Proszę o pomoc z podlaczeniem alternatora i regulatora w bizonie oraz kontrolki ładowania.
Kolego tego typu alternatory wychodziły z plusem i minusem na masę,z tym że z plusem na masę zazwyczaj były koloru niebieskiego.Alternatory te zawsze były 6 diodowe,a wyjście obok szczotek jest na przekaźnik.Taki sam alternator mają Bizony tylko z 28V.
Kolego, dwa podstawowe pytania: - czy na regulator napięcia przychodzi napięcie z instalacji? - czy z regulatora wychodzi na alternator?
Kolego SAWEK 101 krótko żyjesz,polski alternator A1 14V 50A max75A miał plus na masę.Wyglądał jak dzisiejszy A2 od bizona.C330 miały plus na masę,C330M miały już minus na masę.
Po pierwsze zmierzyć jakie jest ładowanie i ewentualnie jeśli bedzie potrzeba to sprawdzac alternator. Wcześniej sprawdził bym wszystkie połaczenia alternatora a zwłaszcza główny plusowy i czy jest dobra masa. Co do alternatora to jeśli wszystkie diody są sprawne a stojan i wirnik nie maja przebicia do masy i miedzyzwojowego i nie maja przerwy w obwodzie,...
To nie jest czasami alternator do instalacji 24V ? No, brawo! Nikt wcześniej tego nie zauwarzył , a nawet (po obróbce zdjęcia) widać odlany napis 28V/40A. Jest od Bizona. Czyli nie nadaje się. Czemu mieliśmy gotować ten alternator? (warzyć - staropolskie "gotować", jakby ktoś nie mógł się domyślić).
sprawdz czy niema tam kontrolki ładowania bo jak ci zarówka się spaliła to tesz nie bedzie ładować bo alternator niema wzbudzenia albo przewud do kontrolki najlepiej jakis prubnik i wzbudzic bezposrednio przy alternatorze
Witam! Przewrtowałem forum w poszukiwaniu podobnego tematu jednak znalazłem tylko jeden, który nie wiele mi pomógł dlatego postanowiłem napisać nowy. Planuje w swoim Bizon ZO58 zamontować klimatyzacje, kabinę już uszczelniłem bardzo dokładnie, dodatkowo pod dachem dołożyłem styrodur 5 cm aby odizolować ilość ciepła, która wytwarza się gdy dach się nagrzeje....
Witam Mam problem z ładowaniem BIZON Z56 , Jak wspomniałem w poście ładowanie jest na poziomie 30V. Regulator napięcia RE 28V alternator 24V 40A . Po zdjęciu osłony regulatora okazało się że jest spalony rezystor, zdjęcie Mam 2 pytania 1 jeśli ktoś wie jaki to rezystor proszę o odpowiedź, albo ma schemat tego układu. 2czy istnieje możliwość regulowania...
Nie ogarniam w tym schemacie tego bocznika typu AS-2, który podpięty jest do woltomierza i do niego idą przewody z alternatora i akumulatora oraz z niego wychodzi kabel do stacyjki. Gdzie on się dokładnie znajduje w kombajnie? Jak on wygląda? Po co on wogóle jest i jak on działa? Nie można było po prostu przewodu, który idzie z alternatora podłączyć...
Witam, Mam problem z brakiem ładowania w bizonie 86rok. Alternator dobry(sprawdzony u fachowca), regulator nowy,kable biegnące do bezpieczników i od nich ok, gdzie jeszcze może być problem? Proszę o pomoc znawców tego sprzętu.
W regulatorach Magnetion zacisk 54 był połączony ze stacyjką 54 Dodano po 7 Witam.W alternatorach Magnetion pomiar napięcia był realizowany na zacisku D+,były to alternatory stosowane w Skodach ,Zetorach i LKT ,oczywiście 12v lub 24v. Dodano po 28 W alternatorach starego typu [Fiat 125 p,ciągnik ruski T 25]były stosowane alternatory 6 diodowe i w razie...
Panowie, dziwna sprawa. Wczoraj na szrocie kupiłem alternator Magneti Marelli z tego względu, że pasuje bez żadnych przeróbek do 30, no i po zamontowaniu ta sama sytuacja, czyli takie same parametry 14,6 bez obciążenia i około 14,4 z obciążeniem. To raczej nie możliwe aby ten alternator był uszkodzony. Myślę ,że "Bizon" ma rację, ciągnik ładuje tylko...
