a więc masa jest też dana dodatkowa, więc to odpada. Jak go mam podłączonego? W tej chwili alternator siedzi w aucie ale pracuje niezależnie od instalacji pojazdu, dokładnie rzecz biorąc kostka elektryczna z instalacji samochodu, w której jest przewód wzbudzeniowy (kontrolka) jest wypięty, B+ instalacji auta jest od alternatora odłączony. Do alternatora...
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, oraz między zaciskiem plusowym a masą alternatora. Jeśli wynik ten sam szukaj usterki w alternatorze. Jeśli alternator jest rozebrany sprawdź stan pierścieni na wirniku, oraz opór uzwojenia wzbudzenia (końce przyłączone są do pierścieni). Nie może być również przejścia między uzwojeniem wzbudzenia a wirnikiem!...
nie nie nie.. + plus akumulatora - masa... 1 pod cewke zaplonową na cewce tezr masz jedynke 1 1 1 1 1 1 1 Dodano po 4 a sorry diesl to zamiast na cewke to na {W} w alternatorze.. wolna srubka.. i tak niebedzie dobrze działało chyba ze przerobisz. daj potencjometr szeregowo od alternatora.. ok 150 kilo ohm ii kondziora ok 0,1 mikro do masy .. pr_kem...
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
Kupilem ze sklepu, gosc twierdzi ze nowy na pewno z firmy Denso. Ale podejrzewalbym ze raczej jest regenrowany a na alternatorze pisze made in Japan:( Gdybym mial pewnosc ze na orginale tzn z servisu nie bedzie problemu to bym kupil z servisu. A Mowiac o pradzie ladowania masz na mysli ile Amperow? Mniej wiecej jakie powinno byc bo mam multimetr tylko...
Tak. Może trochę za szybko napisałem. Odplam samochód napięcie ladowania 12,5V odłączam alternator ( kabel plusowy), do śruby i do masy podpinam kable z żabkami jak rownież woltomierz. Alternator jest wzbudzony daje 14,4V. Podłączam żabki do zewnętrznego akumulatora i napięcie 14,4 się utrzymuje. Potem żabki przepinam na akumulator w samochodzie, napięcie...
Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym roku osobiście przerabiałem na alternator z ostatniego roku produkcji c330M i musiałem zmienić biegunowość niestety, tak że niemów mi tego co nie wiesz Fabrycznie nigdy nie miały w Polsce, poza granicami Polski mnie nie interesuje co tam kto montował Od 1987 roku...
Mimo wszystko dobrze byłoby znać oznaczenia tych alternatorów. Jako, że regulacje odbywają się od strony zasilania (plusa) lub masy (minusa). W tym przypadku wygląda, że nie występuje żadna regulacja, czyli regulator nie jest informowany o stanie napięcia na instalacji.
Witam, mam problem z alternatorem w samochodzie volvo 440 (1991r) 1.7 gaźnik. Przygotowuje go wrakrace'a. Samochód kupiłem za dosłownie grosze gdyż był wybrakowany (brak wnętrza, wiązki elektrycznej itp). Jestem w trakcie odtwarzania wiązki elektrycznej potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania silnika i reszty podzespołów. Posługując się niemieckimi...
No to potrzebne ci tylko dwa przewody. Jeden przewód wychodzi od zacisku 15/54 stacyjki następnie idzie do kontrolki ładowania, z niej leci do zacisku 16 regulatora prądnicy i dalej na złącze w prądnicy i to jego podłączasz do złącza D+ alternatora. Dwa pozostałe przewody od prądnicy możesz usunąć. Drugi przewód dajesz od plusa akumulatora do złącza...
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Jeżeli dasz gazu to też spada??? napięcie??? Jeśli tak to mostek w alternatorze. A jeśli tylko na wolnych obrotach to regulator. (Jest on nowy? czy ze starego przełożony? Zobacz jakie jest napięcie na alternatorze. Plus miernika przykładasz do dużej śruby grze dochodzi gruby czerwony przewód a masę weź z jego obudowy. Uważaj na ręce. Będziemy wiedzieli...
