Jak sprawdzic diody w alternatorze w 126p. Chodzi mi o to czy to prawda ze żeby to sprawdzic trzba właczyc silnik, miernik ustawić na AC prad zmienny i czerwona koncówke przyłożyc do B+ a czarny do masy a miernik nie powinien przekroczyc 0.5V bo w przeciwnym wypadku uszkodzone beda diody. Czy to prawda. Mi pokazuje 30V!!
Witam, Mam problem - mianowicie po wykreceni, naprawie rozrusznika jest problem. Po odpaleniu świeci się kontrolka braku ładowania akumulatora. I moje pytanie, czy zanim wykrece alternator do naprawy - czy może być inna przyczyna niż uszkodzony alternator? Pozdrawiam!
Witam, jak w temacie kontrolka nie gaśnie podczas pracy silnika. ładowanie b słabe...powoli idzie do góry 12,5, 12,6 itd...szału nie ma. Niedawno zakupiony ciapek i dopiero go przeglądam. Alternator chyba od 126p bo ma regulator APE. Czytałem tutaj jeden post z podobnym problemem i jak rozumiem może być uszkodzona dioda plusowa? czy wystarczy wymienić...
Problem polega na tym,że gdy jadąc na światłach wyrzucę na luz one bardzo przygasają.Sprawdziłem szczotkotrzymacz,diody,stan uzwojeń i wszystko jest sprawne. Czy przyczyną może być regulator ładowania ( około 6 miesięcy temu wymieniałem na nowy) ? Jak sprawdzić regulator domowym sposobem ?
Bardzo prosze aby mi ktoś opisał szczegółowo jak wymienić prądnice na alternator w 126p z góry dziękuję
Witam mam podobny problem z alternatorem niebardzo wiem co jest grane bo mam autko dopiero 2 tygodnie . Otórz problem polega na tym że niechce ładować tzn. na wyższychg obrotach przygasa a niższych oświeca się całkowicie wymieniłem rygler i nic dalej to samo mogą to być diody ?? Plis pomóżcie Pozdrówka Gicer
Witam Mam pewien problem tzn wymienilem chyba wszystko w alternatorze tzn szczotki uklad reg. napiecie(uklad prostowniczy)modlo obok alternatora(ten z dwoma przewodami) i przez pewien czas bylo ok ale po jakims czasie ok 70-80 km zapalila sie kontrolka ladowania i wogule nie laduje dodam ze szczotki na rozruszniku sa nowe klemy czyste co to moze byc...
Potrzebuje schemat z opisem elementów regulatora napięcia RN-c 12V do alternatora z fiata 126p, oraz schemat elektronicznego modułu zapłonowego o symbolu APE 05. Z góry dziękuje.
Mam takie pytanie, jak wogóle sprawdzić czy alternator ładuje??
Jakie napięcie i prąd daje przykładowy alternator do fiata 126p. i czy mogłoby to napdzać silnik 100-120W??? Bardzo diękuje za odpowiedz.. i byłbym, wdzięczny gdybyście to ocenili
Witam wszystkich, mam problem z alternatorem w moim maluchu, tylko że to nie jest alternator z malucha, alternator był chyba z fiata 127 a sam silnik jest z seicento 900ccm na wtrysku, to taki swap. Problem jest taki że alternator działał normalnie, potem przestał, założyłem inny alternator, ale też nie wiem z jakiego auta, ale na mocowania przy silniku...
Drodzy koledzy, mam do was pytanie czy owy alternator od kaszlaka będzie ładował przy obrotach silnika 1hc102. Zakres obrotów to ok 500-2000rpm.
witam mam taki problem nie mam instalacji od malucha (fiat 126p) zrobiłem buggy ale mam problem jak podłączyć ładownie... tzn czy może mi ktoś wytłumaczyć jak podłączyć do stacyjki itp wszystko po koleii jak ,gdzie kabel
Zla Masa, uszkodzony regulator, oberwany przewod ladowania pomiedzy alternatorem a rozrusznikiem i uszkodzony sam alternator.
Witam, mam pytanie dotyczące zdemontowania alternatora w Fiacie 126p Zdemontować go muszę ponieważ mam do wymiany łożyska i piastę lecz słyszałem że są problemy ze zdemontowaniem alternatora bo wiatrak od chłodzenia silnika trzyma, czy będzie trzeba zdemontować blachy by zdjąć alternator? Proszę mi opisać jak najlepiej i najszybciej to zrobić ?? Bo...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów mam pytanko jaka wartosci znamionowa prądu maja doidy z alternatora z malucha?? Mam ich kilka i chcialbym je wykorzystac do budowy prostownika- do ladowania akumulatorów rzecz jasna. Mialem jakis chiński mostek 25A ale zetknely mi sie niechcacy zabki i mostek poszedł z dymem:cry: jeszcze jedno pytanko czy jesli...
