Witam. Ostatnio wpadłem na pomysł aby skonstruować ładowarkę akumulatora samochodowego o pojemności 66Ah.Mam parę gratów w domu i chcę spróbować coś z tego zrobić a Was chcę się poradzić czy to dobry pomysł i czy w ogóle zda egzamin. Posiadam alternator od samochodu Tico. Akumulator o pojemności 66Ah.(Potrzebny jest jeszcze jeden) Silnik jednofazowy...
Witam, niedługo wyruszam na kemping do Chorwacji. Koniecznie potrzebuję lodówkę na czas podróży, jak i już na miejscu. Początkowo myślałem, by zakupić jakąś na 12V, opartą na ogniwach Peltiera. Niestety, ale przy temp. otoczenia >30 st. C nie uzyskam mniej niż 10 st. w lodóweczce. Wiem, że są lodówki agregatowe na 12V, ale koszt >1000 PLN mnie odstrasza....
Witam, mam pomysł tylko nie wiem czy dobrze kombinuję. Co się stanie jeśli podłączę mostek prostowniczy do alternatora samochodowego (demontując oryginalny mostek z alternatora) jakie otrzymam napięcie stałe? Chodzi mi o ewentualne podłączenie prądu stałego do falownika od fotowoltaiki. Tyle że przeważnie na panelach jest wysokie napięcie ale małe natężenie....
a mam pytanie , czy możliwe jest takie coś , aby dać silnik , mam akurat bezszczotkowy , dmuchawa spora z niego była tylko nie wiem ile ma watt.. podłączyć do niego alternator , alternator do aku , i z aku przetwornica i do tego silnika ?? jak sądzicie ?
Witam, dostałem alternator ze starego agregatu i nie mogę uruchomić. Z tego co się z orientowałem to brakuje kondensatora. Nie wiem jaki ma być? Dołączam zdjęcia może ktoś mi pomoże. Kręciłem go wiertarką ok 5-10 tys obr/min i nie reaguje. Uzwojenie jest sprawne. końce uzwojeń są oznaczone U;U i Z;Z. Proszę o pomoc ewentualnie jakiś prosty schemat aby...
Chciałbym przerobić kuchenkę gazową, która posiadam w kamperze, na elektryczną zasilaną prądem z akumulatora. 1. Czy akumulator mógłby dać odpowiednią ilość prądu zarówno do kuchenki, jak i do elektryki samochodu? Czy w takim przypadku alternator zamontowany seryjnie da radę naładować akumulator? 2. Innym rozwiązaniem, nad jakim się zastanawiam, jest...
witam . propozycja zrób to sam nie jest taka tania ze względu na cene magnesow neodymowych 50x50x20mm w tym przypadku 6szt w alternatorze mogę wykorzystać dużo tańsze i mniejsze jedynie przezwoję alternator na 230v,tanszym kosztem a dotego nie potrzebuję już przetwarzać napięcia Pozdrawiam Pol032
Dlaczego się nie da? Kiedyś jako "wynalazca" funkcji transformatora podłączyłem odpowiednio nawinięty transformator do dwóch odczepów z alternatora w maluchu i miałem około 230v... A gdyby tak z dwóch odczepów przemiennego zrobić przez mostek prostowniczy napięcie symetryczne? Wiem, że będzie to dawać to napięcie przemienne, ale nie wiem jak wpłynie...
Z włożonych przykładowo 150W zrobić 600W. Czyżby kolega myślał o perpetuum mobile :?: :cry: Jeżeli moc alternatora (na wyjściu) ma być np. 600W to moc mechaniczna (obracająca wirnik alternatora) musi być > 600W Alternator 12V 100A. Zakładam że jest napędzany do max osiągów. Podpinam przetwornicę 12/230V. Jaka jest moc rzeczywista 12V x100A = 1200W...
Napięcie wytwarzane przez alternator nie jest takie duże więc wystarczy zamalować ubytek izolacji bezbarwnym lakierem do paznokci.Weź oprawkę z żarówką 15-25W na 230V.Jeden jej koniec włóż do gniazdka sieciowego,tam gdzie jest faza,drugi koniec podłącz do uzwojenia alternatora.Stojan podłącz do przewodu zerowego.Jeśli żarówka nie zaświeci,to izolacja...
Powiedźcie czy to będzie działać i jakich sprzętów mógłbym użyć: czy nie puścić prąd z trzech aku 18v przez przetwornicę na 230v a potem przez zasilacz 12-15v 80A taki impulsowy na przykład. Dla czego taka kręta droga? No bo regulatory napięcia, nie podniosą go gdy spadnie poniżej 13v a przetwornica wyssie akumulatory do dna. Nie są to drogie urządzenia.`...
