Witam mam pytanie posiadam asterke 1.6 benz. 92r. Mam już dość długo z nią problemy silnik cały czas przerywa nie da się praktycznie jezdzić miałem robiony pomiar ciśnienia w cylindrach i jest ok. Wymienione jest już prawie wszystko i dalej to samo.Ale inny mechanik powiedział że mogę mieć uszkodzone zawory a ciśnienie może być ok. gdy odkręcam korek...
Witam. Jak w temacie.Silnik c16zn.Było tak: Po wymianie paska rozrządu,świec,przewodów WN,olejów przejechałem jakieś 200 km.Jak zwykle,po pracy przyjechałem do domu,wjechałem na miejsce parkowania i silnik strzelił,zgasł i za ch..a zapalić nie chce.Już ręce opadają na to jak złośliwa potrafi być Astra.Sprawdzałem czy jest iskra-jest;czy daje paliwo-daje...
Witam Panowie, to znowu ja i moja astra. :D Otóż mam silnik rozebrany do następnej roboty. Samochód mi zaczął palić olej niemiłosiernie. Zrobiłem test kompresji i wyszło po... 4 bary na trzech cylindrach, a na czwartym 6. Potem zrobiłem taki test, że nalałem trochę oleju do cylindrów i wtedy robiłem test kompresji. Generalnie wtedy kompresja mi rosła...
Wszystko sprawdzę co napisaliście :) Dodano po 7 Możliwe że sie pasek rorządy się przestawił, i jest mała kompresja. Mam 5 kompresji czy jakoś tak. W czasie odpalania auta ogień poszedł z gaźnika.
Proszę o dalsze rady i sugestie. Nie szukaj dziury w całym. Poprawione luzy - poprawiła się kompresja. Sterownik silnika na zimnym nie ustawia obrotów na 1400 tylko "dodaje gazu" na powiedzmy 5%. Kompresja lepsza - więcej mocy to i obroty wyższe - ot co. Dla potwierdzenia podałem filmik który obrazuje to samo - nie sądzę żeby ktoś prezentował zepsuty...
Jak iskra jest na wszystkich świecach,a tak napisałeś,to nie cewka. Szukać reszty-zasilanie w paliwo i kompresja.
Pierwszą rzeczą którą musisz zrobić podpiąć kompa zczytać b łędy i wtedy, sprawdzić to czy w ogóle silnik dostaje paliwo :?: , a potem zaczynamy od kabli, świec, wężyków podciśnienia no i czy w ogóle jest kompresja. :D
Sprawdź: - rozrząd, brzmi jakby przeskoczył, - wężyki wszystkie w szczególności do MAPa, - sprawdź MAP, - kompresja. Pozdrawiam
1. To, że znaki czasem mrugają albo znak pojawia się w innym miejscu ( najczęściej o 90 stopni później) to kwestia zakłóceń od 2 świecy i niewyłapywania sygnału wyzwalającego i o niczym to nie świadczy. Weź folię aluminiową i zaekranuj okolicę wpięcia lampy na przewód, żeby poprawić obserwację. Jednak nie wydaję mi się to potrzebne. 2. Uważam, że niemożliwe...
ja miałem ten sam problem tylko w Vectrze B. Uwierz remont jest nie opłacalny... wymieniłem wszystko, zawory, uszczelniacze, była planowana głowica, nowe prowadnice zaworów, nowe pierścienie jak wiadomo nowa uszczelka, oringi ,rozrząd... silnik po odpaleniu pracowałem idealnie, nie kopcił itp. Po przejechaniu może 300km usłyszałem cykanie zaworów, poczekałem...
Tak się składa, że w połowie marca miałem podobny problem. Jednego dnia jechałem autem, na drugi dzień nie mogłem zupełnie odpalić na benzynie. Po wielu dyskusjach i poradach począwszy od czujników, poprzez zepsutą pompę paliwa na braku kompresji skończywszy okazało się, że brakuje styku między wtyczką a gniazdem na dekielku od pompy paliwa. Wystarczyło...
Komp ma kilka mas. 2 kabelki masujące w moim są w okolicy obudowy wałka rozrządu, w miejscu przeznaczonym chyba wcześniej(w kadecie) na przykręcenie pompy paliwa(była napędzana chyba wałkiem rozrządu). Czyli okolice obudowy paska zębatego rozrządu-alternatora-obudowy wałka. Jest też takie duże złacze 2kablowe(czarny i czerwony kabel) w okolicy 4 cyl.,...
