Witam. Opel astra H silnik Z17DTH silnik w niej ulegl zatarciu,kupilem slupek i osprzet zostal przelozony z starego silnika i zamontowany do auta,okazalo sie ze jest brak kompresji wiec demontaz glowicy wymiana pierscieni na tlokach planowanie glowicy i ponowny montaz.Po tych zabiegach prz pierwszym odpaleniu po chwili silnik zaskoczyl pochodzil chwile...
Witam Problem jak w tytule. Poruszyłem na forum oplowskim ale zero odpowiedzi. Rozwaliło mi klapkę obiegu powietrza - naprawiłem - wzmocniłem. Kupiłem też układ (nazwa oplowska dioda) - który jest podobno montowany fabrycznie od 2008 roku i chroni ową klapkę odcinając przy określonym napięciu wcześniej prąd który idzie na silnik obiegu powietrza. Pytanie...
Witam, Mam w mojej astrze klimatronika dokładnie ten panel: otóż nie działa mi sterowanie kierunkami nawiewu, dmucha tylko na nogi, z bocznych nawiewów oraz z pod siedzeń i lekko z przednich nawiewów. Na szyby z góry i boków w ogóle nie wieje, co przy zimie będzie problemem. Mierzyłem napięcia na wyjściu według tego pinout: Pierwsza wtyczka: 1 - 12V...
=== NIEAKTUALNE === Nie mogę usunąć tego postu ale to już jest dawno nieaktualne. W odpowiedzi na problemy z pękającą osią klapki obiegu powietrza w kabinie samochodu Opel Astra H, opracowałem moduł zapobiegający wyłamywaniu osi klapki przez silnik obracający tę klapkę. Moduł jest bardzo prosty w montażu i jest sprawdzoną autorską konstrukcją. Cena...
Opel Astra II 2003r silnik Z 16 XE. Zaczęło się od tego, że stwierdziłem zbyt wczesne otwieranie się termostatu na duży obieg, tzn. wskazówka na wskaźniku temperatury silnika dopiero podnosi się, a już rura dostarczająca płyn do chłodnicy jest ciepła. Wymieniłem termostat w serwisie, ale objaw ten sam. Termostat winien otworzyć się przy temp. 92stC,...
Witam. Kurczę nie wiem czy to było w tym samochodzie ale zmieniali pompę wody. Jutro sprawdzę. Dodano po 9 Przypomniałem sobie, że obieg wody był. Pompa była zmieniana bo zaczynała cieknąć.
Włącznik wentylatora nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury. Włącznik masz wkręcany w chłodnicę i po przekroczeniu określonej wartości po prostu zwiera się w nim blaszka załączając silniczek. Czujnik temp. zlokalizowany jest na obiegu krótkim i pokazuje Ci temperaturę płynu który krąży najpierw między silnikiem, a nagrzewnicą (ew. parownikiem...
Jarek jest na to inny sposób, bez wymiany silnika.
Witam, Mam następujący problem klapką obiegu wewnętrznego w mojej Astrze. Mianowicie, klapka obiegu wewnętrznego nie reaguje na przycisk włączania i wyłączania obiegu wewnętrznego. Z tego co ustaliłem na własną rękę, to wężyk podciśnienia z komory silnika jest poprowadzony do dwóch elektrozaworów przy przednim słupku od pasażera. I wygląda na to że...
Witam! Kupiłem kilka dni temu Astrę Classic 2001 rok. Wszystko a aucie jest w idealnym stanie, zauważyłem jednak jeden mankament. W trasie temperatura silnika spada prawie to niebieskiej kreski - stąd obawiam się wyszło wysokie spalanie 10,5 l LPG (pół na pół miasto i trasa). W mieście jest OK, tzn. temperatura oscyluje około środka skali, wentylator...