Włącznik samoczynny z samochodowego regulatora napięcia prądnicy lub z kombajnu Bizon załatwi sprawę. Napięcie alternatora osiągnie żądany poziom, włącznik samoczynny połączy alternator z resztą układu. Od strony elktronicznej jarek_lnx dobrze to przedstawił. Potrzebny jest przerzutnik wykrywający poziom napięcia alternatora i włączający przekaźnik...
Nie przejmuj się wielkością pojazdu. Reszta jak w innych. Trudno jest radzić jeśli nie zna się szczegułów maszyny. Przede wszystkim jaki tam jest ten wskaźnik? Czy wychyłowy -20, 0 +20 (np) czy też lamka? Poza tym ile urządzeń zawiera pulpit? Ale coś mi wygląda, że może brakować zasilania tego pulpitu a zarazem wzbudzenia alternatora. Czyli bezpieczniki...
Heh.. az prosi się zaznaczyć po raz kolejny. Diesel, akumulatory i ładowanie problem jest znany od lat. W Bizonie akumulator potrzebny jest praktycznie tylko do rozruchu, i jeżeli nie używa się świateł, sygnału, kierukowskazów itp, czyli odbiorników energii, akumulatory będą zawsze przeładowane. Najprostszym rozwiązaniem jest chyba używanie świateł...
Witam! W zespolonym zegarze jest miernik obciążenia/ładowania (pośrodku 0) niebardzo wiem jak go podłączyć bez schematu instalacji. Przejrzałem posty na forum i doczytałem się że należy taki miernik podłączyć (pin 1 miernika) z akumulatora po stacyjce przed odbiornikami i alternatorem (pin 2 miernika) Jak to się ma do bezpieczników, nie wiem dokładnie...
Z tym amperomierzem jest taki motyw że chociaż alternator robi 14,4 V to poprzez ten długi kabek do amperomierza traci czasami nawet 2V. A zacisk + na rozruszniku jest tak blisko. :( Dobre rozwiązanie jest w kombajnie bizon. Tam jest bocznik zaraz przy alternatorze i nic sie nie traci. Sprawdz uwagi kol.wpsowa692 może pierscienie nie łączą.
Od strony alternatora.
Alternator od stara,bizona(kombajnu) A120E 28V40A powinien dać radę (no i trochę przeróbki,dłuższe paski).
Z drugiej strony wytłumacz to rolnikowi. Nie przesadzajcie. Przypomnijcie sobie FSO1500 z silnikiem 115C - alternator pod kolektorem, opasany "portkami" i jeszcze przeważnie cieknący olej spod dekla - jakoś to działało, czasem tylko uzwojenia stojana się paliły. W ciągnikach, w których jest fabrycznie zamontowany, jest pod osłoną, nie ma ani potrzeby,...
robokop napisał : Jeszcze jedna taka bzdura i dostaniesz ostrzeżenie. Skoro się nie znasz, to po co się odzywasz? Przy odwrotnym podłączeniu akumulatorów i zamknięciu obwodu alternator umiera pierwszy. Wskaźniki są elektromagnetyczne w większość, więc nic im się nie stało na 100%. Regulator napięcia również elektromechaniczny, bez wrażliwości na zmianę...
Witam, Jako,że to mój pierwszy post na tym forum pragnę się przywitać, a więc Ahoj wszystkim. Teraz do rzeczy.
robokop Co innego nim pracować, a co innego być właścicielem i nim pracować Dodano po 45 slonko3103 10HA można przez kilka lat kosić bezawaryjnie to jest jeden dzień pracy . Odme masz przy alternatorze jako rurka lub sitko , które trzeba zdiąć by sprawdzić odme . Może trochę dmuchać ale nie może pluć olejem [w końcu nie jest to nowy silnik] . Kombajnista...
Wymienić bezpieczniki na nowe i wyczyścić oraz poddiąć blaszki bezpiecznikowe, bo zawsze nie łączą Sprawdzić koniecznie czy nie ma przetarć kabli. Wada w tych kombajnach to że ładowanie akumulatora idzie od alternatora przez całą maszynę do kabiny na bocznik i wraca do baterii. Bzdura. Jedyne usterki ładowania, to albo spalony alternator, jak jest...
