Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
Oczywiście że normalne dla normalnego alternatora gdzie przy włączeniu świateł i dmuchawy nie ma większej różnicy niż bez obciążenia a nie 13.25V. Stojany w tych alternatorach mają cieńszy drut , nie miedź nieraz mniej zwoji itp.P
Opcja nr 2 oczywiście że by działała. Pytanie tylko jaki prąd będzie pobierać nowy wirnik, o ile jest większy od starego, i czy w dłuższym (lub bardzo krótkim ;) ) czasie nie upali fabrycznego regulatora. Inną opcją jest dopasowanie alternatora od diesla. W większości marek diesle mają mocniejsze alternatory. Ew zbudowanie jakiegoś "składaka". Sam kiedyś...
Mam ten sam alternator chlodzony ciecza BMW/Land Rover. W moim padla dioda. Nie chcialem uszkodzic wianka laczacego diody wiec przecialem nozki diod. I tak zamierzam zmienic wszystkie. Mam teraz wianek i korpus z diodami osobno. Jedna diode wybilem zeby sprawdzic czy wogole sie da. W czym problem? A wiec diody znalazlem. Moge kupic te nadwymiarowe nawet...
Dobra przekładnia elektryczna. Przekładnia Elektryczna mieści się we wzorze P = U x I.Trzeba tylko zmienić długość i grubość drutu. Zamiast manewrować obrotami i momentem - manewrujemy Amperami i Woltami. Moc jest taka Sama!Alternator ładuje 12 V przy 32 ob./min - taka przekładnia. Powiadasz moc taka sama ? HMMMM ciekawe : Osiągi ALTERNATORA na biegu...
Z tłumieniem tych drgań to prawda. Kiedyś przyjechał klient dieslem gdzie było "zwarte" sprzęgiełko, a paskiem rzucało około 1 cm między kołami pasowymi. Po wymianie na sprawne sprzęgiełko pasek "stał" jak drut.
Qurna to jakie jest połączenie G czy T jest uzależnione od konstruktora i w zależnośći czy G czy T są inne liczby zwoi i przekroje drutu. Dzisiaj obydwa typy połączeń są produkowane w alternatorach. Nie możesz uzwojenia trójkątowego połaczyć w gwiazde ot co.
zewrzyj akumulator zobaczysz na własne oczy co się stanie i nie będziesz wracał z takim głupim textem, że coś ci przywiera akumulator i nagle robi się 4v. Kolego a gdzie Ty przeczytałeś, że akumulator przywiera do 4 V?, cały czas piszę, że na akumulatorze spada z ok. 14V do 12,65V , kiedy występuje usterka ;) . I tak jestem wdzięczny, że do tej pory...
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Nie - 36 żłobków (klasycznie w każdym żłobku jeden biegun) w każdym dla przykładu 40 drutów. 36 x 40 = 1440 drutów otrzymujemy uzwojenie trójfazowe klasyczne z 12 biegunami w 3 fazach. Aby otrzymać 8 biegunów należy. 1440 ÷ 3 = 480 drutów w kazdej fazie. 480 dzielimy przez (Twoją ilość biegunów) 8 = 60 sprawdzamy 60 X 8 x 3 = 1440 = wyszło tyle samo...
Taniej niż drut oporowy czybtez taśma i parę przełączników nie będzie. Wystarczy że nawiniesz parę załączanych sekcjami. 2x5A, 2x10A, 2x20A i 2x50A nagle 8 przełączników i przy większych już jakiś przekaźnik i obsłuzysz wszystkie. Wiadomo że po rozgrzaniu trochę parametry się rozjadą ale po to masz amperomierz i woltomierz by załączyć kolejna sekcję....
Znalazłem wiele informacji na temat weryfikacji problemu w moim skuterze Yamaha Majesty 250 z 2003 roku, ale nie jestem pewien czy wszystko dobrze zrozumiałem ? Do czasu rozebrania silnika (remont góry) ,wszystko było OK. Poz złożeniu ,zadowolony pojechałem na próbę i OK ,ale następnego dnia nie mogłem już odpalić ,akumulator padł ,chociaż na wiosnę...
Wymień regulator,zresztą wiesz jak to sprawdzić kawałkiem druta.