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
Szyby strasznie parowaly i sprawdzilem dmuchawe , a tam klapa obiegu wewnetrznego otwarta. Niestety po zalaczeniu silniczka klapy slychac że silnik pracuje jednak nie ma "siły" ruszyc mechanizmem nawet jak mu pomagam. Żeby zamknąć klape musiałem odłączyć ją od mechanizmu. Czy ktos przerabiał już temat zablokowanego silniczka? Jesli tak proszę o wskazówki...
Witam. Panowie czy jest jakaś opcja wyłączenia silnika klapki obiegu wewnętrznego? Na postoju włącza się co 15 minut i rozładowuje akumulator. A może czujnik jakości powietrza steruje tą klapką?
Witam ciąg dalszy.dxis wypiolem wtyczkę czujnika ciśnienia i ponacinalem każdego .wkładając go spowrotem zauważyłem że w pewnym momencie zalanczaja się wentylatory.najpierw mały na różnych biegach potem dołączył duży.dopychajac wtyczkę do końca przestają chodzić .(dodam że wcześniej tago nie zaobserwowałem no i na odpalonym silniku obieg zamknięty klima...
Cześć, jestem posiadaczem Opla Astry H i chciałbym dowiedzieć się, nauczyć, poruszyć kwestie mojego problemu oraz zgłosić się do tutejszych bywalcy o pomoc do problemu, który wylazł z mojego samochodu dosłownie z nikąd. Mój samochód to Opel Astra H Kombi 2005 1.7CDTi 101km 350000km przebiegu. Problem wystąpił 22 marca rano, gdy odpaliłem samochód rano...
Zanim wymienisz termostat musisz najpierw sprawdzić czy to na 100% to jest ta usterka.Na zimnym silniku odpalasz auto i robisz kontrole układu chodzenia czyli dotykasz rury górnej dolotu do chłodnicy jeżeli ta rura nagrzewa się równomiernie tak jak silnik czyli masz uszkodzony termostat czyli otwarty pełny obieg,lecz jeśli silnik jest już gorący a ta...
A czy przypadkiem przed nagrzewnicą nie masz elektrycznego zaworu odcinającego ? W mojej Astrze G elektryczny zawór odcina nagrzewnicę z małego obiegu płynu. Otwarcie następuje po włączeniu silnika i ogrzewania.
W momencie kiedy wzrośnie temperatura zapalają się dwie kontrolki 1. od silnika 2. od układu chłodzenia (kwadracik z gwiazdką w środku) Auto traci moc i przestaje działać obrotomierz. Czy przestał działać obrotomierz, czy prędkościomierz? Jeżeli obrotomierz, to oznacza, iż wysiadł jedynie wskaźnik na pulpicie. Gdyby uszkodzeniu uległ czujnik obrotowy...
Nominalna praca disla to 90 stopni i przy takiej też otwiera sie termostat +- 2 stopnie. Skoro silnik się rozgrzał do 85 (możemy tez zakładać że wskaźnik przekłamuje +-2 stopnie) to termostat się nie otworzył i dlatego masz zimną chłodnicę. Czyli układ chodzi na krótkim obiegu. Z racji tego że na zewnątrz jest -10 to silnik się po prostu nie rozgrzał....
Kolego,- najprostszy sposób - węże od parownika,bo nie podałeś tutaj typu zasilania gazem i instalacji jaką posiadasz- po prostu zaciśnij jakimiś zaciskami,wtedy uwidoczni się podczas jazdy na wskaźniku temperatury odpowiedź...jeśli monter który zakładał instalację nieprawidłowo ją wpiął,to może być przyczyna...powrót z nagrzewnicy jest realizowany...
Witam wszystkich po krótkiej przerwie - problem zażegnany! Napiszę w skrócie co i jak, silnik Z16XEP. - szarpanie auta, na 1 i 2 biegu nie da się normalnie jeździć, - wypadanie zapłonu na jednym cylindrze po jeździe na 3 i 4 biegu w zakresie 1500 - 2500 obr./min, nierówna praca silnika do czasu ponownego uruchomienia, - spadek mocy. Drugi błąd był najgorszy...