Jeżeli twierdzisz że diody są dobre to: Z tego co pamiętam to do tego alternatora dochodzą dwa przewody "plusowe" i masa, czasem masa jest przez śruby. Jeden "plus" jest na stałe podłączony do akumulatora (duża śruba "13"). Drugi (zasilanie regulatora i szczotek) dostaje "plus" w momencie przekręcenia stacyjki w stan gotowości. Jak wyciągniesz kluczyk...
Witam , Proszę o pomoc jak wykryć następującą usterkę: Jadąc zagotował mi się akumulator w maluchu ,sprawdzając oceniłem że przyczyną jest zwarcie na alternatorze. Podłączyłem masę pod obudowę alternatora a plus pod śrubę M6 i asz kable popaliło - takie jest zwarcie!!! ma ktoś może pojęcie jaka może być tego przyczyna??Jak sprawdzić co się stało??:idea:...
Witam tak jak w temacie. Alternator czeski orginał regulator pod konsola nie świeci kontrolka ładowania. Przewody miedzy regulatorem oki jak dotknę przewodzik od małych diod do masy zapala się kontrolka. Masa na alternatorku jest plus jest diody sprawne stojan sprawny podmieniałem nawet jedynie wirnika nie sprawdzałem ale po podłączeniu pod miernik...
Witam. problem ten pojawił sie po zmianie prądnicy na alternator. mianowicie wcześniej na obudowie miałem mase a teraz jest plus i nie wiem co może być powodem tego. prosze o pomoc w rozwiazaniu tego problemu.
Witam zrobiłem delikatne zmiany w ciągniku Władimir niżej podaje schemat jaki był wcześniej i jaki jest teraz. Mam pytanie ponieważ na masie ciągnika mam minus a alternator ma 3 wyjścia czyli minus wychodzący z alternatora trzeba przykręcić do masy a ten drugi to plus i trzeci idzie do kontrolki. chciałbym od razu alternator z regulatorem ale nie wiem...
zdobądź alternator od poloneza 9 diodowy z regulatorem i to jest optymalne rozwiązanie cenowe, gabarytowe i prądowe do polskiej trzydziestki jak na mój gust to wystarczający alternator. Teraz tylko mała przeróbka w instalacji jak była prądnica, mała przepinka akumulatorów i fura gada Popieram kolegę. Na co alternator 150A w C-330:) Na szrocie za grosze...
Trzeba to i tak naprawić. Jednak zachowanie kontrolki może być spowodowane słabą masą na silnik, słabym połączeniem alternatora z plusem akumulatora, kończącymi się szczotkami lub pierścieniami alternatora.
gdy mam wszystko podłączone ładowanie 12 to max To coś z ładowaniem jest nie tak . Sprawdź spadki napięć pomiędzy masą alternatora a minusem na aku i pomiędzy śrubą plusową alternatora a plusem aku .Jak sprawdziłeś to 14.4 bo trochę nie jasno piszesz.
A co mu ten temat da? Regulator do alternatorów rodziny A13N/A14N Pod szczotki podpiąć żarówkę 21W (np. z kierunkowskazu), pod niebieski przewód plus zasilacza, masa pod wąsa na jednej ze śrub mocujących regulator.
Mi to się wydaje, że masz podpiętą żarówkę kontrolną nie do plusa a do masy, dlatego nie pozwala się wzbudzić alternatorowi. Jezeli jednak jest do plusa to możliwe, że coś nie tak z diodami wzbudzenia bądź nie łączy zielony kabelek wychodzący z prostownika i idący do regulatora. Więcej nie mogę nic napisać bo jakas tepa Πzda , która i tak nic z...
Aleksander_01 pomiar alternatora na stole przy podaniu czerwonego pinu na + alternatora czarny na masę = nic, odwrotne połączenie daje 380mV To wychodzi że alternator dobry (nie ma zwarcia plus do masy). Odpal samochód z odpiętym przewodem od plusa alternatora. W miejsce bezpiecznika wsadź żarówkę. Nie powinna świecić, jeżeli jest dobrze.
