czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór To oznacza, że alternator jest zepsuty czy zwarcie w instalacji? odłączyć przewód B+ od alternatora, zabezpieczyć go by nie dotknął masy i powtórzyć pomiar. A ten drugi pozostawić podłączony, tak? Czy wirnik alternatora swobodnie się obraca, czy po odłączeniu przewodu wzbudzenia znika ładowanie, jakie...
Lepiej nie oznacza szybciej. Wydajność alternatora ma małe znaczenie, to akumulator wymusza dany prąd przy ładowaniu określonym napięciem. Jest dokładnie odwrotnie. Zdolność akumulatora do "wchłaniania" prądu jest bardzo duża - określona przez jego rezystancję wewnętrzną która jest bardzo mała. Dlatego wielkość prądu ładowania (a więc i "szybkość"...
Witam, posiadam Renault Megane I 1,9D. Mam problem z alternatorem. Jak było za duże obciążenie to zapalała się kontrolka od ładowania akumulatora. Kupiłem alternator na szrocie który okazał się jeszcze gorszy od mojego. Rozebrałem te alternatory i teraz pytanie. W jaki sposób mogę sprawdzić diody w tych alternatorach? Sprawdzałem to w ten sposób, że...
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Nie wiem jak Ty mierzysz to napięcie na alternatorze ale nawet jakby alternatora tam nie była to powinno być na tych przewodach napięcie równe napięciu na akumulatorze. Jeżeli na alternatorze masz prawie 0V to masz przerwę na masie lub plusie który idzie z akumulatora lub źle dokonujesz pomiaru - chyba że odłączasz przewód plusowy na alternatorze do...
Myślę że się nie da ponieważ w alternatorze są diody które działają w jedną stronę. Jak piszę bzdury poprawić. Masz całkowitą rację, widać że się znasz. Alternator nie będzie dawał prądu, a wręcz odwrotnie-będzie go zasysał z akumulatora.
gdy alternator NIE pracuje to na D+ jest małe napięcie 0,6 - 1,2V i dlatego kontrolka świeci gdy pracuje to dopiero na D+ pojawia się napięcie = nap aku jeśli już wiesz że odłączenie przewodu D+ w znaczny sposób zmniejsza pobór prądu to sprawdź czy prąd wypływa z alternatora czy z przewodu D+ możesz to zrobić amperomierzem podpinając końcówki do przewodu...
Mam silnik benzynowy VW Garbus z instalacją 6V, która nie ładuje akumulatora. Zdemontowałem prądnice i podłączyłem ją pod akumulator i wirnik się kręci w jedną stronę czy dam biegun z akumulatora tak czy odwrotnie. Podłączam ją jeden biegun do grubszego kabelka(prawdopodobnie wzbudzenie) a drugie biegun na obudowę prądnicy. Chciałem miernikiem zmierzyć...
Przede wszystkim taki tester nie pokaże rzeczywistej pojemności, bo sposób pomiaru przeczy prawom fizyki, aby to było możliwe i procent z wydruku w żadnym wypadku nie będzie adekwatny, a opiera się on na przyroście rezystancji wewnętrznej (co daje spadek obciążenia) - warunek pomiaru akumulator naładowany do pełna. W "normalnym" alternatorze regulator...
Sprawdź zasilania i bezpieczniki oraz bezpiecznik na akumulatorze i alternator. Ogólnie słabo to widzę , coś jeszcze może przywierać CAN , kto wie co jeszcze padło ,skoro nawet komputera nie podpiałeś i nie przeleciałeś diagnozą wszystkiego. Dodano po 44 W espasie są też bezpieczniki po prawej i lewej stronie kokpitu od góry!!!!!!
bilans energetyczny w czasie jazdy uzupełnia alternator a nie akumulator wspomagający według Ciebie alternator - niestety energia płynie z alternatora na akumulator a nie odwrotnie Z tego, co kolego piszesz, to chyba nie do końca wiesz o czym. Bilans nie służy ładowaniu alternatora. Bilans to zwykły rachunek który porównuje wpływy i straty. Obojętnie...
Proponuję, po takim "zabiegu", sprawdzić alternator. Napewno miał prąd na stojaniew trakcie owego ładowania. Wynika to z tego,że diody zostały spolaryzowane w kierunku przewodzenia i dały napięcie na uzwojenie stojana.
Witam. Pytanie postawiłem ponieważ dopiero teraz od kiedy kupiłem ten traktorek pewien elektryk mi robił ładowanie bo Alternator mi nie działała instalacja , też była poszarpana, tak więc owy elektryk mnie zaniepokoił mówiąc ze zbyt duży akumulator może być niedoładowywany i odwrotnie. A że sam nie znam się na tego typu sprawach, to postanowiłem zapytać...