Opel nie jest to bułka z masłem do diagnozowania jak widzisz , ja bym zaczął od pomiaru kompresji na zimnym. Po kilku obrotach uszczelnia się olejem i już jest ok. Dodano po 58 Jak jest zablokowany w pozycji otwartej to ma wpływ na rozruch bo daje lewe powietrze z wydechu Jak egr się zablokuje to wali ci zimny w dolot jak na gazie.
To co podałeś to nie jest dawka lecz korekta dawki... powinna być możliwie mała i równa na wszystkich cylindrach. Korekta dawki wcale nie musi wynikać rozkalibrowania wtrysku, może również wynikać ze zużycia silnika (utraty kompresji).
Niestety większość przypadkow tego silnika to zaczyna się od słabej kompresji któregoś cylindra plus przegrzanie bloku. I jeżeli widzisz ze się gotuje to pierwsze zmierzyć kompresje. Ma być w przedziale wartości kolo 14bar, 13 bar tez nie jest zle, ale poniżej 13tu to pierwsze światełko do naprawy silnika. Kompresja poniżej 12,5 kończy się najczęściej...
Dlatego szukałem Z16YNG. Nawet był jeden ale po wypadku i z pękniętym blokiem Nawet miał b.mały przebieg, ale chyba bez sensu byłoby przekładać tłoki i wał do mojego bloku. Głowicę mam ze swojego zawsze mogę przełożyć. Na razie wleje setke kleen-flo pojeżdzę trochę, poobserwuje i zalewam Max-Live 10W40. Może pokuszę się jeszcze o test kompresji. Po...
Napisz jeszcze jaka to astra F czy G, bo obie miały ten sam silnik 1.4 16V Możliwe, że masz problem z wtyczką od ECU (komputera auta) bo od tak sobie nie mogą się zaświecać kontrolki, może po prostu dostała się wilgoć do komputera/wtyczki? Przykładowo w vectrze A jak dostała się woda do mechanizmu otwierania szyb to też działy się cuda z szybą. Odnośnie...
Odczytaj te błędy jednak.Pomimo niskiej kompresji na tym jednym cylindrze nie powinno być problemu z przekroczeniem 50km/h.Jako ciekawostkę Ci powiem ,że kiedyś po zerwaniu paska rozrządu w astrze 1.4 na jednym z cylindrów miałem kompresję 0 bar a mimo to całkiem sprawnie pojechała sobie po inny silnik.Bynajmniej nie blokowała ruchu drogowego ;-).
Witam mam problem ze swoja astra,mianowicie po dłuższym postoju nie odpala, ale na "pych" odpala z metra..., gdy już zapali to pali za każdym razem od "strzała", lecz wystarczy 15 minut postoju i już musi trochę pokręcić, a po nocy nie pali wcale... Sprawdzałem czy dostaje paliwo i iskrę wszystko jest ok, kompresja na 2 cylindrach 8,5 bar na kolejnych...
Witam. Astra H 1.6 XEP = benzyna. Na zimno ruszam i po zapięciu 3 biegu przy max uchyleniu gazu - brak mocy dużo , po chwili brak rekacji na gaz i silnik gaśnie. I tak do osiągnięcia około 60 stopni C. Jak zgaśnie trudno odpala - jakby był zalany po kręci jakby bez kompresji prze jakieś 5 sekund. Na ciepłym silniku wolne obroty nierówne, lekko strzela...
Witam. Od dłuższego czasu borykam się z pewnym odbierającym przyjemność z jazdy problemem w mojej Astrze, co się dzieje: - szarpie podczas ruszania - przy niższych obrotach podczas puszczania sprzęgła, - dusi się podczas ruszania na zimnym silniku - jakby tracił wtedy moc, obroty spadają na chwilkę po czym wszystko wraca do normy, przy ruszaniu z wyższych...
Wszystko robię sam. Uszczelniacze tez sam zakładałem , umiem się w to bawić ale takiego objawu nie miałem. Poświeciłem dwie godz i zwaliłem głowice po czym zawiozłem na naprawę a tam odpowiedz że z winy głowicy tłoki nie są mokre tylko ze zużytych tłoków. Obok stali dwaj mechanicy i to samo odparli a ja ze ma kompresje 15 a oni bo olej go uszczelnia...
Może być problemem gaźnik.Sprawdź czy nie zalewa świec . Na samej benzynie bez powietrza nie pojedzie . A Czy samochód ma kompresję ? Jak kręcisz rozrusznikiem nie kręci strasznie szybko i lekko ? Wiesz objaw i przyczyn może być wiele . Może być wina kolizji rozrządu nawet .Podgięte zawory nie stukają ,a cała kompresja ucieka w kolektory . Zmierz ciśnienie...