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Witajcie, Mam pytanie w związku pojawianiem się raz na jakiś czas, bez większej reguły, kontrolki ładowania akumulatora. alternator: Mitsubishi 100A MD343416 auto: Mitsubishi carisma 1.8 GDI 2002 Pojawia się ona najczęściej w trakcie jazdy, gdy stanę sprawdzić ładowanie akumulatora potrafi po pewnym czasie zniknąć. Kontrolka pojawia się w wyniku zbyt...
styk oznaczony jako + łaczysz z kablem zakońconym kabeloczkiem.Podpinasz to do plusa zasilacza regulowanego.Masę zasilacza podpinasz do masy regulatora (tam gdzie się go przykręca).Na szczotki dajesz zaróweczkę 12V.Ustawiasz zasilacz na około 12V .Zarówka się swieci.Podkręcasz,i przy około 14-15 V zarówka gaśnie. Natomiast sprawdzić ten przerzutnik...
Witaj,sprawdż mase radia, albo podłącz w innym punkcie auta ,ważna jest średnica przewodu plusowego i masy .Do sprawdzenia kondensator przy alternatorze .Pozdr
po pierwsze: zwykły przekaźnik NIE NADAJE się! Tu jest potrzebny specjalizowany przekaźnik do rozłącania lampki ładowania. Obwód ładowania jest taki sam jak w duzym fiacie z alternatoram 6 diodowym. Idzie to tak: Aku: plusem do masy pojazdu, minus połączyć w wyjściem prądowym alternatora. Regulator: obudowę przymocować dobrze do masy, 15 do zasilania...
Ojjjjjjjjjjjjjjjj... Np. glosnik w aucie ma opornosc 4Ω. Glosnik w kolumnie domowego sprzetu ma 8Ω Natomiast opor akumulatora to 0,1Ω Pytanie: Jaki powinien byc opor miedzy DWOMA GRUBYMI przewodami wychodzacymi ze SPRAWNEGO alternatora ? Jeden z nich jest masa, drugi zasilaniem... A trzeci - cienki - idzie do kontrolki (piktogramu) na...
Sprawdź dokładnie przewód plusowy co idzie od akumulatora lub od rozrusznika, a i czy alternator ma dobrą masę. no wieć tak, co do masy to mierząc spadek napięcia miedzy masą alternatora (obudowa) a klemą "-" akumulatora mam wynik 0V. Natomiast na przewodzie dodatnim 0,3V. Wiem ze po drodze mam złącza przy alternatorze oraz przy puszcze z bezpieczikami....
Z tego co udało mi się rozpoznać (a mogę się mylić) - jest to alternator "poradziecki" samowzbudny (bez konieczności zasilania go z akumulatora). Z jego zamontowaniem należy uważać, gdyż C-360-tki miały plus na masie a alternator ten ma minus na masie. Oznacza to, że bez wcześniejszego odizolowania alternatora od masy ciągnika nie wolno go podłączać,...
Dobra nie zaśmiecajmy koledze tematu naszymi sprzeczkami. W C330 przy prądnicy oryginalnie jest plus na masie, ja mam alternator założony do tego silnika który pracuje w Samie i mam minus na masie gdyż tego alternator wymaga inaczej bym spalił diody w mostku prostowniczym "tylko załóż korbe do v2 a potem do v4 i dwa obroty wałem zrób to sie przekonasz"...
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=]Komutator [url=]Szczotko-trzymacz Jak wspomnieli koledzy wyżej bardzo często gniją...
Pytanie zasadnicze: Czy pisząc o regulatorze w ciągniku, masz na myśli ten fabryczny przystosowany do pracy z prądnicą? bo jeśli tak to on się nie nadaje. Jeśli inny to podaj jego typ model typ. Z oznaczeń które podajesz alternator łączysz bezpośredni z insatalają B+ z plusem akumulatora, D+ z plusem kontrolki ładowania w liczniku ( bez niego alternator...
już wiem co jest zwarcie na stykach alternatora kabelek plusowy dotykał obudowy a na obudowie jest masa tak ma być ??