Witam serdecznie mam dylemat w sprawie alternatora od powyższego motocykla. Szukałem w internecie schematów i nie znalazłem. Z pomiarów wynika że alternator ten składa sie z cewki wirnika której magnetyzm wzbudzany jest za pomocą napięcia 0.2V na jednej z cewek stojana (w stanie bez podłączonego regulatora przy odpalonym silniku - zupełny brak napięcia)...
Do śruby M8 przykręcasz dwa przewody- od akumulatora i alternatora. Odwrotnie kabli raczej nie da się połączyć.
Kolega zajrzy do prawego akumulatora - jak jego plus jest połączony grubym kablem z rozrusznikiem, to znaczy się, że na masie jest minus. W odwrotnej sytuacji jest odwrotnie, czyli masa jest połączona z plusem, bo rozrusznik jest połączony z minusem. Są jeszcze dwie możliwości, ale one odpadają, bo są bezużyteczne - nie da się rozrusznikiem uruchomić...
W akumulatorze żelowym lub AGM nie można przekroczyć napięcia 14,8 V w momencie ładowania, ponieważ w przeciwnym razie, w wyniku przemian chemicznych, dochodzi do elektrolizy wody i „wysuszenia” akumulatorów. Dopuszczalna jest też sytuacja odwrotna polegająca na tym, że akumulatory standardowe można ładować prostownikami do akumulatorów...
Nowy model pójdzie w starym Oplu, odwrotnie już nie.
Wielkie dzięki !!!! Kolega wyżej ma rację brat rozładował akumulator i ładował go odwrotnie - lecz nie przyznał mi się do tego!!! Kupiłem akumulator i jest OK!!!!WIELKIE DZIĘKI!!!! TYLKO TERAZ BRAK ŁADOWANIA -sądzę że alternator nie ma prądu wzbudzenia żeby ładował. Plus podłącze pod diody (małe trzy oporniki) prostownicze i kontrolka od ładowania gaśnie...
To ja odniosę się do prądu ładowania. Wiadomo jaką wartością powinno się to robić i mam wrażenie, że jak dotąd snujemy wywody czysto teoretyczne. Ale pójdźmy krok dalej zakładając taką sytuację - jest sobie samochód, a w nim akumulator 40Ah plus alternator o wydajności 60A. Tak z czystej ciekawości. Załóżmy, że znany jest opór wewnętrzny głęboko rozładowanego...
Mam dziwny przypadek a może po prostu straciłem głowę do tego sprawa wygląda tak: Rozładował mi się akumulator wiec podłączyłem na noc i się ładnie naładował pokazało na starcie około 7A i spadało do 2A. Napięcie na klemach 14V na odpalonym silniku czyli chyba alternator ok. wyjechałem na 30km przejażdżkę i po 4 odpaleniach bateria padła odpaliłem z...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Dzisiaj się zagadałem z kolegą i dowrotnie podłączyłem akumulator w samochodzie Volkswagen Golf V 1.6. Wstyd o tym pisać,ale będę diagnozował usterki dopiero jutro,a jest ich po tym zdarzeniu sporo😢 alternator nie ładuje,nie ma wspomagania,nie działa radio i wycieraczki przód/tył. Na szczęście odpala...
Pierwsze maluchy jak miały rozrusznika na linkę to nad nim była blaszana rura od ogrzewania jak wprowadzono rozrusznik palony na stacyjkę to zmieniono tą rurę na mające wgłebienie na elektromagnes. Wymieniano stary rozrusznik na nowy a tej rury nie wymieniano. Śruba do której był przykręcony przewód od akumulatora była 3 mm od tej rury. W czasie palenia...
A cytatem nie ma się co przejmować. Prawdopodobnie napisał go tak zwany "zielony" zapewne "kom..ch" A że w wymienionym cytacie pada słowo "ekspert" Taki on ekspert z koziej du.y trąba. Po prostu zwykły pismak bez wiedzy technicznej chciał "zabłysnąć" Myslalem ze współczesny samochód nawet na jalowych ma odpowiednie ladowanie przecież ma te 14.4v to...
miałem taki przypadek przebite diody w mostku w alternatorze po odwrotnym podłaczeniu biegunów akmulatora odłacz alternator i powinno zgasnać .pozdr.
Odczepcie się od tego akumulatora, alternatora i reszty. Po prostu rozrusznik dokonał żywota.
Witam Kilka dni temu przerabiałem ten temat praktycznie w swoim silniku AUY. ( Alhambra 2000 r. nowa buda, silnik TDI 1896 ). Na wolych obrotach coś głośno terkotało przy paskach. Początkowo myślałem, że to jest napinacz paska alternatora. Później jednak doszedłem do wniosku, że to musi być sprzęgiełko alternatora, inaczej rolka. Wbrew opiniom jest...
