Zakupiłem nowy ori regulator o numerach 1720001 (nr.20 na schemacie) oraz przekaźnik (niby też regulator) PC702 (nr.5 na schemacie) Ów przekaźnik służy tylko do sterowania kontrolki ładowania. Skoro wymieniłeś regulator ładowania (20) to zostaje tylko alternator. Sprawdź w nim szczotki obwodu wzbudzenia, po takim czasie mogły się powycierać. Jak nie...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Alternator Magneti Marelli A127-55.Ułamała się jedna ze szczotek.Jakie elementy ulegają uszkodzeniu w takim przypadku(regulator napięcia,mostek prostowniczy).Alternator nie pracował długo po awarii, ale mocno się nagrzała obudowa. Efektem uszkodzenia jest brak ładowania, pomimo zamontowania nowej szczotki. Objawy w samochodzie:świecąca się kontrolka...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie budowy urządzeń mechanicznych napędzanych...
Wiem że ten regulator nie pasuje bo jesna z zsuwek jest węższa i jest on dla alternatore z nieumasowioną szczotką. Ja odizolowałem tą umasowioną szczotke i takż nie ładował. Ale na regulatorze od Clio powinien ładować ale tak sie nei stało.
Witam ! Trochę poczytałem na temat problemów z alternatorem w polonezie jednak u mnie jest jakoś inaczej.Ponieważ w czasie jazdy lampka ładowania zapalała się i gasła i jakoś dziwnie wyglądało to ładowanie wymieniłem szczotki i regulator napięcia(ten model z 1991r ma regulator osobno) i teraz nie mogę dojść dlaczego po wyłączeniu zapłonu kontrolka ładowania...
witam.mam pytanie odnosnie świecącej kontroliki ładowania na wolnych obrotach(po dodaniu gazu gaśnie).czy wystarczy wymiana szczotek w alternatorze?prosze o rade.dzięki.
Witam własnie robię kapitalkę silnika w 30 i pomyslałem o zmianie prądnicy na alternator od poloneza tylko z tego co pamietam miałem w polonezach alternator z regulatorem elektronicznym ze szczotkami oraz ze zwykłym regulatorem takim jak w maluchu, który będzie lepszy?
Witam, niedawno w moim polonezie "poszły" szczotki w alternatorze, wymieniłem na nowe ale nadal coś jest nie tak. Po przekręceniu kluczyków na „zapłon“ nie świeci się kontrolka ładowania. Pojawia się ona jedynie przy uruchamianiu silnika, świeci tak długo jak długo kręci rozrusznik, a po uruchomieniu gaśnie i już się nie zapala, nawet przy...
Do ciągnika pasuje każdy,kwestia co się trafi,no i regulator do danego typu musi być.Nawet od opla zakładałem do ciągnika i chodzi jak należy,odpada problem regulatora bo ma wewnątrz ze szczotkami.Oprócz zamontowania alternatora dobrze byłoby nad nim założyć wygiętą osłonę z blachy,gdyż wystaje poza ciągnik i zbiera mnóstwo syfu-co skutkuje szybkim...
Witam! W jakim przypadku alternator w polonezie nie jest samowzbudny?! Alternatory w polonezach były samowzbudne -to w Fiatach 125p były obcowzbudne ale w końcowych wersjach też już były samowzbudne. Jeżeli dobrze pamiętam to na samowzbudnym będą trzy zaciski 30-śruba M6, 67-wsówka męska do której trzeba podłączyć regulator napięcia, a do wsówki na...
Panowie, czy jest jakas szansa na dobranie sie do szczotek bez wyciagania tego cholerstwa ? Mam problem: Zgubilem gdzies ladowanie. Przewody od alternatora ida w peszlu w metalowej niby-rynience... Niestety plyn chlodniczy wyciekal spod uszczelki i na nie kapal. Teraz nie wiem, czy to przez to (wygladaja raczej OK, chociaz w peszlu bylo mokro), czy...
odnośnie alternatorów do ciągników to głupoty tu wypisujecie.do c 330 ja zakładam alternator od poloneza bo idealnie pasuje do uchwytu od prądnicy trzeba tylko przestawić go na srubach mocujących do bloku.a do c 360 zakładam alternatory od poczciwego żuka bo mają kółko na szeroki pasek noi z umocowaniem tez niema wiekszych problemów dorobienie idealnego...