Witam. Mam taki problem. Nie mam ładowania w maluszku i musze wymienić alternator. Ale nie zbytnio wiem jak. Śruby już wszystkie odkręciłem, pasek zdjąłem ale nadal nie moge alternatora wyjąć. Trzymają go jakby takie szpilki przy tym dolocie co jest przykręcany na 4 śruby do silnika. A w bok nie moge go przesunąć ponieważ są ograniczniki przy tych śrubkach...
Witam serdecznie. Mam problem z podłączeniem alternatora od malucha do akumulatora. Jak go podłączyć? Jest on razem z regulatorem napięcia. Które kable do których. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Witam ! Chciałbym prosic o pomoc jak podłączyć alternator od 126p do trktorka sam 7 bez rozrusznika?
Witam. Chciałbym wymienić alternator w moim traktorku, tylko nie mam pojęcia jaki będzie odpowiedni. Aktualnie mam zainstalowany od Fiata 126p, ale coś ostatnio przestał w ogolę działać, poza tym cały czas były z nim problemy, i chce go całkiem wymienić. Akumulator mam aktualnie 45Ah, światła przód od fiata 126p a z tył od przyczepki. Może w przyszłości...
Witam chciałem zapytać czy któryś z panów ma zastosowany alternator Fiat 126p do silnika S7 jak to najprościej podłączyć (będę robił tylko świata) i jakie koło pasowe dać na wałek przedni żeby było dobre ładownie
Witam Panowie, mam problem. Ostatnio po długim czasie nie odpalania maluszka zobaczyłem przepalone kable od alternatora ( te zielone na zdjęciu) Powiedzcie mi co może być przyczyną i w jaki sposób to naprawić, ew. gdzie dostanę takie kable. Pozdrawiam :( Wydzielono z: Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne...
Dzisiaj przy próbie zapalenia maluszka silnik zaczął się dymić i cuchnąć dokładnie to przewód przy Alternatorze który z moich dochodzeń idzie do rozrusznika, autko wczoraj odpalało. 1989 rocznik Na zdjeciu widać że rozciąłem ten przewód żeby zobaczyc czy się gdzieś nie przetarł z innym z którym był razem w rurce izolującej, przewód na całej długości...
Witam W CC700 zarówno silnik jak i alternator kręcą się w lewo. Jeżeli już zrobiłeś mocowanie włóż alternator od 126p BIS, mocowanie identyczne, a kręci się w prawo. Ten od CC700 zamieni się w grzałkę i się stopi. Jeżeli nie masz mocowania poszukaj od Tico, jest jeszcze mniejszy. Pozdrawiam
witam! Mam problem a mianowicie jak wyglada podlaczenie alternatora w fiacie 126p na instalacji starszego typu czyli instalacji przystosowanej do prądnicy
Jeśli wskaźniki nie przygasają, to problem może leźeć we wkładce stacyjki, koszt nowej to kilkadziesiąt złotych. Najlepiej sprawdzić na kostce, czy po przekręceniu w pozycję rozruch odpowiednio styka. Ewentualnie połączenia z alternatorem
Masz uszkodzoną membranę w pompce paliwa, a kotrolka ładowania akumulatora nie gaśnie bo auto nie wchodzi na obroty wystarczające do wzbudzenia alternatora.
wymień świece, przewody zapłonowe żeby np wilgoć powietrza nie powodowała trudności w uruchomieniu malana, no i weź przede wszystkim zakonserwój dobrze podłogę i nadkola i progi w środku żebyś na wiosnę nie miał dodatkowych wlotów hehe. Przeczyśc wszystkie styki przy zapłonie, podjedź gdzieś gdzie sprzedają akumulatory i sprawdź testerem czy nada się...
Z tego co można zaobserwować, samochody elektryczne wyposażone tylko w akumulatory sprawują się dobrze w mieście, natomiast jeśli chodzi o podróże w dalsze trasy to musi być wspomaganie alternatorem prądotwórczym. Zasięg większy, zużycie paliwa mniejsze niż silnik spalinowy. Mowa tutaj nie o prędkości 50km/h tylko 90km/h a pobór energii jest sporo większy....
Jedyna rada na przednią szybę( oprócz rozgrzewania samochodu na postoju) jest 12V nagrzewniczka taka torchę podobna do farelki tylko mniejsza, sprzedawali to ruski na bazarach. Oczywiście przy chocdzącym silniku i alternatorze bo zje akumulator. A wnętrze- tylko jak się rozgrzeje sinik, w maluchu nie ma tyle mocy elektrycznej by coś więcej zdziałać...