Ja myślę że dla mnie jest odwrotnie. Całość zasilania odbiorników jest bardzo prosta, za to ładowanie akumulatorów jest problemem. Ty piszesz jakby było odwrotnie. Pewnie patrzysz na to jako użytkownik albo składacz instalacji (z gotowych modułów). A ja robię odwrotnie. Zrobienie własnego sterownika ładowania z PV czy alternatora nie jest dla mnie problemem....
Schemat jest prawidłowy jak kolega nie wierzy to niech sobie kolega sprawdzi. Jest dokładnie tak jak narysowałem. Na szczotkach alternator są dwa zestawy końcówek . Pojedyncza i na nią zakłada się kabelek z regulatora (bodajże zielony) . I potrójna na nią przychodzą trzy kable: 1.Z prostownika pomocniczego alternatora ( przeważnie czarny) 2.Kabel od...
Zobacz moce silników według różnych norm pomiarowych. Które normują osprzęt do pomiaru. Czy też moc silnika brutto i netto. I tam masz podane, moc silnika, moc silnika z osprzętem niezbędnym do jego działania i całkowitym zamontowanym osprzętem. Dzięki za radę. Morze dysponujesz linkami do tych zagadnień? Dodano po 1 Znalazłem bardzo ciekawą pracę...
Witam. Posiadam skodę felicie 1.3 MPI GLXi rocznik 1998r. Wczoraj wystąpił problem z alternatorem. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka akumulatora na desce. Nagle w czasie jazdy. Wraz ze wzrostem obrotów świeci jaśniej, mocniej. A przy małych obrotach na biegu jałowym ledwo widoczna, albo wcale. Miałem kiedyś odwrotny przypadek, a objawiało się tym,...
Mając 2 akumulatory x - 50Ah i y - 100Ah Każdy z nich rozładowujemy z pełnego naładowania (umówmy sie 12.5V) o 20Ah czyli zostało nam dla x - 30 Ah i dla y - 80 Ah. Co stanowi dla x 60% energii i dla y - 80% energii Rozumiem ze akumulator mniejszy x przy stanie naładowania 60% bedzie miał mniejsze napięcie niż większy y w stanie naładowania 80% Mimo...
Pobór prądu w spoczynku wynosi 0,02A , więc chyba jest dopuszczalny z tego co wyczytałem w internecie. To chyba przyczyną najprawdopodobniej będzie alternator, sprawdzę jeszcze jutro to co mówi (at)kowaltom99 , czyli napięcie ładowania bezpośrednio na wyjściu alternatora. EDIT: Do alternatora dochodzą 2 przewody (gruby i cienki) na grubym jest 12,15V...
Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem w samochodzie osobiście się nie spotkałem, ale właśnie w tym temacie dowiedziałem się, że podobno takie napięcie jest utrzymywane w samochodach ze start-stopem - nie miałem do czynienia z takim samochodem, więc nie mogę tego potwierdzić, czy tak faktycznie...
Czy ty nie masz inteligentnego ładowania? Ma inteligentne. Na logikę zaraz po uruchomieniu powinien dostawać te 14,5...a jak już się trochę podładuje to powinno zmniejszyć. Ale może jest odwrotnie...? Ładowanie jest uruchamiane po kilku sekundach od uruchomienia silnika nawet do 10 sekund. I kolejna sprawa to dlaczego bateria po 5 rozruchach spada...
Pobór prądu. Pierwszym zagadnieniem którym się zajmiemy będzie pobór prądu w instalacji samochodowej w czasie postoju. Kontrola ta będzie potrzebna w przypadku usterek typu: "nie mogę rano odpalić" "mam nowy akumulator a nie odpala" Podstawowym i jedynym przyrządem który potrzebujemy jest multimetr (wielofunkcyjny miernik wielkości elektrycznych) wyposażony...
Witam serdecznie, ja bardzo rzadko zajmuję się alternatorami i stąd też moje niewielkie pojęcie o nich bo w sumie robię je tylko w swoich samochodach, a takiego problemu jeszcze nie miałem. Tak czy owak dostałem od szwagierki Skodę Felicię 1.3 MPI 68 KM produkcja w roku 1997. Powód - świeci się kontrolka akumulatora. Pierwsze jednak na co zwróciłem...
(at)^ToM^ podaj konkretnie jak pojemność jest potrzebna w każdych warunkach by uruchomić dowolne wybranie auto. A nie wstawiasz tabelki. Bo najmniejsze akumulatory do samochodów mają jakieś 10-20Ah mniejszych się nie da by zapewnić odpowiedni prąd rozruchu. Pojemność to tylko czas używania urządzeń bez alternatora. Więc bez problemu uruchomisz silnik...
