnie się od dłuższego czasu, a mianowicie spadek obrotów do 500 rpm (kreska minimum) przy hamowaniu np. przed światłami i wyrównanie do ok 850 rpm, czyli następuje falowanie, czasami jeden raz a czasami potrafi 2 a nawet 3 razy zafalować zanim się ustabilizują, nigdy nie gaśnie. Czasami jak zejdę nisko...
Te systemy tak działają, a jak kto obmyślił algorytm to bogowie znają. Trzeba porównać rzeczywiste napięcie ładowania z żądaniem sterownika, najczęściej sterownik silnika, czasem body czy jak tam zwą (centralna elektronika nadwozia nazwijmy umownie). Do tego dodajmy inteligentną klemę, najczęściej z komunikacją na LINie, licznik cykli ładowania, adaptację...
Witam jest problem z ogrzewaniem w Alfa romeo 156 rocznik 2003. Samochod posiada klimatronik dwustrefowy. Problem polega na tym ze ogrzewanie bez przerwy bardzo mocno grzeje, niezaleznie od nastawionej temperatury, wyjatkiem jest nastawa LO, wtedy nie grzeje. Jednak nastawa np 16 C° powoduje ze ogrzewanie zaczyna coraz mocniej grzac, po kilku minutach...
Po pierwsze skasować adaptację silnika. Zobacz czy odma co idzie do kolektora ssącego nie ciągnie na wolnych obrotach powietrza. Chodzi o ten zaworek co w żółtym kółku, ściągnij z niego wężyk i nie powinno ciągnąć tam nic na wolnych obrotach.
Temat jest wykazem amatorskiego ale wyłącznie dedykowanego oprogramowania/interfejsów diagnostycznych (bez tzw. generic OBD-II/EOBD). Jako granicę cenową sprzętu amatorskiego przyjąłem 500€. Wpisy w formie "nazwa (link): interfejs, licencja, cena". Żadnych klonów, tylko oryginalny sprzęt i legalne oprogramowanie! Przed podjęciem ostatecznej decyzji...
Witam funkcja Ford Specjalist obejmuje marki - Ford – Land Rover– Mazda– Jaguar Dzięki temu otrzymujemy dostęp do funkcji charakterystycznych dla testerów fabrycznych m.in.: – kodowanie wtryskiwaczy – regeneracja filtrów cząstek stałych – obsługa mokrych filtrów cząstek stałych: napełnianie/wymiana płynu dopalającego...