Witam Najłatwiej zrobić sobie silnik BLDC z wirującym rotorem typu autrunner tak jak sie przerabia silniczki z CD romów do celów modelarskich.W większej skali najlepiej taki silnik zrobić z alternatora od motoru.Stojan ma przeważnie 18 zębów a na rotorze umieszczamy odpowiednią liczbę biegunów do sposobu nawijania stojana.Do zasilania używamy klasycznego...
No dobra widze Panowie ze kazdy ma swoja teorie na ten temat a generalnie chcialem uslyszc cos od kogos kto zrobil to juz w praktyce. Ja rowniez sie dowiadywalem w sprawie ECU i wyglada na to ze regulator jest zintegrowany z kompem, ( nie nie moge teraz tego potwierdzic ) chodz nieukrywam ze zastanawia mnie mozliwosc zakupu na allegro samego regulatora????...
Witam, Posiadam silnik Yamahy, 2 suwowy 15KM. W ramach tuningu silnik dostał już rozrusznik ale chciał bym zamontować alternator o większej mocy niż fabryczny (który ma chyba tylko 5W). Myślałem o rozwiązaniu analogicznym jak jest w samochodach, zewnętrzny alternator napędzany paskiem, niestety nawet alternatory od motorów są za duże i nie ma gdzie...
Cześć. Co prawda chodzi o mój motocykl, ale myślę ze nie ma to różnicy. W motocyklu mam alternator, który nagle przestał ładować. Dochodzą do niego dwa przewody. Na jednym od strony mostka jest cały czas napięcie 12V, na drugim pojawia się napięcie 12V po włączeniu zapłonu stacyjką. Po odpaleniu napięcie nie zwiększa się, poza tym ze na pracującym silniku...
Jeżeli jest tak jak mówisz to alternator wzbudzony poprawnie zgasi kontrolkę i utrzymuje stałe napięcie sam w sobie tzn. że dla poprawnego funkcjonowania jego samego bez znaczenia jest słaby styk jak w opisie. Mówię o alternatorze z wbudowanym regulatorem bo jak jest osobno już nie. Kontrolka dostaje plusa z jednego prostownika diodowego w alternatorze...
Witam .JA posiadam kawa gpz500 ja tam posiadam pradnice , We wszystkich cbr i duzych (powyżej 600ccm) motorach jest alternator. Do tego alternatora możesz nawet podłączyć regulator elektroniczny od malucha ktory można kupic w zawrotnej cenie 15zł. Po prostu prawie do kazdego alternatora podejdzie prawie kazdy regulator. Trzeba po prostu wiedzieć jak...
Czyli jak to rozumieć - wszystkie stojany nawijane sa w ten sam sposób - 6 wyprowadzeń. Kojarzone potem w mostku. Obejrzałem sporo alternatorów 6G z katalogu WAI. "Rozebrałem" je na cześci. Stojan się powtarza wiele razy!!! A jeszcze są przecież inne serie, których nie sprawdzałem. Całe masa. I pewnie też używaja tych stojanów. Czy na to jest rada,...
mam pytanie, jak zmierzyc naterzenie prądu ładowania alternatora nie posiadając cegów pomiarowych do pomiaru natęrzenia prądu stałego .moze ktos mi podpowie . Dzieki przede wszystkim nie wiem po co chesz mierzyc natezenie pradu ladowania. poza ew.celem dydaktycznym taki pomiar jest do niczego nie przydatny o ile nie masz instalacj z pradnica pradu...
Wita posiadam alternator forda 55A i potrzebuje do niego zrobić regulator napięcia najlepiej wyciągnąć go na zewnątrz dlatego zwracam się do was z prośbą o schemat. Szukając na elektrodzie znalazłem tylko regulatory do motoru. Pozdrawiam
Zdiagnozuj to auto i po upewnieniu się że od strony auta i instalacji jest ok wyciągaj altek i daj do naprawy. I nie kombinuj bo przekobinujesz a cim będzie wyłaczał pokolei moduły aż do zgaszenia motoru.
Witam zainteresowanych Jak w temacie potrzebuję alternator do Kawy ER-6N, moje moto z roku 2007. Dla jasności sprawy tą część z cewkami naokoło co znajduje się pod lewym deklem w silniku motoru. Podaję nr tel. 604 891 714 Jarek
Witam. 1. Przy odpalonym silniku na kostce alternatora mialem 3-7volta. Motor zdychal, bateria zdychala. 2. Zamontowalem nowy alternator i: - bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, 10v przy 5000 obrotow...
Wydawało mi się ze magneśnica to są jakby elektromagnesy obracające się na wałku co powoduje zmienne elektromagnetyczne i cewki twornika wyłapują to pole tworząc trójfazowy prąd który jest jest prostowany i sumowany. Ale ok mogę się nie znać rozumiem ;) Teraz głównie o co mi chodzi. Mam alternator taki Jest to alternator od górnozaworowego silnika w...