Czy kolega zbadał jaka jest wartość napięcia na instalacji maszyny? Ile jest to ponad 30 V i w jakich warunkach? Być może alternator dostarcza na instalację właśnie takie napięcie a niedługo po zatrzymaniu silnika akumulatory je utrzymują. Generalnie to trzeba będzie wziąć do ręki próbówkę , miernik itp. Równie dobrze mogłeś spytać dlaczego kombajn...
Z doświadczenia wiem że minimalne napięcie się zmieni.Ustawiałem te regulatory 12V i te 24V kilkakrotnie nim nastały elektroniczne. To że się tak dzieje (sam pewnie się przekonasz) Już teraz się nie przekonam, bo nie dysponuję obecnie czymś takim. Jest to całkiem prawdopodobne, ja na to nie zwróciłem uwagi że pod wpływem wzrostu temperatury (po założeniu...
Tak jest, już jest wszystko dobrze, zmyliło mnie te napięcie siadające w momencie podłączania wsuwki do alternatora, i myślałem, że alternator ma zwarcie, a po prostu regulator miał słaby styk wewnątrz, i wtedy napięcie siadało, wymieniam go na elektroniczny, bo już swoje przeżył, jak do niego zajrzałem. Dziękuję za naprowadzenie :)
Witam,Co do zanikającego ładowania na wyższych obrotach,winowajcą może być regulator napięcia Dodano po 6 Proszę poczytać temat na elektrodzie DUŻE ŁADOWANIE W BIZONIE-ROZWIĄZANE.
star,autosan,zdaje sie kombajn rolniczy bizon też
W bizonie 052 jest bocznik do pomiaru prądu ładowania. I ci nie trzeba wpinać cęgówki DC drogawej z deka . A jak chce sobie pooglądać jak krzywe równoległe, oscylują to na necie jest pełno stron z tym.
Nie założy, za małe wcięcie w deklu, dekle nie były zamienne, poznać było po tym że miał jeszcze otwory pod regulator. No chyba, że podpiłuje.... Wlezie, sam praktykowałem. Tylko jest małe ale - przyjżeliście się temu rysunkowi od góry? Obudowa ( trzy mocowania) wskazuje że to altek używany min. w Bizonach, czyli 24V. !2 woltowych w tym wykonaniu nie...
Po przyłożeniu przewodu do masy kontrolka powinna świecić przy włączonej stacyjce .---------------------------------------... czytaj ze zrozumieniem .Pozdrawiam
Witam wszystkich, na początku pragnę zaznaczyć że jest to mój pierwszy post na elektroda.pl i jeżeli coś pomyliłem to przepraszam... Mój problem to podłączenie alternatora w kombajnie zbożowym (fortschritt e-512), alternator był u elektromechanika który stwierdził, że jest dobry i kazał mi kupić regulator napięcia od bizona tj. RC1/28 tak też uczyniłem....
Albo wina regulatora, jest on bardzo słabej jakości, z czasem spada napięcie ładowania co jest związane z wyrobieniem układu w regulatorze. Napięcie ładowania można w nim wyregulować aczkolwiek zbyt długo taki stan nie potrwa. Oczywiście może się rozregulować w drugą stronę co swego czasu było skutkiem bardzo wielu pożarów w kombajnach Bizon. Polecam...
Były wentylatory z prostymi łopatkami. Np od Stara 200 lub bizona pełny aluminiowy, od prądnic pełny żeliwny razem z kołem pasowym. Ale to już zabytki i trudno znaleźć by taki dopasować.
Oczywiście że można, nie wypisuj bzdur. Bardzo w takim bądź razie proszę o schemat. Alternator taki jaki mam w UAZie - 6 diodowy, bez wyprowadzanego przewodu ze środka gwiazdy. Są dwie możliwości, wyprowadzenie z środka gwiazdy albo przekaźnik i dioda zenera.
Tak czy siak sterowanie j.w. kontrolka gaszona przekaznikiem sterowanym ze złacza plastikowego na alternatora Zgadza się.