W tego co wiem to trzydziestki z pradnicami miały plus na masie chyba że ktoś chciał sobie wymienić pradnice na alternator musiał zmienić również minus na masę. Ja w swoim ciapku od lat miałem minus na masie a zamontowana była pradnica i akumulatory nie wytrzymywały dłużej niż trzy tata a sąsiad miał fabrycznie nowa trzydziestke z pradnica i miał właśnie...
Witam. Ciągnik to ursus c 330 Mam pytanie Czy jak założyłem alternator na starej biegunowości (plus na masie) i przekręciłem rozrusznikiem z 2 razy ale bez podpinania przewodu z B+ do zacisku rozrusznika mogłem spalić alternator ... przewód ładowania podpiąłem dopiero gdy przepiąłem klemy i problem mam taki ze nie mogę znaleźć prądu na żarówce ładowania...
-naładuj na max.akumulator -odpal na nim auto i nic nie włączając z obiorników -pomierz napięcia na alternatorze i akumulatorze -jak masz taki spadek alternator-akumulator poszukaj gdzie używajac miernika (na alternatorze mierz tak aby masa i plus były dotykane miernikiem bezpośrednio z niego czyli obudowa i śruba plus)
A więc dziś zagłębiłem się w temat i wygląda to tak: z alternatora wychodzą 3 przewody. Dwa z nich idą do włącznika świateł. Trzeci idzie do plastikowego urządzenia, czyli chyba mostek prostowniczy. A z tego samego pinu idzie do regulatora. Poniżej foto. Mostek prostowniczy ma 5 kabli. Plus po stacyjce, masa, z alternatora, do licznika motogodzin i...
Taki np. OE BMW 12318517262 Podłączony tylko do plusa i masy już ładuje. Nie wymaga wzbudzenia lecz sterowania z ECU samochodu. Dodano po 2 tylko jak dopasować koło pasowe do niego ? Koło pasowe jakoś dopasujesz, czy do tego czy innego. Plus tych akurat jest taki, że sprawne używki chodzą po 100 zł. Masa modeli BMW miała te podobne modele sterowane...
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
virago 535 po dwóch minutach pracy regulator napięcia jest gorący że nie można już dotknąć , alternator w zsasdzie dobry bo ładuje około 13,5 v napicie miedzy fazowe AC w zależności od obrotów od 20 do 40 kilku volt faza plus masa od 4 do 8 v, faza zwarcia do masy nierobi
Do posprawdzania spadki napięć na przewodzie plusowym i masie akumulatora .
Nie jestem do końca pewny czy mogę podłączyć panel solarny, akumulator postojowy, odbiory, a przy tym oczywiście akumulator główny i alternator pod wspólną masę pojazdu. Mój regulator MPPT w instrukcji ma napisane, że wszystkie minusy są wspólne, sprawidziłem omomierzem, zgadza się. Panel ma napięcie około 50V, akumulatory 12V. Drugie zagadnienie, to...
czasami moze byc banalnie zanim sie wyciagnie alternator trzeba sprawdzic kontrolke jak zarówka sie przepali tez brakładowania bo niema wzbudzenia albo połaczenie kabelka wzbudzenia trzeba by podłac kontrolke i wtedy cos wiemy , zewrzec kabelek wzbudzenia do masy potem do plusa i kontrolka powina sie zapalic jak sie nie pali to nie alternator
No i sprawdź czy traktorek nie ma czsem plusa na masie bo C330 tak miały . Pozdrawiam
mam dwa pytania odnosnie alternatora : jakie obroty potrzebne so do jego wzbudzenia i drugi "zielone " pytanie z alternatora wychodza 3 trzy kable prosze o podpowiedz ktory z nich jakie ma zadanie ( czy plus , czy masa , czy co )? za pomoc punkty! Proszę w swoich wypowiedziach używać polskich znaków diakrytycznych - ą, ę, ś, ł itd. Z jakiej litery zaczynamy...