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
że podejrzewa alternator. Alternator wali ogniem przy odwrotnej polaryzacji (jeśli nie ma bezpiecznika). Nie wiem jak z dostępem, ale jeśli to możliwe, odkręć najgrubszy przewód od alternatora. Zanim zaczniesz bulić. "Pochwalę " się jeszcze, że mnie udało się podłączyć odwrotnie aku. :D :D Jednak był bezpiecznik do altka i skończyło się na jego wymianie....
Ktoś gdzieś w necie wysnuł teorię, że takie niskie napięcie w przypadku pełnoletnich aut ma swoją przyczynę w równie pełnoletnich mostkach diodowych, a dokładniej w połączeniach diod z półpierścieniami radiatorowymi, gdzie diody siedzą na wcisk- z czasem połączenia między korpusami diod a radiatorami nie są już idealne, stąd spadki napięć i efekty...
Być może zasugerowałem się poprzednim postem. Ale to bardzo łatwo sprawdzisz czy jest LIN - wypinasz ten pojedyńczy kabelek od "wzbudzenia" i jeżeli napięcia ustala się na poziomie około 13,7 to jest tam LIN. Ja wiem że można założyć zwykły regulator, tylko pozostaje problem palącej się lampki akumulatora. A jak masz fajny schemat to go pokaż (rozumiem...
Trochę mało wiem ale wygląda na defekt alternatora. Mianowicie uswzkodzona jedna lub dwie diody główne. Mogą być odlutowane/przerwane uzwojenia. Tylko, że do tego można dość pomiarami. Prawdopodobnie do akumulatora płynie malutki prąd iw efekcie jest ledwie ładowany co skutkuje brakiem energi następnego dnia. Ale jak wspomniałem pomiary, rozbiórka,...
Tak dla odmiany :D Może coś prymitywniejszego. Jakiś czas temu znajomy z pracy narzekał na "marketowe" prostowniki. Mówił że kupuje już któryś z rzędu, i po miesiącu kończy się jego praca. A to z powodu odwrotnego podłączenia lub innych. Pytał mnie czy mogę mu zrobić coś prostego i mocnego. Mając całkiem mocny transformator podjąłem się więc tego....
Wiem że podobne tematy były już wałkowane dziesiątki ,jeśli nie setki razy, przeczytałem sporo wątków a jednak nadal mam parę wątpliwości. Nie jestem elektrykiem ani elektronikiem a potrzebuję fachowej porady. Chcę kupić prostownik do akumulatora samochodowego ( Renault Scenic 1.9 dCi) - mój akumulator to Banner Uni Bull 69 Ah, 520 A prąd rozruchu,...
Akmulator podłączony odwrotnie albo zwarcie do masy w alternatorze. Po opisanym zdarzeniu diody główne w alternatorze powinny pójć na spacer.
W tym przypadku koledzy sterownik pewnie będzie do naprawy lub wymiany na inny. Nie muszę wam pisać że jak wymienicie na nowy to musi być czysty. Nie wiadomo czy nie uszkodziło się coś jeszcze. Jeśli potrzebujecie jakiś informacji zadajcie konkretne pytanie odpowiem Ostatnio jak robiłem taki samochód też po odwrotnym zapięciu klem akumulatora poleciał...
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Problem żarzącej się lampki ładowania nie wynika z tego, że alternator nie ładuje. Ładuje i to dobrze... Lampka ładowania jednym biegunem połączona jest z instalacją elektryczną w tablicy zegarów włączaną włącznikiem stacyjki, drugim biegunem z regulatorem alternatora. Kiedy napięcie ładowania alternatora wyrówna się z napięciem na tablicy zegarów -...
no cóż zdarzyło się, został źle zamontowany akumulator, rozkręceniu rozrusznika skręciłem kable niestety kumpel w "pomocy" źle podłączył mi akumulator kiedy byłem w kanale, w celu sprawdzenia czy rozrusznik został dobrze podłączony kolega uruchomił zapłon oraz próbował kręcić rozrusznikiem z jego opowiadań to przy włączonym zapłonie zaczęły piszczeć...
A poza tym w przypadku prądnicy prąd należy podzielić przez 2 bo ma napięcie 12V a ładujesz 2 akumulatory połączone szeregowo więc podniesienie napięcia skutkuje spadkiem natężenia prądu (moc jest stała). Mogę ładować jeden akumulator 12V 100ah i a dla moich odbiorników zastosować przetwornice DC STEP-UP, takie ok 150W na popularnym portalu aukcyjnym...
Jeśli prąd był mocny, na pewno odszedł alternator, a reszta to kwestia bezpieczników, posprawdzaj, zwłaszcza te malutkie 5A, całkiem niedawno znajomy zrobił to samo, tylko że on podpiął akumulator odwrotnie :D i to jest dopiero awykonalne .