Moc alternatora jest obliczona do odbiorników w samochodzie i do orginalnego akumlatora.Tak więc dwa akumlatory nie zostaną doładowane, tym bardziej że twój sprzęt pobiera dodatkowe ampery. Moc twojego alternatora powinna być większa o ampery które pobiera twój sprzęt i drugi akumlator i wtedy byłoby wszystko ok.Pomijając to wszystko doładuj twoje akumlatory...
chłodzenie i to jest problem bo najbardziej wydajne jest ch.ciecza a ch.powietrzem doprowadza do nierownomiernego nagrzewania sie silnika 1sposob to dodac chłodnice oleju (wielka) i zainstalowac z przodu wraz z wydajna pompa 2zainstalowac 2-wiatraki po jednej i po drugiej stronie silnika jeden pompuje drugi wyzuca powietrze nagrzane. 3do wiatraka pompujacego...
hmmm skoro nie ma ładowania, to może by tak zając się alternatorem.. jak sądzisz?? sprawdź czy alternator daje na wyjściu napięcie.. Jeżeli nie to wymień, a jeżeli tak to szukaj po drodze... lub napisz.. Być może masz gdzieś zwarcie... miałem podobie w moim UNO, akumulatory ładowałem co 2 dni. Już nie mówiąc co się działo jak jechałem z włączonymi światłami......
Wg mnie prosciej bedzie z zmlucha eleganta rozbitego na szrocie za 50 zlkupic cala elektryke z komory silnika: modu zaplonu cewke czujnik na kolo napedu alternatora czujnik podcisnieniowy do gaznika do tego kolo napedu altetnatora (bo ono w el jest inne zeby czujnik dzialal ) i wsadzic to a otwor po przerywaczu zaslepic. Bedzie pewnie i bezobslugowo...
Witam Co do rozrusznika na początek (przed demontażem) proponuję sprawdzenie „kostki” elektrycznej w samej stacyjce, często ulegają awarii. W/w kostka jest łączona w bagażniku ma trzy grubsze przewody jeżeli ją rozepniesz i wewnątrz zmostkujesz (chyba czerwony z brązowym) rozrusznik powinien się „odezwać” jeżeli nie to usterkę...
koledzy gdybym chcial kupic sobie samochud to bym to zrobil ale mi nie jest lepszy potrzebny kaszlak jest maly prawie wszedzie nim dojade :) ten samochud jest dla mnie idealny jezdze nim wywacznie na ryby :) tak teraz do rzeczy tylna kanapa wylatuje nie bedzie mi potrzebna kaszlak 2 osobowy posiadam alternator , nie wiem czy jest mozliwosc w sadzenia...
Zasilanie to ten przewód który jest połączony z akumulatorem, drugi gruby zacisk na rozruszniku to już silnik rozrusznika, oba są zwierane po zadziałaniu automatu i wtedy rozrusznik dostaje napięcie z akumulatora. Jeśli przewody są mocno dokręcone to wcale nie znaczy że mają dobry styk, przewód może skorodować nawet wewnątrz izolacji przy zacisku albo...
Witam Wszystkich. Mam problem z Fiatem 126p. Problem jest taki ze nie moge go odpalic Kluczykiem tylko na pych. Jak pale kluczykiem słychac tylko takie pukniecie jak by rozrusznik chciał zakrecic ale nie moze. Ale to nie wszystko jak jade po dołach lub nie równej drodze zaczyna mrygac mi kontrolka ładaowania Akumulatora. Alternator jest sprawny bo wymieniałem...
Witam. Posiadam silnik od maluszka, który odpalam sobie co jakiś czas. Przez te wszystkie mrozy nie dotykałem go, ponieważ leżał sobie przykryty śniegiem. Dzisiaj chciałem go odpalić, lecz rozrusznik nie ma siły, żeby nim zakręcić. Postaniowłem podmienić rozrusznik, bo myślałem, że coś z nim nie tak, ale to też nie przyniosło rezultatu. Próbowałem zakręcić...
A jak masz podgrzewany reduktor? Rurka na wydechu+chłodnica i termostat. Ale jak będzie potrzeba, to wsadzę alternator 120A i zrobię podgrzewanie na świecach żarowych. Nie zapali na gazie na zimno?To możesz go uruchomić w trybie awaryjnym na gazie po nagrzaniu. Nie wiem, nie mam jeszcze sterownika w domu, będę miał w piątek po południu, w sobotę spróbuję...
Może trochę dokładniej,rozrusznik na linkę czy z elektromagnesem,prądnica czy alternator,jaka cewka,aparat zapłonowy z palcem czy bez,dysza wolnych obrotów elektroniczna czy zwykła i na koniec czujnik położenia wału.