Witam mam problem, podlaczylem wzmacniacz pod przednie glosniki i slychac straszny swist przy wlaczonym silniku a jak sie doda gazu to jeszcze glosniej, nawet jak sie plyta obraca w cd to slychac. gdy glosniki byly podpiete pod samo radio nie bylo tego problemu. Czytalem wiele na forach na ten temat ale nic na temat diesla nie pisali. Mam fiata brave...
kontrolka do plusa czy do masy? Ma być do plusa za stacyjka.
witam, mam dafa xf 95.430 z 2001, w czasie jazdy zaswiecila kontrolka ze nie laduje, sprawdzilem regulator i wymienilem chcoc byl dobry i nadal to samo, bylem w serwisie i stwierdzili ze alternator to wymienilem na nowy 80A bo taki ma byc i jest to taki typ jak mialem ale nadal nie laduje.Do alternatora jest podlaczona masa B-, plus na B+ i cienki kabelek...
...wtyczka BNC , gniazdo wiszące BNC, 12 cm RG-58, 4cm rurki winidurowej fi 16 mm /obudowa/, kawałek laminatu, kondensatory tzw "wcz mocy" tj niskostratne, bezindukcyjne ,SMD. Dla 150 MHz wystarczą pojemność po ok 500-800 pf. Montaż całości w miarę koncentryczny.Sprawdzone ,pomierzone, działające. Jak kol.Nikita jest zainteresowany to wykonam mu separator...
Mam pytanko. Jak podpiąć alterantor Elmot A 210W. Czy tak ja na schemacie w wątku ?? Czy ten typ alternatora 210W ma minus czy plus na masie? Jeśli minus to co zmienić na schemacie? Odwrotnie akumulator i to wszystko? PS Lampka ładowania i stacyjka są mi zbędne. Z góry dzięki za pomoc.
Kolego SAWEK 101 krótko żyjesz,polski alternator A1 14V 50A max75A miał plus na masę.Wyglądał jak dzisiejszy A2 od bizona.C330 miały plus na masę,C330M miały już minus na masę.
Do czego jest podłączony czwarty przewód w alternatorze słowackim B- masa B+ plus baterii D+ kontrolka ładowania do kąd idzie czwarty przewód z alternatora?
Witam, Czy ktos moze mi wyjasnic o co chodzi z tzw. plusem na masie i analogicznie minusem na masie ? Czy tutaj chodzi o polaczenie "-" bezposrednio z akumulatora do ramy motocykla (masy) ? lub analogicznie "+" z akumulatora do ramy ? adbok Tak chodzi o to ,ale zalezy co tam masz pradnice czy alternator i jak to zrodlo pradu daje napiecie z + czy -...
Że też chce się tobie prowadzić tą dyskusję dla sztuki. Masz w alternatorze złącze (to środkowe) które nie jest bezpośredni o podłączone ani do plusa, ani do masy. I tam w czasie pracy alternatora istnieje inne napięcie. Miast pisać o pobudzaniu itp weź w garść narzędzia i rób coś. Ze zdjęcia wynika, że alternator sześciodiodowy. Dziekuje za rady kolego,...
Gruby kabel do plusa akumulatora, masa to wiesz, do minusa. Cienki przewód, poprzez kontrolkę(na przykład żaróweczka 12V5W) do plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu.
Witam wszystkich forumowiczów Mam ciągnik Ursus C-355 z alternatorem oraz regulatorem zewnętrznym z fiata 125p "+" z akumulatora na masę.Proszę o wyjaśnienie tego podłączenia,czym mam się sugerować,większość użytkowników ciągników Ursus C-360 z alternatorem ma ''-" na masę.Prąd ładowania 15,4V przez to prawdopodobnie często dolewam wodę destylowaną...
Alternator z plusem na masie, zobaczcie-diody z czerwonym napisem wciśnięte w tylną tarczę łożyskową, z czarnym w izolowany radiator.
Witam. Dla żarówki jako odbiornika oporowego, jest bez różnicy czy zostanie zasilona plusem na masę, czy minusem. Żarówkę można spalić tylko wyższym napięciem. A zmiana biegunowości zawsze jest możliwa tylko, że w chwili obecnej droga, a dla zasilenia żarówki 5W całkowicie nie opłacalna. Coś jest nie tak i nie świeci z tych punktów z których próbowałem...
Rzeczywiście pominęliśmy fakt ,że trzeba zmienić podłączenie akumulatorów żeby był minus na masie (choć nie wszystkie C 330 miały plus na masie).