Czy regulator miał/ma solidną masę? Jak alternator ma dostępne kable fazowe, z reguły żółte, to zmierz rezystancje między każdymi dwom z trzech kabli. Jak będzie równa i nie ma zwarcia do masy silnika, to zrób gwiazdę z trzech żarówek 60 - 100W/ 230VAC. Podłącz do żółtych kabli wypiętych z regulatora i odpal silnik na aku. Mież napięcia AC między środkiem...
W zmodyfikowanym alternatorze mamy jednak stałe , silne pole magnetyczne którego wartość nie zależy od energii zuzytej przez silnik na uruchomienie alternatora. Każda maszyna generująca prąd (bez względu na konstrukcję) wymaga zasilania jakąś mocą (energią) mechaniczną, z tego co piszesz to Twój tryb rozumowania zakłada iż zastosowanie magnesów neodymowych...
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
niestety w prosty sposób tego nie zrobisz... i nie łącz tych faz ze sobą bo z alternatora zostanie ci smród! ..migotanie żarówki najprawdopodobniej spowodowane było małą częstotliwością napięcia zasilającego. według mnie nie powinieneś brać napięcia zmiennego, tylko po alternatorze zastosować prostownik (na wszystkie fazy! ile by ich tam nie było ;)...
Kolego, jeśli już tyle sprawdziłeś i chce Ci się z tym dalej bawić, a nie jeździć, to kup lakier do uzwojeń i pozalewaj pędzlem całe uzwojenie potem sprawdź. Ten lakier dość szybko schnie. Oczywiście diodę sobie wymienisz i może będzie Ok. Jednak nawet jak sprawdzisz, to pewności nie ma jeśli chodzi o uzwojenia. Jednakże podpowiem Ci co ja robę jak...
napiecie na stojanie pomiedzy fazami mierze przy 5tys. rpm. wychodzi okolo 35V na kazdej fazie jest rowne przy 1 tys. rpm wynosi 12V i zawsze jest takie samo czy to na zimnym czy na cieplym.Opornosc na kazdej fazie wynosi 0.6ohm.Diody na regulatorze zmierzylem i kazda pokazuje 0.465 zreszta juz zakladalem dwa regulatory i nic to nie dalo.Zrobilem tez...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam ponownie. Sprawdziłem mostek prostowniczy.. oczywiście walnięte diody albo całkowite zwarcie w obie strony albo w obie strony przepuszczaly jakiś tam mniejszy prąd. Regulator na pierwszy rzut oka wyglądał ok. Ale i tak wymieniłem bo kosztował coś 65zł wiec to nie majątek. dodam, ze mostek = 90zł. Był tam jeszcze kondensator przeciwzakłóceniowy,...
Fakt że przetwornicę kupuje się na wyrost aby nie pracowała przy dużym obciążeniu ale w tym przypadku bardziej martwiłbym się o elektrykę w samochodzie i alternator. 300 W (at)220V na wyjściu przetwornicy to minimum 25 A (at)12V na jej wejściu. Jeden wadliwy przewód i auto płonie :] Co do komputera to i5 z grafiką GT560 + LCD ciągnie niecałe 100 W z...
Witam. Na wstępie chciałbym zaznaczyć: tak, już zakładałem identyczny wątek i został on zamknięty. Instrukcja zamieszczania zdjęć oraz obrazków na forum
Jam masz UPS'a na 48V i alternator 12V nic sensownego z tego nie sklecisz. Poza tym alternator też nie jest najlepszym pomysłem bo wymaga na prawdę wysokich obrotów do pełnej mocy. Jeśli się nie mylę to ok. 1500 obrotów na minutę. Takich w życiu nie uzyskasz na wiatraku, a przekładnie to nienajlepszy pomysł ze względu na straty - wiem bo sam przerabiałem...
napięcie podniesione do 13,8 to jest ładowanie z alternatora, załącza agregat jak wykrywa pracę silnika by nie zabić aku na postoju. Zamiast bawić się w drogie zasilacze kup alternator silniczek jeden kW połącz wałki. Podłącz do masy i plusa akumulatora. Jak odpalisz zewnętrzne ładowanie to układ wykryje pracę silnika i agregat będzie działał. Wydaje...
Witam. Mam taki problem. Mam lodówkę w przyczepie kempingowej, ale zwykłą na 230V. Potrzebuję ją zasilać z 12V zamiast 230.pomyślałem, żeby rozciąć sprężarkę na 230v, przewinąć silnik na 3 uzwojenia i połączyć w gwiazdę, a na wirnik nakleić magnesy neodymowe i zasilać z sterownika do silników modelarskich bezszczotkowych. Jedyne co mnie interesuje to...
zasilacz/prostownik o napięciu 12 V już przy 10 A da radę czy jeszcze należy dać jakiś większy zapas? Taki zasilacz ma z reguły za niskie napięcie wyjściowe (12 VDC), więc tym nie naładujesz akumulatora. Musiał by mieć minimum 14 VDC, czyli tyle, ile utrzymuje się w instalacji samochodu zasilanej z alternatora.