Temat ma już 2 tygodnie, więc problem zapewne rozwiązany, ale odpowiem może komuś jeszcze przyda się. Alternator jest nasz polski i jesli masz do niego stosownu regulator to podłączenie wyglada tak jak na końcu mego tematu: czyli: lub:
Witam po przerwie. Już po kłopocie. Zgodnie z radą jednego z Kolegów nabyłem regulator 24 V od BIZONA. Podłączyłem go nieco nietypowo i działa. Z uwagi na cewkę wzbudzenia połączoną z plusem alternatora, drugi jej koniec, wyprowadzony na złącze altka połączyłem z zaciskiem 68 regulatora, zaś jego zacisk 15 - z masą. Regulator zamontowałem na izolacyjnej...
To zależy jaki wentylator zamontowany jest w alternatorze. Np. w alternatorze A2 montowanym w Bizonie łopatki są umieszczone promieniowo i kierunek obrotów nie ma znaczenia. Natomiast np. w A 124 łopatki są pod kątem i przy zmianie kierunku obrotów nie będzie chłodzenia.
Czyli jednak winne było zbyt małe przełożenie (zbyt mała różnica silnik:alternator) by ładnie się wzbudzał i pracował. Robiłem często eksperymenty ze zmiana przełożenia, pisałem na elektrodzie o tym. Raz w swym 126p i byłoby pięknie, lecz z alternatorem jest tam i wiatrak chłodzący i tylko dlatego nie całkiem było to fajne - za duże chłodzenie. Inne...
a dlaczego ma się niby nie udać? chyba proste ze jak pociągnę kabel od jednego aku to mam 12v. zresztą już mam jeden kabel pociągnięty do kabiny i podłączone wentylatory na 12v. zakuć węże żaden problem. parownik zostanie w orginalnej obudowie nagrzewnicy. alternator spokojnie da sobie radę. zresztą widziałem już kilka bizonów które maja założoną klimę...
To ostatanie z samochodu to bylo by najleprze bo skąd ja wezme 1kW bym musiał dać alternator jak wiadro to w tedy moze by co było ale to za drogie i instalacja w Bizonie jest na 24V :arrow:
(at)rico37p całkowicie Cię popieram. Co do problemu to tak jak koledzy pisali przyczyny mogą być dwie: uszkodzony regulator lub spadki napięcia w obwodzie wzbudzania, przez co regulator błędnie "odczytuje" napięcie w instalacji. Ja proponuję zamontować 3 diody 1N4007 i przerobić alternator na 9-cio diodowy. Wtedy nawet na mechanicznym regulatorze powinien...
Pracuję na wsi i widzę jaki syf się robi, bez obaw. Pasek który się nie klinuje szmaci się w oczach. Kupuje się kółka od czegokolwiek - byle średnicą pasowało na oś alternatora i było na szeroki pasek. Czyli w Agromie - Zetor, Bizon, duże Ursusy, czy na złomowisku Żuk/Nysa/Tarpan i multum innych. Po co robić sztukę na chwilę? Bo tanio?
Witam. Kolego jestem w posiadaniu takiego agregatu (ZE 400/24), od listopada 2013. Jak na razie działa bez problemów. Kompresor elektryczny, (śrubowy) o mocy 30kW mam podpięty pod niego i daje sobie radę. Agregat spala 10L ON/ h przy ciągłej pracy i obciążeniu 30kW. A o to opis jaki znalazłem w sieci do tego agregatu, który posiadam. -Agregat z prądnicą...
Star 200 tak jak pisał kolega ewentualnie od innego stara lub bizona i obciąć mocowania, w tych alternatorach są krótkie i nie wpływają negatywnie na obudowę.
Jak już trzeci akumulator, to dostawić na silniku alternator od osobówki i jest niezależne, mocne 12v To byłoby najlepsze ale nie jest takie proste. O ile w Bizonach z silnikami Andorii da się to zamontować to nie jestem pewien czy będzie tak łatwo w zagranicznych kombajnach. Można wrócić do pierwotnego pomysłu z przetwornicą 24/12V zasilającą całość...
Fajny traktorek, przynajmniej taniej wychodzi niż jakiś fabryczny. Ile razem wyszło za wszystkie elementy? Z turem, kompletną hydrauliką, oświetleniem i okablowaniem wcale nie wychodzi tak tanio. Sama hydraulika to dobre parę złotych. Podstawową wersję do ciągania przyczepek czyli bez hydrauliki, oświetlenia, czyli tylko hak z tyłu to ulepisz za kwotę...