Witam. Mam Ursusa 360 i niedawno mi się popsuł alternator. Znalazłem na złomie inny ale nie wiem od jakiego to auta, gdyż wykręciłem go od samego silnika. Mam problem z jego podłączeniem. Wiem tylko, że B+ to ładowanie ale nie wiem, gdzie podłączyć pobudzenia i kontrolkę ładowania. Alternator to Bosch Lg nic więcej nie wiem, gdyż jest zmazane. Z góry...
Mam problem nie wiem jak podlonczyć alternator do c-360 za pomoc z gory dziekuje czerwony gróby chyba idzie do rozrusznika a dwa w kupie jeden idzie czerwony do zarówki ladowania a czarny jest z prondem z instalacji
Jak podłączyć to w całość żeby było ładowanie? Zapewniam, że w innym ciągniku było ładowanie na tym zestawie. Regulator jest od Fiata 126. Proszę o rozpisanie, które z czym połączyć.
Jak podłączyć taki złom do C-360? Żaden schemat nie pasuje. Alternator C-360 Steel Power:
Witam Gdzie należy podłączyć kabel zaznaczony na czerwono ponieważ został on albo odłączony albo tez wyrwany. Jeśli ktoś ma schemat lub zdjęcie skąd należy wyprowadzić brakujący przewód z wnętrza alternatora to z góry bardzo dziękuje za pomoc. Prawdopodobnie jest to model A 124F 14V
Witam Mam pytanie mam sama silnik S-15 i chce podłączyć alternator od C-360 pytanie czy kierunek obrotów (napędu alternatora) ma znaczenie czy to obojętne?
Pytanie dość banalne i formalnie wiem jak to zrobić lecz pojawia się pewien problem, ponieważ w kombajnie nie ma kontrolki ładowania. Prądnica umarła nikt nie chciał jej zregenerować, kupiliśmy alternator który defacto pasował bez żadnych przeróbek na mocowania i okazało się że to alternator od C-360 firmy THM. Niestety nie ma na nim z tyłu kompletnie...
W sklepie zaplacilem 146£, w servisie chcieli 360£.
Zetory 4011 miały filtr oleju odśrodkowy i możliwe że inne też. Chyba że bączek pasuje w miejsce filtra 60-ki lub 40-ki. Bo one różnią się mocowaniem do silnika. Szykał bym jakiś opisów na bloku. Instalacje są dwa rodzaje. Drugi do 3-p który ciebie nie interesuje i możliwe ze jest inna do 60-ki z alternatorem. Coś mi się tak obiło ale nie jestem pewny....
Jeśli na alternatorze dasz Φ30 to na wiatraku Φ360. Jednak odradzam stosowanie alternatora. Poczytaj o pralkowcu: ,
Skoro juz tak raz pobudziles i dzialalo to tak zrob. I nie rownolegle, ale szeregowo akumulatory musisz polaczyc. Z takimi pomiarami lepiej ni ekombinuj w srodku celi. Jak sie naladuje i bedzie dzialal to ok, jak sie nie uda to trudno. W razie w to napisze ci, ze u mnie juz 3 lata 360 chodzi jak szalona na akumulatorze 75Ah z opla Astry. To zwarcie...
Witam. problem ten pojawił sie po zmianie prądnicy na alternator. mianowicie wcześniej na obudowie miałem mase a teraz jest plus i nie wiem co może być powodem tego. prosze o pomoc w rozwiazaniu tego problemu.
Kolega Grzegorz_madera ma rację, jeżeli już stosować manometr to i kontrolkę. Miałem kiedyś klienta który chciał żeby mu zamontować dodatkowy sygnalizator pracujący równolegle z kontrolką ciśnienia oleju i ładowania. Zamontowałem buzer, plus do zasilania kontrolek, a minus buzera poprzez dwie diody odpowiednio do przewodów na czujnik ciśnienia oleju...
Tak. Ma być podłączone tak jak napisałeś. Jeśli dalej byś nie miał ładowania to nie zastanawiaj się tylko wywal prądnice i wstaw alternator.
ale znajomi i koledzy z pracy doradzali, że lepiej kupić dwa bo większa wydajność będzie czy coś niż jeden. Czysta fizyka. Jeśli kupisz akumulatory 2x6 V 165 Ah to parametry zestawu będą 12 V 165 Ah czyli identyczne jakbyś zakupił akumulator 12 V 165 Ah. Przy łączeniu szeregowym dwóch akumulatorów pojemność nie sumuje się i zostaje taka sama jak pojedynczego...