A co masz w tym maluszku alternator czy prądnica? Jak prądnica to zdarzało się ze gdy padł regulator napięcia to puszczał prąd na wirnik i rozladowywalo akumulator ... Gdzie w maluszku z 1998 roku prądnica? Tylko z okazji daty, nie będzie kolejnego ostrzeżenia za pisanie bzdur!
Ja podpinam się pod temat, gdyż mam podobny problem, ale we fiacie 126p. Ładowanie mam na dobrym poziomie 13,6V-13,8V na średnich obrotach, 14,2V na wyższych. Praktycznie taki prąd dochodzi do akumulatora. Niestety maluch maksymalnie może dać 30A, a to zdecydowanie za mało, jak na moje potrzeby. W moim fiacie rozbudowuję car audio i zaczyna brakować...
Witam. Jestem posiadaczem tego modelu ciągnika od nowości i po raz pierwszy mam problem z alternatorem. Walczę z tym już 3-ci dzień bez efektu, dlatego piszę tutaj o pomoc nim zacznę się niepotrzebnie wykosztowywać kupując wszystko po kolei. Ale zacznę od początku, problemem jest to że po zapaleniu ciągnika wskazówka na amperomierzu wychyla się do +30...
pierścienie można wymienić samemu lecz trzeba wyjąć najpierw silnik i odkręcić z niegoblache od alternatora i termostatu,wtedy bez problemów można zdjąć głowicę i cilindry,należy tylko szmatą założyć korbowody do okoła tak żeby nic nie nasypało się do środka,bgez wyjęcia silnika nic nie zrobisz,może być przyczyną że tak dymi i jaest słaby wydmuchana...
na poczatek sprawdz polaczenia mas w bagazniku i mase od alternatora do belki
sprawdż czy dobrze skręciłeś gruby przewód, a może zbiegiem okoliczności urwała sie masa silnika (przy alternatorze ,pradnicy)
sprawdz ładowanie na styku B+ alternatora bez włączonych świateł i na wyższych obrotach silnika(może chodzić na ssaniu silnik) powinno być 14.4 volta,jeśli jest to alternator masz sprawny a spadek napięcia masz na kablach,wyczyścisz plecionke masową idącą do belki,oraz styk B+ łącznie z dochodzącym do niego przewodem oraz styk tego przewodu w miejscu...
Witam, czy obrotomierz, którego zdjęcia zamieszczam poniżej będzie współpracował z fiatem 126p 600ccm3 '83 z ALTERNATOREM. i jak to zamontować? Znalazłem też taki plik w necie, który dołączam w załączniku. Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź
kręci w samochodzie,ale nie zapali *) - Nie musi, to nie jego zadanie; ma kręcić i nic więcej go nie obchodzi. Można w jakiś sposób go naprawić?? *) - Nie warto. Ten czerwony to chyba prosto do stacyjki *) - Tak. Do automatu wchodzą 3xkable *) - Najgrubszy to z plusa akumulatora, Trochę cieńszy z alternatora - ten musi być podłączony BEZWZGLĘDNIE!!!...
Mam taki problem z alternatorem, po przejechaniu około 20km wszystko zaczyna mi wysiadać w samochodzie, zegarek , radio, podswietlanie deski itd... Napiecie na klemach przy właczonym silniku wynosi 12,4V, oddałem alternator do elektryka który stwierdził ze regulator jest do wymiany, załozył mi regulator od fiata 126p- do alternatora idą trzy kable,...
Sprawdź poziom paliwa, zawór iglicowy i wyczyść gaźnik. W PF gaźnik jest prosty, jak budowa cepa. podkładka termoizolacyjna też lubi spękać, ale wtedy silniczek się dusi, ale jakoś chodzi, a tu dysza główna nie dostaje paliwa, więc albo brud, albo poziom. Jak pamiętam, to ta dysza w 126 dostaje paliwko z samego dna komory, więc raczej to pierwsze. Możesz...
Żarzenie kontrolki ładowania może świadczyć o uszkodzeniu jednej z diód wzbudzenia Lub złe jej połączenie z resztą mostka. Miałem kilka razy taki przypadek w PF 126p. Czy sprawdzałeś wszystkie diody? Wiekszość sprawdza tylko diody głównego prostownika , o pomocniczych (wzbudzenia ) zapominając.
Wyrzuć ten i zamontuj taki sam od czinkłeczento czy fiata 126p.