Witam! W moim poldku jest problem z ładowaniem. W alternatorze zostały wymienione szczotki, łożysko, regulator a problem wciąż istnieje. Elektryk sprawdzał alternator na krótko tzn. z podłączonym silnikiem elektrycznym i akumulatorem. Dawał ponad 14V. Po włożeniu do samochodu jest 12.1V przy włączonym silniku. Wcześniej jeszcze pomagało wejście na wysokie...
Naprawiać tego oryginalnego to raczej mi się nie opłaca. Wolę zamontować alternator z poloneza. Dodano po 5 A co do tych kabli to z pięciu wykorzystuje tylko 2 prądowy i wzbudzenie na szczotki a co z resztą? Chodzi mi przede wszystkim o te dwa od pradu zmiennego czy nie muszę ich nigdzie podpinać?
Poleciłem alternator od poloneza dlaczego ?A no dlatego iż jego przednia pokrywa jest w całoći odlana bez użebrowania i nie ulega uszkodzeniu przy naciąganiu paska oraz nie reaguje na różnicę temperatur.Alternatory tego typu pracują całe lata bezawaryjnie.W moim samochodzie pracuje już ten alternator około 13 lat i tylko jeden raz wymieniłem w nim łożyska...
Do mczapski. Kolego serdeczne dzięki za pomoc wcześniej oczywiście zacząłem od wymiany szczotek na nowe a dopiero potem grzebałem przy kablach( lampka jest podłączona pod regulator 15 i dalej do stacyjki) ale miałeś rację ładowania nie było bo okablowanie było do ..... , wystarczyło zrobić obejście od szczotek do 67 regulatora i wszystko śmiga jak należy....
regulator jest elektroniczny zespolony ze szczotkami. Dodano po 22 a co da podłączenie tej diody?
Witam, potrzebuje zamontować alternator z poloneza do gokarda. I potrzbuje jakiegoś schematu. Alternator ma przykręcony do obudowy regulator z żółtym i zielonym przewodem oraz do jednej szczotki można podłączyć aż 3 przewody a do drugiej tylko jeden. Jest też wyjście konektorowe z diód odizolowane oraz plus na śrubie M6. Problem jest w tym że nie wiem...
witam.jesli masz tylko 12V napięcie ladowania to stanowczo za mało ,ma być 14,5V, są 2 możliwości : albo coś z alternatorem(regulator napięcia,szczotki sie zurzyły) albo masz słabe styki(kable po nagrzaniu żle przewodzą) -najlepjej wymien przewody (klemy ) od akumulatora do aparatu ,sprawdż też kabelek do aparatu zapłonowego. Ja miałem coś takiego ,że...
Jeśli na Astrze Y1.7dti 165tyś 350zł alternator, 2x28zł (bez wymiany) szczotki rozrusznika 2x550zł rozrząd i teraz dojdzie sprzęgło ok. 600zł z wymianą to dużo? Podam przykład w Polo 1.4 (przejechałem na założonym gazie 60tyś) 2500zł głowica rozrząd 500zł 2x wymiana świec po 80zł i nie wspominając że 3x 200zł serwisowanie gazu (regulacje i wymiana filtra....
Może taki układ jak w 125p, żuku czy starszych polonezach-jedna szczotka na masie a druga na regulator zewnętrzny...
Przyjrzyj się również szczotkom. Niemce mają lepsze alternatory.
Dla mnie jest uszkodzony regulator napięcia, który cały czas podaje napięcie poprzez szczotki na wirnik-uzwojenie wzbudzenia a wartość prądu o którym piszesz dokładnie temu odpowiada. Tak, ale w kolejnym alternatorze? Kupiłem calkowicie nowy i sprawdzony alternator. W czasie regeneracji zostal nawet pomalowany, żeby udawac nowy. Serwis gwarantuje,...
hmm. Sprawdzając miernikiem diody pokazuje mi że wszystkie są ok. Czy jest taka możliwość że któraś z diód przy większym prądzie zmienia właściwości. I kolejne pytanie kolego czy jak złożę alternator z kilku innych ma prawo to działać i jaka przerwa ma być między wirnikiem a stojanem, bo pasuje mi odpowiednio dobrać wirnik do stojana. No i czy regulator...
Miałem tak w polonezie. Usterka jak napisał Elektrit. Trochę się nagrzebałem bo najpierw skończyły się szczotki, wymieniłem i ładowało do 3,5 tys. potem zonk, no to sprawdzałem szczotki, regulator, choć ta siła odśrodkowa przyszła mi do głowy w miarę szybko.