To teraz wypadałoby sprawdzić kompresję w cylindrach. Potem wtryski i pompa wtryskowa (o ile jest) lub cały system "Common Rail" (o ile jest)
Moim zdaniem też bym polecał wymianę na taki sam. Jeżeli buda jest zdrowa (a w oplach z 96 z tym różnie bywa) to warto jeszcze zainwestować. Ja przechodziłem podobny dylemat w przypadku corsy B 1.4benzyna (zdrowa buda) - tam akurat skończyło się na kapitalce (okazało się po rozkręceniu, że urwała się śruba w bloku poprzedniemu właścicielowi przy wymianie...
Kręci jak by chciał zapalić - znaczy szybko - znaczy kompresji brak. Jeśli nie wyciskałeś samoregulatorów to zostaw tą robotę dzisiaj - jutro kompresja wróci.
Witam. Mam problem z Oplem Astrą II Z16XE 2002 rok. Zaczęło się od tego, że auto przyjechało z Warszawy ok 3 miesięcy temu. Problemem wtedy było wypadanie zapłony cylinder 2. Okej, zacząłem od mniej kosztownych czynności (ponieważ czytałem ze ten silnik lubi zbierać nagar na zaworach i następuje nie całkowite spalenie mieszanki a komputer wyrzuca wtedy...
Witam. Posiadam Astra H 1.8 140. Problem jest taki że na zimnym silniku autem szarpie. Problem ustepuje gdy silnik się rozgrzeje. Koledzy proszę o pomoc. Opcje są dwie :-D Pierwsza to taka,że nie umiesz płynnie jeździć :-D A druga to taka,że silnikowi brakuje mocy gdy jest zimny dlatego też po dodaniu gazu dostaje za dużo bądź za mało paliwa i nie...
tam nie ma dzwigienek??? przebieg mały żeby silnik sam zdechł. masz gaz lub inne udziwnienia? nie sugeruj sie tym ze do usterki auto jedziło dobrze. miałem kiedys golfa 1.6 i przy dojeżdźaniu do swiateł zgasł i nigdy wiecej już nie odpalił... kompresja uciekła... rozrząd iskra wszystko było nawet olej.... haha płynu nie brał nic... poprostu sobie zdechł...
Sprawdzałem manometrem kompresję w cylindrach wynosiła kolejno 14,0, 6,10 wiec to wina braku kompresji. Możliwe, że uszkodzona uszczelka pod głowicą. Jutro zabieram się do rozbierania go na czynniki pierwsze i sprawdzenia.
Sprawdź kompresję silnika na zimnym.
Ja bym odpuścił temat, auta salonowego się z tego nie zrobi, po co porównywać do Astry biednej której i tak się łatwo nie odsprzeda a do tego podstawowa wersja żeby cennik się tanio otwierał. Taka Astra 1,4 to jest target dla starszego pana, inni to kupują albo większe auta albo coś nowszego, mocniejszego. Dzisiaj benzyna bez turbo w aucie kompakt to...
Witam jestem posiadaczem Opla astry g 1.6 16v z 2005 roku. Od około tygodnia mam problem z moją astra a mianowicie na zimnym silniku jest iskra na każdym cylindrze jak samochód się zagrzeje ginie iskra na 3 cylindrze. Po diagnostyce komputerem wyskoczył błąd wypadanie zapłonu na 3 cylindrze więc wymieniłem cewke dalej to samo się dzieje wymieniłem świece...
Miernik wyskalowany w barach. Co sądzicie o czwartym cylindrze?? Zacinający się zawór w głowicy, zapieczony pierścień na tłoku lub uszkodzony miernik. W sumie nigdy w żadnym silniku nie słyszałem o kompresji 20bar w silniku benzynowym. Max 17. Przy kompresji 8 bar powinny być problemy z odpalaniem choć tutaj tylko na jednym cylindrze to było.
Witam, Astra H kombi 2005 rok 105 koni 1,6 benzyna +lpg. Astra zaczęłą znacznie brać olej, zdecydowałem się na wymianę pierścieni. Poznaczyłem wszystko przed rozbiórką a więc wszystko złożone identycznie. Głowice dałem do planowania, szczeliny na zaworach ustawione na poziomie 20-25, kompresja na tłokach po około 13 atmosfer, na listwie wtryskowej około...
niema czegoś takiego jak "przypalone zawory" zawór jak się już zaczyna wypalać to momentalnie zaczyna metal płynąć i się wypala tak duża szpara w zaworze wydechowym, że już kompresji niema, wiem bo kilka razy miałem z tym do czynienia, w tym 2 razy mi się wypalił zawór (w 900tce na gazie od jazdy z gazem w podłodze i w Astrze 1.4 8v też na gazie i też...