Mam pytanie. Kłócę się ostatnio z kumplem o alternator samowzbudny... Nie mogę nigdzie znaleźć jak działa taki alternator. Chodzi mi wyłącznie o to czy jest alternator samowzbudny który ma uzwojenia na wirniku i stojanie?? Czy po prostu wszystkie alternatory samowzbudne mają koło magnesowe (ich zasady działania nie trzeba mi tłumaczyć). Czy alternator...
Witam! Chciałbym wymienić alternator w swoim samochodzie mazda 323f bg 1.6 16v88km na alternator z BMW 5 220A. Sytuacja jest taka, że ja mam samochód z normalnym regulatorem napięcia. Chciałbym ten regulator przełożyć do tego z bmw. Jak to zrobić? Czy to będzie działać? I czy mój motor da radę uciagnac taki alternator. Z tego co się orientuję to on...
Ja chciałem włożyć do WSK'i 125, instalacje 6V. Ledy do tylego światła, niebieska na postojowe, jedna do predkosciomierza, do migaczy i kontrolek, ale niewiem jak zrobić ładowanie. W mojej wiesi, jest zapłon tak jak w WFM (to jest oryginał) i są dwie cewki świetlne, jak bede miał AQ to zrobie se bateryjny, i założe 3 świetlna która daje 6V bedzie do...
Dodam że aku jest cały czas ten sam odpowiedni 72Ah od kupna auta czyli ok roku było ok - ładowanie było wzorowe 14,4V. Akumulator raczej zdrowy bo przy mrozach -20 odpala ok. Jedyne co mnie zastanowiło to przy okazji tego problemu z ładowaniem zauważyłem luźną klemę plusową przy aku (siedziała na biegunie akumulatora ale można ją było bez oporu podnieść...
Zdejmij pokrywę a potem szczotkotrzymacz z osłonką kolektora i zobacz w jakim stanie są pierścienie ślizgowe kolektora. Jak metal jest już przetarty i widać izolator to oddaj to do majstra albo poszukaj innego alternatora. Sam kolektora nie wymienisz. Tu Ci zibi dobrze pisze ten altek bez podania napięcia na tą cieńszą śrubkę się nie wzbudzi . Może...
mam ten sam problem, regulator musi byc trojfazowy, mam powody przypuszczac ze skonstruowany na tyrystorach nie na diodach. Probowalem zrobic na diodach ale napiecie jest o wiele za duze, regulator od samochodu sie nie nadaje bo tam jest calkiem ina konstrukcja (samochodowe maja cewke na wirniku i tam wlasnie reguluje sie napiecie, w moim motorze natomiast...
Moje pytanie jest takie: wymieniłem motor w mondeo mk1 z tym że na motor z mk2 no że osprzęt jest troszeczkę inny to nic. Założyłem alternator ale w nim jest złącze 3 pinowe a dotychczas w poprzednim silniku alternator miał kabel do akumlatora i kabelek do konrtolki. Me pytanie czy bez problemu podłączę alternator do dotychczasowej instalacji elektrycznej...
No cóż stały problem tych pojazdów. Tą prądnicę ciężko zmusić do pracy przez dłuższy czas bez ingerencji. Jeśli stan komutarora i szczotek poprawny to warto pomysleć o elektronicznym regulatorze. Słyszałem, że modyfikowano cały układ elektryczny przez zamontowanie alternatora. Ale sporo roboty mechanicznej i trzeba dużego samozaparcia. Jak widać każdy...
Dziękuję koledzy za pomoc. Jutro postaram się zamontować alternator do motoru i zdam relacje jak pracuje. Zastanawiam się jeszcze jakie minimalne obroty może potrzebować ten alternator. W junaku wolne obroty maja ok 900 obr/min. Napęd alternatora jest zrealizowany ze studni prądnicy więc na wałku alternatora powinno być ok 1100 obr/min. Czy takie obroty...
Też jestem takiego zdania - Jeśli coś robić toporządnie. Znalazłem firmę, która się specjalizuje w napędach do sam elektrycznych: oto oferta Dear Mr. Arek, thanks for your interest in our products. We can offer you our PMS motor for your application as follows: 1. Maschine Type: PMS 156 synchronous motor with permanent magnets Cooling: watercooling...
Po pierwsze to Jawa i CZ to nie to samo co MZ TS, Jawa TS ma alternator a nie prądnicę. Jawę można było rozpędzić do 100km/h na holu i prądnica czy alternator się sama nie wzbudziła, natomiast MZ i owszem, te nowsze z alternatorem wystarczyło mocniej popchnąć żeby zapaliła bez baterii. Natomiast po raz wtóry napiszę że jazda MZ z prądnicą, bez akumulatora...