Prawdopodobnie zacina się termostat bo jak widzę masz 8V silnik. Miałem Corsę z tym silnikiem i było to samo. wymieniłem cały płyn chłodniczy. przy okazji wymiany rozrządu termostat i tak ten problem był. Dokręcona głowica na ciepłym zgodnie z DTR, mechanik powiedział ,że może być to uszczelka pod głowica prawdopodobnie z racji wieku auta troszkę puszcza....
Ewidentny brak obiegu. W kolejności - ilość płynu, termostat, pompa wody. Gdyby to było ci innego grzało by równo w ogrzewaniu.
Pompa paliwa i tak cały czas pracuje z tym że paliwo krąży w obiegu. Jak wtryskiwacz nie otworzy to paliwa nie poda. Po włączeniu zapłonu pompa powinna się załączyć na cykl obiegowy: nie wiem ile to jest w twoim aucie, obstawiam że 3-5 sek i się wyłącza. Załącza się dopiero jak silnik zastartuje. Jeżeli jednak po załączeniu zapłonu (a przed rozpoczęciem...
1. Termostat ma zadanie, po osiągnięciu temperatury roboczej cieczy chłodzące j ( różne źródła podają dane: najczęściej jednak 95 stopni, plus-minus kilka stopni w górę lub dół), otworzyć duży obieg chłodzenia silnika. 2. Sprawdzam to w ten sposób, że po wymontowaniu wkładam termostat do naczynia z przegotowaną przed chwilą wodą i jeżeli jednostajnie,...
Witam! w mojej niedawno zakupionej astrze dostrzegłem problem z optymalną temperaturą silnika (ok 90-95stopni) tzn auto nie trzyma temperatury nawet po zagrzaniu silnika w czasie jazdy temperatura spada do minimum na wskaźniku. z tego co zauważyłem to raczej nie termostat bo ogrzewanie działa normalnie i termostat "puszcza" duży obieg później po podgrzaniu...
Według mnie to jest normalna reakcja tego silnika. Bąble pojawiają Ci się gdyż pompa wodna ma w sobie mały odpowietrznik, to jest jedynie miejsce w układzie poza korkiem zbiorniczka wyrównawczego którędy może dostać się powietrze, a po drugie gdy masz szczelny układ to po odpaleniu silnika rośnie ciśnienie i to że węże są twarde to oznaka że woda jest...
Po pięciu dniach bezsilnego poszukiwania sam rozkręciłem liczniki. Do podświetlenia zegarów prędkościomierza, obrotomierza oraz temperatury i ilości benzyny służą 4 żarówki R5 w oprawce 2W. W zależności od wyposażenia i wersji silnikowej oświetlonych jest tyle kontrolek jakie wyposażenie. Wymienię te najważniejsze: światła długie i ładowanie - T10 w...
Wiem, że próbujesz się pocieszyć, ja to rozumiem, ale masło przy krótkich odcinkach się nie zrobi. Płyn ucieka w szybkim tempie, ponieważ ciśnienie - kompresja robi swoje. Po oleju się nie zorientujesz - w ten sposób tego nie sprawdzisz. Jak masz auto w garażu to odczekaj trochę, aż obcieknie z wody, otwórz trochę bramę i zapal silnik. Jak gdzieś jest...
Panowie, z tymi "motodoktorami", "ceramizerami" itp. wynalazkami, to był kiedyś gdzieś artykuł analizujący działanie tego. Wynikało z niego niezbicie, że te substancje wpuszczone w olej przyczyniają się do jeszcze szybszego zgonu silnika. Raz że rozpuszczają wszelkie laki, szlamy i osady powodując ich ponowne dostanie się do obiegu i części trących...