Dwie żarówki 12V 60 W pobierają łącznie nie więcej niż 10-12A. Elektromagnes rozrusznika pobiera nie mniej niż 40-50A.A do tego dodaj jeszcze prąd rozrusznika....Na początek oczyść klemy.A może żle podłączyłeś alternator,o ile pamiętam to U 330 ma plus na masie.
Witam Planuję zamontować instalację gazową w moim Żuku z instalacją elektryczną starego typu z prądnicą i plusem na masie. Proszę o informację jak podłączyć centralkę w takim wypadku. Model centralki to STAG2-G o ile dobre oznaczenie odczytałem. Zależy mi żeby instalację zachować w oryginale, dlatego rozwiązania typu montaż alternatora raczej odpadają....
Nie myślałeś nad tzw. "CDI do WSKi"? Już o tym w telewizji mówili. Kwestia stożka wału, dopasowania alternatora i drobnej modyfikacji instalacji elektrycznej. Vape ma niestety cenę zaporową, ponadto montuje się go bez wpustu na wale. Brata kolega był w podobnej sytuacji, potrzebował wyłącznie zapłonu (silnik przerobiony do napędu jakieś maszyny). Nie...
Witam. Z alternatorami miałem w życiu mało do czynienia ale ostatnio musiałem mieć..w mojej vectrze c 2005.r 1.9cdti padł alternator 105A. Po wymontowaniu i sprawdzeniu okazało się że uszkodzona jest dioda prądowa. Znalazłem na alledrogo sprawny używany za 100zł, postanowiłem go sprawdzić przed zamontowaniem. Na B+ plus z akumulatora, masa na obudowę...
Po włączeniu zapłonu masz mieć kontrolkę po wpięciu w szczotkotrzymacz. Regler podaje masę na wirnik i przez niego zamyka obwód kontrolki. Po rozruchu alternator zasila plusem przewód żółty regulatora i wygasza kontrolkę. To tak po chłopsku.
Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
[quote="szymian1234"]Bunny, wiem, że nie powinno się odpinać, ale zacząłem chwytać się wszystkich pomysłów, bo wszystkie mechaniczne podzespoły były sprawdzane i są sprawne. Ładowanie na aku jest około 14v, natomiast kiedy miernik podłączam do alternatora, z minusem do masy są spore spadki napięcia, spada ono czasem nawet do 7v. [/quote To jest niemożliwe...
W URSUS-sie wychodziły bliźniacze traktory, można było nabyć na przydział za złotówki np. C-330 z "-" na obudowie a obok był gotowy drugi URSUS C-330 gotowy do odbioru za dewizy z "+" na obudowie. Ale ja już Ci powiedziałem - tylko C-330 M (produkowany od 1987) miał w ogóle coś takiego jak minus na masie. Wcześniejsze ciągniki miały domyślnie "+"....
NIE mogą sie upalić diody po przywarciu plusa do masy na niepracującym silniku. Bo niby skąd jak nie płynie przez układ uzwojenie-mostek-akumulator ładunek elektryczny.
Przy zmianie na wyższy bieg podczas dynamicznego przyspieszania coś jakby skrzypi bardziej na zimnym silniku i pod warunkiem że minimalnie wcześniej wcisnę sprzęgło niż puszcze pedał gazu(odwrotna kolejność nie występuje).W czasie jazdy podczas puszczania dodawania gazu cisza.Dzwięk jakby coś ocierało trwa ok. 2 sekundy.Myślałem że koło alternatora...