Musisz znaleźć to popiskujące łożysko, stawiam na alternator.
Nie znalazłem rozwiązania tego problemu więc zostawiłem tak jak jest. Wystarczy lekko przegazować po odpaleniu i kontrolka gaśnie. Zauważyłem, że u kolegi w c-360 który ma założony niby dedykowany nowy alternator do c-360 jest tak samo z kontrolką. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Mam problem z Ursusem C-360 3P z 1988 roku, który polega na tym że wypala się bezpiecznik od kierunkowskazów choć nie jestem pewien czy tylko od kierunkowskazów, bo polega to na tym, że kiedy ciągnik stoi w garażu to kierunkowskazy działają ale kiedy traktor trochę pochodzi i alternator trochę podładuje akumulator to momentalnie po wsadzeniu kluczyka...
Dodam może jeszcze że: Sprawdziłem wszystkie masy - od radia jak i wzmaka prosto do akumulatora. Odłączałem antenę (podejrzewałem może pętlę masy). Czy możliwe że mam może jakieś przebicie wzmaka? - przykręcony jest do uziemionego oparcia kanapy tylniej. Próbowałem także połączyć masę przewodu RCA z obudową radia i też nic nie pomaga, sprawdziłem chyba...
gdy mam zapalony silnik i wyciagne kluczyk to kontrolka nadal nie zaswieca się lecz gdy wcisne hamulec na zapalonym silniku i wyciagnietym kluczyku to kontrolka zaczyna swiecic Tak będzie bo napięcie z D+ idzie przez kontrolkę do 15 (plus po zapłonie) i stąd są zasilane lampy stopu. Więc po naciśnięciu hamulca na 15 pojawia się "masa" przez żarówki...
Zapytam przy okazji, elektrit ktory z tych alternatorow najlepiej kupic do traktora C-360? bo przymierzam sie do wymiany pradnicy na alternator i slyszalem ze najlepiej zalozyc od poloneza, ale slyszalem rowniez ze od duzego fiata...
Ile razy temat o podłączaniu alternatora w ciągniku będzie powielany?!? Wystarczy użyć funkcji SZUKAJ i wpisać sobie : ciągnik, ursus, C-330, C-360, alternator w ciągniku i tym podobne... A oznaczenia alternatorów i regulatorów są ogólnie dostępne. A tu: schemat elektryczny do skody 105, gdzie można sobie odnaleźć potrzebny fragment schematu.Uzyskałem...
Jaka powinna być normalna temperatura pracy alternatora, zamontowałem niedawno teściowi :D alternator od poloneza do C-360 i po paru minutach jest gorący, ładowanie 14.3. W czym tkwi problem?
Witam. Problem jest następujący. Dziś podłączylem alternator do ciągnika c-360. Alternator jest nowy 9 diodowy przeznaczony właśnie dp tego ciągnika. Po uruchomieniu silnika lampka ładowania zgasła a napięcie ładowania wacha się w granicach 13,5-14V w całym zakresie obrotów. Prąd ładowania nie wiem bo nie mam czym zmierzyć. Mogło by się wydawać że wszystko...
Posiadam escorta 1.3 MK7 95r benzyna (hatchback). Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki z akumulatora jest pobierany prąd ok 360 mA. Gdy odłączam z alternatora gruby przewód prądowy to pobór prądu z akumulatora spada do ok. 50 mA. Domyślam się, że te 50 mA pobiera radio i zegarek. Ale skąd taki wzrost prądu po podłączeniu alternatora?
witam, moglbym sie podpiac pod temat i spytac jak taki altek z reno21 mozna wpiac do c 360? przegladam tematy od godziny , sa objasnienia do roznych typow sprzetu ,ale ten alternator troche sie rozni od nich , posiada 2x koncowke m6 i w kostce dwa o roznej grugosci styki jak w screenie nizej, nie chcialbym zle podlaczyc i spalic diod czy regulatora,...