Od tego jest termostat, otwiera się do pewnego stopnia aby w silniku była stała temperatura, nie z grubej rury jak u cb. po odpaleniu najpierw jest obieg silnik-nagrzewnica, po to aby ludzikom było ciepło, jak się zrobi za gorąco termostat się otwiera i schładza silnik stopniowo, u ciebie termostat po nagrzaniu nie wie co ma zrobić i otwiera się na...
Bez termostatu płyn krąży po dużym obiegu więc silnik nie ma prawa się przegrzać zakładając, że reszta układu jest sprawna.
Oryginalnie jest tak jak na schemacie przy panelu sterowania, bo tam polaryzacja się zmienia w zależności czy się otwiera czy zamyka. Ot taki oplowski patent. Po prostu zamiast kupować ich transil z dolutowanymi 2 kabelkami za 75-89 zł chcę kupić w normalnej cenie w sklepie z elektroniką. Oczywiście nikt tam nie zdradzi parametrów ich wynalazku. Przy...
najprościej ,to klon. najłatwiej, to tech2 i kod immo. Decyzja należy do ciebie. Sam tego nie ogarniesz... Dodano po 16 Sprawdź tak: Instrukcja Wartość wymagana T001 Sprawdzanie: zwarcie/zwarcie do masy/przerwa w obwodzie prądowym zasilania napięciem Zapłon WYŁ Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z: B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne Zapłon ZAŁ Zmierz...
Termostat przełącza między dużym, a małym obiegiem cieczy. Jak na zimnym silniku, niedługo po starcie masz ciepły dolny wąż od chłodnicy to termostat przepuszcza i jest do wymiany, auto wolniej się wtedy nagrzewa (tyczy się to temp. silnika, a zimą też i ogrzewania) Na małym obiegu ciecz przepływa przez blok silnika, ewentualnie nagrzewnicę z pominięciem...
Sterownik póki co jeszcze "dziewica" - nienaprawiany i pewnie nigdy nawet nie wyciągany ze złącza. Błędy pojawiają się okresowo, ale całkowicie nieregularnie, zawsze na zimnym. Po dobrym nagrzaniu silnika i powtórnym uruchomieniu często silnik zaczyna pracować dobrze. Inne przyczyny na 99% wykluczone. Czasem check się nie zaświeci, a silnik po prostu...
Dzieki wszystkim za informacje !!!.Problem na szczescie rozwiazany.W koncu znalazlem warsztat (oczywiscie nie autoryzowany),ktory podjal sie zdiagnozowania i naprawy.Okazalo sie ,ze wylecial wezyk od serwa do wspomagania "czegos" do zamkniecia i otwarcia obiegu przewietrzania kabiny.
Witam wszystkich ! Mam taki problem: Wymieniałem ostatnio silniczek klapy obiegu wewnętrznego (taka otwierana półkula za schowkiem pasażera) w mojej astrze. Podczas operacji testowania wyciągnąłem wtyk wentylatora nawiewu (ten silniczek jest na nim zamontowany) i niechcący włączyłem zapłon. Chwilę przed tym testowałem wentylator na wszystkich biegach...
Taka sama jak w kontrolkach ladowania czy cisnienia aleju. Jak silnik nie pracuje to ani nie chodzi alternator, ani nie ma smarowania, ani nie ma obiegu plynu chlodzacego bo pompa nie pracuje. Dlatego na zaplonie bez odpalania silnika te kontrolki sie swieca. Sa w autach tez inne kontrolki, ktore moga sie zapalac po wlaczeniu zaplonu, ale po chwili...
1 jeżeli zapala sie przy jeżdzie ok 130km/h do wymiany przepływomierz. 2 w układzie obiegu wewnętrznego pęka ośka od klapy(słychać cykliczne cykanie klapy obiegu)czasami potrafi się przyblokować i jest OK.Idiotyczny patent .Silnik z dużą przekładnią przestawia klapę która jak dojdzie do końca sie blokuje silnik pracuje na zwarciu aż elektronika to wykryje...