(at)andrzej20001; bardzo dziękuję, alternator zamontowany bez najmniejszych przeróbek. Jedynie przełożyłem ze starego koło pasowe bo w nowym, niewiedzieć czemu, było wielorowkowe. Ale wszystko pasuje jak ulał. Poza jednym. Stary alternator, choć trudno w to uwierzyć, był samowzbudny. Dochodził tylko przewód B+. Pomożesz rozwikłać zagadkę, który z 4...
przypadkiem zrobiłem zwarcie śrubokrętem na alternatorze i spaliło mi kontrolkę Jakiego zwarcia byś tam nie zrobił, nie mogłeś spalić kontrolki, to jest po prostu niemożliwe. Albo nie masz gdzieś styku (plus, masa alternatora), albo spaliłeś diody w mostku, choć w to wątpię
Witam, mój kolega ma problem z autem astra I 2000 r. Benzyna 1.4 brak ładowania alternator 100% sprawny wrócił z naprawy i nie świecą żadne kontrolki na desce może ktoś coś poradzi pozdrawiam Co to ma znaczyć?Wcale nie świeca po właczeniu zapłonu czy nic nie świeci po odpaleniu?Ładowanie gaśnie?Sprawdź wszystkie "grube"plusy i masy.
Witam. Mam taki problem z alternatorem Mitsubishi w danym aucie. Klient mi przyniósł ze nie ładuje. Rozebrałem, mostek diodowy był spalony, szczotki przy końcu. To zmieniłem regulator że szczotkami, mostek i łożyska. Sprawdzam wiertarka, zapiąłem kontrolkę pod wejscie L regulatora, plus gruby i masę. Podczas kręcenia ładuje na ponad 14v. Kontrolka nie...
Pytanie który z tych wymiarów mówi o tym czy koło będzie dobre do paska HA. Zapewne każde z pojedynczym rowkiem. Ustaw sobie filtr na I.D.2 Masz trzydziestkę z plusem na masę czy po nowemu z minusem na masę? Jaką ma taką ma, po założeniu alternatora będzie miał z minusem na masie, pozostałe elementy instalacji trzeba dostosować.
ale chce dodać że teraz mam MINUS na Masie a nie jak wcześniej Plus Na Masa bo była prądnica
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No dlatego zmiana obrotów silnika dmuchawę wycieraczką to nie przeszkadzało.
Sprawdź połączenia plusy i masy akumulatora alternatora
B1 to stały plus 12V czyli akumulator L lampka ładowania i do plusa 12V masa i kręcisz wiertarką
Po pierwsze zmierzyć jakie jest ładowanie i ewentualnie jeśli bedzie potrzeba to sprawdzac alternator. Wcześniej sprawdził bym wszystkie połaczenia alternatora a zwłaszcza główny plusowy i czy jest dobra masa. Co do alternatora to jeśli wszystkie diody są sprawne a stojan i wirnik nie maja przebicia do masy i miedzyzwojowego i nie maja przerwy w obwodzie,...
Zrób jeszcze takie pomiary. Po wł. świateł i dmuchawy zmierz napięcie na alternatorze. Jeżeli jest ok to zmierz spadek napięcia na przewodzie plus czyli zacisk B+ alternatora i + akumulatora. Następnie spadek na masie czyli masa alternatora i minus akumulatora. Wtedy będziesz wiedział co poprawić. Do pomiaru spadku napięcia będziesz musiał użyć dodatkowego...
Przewódy plusowe pociągnięte bezośrednio 16 mm2, masy również posprawdzane. Omomierz nie wykazuje zadnego oporu między masą a klemą i tak samo z plusem. Czy ewentualny zanik napęcia na przewodzie wzbudzenie może być powodem ? Bo w tej chwili pokazuje o 0,5 V mniej względem aku.
Wsuwka na niebieskim ma iść pod złącze na mostku, żółty pod śrubę plusową. Sprawdzić czy na szerszym wtyczki dwupinowej jest plus za kluczykiem. Wsuwka na niebieskim idze do mostka tylko jest przedłużona bo była za którka , żółty idzeie na śrubę plusową tak jak na zdjęciu . Sprawdze ten plus za kluczykiem , to jest pewnie wzbudzenie , a cienszy to...
Podłącz bezpośrednio podgrzewacz, zarówno plus jak i masę do akumulatora. OBOMA PRZEWODAMI. Do momentu póki tego nie zrobisz nie wypowiadam się.
Witaj! Piszesz,że uzwojenie ma połączenie z masą /stojanem/. W alternatorze masz trzy uzwojenia,które zasilają diody a na plusami zasilasz akumulator. Żeby sprawdzić,które uzwojenie ma połączenie z masą to zacznij od odłączenia zestawu djód. Uzwojenia jednym końcem są połączone razem i te połączenie rozlutuj. Sprawdź poszczególne uzwojenia. Jeśli które...