Samochód Brava 1,6 16V - pęknięta obudowa alternatora. Mam kupiony przód i tył obudowy z możliwością zwrotu elementu który okaże się nieuszkodzony. Co oprócz szczęścia mi potrzeba aby wszystko wyszło dobrze ? Te 3 pary drutów które wychodzą ze stojana lutuje się do diód? Czy wyjęcie wirnika nie jest skomplikowane i jak to zrobić aby niczego nie uszkodzić...
Dzisiaj nastąpił ciąg dalszy walki z alternatorem. Rozkręciłem go żeby sprawdzić po raz kolejny diody, lecz tym razem pod obciążeniem. Jedno uzwojenie było przegrzane do tego stopnia że druty były luźne i bez izolacji. No ale skoro wcześniej tak się nagrzał to mocno mnie to nie zdziwiło. Diody w prostowniku sprawdziłem napięciem 30V i nic... Wszystkie...
Witam wszystkich, Otrzymalem od Opel nie ladujacy alternator Hitachi-12v,70A. Nawiniety jest podwojnym drutem i polaczony w gwiazde. Zamierzam zmienic to przedluzajac uzwojenie o cala dludosc. Drut jest chyba 1,2 albo 1,3-gruby i 10 w rowku.Czy cos pozytywnego o trzymam przy polaczeniu w pojedynczy drut. Chodzi mi o zmniejsenie potrzebnych obrotow....
Dziwne, że klimatyzacja ani napinacz się nie wyrabia, tylko za każdym razem alternator i to raczej nie przypadek. Niestety ,naprawy typu drutowanie.P
W tych padają wirniki, brak przejścia w drutach.
Chcesz opornice? Kup na złomie oporniki dmuchawy od forda escorta. Rura z 2 cm średnicy nawinięta słusznej grubości drutem.
Spróbuj organoleptycznie. W końcu na tej zasadzie działały spawarki wirowe, którymi co niektórzy do tej pory się fascynują. Kwestia różnicy w formowaniu prądu stałego - zamiast prostownika mechanicznego (komutator) masz prostownik półprzewodnikowy. Stosunek przetop/lico to generalnie tylko zależność prąd/szybkość posuwu drutu. Cudów nie ma się co spodziewać...
Witam, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90km. Zorientowałem sie, że poprzedni właściciel połączył cienkim drutem 2 piny we wtyku na alteratorze, czy ktos może mi wyjaśnić po co taki zabieg? Wyjąłem ten drut, dogiąłem styk we wtyczce, wsadziłem na miejsce i wszstko wydaję się bez zmian, łądowanie 14,4V.
Nie uda się, zauważ to, że alt. 24V ma mniejszą wydajność prądową-stojan jest nawinięty cieńszym drutem.
Ja nie przewijam alternatora tylko nawijam drut na blachy od stojana z silnika i dlatego nie mam wzorca No nie wiem jaki silnik przerabiasz na prądnicę/alternator ale jeśli on nie ma 36 żłobków,to z uzwojeniem prawdziwego alternatora samochodowego niewiele będzie to miało wspólnego.
Wszystko zależy od rodzaju alternatora. Z tym silnikiem były montowane dwa typy alternatorów Boscha. W jednych są diody wzbudzenia w drugim nie. Na pewno podłączyłeś wtyczkę do alternatora? Najlepiej byłoby gdybyś podał nr oryginalny alternatora lub jego zdjęcie, może pomogę dalej. Nie doczytałem, skoro lampka się żarzy to wynika że dioda upalona, mało...
Nie denerwuj mnie niepotrzebnie ;) Ok.. to napisz co jeszcze może być przyczyną jak już zacząłeś. Nie sprawdziłem jeszcze diod, bo nie odkręciłem izolatora (plastikowa tarcza). Kupie 7ke klucz i odkręcę. Ale... na chwilę obecną mogę napisać, że tuz przy mostku, gdzie 2 druty stojana są przykręcone, było zwęglone i odpadało, jakieś tworzywo. Tak jakby...
Zwarcie międzyzwojowe, jak źle zalakierowali, to druty drgając przetrą się w końcu o siebie, a jak powstanie zamknięta pętla między żłobkami, to w momencie poleci reszta uzwojenia
Grubszy drut.
Są te same, nic nie da podmiana stojana-są nawinięta takim samym drutem.
porusze po raz kolejny ten temat. Na dołączonym zdjęciu jest stojan alternatora . Wyprowadzenia wychodzą z 1, 5, 15 żłobka. Problem w tym w jaki sposób doprowadzic przewód z 1 do 15 i z 5do do 15 żłobka. Z wyprowadzeniem 1 i 5 nie ma problemu bo sa obok siebie. Czy poprowadzić dodatkowym zwojem w żłobku czy puścic drut poza żłobkami, i co sie stanie...