Koledzy, mógłby mi ktoś powiedzieć czy można to jakoś uruchomić. Może ktoś z was zajmuje się tego typu elektroniką. Z lewej strony wtyk idzie bezpośrednio pod dwa transformatory toroidalne, z prawej dolna kostka jest podlaczona pod kondensator i rozumiem, że to jest wyjście 230v. Natomiast tego złącza pięcio pinowego nie mogę rozszyfrować co tam trzeba...
W przypadku ładowania do napięcia 13.4-13.6V akumulator następnego dnia wykazywał znaczne niedoładowanie (ok 60-70%). Wystarczyło że napięcie wyniosło 13.8V i już mieliśmy naładowanie na poziomie 95%, przy 14.6V można uznać że naładowanie wynosiło 100% Akumulator jednak nie warto ładować do 14.6V, gdyż przy 14.4V nie różnica w pojemności przy rozładowaniu...
Nie będę przekonywać Cię na siłę, bo nie w tym rzecz. W szkole nauczyciele zadawali nam pytanie o wartość prądu w gniazdku elektrycznym, ale tam prądu nie ma, jest tylko napięcie o wartości 230V. Sporo nauki jeszcze przed Tobą, ale trzymam za Ciebie kciuki. Pozdrawiam 🙂
UPS-y zasilają najczęściej takie urzadzenia, jak komputery, drukarki, monitory ... Gdzie tu charakter pojemnościowy? Ktoś puścił w świat dziwną wiadomość, pewnie też agent od Gilowskiej ... A może zamiast tracić moc na przetwarzanie, lepiej by było zainstalować w kompresorze silnik na 12V? Na przykład przewinięta prądnica (nie alternator!) od "Malucha"....
Mam do rozwiązania pewien problem. Montuje w aucie turystycznym przenośny klimatyzator. Jego moc pobierana to ok 800W. Choć w momencie włączania pewnie duużo więcej. W środku są dwa silniki indukcyjne - jeden w sprężarce, drugi wentylatora. Podaż napięcia 12V nie będzie problemem - jest tam alternator 140A i spory akumulator. Mam dwa wyjścia - kupić...
Witam Proszę przeanalizować taką sytuację do awaryjnego zasilania domu (piec CO, lodówka, oświetlenie) chciałbym użyć przetwornicy wytwarzającej pełen sinus o mocy znamionowej 2000 W (moc szczytowa 3000W do 10 sek) Średni pobór mocy będzie wynosił 800-1000W czyli po przeliczeniu na napięcie 12V i założeniu sprawności ok 90% prąd pobierany z akumulatora...
Jak sądzicie czy alternator 24V 90A poradzi 24V x 90A = 2160W Na tyle sobie poradzi. Doliczając straty na przetwornicy 24VDC/230VAC, wystarczy do gotowania wody w elektrycznym czajniku o mocy 2kW.
Witam! Podstawa to zrobić najpierw to co najłatwiejsze a potem kombinować z regulatorem lub domyślać sie bóg wie czego. Sprawdź stojan i wirnik na przebicie izolacji do masy (stawiam na stojan gdyż wirnik jako częsć wirująca sam się osusza-odwirowywuje). Jest prosty sposób aby to sprawdzić - potrzebna jest żarówka w oprawce z przewodami np. 230V/100W...
Witam, Wlasnie szukam informacji na temat przetwornicy, potrzebuje miec w samochodzie tymczasowo na jeden przejazd 220V na ok. 12h, urzadzenie podpiete bedzie potrzebowalo ok. 200W. Sa takie wynalazki: Alternator jest taki - (14V\120A) I pytanie jest czy to sie nada i bedzie dzialac. I tyle mocy wyciagnie alternator?? Bede bardzo wdzieczny za pomoc
A co powiecie na lodówki z przyczep kempingowych? Podobno są modele zasilane gazem. A co do zasilania to proponuje UPS 800W do tego alternator spięty z silnikiem skutera z rozrusznikiem. Kontrola napięcia. Jak spadnie poniżej no 12v sterownik zapala silnik. Silnik powinien mieć swój malutki akku. Taki jak są oryginalnie w skuterach. Alternator ładuje...
czyli kolo pasowe na alternatorze powinno byc mniejsze niz na na silkiczku Dokładnie tak. Ale- nie znam osobiście silnika na 12V (poza przerabianymi rozrusznikami) o tak dużej mocy. Zastosowanie silniczka od dmuchawy itp. oraz przekładni mija się z celem, zbyt mała moc. Tu w grę wchodziłby napęd silnikiem klatkowym jednofazowym prądu naprzemiennego...