Witam Powiedzcie mi czy dobrze mam podłączone urządzenia w swoim motorze bo już się gubię :/ Otóż: -bezpośrednio z akumulatora-poprzez bezpiecznik mam podłączone gniazdo zapalniczki i ładowarkę do komórki (czasami przy dłuższej jeździe ładowarka przestaje ładować- zbyt niskie napięcie na aku ?) -pod tylne światło-poprzez bezpieczniki mam podłączony...
W tuningowym silniku masz alternator na światła z akumulatora, a w pojeździe światła ze silnika. Tak nie zadziała. Musisz przełożyć cały alternator (koło magnesowe, stator, a nawet i pokrywę zapłonu) albo przerobić pół instalacji na inny regulator i światła z akumulatora.
Posiadam motor (japoniec) i gotuje mi sie akumulator. Jak sprawa sie ma z pradem i z napieciem w instalacji. Z tego co wiem to prądu ładowania alternatora sie nie reguluje, tylko napiecie. Zadaniem regulatora jest utrzymanie stałega napiecia w instalacji ok 14.4V. Mierzyłem napiecie w instalacji i wynosi ono 14,5V bez swiateł, 14V ze swiatłami na wolnych...
Fabrycznie w motorach instalowane są alternatory o mocy przekraczającej 250W mimo iż akumulatory mają 5,5Ah. O przeładowaniu akumulatora decyduje napięcie jakie daje alternator a nie jego moc. Co do obrotów to niektórzy podają dla maluch 6200 obr/min inni 6800 obr/min w każdym razie na pewno producent zostawił sobie margines 20 może 30% zapasu na obrotach...
Koledzy, po wjechaniu w głębokie błoto i zalaniu altka błotem mam problem - brak ładowania. Objawy są takie - kontrolka świeci się po włączeniu zapłonu, gaśnie po zapaleniu wozu, zaś voltomierz pokazuje 12 V i bez zmian. Dawniej pokazywał około 14,5 V, co było prawidłowe dla tego modelu. Po myciu silnika i suszeniu sprężonym powietrzem ładowanie wróciło...
Przeważnie w motorze akumulator ładowany jest przez prądnicę lub w nowszych modelach - alternator. Sprawdź, czy jest sprawny. Często zdarza się w alternatorze, że "padają" diody prostownicze, trzeba je wymienić. Prawdopodobnie masz tam gdzieś także zamontowany regulator napięcia - też go sprawdź. Wogóle co to za sprzęt, mało szczegółów podałeś. Pozdr.:D
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
1-napiecie na wolnoobroty jest 14V? 2-masa alternator a motor OK 0.05V? uzwojenie do naprawy.
Wiem kolego , ale glownie mi chodzi o odpowiedz na pytanie czy silnik bezszczotkowy dzialal by tak samo jak alternator? To jest przecież silnik z uzwojeniami przełączanymi (synchronicznie) za pomocą tranzystorów sterowanych za pomocą czujników wykrywających chwilowe położenie wirnika - magneśnicy, . Skoro chcesz zrobić prądnicę synchroniczną (a można)...
Witam, posiadam motor i mam problem - mam akumulator, ale chciałbym z niego pociągnąć swiatła (fabrycznie tylko rozrusznik). Prądnica (nie alternator) zbudowana jest z 8-śmiu cewek, które mają następujące zadania: 2-zajmują się zapłonem 4-oświetlenie (około 42W) 2-ładowanie akumulatora. Akumulator ładowany jest poprzez regulator napięcia. I tu mój problem,...
Generalnie jest tak - sprawdź napięcie ładowania na samym alternatorze a nie na akumulatorze - pewnie masz spadki na instalacji duże albo nie ma masy na alternator - to się w tych astrach zdarza z tymi motorami. I grzać się ma ale nie do 100*C.
heh Na szczescie ta historia-przynajmniej w tym stadium-ma dobry koniec. Znalazlem w Dublinie kumaty warsztat,ktory zalozyl nowa rolke,wrzucilem alternator spowrotem i potoczylem sie 160km do domu. Autko idzie jak trzeba,nie kopci,turbina gwizdze. Motor suchy z kazdej strony. A co do oleju,to samochod ma ksiazke serwisowa+firmowa ksiazke napraw,gdyz...
ok dzięki za pomoc czyli motor to Audi B6 3.0 V6 benzyna tak? W takim występował ten alternator i twierdzisz że nie będzie problemu z zamocowaniem go do rzędowej 1.8 do seryjnego mocowania będzie pasował Plug&Play ? Dodano po 3 czyli chodzi o taki Altek tak?
spotkałem się w rożnych motorach z regulatorem napięcia z 5 i sześcioma kablami trzy wiadomo od alternatora i dwa masa i ładowanie zastanawia mnie trzeci kabel który jest podłączony do plusa i masy przez element 6 opisany w serwisówkach jako LOAD pokazany na diagramie, może mi ktoś wytłumaczyć co to jest za element oznaczony jako 6 na poniższym rysunku...