Jak Delco-Remy to będzie pasować. One (70 i 105A) różnią się tylko tym, że w jednym stojan nawijany jest potrójnym, a w drugim poczwórnym drutem.
Kolega zza granicy będący przejazdem w Wawie stwierdził pad alternatora w motocyklu - pęknięty drut. Według serwisówki potrzeba podwójnie emaliowanego drutu o przekroju 1mm. Czy ktoś z forumowiczów orientuje się, gdzie można taki nabyć na metry w Warszawie lub bliskich okolicach? Ewentualnie - może jakiś sprawdzony warsztat, gdzie mu to od ręki przezwoją?...
No to zwarcie do masy na wirniku. Pewnie od strony pierścienia wewn. Piszesz, że lutowałeś urwany przewód, może jest przetarta izolacja w miejscu gdzie drut uzwojenia przechodzi przez nadbiegunnik wirnika?
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
tak zgadza się nie ma , zwykłe klemy proste jak drut. silnik 2.8 l w układzie V6. aku to jakis ford 80 Ah 640A
No Bosch na LIN-ie :) druty odrywasz szpikulcem pierścień wkrętakiem odłupujesz u dołu,pierścienie szlifierką i gotowe. To następnym razem tak zrobię (pierwszy raz to robiłem), ale to też powinno działać nie gorzej. Dodano po 12 A przy okazji zapytam, po naładowaniu akumulatora prostownikiem i przy wyłączonych odbiornikach na alternatorze mam max 14,1V,...
Mam problem ze złożeniem tego alternatora. Rozłożyłem aby wymienić to małe łożysko za wirnikiem koło szczotek bo piszczał podczas jazdy. Wymieniłem złożyłem ponownie - piszczenie ustało ale brak ładowania. Patrząc na rozłożony alternator wydaje mi się że pewnie że złożyłem stojan. Ktoś może mi powiedzieć do czego mają stykac te 3 wystające druty? numery...
Witajcie, nie znam się na mechanice za dobrze i mam problem. Mianowicie jestem użytkownikiem Citroena C3 1.4 HDI 2005 r i przedwczoraj zerwał mi się pasek klinowy alternatora. Auto zgasło mi tuż przed domem, bo akumulator się rozładował, więc dopchałem go na posesję, wyciągnąłem akumulator i zamknąłem. Po czterech godzinach ładowania akumulatora na...
Ok, dzieki zaraz zabiore sie do rozlutowania... jeszcze jedno moze glupie pytanie... jak wygladaja te pozostale diod, bo chyba nie tak jak "standardowe"( takie ktore znam, mają czarny walec i dwa zlacza w postaci kawlalków "drutu") Czy to są te płaskie "pastylki" osadzone m.in. na obrzezach alternatora...? Do pomiarow uzywam multimetra cyfrowego (taki...
Modelu jeszcze żadnego nie znalazłem ale tak chodzi o rzędowy i tłok ma być wciągany do środka (chyba) niezbyt wiem jak to działa bo nigdy nie robiłem czegoś takiego ale jak zrobić te cewki żeby nie nawijać tysięcy zwoi oraz żeby to nie było wielkie jak ręka? :) Dodano po 8 I tak się chyba skończy na tym, że jako napęd do tego modelu silniczka posłuży...
Niestety w boschach są super ale padają w Valeo gnije drut.P
Jednak zrobiłem trochę wbrew waszym zaleceniom z tą kontrolką ładowania. Złożyłem wszystko, uruchomiłem i ładowanie 14.1 V, na wolnych obrotach 14.0V, pod obciążeniem (z oświetleniem) 14.3- 14.5 V na obrotach (tak samo pod obciążeniem) Na wyjściu alternatora takie same parametry - czyli myślę, że temat rozwiązany. Dziękuję za pomoc, bo bez was pewnie...
heh bardzo ciekawe wypowiedzi :) jak można połączyć równolegle 2 alternatory które mają zintegrowane regulatory ?? przecież to absurdalny pomysł, nawet 2 identyczne bym się bał tak łączyć wzbudzenie jest zazwyczaj realizowane żarówką 4W, jest ona zawsze większa od pozostałych w panelu, jeśli jest 1,2W jak reszta to stosuje się równoległy rezystor tak...