Witam! Mam poloneza caro+ 96 rocznik na wielowtrysku. Od okolo 1.5 roku mam z nim powazny problem zwiazany(jak podejrzewam) z alternatorem. Otoz caly czas palą mi diody się w mostku prostowniczym wystepujacym przed regulatorem napiecia. Do tej pory sytuacja wygladal tak, ze wymienialem ten mostek, samochod pochodzil 0.5 roku bez awarii i znowu to samo....
Wygląda jednak na to, że nie było ładowania akumulatora. Jazda odbywała się "na akumulatorze". Napięcie spadało do granicy poprawnego działania obrotomierza i następnie układu zapłonowego. Proponuję sprawdzić regulator napięcia alternatora (w szczególności długość szczotek).
Witaj, To raczej problem związany z elektronicznym modułem zapłonowym. Miałem kiedyś podobne problemy. Powiem jednak że na opisane zachowanie może mieć wpływ wiele czynników. I choć masz problemy tylko podczas jazdy na benzynie może być uszkodzona instalacja gazowa. I od tego powinienieś chyba zacząć. Raczej wątpię żeby w tym przypadku obyło się bez...
Witam! Mam problem z ładowanie. Po przekręceniu stacyjki wszystkie kontrolki się palą, gdy zapalę silnik lampka od ładowania gaśnie lecz alternator nie ładuje. Niekiedy zdarza się tak że po chwili zaczyna ładować i znów przestaje. W momentach ładowania prąd pulsuje, pulsowanie widoczne jest gdy zapalę światła. Podejrzewałem szczotki i regulator napięcia...
Regulator napięcia - nie szczotki.... ale regulator napiecia jest razem ze szczotkami. :|nie wiem co tam sie porobiło Dodano po 21 Jeżeli kontrolka świeci nawet słabo uszkodzony prostownik.P jaki prostownik?
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Witam. Nabylem kilkanascie dni temu alteranor z Fiesty. Jest to alterator Lukas. Zadowolony zalozylem go sasiadowi do traktora. Na poczatku bylo wszysto ok. Po kilku dniach zaczely sie problemy. Napiecie faluje od 14,2 do 15V i wraz ze wzostem napiecia zapala sie kontrolka ladowania.. Jest to bardzo widoczne szczegolnie na wlaczonych swiatlach.Pulsacia...
osobiście bym doładował akumulator i sprawdził szczotki w alternatorze.. a, i klemy obowiązkowo trzeba wyczyścić... (więcej pomysłów nie mam)
rzadko zdarza się że pali się żarówka kontrolki ładowania. Dobierz się do alternatora....najprawdopodobniej jak pisali koledzy skończyły się szczotki lub przerwa na uzwojeniu wirnika
Jeżeli posiadasz alternator z regulatorem wbudowanym to bez drobnych przeróbek nie przejdzie. Ile przewodów dochodzi do alternatora? Jeden gruby od akumulatora i jeden cienki? jeśli tak to przeróbka jest prosta. Trzeba kupić alternator 9d i regulator elektroniczny też 9d. Regulator dokładnie przyśrubować do karoserii w pobliżu silnika. Obudowa regulatora...
Mam problem z Ładowaniem w polonezie plus gsi Po włączeniu silnika zapala się lampka braku ładowania i nie gaśnie, ładowanie na akumulatorze jest rzędu 12V, więc alternator nie ładuje. Po do dniu gazu i zwiększeniu obrotów do 2tys lampka gaśnie ładowanie jest prawidłowe, później także na wolnych obrotach. w czym może być problem wymieniłem pasek, ma...
:. Skąd wiesz, ze ten alternator czeskiej produkcji też tak ma? Słuszna uwaga nie ma tak, jedna ze szczotek jest umasowana. Zaciski do łączenia regulatora na alternatorze są dwa- M i R M to jedna ze szczotek, R to katody diod wzbudzenia. Kupujemy regulator od poloneza i zacisk M łączymy z zaciskiem 67 regulatora, zacisk R z zaciskiem 15 i dodatkowo...