Dzięki za wszystkie rady. Poziom płynu chłodzącego jest OK. Wcześniej silnik pracował normalnie w zakresie temp. 90°C÷95°C i w korkach gdy temp. podchodziła do 100°C włączał się wentylator. A wszystko nie tak zaczęło się gdy zmieniłem opony na zimowe, ale to raczej nie miało na to wpływu. Mam tylko jeszcze jedno pytanie czy wentylator załączać się powinien...
No wlasnie nie jest tak jak piszesz. Silnik nie pracuje caly czas. Wyjalem silnik i podlaczylem pod zasilacz. W czasie obrotu przytrzymalem oske i silnik sie zatrzymal. Po zatrzymaniu puscilem oske i nadal sie nie krecil, a napiecie bylo caly czas podlaczone. Gdy zmienilem polaryzacje ruszyl. Tak sie dzialo za kazdym razem. Rozebralem silnik i tam nie...
cześć tomek skoro napięcie ci dochodzi i zmienia polaryzację to niestety dołączyłeś do grona szczęśliwców i musisz sobie sprawić nowy. najlepiej wyjąć silnik dmuchawy - kilka torxów i masz na wierzchu. jak będziesz szukał silniczka to uważaj - są dwa rodzaje Behr i Bosch pozdrawiam
Witam wszystkich. Wczoraj podczas wymiany filtra przeciwpyłkowego zauważyłem że klapkę na silniku wentylatora wnętrza mam cały czas zamkniętą chociaż silnik był zgaszony. Uruchomiłem auto i zacząłem sprawdzać czy układ działa. Ale guzik - naciskając przycisk od obiegu zamkniętego widać jak siłownik drgnie ale nie zamyka klapki. Może ktoś już miał taki...
No to masz w sam raz. Jak się w lecie zbytnio nie wychyla za 100C to tak bym zostawił. Jeśli chcesz sprawdzać to właśnie sam sobie odpowiedziałeś: termostat lub chłodnica albo jedno i drugie. Albo teromostat się ciut za późno otwiera(lub za mało) albo nawet jak się otworzy to chłodnica jest przytkana i przy większych prędkościach pęd powietrza(przeciwny)...
W pozycji nawiew tylko na przednią szybę nie da się włączyć obiegu zamkniętego. Swoją drogą nie wiem czy to usterka czy efekt oszczędności ale u ojca w Astrze ten siłownik nie ma żadnego wyłącznika krańcowego/przeciążeniowego - chodzi bez przerwy i bardzo się nagrzewa, tzn. przełącznik tylko zmienia polaryzację napięcia idącego na silnik ale napięcie...
temat dośc często ,,obrabiany " miałem to samo , ja wymieniłem nieszczęsna chłodniczke w listopadzie -- ewidentnie się rozszczelniła , po demontażu widać gołymm okiem że tam gdzie miał krążyć płyn wydobywał się olej-- wymieniłem i do dziś walcze z pozostałościami mimo 2 krotnego czyszczenia całego obiegu , możesz zrobić tzw. obejscie i zobaczyć co...
Tak może to być jedna z przyczyn. Jeżeli termostat jest ciągle otwarty to płyn chłodzący krąży cały czas po dużym obiegu czyli też w chłodnicy. W takiej sytuacji podczas postoju jego temperatura po pewnym czasie osiągnie 90 st. ale gdy ruszysz będzie spadać a jeśli spadnie znowu do 50 czy nawet 30 to włącza się ssanie i spalanie rośnie. Poza tym silnik...
Witam temperatura 93-95 st. jest temperaturą pracy tych silników mam astre z takim motorem. Termostat otwiera obieg na chłodnicę przy około 93st. i podczas jazdy utrzymuje wartość 95st , oczywiście w korku temp może podskoczyć. Gdy temperatura osiąga ok.98st załancza się I bieg wentylatora II przy 102st. Niestety te motory nie są zbyt szczęśliwe ja...