Cześć . Próbuje zmierzyć moc alternatora ( 12V 0,43kW przy 5000rpm ) Jak można to powtarzalnie zmierzyć w bezpieczny dla cewki sposób. Sam alternator to magneto i cewka 3 fazowa połączona w trójkąt o oporności miedzy uzwojeniami 0,6 Ohma. (edytowane na 100% trójkąt ) Pomiar ma na celu ustalenie czy cewka nie ma zwarć w środku i pracuje z pełną mocą....
Możliwości jest kilka: -uszkodzone diody od wzbudzenia (trzy małe) -uszkodzone główne diody prostujące -urwany drut uzwojenia wirnika od jednego z pierścieni ślizgowych -urwany(e) drut(y) od uzwojeń stojana idące do głównego prostownika -i to co się zdarzyło u mnie - rozlutowane połaczenie uzwojeń głównych na stojanie tzw. gwiazda Przy tym ostatnim...
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
A jak moge sprawdzić alternator bez podłączania regulatora napięcia ? Chodzi mi tu o alternator z osobnym regulatorem no bo niektóre altki mają regulator ze szczotkami no to odpada chyba. No i jeszcze mam jedno pytanie leży u mnie to chyba jest od spawarki elektrycznej ustawiało się tym prąd spawania ( taki pierścień na który nawinięty jest drut a w...
No dobrze kombinujesz, druty(końce uzwojeń stojana) są zgrzane razem z prostownikiem diodowym. Musisz to rozdzielić mechanicznie, np szczypcami otworzyć te krawedz zgrzaną i odczepić zgrzane druty, jednak jesli nie wiesz jak sie za to zabrac to sadze,ze mozesz dalej sobie nie poradzić z pomiarami itd. Dlaczego w ogóle rozbierasz ten alternator? Pamiętaj,ze...
Jeśli przezwoi alternator na 120zw na cewkę drutem 0.8( org jest 60 drutem 1.3 ) alternator 45A Bosch , to będzie miał ładowanie już od około 400 obrotów. Ale wirnik musi mieć magnesy neodymowe i trzeba zrobić zewnętrzny regulator.
Jak przewinąć wirnik i stojan od alternatora i wirnik , uzwojenie wzbudzające i wciągające w rozruszniku z 12 na 24 Zasada jest prosta liczysz zwoje i przekrój drutu w uzwojeniu 12V i nawijasz 2x więcej zwojów o przekroju 2x mniejszym od drutów na 12V. Przy przejściu z 24V na 12V robisz dokładnie odwrotnie.
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
Niesamowite?! Tyle, że jest dokładnie odwrotnie. Litera A w oznaczeniu = anoda na drucie, katoda na "kapslu". Litera K w oznaczeniu = katoda na drucie, anoda na "kapslu". A ten: "W alternatorze mam diody z opisami na spodniej czesci 076 862, nie ma tam literki ani A ani K" problem, rozwiązujesz przy pomocy miernika uniwersalnego, ustawionego na sprawdzanie...
Witam, Zainspirowany silnikiem DC z neodymami w konfiguracji Użyłem drutu nawojowego o średnicy 0.5 mm i testowo nawinąłem jedną cewkę (2.5 ohm) wypełniającą szczelinę w ponad 3/4 objętości, tak na oko ok 150 zwojów, grubość ramienia cewki ok 10x7 mm. Między magnesami a cewką jest ok 1,5-2 mm: Docelowo alternator ma być napędzany turbiną wiatrową Helical...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Nie wiem jaki jest sens wkładać do alternatora magnesy i jak to chcesz zrobic, napisz coś wiecej Zeby uzyskać to samo napiecie przy mniejszych obrotach mozesz zwiekszyć prąd podawany na wirnik , np odłaczając regulator i dać napiecie z regulowanego zasilacza np.5A , mozesz tak poeksperymentować, Mozesz nawinąć uzwojenia identycznie jak sa ale cienszym...
Zwiększenie napięcia-ilość zwoi istniejąca x krotność zwiększenia napięcia. Średnica drutu-taka aby zmieścić uzwojenie w żłobku, im grubszy drut tym większy uzyskany prąd. Pozostaje jeszcze problem izolacji dla 220V.