Kolego tak jak napisałem wcześniej B to obrotomierz i to zostawiasz.Twój alternator montowany jest w nowszych MTZ ,Belarus ,Pronar. T-25 ma 400W ten ma 700W i występuje z różnymi regulatorami ,osobiście spotkałem się z siedmioma,jedne z nich miały regulację zima -łato.Najnowszy to okrągły ,odpowiednik polski regulatora to Maluch 126p.Podłącz tak jak...
Kolega stwierdził że nie potrzebuje kontrolki więc ta sugestia 6 czy 9 diodowy jest bez znaczenia ponieważ w tym przypadku układ może pracować tylko jako obcowzbudny. A ten regulator to masz typowy do 126p.P
Chodzi mi o to iż nie chce się podpinać pod aku tylko pod elektrykę maluchowską, by prąd płynął po włączeniu zapłonu. Nie bardzo rozumiem...chcesz pobierać prąd z samego alternatora(prądnicy)bez obecności akumulatora?powiedzmy odpalasz "buggy"na pych a światła/kierunki zasila sam alternator?
AlternatorCzęsto zdarza się że ładowanie akumulatora zawodzi. Sprawdzenie naciągu paska alternatora, połączeń masy i przewodu dodatniego nic nie dają. Na wolnych obrotach kontrolka lekko przygasa a po zwiększeniu obrotów prawie całkiem nie widać że świeci. Jednak gdy się przyjrzeć dokładnie lub wieczorem to widać że bardzo słabo świeci i tym samym nasz...
A Kolega przeczytał wczoraj swe PW? Dodano po 16 Da się i ten od "Malucha"... Taki właśnie regulatorek podłączyłem we Fiacie 126p z alternatorem A108 czyli żywcem przejęty z Zastavy 1100p - takie były pierwsze altki w 126p i miały tą "drugą" szczotkę fabrycznie zwartą do masy. Należy ją tylko od masy odpiąć i dopiąć do zielonego z regulatora. Żółty...
moze to i glupie ale tez mam maluszka z 1997 roku ELX tez mialem jakies dziwne stuki na 1 i na wstecznym - zwlaszcza gdy po wrzuceniu biegu i ruszeniu odpuscilo sie gaz - i co sie okazalo - rozklekotane mialem lozysko w alternatorze i na wiatraku - dziwne ale gdy deplo sie gazu stuki znikaly - dodatkowo niezbyt mocno trzymaly sie tez szpilki na kole...
To, co napisał kol. Garaż w punkcie 1, sprawdziło się w przypadku mojego maluszka. Dziękuję bardzo i poniżej dodaję coś od siebie. Objawy: Czasem po przekręceniu słychać było tylko "tyk", ale rozrusznik nie kręcił . Trzeba było poruszyć samochodem na biegu, by rozrusznik "załapał". Ostatnio zaczęła migać kontrolka ładowania akumulatora, a rozrusznik...
Masz z po stronie kierowcy dwa kable, grubszy na śrubę alternatora, cieńszy na wsuwkę alternatora przy regulatorze napięcia. Dodatkowo plecionka masowa między alternator a belkę tylną. Z boku będziesz miał jeszcze kostkę do oświetlenia tablicy rejestracyjnej i drugą do światła przeciwmgłowego. Analogiczna kostka jest z prawej do światła cofania. Z prawej...
Czy to wycie alternatora przypomina odglos jkby sie mialo zalozona turbine. Tak wogole to nie mam ladowania z alternatora i jeden przewod mi sie odlutowal idzie od sztotek gdzies do diod jezeli go podlacze pod B+ to mam ladowanie i taki gwizd z alternatora. Ma moze ktos jakis schemat z podlaczeniami do alternatora wszystkich kabli - bo ten ktory mam...
mozna by zmniejszyc kolko na alternatorze ale to da spadek mozcy bo bedzimy niepotrzebnie krecic alternatorem dziwnie to zabrzmi ale do tego silinka zakladalbym raczej wieksze kolo na alternator, dlaczego, otoz z tego co wiem, gdy silink osiagnie ok 5500rpm spada wydajnosc wentyaltora poniewaz zaczyna on "mielic powietrze" zamiast wydmuchiwac je na...
Zapłon można ustawić w jedną osobę. Są na to dwa sposoby "garażowe", praktykowałem je i działały. I dawałem radę sam. Sposób pierwszy: Zapalsz samochód i partzysz, w którą stronę się kręci, najlepiej zobaczyć to przy alternatorze. To po lewej strony komory silnika. Gasisz silnik i kręcisz tym kólkiem na alternatorze, najlepiej jest używać do tego klucza,...