Witam posiadam chiński motor ZUMICO GR500 Chciałem zamontować w nim wiele rzeczy ułatwiające podróż tym motorowerem takie jak np. XENON lub inna mocniejsza żarówka Przeciwmgielne Podgrzewane manetki Radio Kierunkowskazy LED I wiele innych. Ale coś za coś wszystko potrzebuje prądu. Oryginalna prądnica potrafi osiągnąć 60W. Ale to i tak jest za mało,...
Witam, Motor 1.6 PN benzyna. Sytuacja wyglada nastepujaco. Od dwoch miesiecy borykam sie z regularnie rozladowujacym sie akumulatorem (2 latek, Centra, 44Ah). Musze go doladowywac raz na dwa tygodnie bo mam problem z ciezkim odpalaniem po dluzszym czasie. Sprawdzalem czy nie ma jakiegos 'zlodzieja' na postoju i przy wylaczonych odbiornikach, ale okazalo...
To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj bo coś tam piszesz o zacisk 2 . A to z przodu na serwie...
Od pewnego czasu zauważyłem że gdy jeździłem na światłach przy obrotach niższych niż 5tyś. to po postoju motor ciężko palił. Po zmierzeniu lądowania na stykach akumulatora przy obrotach 5tyś i wyżej ładowanie pokazywało 12.9- 13.2, a na biegu jałowym spadało do do 11.8 czyli zerowego. Odkręciłem pokrywę alternatora i na 2 "płatkach" alternatora od zewnętrznej...
W ciągu dalszym nie wiemy jaki motor Ja u siebie przerabiałem w 1,1 mpi fabryczny pękł i po jakimś czasie stanął tak ze nawet odpalić sie nie dało Pojechałem do sklepu z częściami do fiata /alfy usłyszałem Alternator magneti na 100% oryginał Fakt był na nim napis magneti-pożył 9 miesięcy i zatarły się łożyska na amen Reklamacje uznano Obecnie w aucie...
Avensis z 2001r motor d4d jaki jest tam oryginalny wymiar paska alternatora ? do wspomagania jest założony 1180 pk5 i też mam wątpliwości czy jest odpowiedni?
To tu nie liczy się ogólnikowanie, a praktyka. Jeżeli świeci sie słabo na zgaszonym motorze to zawsze to wina regulatora bądź skorodowanych śrub mocujących regulator bądź skorodowanej wsuwki regulatora. Jeżeli swieci się słabo na zapalonym silniku to zawsze to wina mostka, i tu taka moja dygresja- nigdy nie widziałem uwalonych diod w alternatorach w...
Witam Mam problem z Mercedesem B150 z 2010 roku w automacie. Na początku podczas jazdy na krótko zapalała sie kontrolka sinika i szarpał jak by był problem ze skrzynią biegów. Potem zaczął już gasnąć, po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu można było jechać kilka lub kilkadziesiąt km, aż znowu szarpał i zgasł. Teraz czasem zapala sie czerwona...
Witam wszystkich po pierwszych testach : ) Alternator IVECO 28V 90A. Po zdemontowaniu mostka prostowniczego miła niespodzianka, uzwojenia stojana nawinięte podwójnym drutem. Połączyłem je szeregowo zwiększając tym samym napięcie robocze z 28 na 56V. W porównaniu do pierwszego alternatora (pomimo iż uważałem go za silny motor), różnica jest ogromna....
Ja teraz wlozylem alternator Valeo CL18 96 615448 80. ja mam silnik RHF, silnik dawca to RHR a dokladniej ten co w linku: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...
Proszę o podzielenie się wyczerpującym datasheetem dowolnego alternatora/motoru o napięciu 48V/200A. Dodatkowo zależy mi na czymś co w nomenklaturze producentów MCU nazywa się "Programming manual". Czy natknął się ktoś w literaturze na szczegułowy opis interface?
Właśnie niewiem jaki typ regulatora mam teraz,wtyczka 2pinowa,alternator na stole działa 13.8V wiertarką . Na aucie nie ładuje, napięcie mierzone bezpośrednio na alternatorze,kable sprawdzone,przejście jest. Komputer widzi kiedy wypinam wtyczkę alternatora i wywala błąd terminala 61 ,lampka aku gasnie na desce po wypięciu wtyczki. Brak błędów na szynie...
....zostawic alternator a tylko wstawic zamiast wzbudnika kolo magnesiowe np od wski 175..... [/quote] Tylko, że .... rególując prąd przepływający w uzwojeniu wzbudzenia reguluje się napięcie na zaciskach alternatora i tym samym prąd ładowania. Jeśli wsadzisz tam magnes stały to brak jest regulacji prądu. Może to spowodowac uszkodzenie ukumulatora...