Nigdy ,przenigdy w polonezie nie bylo alternatora 6d.Widziałeś kiedy w polonezie przekaźnik lampki ładowania? W polonezie początkow był stosowany alternator A124M ,mostek diod prostownika głównego zabudowany na podkowie aluminowej,diod prostownika pomocniczego na plastiku.Alternator tem miał prad wyjąsciowy 42A,później ewoluował do 55A-została zmieniona...
Teraz kumam - niestety nie widzę pęknięcia więc nie wiem czy tylko przód wystarczy ale serdeczne dzięki za podpowiedzi. Dodano po 4 Mam kupiony przód i tył z możliwością zwrotu elementu który okaże się nieuszkodzony.Co oprócz szczęścia mi potrzeba aby wszystko wyszło dobrze ? Te 3 pary drutów które wychodzą ze stojana lutuje się do diód?Czy wyjęcie...
Jeszcze nie spotkałem alternatora w którym to nie chodzi (a przerobiłem już kilka), prądu nigdy nie sprawdzałem, ale myślę że będzie ok. Przeróbka polega na rozłączeniu blaszek/drutów łączących regiel ze szczotkami. Wewnątrz alternatora jest blaszka która doprowadza + z diod wzbudzenia do regla i jednej ze szczotek, styk na reglu od tej blaszki wyprowadzam...
...więc krąg podejrzeń się zawęził do samego alternatora jeśli świeci kontrolka...proponuje abyś wykręcił szczotki, przeważnie w są razem z regulatorem jako jeden element i sprawdził rezystancję wirnika na pierścieniach , jeśli będzie w granicach 4..7 Ω to wirnik masz sprawny, dobrze jest też sprawdzić wirnik prądowo,wziąć zasilić wirnik z akumulatora...
To będzie trudniej, bo w instalacji w aucie/motorze napięcie ładowania musi być cały czas równe 14-14,5V. Zapewnia to odpowiednia konstrukcja alternatora (przy wolnych obrotach też ładowanie) i skomplikowany regulator napięcia. Dawniej przekaźnik i drut oporny, obecnie układ elektroniczny, który w zależności od napięcia wyjściowego steruje uzwojenie...
Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych o...<br/><br/> Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych obrotach przygasa ale nie gasnie do końca <br/> Uszkodzone <br/>uszkodzone było uzwojenie stojana (przegrzane i przepalone...
A wiec podsumowując caly ten syf :) Padlo nam ? no wiec bierzemy : - klucze nasadowe (8.10,12,15) - śrubokręty - miernik - lutownica - młotek Pierwsze co odkręcamy minusowa klemę od akumulatora !!!! Rozkręcamy alternator - pierwsze co to odpinamy kable i odkręcamy śrubkę od ładowania (2 kable grube pod kapturkiem) następnie 2 śruby od spodu popuszczamy....
Pracowałem u importera narzędzi oczywiście z Chin ;] nie będę ujmował chińczykom bo zdarza się, że coś dobrego zrobią, fakt ze rzadko. Co do tego alternatora to jestem przekonany ze drut na uzwojeniach będzie najniższej klasy i o zbyt małym przekroju o reszcie nie będę nawet wspominał. A rozrusznik rozsypie się przy N odpalaniu. Różnica w cenie mówi...
Jeśli już tak kombinować to co najmniej 3 alternatory 120 A napędzane łańcuchem. Już słyszę takiego grzechotnika z 500 metrów :D Można też kupić agregat prądotwórczy 220v z uszkodzonym uzwojeniem i przewinąć go by dawał 12v.Całkiem wykonalne tylko że z braku gotowych rozwiązań nikt tego w praktyce nie robi. Uwzględniając prądy jakich potrzeba do rozruchu...
Do WSK nie ma takich bajerów. Można nawinąć cewki grubszym drutem. Będziesz miał więcej prądu, ale na 6V. Na 12 taka duża ilość drutu się nie zmieści raczej.
W okresie letnim używam traktora do napedzenia pompy do wody pracuje on na obrotach 2500. Posiadam przy nim alternator 90A wszystko na 12v. Alternator ten 90! osiąga przy około 2400 obrotów. Traktor jako diesel nie potrzebuje prądu z akumulatorów więc te 90A chciałbym wykorzystać do grzania wody w bojlerze. Radzę się zastanowić czy to ma sens ekonomiczny...