To może być świeca, może cewka, może wtrysk, może ECU, a może kompresji nie ma na którymś. Dlatego najpierw sczytać błędy, by zobaczyć który cylinder zgłasza. A potem nie wiem ;) Sprawdź kompresję. Zamień świece miejscami, jeśli błąd był na cyl 1, daj tą świecę na cyl 2, odpal, poczekaj na błąd. Jeśli masz pojedyncze cewki na każdy cylinder, zamień...
Wielkie DZIEKI za tyle konkretow!!!Posprawdzam to co napisaliscie .Odnosnie uszczelki to jest ona nowa (okolo roku) Kompresja byla sprawdzona na kazdym tloku( wszedzie taka sama)Jako jeszcze wskazowke zapomnialem dodac ,ze 2mies.wstecz urwal sie paseczek ....padl tylko pasek i jeszcze mechanik cos zrobil z napinacze i wymienil chyba zimering.Jeszce...
Na 100% uszczelka pod głowicą. Jak się na tym dłużej pojeździ to są problemy z silnikiem - "przybywa" oleju rozcieńczonego płynem, utrata kompresji, wymiana pierścieni itd. przy okazji wynień też płyn chłodniczy bo ten już jest mocno "zgazowany". Pozdrawiam
Miałem takie spalanie oleju w corsie na gwarancji przebieg 1500 km. Zrobiło się nagle i nie chcieli nic z tym zrobić w salonie bo to niby norma 0,75 l /1000. Badałem kompresje bo każdy mechanik do razu diagnozuje pierścienie i silnik do roboty, a tu sprężanie ok. Po zrobieniu wielkiego szumu w salonie łaskawie coś wyregulowali w silniku 1,4i, za pomosą...
A co chcesz zrobić???!! Jeśli osłabła to jedź do mechanika i ci ją sprawdzi, a jeśli nie chesz jechać to sprawdź 1- Ciśnienie paliwa; 2- Sonde; 3- Kompresje; 4- MAP lub przeplywkę; Jeśli nie znasz dobrego warsztatu lub boisz się oddać samochodu do warsztatu polece ci sprawdzony i autoryzowany serwis www.elektronika.dabrowa.pl na 100% pomogą ci. :boss:
czy auto chodzi na LPG? jeżeli tak to jakie auto ma przebieg? może już faktycznie spadła kompresja na cylindrze? zgadzam sie z moim przedmówcą ale nie zgadzam sie z jednym w tym silniku nie da rady wyregulować zaworów (hydraulika)
Witam mam takie pytanie chodzi mi o mojego opla astre zrobiłem remont silnika tzn szlif wału nowe pierścienie itp. bez remontu głowicy jest to silnik C18XE 1,8 16v i problem polega na tym iż nie chce auto zapalić kręci bardzo ładnie iskra, paliwo jest ciśnienie w cylindrach również. Co może być tego przyczyna ?? podparte zawory? coś z rozrządem a może...
ja mam 16 8v sz z 95 roku kombi i nie jest mułowata jest to samochud z holandji ma pszejechane 300tys na gazie założonym przes opla na benzynie i na gazie smiga niesamowicie nie rakieta ale jedzie na te lata i kilometry do 3 biegu koła sie kręcą gazu pali w lato 7l na 100 sprawdz kompresje na tłokach zawory?
Wygląda na to, że spala olej. Należało by zmierzyć kompresję na cylindrach, jeśli będzie prawidłowa, tzn, że pierścienie tłokowe są sprawne i trzeba szukać przecieków w uszczelniaczach zaworów. Oleju nie ubywa?
Problem dwutorowy,albo usterka mechaniczna ( poduszki silnika,źle załozone koło zamachowe,częściowa utrata kompresji w jedny z cylindrów),albo elektryczna-problemy z zapłonem w jednym cylindrze. Ale ja widzę mechaniczną-wąż do serwa lub uszczelka pod kolektorem ssącym :)
A przewody zapłonowe w jakim są stanie? Co do pompy paliwa to ciśnienie powinno być ok 0.75 Bar na dolocie i ok 0.4 na powrocie.Nie napisałeś czy mechanik sprawdził ciśnienie na powrocie(to ważne!).Swoją drogą to radzę Ci omijać takich ,,Mechaników" bo wymienią Ci pól auta i dalej będzie żle. Można sprawdzić katalizator i układ wydechowy pod kątem zatorów....