Alternator jest oryginalny, chyba obcowzbudny, bo są podłączone do niego trzy przewody jeden przykręcany na śrubie 6mm(cały czas jest tam prąd), drugi podłączany do jednej ze szczotek ( druga szczotka jest podłączona do obudowy) i trzeci przewód przykręcony do obudowy alternatora, regulator to Niewinem, ale wygląda tak jak ze starszego poloneza ma dwie...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Witam -Najczęstszym powodem żarzenia się kontrolki ładowania akumulatora jest uszkodzenie którejś z diód wzbudzenia ,który znajduje się w tylnej pokrywie alternatora.W celu ich sprawdzenia konieczny jest demontaż alternatora można przy okazji sprawdzić diody prostownicze ,stan łożysk,stan szczotek i pierścieni wirnika.
Każdy Polonez ma regulator na alternatorze jak pisze Kolega ,niestety nie jest to prawdą (nie jest to ważne w naszym temacie),gdyż pierwsze Polonezy miały regulator mechaniczny , RC2/12D ,do alternatorów 9-cio diodowych .Następnie montowano regulatory z ELMOT z Malucha.W nowszych Polonezach montowano nowe alternatory z regulatorami ze szczotkotrzymaczem...
Witam Kolegów! Swoją trzydziestkę przerobiłem w 2009 r. Trzeba zamienić biegunowość akumulatora i można zakładać alternatory dedykowane lub przeszczepiane z innych pojazdów. Tu moja przeróbka: Obecnie pracuje regulator z alternatora Boscha, z golfa 3 w którym skończyły się szczotki (oryginał z fotografii padł). Trzeba było w alternatorze z FSO lub Poloneza...
Dziwią mnie zarówno informacje zainteresowanego jak i porady. Muszę przyznać, ze nie zadaję się z POLONEZEM ale o alternatorach coś wiem. Gdzie tan został znależiony tranzystor? Co to za lampka która się żarzy? Jeśli faktycznie diody są dobre (mostek może różnie wyglądać), szcotki także to pozostało sprawdzenie czy uzwojenia przewodzą i czy nie mają...
rozrusznik trudne - nie ale czasochłonne odlacz akumulator odkrec blache nad rozrusznikiem odreec górne mocowanie alternatora i ramie , albo lepiej calkiem go wykrec odlacz przewody wykrec 3 sruby trzymajace alternator dwie najlatwiej z kanalu , ale bez tez da rade a szczotki to juz banał!
wiec tak co do wybitych pierscieni to chyba jest to bo wyrobiona była bardzo bieznia szczotek i dałem do przetoczenia ale niewyglada to najlepiej jakies bicie to to ma a ładowanie na niskich obrotach jest ok a znika po osiagnieciu 4000 obrotów czyli widze ze moge wyeliminowac ew zwarcie miedzyzwojowe stojana ? bo jedno miejsce niewygladało najlepiej...
jaki typ alternatora / rok poldka bo: jeśli tylko zapala się kontrolka a jakieś tam ładowanie jest to najpewniej diody wzbudzenia jeśli ładowanie ginie to mogą być zużyte / krzywe pierścienie na wirniku; krótkie szczotki; umiąchane warkoczyki łączące szczotkę z obudową szczotkotrzymacza / regulatora; sporadycznie zwarcie na wirniku - ale na prawdę żadko
Nie troche a duzo za malo. A duzo masz tych odbiornikow? Jakie jest napiecia gdy nie sa powlaczane? W ktorym miejscu mierzysz - na alternatorze czy na akumulatorze? Mysle ze mozesz miec walniety regulator napiecia, wzglednie np. szczotki w alternatorze zeszly. Niewykluczone tez sa spadki napiecia na kablach ("zmeczone " kable albo np. brudne kontakty...
Standardowy alternator Elmotowski - większość części pasuje z fiata 125 lub poloneza. Szczotkotrzymacza faktycznie brakuje. Możesz go nabyc w sklepie motoryzacyjnym. Kosztyje parę złotych. Mam jednak sugestię - zanim go podłączysz zdemontuj go, rozłącz diody główne i je pomierz. Diody przeciwprzepięciowe jeżeli już były to też. Schemat dokładnie odpowiada...
Wypowiadałem się już na forum w podobnym temacie - . Nadmienię też że ja prawie do wszystkich alternatorów stosuję regulator elektroniczny od poloneza 9D, kosztuje on poniżej 20 pln, i ma bardzo powtarzalne parametry (napięcie wyjściowe). Wiąże się to z niewielką przeróbką szczotek ale potem spokój na lata i w razie czego wymiana tylko szczotek a nie...