Jeżeli bezpiecznik był zawatowany drutem oporowym o odpowiedniej grubości i nie wytrzymał,to pewnie masz gdzieś zwarcie na drodze do alternatora . Ale napisz co w nim było wymieniane i czy był sprawdzany na stole warsztatowym,bo może gość przeczyścił ci tylko komutator papierem ściernym:D złożył wszystko do kupy i wziął kasę .
Sytuacja jest taka-uszkodzona koronka ( wiadome-wgniotło)-ale nie mam 105A ( drut 1,6mm) a mam 65A ( drut 1,4mm). Nie mam czasu przewijać. I teraz pytanie do praktyków-zakładaliście kiedy 65 zamiast 105? Konkretnie będzie chodzić w Alfie 1,9 JTD. Od razu piszę-interesują mnie odpowiedzi praktyków, w stylu "zakładałem, było ok" lub "zakładałem, były...
Nie no, bo pytanie jest z drugiej strony dziwne. Nie robi się już alternatorów o prądzie maksymalnym mniejszym niż 65A bo się nie opłaca. Po co robić 10 typoszeregów, magazynować to,sprowadzać drut różnej grubości, ciąć różne blachy na stojan, jak można zrobić dwa-trzy typoszeregi dla danego modelu i już.
Witam,Czytaj powoli,podpinamy zewnętrzny regulator (elektroniczny),aby wykluczyć nieprawidłowe działanie właściwego.Alternator ten jest kojarzony w gwiazdę,,uzwojenie falowe,14 zwoji na jeden zezwój.DrutΦ1.8 lub 2×1,2.Mostek 3-fazowy zewnętrzny mile zalecany, przy dalszych testach.Uzwojenie można obciążyć przed mostkiem(po wypięciu mostka),Wtedy...
do klon111 - Trzeba to obliczyć. 1.Moc dopuszczalna wirnika 15 V x 2 A = 30 W .Takie ampery zmierzyłem po regulatorze w wirniku.Przyjąłem 2 A jako dopuszczalne w tym Swoim wirniku alternatora. 2.Opór uzwojenia wirnika R = U/I = 15 V / 2 A = 6,5 Ω ≈ 7 Ω 3.Prąd przy 120 V w wirniku I = U / R = 120 V / 7 Ω = prawie 20 A ( do tego...
R=U/I. R-rezystancja U-napięcie I-natężenie. Biorąc pod uwagę wydajność alternatora w maluchu, podłączenie odbiornika o mocy powyżej 100W, czyli przy napięciu 12V ok 9A Czyli całkowita rezystancja grzałek nie mniejsza niż 1,3 Ohm. Jeśli chodzi o uzyskiwaną temperaturę, to będzie ona zależna od temp otoczenia więc jednoznacznie nie da się jej określić...
Zgadzam się. Od malucha alternator się nie nadaje, nie wspominając o mocowaniu nie ten amperaż. Tak jak kolega wyżej polecam poloneza ja mam ten bez regulatora. Dokupiłem elektroniczny regulator 9 diodowy, zamocowałem w miejsce starego i już. A mocowanie łatwizna albo dajesz drut gwintowany, kawałek rurki i kilka podkładek, albo tak jak ja tniesz jedno...
Witam, Mam ciut materiałów konstrukcyjnych z netu (jak działa elaktrownia wiatrowa/słoneczna, jak złożyć całość elektrowni etc...) ale potrzebne mi szczegóły. Chcę zrobić generator wolnoobrotowy z silnika od pralki (mam 2 więc może jakoś je złożę razem) tak więc mam kilka pytań. Każda odpowiedź przydatna. Generator/alternator - - Czy warto zrobić z...
Witam Problem jak w temacie, alternator rozebrany z powodu awarii regulatora. Po demontażu okazało się, że szczotki są skończone oraz na pierścieniach ślizgowych jest wytarty rowek głębokości 1mm, także trzebaby je wymienić. Zastanawiam się jak zdemontować zgrzaną do doprowadzenia pierścieni ślizgowych końcówkę uzwojenia. Czy ucinając końcówki uzwojenia...
Witam Nie ma takiej możliwości, gdyż alternator na napięcie 14V ma inne uzwojenie stojana i wirnika (grubość drutu i ilość zwojów). Musiałby być odpowiednio przezwojony, lecz to nieopłacalne. Kup alternator na 24V. Pisownię postu poprawiłem. - p.3.1.13.