Witam potrzebuje schemat całe instalacji z podłączeniem do alternatora do ursusa c-360. Nie odsyłajcie mnie do innych postów bo juz je przeczytałem i albo jest ale do c-330 albo sam alternator a ja potrzebuje cały schemat. Takowego schematu nie ma. Ciągniki te nie były wyposażone w alternatory (oprócz wspomnianych wyżej C360-3P). Jeżeli masz problem...
ixs napisał: Kontrolke mam wpieta w zegary i z tego co pamietam do kontrolki dochodzi jeden kabel plusowy od stacyjki, a masa jest chyba na obudowie zegarów ( zegary te półokrągłe standardowe w starszych 360 ). Ten przewód zasilający od stacyjki do kontrolki zostawiasz. Drugi przewód od kontrolki zdejmujesz i na jego miejsce dołączasz właśnie ten cienki...
Tak wszystko będzie tak samo, konkretny alternator np. taki jak twój zawsze podłącza się tak samo. Jedyna różnica to to, że C-360 oryginalnie ma minus na masie a C-330 plus i w C-330 żeby można było założyć alternator trzeba obrócić akumulatory tak aby na masie był minus.
Witam! Padł mi regulator napięcia RC2/12D, który współpracował z alternatorem Elmot A124F2-14V-44/53A w Ursusie C-360-3P. Alternator najprawdopodobniej ma 9 diód, nie sprawdzałem. Takiego, jaki był zamontowany raczej nie znajdę. W internecie wyczytałem, że zamiennikiem mógłby być Jezpol RNA-2, podłączony zgodnie ze schematem: W związku z tym mam kilka...
Witam.Mam problem z doładowywaniem akumulatora .Samochód Fiat uno 1.4.Akumulator nowy Exide 44 Ah 360 A.Pobierany prąd na postoju 0.03 A czyli niedużo.Wczesniej Napięcie ładowania alternatora bez obciążenia mialem13.8 bez obciazenia i 13.6-13.7 z obciazeniem.Dziś wymieniłem szczotkotrzymacz sprawdziłem i wyczysciłem przewody i troche sie poprawiło 14.1V...
Witam przeszukałem forum z podobnym problemem ale żadne rozwiązanie nie okazało sie skuteczne więc zakładam temat . Problem polega na wysokim ładowaniu alternatora w c-360 . Alternator wygląta tak jak na obrazku . na malutkich obrotach napięcie jest normalne 14.4 V , szybko sie wzbudza kontrolka gaśnie. Na większych obrotach napięcie wzrasta do nawet...
Witam;) Jest to mój pierwszy temat, z jednego działu został już usunięty, ale mam nadzieję, że ten jest właściwy, ale jeżeli nadal znajduje się w złym dziale to proszę o przeniesienie. Przechodząc do tematu, otóż mam problem z podłączeniem alternatora w Zetorze 8011, od razu powiem ze nie posiadam modelu tego alternatora, ale mam nadzieję, że i tak...
Witam Posiadam Taki alternator Dowiedziałem się że ten rodzaj miał + na obudowie lub - Jak mogę to sprawdzić? Oraz czy ten schemat podłączenia jest ok dla tego allternatora ponieważ jak tak podłączyłem i napędziłem wiertarką wirnik to kontrolka nie gaśnie a napięcie na akumulatorze nie wzrasta. Dodano po 39 Sprawdziłem diody poprzez zasilanie i żarówke...
Napisz dlaczego nie chcesz zmienić prądnicy na alternator. Naprawa prądnicy według mnie jest nieekonomiczna. Ja ostatnio na szrocie kupiłem sprawny alternator za 30 zł.
Witam, Radio Kenwood GX-204 + wzmacniacz Mangat 360 (tak, bardzo stary; nie, nie chcę go wymieniać na inny). Walczyłem trochę z tym radiem, żeby wyprowadzić wyjścia niskonapięciowe (bo takowych brak) sprzed końcówki mocy, ale utknąłem na problemie masy. Z kostki sterującej (mixer/equalizer w radiu) wychodzi tylko jednym pinem sygnał, który wyprowadziłem...
Prosto do prądnicy nie idzie na pewno, musi wpierw iść do regulatora napięcia. O ile autor ma prądnicę, możliwe, że ma alternator, w takim razie jeden z tych cienkich jest do niego. Drugi natomiast do przełącznika świec żarowych, o ile jest. Plus od aku, razem z tym od alternatora tu gdzie masz nie dokręcone śruby. Ostatni do rozruchu (przełącznika...