Oj, bez problemu przerobisz. Należy tylko dołożyć 3 diody wzbudzenia. Moga być wepchane gdzieś między obudową a zespołem prostowniczym. Regulator, jak na zdjęciu i napewno będzie śmigał. Oby tylko pierścienie wytrzymały .....no i szczotki. W załącznikach masz możliwości podłączenia. I tak wychodzi, że jest jedna mozliwość. Rysunek z opisanymi kolorami...
chlopie poldka naprawisz sam.wymien szczotki i regulator napiecia 10min i 30 moze 40 zl.sprawdz prad ladowania na zimnym i na cieplym jak masz czym sprawdzic?jak nie to jedz do elektryka.
Na wolnych obrotach alternator nie jest w stanie dać tyle mocy by zasilić światła długie (cztery żarówki w modelu 89r) o mocy ponad 200W a do tego jeszcze postojowe , układ zapłonowy i dlatego zgasł. Ale jeśli nowy akumulator nie jest doładowywany mimo jazdy i bezpośrednio po niej jest problem z wyczerpanym akumulatorem, to albo regulator jest uszkodzony...
te powyższe nie, bo są do alternatrów z zaizolowanymi wszystkimi szczotkami.
ale czy z tym alternatorem to moze byc to bo mi sie lekko pali kontrolka od ladowania,moze szczotki,wymiana alternatora by cos dala?kupilem tez nowy komputer do poldka,wymienic go?kosztowalmnie 10 zl na gieldzie,a poldek jest na gaz
polonez miał 3 łapy natomiast zuk/125p 2 łapy w polonezach od 93 roku był montowany regulator na tylnum deklu taki jak w maluchu a wcześniej mechaniczny lub elektronik przykręcony gdzies koło silnika ja do alt. od 125p założyłem regulator od malucha i śmiga wspaniale chcąc załozyc regulator od malucha trzeba sie liczyc ze zmiana szczotko trzymacza na...
Witam w caro plusie 1.6 gli pompa paliwa jest oczywiście w baku zaś filtr paliwa montowany obok wystarczy wyjąć kolo zapasowe pod nim będzie taki dekielek jak go odkręcisz to zobaczysz i góre od pompy i od filtra Dodano po 7 Oczywiscie w przypadku wymiany trzeba zdjąć bak. Ja bym natomiast zapytała kolegów o pomoc w kwestii alternatora w takim wlasnie...
Problem rozwiązany, dla potomnych: okazało się, że był to komutator (to coś czego dotykają szczotki w alternatorze) + odkryte kabelki na uzwojeniu. Zrobił to mój kolega student w 20 minut, natomiast nie zrobiła tego firma zajmująca się regeneracją alternatorów w Łodzi, Voltcar na Piłsudskiego, kasując za to 60zł... Ładowanie - zimny czy ciepły nie ważne:...
Kostka od modułu - przeczyść + masą modułu zapłonu - sprawdź. Akumulator jeśli już słabo kręci a zapali to obserwując zapalone światło wewnętrzne powinieneś dostrzec różnicę w intensywności świecenia gdy obroty silnika są na poziomie 900-1000 a gdy dodasz gazu i obroty są na poziomie 1500 lub nieco wyżej. Przy rozładowanym akumulatorze (ledwo kręci)...
Witam Sprawdź przed wyjęciem alternatora,czy szczotki nie są zawieszone,to był częsty przypadek ,zwłaszcza w alternatorach z regulatorami (z Malucha) montowanymi na alternatorze.
Piewsza wymiana szczotek z regulatorem była przy 197 tys druga przy 250 tys za pierwszym razem wyczyściłem wszystkie styki masę klemy. Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze tj. na śrubie + i korpusie alternatora. Różnica między akumulatorem wynosiła wtedy z tego co pamiętam 0,02V. Diod nie sprawdzałem nie widać migotania świateł nawet jak jest...
Witam serdecznie. Ja do swojej c330 po wymianie akumulatora i pradnicy zastosowałem alternator od VW Passata b3 który wygląda tak samo jak na zdjęciu tanym przez jednego z fotumowiczow. Alternatory te występowały w dwóch wersjach amperazowych tzn z zieloną tabliczką które miały 55amper oraz z czerwoną tabliczką na której pisało 90a. Ja 90amperowy od...