Czy nie prościej było by wykąbinować jakiś wieniec zębaty na koł zamachowe do twojego motoru i dopasować do niego rozrusznik. Są np. takie gotowe zestawy do montażu w motorowerach SIMSON.
Posiadam mini alternator Denso od hondy CRX miałem go przez jakiś czas w motorze, ma łopatki (wentylatory) w środku, i naprawde nawet diody prostownicze były letnie podczas pracy , pobór pradu był około 6-8A więc na taki alternator to jest pestka, Kierunek obrotów nie miał dla niego zadnego znaczenia, więc wydaje mi sie ze inne też mogą sie krecić w...
Lepiej zapala,nie musisz często kontrolowac ust. zapłonu,same plusy. Ja wykorzystałem podzespoły z łady samary:czujnik,moduł zap.,cewkę zapłonową od poloneza(z elektronicznym zapł.).Chyba znalazłes opis.Ekranowac musisz czyjnik od wpływu pola magnetycznego "magneśnicy".Ja tego problemu nie miałem,koło pasowe do napędu alternatora umieściłem na miejscu...
Masz problem z ładowaniem akumulatora w czasie pracy silnika, czy rozładowywaniem akumulatora przy wyłączonym motorze? W jednym i drugim przypadku bez miernika (multimetru) się nie obejdzie. Każdy elektryk-fachowiec sprawdzi to za niewielkie pieniądze. Zdaj się na jego wiedzę.
Trzeba po prostu sprawdzić, czy nie grzeją świece na króćcu wodnym. NIe wiem za bardzo o jakie swiece chodzi. Zarowe? To co maja wspolnego z kroccem wodnym? Poza tym pisalem ze widze przy przekreceniu stacyjki jak grzeja swiece zarowe bo napiecie mi spada na woltomierzu do 10V pozniej pstryka przekaznik i znow jest 12V. No chyba ze sie jeszcze raz...
Dodam, że miałem od dłuższego czasu przy włączonych światłach na wolnych obrotach miganie kontrolek. Podejrzewam, że to regulator. Nie jest to moja dziedzina bo jestem elektronikiem. Zaś wczoraj autko staneło i stwierdziłem brak ładowania. Jest to motor 6 cylindrowy, dostęp nieciekawy.
Zrób regulator dużej stosowany w motocyklach z alternatorem 3 fazowym. Wykorzystaj tylko 1 fazę regulatora. Schemat [url=]Tutaj
Nie znajdując odpowiedniego działu, zapytam tutaj. Oczywiste jest, że liczę na Waszą pomoc. W temacie elektryki motocykli jestem właściwie zielony ale podjąłem się pomocy w naprawie motorka, a więc: Usiluję naprawić instalację motorka cagiva ale brak stycznosci z motocyklowymi instalacjami to bariera. Brak iskry. Do cewki wysokiego napięcia nie dochodzi...
W ramach ścisłości pasek napinany jest przez napinacz, ale jego reguluje się na specjalnej podziałce (jak spojrzymyod góry to ją widać). Co do dużego poboru przy zimnym silniku: pomyśl co jeszcze pracuje w pierwszych minutach jak motor jest zimny: mi do głowy przychodzi jeszcze obwód grzania sondy lambda. Generalnie jak okaże się, że to nie to to musisz...
To przecież jest logiczne że przy alternatorach będzie palić żarówki ,przy prądnicy to tak można jeździć.P
witam , mam problem z moim autkiem.Po wymianie rozrządu tj. paska ,rolek , pompy wodnej (i to wszystko w orginale) auto po nagrzaniu zaczyna mi brzękać w charakterystyczny sposób jak by coś tarło o plastik (niska częstotliwość ) ,zaznaczam ze sporadycznie wcześniej przed serwisem cichutko coś docierało z pod maski ,ale teraz to już przeszkadza ,auto...
Pod silnikiem jest skrzynka taka czarna i w niej oprocz pradu byla woda, wszystko zardzewialo. Dochodzi tam tez kabel od startera i po odczyszczeniu jest ok. no prawie ok. napiecie jest okolo 13.4V ale nie spada. Tylko co ciekawe, czemu taka technologia nie podaje zadnej usterki? Dzieki za zainteresowanie i madre wskazowki Jedrek59 i serwisGH. A alternator...
Witam Mam taką sprawę że chciałbym zbudować coś w rodzaju minielektrowni. Rodzice mają działkę i tam na tej działce nie ma prądu. Nie chce prądu 230V tylko starczy mi stały 12V tak żeby zasilić maksymalnie dwie żarówki i od czasu do czasu laptopa podłączyć. I teraz chodzi mi o to że czytałem już o takich projektach ale ludzie się wypowiadają że chcą...
W alternatorze jest regulator napiecia u mnie on byl padniety.