Witam . Te trzy diody rozlutowane to raczej diody wzbudzenia,do sprawdzenia, (być może się mylę,gdyż dawno temu miałem do czynienia z tymi alternatorami).Diody prostownicze były od strony koła pasowego na takich aluminiowych radiatorach .Gdy zamontowałeś nowy regulator ,to ma on taki ząbek ,by zamontować go w jednej pozycji.Jednak przy wymianie na nowy...
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu, jak dałem ciągnik do kolegi żeby mi coś zładował to pomylił kable, które na alternator założył odwrotnie. Jak przyjechałem do domu i zobaczyłem to zaraz przełożyłem te kable i z początku było wszystko dobrze i ładował, ale po jakimś czasie zaczęła świecić kontrolka i tak coraz bardziej. Teraz nie ładuje, sprawdzałem...
Alternator jest polskiej produkcji ELTOM. Ten ciągnik posiadam w gospodarstwie od 15 lat i do alternatora w ogóle się nie dotykałem. Nie było w nim nigdy nic robione, nie było nic wymieniane. Tak jak kupiłem tak cały czas działa. Robiłem 3 lata temu kapitalkę silnika ale alternatora nie dotykałem. Tak dokładnie on wygląda:
Panowie zakupiłem w sklepie rolniczym alternator do T25 nowego typu na trzy wyjścia na oczko 6 i na oczko 5 i oczko 4 . Na śrubkę 6 wiadomo stały prąd z akumulatora bo to ładowanie jest na 5 śrubę wzbudzenie czyli kontrolka przez stacyjkę trzeciego wyjścia nie podpisałem odpalam ciągnik dodaje gazu kontrolka ładowania gaśnie mierze miernikiem ile ładuje...
W miejsce oryginalnego alternatora trudno dopasować coś zamiennego, pasującego mechanicznie. Dostępne są nowe alternatory produkcji Magneton, z wbudowanym regulatorem. Kiedyś oglądałem w sklepie, konstrukcyjnie kopia Boscha (złącze na 3-pinową kostkę). Tylko minusem jest jego cena. Ewentualnie alternator z nowszej serii 3320-7320, które były już wykonane...
Zagadnienie jest sporo bardziej rozległe niż w dotychczasowych opisach. Mamy jakiś alternator ELMOTu, mamy ciągnik c 360 i niedociągnięcia w pracy. O typie alternatora cicho. Nawet nie wiemy czy sześcio czy może dziewięciodiodowy a więc jaki regulator napięcia. Jakie koło pasowe? Bez rozebrania trudno wydać miarodajną opinię jako że warto pobadać każdą...
Ja u swojego C-360 wsadziłem alternator od duzego fiata razem z regulatorem napięcia też od fiata i wszystko śmiga bez problemu juz prawie rok.
mozna pokombinować ale grozi to przeładowaniem akumulatora,jesli ci faktycznie zalezy na mocniejszym kopie prądu zakup sobie alternator 230zł -z uchwytem i po robocie nowy regulator napiecia to ok 50 zł
Byłabym wdzięczna gdyby ktoś wysłał mi na maila schemat instalacji elektrycznej połączenia alternatora z regulatorem napięcia. Mój mail to kamciasramcia(at)o2.pl
użyj wyszukiwarki bo ten temat się przewija co jakiś czas, "jak nie c 330 to c 360 jak podłączyć alternator od fiata/poloneza" Poszukaj naprawde sporo tego było
Witam forumowiczów. Z racji, że nie mam obecnie dużo czasu i mieszkam w akademiku przedstawię tylko pokrótce mój projekt, który rozwijał się przez ostatnie dwa lata wakacji. Projekt zakładał modernizację ciągnika C-360 (bo taki akurat posiadam) w zakresie zwiększenia komfortu obsługi. Podzielony został na 3 części: -elektryczny układ otwierania ładowacza...
ja do swoich c 360 i c 330 wsadziłem alternatory od zuka ten sam co od 125p i ładuje super traktor zapala jak benzyna nie zależnie od temp. otoczenia napięcie ładowanie ja mam 14v
Ja mam w C-360-3P alternator chyba od Fiaciora 125p. Jak chcesz to mogę wrzucić fotki.