Witam . Jeżeli masz alternator Elmotowski z regulatorem,to odłącz przewód zielony regulatora od szczotko-trzymacza i ten zacisk na szczotko-trzymaczu połącz na masę. Uruchom silnik ,sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli tak to uszkodzony jest regulator. Jeżeli nie ,odłącz przewód ten wychodzący z alternatora do szczotko-trzymacza ,przyłącz napięcie na ten...
witam jest taki problem. W polonezie caro 1,6gle po uruchomieniu silnika nie gasnie całkowicie lampka nieładowania akumulatora pomimo tego, że akumulator jest ładowany, wymieniłem szczotki uzwojenia wzbudnicy w alternatorze lecz nie odniosło to żadnego efektu. czy swiadczy to uszkodzeniu diod prostownika, diod wzbudnicy, czy moze uszkodzeniu (nie prawidłowej...
ostatnio coraz bardziej zaczynaja mi mrugac swiatla na mierniku sa to nagle spadki i wzrosty napiecia niewielkie ale wszystko miga czy to znak ze trzeba wymienic szczotki w alternatorze? help
Witam Z tego co piszesz to wywnioskować można że jest coś nie tak z masą .Popraw styki masy między aku a karoserią możesz też sprawdzić szczotki w alternatorze to nie zaszkldzi przed zimą a może pomóc. P
Polonez "Borewicz" alternator elmotowski 9 diodowy regulator na błotniku Jezpol-a ładowanie 14,5 do 14,6 V mierzone na aku, a kontrolka się żarzy. altek rozebrany diody wszystkie w porządku sprawdzone żarówką, szczotki dobre, przebić wirnika ani stojana nie stwierdzono, zwarcia międzyzwojowego nie wiem jak sprawdzić, ale raczej by nie miał prawidłowego...
Podczas jazdy owe 8V może powstać jedynie na skutek zwarcia instalacji, ale wtedy to....DYM! Aby napięcie spadło do takiego poziomu to musisz zrobić bez ładowania kilkadziesiąt kilometrów na włączonych światłach. Może 100. Więc: Regulator + szczotki Padający akumulator + szczotki A za 350 PLN to rzeczywiście mogą Tobie naprawić alternator he he ......wymienić...
Zrobiłem zdjęcie jak wygląda mój szczotkotrzymacz z regulatorem oraz jego schemat. Z mojego regulatora odchodzi 6 końcówek, z tego co wiem z regulatora np. z poloneza odchodzą 2 na szczotki i jedna masa. Jak w takim razie mam go połączyć z moim alternatorem? Porównywałem sobie schemat alternatora z poloneza i z Mazdy. W Mazdzie 3 diody prostownicze...
moze byc spalona dioda w alternatorze sprawdz szczotki
Miałem podobnie wymieniłem regulator na alternatorze i wszystko wruciło do normy .Możesz jeszcze sprawdzić bo może być tylko szczotka zjechana zawsze to taniej miz cały regulator.
Od wymiany szczotek w alternatorze wszystko jest w miare w porzadku. Ja wyjmowalem alternator przy wymianie szczotek ale chyba mozna je wymienic bez tego. Ja robilem to pierwszy raz i tak bylo mi wygodniej. Po zalozeniu alternatora z powrotem naciagnalem pasek. Nietety wystapil jeszcze jeden problem. Jakies trzy dni temu rano chcialem uruchomic samochod...
Mam problem! Znikło mi ładowanie w polonezie! Szczotki sa nowe,połaczenia sprawdzone, pasek naciągnięty. Najciekawsze jest to, że kontrolka ładowania normalnie gaśnie. Jeśli ktoś jest w stanie mi coś poradzic to będę bardzo wdzieczny!
Dzis wyjalem alternator i sprawdzilem szczotkotrzymacz. Szczotki wygladaja na dobre, nie sa nadmiernie starte, zuzywaja sie rownomiernie. Zmontowalem wszystko ale nic sie nie poprawilo. Jutro sprawdze co bedzie sie dzialo po wlozeniu innego akumulatora. Jesli to nie pomoze to w piatek postaram sie wyjac alternator i go rozebrac. Przeczyszcze go i sprawdze...
to bardzo rachityczny alternator, zółta nalepka oznacza model 35A, i raczej nieszczególnie nadaje się do diesla. D+ to mostek diod pomocniczych, DF ( dynamo field-czyli inaczej pole magnetyczne) to szczotka-odpowiednik zacisku 67 w alernatorze poloneza czy fiata
Tego nie wiedziałem... człowiek wciąż się uczy. Miałem jeszcze jedną przygodę z alternatorem: po uszkodzeniu akumulatora (czasowe zwieranie jednego ogniwa) padł mi regulator a objawami były skoki napięcia w instalacji - od około 12 do 16 V. Widać to było po żarówkach podświetlenia wskaźników. Prawdopodobnie regulator próbował wymusić właściwe napięcie...