Jeżeli tylko ładowanie jest oki a mówie o alternatorze nie prądnicy i akumlator który trzyma dobrze to bedzie wporządku, ja sam lat do tyłu miałem w takim bolidzie 4xJBL 13cm i skrzynie 25cm 125RMS głośnik 25cm która leżała zaraz za moimi plecami tak by wrazie czego mogła siąść z tyłu jedna osoba, napier***** to równo ta że skrzynia nie raz za śmierdziała...
Ja bym razej obstawiał na uszkodzenie w alternatorze. Przebite diody wbudzenia i regulator. Czy auto nie roładowuje akumulatora? Dodano po 23 Ja bym razej obstawiał na uszkodzenie w alternatorze. Przebite diody, regulator. Czy auto nie roładowuje akumulatora?
powinien byc tak wkręt albo dwa wykręcasz i zdejmujesz obudowę. jak się tam dostaniesz to odłącz aku i wyczyść wszelkie kostki przy stacyjce potem możesz przejrzeć całą instalkę w maluchu.poczyścić plus i minus na akumulatorze masę na karoserii przejrzeć kostki w bagażniku. Poprawić mase na alternatorze plus na alternatorze. Zerknij sobie też na kostki...
Witam, mam dalej problem z ładowaniem w moim wynalazku... dziś zabrałem się za kręcenie przy nim i gdy chciałem wyczyścić styki kabli przy alternatorze zauważyłem że przewód odchodzący od niego (od B+) wisi sobie i niejest do niczego przykręcony, gdy odpaliłem silnik i dotknełem masy przewód zaczął iskrzyć, tak jakby przez ten przewód produkowany był...
jeżeli rozrusznik reaguje na puknięcie i jesteś pewny na szczotki to sprawdź połączenie elektryczne pomiędzy stycznikiem a rozrusznikiem taki krótki gruby przewód który wchodzi do rozrusznika śniedzieje on czasami pod śrubą należy to oczyścić. jeżeli nie to... to obstawiam wypalony stycznik. a jarząca sie kontrolka od ładowania to wina małej diody w...
To zależy w dużej mierze od kultury jazdy właściciela tego przyrządu do jeżdzenia.I tak czy zderzaki masz szerokie czy wąskie (opór powietrza ) czy jeżdzisz z zamontowanym bagażnikiem na dachu,z uchylonymi szybami jak też z uchyloną szybką trójkątną,czy masz nogę na pedale gazu ciężką lub lekką,czy łagodnie ruszasz z miejsca i kolejne biegi włączasz...
Buggy budowane było od 2008r, jego koniec nie da się określić, ponieważ od początku budowy do dnia dzisiejszego przechodzi pełno przeróbek, modyfikacji, ulepszeń, z czasem wady zostały wyeliminowane, bądź zmniejszone ( konstrukcja zawieszenia + dobór amortyzatora, usztywnienie silnika, osprzęt silnika). Mimo ze silnik nie jest olbrzymiej mocy, jednak...
Witam. Z opisu kolegi wynika że akumulator ma już parę ładnych latek więc prawdopodobnie przyszedł już czas na niego. Jeśli pomimo pełnego naładowania rozrusznik kręci coraz wolniej (zakładając że sam rozrusznik jest sprawny) może to oznaczać po prostu brak pojemności akumulatora. Jeśli masz areometr to po naładowaniu zaciągnij kilka razy elektrolit...
Gratuluję dobrej metody na problemy ze słuchem w przyszłości. A ja głupi myślałem że minęły już czasy gdy coś z tyłu jechało i słychać było >bum,bum< oglądam się,a,to Fiat 126pz głośnikami z tyłu zamiast pasażerów.Aż dachem ruszało.!!!!!!
Witam Ostatnio spotkałem pewien problem otóż świeci się kontrolka ładowania lecz z pomiarów napięcia na akumulatorze wynika że ładowanie jest (podczas pracy silnika na średnich obrotach ~14V na postoju ~13V). Sprawdziłem szczotki, przetarłem ślizgi papierem, połączenia alternator-regler przepiłowałem pilniczkiem lecz nie dało to skutku. Regulator jaki...
A nie prawda zico. Elektroniczny zapala szybciej. Zważ, że w bimetalicznym obwód żarówek zamyka się przez bimetal który ma jakąś swoją rezystancję Tak, sporo, - ba! właściwie wszystko to prawda, tyle że jak pisałem: częstotliwość elektronicznego 90, napięcie ani 6 woltów na żarówce i jest marnie. Jak dosiadałem 126p, przerobiłem wiązki i usunąłem najpoważniejszą...