Kolego zanim zakupisz regulator to wpierw z rzuć pasek z prądnicy i zewrzyj wszystkie przewody przy regulatorze.Tak sprawdzisz czy prądnica jest dobra,przy zwarciu przewodów 19,18,16 prądnica ma się obracać równo,zwalnianie lub hamowanie świadczy o złym tworniku.Na razie ziomal,radzę alternator.
Witam, Proszę o pomoc, posiadam alternator produkcji CCCP i chcę go zamontować do mojego C-360. Problem w tym ze posiada on cztery zaciski oznaczone kolejno "1" "2" "3" orz "M" i niestety nie orientuje sie w tych oznaczeniach. Przypuszczam ze ma on w sobie wbudowany regulator napiecia, ale nie jestem pewny. Proszę o pomoc.
Jako że c-360 ma bardzo oporne hamulce , znajomy chce podpiąć serwo z pompą od jakiegoś auta. Ma już alternator z vakupompą. Praktykował juz ktoś to ułatwienie życia?
Mialem ostatnio 2 przypadki ze buczenie podczas nadawania pojawilo sie po wymianie regulatorow napiecia alternatora na tzw "podrobe" , Pozdrawiam
Witam poszukuję schematu jak połączyc ten alternator z Ursusem C 360 mam taki prosty schemacik jak połączy go z regulatorem od starego Fiata 15-R 67-M wzb-15-B+ kto mi powie od czego połączyc do kontrolki i stacyjki Przeniosłem z "Inne". Proszę czytać opisy działów.
W przypadku sprawdzenia na diagnostyce że na stole probierczym alternator ładował należy wykluczyć uszkodzenie lub też zimny lut na pierścieniach doprowadzających poprzez szczotki napięcie wzbudzenia na uzwojenie wirnika.Jednakże z przypadkiem zimnego lutu na jednym z pierścieni też się spotkałem.Kilkakrotnie zdarzało mi się wymieniać stacyjki do ciągników...
Na forum jest kilka tematów o zamontowaniu alternatora zamiast prądnicy i to było by najrozsądniejsze wyjście w tym przypadku. Prądnica pewnie ma zwarcia w uzwojeniu wirnika i moim zdaniem nie ma co się więcej nią zajmować. Lepiej zainwestować w jakiś alternator ze szrotu i mieć święty spokój.
Z moich doświadczeń wydaje mi się ze nic porostu brak ładowania.. ale aby nie odłączyć głównego przewodu odbioru alternatora czyli tego grubszego przewodu który ładuje akumulator..... alternator musi mieć odbiór prądu...
Musisz zastosować dwa przekażniki i co najmniej dwa bezpieczniki no i dwa wyłączniki.Jeden halogen H3ma moc 55W , więc prąd pobiera ok5 A ,a dwie odpowiednio więcej .Przekażniki z Poloneza można zastosować.Myślę że w c360 masz alternator. Powodzenia.
1. Wstawiona żarówka zamiast zaślepki w miejscu zworki zmiany alternatora z 6 polowego na 9 polowy (z Bosch 65A lub 80A na Valeo 80A). 2. Utleniony PRek regulacji skalowania obrotomierza.
Kolego maczapski, ciężko jest dojść do wniosku skazania prądnicy na śmierć mnie również. Zwłaszcza, że jej nie widzimy i nie wiadomo w jakim jest stanie. Kiedy dostaję robotę do zrobienia, Ty pewnie też, czas gra na niekorzyść obu stron. Szybciej i bardziej niezawodnie wstawić alternator. Najważniejszym i kluczowym powódem takiej sytuacji jest po prostu...
Faktycznie zdjęcia nic nie wyjaśniają. Ale zakładając, że mamy do czynienia z prostym urządzeniem to można z tego wyjść. Po pierwsze podłączenie alternatora z rozrusznikiem (chyba odpowiednie) należy wykonać mocniejszym/grubszym przewodem. Jak sobie wyobrażasz przepływ prądu rzędu 50 A przez ten przewód, który zamontowałeś (wygląda mi na 1,5 mm kw)....
czy można podłączyć te alternatory do ciągnika c-360 ?? jak to podłączyć żeby było ładowanie ,gdzie podłaczyć kontrolkę ładowania i amperomierz
Nawet z Zetorach i MF. Zetor ma alternator żywcem ze Skody - główna usterka w nich to uszkodzona zatartym łożyskiem tylna obudowa. Co do waterpump - kup oryginał, zobaczysz różnicę. Zakładane do C330/360 altki Zelmot wytrzymują bezproblemowo - pracują w warunkach dużo bardziej komfortowych niż w Żuku, FSO1500 czy Polonezie - z daleka od kolektora wydechowego...