Witam, odpiołem u siebie w astrze (1,7 DTI 75km) odme która jak wiadomo podpięta jest do układu wlotu powietrza do silnika przez turbine (Powstałą dziure w dolocie mocno zatkałem natomiast ten krótki wężyk (wychodzący z pokrywy klawiatury) który mi został skierowałem poprostu w dół i zostawilem). Auto chodzi fajnie i moim zdaniem lepiej ale niestety...
P.S. Ukręcony wirnik... Nie uważasz że jak by wirnik był ukręcony i wcale się nie kręcił to silnik by się szybko zagotował? Mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego tak myślisz? Może ja się myle. Kolego, może ja się mylę. Moim zdaniem do tej usterki może właśnie prowadzić brak wymuszonego obiegu. W Oplu, szczególnie tym się nie zagotuje. Ale ja się nie znam,...
wiec tak termostat i czujnik temp. wymienilem bo silnik byl nie dogrzany i nie osiagal temperatury 90 stopni podejrzewalem ze caly czas byl otwarty duzy obieg chlodzenia i dlatego wiecej pali i z tad te obroty , wiec najpierw wymienilem czujnik bo jest z tym mniej roboty a potem termostat i teraz temperature osiaga prawidlowa ale spalanie nie spadlo...
Foto nie mam ale zasilanie idzie od przewodu podciśnienia z komory silnika a drugi wężyk powinien byc podpiety do takiej gruszki przy komorze ogrzewania
Witam posiadam astre f z 93r. i zamontowałem sobie klimatyzację mam tylko jedno pytanie w samochodach z klimatyzacją montowany jest tzw. zbiorniczek podciśnienia , mała czarna skrzyneczka od której odchodzą dwa wężyki , dodatkowo z komory silnika idzie przewód podciśnieniowy a do włącznika obiegu wewnętrznego mam jeszcze przewód od silniczka sterującego...
moze i tak ale pojawił się nowyproblem mianowicie nie działa mi wentylator na 1-wszym biegu przekaznik się załancza ale wentylator nie startuje mechanik powiedział że to może być przyczyną bo obieg wody jest normalny.tylko niepokoi mnie troszke twardy wąż od chłodnicy do termostatu.może masz racje z tym termostatem.
Witam wszystkich. Mam problem z brakiem regulacji nawiewu w Astrze II z 2002r. 1,7 DTI z klimą i z klimatronikiem. Na panelu klimatronika po naciśnięciu przycisku - nawiew na nogi, czy nawiew na szbę - odpowiednie strzałeczki się zapalają - jednak silniczek odpowiedzialny za regulację przepustnic nie reaguje. Po sprawdzeniu - silniczek na pewno jest...
Często przyczyną obecności oleju w zbiorniczku wyrównawczym jest mała chłodniczka znajdująca się przed chłodnicą. Jest dwupłaszczowa. Z jednej strony jest olej a z drugiej płyn chłodniczy. W razie nieszczelności na grodzi, olej z racji wyższego ciśnienia dostaje się do obiegu płynu chłodniczego. Ja bym się najpierw przyjrzał tej chłodniczce zanim zajrzysz...
Witam. Mam takie pytanie wymieniłem dwa czujniki pierwszy przed termostatem, drugi w chłodnicy i mam taki problem, bo któryś się zawiesił i ciągle pokazuje 73 C i ani drgnie. Nawet jak przejadę 100 km po przekręceniu stacyjki pokazuje już prawidłowo ale rośnie do ponad 108 obieg wody jest ale nie słyszę wentylatora, żeby się załączał. Tech nie pokazuje...
Witam Wszystkich!! Mam problem z moją Asterką o tuż po raz pierwszy jakieś pół roku temu podczas jazdy samochód nagle szarpnął na piątym biegu i wyskoczyła kontrolka silnika, po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu kontrolka gasła . Z biegiem czasu takie sytuacje zdarzały się coraz częściej średnio z 2-3 razy na miesiąc i zawsze na piątym biegu ,...