Trochę nie rozumiem intencji, kolegi skoro agregat prądotwórczy to potrzebna jest prądnica a nie falownik , czy przetwornica, a jeśli ma do tego służyć alternator ,to proszę spojrzeć na zagadnienie tak: -moc alternatora w najlepszym przypadku 1000w, -sprawność przetwarzania przetwornicy max. 80%, - sprawność ewentualnego falownika maź. 65%...... Sprawność...
A co zrobić by te "Dynamo 220V" nie przekraczało 230 ? Bo na filmie pojawia się nawet 272... Zastosować chocby uproszczoną stabilizację - ideę mozesz zaczerpnąć z układów ograniczających napięcie w instalacjach motocykli gdzie jest stosowany alternator z magnesami stałymi. W skrócie - tyrystor zwiera alternator gdy napięcie przekracza próg.
Witam, chciałbym chciałbym zapytać czy istnieją jakieś wytyczne jak należy tworzyć stałą instalację 230V w pojazdach? Szczególnie chodzi mi o bezpieczeństwo. W autobusach przewoźnika PolskiBus istnieje stała instalacja 230V, a gniazdka są dostępne w każdym możliwym miejscu - pod każdym fotelem, w desce rozdzielczej a nawet chyba WC. Całość uruchamia...
Witam. Mam takie powiedzmy chyba "wyjątkowe pytanie". Potrzebuję prądu około 80A przy napięciu w okolicach 13-14V do zasilania wzmacniaczy samochodowych. Wzmacniacze miałby pracować ciągle. Budżet jest prawie zerowy, normalne zasilacze drogie, więc pomyślałem o zastosowaniu alternatora z samochodu połączonego z silnikiem elektrycznym. Nie zależy mi...
Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do prądnicy. Czy jesteś pewny tego co napisałeś? Jeśli tak to gdzie tu sens? Powinno być: Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do przetwornicy (wypuszczającej 230V).
hehe naprawde nie umisz napisać jednego postu a nie 2 pod soba :) co do spadku napięcie aż takiego nie bedzie powiedzmy ze będzie pomijalnie mały (charakterystyka trafa troidalnego - sztywna) a co do linka z allegro nie otwiera mi sie przynejmniej ja tam nic nie widze ale 400VA moze być napięcie 12V ac to 12V x 1.41 = 16,9 V stałego weź pod uwage zę...
Witam , pozdrawiam . Pomijajac straty przetwornicy : 2KW = 2000W / 13,6V = 147A ( + straty okolo 40 - 60% ) . Czyli by pobierac ta moc z akumulatora potrzebujesz taki akumulator o pojemnosci okolo 150Ah by moc pracowac przez okolo 50 minut a akumulator bedzie goracy . Alternator w samochodach posiada moc okolo 500 - 1000 W czyli nie bedzie zbyt wielka...
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora...
Podaj jaki typ i producenta , w większości daje się wymienić pojedynczo lub całym zestawem Dodano po 8 Co do uzwojenia wirnika prędzej sprawdzi stojan szybciej ulega uszkodzeniu .Sprawdzi stojan i wirnik pod 230v. A diody sprawdzi używając żarówki reflektorowej i akumulatora jest to chyba najprostszy sposób.
Mostek H na wyjściu na pewno spłonie od razu. Trzeba użyć driverów - najprościej i najtaniej - IR2101 ale one nie mają zabezpieczeń :( Na przetwornicy 12V/320V DC niedawno ktoś tu poległ - nie udało mu się uzyskać sensownej mocy. Moim zdaniem bardziej poprawnym wyjściem byłoby wpięcie się klasyczną przetwornicą car-audio w kondensatory filtrujące subwoofera....
Przewinąć się da. Jak przystosujesz wzbudzenie to otrzymasz 230V. Ale jest problem, bo musisz utrzymać stałe obroty 3000/min, by otrzymać 50Hz. Ale jak to ma działać z magnesami stałymi, to nie wiem. Przecież wzbudzeniem reguluje sie napięcie wyjściowe, względem obciążenia.