Ok jak będę w agromie to kupię świece od c 330 i może uda się jakieś nakrętki dopasowac to bym w spawał je w kolektor pozostaje jeszcze kwestia czy 4 świece to nie zbyt dużo dla aku Ja mam 2x 165ah nie pierwszej młodości ale trzymają i alternator 44A[Żuk] Z podłączeniem nie ma żadnego problemu bo można dac zawsze 2 przekaźniki ale czy 4 świece nie będą...
Witam mam taki problem. Wymieniłem w mojej c 360 alternator na nowy po regeneracji, stary już nie ładował, wszystko ładnie działało lampka zgasła, czyli ładuje. Ponieważ chciałem żeby prądy chulały dobrze wymieniłem klemy na nowe, przeczyściłem kable, podłączyłem prostownik na akumulatory żeby doładować, i słyszę dziwne buczenie. zostawiłem na chwile...
Ja to zauważyłem bo znam ten ciągnik dość dobrze ale ciągle cos tam w nim ulepszam[alternator,przekaźniki,klakson pneumatyczny,i inne] Skoro piszesz o sodzie kaustycznej to ile trzeba by wsypać do układu i czy tylko 1 raz czy więcej? W poniedziałek zapytam się mojego nauczyciela fizyki o jej właściwości i jak działa na aluminium
wszystkie schematy są do ciągnika c360 a nie do 360-3p. Perkins ma jeszcze światła awaryjne i kontrolki 1 i 2 przyczepy a do tego ma przycisk palenia (starter) a nie gałkę do kręcenia jak w c360 lub c330 a po 2 jak na innych postach czytałem że Perkins ma alternator to wielka ściema bo w latach 80 dawano jeszcze do tego modelu prądnicę a dopiero w...
nie doczytałem się czy masz prądnice czy alternator przy prądnicy masz "+" na masie i wskaźniki pokażą błędy
Koledzy ja osobiście założyłem już kilka alternatorów w miejsce prądnic.. począwszy od MZ 250 gdzie w miejsce prądnicy wstawiłem alternator od Jawy 350, przez 30tkę, 40tkę, 60tkę po 3P gdzie wstawiałem alternatory od Poloneza. Nie musicie mnie przekonywać o wyższości takiego rozwiązania nad oryginałem ale kolega chce prądnicę. Ja taką mam, nie ja będę...
Witam Kolega ma rację z alternatorem z poldka. Sam mam w C-360 i ładuje pięknie, nie mowiac o swiatłach, które perfekcyjnie swieca. Według mnie wywalic rosyjskie gowno, ewentualnie sie nim pobawić ;) Pozdrawiam
raczej nic o ile będziesz miał solidne kable. tylko w passacie z tego co pamiętam akumulator ma 70-80 AH a 360 ponad 200. Coś mi się wydaje że nie widziałeś ani jednego ani drugiego. Jedno ma akumulator w okolicach 60AH, drugie natomiast standardowy 164Ah jak mi się zdaje, chyba ma że ma 2x6V. Do rozgrzania akumulatorów alternatorem podłączać można,...
Czyli jednak winne było zbyt małe przełożenie (zbyt mała różnica silnik:alternator) by ładnie się wzbudzał i pracował. Robiłem często eksperymenty ze zmiana przełożenia, pisałem na elektrodzie o tym. Raz w swym 126p i byłoby pięknie, lecz z alternatorem jest tam i wiatrak chłodzący i tylko dlatego nie całkiem było to fajne - za duże chłodzenie. Inne...