Tak,masz rację,po rolce prowadzącej kasek chodzi od strony rowków bo są ślady. Z tego wynika ,że jest to motor 102 KW ( znalazłem schemat paska ) i mam za krótki pasek bo do tego modelu powinien byc 1710 a ja kupiłem 1660 zgodnie z tym co napisali w dowodzie rejestracyjnym 84KW W piatek kupię właściwy pasek i wszystko wyglada na ,że powinno być po kłopocie.
O przepraszam, na pewno chodziło mi o obr/min to raz, a dwa, ta wartość wzięła mi się z jakiejś tabelki, ale patrze tu na jakąś charakterystykę alternatora z lublina (taka akurat jest w tej książce) to jest to taka intercja która stan ustalony osiąga na poziomie 45A przy obrotach 6500obr/min a zaczyna się z około 1100obr/min, ja niestety nie mam przyrządów...
zawalona ta maszyna jeśli biega o błędy co do ciśnienia paliwa to tylko wylapałem jeden błąd 53253 zbyt niskie ciśnienie zasilania.Co do czujników obrotowych silnika to jest tam kilka błędów nie robiła ci czasami jazd że spadała moc silnika i na chwilę wyświetlał się komunikat Engin... są jeszcze błędy dotyczące sterownika silnik a mianowicie ,,usterka...
A czy lampa HID mogła być tego przyczyną ? Czytałem, że ksenon pobiera mniej prądu od zwykłej H4. Więc skąd ta awaria ? Kilka razy odpaliłem motor przy włączonej lampie. Czy ktoś wie gdzie w tym motocyklu znajduje się alternator i regulator i jak to wymontować.
Tyle w sumie żarówek, które świecą po przekręceniu stacyjki na przedzapłon, których nie można wyłączyć. Wymontowałem wszystkie nie diodowe a diodowych pozostało jeszcze 12. Czyli w sumie po przekręceniu kluczyka zaświecało się 30 żarówek z czego 18 "dużej" mocy. Nie ma już chyba zdziwienia, że padł regulator napięcia. Dobrze, ze się motor nie zapalił....
Moim zdaniem (patrząc na motor) chyba łatwiej będzie z góry. Zdjąć osłony, węże i odpiąć altka z łap.
Mam buggy z silnikiem hondy VFR 750F i założyłem rozrusznik jako wsteczny. I mam teraz do was pytanie czy alternator motoru wyrobi zasilić ten rozrusznik który pochodzi od corsy 1.3 CDTI czy muszę zamocować gdzieś akumulator samochodowy i z niego zasilać rozrusznik? Moc alternatora to 375W tak podaje producent. Jest opcja to jakoś przerobić żeby dawał...
Witam,auto zrobione rozpadł się alternator a raczej to co w nim w środku,wolne kolo alternatora i tuleja sprzęgająca czyli to co myślałem że to pasek były całe ale przy okazji wymienione na nowe jedno i drugie ,całkowity koszt z robocizna po znajomości 500 zł,dzięki wszystkim za porady.
Generator na jaki się zdecydowałem to : Czy da radę do niego dobrać jakieś gotowe obciążenie rezystancyjne suwakowe ?
Pytanie kolegi wojtek 9007 o typ było bardzo zasadne. Były modele MZ ETZ o pojemnościach 150 oraz 250 (instalacja 12V -żarówka halogenowa w reflektorze) oraz wcześniejsze MZ TS o pojemnościach 150 oraz 250 (instalacja 6V -żarówka zwykła -"niehalogenowa" w reflektorze), były też modele ES. MZ ETZ miały o ile dobrze pamiętam alternator a TS-ki prądnice...
Kolego, nikusert! Upomnienie ci na przyszłość! Przy eksploatacji Т- 25 zawsze należy pamiętać - zagłuszył motor - odłącz masu, owak prąd akumulatora przedłuża ciec przez uzwojenie wzbudzania i zdolny rozgrzać do temperatury uszkodzenia izolacji.
(at)pabi2206 Co do Priusa, to skończyły się problemy z bateriami HV. Są firmy już w Polsce, wymieniajace poczególne cele po weryfikacji całości, więc koszty spadły znaczaco. Nie ma rozrusznika, alternatora, skrzyni biegow, a elektronika jest niemal bezawaryjna. Reszta to normalny samochod - klocki, tarcze, olej etc. Mialem kilka lat Priusa serii I,...
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Używany ale ze sprawnego auta koledzy oryginalny miałem ten który się zepsuł firmy Magnetti Marelli a ten już innej firmy nie pamiętam jakiej ale był na 100%sprawny przy wyjeciu bo to sąsiada aucie które zezlomowal z powodu rdzy a motor był sprawny i wszystko do samego konca Dodano po 4 tu było podobnie ale który to będzie bespieczniku jak coś by sprawdzić?
i jak widać na zdjęciu są one podłączone prosto do akumulatora Na zdjęciu widać też że jest pilocik do sterowania tymi ledami. Z tego wynika że bezpośrednio do akumulatora jest podłączony sterownik tych LED i ten sterownik pobiera prąd w stanie spoczynku. Stan "stb", podobnie jak na przykład każdy telewizor, czy inne urządzenie włączane pilotem. Po...