Ja kupiłem taką 300/600W i na razie jestem zadowolony. Wiertarka ma powiedzmy z pół kilowata mocy, więc nie wiem, czy uda mi się wiercić dziury w ścianach. Oczywiście z dużym poborem prądu poradzisz sobie zostawiając właczony silnik na tą chwilę,. kiedy potrzeba dużo energii. Typowy alternator daje kilkadziesiąt amper, moja przetwornica pobiera ok....
w sumie masz racje....... a jakby cos takiego samemu zrobic? mam dojscie do niedrogich alternatorow z poloneza. wolalbym zrobic takie generatorek 3fazowy. wtedy bym mial jeszcze mmniej komplikacji z cala ta robota bo podpial bym sie od razu do tego urzadzenia co potrzebyje a tam jest silnik 3 fazowy chyba 600watt
Czym sprawdzasz stojan ? Miernikiem czy starym sprawdzonym sposobem na żarówke i 230v?
A ja mam pytanie: Czyli mam taka przetwornicę 1500W 230V ciągłej. Moc alternatora to 75A 12V co daje 900W (nie liczę już strat poniesionych na obsługę silnika). Czyli nawet jakby silnik był włączony to alternator nie da rady dostarczyć przetwornicy mocy 1500W i sobie będzie przetwornica pobierać prąd z aku co grozi przy dłuższym używaniu jej rozładowaniem...
Witam Mam taką sprawę że chciałbym zbudować coś w rodzaju minielektrowni. Rodzice mają działkę i tam na tej działce nie ma prądu. Nie chce prądu 230V tylko starczy mi stały 12V tak żeby zasilić maksymalnie dwie żarówki i od czasu do czasu laptopa podłączyć. I teraz chodzi mi o to że czytałem już o takich projektach ale ludzie się wypowiadają że chcą...
Silnik 1,5KW 3fazy do tego falownik 2,2 LG zasilane wszystko z sieci 230v na zdjęciach niema falownika bo używany jest tez w innym silniku Opornica wykonana z drutu oporowego ze zwykłej spirali 1000W od piecyka podzielona na 5 sekcji 2 po 200w 2 po100w i1 50w załączana przekaźnikami 12v 70a ogólnie załącza wartości 50,100,150,200,300,400,500,600 wat...
Diody najlepiej w mostku posprawdzać przy pomocy żarówki i akumulutora (prostownika) dla diod mocy halogen H4, a dla małych diod o ile występują żarówkę z 10W. Zwarcia stojana do masy na warsztatach sprawdzaliśmy przy użyciu napięcia 230V z trafo separacyjnego. Podobnie z wirnikiem. Testy multimetrem są czasami niemiarodajne.
witam. od dłuższego czasu poszukuje rozwiązania dla problemu z jakim sie spotykam dość często a mianowicie problemy z rozruchem diesli. posiadam kilka pojazdów różnego typu ( koparka , kilka busów) większość w dieslu i bez świec żarowych i przy ujemnych temp są problemy z zapaleniem. z tego co sie orientowałem to zakup stacji rozruchowej to koszt przeszło...
W sharanach 1,9 TDI wymieniłem już ze 3 ślizgające się fraulaufszajby. Mam taką lampę kanałową, świetlówkę na 230V bez przetwornicy impulsowej i świetnie widać efekt stroboskopowy na łopatkach wentylatora, na wirniku alternatora, usterkę widać od razu
Bez sensu najmniejszego! Nawet największy alternator, jaki znajdziesz, to tylko znikoma część mocy silnika. Napędzając tylko alternator, prawią całą pracę silnika wyekspediujesz w kosmos. Jeśli już ma być agregat, to do silnika podłącz prądnicę z prawdziwego zdarzenia. I co zrobi z tymi 10-15kW ? chyba że sprzeda sąsiadowi :D bo jak widać sam wiele...
Przecież gdy kolega zasila (napędza) to coś "silniczkiem elektrycznym" to rozumiem, że sieć 230V lub nawet 400V jest dostępna (bo chyba nie jest napędzane 12V z aku?). Nie widzę więc racjonalności w tym rozwiązaniu, gdyż na każdym etapie przetwarzania generują i sumują się straty wynikłe ze sprawności (napędu, przetwornicy itd.). Separacja napięcia...
Ja bym to zrobił tak wszystko bym podłączył pod akumulator tak jak w każdym samochodzie. I do akumulatora podłączył bym 13.8V dużej mocy np 100A bez żadnych ograniczeń prądu. Alternator nie ma żadnego ograniczenia prądu tylko pilnuje napięcia. Dodano po 22 Napięcie będzie bliższe 12V w instalacji jeśli nie będzie pracował silnik. Gdyby pracował właściwie...
Dlatego też kolego misiozol postulowałem o założenie alternatora tylko do tego celu na wałek co nie wiąże się z żadnymi przeróbkami ciągnika . A z sądami w Polsce widać kolego nie miałeś nigdy do czynienia bo byś pisał trochę inaczej. A jaką różnicę widzisz pomiędzy alternatorem a generatorem na wałku? Bo dla mnie jest w bezpieczeństwie użytkowania...