Cały syf w napięciu czyli szpilki biorą się nie z przekaźników a z energii zmagazynowanej w wirniku alternatora. Nie do końca się z tym stwierdzeniem zgodzę. Nie neguję faktu samoindukcji wirnika jako takiego, natomiast w momencie gdy regulator napięcia wyłącza DF w wirniku powstaje szpilka, tyle, że nie ma którędy polecieć w instalację samochodu....
Nie należy się martwić problemem niedoładowania z powodu większej pojemności baterii. Obecnie w samochodach są montowane alternatory o mocy 1 kW lub więcej i można do samochodu wsadzić właściwie dowolnej wielkości akumulator (nawet 100 Ah dla Pandy w gazie nie będzie wyzwaniem!) Sugerujesz, że jak wsadzisz do auta większy akumulator to się zwiększy...
Żarówka ograniczy prąd przepływający przez aku., a prąd przede wszystkim chodzi przy ładowaniu. Ale to spowoduje stratę połowy mocy. No i będzie wymagać przerwania ładowania, gdy akumulator będzie naładowany. Przetwornica w odwrotną stronę też zadziała - pozwoli alternatorem 12V ładować akumulator 24V. Jeden alternator 12V ładuje mi 2 akumulatory 12V...
A może odwrotne podłączenie? no nie Dodano po 3 Jak do tego doszło? Spróbuj odpiąć kabel z alternatora. dzisiaj spróbuje odpiąć alternator możliwe że się diody zjarały Dodano po 2 Jak do tego doszło? Spróbuj odpiąć kabel z alternatora. Była próba odpalenia z kabli i wystrzelił jeden akumulator może dlatego coś się zjarało
Mówimy cały czas o mocy elektrycznej czy o jakiejś innej? Bo ja o elektrycznej która czasami zamienia się w cieplną. Ciekawe - czyli bateria o sporym oporze wewnętrznym i obciążeniu małą rezystancją nie "produkuje" mocy SEM * Iobc choć tylko Una_zaciskach*Iobc jest użyteczne a reszta wydziela się na rezystancji wewnętrznej baterii. Nie ten przypadek,...
Owszem mozna zrobic jak piszesz, wystarczy dokrecic odwrotnie jedna polowke kola pasowego,( po jej przetoczeniu nalezy naciac zabek do zaczepiania linki rozruchowej), 2-3 zwoje linki i mozna szarpac ;). Pozostaje jednak sprawa zaplonu i trzeba pamietac ze alternator nie moze pracowac bez akumulatora. Minimalne napiecie na zaplonie potrzebne do odpalenia...
Widzę że w c 330 zamontowałęś altka od poldka . Trzeba go bardzo stabilnie przymocować i idealnie centrycznie inaczej ci pasek w 1 tydzień zetnie bokiem. Zamontuj elektroniczny regulator i odłącz ten biały przewód od masy ten co idzie do szczotek , zaoszczędzisz na przekaźniku lampki kontrolki. Zanim podepniesz altka przepnij odwrotnie akumulatory -...
diody w alternatorze przewodzą w dwóch kierunkach,najlepiej sprawdzić podłączając sąsiednia sprawną w szeregu z żaróweczką do akumulatora.+do diody,`zaróweczka i do -,na trzech diodach ma świecić,na pozostałych trzech nie swieci,po zamianie biegunów odwrotnie,do sprawdzenia małych diód nie mozna używać zbyt dużej zarówki.oczywiście jak jest rozmontowany...
Witam Panowie. Rozpocząłem temat i wyszło na to, że go porzuciłem... Przykro mi, ale przez kilka dni nie miałem dostępu do internetu - jak się okazuje, nawet w tym kraju się to zdarza... Ale wracając do tematu... Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Te same wątpliwości, o których pisaliście miałem ja rozpoczynając temat. Moim zdaniem najbardziej efektywnym...
kolego gimak mozesz napisac troche jasniej tak dla laikow Spróbuję to rozwinąć. Od razu zaznaczam, że metody tej nie sprawdzałem w praktyce, bo nie miałem takiej potrzeby, a na pewno byłaby modyfikowana w zależności od rozwoju sytuacji. Na samym początku trzeba by określić w jakich warunkach występuje grzanie altka, czy już w czasie postoju przy pracy...
Ostatnio męczę z kumplem alternator w jego wiatraku i sprawa wygląda tak: 1. Niezbędna jest przekładnia (w testowanym wiatraku ok 1:20) 2. Przy słabym wietrze alternator zaraz po wzbudzeniu wychamowywuje wiatrak, co powoduje odwzbudzenie alternatora, po czym wiatrak przyspiesza, znowu się wzbudza. I tak w kółko. Konieczne jest zastosowanie jakiegoś...