Tylko odczyt wartości mierzonych podczas jazdy może nas naprowadzić co jest, a tak to zgaduj zgadula. Każdy przypadek jest troche inny, a tak to: może świece, może przewody, może egr, może brak kompresji na którymś cylindrze, lejące wtryskiwacze lub jeszcze co innego. Auto ma LPG?
Witam! Mam Astre z roku 92 z silnikiem 1.4 monowtrysk. Problemem jest to, że nie pali na jeden gar:( sprawdzałem już prawie wszystko i już pomysły mi się skończyły. Czwarty gar nie pali (tzn. silnik nierówno chodzi, a jak zdejmę przewód WN z czwartego gara, to nie ma reakcji, a jest na pozostałych trzech). Iskra jest super, kompresja 14 bar, więc też...
Wymiana świec nie pomoże, ta astra którą męczyłem miała robiony pomiar kompresji. Nie robiłem go sam, ale nie wierzę, że mechanik wkręcił te same świece w swój cylinder. Błąd sygnalizowała przed i po pomiarze.
albo swiece (piszesz ze nowe,ale czy grzeja),albo zapowietrzenie(powstawiac przezroczystw przewody do i z pompy),albo kompresja
Pierwsza sprawa, sprawdz czy masz olej w odmie jesli jest bardzo mokro i rura do turbosprezarki bedzie zlana olejem to nawet nie szukaj dalej - pierscienie, mozesz go tez zapalic, wyciagnij bagnet i jesli dmucha spalinami to wiadomo, jesli natomiast ilosc oleju w odmie bedzie w normie, to wykrec swiece i sprawdz jak swiecą na akumulatorze, jesli będą...
Tak jak koledzy powyżej radzili- odpowietrzenie układu, sprawdzenie kompresji (przy 90 st. i odkręconym korku widać wydobywające się pęcherzyki powietrza). Ale przede wszystkim sprawdzić korek bo powietrze powinno wchodzić do układu bez oporów, ale powinno też wychodzić po przekroczeniu w układzie ciśnienia około 1atm.Jeżeli zaworek będzie zapieczony...
Dokładnie - zacznij od kompresji - raczej na 100% tu jest problem1
Moim zdaniem najlepiej byłoby zrobić odczyt wartości mierzonych w trakcie jazdy. Oczywiście najlepiej TECH, ale są też inne, bardziej "garażowe" możliwości, np ABCOM czy OpelScanner. A dysponując tylko mutlimetrem to proponuję podłączyć sie pod sondę lambda, kabelek "napowietrznie" do kabiny, multimetr na kolana i w drogę. Zobacz czy jak mu depniesz...
Witam. Kolega miał kiedyś taki problem. Walczył z nim dosyć długo. Wymianiał świece przewody itp. Polecam sprawdzić ciśnienie paliwa tak jak radzą wyżej, noi zainteresować się filtrem paliwa. Poza tym dobrze by było sprawdzić ciśnienie w komorach. U znajomego okazało się że pierścionki miał do wymiany. Jeżeli nie znasz sie na tym, to polecam podjechać...
Heh, no niezla metoda naprawcza.. Może całe auto trzeba było zmienić ? ;) A tak poważnie to sprawdź kompresję i ustawienie rozrządu. Węgiel aktywny i przekaźnik to żart oczwyiście? ;)
A świece grzeją ? Może sterowanie świec.... Jeżeli świece OK to problem mechaniczny -> ustawienie początku tłoczenia na pompie, kompresja..
Od czujnika temp. można się odczepić. W tym modelu nie ma nic do gadania, działa tylko jako wskaźnik. Kolega napisał że się nie "włancza i ma zrobione na krótko" Do sterowania wentylatorem służy drugi czujnik zamontowany z dołu chłodnicy. A że w trakcie jazdy nie pracuje wentylator i temp. utrzymuje się na 90st jest ok. Ten typ tak ma ze względu na...