A jaki masz alternator? nie mam pojecia. Mam 2.2 diesel wiec słaby nie jest. Ale jesli ta przetwornica stawia taki duży opor to do czego je produkują i dlaczego nikt nie ostrzega przez ewentualnym uszkodzeniem aku lub alternatora?
:arrow: To spalimy alternator :cry:
Zgodzę się z kolegą, tylko chyba troszkę się nie zrozumieliśmy, pewnie ja źle wytłumaczyłem za co przepraszam z góry, chodzi mi nie o obciążenie alternatora by uzyskać ową moc, lecz o dołożenie modułu, np: silnik elektryczny 230V przerobiony na prądnice 230V gdzie na wirniku miał by magnesy neodymowe, i tu dokładniej temat rozwinę by coś takiego skonstruować...
Witam, Przygodę z elektroniką w praktyce w zasadzie dopiero zaczynam i postanowiłem z tej okazji zrobić sobie zasilacz ze stabilizacją napięcia. Docelowe parametry to wejście z sieci i wyjście stabilne 9V, 500 mA. Wykonałem w Proteusie kilka szkiców (jeden załączam .dsn i .jpg) i symulacji, rozejrzałem się w środowisku akademickim, zasięgnąłem rady...
- pomyśl jak dla tych prądożernych urządzeń poprowadzić oddzielne kable zasilające bo fabryczne mogą nie wytrzymać. Co chcesz podłączyć i ile to ma mocy? Otóż mam już zamontowaną przetwornice na 230V o mocy 120 W. W momencie gdy ją załączam na dłuższym odcinku (około 150 km) w celu naładowania telefonów bądź też w jakim innym celu to po wyłączeniu...
To zdradź nam jaki alternator masz w aucie!
Nie jest to takie proste. Częstotliwość z alternatora jest zależna od obrotów. Trzeba użyć szybkich diod prostowniczych. A takie na spore napięcie są drogie i trudno dostępne. Napięcie z alternatora jest zależne od jego wzbudzenia / obciążenia i obrotów, a nie widzę tutaj układu regulacji (stabilizacji) napięcia.
Właśnie... jaka grzałka i jaki termostat pod alternator ? :) I czy da się to wpiąć bezpośrednio, na krótko? :P
Do charp17 . Układ połączeń do sprawdzenia powinien wyglądać jak na rysunku poniżej: Prędkość obrotowa alternatora (aby się wzbudził) powinna wynosić około 1400 obr/min. Wiertarka do napędu może być za słaba. Może nie osiągać takiej prędkości i może mieć zbyt małą moc - potrzeba około 1,5kW. Sprawdzanie izolacji uzwojeń napięciem akumulatora jest mało...
Akumulatory są, i to 4 sztuki, z tym ze jak to właśnie jest z akumulatorami , w końcu trzeba kupić nowe. Dlatego wolałbym jakieś rozwiązanie które "ominie" akumulatory, bezpośrednie zasilanie. Widać że zasilanie jest zrobione podobnie jak elektryczne wyciągarki stosowane w off rodzie . Też jest dodatkowy akumulator do zasilania bo zaden zasilacz ani...
Witam znajomy dał mi do sprawdzenia co rozładowuje mu akumulator. Wiec sprawdziłem "ucieka" 3 ampery i praktycznie po nocy nie zapali. Okazało się, że bierze przez alternator (po odłączeniu prądowego przewodu spada do 0.02 A) Wiec przyczyna leży w alternatorze (było wymieniane w nim: regulator napięcia, łożyska, sprzegło) i właśnie po tej naprawie zaczęło...
Witam Planuję planuję zrobić stół probierczy, posiadam silnik obcowzbudny Komel 230V DC 1,2 kW z oporową regulacją obrotów. Obciążenie maksymalne alternatora 24V to by było ok 40A. i ok 80A przy 12V. Planuję zrobić obciążenie z drutu oporowego o wartości 5A, 10A, 20A, 40A, 60A i 80A. Wzbudzenie z transformatora z mostkiem Graetza 12 i 24 V. Jak myślicie...
Witam. Pewnego dnia wpadłem na pomysł budowy mini agregatu prądotwórczego. Zbudowałem już prawie wszystkie elementy (silnik od kosiarki, alternator, akumulator) i teraz potrzebuję tylko przetwornicy 12V 230V, lecz mam problem z wyborem, ponieważ są dostępne z sinusoidą modyfikowaną i czystą sinusoidą. Te 2 są dla mnie za drogie, a potrzebuje taką do...