Sprawdzę to ale 2 lata temu wymieniałem przewód na odcinku alternator-rozrusznik na gruby, z dużymi oczkami, zaizolowany, wszytko lutowane więc nie zakładam że jest tam jakiś "mega dramat". W wymienionym tekście jest fragment o innej żarówce aby się szybciej wzbudzał: ja jako żarówki-kontrolki (ładowania) stosowałem 12V/5W by się szybciej wzbudzał Czy...
w jaki szereg mam wlaczyc tą zarowke od kierunkowskazu ? pomiedzy czym a czym? Dodano po 20 pomiedzy przelacznikiem od zaplonu a alternatorem ma byc ta zarowka od migacza tak ? Dodano po 2 cos nie chce pojawic sie iskra . zrobilem wg schematu co pokazalem wczesniej i nic a zarowke wstawilem miedzy alternator a przelacznik od doplywu produ na cewke
Zadajesz pytania by sprawdzić naszą zdolność jasnowidzenia? Skąd możemy wiedzieć co masz? Fiat 126p miał prądnice prądu stałego lub alternator (czyli prądnicę prądu przemiennego z wbudowanym prostownikiem) w zależności od wersji. Podobnie głupie pytanie o regulator. Do niektórych prądnic będzie się nadawał, do innych nie.
Witam Jeżeli w tym 126 p jest zamontowany alternator to w przypadku odłaczenia akumulatora napięcie z niego może sie podwyższyć i uszkodzić moduł zapłonowy , regulator napięcia i włączone żarówki. Miałem podobny przypadek w Trabancie . Uwaga alternatory w nowszych autach maja regulatory odporne na odłączenie akumulatora
Prądnica czy alternator?
Witam miałem podobny problem ale w polo po wymianie radia oczywiście po jakiś czasie okazało się że żle było połączone i kradło prąd. A u cb wnioskuję następująco jechałeś i na wzniesieniu auto podskoczyło jak tłumaczysz i zdech czyli gdzieś zwarcie zrobiło proponuję zatem , Sprawdzić połączenie kabli przy rozruszniku i alternatorze czy prądnicy jak...
Sorry ale nie mogę zrozumieć tego co ostatnio robileś Janie12345 bo według mnie jest troszeczkę inaczej: alternator i rozrusznik w Tipo nie jest na tym samym kablu. Kabel do rozrusznika idzie prosto z akumy ,a do alternatora - z akumy przez rozgałężnik do alternatora. Więc co ma wspólnego kabel równoległy do kala alter.-akuma. Chyba że to tipo miało...
w obi dostepna jest dmuchawa grzejaca pod 12V ,koszt ok 60 zł moc 150W , niby mało ale troche nadmucha, trzeba by drugi akumulator najlepiej do tego , chyba ze ktos ma dobre ładowanie Dodano po 4 ten akumulator nie podłaczony do instalacji oczywiscie bo alternator nie doładuje dwóch,a z drugiej strony pod instalacja to bedzie pod napięciem 14.4 V wiec...
W 126p od roku 1977 powiększono średnicę hamulców bębnowych do 185 mm oraz wprowadzono nowe obręcze kół. (również zmiana pojemności silnika do 652 cm³ z dotychczasowych 594 cm³, oraz prądnicę prądu stałego zastąpiono alternatorem) Tak wyglądają szczęki do rocznika 1972-77
Jeśli chodzi o bieg w malcu to raczej nie ma on nic do grzania silnika, przecież obieg chłodzenia uzależniony jest od obrotów silnika(dmuchawa na alternatorze). Co do alu to są dostępne pokrywy klawiaturki. Z tego co pamiętam to do malca można montować chłodnicę z bisa, ale polecam zajrzeć na jakiekolwiek forum o 126p. Znajdziesz tam potrzebne informacje...
Witam posiadam malucha 126p ale mam problem maluch mi się popsuł jakieś 2 miesiące temu jak jeździłem bez paska od alternatora malucha zagrzałem i zaczął chodzić na jednym garze normalnie odpalał wszytko chodziło tylko wiadomo był słaby i malucha tak stał z miesiąc ale teraz zacząłem go naprawiać maluch nie miał na dwóch przewodach iskry ale pogrzebałem...
----------------------------------------... dzis dostałem nie typową prace domową w szkole od profesorka (Wyposażenia samochodowego) , chodzi dokładnie o ustawienie zapłonu w Fiacie 126p (Maluch). Na nastepnej lekcij za tydzien mam mu ustawic na silniku malucha zapłon za pomoca miernika elektrycznego Odrazu spytaj profesora jak długo jeszcze...
Nie to nie kabel, zrobiłem gokarta na bazie fiata 126p i robię ładowanie, czy gdy podepnę śrubę B+ z alternatora, do + na akumulatorze, i masę na ramę to będzie grało czy trzeba jeszcze jakieś urządzenia podłączać? Z góry dziękuję. Będzie grało tylko jeszcze kontrolkę ładowania musisz mieć jak kolega wyżej wspomniał. Podpinasz do alternatora i do plusa...