Tylko jeżeli popychacze są zapieczone w pozycji braku luzu na zimnym silniku, to na ciepłym napewno nie bedą stukać, a jedynie zawory nie bedą się domykały. Wykluczył by to pomiar kompresji na zimnym i ciepłym silniku. Poprostu widziałem kiedyś taki przypadek i dlatego napisałem o popychaczach :p
ale wiecie co, wystarczy że go pchnę aby przełamać kompresję i wtedy zapali z kluczyka momentalnie.
jeśli nie walnięty czujnik to może kawałek kompresji poszedł sobie między pierścieniami
Witam mam taki problem posiadam opla astre 1.6 8V 95 rok zaczeło przybywac oleju a ubywac płynu.Zwaliłem głowice wyczysciłem wszystko załozyłem nowa uszczelke i nowe paski,samoregulatory zostały bez zmian czyli nie spuszczałęm z nich oleju.Filtr oleju oraz olej wymieniony,auto kreciło najpierw tak jak by nie miało kompresji a po chwili zaczeło krecic...
zależy co to za "komputerek". Z takimi danymi nie można nic powiedzieć. Co to znaczy że rozrusznik "kręci bez oporów" ? To znaczy że silnik nie ma kompresji, czy rozrusznik nie zazębiony z kołem zamachowym? musisz sprawdzić czy masz iskrę, czy wtryski podają paliwo.
Tylko podejrzewam, że autor tematu nie ma czym zmierzyć kompresji :) A kluczyk 10 ma każdy. Zobaczymy co napisze autor.
Witam ! I znow wystapil problem mianowice autko pali na trzy cylindry!! Swiece wymienione, listwa wymieniona, wtryski i kompresja sprawdzona, uszczelka pod glowica wymieniona wyszczyszczone zawory i prowadnice,Komputer nie pokazuje zandych bledow!! Moze ktos z kolegow ma jakis pomysl....?? Pozdrawiam
Na trzecim cylindrze brak kompresji, w zwiazku z czym pali tylko na trzech cylindrach, mam pytanko, czy możliwe ze wydmuchana uszczelka pod kolektorem ssącym czy do zwalenia głowica?
Witam. To,że nie masz jak to mówią "masła" w oleju to nie jedyny objaw uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Płyn chłodzący może podsysać w cylindry i wtedy spala się razem z ropą w cyklu zapłonu oraz suwu pracy silnika i wydalany jest przzez wydech razem z spalinami w postaci pary wodnej. Ale jak masz napuchnięte przewody chłodzenia to są dwie przyczyny,mianowicie:...
Możliwe jest, że to sonda lambda. Ale jak np silnik będzie w złym stanie tzn słaba kompresja to też może być przyczyną takiego zachowania. Mi w tym przypadku pomogło czyszczenie katalizatora, silnika krokowego, świec, rozdzielacza zapłonu oraz ustawienie oktanowości na 95.
uszczelka pod głowicą puszczała po całości, dookoła każdego cylindra była zerdzewiała ,jest prosta metoda sprawdzenia czy to uszczelka puszcza kompresje do układu chłodzenia, mianowicie na zimnym silniku zapalamy samochód i odkręcamy korek naczynka wyrównawczego na chwilę i zakręcamy z powrotem pozostawiamy silnik włączony na kilka minut możemy podwyższyć...
To C18XE nad tą przepustnicą myślałem w passaciemi pomogło. Kable orginalne jeszcze nie świecą w nocy wogóle to autko pod maską wygląda ja nówka nie ma wycieków nic sie nie poci. Poza tłumnikiem i wężykiem i sondą nic sie nie dzieje klima chłodzi. Drgania pojawiły się nagle rano autko nie chciało wejść na obroty jak pisałem po chwili zaczeło wchodzić...
Auto wjechało (już dawno) do trochę za głębokiej kałuży (podtopiony parking) i się "utopiło", od tego czasu nękają go różne usterki. Najpierw (po naprawie silnika - w wyniku pociągnięcia wody przez silnik wygięło jeden korbowód) wyło łożysko dociskowe w sprzęgle, zostało więc wymienione całe sprzęgło (bo mechanik stwierdził, że okładziny tarczy popękały,...
W związku że kiedyś pisałem o problemach w temacie z innym silnikiem postanowiłem opisać przypadek od początku Proszę prezesów o wyrozumiałość i pozostawienie tematu Samochód: Opel astra F bez instalacji gazowej Silnik: X14NZ Rok: 1997 Pewnego dnia nagle samochód dostał apetyt na paliwo nie sprawdzając błędów zakupiłem mu nową sondę (mój błąd) no ale...
Witam, Mam następujący problem, dzieje się tak, że po rozgrzaniu silnika nagle silnik gaśnie i nie daje się odpalić (kręci pięknie!). Postoje ok. 5 min, po czym udaje się odpalić, przejechać 1-2 km i sytuacja się powtarza :( 1. Wymieniłem filtr paliwa i dalej to samo. 2. Silnik suchy wokół uszczelki pod głowicą, wiec to chyba nie jest problem z kompresją,...