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
czy mogę sam na nowo poprowadzić go od alternatora można przekaznik zasilić z pinu D+ (kontrolki) alteratora. Po rozruchu i włączeniu ładowania przekaznik zewrze i przekaże plus. To lepsze niz podpinanie bezpośrednio. Zabezpiecz obwody bezpiecznikami. pin 30 plus pin 87 wyjście pin 85 masa pin 86 alternator D+
Witam forumowiczów, Ostatnio przygotowując do sezonu ciągnik t-25 postaniem przeczyścić rozrusznik (Oryginalny) i alternator. W poprzednim sezonie ciągnik z problemami jak ciepły to był w stanie odpalić silnik. Po wykręceniu go z silnika niestety nie sprawdziłem jak działa podłączając go bezpośrednio z akumulatora. Ale wracając do sedna sprawy, rozkręcił...
To bardzo dużo. Sprawdź ładowanie na śrubie plusowej na alternatorze i obudowie alternatora. Jak będzie powyżej 14 to do czyszczenia wszystkie masy i plusy ewentualnie do wymiany klemy. Po tych dwóch minutach sprawdź czy nie grzeją się klemy, czasem w Oplach się to zdarzało.
Istotnie w samym alternatorze nie możemy nic zmieniać. To niedobrze bo w regulatorach które sterują wzbudzenie połączone fabrycznie z masą(minusem)są stosowane tranzystory PNP które mają z reguły dużo gorsze parametry niż stosowane w regulatorach sterujących wzbudzenie podłączone fabrycznie do plusa.Podejrzewam że jest przyczyną częstego uszkadzania...
Witam. Mam gdzieś stary regulator. Trzeba go tylko poszukać. Ale wydaje mi się kolego BANANvanDYK że to taki archaik jak na swoja datę produkcji. Dodam tylko że w drugim aucie Punto II 1,2 8V i problematycznym wspomaganiem kierownicy na elektryce. Co jakiś spadek to wywalało owe wspomaganie. Pomogło przeczyszczenie styków na trasie alternator ->akumulator...
takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka [który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona...
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
sprawdzalem cicho i lekko Dodano po 32 jak sprawdzalem na unieruchomionym silniku to pomiedzy minusem aku a masa alternatora nie ma zadnej rezystancji ale jak odpale silnik jest tak ze plus aku minus 13,4 plus aku masa silnika 13,5 a pomiedzy plusem aku a masa alternatora 13,75 13,80 czy przyczyna moze byc brak dobrej masy chyba na to wyglada potwierdzacie...
A,kontrolka ładowania to niby skąd wie,że ma zgasnąć?? Pozdrowienia dla Pana Szpeca Jak dla mnie to jedynym sensownym sposobem jest wykorzystanie "plusa" pojawiającego się po uruchomieniu silnika. Jest to ten przewód co łączy alternator z kontrolką ładowania. Żeby uniknąć przeciągania kabla do kabiny wykorzystaj przewód od kontrolki ładowania. I po...
Tak wychyla sie, o ile zamienie polaryzacje zasilania "zegara". A sprawa wyglada tak, ze wskaźnik przy podłaczonym czujniku wychyla sie na maksa do końca i z tamtad nie wraca. Jeśli zamienie polaryzacje czujnika to wszystko gra... Tylko ze silnik ma na sobie cały czas plus, a odizolować czujnik od silnika - masakra. Ale problem będzie rozwiązany wymianą...
Witam, a po jakiego wymieniać przetwornicę na inną? i narażać się na dodatkowe koszty?? Zrób tak: masz w samochodzie 2 szt aku 12V połączone szeregowo to pewne. poprowadź przewód do kabiny ale od aku którego minus jest na masie. To ważne!!Tylko od tego klemy plusowej. Dlatego tak ma być, bo jak zaśniedzieje trochę mostek pomiędzy aku to napięcie się...
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska dobrej firmy, ze zwiększonym luzem, czyli indeksem...