Witam. Podepnę się pod temat bo w zasadzie prawie idealnie pasuje do mojego problemu. Mam Astrę z 97r. 1,7D. Zauważyłem, że nie włącza się wentylator. Sprawdziłem wszystko w układzie chłodzenia i takie wnioski: - termostat działa - chłodnica nie zatkana - wentylator na krótko działa - czujnik cieczy (dwubiegowy) w chłodnicy chyba padnięty bo: a) łącząc...
Pisałem tylko o tym z czym będzie problem. Czyli: - wskazanie temperatury silnika, sygnał PWM - światła przeciwmgielne - regulacja podświetlenia - sterowanie klimatyzacji i obiegu zamkniętego - wskazanie prędkości i poziomu paliwa, trzeba by zmodyfikować zawartość pamięci licznika żeby były poprawne. Resztę można śmiało podłączać tak samo jak w F-ce.
Lewe powietrze po prostu ciągnie, wystarczy zdjąć wężyk od obiegu zamkniętego nawiewów i już będzie kulał na 4 garze, a jak dłużej się tak pojeździ to zawory wypali.
W tym modelu lubiało lewe powietrze przez "obieg wewnętrzny kabiny" zassysać. Najlepiej odłaczyć.
Witam zakładam temat gdyż nie znalazłem szczegółowego opisu na forum , informacje są bardzo ogólne , a wiec mam kilka pytań dotyczących wymiany uszczelki głowicy w astrze g 98r 1.6 16v X16XEL. Sytuacja wygląda tak od pewnego czasu samochód brał płyn chłodniczy , mniej więcej 0,5 l w miesiącu przez okres 3 mies , ostatnio zaczął wyrzucać olej z pod korka...
Witam.Zakładam nowy temat, gdyż nie umiem znaleźć odpowiedzi na moją awarię. Mam silnik z18xe, zrobiłem remont silnika, odpaliłem auto, chodzi idealnie, nawet sie nim przejechałem ale jak wróciłem i samochod sie zagrzał zaczeły się problemy tzn. nie wkęca się w ogole na obroty a kolektor zrobił się czerwony z ciepła, po podpięciu pod komputer wywaliło...
Posiadam Opla Astrę F kombi z 97 roku, silnikiem 1,6 16V (X16XEL) i instalacją LPG Stag300, Zawolii, Tomasetto. Jakiś miesiąc temu wymieniłem termostat, bo wydawało mi się, że stary się zaciął i był włączony cały czas pełny obieg przez co silnik wolniej się nagrzewał. Zatankowałem też Pb98 do pełna (tylko na rozruchy silnika). Jakieś 2 tyg. po tym zauważyłem,...
Witam mam problem przy uruchamianiu silnika gdy jest zimno przy temeraturze ponizej kilku stoptni C powiedzmy ponizej +5C. Samochod uruchamiam na benzynie Objawy: Ciezki start, pierwsze obroty silnika po przekereceniu kluczyka bardzo powolne ale silnik odpala Spore drgania silnika w stosunku do tego gdy silnik odpali kiedy jest cieplo Te spore drgania...
SEED_29 co myślisz o tym co napisałem? Nie wiem co mam Ci napisać, z tego co napisałeś to już wiesz co jest czy co było przyczyną, takie objawy wskazują na zużyty parownik ale u Ciebie jest nowy, na myśl nasuwa mi się jeszcze kiepska drożność obiegu płynu chłodzącego przez parownik mam tu na myśli węże gumowe pozapychane bądź pozaginane. O zaworze...
Wymienia się klapkę z taką jakby ośką bo pękł plastik w ośce i się obraca silnik w niej ,nie wiem ja kto opisać cześć dostępna w ASO wymieniałem kilka razy prze...ne . Tak ma to Astra wymyślone że silnik dostaje prąd cały czas otwierasz otwiera klapkę i zatrzymuje na siłę silnik , zamykasz ,klapkę zamyka i dalej silnik jest zatrzymany na siłę aż się...