Wczoraj w warsztacie przeprowadzili dłuzszą obserwacje pracy silnika i przy mierzeniu kompresji okazało się że przy średnio nagrzanym silniku kompresja 1 cylindra była za mała, natomiast przy zimnym i dobrze nagrzanym z kompresja było ok. Stwierdzono że problem jest z zaworami ssącymi na 1 cylindrze które przy średnio nagrzanym silniku nie domykają...
Albo nie ma iskry na tej świecy (uszkodzony przewód WN), jeżeli wielopunktowy wtrysk to wtryskiwacz. sprawdzić spreżanie może nie ma kompresji to nie bedzie spalał.
na kompresje bym tez postawil. silnik zejdzie na tysiac nie kilka tysiecy.po swiecach bedzie widac jak spala.
Podkładka jest pod wtryskiem, teoretycznie jednorazowa, na Twoim miejscu sprawdziłbym kompresję na zimnym silniku. Wałek jak wygląda? Zmierz krzywki pierwszego i np drugiego garnka.
Przecież słychać czy rozrusznik kręci wałem normalnie, czy szybko bez kompresji, po za tym jaki problem odkręcić 3 śruby, zdjąć górną osłonę paska rozrządu i zobaczyć czy się kręci. Taka operacja trwa krócej niż napisanie postu na forum !
Witam. Miałem identyczny problem w F z 1996 r 1,6 16V Na początku zapalała dobrze, po przejechaniu pewnego odcinka brakowało jej mocy. Redukowałem, i po kilkuset metrach moc wracała i autko jechało jak powinno. Szczególnie ranem się to zdarzało. Po kilku miesiącach takiego zachowania auto traciło moc jak zawsze, ale już do tego stopnia, że gasło. Po...
...albo np. nie grzeje jedna świeca żarowa i odpala na 3 cylindry, może też nie być kompresji w jednym cylindrze, a może się lekko zapowietrza (zazwyczaj przez przelewy zwrotne).
Kontrolka mówi "właśnie zabijasz silnik" więc ciesz się że nie świeciła. Widać oleju było tyle jeszcze że smok łapał i ciśnienie było... Chłodzenia już nie. Obawiam sie że na twoim poziomie wiedzy nic nie zrobisz ale próbuj. Przede wszystkim zapomnij o gazie, polataj kilka dni na benzynie i zobacz jak silnik pracuje. Zmierz kompresję w cylindrach. Podłącz...
Witam jak już koledzy opisali ten silnik jest kolizyjny wiec głowice masz do zrzucenia prawdopodobie masz pogięte zawory najlepiej wykręcić świece i sprawdzić kompresje to będziesz wiedział na 100% na którym z cylindrów się pogieły pozdrawiam
Witam mam problem z astra G 1.6 16v brak mocy od kilku dni coraz bardziej. kompresja sprawdzona ponad 10 ,błędów brak. Cewka wn i EGR nowe. wydech od pięty, lewego powietrza nie ciągnie . Ale zastanawia mnie podciśnienie i kwz na testerze jakieś dziwne, mapa założyłem drugiego ale bez zmian. macie jakieś pomysły. Przesyłam zrzut z testera.
Dzisiaj uczeń wymieniał swiece w zafirze z 2002r. przed było dobrze a po zaczął kulec na jeden. i sie zaczeło błędy, oscyloskop, sygnały, wkońcu kazałem mu zamienić swiece miejscami i dalej to samo. przy próbie pomiaru kompresji zauwazyłem wygiety pin w cewce! Ale jak tu winić ucznia skoro sam to zauwazyłem po 1 godz walki.
Fakt głowica może pęknąć i to tak że nikt nic nie wykryje też miałem taki przypadek to sprecyzujemy "remont głowicy się kłania" z tym że u mnie było widać że woda uciekała i leciała na tłok, siwo kopcił. A skoro piszesz że pęknięcie było koło zaworu to dość dziwnie bo by kompresji nie miał a ta woda by właśnie na tłok leciała więc od oleju to ją jeszcze...
Po pierwsze pomiar kompresji. Po drugie sprawdź kąt wtrysku. "Ciśnienie na ciepłym silniku ok 2,7 wiec tez w normie" - Ciśnienie czego? Jak możesz to napisz na virus_lx(at)o2.pl Napisz jeszcze czy na zimnym jak odpalasz to kręci jak by brakowało kompresji ? Zmierz jeszcze ciśnienie oleju.