Witam, Proszę o pomoc. Przeczytałem dużo postów i dalej jestem w kropce. Mam taki alternator jak na załączonym rysunku od ciągnika T25 (ma dwa wyjścia: śruba fi6 i f5). Planuję zamontować go do C-360. W związku z tym moje pytnie: czy potrzebny jest do tego przekaźnik, jeżeli tak to jaki (nawa, symbol) i gdzie można go kupić? Jak go podlączyć, co należy...
to jest silnik 4 cylindrowy, oryginalnie powinny być 2 aku po 6v minimum 160ah i minimum 700A. W ususie c-360 założyłem tez zamiast 2x6v jeden 12v 135ah 620A i jest idealny, zima nie zima pali na dotyk i kręci jak wściekły (oczywiście wstawiony alternator nowy). A tutaj w c-385 taka podmianka widze że była głupotą, no ale mniejsza o to, bo problem tkwi...
Mam alternator, który chcę założyć do 60-tki, prawdopodobnie jest od Lublina, i prawdopodobnie ma zamontowany regulator napięcia w związku z tym mam pytanie jak go podłączyć do 60 tki??? Koło pasowe ma na szeroki pasek. Alternator ma 3 wyjścia, środkowe wyjście nie ma wcale numeru, a pozostałe boczne mają numer 30 i 67.
Kupiłem wtryski naszej produkcji,ustawione ,aż morda się cieszyła jak mgiełka szła przy 160-ciu.Odpala dobrze ,pochodził trochę do 60 stopni złapał trochę temperatury i zgasiłem .Zobaczę w poniedziałek jak zapali na zimnym .Okaże się czy zaworki na sekcjach trzymają ciśnienie jak są dobre to powinien odpalić od razu .Ciśnienie sprężania dobre,napisze...
Zależy w jakim stanie jest twoja instalacja. Może wystarczy wymienić kilka przełączników, wsuwek i oczek, poczyścić punkty masowe i będzie wszystko działać. Jeśli jednak instalacja jest niebezpiecznie przestarzała i trzeba ją wymienić to polecam samemu zrobić wiązki przewodów. Wtedy będziesz mógł wykonać instalację "po swojemu" uwzględniając przeróbki...
Planuję zmienić na alternator. Zgadzam się z tobą wywal prądnicę z regulatorem i wstaw alternator. Na Elektrodzie znajdziesz już sobie schematy jak to podłączyć, zależy jaki alternator masz na myśli. :D
mam pytanie czy jest to wina regulatora wraz z szczotkami czy coś zupełnie innego Możliwe że regulator,instalacja jak również sam alternator. Odepnij od alternatora zółty przewód oznaczenie "61" i zobacz czy kontrolka zgaśnie po podpięciu go do + jeśli zgaśnie szukaj w alternatorze. jeśli jest to regulator czy dam rade wymienić na miejscu z podstawowymi...
Witam. A co masz zamontowane w tym ciągniku, prądnicę czy alternator. Jeśli alternator to spokojnie możesz je oba założyć a jak prądnicę to lepiej nie. P.
Na małych obrotach na zimnym silniku jest 4,5kg na ciepłym na małych obrotach jest 5, na wysokich obrtotach na zimnym silniku jest 6kg a na rozgrzanym 6,5kg. Alternator kupiłem w agromie ale to jest dokładnie ten sam: tak po zapaleniu świateł kontrolka gaśnie
Zrób coś z tym regulatorem bo przeładujesz akumulatory.A wogóle to go masz na prądnicy czy jest alternator?
wpisz w wyszukiwarce schemat podłączenia alternatora do URSUS C-360 tam będzie wszystko pokazane.
Przy zmianie z prądnicy na alternator należy minus puścić na ramę traktora . Większość alternatorów (nie liczyć wyjątków) mają minus na obudowie
Panowie dziś ciągnik pogodził i pojeździl 3h i wszystko ustalo, tak jak by się ułożyło. Dziękuję za porady, ale mam jeszcze jedno pytanie jak podpiąć alternator bo kupiłem nowy i się zastanawiam czy podpinac pod regulator napięcia czy nie i jak to zróbic czy może ma ktoś jakąś instrukcje?
Witam, to mój pierwszy post, dlatego proszę o wyrozumiałość oraz porady jak dodawać następne (jeżeli będą potrzebne). Mój problem polega na diagnozie topiących się kabli. W ciągniku Ursus C-360 spaliła się instalacja odpowiedzialna za ładowanie akumulatorów- prądnica + regulator. Wiem, że nic samoistnie się nie dzieje... zaczęło się od głupiego kluczyka,...
Ta wsuwka to wyprowadzenie tzw W do obrotomierza w dieslach - 6 impulsów na 1 obr alternatora.