Witam Mam Problem z instalacją w Patrolu a dokładnie raz na 900 km Pali mi regulator napięcia w alternatorze mitshubishi w Patrolu Y60. Jest to już 3 regulator i wziąłem się za badanie wiązki co jest nie tak. Wywaliłem akumulator i sprawdzam po koleii przewody od alternatora ( nie montowałem go jeszcze po naprawie ) i pojawia się dziwna sytuacja gdyż...
Witam, korzystając z danych dostępnych na stronie zbudowałem regulator ładowania z drugiego schematu na stronie, oparty o tranzystor TIP142. Jedyny element jaki zmieniłem względem schematu to dioda prostownicza 1N5408 na BY399 (podanego nie było na stanie i sprzedawca dobrał to jako zamiennik). Mój alternator różni się chyba podłączeniem od przedstawionego...
Szczerze mówiąc nie ma znaczenia biegunowość źródła zasilającego wzbudzenie bez regulatora. Oczywiście należy zastosować ogranicznik prądu. Ale chyba jednak najskuteczniejsza będzie metoda zasilenia alternatora przez żarówkę na napięcie 12 V. Jeśli na obudowie minus i świeci tzn, że spolaryzowany plusem na obudowę. Jeśli nie świeci to oznacza minus...
Przecież to proste. Pozytywny efekt uzyskuje sie podczas przyspieszania (większa moc) a ładowanie nastepuje podczas hamowania a ponieważ skraca sie czas ładowania a wzrasta zdecydowanie prąd ładowania i nawet bez tego pseudo Kersu nalezałoby zastosować większy akumulator aby uchronic akumulator przed większymi prądami udarowymi. Tu nie chodzi o odzyskiwanie...
Kilowolty to kV KV (obie litery duże) to jednostka "obrót na 1V napięcia" stosowana w silnikach BL. Silnik 850KV przy zasilaniu 11,1V ma ok. 9500-10000 obr/minutę. Niestety nic to nie mówi ani o mocy silnika, ani o typie stosowanych śmigieł czy udźwigu. Warto by podać chociaż rozmiar śmigieł i masę quada. Ale w praktyce, taki napęd w quadzie jest bez...
Powtarzam po raz kolejny, ja się spotkałem raczej z sytuacją odwrotną. Zresztą nawet jeśli tak jest to jaki to ma wpływ w przypadku przewymiarowanego aku?Kolego - jak masz akumulator zamontowany zasiarczony (tak jak Ty dowodzisz) to powiedz mi co Ci da to, że fabryczny ma o połowę mniejszą pojemność? No co? I tak go nie doładujesz bo dostarczany ładunek...
Witam Żeby pomóc potrzebne są pewne uściślenia : 1. posiadam też silnik kajakowy produkcji DDR Tummler. Jest to konstrukcja dość leciwa, ale niezawodna :). Silnik ma wtyczkę na gniazdko samochodowe Niech kolega wrzuci wyraźne zdjęcia tego silnika a szczególnie tabliczki znamionowej i tam gdzie są jakiekolwiek gniazda. 2. wolałbym z silnika ładować akumulator....
ładować + do + i - do - czy odwrotnie Teraz to "pojechałeś po bandzie". jakie napięcie Takie jak alternator. i prąd Z zasady 1/10 pojemności.
jaszczur1111 napisał: Tak się składa że regulator napięcia zwiększa napięcie ładowania stosownie do spadku temperatury, i odwrotnie zmniejsza je wraz ze wzrostem. Bynajmniej nie w celu ochrony alternatora lecz akumulatora. Kolejne półprawdy. Dowiedz się co nie co o wpływie temperatury elektrolitu i płyt na oporność wewnętrzną akumulatora. Pozwolę sobie...
Jak nie bedzie ładował to wtedy przyłącz S do plusa tak jak piszesz. Nie sugeruj sie kontrolka ładowania tylko sprawdz miernikiem na akumulatorze. Jak nie będzie swiecic kontrolka albo bedzie swiecic odwrotnie , czyli zapali sie kiedy bedzie ładował a zgasnie jak przestanie to daj znać.
Tak w sejku były dwa przewody jeden wciskany cieniutki a drugi grubszy przykręcany na śrubkę 10mm tak samo podłączyłem jak odłączałem straty tylko w odwrotnej kolejności i potem zrobiłem ta zware a Żona mówiła jeszcze ze przed tym radjo zaczęło szwankować i nagle wyskoczyły wszystkie kontrolki z kluczykiem na pomarańczowo itp i auto stanęło całkowicie...
Witam. Problem tkwi z Kia Picanto z 2007 roku. Mianowicie jak się później okazało przy wymianie akumulatora został on podłączony odwrotnie, silnik nie kręcony, możliwe że włączony zapłon. Obecnie świecą kontroli ABS oraz hamulca ręcznego. Auto odpala, po krótkiej jeździe padł mi akumulator, nie było ładowania, nie działało również radio, gdzie wymieniłem...