TEORETYCZNIE alternator jest odporny na wodę kurz olej itp. rzeczy Od wody koroduje rdzeń i puchnie, od oleju leci izolacja drutów, od oleju lecą także szczotki , a pulpa oleju i grafitu potrafi zrobić zwarcie i spalić regulator a następnie wypalić szczotkotrzymacz i szczotki. Ziemia i pył niszczy stojan błyskawicznie i zatyka odbiór ciepła z diod....
Witam Planuję planuję zrobić stół probierczy, posiadam silnik obcowzbudny Komel 230V DC 1,2 kW z oporową regulacją obrotów. Obciążenie maksymalne alternatora 24V to by było ok 40A. i ok 80A przy 12V. Planuję zrobić obciążenie z drutu oporowego o wartości 5A, 10A, 20A, 40A, 60A i 80A. Wzbudzenie z transformatora z mostkiem Graetza 12 i 24 V. Jak myślicie...
Witam. Na zdjęciu powyżej jest prądnica podobna do mojej. tylko z całkiem innymi podłączeniami. narysowałem obok jak kolejne uzwojenia są podłączone. nie mam pojęcia jak ich podpiąć żeby wszystko grało. od 1 do 3 uzwojenia są z cieńszego drutu ok. 0.5 i są podpięte do regulatora. od 4 do 8 są nawinięte drutem ok 1mm jeden koniec podłączony do masy...
Witam, czy ktoś z szanownych kolegów wie jaki założyć mocniejszy alternator do tej alfy ? Standardowy po wymianie stojana (grubszy drut) nie wyrabia. Potrzebuje min 140/150A, standardowo jest 120A. W silnikach diesla w tym modelu montowany jest 140A. Pytanie czy będzie pasować ?
Witam! 1. Na napięcie przekładają się OBROTY, a moment wynika z POBIERANEGO prądu. Jeżeli prąd nie jest pobierany, a regler nie działa, gdyż napięcie jest jeszcze za niskie, to wytworzone napięcie rośnie liniowo od zera: U = n* dΦ/dt , gdzie n - ilość zwojów, Φ - strumień magnetyczny, a strumień = przekrój bieguna x indukcja. Tą zależność...
Teraz się nie dziwię, że konkretne tematy zamierają jak takie byle co na elektrodzie kwitnie. Po prostu to forum zmierza w kierunku totalnej błazenady. Chłopie, czy alternator jest na 24V poznasz po tym: -rezystancja wirnika -regulator napięcia - ilość zwojów i grubość drutu na koronce
Źle, zrobisz zwarcie wedle tych czerwonych kresek. Odlutuj te małe diody, odlutuj czerwony przewód od mostka. Wyjmij stojan. Ze stojana powinny wychodzić 4 przewody. 3 z nich widać na zdjęciu- podłączone do diod za pomocą nakrętek. 4 będzie polaczeniem 3 drutów (cewek) - do niego masz dolutować czerwony przewód. Nie kombinuj po swojemu, zrób jak napisałem...
Jest wiele serwisów od napraw alternatorów, ba, nawet firmy produkcyjne typu valeo, jeśli masz dojścia mogą ogarnąć ci regeneracje. Drut pewnie się gdzieś uszkodził, jedyne rozwiązanie to przewinięcie.
hehe Panowie spokojnie, tak już jest wszystko powiedziane że to się nie sprawdzi i nie do zrobienia. Tak jak napisał RYSIEK2 bym był kozak jak bym to ogarnął. Opiszę jeszcze raz mój zamysł na projekt kosiarki robota. Chcę zbudować sobie kosiareczkę na akumulatory by sama sobie jeździła i kosiła. Napęd na tylną oś przednie koła skrętne i tu myślę czy...
Witam, Chciałbym zasięgnąć rady. Rozebrałem alternator samochodowy żeby wymienić łożyska. Podczas ściągania łożyska wypał mi wirnik na jakieś rupiecie które miałem koło stołu i przypuszczam ze w związku z tym na uzwojeniu wirnika powstało małe zadraśniecie (na jednym lub dwóch drutach) No i mam dylemat czy ten wirnik będzie dalej się nadawał do użytkowania. Pomyślałem...
Problem z przerobieniem alternatora 12V na 24V jest tylko z wirnikiem i regulatorem napięcia. Alternator 12V ma stojan z grubszego drutu i trochę mniej zwojów ale będzie pracował na 24V razem z diodami. Wirnik 12V ma ok 4 omy a 24V ma aż 16 omów i tu jest problem jak ograniczyć prąd wzbudzania.