A więc tak… Błąd tkwił w źle założonych magnesach, albo komutator odwrotnie przylutowałem (bo pierwszy mój schemat jaki chciałem wykonać, to rozpołowić wirnik i w miejsce cewki dać magnesy, a że nie udało mi się go rozpołowić, to postanowiłem wstawić magnesy na zewnątrz). W związku z tym cewkę w wirniku pozostawiłem i podłączyłem do niej komutator,...
Witam wszystkich! Mam problem z alternatorem jak w temacie w samochodzie Skoda Felicia 1.3. Kontrolka ładowania słabo się świeci. Wiele rzeczy już robiłem. Sprawdzałem diody, przelutowywałem, sprawdzałem stojan i rotor - przebicie do masy i przejścia (również pod 230V). W internecie przeczytałem że można diagnozować na podstawie oscyloskopu stąd też...
Poszukaj silników firmy Komel. Silniki obcowzbudne tej firmy mocy 1,2 kW, 2,2 kW i 3 kW można znaleźć na różnych stronach z ogłoszeniami pod hasłem "silnik prądu stałego", w cenie 300 - 600 zł. Komel także nadal oferuje te silniki. Dostępne są także prądniczki tachometryczne do nich. Ja też mam taki silnik mocy 1,2 kW (zdjęcia poniżej) i planuję zrobić...
Musi być koniecznie samoróbka? Na "Alle..." są agregaty 1500W 230V niemieckie nowe po 268.- złotych z gwarancją ...
Najsłabszym ogniwem jest silnik spalinowy. Zanim dostanie odpowiednią dawkę paliwa to zgaśnie. Dokładniej nie sam silnik, co układ sterujący "otwarciem przepustnicy", który nie zdąży zwiekszyć dawki paliwa przy gwałtownym dociążeniu. Faktem jest, że jeśli agregat ma dostępną dźwignię gazu, to znam ludzi którzy dzięki niej omijali problem rozruchu poprzez...
Witam. Wykonałem w mieszkaniu
Co tu kombinować. Agregat jest bez sensu, po co dublowac silnik spalinowy auta drugim silnikiem spalinowym? Dołożyć trzeba solidny alternator 24V do motoru auta i tym ładować spore akumulatory. Przetwornica jest dobrym pomysłem bo jest tania, cicha i mała. Tylko takie niezłe to kosztują. Ograniczyć na maksa pobór mocy reszty sprzętu w zabudowie i będzie...
co do lodówki to głownie parkuje bez dostepu do 230V. Gaz tankuje na stacji lpg i z niego zasilam tez lodówke wiec nie jest źle jeśli o to chodzi. Zastanawiam się czy podłączenie mocnego alternatora pomoże, że w czasie jazdy będzie mocno podładowywał zestaw baterii, a w czasie postoju głownie solary. Czy dodatkowy alternator mocno obciąża silnik?
Normalnie przypomniał mi się prostownik rozruchowy który kiedyś widziałem na YouTube silnik ze 3kw na 230V przykręcony do deski napędzał alternator też przykręcony do deski napęd za pomocą paska klinowego.
Taniej będzie kupić drugą wyciągarkę niż zasilacz 50-100A. Chyba, że kupisz tanio prostownik z rozruchem .. lub jakiegoś trupa auto z dobrym alternatorem i akumulatorem w roli agregatu.
Jest to stary typ 25 letni ? Podobny do 0120469656 - chodził w różnych fordach , przełom lat 90 . Ale to nie istotne. Problem jest opisany : - Wszystko sprawdzone ,poza zwarciami między zwojowymi - jakie objawy poza grzaniem się ? Jest możliwe jakiekolwiek używanie go? Natomiast w wirniku jest przebicie do budowy tz. gdy podłączę 230V ,( bo gdy 12V...
Świetne to forum, ponieważ fajni ludzie tu zaglądają i dzielą się swoją wiedzą i uwagami. Bardzo każdemu z Was dziękuję. Po odcięciu opinii katastroficznych i przesadnie pesymistycznych zauważam taki środek wg którego rozważna eksploatacja takiego układu może działać. 6000 W nigdy nie pyknę, a max to 3000 W chwilowego. Wystarczy nie włączać wszystkiego...
Dzięki za odpowiedź Moc zakładam, że oryginalnie około 80W. Mam dwa takie magneta, czyli stojany i koła magnetyczne. Jeden stojan (uszkodzony mechanicznie) właśnie przewijam jak oryginał, czyli drutem 1mm w podwójnej izolacji, uzwojenia pierwsze 80zwoi w prawo drugie w lewo itd 4 cewki do ładowania, a 5 do regulatora i 6 zostaje wysokie napięcie oryginał...