Witam mam astre 2,0 dth jak jest zimno niezapal,sprawdziłem kompresje,wtryski,rozrząd,przepływomierz... temperatury silnika,moduł sterowania świec żarowych,świece żarowe i wszystko jest OK,odłączyłem przelew od rurki zasilajoncej a rurke zasilajoncą zaślepiłem,wymieniłem filtr paliwa,czujnik doładowania,podłaczyłem do komputera i nie ma żadnych...
Jaki byl efekt zatkania? Przegrzanie Silnika? jesli tak to sprawdz kompresje? Moze uszczelka pod glowica? Przeplukaj caly uklad wodny w silniku. Kup w sklepie motoryzacyjnym plyn do regeneracju-plukania ukladu wodnego i wedlug instrukcji przeprowadz. Wazne, po tym dokladnie przeplukaj caly uklad woda. Po napelnieniu plynem chlodniczym,dokladnie odpowietrzyc....
Są 4 opcje : świece żarowe, wtryski, pompa lub brak kompresji .
Kompresja do pomiaru na początek.Wałek i wszystko co pod nim do oceny.Czujnik temp.do sprawdzenia.Sonda lambda też.
Do sprawdzenia pompa paliwa (ciśnienie) to na początek. Później wtryskiwacz. Jak się jeździ na LPG zapomina się o tym żeby czasem pojeździć na PB. Albo ma się suchow w baku i pompa się kończy wtedy. Co do LPG trzeba może wyregulować. Sprawdzić kompresje na cylindrach też by można było. Zapłon na LPG w tym silniku dobrze ustawić jest na +12 Sprawdz tez...
Zweryfikować czy sonda do wymiany wykonując pomiary jej na pracy silnika z PB. Czemu chcesz wymieniać czujnik temp ? można go sprzwdzić i będzie wiadomo czy do wymiany. Z tego co widze masz zwykła mieszalnikową instalcję LPG. Przez złą regulację mogłeś ubić sonde. Ja bym sprawdził jeszcze kompresje w cyl.
adam640 kompresja była mierzona, wszędzie równo po 10, mechanik stwierdził, że to jeszcze bardzo dobry stan biorąc pod uwagę rocznik i przebieg (230tys km teoretycznie). Klapkę antybum mam ale w obudowie filtra powietrza. MSWOLA właściwie to nie pomijałem miksera w żaden sposób, a jedynie połączyłem wlot powietrza zza atrapy z obudową filtra, tak jak...
Do moderatora: proszę o nie przenoszenie postu do działu mechanika, gdyż problem (o czym zresztą pisze) dotyczy instalacji LPG lub jej wpływu i jest związany z jej użytkowaniem. Witam. Mam następujący problem. Odpalam standardowo na benzynie, po przekroczeniu określonych obrotów następuje przełączenie na gaz. Problem dotyczy odpalania. Gdy było jeszcze...
I co jeszcze może być? No pogdybajcie... A może powietrza w gumach mało? a może... Sprawdż czego temu motoru brakuje, on potrzebuje czterech rzeczy - paliwa, iskry, kompresji i prawidłowej pracy zaworów. Teraz już masz do sprawdzenia cztery a nie kilkanaście usterek
dzięki za reakcję. kompresja na cylindrach nie była sprawdzana więc nie wiem...auto ma przebiego 180.000 km, ale reduktor ma zaledwie rok stażu (20 tysięcy przebiegu). czy jest jakiś "domowy" sposób na zbadanie poziomu kompresji w cylindrach?
Witam Nie jestem pewny czy w dobrym dziale bo nie wiem czego przyczyna Posiadam Opla Astre 2.0 8v z LPG(sekwencja) rok 1992. Problem dotyczy spadku mocy, głównie w deszczowe dni takie jak dziś. Odpalam samochód, jadę ok 5 km i nagle czuć lekkie szarpanie/zwalnianie przy dodawaniu gazu, samochód nie ma siły się rozpędzić, ledwo rusza z miejsca, na PB...
Masz słabą kompresje jak nie pali Ci na wszystkich tylko jedynie po dodaniu gazu wskakuje reszta tak samo miałem. Następnie może być źle ustawiony zapłon albo też pompa leje pompa ale stawiam na silnik . Z grzaniem to termostat jest cały czas otwarty i nie nagrzeje Ci się.
Możliwe usterki: - przepalone świece żarowe, - zapowietrzający się układ wtryskowy, - słaba kompresja na jednym cylindrze.