Panowie kolejność mojej instalacji to: Akumulator (stały +)>bezpiecznik 15A>przełącznik 12V>przekaźnik(Elmot 541)> reflektory. Przecież akumulator to stały dawca prądu, dodam że instalacja zasilana alternatorem. Mam podpiąć prąd od alternatora>?
Jeśli nie bardzo wiesz jak go zrobić to masz w Mielcu na ulicy Wspólnej tj.na wprost bramy RG przy Traugutta gościa,który naprawia rozruszniki,alternatory,robi dokładnie,sumiennie i nie drogo-polecam go bo da ci gwarancję.Pozdrowienia z Białorusi dla Mielczanina
Witam, jakiś czas temu założyłem alternator Boscha z golfa II. Na żarówce 2W alternator budził się przy ok 1000-1100 obr a na tyrkaniu żarówka mrużyła dość mocno. Stwierdziłem że dość późno się budzi w przeciwieństwie do prądnicy i założyłem żarówkę 4W co sprawiło że alternator budził się przy ok 800 obr a na tyrkaniu ledwie mrużyła. Podczas pracy w...
Witam zrobiłem znaki w miejscu rozrusznika wszystko niby jest ok zostaje tylko kwestja pompy podejzewam ze musi dotrzeć regulator. Jutro wrzucę film z odpalania. Dzis chce zapytać o alternator mam takie radzieckie cudo chce to włożyć do ciągnika zamiast tego co mam jak to zrobić mam namyśli podlaczenie.
Cześć. Zamontowałem już instalację z wersji GOLD. Przewody to FLRY-B. Wszystko działa jak należy ale jest w niej parę błędów. Mianowicie skrzynka bezpieczników ma za mało połączeń dla kabla czerwonego. Musiałem podłączyć 1 kabel pod stacyjkę by mieć podświetlenie zegarów po przekręceniu kluczyka. Ponadto podłączenie rozrusznika jest inne w rzeczywistości...
Witam, Jeszcze raz dziękuję wam za pomoc. Oczywiście kliknąłem "pomógł". Temat już chyba do zamknięcia. Dodam tylko, że dziś miałem podobny przypadek tylko na mniejszą skalę. Obciążenie na poziomie 30 - 35 A i po kilku minutach śruba B+ dobrze ciepła/gorąca. Po przeczyszczeniu wszystko wróciło do normy i śruba nie była już cieplejsza od reszty alternatora.
Koledzy, w Ursusie C-360 zaczęła świecić kontrolka ładownia. Stało się to po niewinnej z pozoru wymianie zegara (w którym ta kontrolka jest zainstalowana). Napięcie na alternatorze (po dodaniu gazu) 14,2V więc ładuje. Mimo to kontrolka nie gaśnie nawet przy pełnym gazie. Sprawdziłem połączenia pod deską, tak profilaktycznie, bo przecież jakby coś nie...
Witam. Kontrolka ładowania jest podłączona w różnych punktach w zależności co jest źródłem ładowania (prądnica, alternator 6-cio diodowy lub 9-cio diodowy)
Ja obstawiam problem z masą. Masz miernik sprawdź jakie napięcie dochodzi do lampy. Drugi pomiar zrób względem innego miejsca masy np względem alternatora .
Szanowni koledzy napiszą jeszcze co się stanie z alternatorem jeśli będzie napędzany silnikiem i nieobciążony akumulatorem. Jeśli jest prądnica, to co z nią będzie? Szlak trafi albo prądnicę albo instalację pojazdu ;) Ja paliłem kiedyś c360 na akumulatorze 12v 100Ah z opla corsy 1.5D i zapalił bez problemu ale to było lato ;-) U mnie cały czas taki...
Kupiłem nowy alternator firmy Jubana 72a do ursusa c-360, po założeniu okazała się że nie ładuje. Przeczyszcziłem kabel od wzbudzenia tam na łączeniu gdzie był regulator, załączyłem zwykłą kostką. Odziwo po Przeczyszczeniu i odpaleniu kontrolka zgasła i zaczął ładować ale po dodaniu gazu kontrolka się zaświeciła i ładowanie znikło i po mimo różnych...
Witam. Zdejmij pasek napędu pompy i alternatora z koła pasowego. Najprawdopodobniej to jego wina.