Ale jaja... Najwyraźniej podczas jazdy elektrolit się wymieszał, a i nie bez znaczenia jest fakt, że był ładowany z alternatora, czyli prądem nazwijmy to impulsowym, a w każdym razie nie stałym. Kiedyś były projekty ładowarek regenerujących akumulatory. Polegało to na tym, że akumulator był w jednym impulsie ładowany, a w drugim rozładowywany, przy...
Tak alternator daje stałą moc niezależnie od obrotów ,wynika to z jego zasady działania. Jednak by działał prawidłowo niezbedny jest akumulator.Moc to iloraz wartości napięcia i natężnia prądu. Dzięki za podpowiedź.Mnie wychodzi 684W.Czy dobrze policzyłem.Tak będą akumulatory,muszę dobrać do alternatora.Z akumulatora-ów na przetwornice 24-220V i coś...
Bo podłączyliście odwrotnie bieguny akumulatora.P
takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka [który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona...
Po klemach to można się czasem zdziwić bo ludzie mają różne pomysły lepiej popatrzyć gdzie przewód zaprowadzi a miałem taki przypadek że klijent przyprowadził auto na naprawe alternatora zrobiłem alternator włożyłem zakładam kleme a tu ognie okazało się że gościu odwrotnie naładował akumulator , od tego czasu jak jestem nie pewny to sprawdzam biegunowość
Po awarii alternatora wymieniłem go na właściwy (poprzedni mechanik wstawił na byle jaki - taki urok awarii na trasie) czyli Mitsubishi A5T06891. Po wymianie napięcie trzymało sie 14V (bez względu na obroty/obciążenie) wiec wydawało sie ze jest wszystko ok, poza niedziałającą kontrolka lądowania (po ustawieniu stacyjki na ON). Kontrolka po zmasowaniu...
Mogę koledze trochę podpowiedzieć. Mam coś takiego.Problem rozwiązałem tanim kosztem.Regulację prądu ładowania -zastosowałem gotowy moduł regulacji obrotów silnika odkurzacza elektrolux na wejściu trafa.Na wyjściu mostek prostowniczy następnie przekaźnik samochodowy 12v35a (w+) i między +a- elektroniczny regulator napięcia z alternatora od poloneza(w...
Witam po przerwie, bogatszy o parę wykonanych, zresztą z doskoku (to raczej pasja, nie stałe zajęcie) pomiarów. Temat traktuję jako ciekawostkę, tym bardziej, ze po przetrzepaniu kilku forów, z "elką" włącznie nie natknąłem się na takiego cudaka jak ten akurat typ alternatora i reglera. Niestety, typ altka jest nieznany - tabliczka znamionowa - zamalowana....
A wiec podsumowując caly ten syf :) Padlo nam ? no wiec bierzemy : - klucze nasadowe (8.10,12,15) - śrubokręty - miernik - lutownica - młotek Pierwsze co odkręcamy minusowa klemę od akumulatora !!!! Rozkręcamy alternator - pierwsze co to odpinamy kable i odkręcamy śrubkę od ładowania (2 kable grube pod kapturkiem) następnie 2 śruby od spodu popuszczamy....
Witam panowie. Wymieniłem dziś pasek klinowy- kontrolka dalej sie swieci delikatnie. krzysiek7 - zmierzyłem tak jak poradziłes napiecie miedzy B+ a obudowa alternatora wynik ok 12,20V miedzy D+ a obudową alternatora wynik tez okolo 12,20V i tak samo miedzy B+ a D+. Więc czekam na dalsze wskazówki. motronic - sprawdzilem wielkosc rowkow i maja ok 2mm...
A więc tak panowie.Po dotknieciu do masy lampka od ladowania swieci sie.Po odłaczeniu kabli zmierzeniu na właczonym silniku na obu stykach alternatora nie ma zadnego napięcia.Czy regulator napięcia znajduje sie na korpusie alternatora i czy da sie go odkręcić?Jest podejrzenie że kable zostały odwrotnie podłaczone na alternatorze,co si emoze wtedy stac?...
Panowie jeżeli chodzi o amperomierz to wmontowany jest w układ szeregowo pomiędzy alternatorem a akumulatorem . Alternator mógł się troszkę przeciążyć lecz nie na pewno , wskaźniki też mogły przeżyć . Rozrusznik na 100% jest nie uszkodzony . Uszkodzeniu mogła gównie ulec elektronika jeżeli tam jakaś występuje poza tym regulator napięcia . Jak uda ci...