Dawno temu na targach sprzedawano maszynki do drukowania pieniędzy. Niestety jestem w stanie w to uwierzyć... w to że lud się nabierał i kupował oczywiście! Po za tym do dziś na targach jest pełno innych magicznych rzeczy, zawsze mnie np. bawi widok faceta reklamującego skrobaczkę do kapusty i skrobiącego na marne masę tej kapusty na pokaz. Wracając...
Witam. Mam aku 44Ah ACUMA (oryginał) w Felicii 1.3. Po naładowaniu, bez jakiegokolwiek obciężenia (zupełnie odłączony) napięcie na nim wynosi 12.6V. To nie za mało? Aku ma już 5lat. Napięcie na aku przy pracującym silniku i z włączonymi światłami krótkimi wynosi około 13V a bez żadnych odbiorników max 13.5V. Powyższe napięcia uzyskałem (przedtem były...
Po dotknięciu przewodem z alternatora D+ do masy kontrolka niestety nie zapala się; alternator jest mocowany na poduszkach gumowych i masę zapewnia mu kabel, którego końcówka jest pod śrubą napinającą pasek Jeśli to sprawdziłeś, to D+ na "krótko" kontrolka 2w w szereg między + akumulatora i zacisk D+ alternatora. Odpalasz motor i już wszystko wiesz.
w czasie naprawy silnika w serwisie został poprawiony lut na cewce O jakiej cewce piszesz??? Ori regulator mechaniczny zawierał w sobie ogranicznik prądu. Wg mnie (i nie tylko mnie) nie jest on potrzebny przy alternatorze ale jest to "zaszłość konstrukcyjna" wynikająca z zastosowania regulatora prądnicy do alternatora. W motorze kolegi zastosowano...
Witam was koledzy i koleżanki. Problem jest tego typu że w moim aucie spada moc... Mianowicie 2 tygodnie temu miałem problem z powrotem do domu z nad morza... Szukałem przyczyny i myslałem ze ako słabe nie trzymało napięcia co się okazało pojechałem w bydgoszczy do magików na grunwaldzką do rozrusznik service.Pierwsze co proszę pana Nie ma stałego i...
Main data ParameterValue VINVF3GBWJYB96025025 BrandPEUGEOT Permanent link Vehicle characteristics ParameterValue Vehicle familyPARTNER VU (M59) AS/RP N°09606 FV 1 0837 Warranty Start Date20/03/2003 Engine serial number10 DXEU 6014586 TRIM LEVELLEVEL 1 PAINT TYPEMETALLIC PAINTWORK BODY COLOUREZR - PAINT ALUMINIUM GREY INTERIOR TRIM TYPEARSINOE "PG" CLOTH...
VINVF34H9HR8BS094036 BrandPEUGEOT Vehicle characteristics Vehicle family308 (T7) AS/RP N°12544 89 1 0396 Warranty Start Date26/04/2011 Engine serial number10 JBEK 3035212 BERe2*2001/116*0362*29 P4A9666521999 TRIM LEVELMEDIUM HIGH PAINT TYPEMETALLIC PAINTWORK BODY COLOURKTV - BLACK PEARL PAINT INTERIOR TRIM TYPEKAWANA CLOTH + OMNI "TT" UPHOLSTERY COLOUR"FX"...
VINVF34H9HZHAS082482 BrandPEUGEOT Vehicle characteristics ParameterValue Vehicle family308 (T7) AS/RP N°12170 89 1 0426 Warranty Start Date02/08/2010 Engine serial number10 JBBN 3121835 BERe2*2001/116*0362*20 P4A9663324399 TRIM LEVELMEDIUM HIGH PAINT TYPEMETALLIC PAINTWORK BODY COLOURKTV - BLACK PEARL PAINT INTERIOR TRIM TYPEKAWANA CLOTH + OMNI "TT"...
VINVF3WA8HZC33615991 BrandPEUGEOT Vehicle characteristics ParameterValue Vehicle family207 AS/RP N°10963 81 2 0059 Warranty Start Date27/12/2006 Engine serial number10 FD88 1692738 BERe2*2001/116*0340*00 TRIM LEVELLEVEL XR PRESENCE PAINT TYPENON-METALLIC PAINT BODY COLOUREWP - BANQUISE WHITE PAINT INTERIOR TRIM TYPEKOULIKORO CLOTH + TWO-TONE SOFIS "M6"...