Też jestem podobnego zdania, bo ciekawe jak on to stwierdził, że alternator cierpi. Trzeba by znać dokładną wartość obrotów, przy których sprawny egzemplarz podejmuje prace i porównać do badanego. Sprawa komplikuje się już nawet nie o sposoby tego pomiaru, co można by przemyśleć i zrobić nie tylko w ten sposób, a różnorodność alternatorów i samochodów,...
Witam, posiadam silnik B&S 950 series 14B9370115H1 z rozrusznikiem 12v. Moduł ładowania (alternator - jak określone w rozkładówce) daje 6,5 V przy ok. 3000 rpm. Stanowczo za mało do ładowania akumulatora 12 V. Cewka z drutu miedzianego jest dobra, więc układ elektroniczny jest widocznie ?padnięty?. Może ktoś z Szanownych użytkowników wskaże na sposób...
Grubość drutu nawojowego i ilość tego drutu.
Musisz odciąć druty które wychodzą ze stojana na diody ,tak aby się dały zlutować powtórnie. Stojan jest przykręcony do przedniej pokrywy a zgrzany drutami do diod w tylnej obudowie. Generalnie daj sobie spokój, załóż ,nich popracuje i jak jest ok to niech tak zostanie.
Cześć Niedługo bede wymieniał łożysko w takim alternatorze valeo jak na powyższym filmie.Druty stojana w nim są zgrzane do obudowy i trzeba je rozciąć a potem zlutować. Pytanie gdzie kupie dokładnie takie tulejki do zlutowania drutów z obudową? P.S Na allegro nie widze nic takiego.
Panowie, tam jest popierniczone te ładowanie - regulator napięcia współpracuje ze sterownikiem silnika - łącząc się z nim 3-ema drutami - sterownik silnika dostaje informacje o ładowaniu (dla zgaszenia kontrolki), obciążeniu alternatora (chyba dla podniesienia obrotów) oraz w drugą stronę - przy zwiększonym obciążeniu silnika ładowanie jest obniżane....
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż do tej pory miałem do czynienia. Brak w internecie...
Zwróć uwagę na kluczowe znaczenie zaznaczonego kolorem żółtym przewodu - to zarówno zasilanie wzbudzenia jak i "sense" napięcia w instalacji. Jakikolwiek "niekontakt" w tym obwodzie (przewód, wtyczka, bezpieczniki 30A i 175A) spowoduje efekty podobne do opisywanych. Możesz na próbę odłączyć ten przewód (nie pomyl z innymi) od skrzynki bezpieczników...
Tak, temat oklepany, ale nigdzie nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Jak pisałem w innym wątku, zaczęło się od krótkiego spięcia z mojej winy, po czym pojawiła się konieczność przygazowania po odpaleniu, zanim alternator zacznie ładować. To tak w skrócie. W ramach poprawy stanu ustrojstwa, postanowiłem wymienić pierścień ślizgowy, który miał już spore...
Mostek do wymiany. Obetnij tuż poniżej tych spawów, i oczyść resztę drutów z lakieru. Montaż łatwiejszy niż demontaż.
Witam, nurtuje mnie sposób podgrzewania przedniej szyby w focusie mk1 2003 r. 1,6PB. W/g różnych opisów ford zastosował druty grzejne do podgrzewania przedniej szyby elektrycznie. U mnie nie działa to w ten sposób. Po podłączeniu cęgowego miernika na przewód z alternatora i załączeniu podgrzewania przedniej szyby pobór prądu wzrasta o ok 3-4A i słychać...
W 13 poście pisałem, że wychodzi za mały opór drutu i żebyś to sprawdził. Uzwojenia alternatora 24V poznać po tym, że jest cieńszy drut i wirnik ma opór 16 - 18 om. Jeżeli stojan ma też gruby drut to cały alternator jest 12V Wirniki się nie palą tylko ulegają uszkodzeniu z winy użytkownika.
Mam podobny problem tylko w drugą stronę. Po wymianie łożysk i szczotek (ale czy wymianie bo wkręty miały tak wyrobione gniazda że nie dały się odkręcić nowym bitem) alternator ma 12,5V i po 3 naprawach dalej to samo. Za każdym razem zapłaciłem. Nie muszę pisać że zjadło akumulator. Wygląda że: nie ciągnie się druta i ściąga gumę. TŁUMACZĄC- ciągnęli...