Może być też koniec szczotek lub regulatora w alternatorze, bądź za słabo napięty pasek klinowy.
To proste , kupujesz regulator od poloneza, i na to I_I_I ( rosyjska litera "sz"=szczotki) dajesz kabel z zacisku 67 regulatora, zacisk 15 regulatora łaczysz w stacyjce tam, kiedy pojawia się napięcie w chwili włączenia zapłonu. Srubę "+" łaczysz z plusem akumulatora przewodem -linką przynajmniej 4 mm kwadratowe
po uruchomieniu silnika odrazu zaswieca mi sie lampka akumulatora nie wiem dlaczego diody i szczotki w alternatorze było wymieniane w pazdzierniku 2007 i pasek taz jest dobrze napiety wie ktos moze co to moze byc??????
Witam.Proponuję na początek sprawdzić połączenie masy.Najpierw pomiędzy akumulatorem a karoserią a następnie pomiędzy karoserią a silnikiem,następną rzeczą którą należy sprawdzić jest pasek klinowy(czy nie ślizga)następnie można rozpocząć sprawdzanie alternatora a w nim szczotki,regulator napięcia jeżeli to wszystko będzie ok to pozostaje trzy rzeczy...
-zakłada sczotkotrzymacz od poloneza -montuje regulator od poloneza ( trza tylko wywiercic jedną dziurkę pod blachowkręt) -ten przewód co szedł do regulatora oryginalnie ( taki różowawy ) podpina do cycka 15 regulatora -bierze pół metra przewodu, zalutowuje dwie samiczki i łączy 67 regulatora ze szczotkami. Proste jak dupczenko, i nie wiem po co się...
Dzięki miałeś rację przewody były trochę zaśniedziały wyczyściłem też klemy na akumulatorze i wymieniłem szczotki w alternatorze, teraz ładnie pali.:D Temat zamykam. To nie jest mechanika! Przenoszę.
Witam Dziś mi się udało wyjąć alternator ,aby wymienić regulator napięcia - było ciężko . Tam jest jeszcze kondensotor czy jego tez wymienić na nowy bo ten jest zardziewiały , jeśli tak to może ktoś zna jego wartość . Czy tom są jeszcze jakieś szczotki czy tylko te przy regulatorze ? Pozdr.
Witam. Mam następujący problem: Jechałem tydzień temu i kontrolka ładowania zaczęła się żarzyć, po paru minutach zgasła i dwa dni był spokój. Po dwóch dniach kontrolka wyraźnie się zaświeciła i zgasła po kilku minutach. Niestety przedwczoraj zapaliła się na dobre i nie chce zgasnąć. Wyjąłem alternator rozebrałem go i sprawdziłem czy nie ma zwarć, sprawdziłem...
W Polonezie Caro 96 cały czas świeci się lampka kontrolna braku ładowania akumulatora, napięcia na alternatorze pomierzone wynoszą ok 14,5 V . Alternator miał wczesniej wymieniane szczotki i było wszystko w porządku. Moja prośba jest taka proszę o podpowiedź gdzie szukać usterki albo proszę o pomoc w odszukaniu schematu elektrycznego tej części .
Wczoraj zamontowałem cały alternator do samochodu, przeczyściłem złącza, ale nie przeczyściłem połączenia radiatora ze śrubą M6 - jeden raz lampka mignęła (po przejechaniu około 30 km w tym duża część po autostradzie) a napięcie (podświetlanie deski) spadło do około 11,5 V (normalnie jest trochę mniej niż 14). Przed powrotem zgodnie z sugestią elektrita...
Witam, mam pytanie czy do Iveco 35-9 TurboDaily z silnikiem 2.5 TD z 1996 roku pasuje alternator od innego pojazdu np. poloneza czy innych fiatów bo są bardzo podobne i nie wiem bo nie mam zamiaru kupić nowego alternatora, a problem polega na tym że jest liche ładowanie szczotki i twornik ok po wymianie i dalej jest lipa, żarzy mi sie kontrolka od ładowania,...
Posiadam alternator (6 diodowy) od traktora władimirec starszej generacji,czy mogę podpiąć do niego regulator napięcia np. od poloneza? to jest rosyjska technologia i tam niema szczotek ,jeden koniec uzwojenia wzbudzenia jest podpięty do masy,w razie potrzeby łatwo można go odlutować i podłączyć do niego kabel,wrzucam schemat alternatora i prosze o...