Nr nadwoziaYV1MK84F1C2273516Rok modelowy2012 modelC30km/h lub mphK Fabryka (kod)22Numer produkcyjny przekładni kierowniczej31317350 Tydzień strukturyzowany201138RodzajC30 Podwozie273516Grupa partnerówEurope Pokrowce na siedzenia / wyposażenie (kod)5DSM00Pokrowce na siedzenia / wyposażenieLEATHER2 OFF BLACK/PEPPER kolor zewnetrzny45200kolor zewnetrznyBLACK...
Przepuść przez Google translatora ;) chyba że znasz angielski ;) Main data ParameterValue VINVF38DRHF8BL099173 BrandPEUGEOT Vehicle characteristics ParameterValue Vehicle family508 AS/RP N°12793 CJ 1 0637 Warranty Start Date05/03/2012 Engine serial number10 DYZA 4002822 BERe2*2007/46*0080*04 P4A9691274299 TRIM LEVELHIGH MEDIUM PLUS PAINT TYPEMETALLIC...
Powiem szczerze nie jeździłem 4514 więc nie wiem czy ma blokadę przodka ale wątpie by miał. Jeździłem trochę 4512 i powiem jak ktoś kocha angole to okey , a jak nie to lepiej niech kupi coś metrycznego . Dla polaków założono na dokładkę sprężarkę która non stop pracuje i jaka by ona nie była to z czasem wypieprza z niej tyle oleju że szok , rozrusznik...
Jeszcze się zobaczy, ale przetwornica nie ma na celu zwiększyć moc (niemożliwe), tylko zwiększć napięcie, żeby spowodować świecenie żarówek jasno. Jakoś, się zobaczy jak będzie źle świecić czy jakoś tak to się dorobi przetworka. Dodano po 1 12v H-4 60/55w GT150 - kurde troche za mocna może być. Choć w sumie dzisiaj zrobie test alternatora w motorze,...
Mam motorower typu aprilia rs 50 z 2005r moje światła zasilane są alternatorem z motoru i jak nie dodaje gazu to zawsze przygasają a to mnie mocno denerwyje bo mało widzę i jestem mniej widoczny. Mam pytanie, czy da się zrobić żeby te światła świeciły przez dłuższy okres. Z góry dziękuje za pomoc.
Zacznijmy od podstaw, ja bym podłączył radio do innego akumulatora niepodłączonego do alternatora motoru i wtedy sprawdził, czy występują zakłócenia. Jeżeli nie, to wchodzą Ci po przez zasilanie - zamontować filtr przeciwzakłóceniowy, znajdziesz coś więcej na forum. Gorzej gdy przechodzą drogą po przez układ antenowy z np.: układu zapłonowego, wtedy...
Witam, mam następującą zagadkę. Rozebrałem zwykłe dynamo rowerowe i ku mojemu zdziwieniu jest ono zbudowane zupełnie inaczej niż jakikolwiek silnik elektryczny który kiedykolwiek widziałem. Zazwyczaj widziałem, że uzwojenia układają się tak jak tutaj: Natomiast moje dynamo ma cewkę nawiniętą WOKÓŁ OSI OBROTU! (drut był nawinięty wokół tej plastikowej...
Nie napisałeś czy szwagier jest zadowolony. Jeszcze muszę moduł w jakąś obudowę "ubrać" :D. Szwagier jako zawodowy kierowca raz na tydzień/dwa zjeżdża do domu i zależnie od pogody wybiera się na przejażdżki. Chcemy dwie rzeczy zrobić na raz. Ma podgrzewany kombinezon i pali bezpieczniki (zasilanie z alternatora motoru), ale wróci za tydzień. Więc mam...
Parę słow o mojej konstrukcji. Transformator- ile ma mocy nie wiem, tak na oko z 800W. Wtórne drut fi 2,5 mm, pierwotne takim co wtórne nawijają w wzmacniaczu impact-600. Mostek prostowniczy z diod od alternatora. Są bardzo wytrzymałe a mostki dzisiejsze 20 A zostawiają w tyle. Kondy to pojemność sumaryczna 40 000 uf, dodam jeszcze. Radiator to wycięta...
Lista komunikatów wyświetlacza 3B/3BG. - 29-05-09, 13:11 PRIORYTET 1 (Wyświetla czerwone symbole i dodatkowo trzy dzwięki ostrzegawcze) Ciśnienie oleju w silniku. STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) Układ hamulcowy. STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Płyn hamulcowy....
Witam Posiadam Passata B5 2.8 V6 AMX z LPG. Kupiłem go miesiąc temu. Zawsze jak przyprowadzam sobie nowe auto to robię płukankę + zalewam olej taki jaki ma być przewidziany do danego motoru. Od niedawna puszcza mi momentami obłoki niebieskiego dymu. Problem jest o tyle dziwny, że z rana dymu po całej nocy nie ma... Opiszę kolejność działań po której...