Są trzy tak jak na schemacie. S i L we wtyczce i B+ Czyli na przewód we wtyczce L dać masę i ma kontrolka świecić. I dać na krótko na S alternatora i powinno być ładowanie na akumulatorze - czyli jeśli jest sprawny to powinien się wzbudzić - oczywiście po odpaleniu silnika. Kolego napisałeś chyba odwrotnie - na S jest plus ale żeby wzbudzić to też dać...
Celem zakończenia tematu. Oddałem elektrykowi alternator (razem z oryginalnym regulatorem) odebrałem dzień później podłączyłem przez kontrolkę i działa (niestety nie dowiedziałem się co było zrobione). 1.Oryginalny(Я112Б1) regulator miał na 99% źle założoną klapkę z oznaczeniami. Wszystkie z oznaczeniem Я112Б1 jakie znalazłem...
Prądnica czy alternator będzie stawiała opór proporcjonalny do jej obciążenia.Jeśli obciażeniem będzie akumulator to decydująca będzie jego wielkość i stopień rozładowania. Przy pełnym wzbudzeniu i rozładowanym akumulatorze to obawiam się że nie pokręcisz pedałami dłużej jak minutę,trzeba coś zrobić żeby osłabić wzbudzenie i dopasować do wydolności...
"Troche zaiskrzyło" to ja znam😀. Jak kreci rozrusznik to wyciagaj alternator jak nie to upaliłes mase silnika i alternator minimum to
całym szacunkiem: nie chcę się pozbywać obrotomierza a wprost odwrotnie oraz: układy przetwornic się nie sprawdzają tzw UBEC popracował moment a potem zadymił a "rasowy stabilizator" na proponowanym układzie zwyczajnie dostaje świra od zakresu napięć zasilających! Potrzebuję praktycznie działającego układu stabilizatora dla alternatora z magnesami stałymi...
Ale mogło też nic się nie stać, był zapięty prawidłowo oryginalny akumulator. Prądy zwarciowe poszły między akumulatorami. Na razie to naładuj akumulator i spróbuj odpalić machinę. Akumulator został naładowany. Auto nie odpaliło. Kontrolki się zaświeciły. Po próbie odpalenia auta kluczyka nie można jeszcze raz przekręcić. Trzeba ponownie włożyć kluczyk....
ahaaa. Mierzyłem omomierzem diody w mostku prostowniczym alternatora i na dwóch diodach multimetr pokazuje 49 kΩ, na czterech 51 kΩ. Jak zinterpretowac takie wyniki ? Podłaczałem tez akumulator szeregowo z żaróweczką do mostka . Plus z akumulatora na drucik diody i minus poprzez żarówke na płytkę. Zarówka świeci na kazdej diodzie. Przy odwrotnym...
Psuje go nieumiejętność naprawy. I brak wiedzy. Lepiej i taniej było oddac alternator do naprawy. Pomijam odwrotne podłączenie akumulatora
Masa jest przykręcona na widocznej na zdjeciu śrubie, co do klem akumulatora, sprawdzę je, ale i tak musze odeslac alternator na gwarancje To nie c330, chyba ktoś namieszał. Na tej śrubie gdzie przychodzi przewód z żółto-zieloną izolacją w c360 jest wyjście + 12V na akumulator a masa na obudowie. Jak jest odwrotnie to nie dziw się że altek pada. W...
Bo pewnie był inny alternator - 6 diodowy. Tam kontrolka jest tylko i wyłącznie do sygnalizacji nie ładowania akumulatora, czyli jak nie ładuje to świeci, a przy takim podłączeniu jak masz czyli jeden koniec kontrolki na masie to działała odwrotnie bo zapalała się jak było ładowanie. U ciebie na początku, dopóki alternator się nie wzbudzi ta kontrolka...
Prąd mierzysz miernikiem cęgowym czy wpinasz się w obwód zasilania szeregowo amperomierzem? Miernik Cęgowy na DC Dodano po 10 Pomiar miernikiem cęgowym natężenia (prąd na przewodzie do świec żarowych): 1) Przy przekręceniu kluczyka 2 razy natężenie na przewodzie wzrosło z 0.1A do blisko 68A - na zimnym silniku. Kolejna próba po kilku odpaleniach, więc...
Ja postępowałem nieraz wbrew zasadzie pamiętaj chemiku młody nie dolewaj kwasu do wody. Przysłowie jest odwrotne pamiętaj chemiku młody, wlewaj zawsze kwas do wody [url=]Link i [url=]Link Upsss... Zostałem uprzedzony przygotowując post. Do obsługowych akumulatorów przy odparowaniu wody dolewało się akurat wodę destylowaną - obecnie nazywa się ją zdemineralizowaną....
Przy odwrotnym podłączeniu akumulatora w pierwszej kolejności cały prąd bierze na siebie alternator, dopóki w nim się diody nie spalą lub bezpiecznik pomiędzy alternatorem a akumulatorem cała reszta elektryki jest raczej bezpieczna.