Mam podobny problem, ale u mnie jest tak, że jak się doda gazu, to lampki gasną całkowicie, czy to też może być wina diod, czy może są to szczotki w alternatorze?
Niestety ale po założeniu okazało się, że alternator od poloneza również nie ładuje :evil: Podłączyłem wszystko, koła nie zmieniałem i co prawda kontrolka ładowania gaśnie zaraz po odpaleniu silnika, ale napięcie ładowania cały czas skacze, 13V, 12,5V, 14,2V. Przy włączonych światłach nie ładuje raczej w ogóle, napięcie skacze 11,5V, 12,5V czasami 13V....
Witam ponowinie, pojazd był dzisiaj u mechanika, typ antka okazał się trafny, tj. zepsuty regulator napięcia (oraz zdarte szczotki) oraz dwa łożyszka w alternatorze (jedno chodziło już bardzo ciężko a drugie było pęknięte), samochód przestał piszczeć :). Co do akumulatora to jeszcze sprawdzę czy rzeczywiście jest tylko jeden odpowietrznik a drugi to...
jeszcze takie pytanie: czy jak zmieniłem szczotki w alternatorze (w trakcie tych "komedii" z obrotami) moze byc tak ze teraz daje za duże napiecie? teraz nie mam jak sprawdzic bo miernika nie mam :( jutro w robocie sprawdzę Dodano po 4 tak to wygladało dzisiaj z rana gazu nawet nie dotykałem (przy odpalaniu przałaczałem benzyna gaz bo mi go zalewa cały...
kolego sprawdz jakie ma ladowanie u jakiegos elektromechanika.ja bym obstawial regulator albo szczotki w alternatorze/
Brak ładowania przy zgaszonej lampce kontrolnej to albo przerwa w obwodzie lampki Przerwa w obwodzie lampki, czyli na alternatorze już, bo sama kontrolka działa po podpięciu jej bezpośrednio pod akumulator. Tylko teraz pytanie gdzie, regulator, szczotki, uzwojenie? albo coś innego No co ty powiesz :D Pierścień do którego dotyka ta bardziej zużyta szczotka...
Idź człowieku na byle szrot i poproś o alternator z wbudowanym regulatorem od poloneza za30zł takie cudo kupisz, a szczotki czy regulator diody czy coś innego dostaniesz byle gdzie,a zaoszczędzone pieniadze przeznacz na 3 kraty piwa
W Polonezie Caro GLE 1.6 MR 93 wymieniłem szczotki alternatora ,regulator napięcia oraz łożyska. Ponadto pierścienie ślizgowe zostały przetoczone. Przy maksymalnym obciążeniu tj załączonych wszystkich odbiornikach napięcie ładowania wynosi 12,5 do 12,7 wolta przy prędkości obrotowej silnika ok 3 tys. Czy to trochę nie za niskie napięcie ? , natomiast...
Posiadam alternator Motorola ale tak się stało że niemam do niego regulatora i tu jest problem.Napewno jest on 12V.Czy ktoś kiedyś miał styczność z takim altkiem.Wyprowadzenia ma jak każdy starszy altek czyli główne wyjśćie +12V,jeden zacisk od szczotek i jeden od diód wzbudzeni(chyba).Próbowałem na jednym regulatorzez elektronicznym np:do fiata,poloneza...
Oto wygrzebany z archiwum schemacik alternatora 9-D Poloneza. Mimo, że na rysunku jest regulator mechaniczny, ten elektroniczny podpina się tak samo. Zwrócić należy uwagę, by jedna ze szczotek podłączana była do masy, druga to wyjście D+ (na rys. nieoznakowany) czyli podłącza się tam i lampkę (zas. ze stacyjki) jak i przewód do reg. pin 15. Pin DF alternatora...
Witam. Posiadam Alternator chyba z poloneza. 9-diodowy A124n nie wiem o jakim amperarzu . I jak mozna to sprawdzic ile ma amperów? Moje pytanie jest nastepujące jaki można zastosować regulator napiecia? Da rade z wbudowanym szczotkotrzymacze? Słyszałem że może byc ten od malucha tylko trzeba zmnienic szczotkotrzymacz żeby nie była jedna szczotka podłącona...
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy. Diod alternatora nie sprawdza się miernikiem. A odłączałeś stojan przed sprawdzeniem diod czy z podłączanym stojanem sprawdzałeś?