Dwa lata temu uczestniczyłem w budowie takiego ,,fastfoodowego jeździdła'' na bazie busa. Lada chłodnicza do zabudowania (do lodów) miała termostat elektromechaniczny i silnik 200W. Do tego dwie mikrofale po 800 W i dwie zwykłe chłodziarki po 300 litrów do przechowywania wszelkich mrożonek/chłodzenia napojów. Zasilanie bateryjne miało zapewniać podtrzymanie...
Regulator do wymiany albo cały alternator do regeneracji.
Witam, chciałbym zakupić przetwornicę 230V 1000W ciągłej/1500W chwilowej do samochodu. Przetwornica będzie podłączona pod dodatkowy akumulator, który będzie ładowany z alternatora podczas jazdy a jednocześnie będzie odseparowany od akumulatora głównego na postoju. Będę wykorzystywał ją do elektronarzędzi (wiertarka udarowa 800W, odkurzacz przemysłowy,...
BORDNETZ 3AA 937 087 H gdzie znajdę sygnał od alternatora? Potrzebuje do przetwornicy 230v 3C0 907 155 C
Chcesz ze starego silniczka od jakiejś pierdziawki zrobić generator na alternatorach, Z alternatora na akumulator, z akumulatora na przetwornice na 230v.Po co to cudaczenie??? Były fabryczne agregaty, dające niskie napięcia - takie APU dla sprzętu wojskowego, zasilania urządzeń pokładowych na postoju itp.
A więc tak . Jestem po testach i okazuje się ,że przetwornica spisuje się idealnie. Jedyne co musiałem odłączyć to chwilowe odcięcie dużego aku w trakcie odpalania ,gdyż nie wiem czemu ale w momencie przełączenia tak jak by na małym aku było za niskie napięcie i się wyłączała przetwornica. Teraz nawet podczas odpalania działa idealnie . Mały aku teraz...
Skoro to będzie tak gruby drut na wtórnym, to będzie trzeba przewinąć i pierwotne, żeby zrobić miejsce na wtórne. Nie, skoro zmieściło się tam stare pierwotne to zmieści się i wtórne. Idę o zakład, że obydwie sekcje karkasu są tej samej wielkości (o ile były tam tylko te dwa uzwojenia). Skąd znowu ta herezja? w pełni naładowany akumulator samochodowy...
Straty na przewodach 84% no niech będzie tylko 50% czyli przy wichurze mamy 180W a zapotrzebowanie 3000W. Autor tematu nie wspomniał ani słowem o zapotrzebowaniu. Podpowiedziałem w poście #5 jakie pytania powinien sobie postawić. Może przyjął przetwornicę "na wyrost" bo np. przeczytał, że przy przetwornicy malej mocy nie ruszy sprężarka lodówki. Dodano...
Witam, z racji tego że mechanik już umył ręce proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Za namową "szanownego" mechanika zakupiłem do mojego kampera klimatyzator dachowy WAECO CA850s zasilany oczywiście z 24v na tabliczce znamionowej zapotrzebowanie 25A 530W. Miało to chodzić z 12V po zastosowaniu zasilacza na 24v i chodziło nawet po załączeniu sprężarki...
Akumulator powinien osiągnąć końcowe napięcie ładowania takie, jak zaleca producent. Informację tę można znaleźć w instrukcji obsługi akumulatora. Ta informacja dotyczy ładowania akumulatora w pojeździe czyli przy stałym napięciu ładowania choć idealnie stałe ono nie jest i zależy od sposobu działania regulatora napięcia alternatora.
Witam Z góry przepraszam jeśli źle wybrałem kategorie ale nie wiedziałem gdzie zadać pytanie. W busie posiadam dodatkowy akumulator którym zasilam przetwornice Jest to akumulator 12V 180Ah EGC 180-12 Europower. Normalnie akumulator ładuje automatycznym prostownikiem, ale nie zawsze jest możliwość podłączenia 230v i chciałbym doładowywać akumulator prądem...
Podejrzewam że producent zabezpiecza się w ten sposób przed używaniem zasilaczy dających zbyt duże napięcie ładowania. Nie znalazłem żadnych informacji w instrukcji Volt na temat zakresu napięcia DC ale skoro napisali że współpracuje z alternatorami to można spokojnie dać 29 V z tego Tracera (on ma chyba możliwość zmiany parametrów napięciowych). Z...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie budowy urządzeń mechanicznych napędzanych...
Cześć . Kamperem jest samochód Toyota Land Cruiser wyposażona w : 1. 2 x akumulatory kwasowo-ołowiowe Centra Futura po 100 ah każdy ( nieco ponad roczne ) 2. alternator oryginalny 75A 3. przetwornica 1500 W pełen sinus 4. panele elastyczne wg chińczyka 250W każdy x 2 szt 5. Kontroler MPPT 20 A Zapotrzebowanie : lodówka Waeco 12l - pobór do 4A max na...