Witam panowie na prośbę kolegi mam takie zapytanie może ktoś udzieli odpowiedzi. Kolega posiada ciągnik T-25 i założone w nim akumulatory 2*6volt 190AH. Czy jest w stanie je alternator naładować jak ponoć orginalne powinny być 150AH. Przy alternatorze jest zmieniony regulator napięcia. Założony jest od fiata 126P ale alternator jest orginalny. pozdrawiam.
No to Kolega ma pewnie alternator A108-14V-33A Magneti/Iskra lub Bosch G1-14V-33A 27, wymagający regulatora AD1/14 Boscha lub polskich RC2/12E lub podobnych, elektromechanicznych: Tak ma to być podpięte, na szczotkotrzymaczu są oznaczenia. Alternator taki sobie, wymaga sporych obrotów do osiągnięcia nominalnego prądu; ja jako żarówki-kontrolki (ładowania)...
Tylko przyklasnąć: to właśnie spełnia wymogi "bezprzeróbkowego" podłączenia pod różnego typu ciągniki i wcześniej miałem na myśli. Rolnik ma mieć inną wiedzę, niekoniecznie elektromechanika! Poza tym: spora techniczna trudność przeniesienia prądu rzędu 100A z nośnika na opryskiwacz: jakie gniazdko to wytrzyma, trójfazowe 230V? A z technicznych uwag:...
W VW brązowy to zawsze masa, a przewód elektromagnesu jest chyba czerwono-czarny. Uwaga: te kolory to są w/g Fiata: "Rozrusznik gruby" brązowy, na śrubę - od akumulatora to (30); dla jasności, tą śrubą są przykręcone dwa, drugi od alternatora - Kolegi on nie interesuję, piszę by wszystko się Koledze zgadzało. "Rozrusznik (50)" to czerwony, na konektor...
A jeśli miałbyś alternator od starszego poldka ew. żuka gdzie regulator był przykręcony pod maską a nie do alternatora polecam regulator od 126p -w młodszych poldkach był montowany fabrycznie
Witam Zaczne od tego że nie jestem całkowicie zielony w mechanice samochodowej ale mam problem z którym i ja i nikt inny nie jest w stanie sobie poradzić. Dane: Fiat 126p rocznik 1993 wersja FL Objawy : Silnik po lekkim dodaniu gazu ( ok 2500rpm ) dość mocno szarpie nie pracuje równo , nieraz na wolnych obrotach sam z siebie gaśnie nawet w trakcie jazdy...
Fiat 126p z napędem elektrycznym Witam wszystkich ! Zamierzam sobie zmontować takie autko. Mam problem z dobraniem odpowiedniego silnika i akumulatorów. I mam pytanie czy takie zestawienie jak opisze poniżej będzie działać i ciągnąć tego malucha. Silnik-1000 W 48V, Sterownik-1000 W 48V, Akumulator- żelowy Ah 12V , Stacyjka- 12V ON/OFF. Silnik elektryczny...
Robię buggy z silnika od fiata 126p eleganta i nie wiem gdzie dać bezpiecznik w układzie elektrycznym. Oprócz cewki rozrusznika i alternatora mam światła licznik poziomu paliwa czujnik płynu hamulcowego, ręcznego, wstecznego, ciśnienia oleju oraz klakson. Na co dać bezpieczniki i o jakiej wartości??
Witam, problem wygląda następująco, maluszek jak jest zimny na ssaniu odpala od strzała, pojadę z 10km nagrzeje się jak zgaszę i od razu chcę odpalić pali z pół obrotu a jak postoi z 20-30min ciężko odpala, kręci załapuję dodaję i nic, dodaje gazu dalej załapuje i nie odpala aż wykręci aku, jak go pchnę z górki z metr i od razu odpala. Dziś były ustawiane...
Witam . To masz alternator taki sam ,lub podobny ,co był stosowany w Fiacie 126p BIS. Nie pamiętam czy nie był on firmy ISKRA. Pytanie zasadnicze gdzie robiłeś pomiar ładowania(powinno być,akumulator jak również alternator).Dobrze jest dla pewności zrobić pomiar innym miernikiem (czy ten nie oszukuje).Jeżeli jednak okaże się że wina jest regulatora,można...
Witam serdecznie! Posiadam małego fiata 126p, który jest restaurowany. :) Niestety, ale trzeba wymienić akumulator i ... tu problem. Chciałbym zapytać jaki należy zakupić gdy oryginalny był o pojemności 34 Ah. Prądnica (nie alternator) ma moc 230w. Nie wiem jaki prąd rozruchu.