Zrób test na CO2. Ale przedmuch może być problemem szybkiego nagrzewania i przegrzewania się silnika. Sprawdź termostat, może się zaciął i nie otworzył. Obieg wody możesz sprawdzić ściągając odpowietrznik na małym obiegu przy pracującym silniku, woda powinna sikać małym strumieniem pod lekkim ciśnieniem. Ale jak coś mi świta to chyba układ odpowietrza...
Witam. Mam problem z ASTRA H 1.9 DTL 100KM z 2007 roku. Auto słabo zapala, tzn za drugim, trzecim lub jeszcze którymś tam razem. Błąd jaki pokazuje się w OP-COM to P0340-28 "Obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego - wartość poza wymaganym zakresem". W aucie było wymienione: - rozrusznik, ponieważ rozpadła się tulejka i ciężko kręcił; - świece...
Witam mam taki problem rano jak silnik jest zimny bardzo ciężko odpala. Pojechałem na komputer i wyświetla błąd " P0340-28 Obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego - wartość poza wymaganym zakresem" Został wymieniony czujnik na nowy i komputer dalej ciężko pali. Gdy się się odłączy czujnik samochód odpala dobrze:) Elementy które zostały naprawione:...
Dzisiaj trochę poeksperymentowałem z autem. Wywaliłem ten dodatkowy wynalazek, od silniczka obiegu zewnętrznego i wewnętrznego. Niestety nic to nie pomogło. Ale co zauważyłem. Po odpięciu akumulatora i ponownym wpięciu, pobór prądu wynosi 15mA. Jak zamknę auto i je otworzę to pobór wynosi 160mA i tak jest już cały czas. Jakby się jakiś sterownik od...
Witam. Mam problem z moją Asterką 1.4 100KM, dodam że jest to prawie nowe autko sprowadzone z Niemiec z przebiegiem 5000km. Wywala cały czas ten sam błąd raz po 100km a nieraz już po 30km jak mu odwali, brak innych oznak tzn. nie traci na mocy, spalanie ok, nawet ciężko wyczuć kiedy się to pojawia w czasie jazdy. W serwisie nie bardzo wiedzą co jest...
Witam Otóż mam problem z astra dzisiaj jak wracałem z pracy podniosła mi się temp do 95 stopni. I tak się utrzymywała gdy dojechałem zobaczyłem ze woda w zbiorniku tylko tak delikatnie leci ale przy dodawaniu gazu wogole nie ma żadnego obiegu wentylator tez się nie włącza. Aha i jeszcze jedno ten wąż co idzie z silnika ten górny jest wg pusty jak byście...
Byłem dziś u gazowników. Przedstawiłem im swój punkt widzenia na temat usterki. Maska do góry i oględziny. No faktycznie mówi gaziarz - coś chłodny ten parownik jak na 3 km trasy a na dworze plus 4 stopnie. Ponoć parownik jest wpięty szeregowo w krótkim obiegu. Umiejscowiony jest na pasie przednim między akumulatorem a wentylatorem. Podobno może się...
Witam, mam problem z dmuchawą w Oplu Astrze I z 1998 r. silnik 1,4 + gaz. Czytałem już wiele wątków na tym i wielu innych forach i nie znalazłem rozwiązania problemu. Tak jak w większości wypadków na początku nawiew działał tylko na 4 biegi i po ok 10 minutach całkowicie przestał działać. Wcześniej miałem problem z wodą dostającą się przez podszybie...
Witam serdecznie Pojawił się pewien problem może ktoś się spotkał już z czymś takim a wiec: Klient przyprowadziła auto OPEL ASTRA J kilometrów ma przejechane 41000 auto wcześniej się zagotowało i wywaliło płyn na zewnątrz, został zmieniony korek dalej to samo termostat wyjęty zrobiony duży obieg (z jakimś czujnikiem)-dalej to samo auto uzyska ok 104...
Panowie tam w dalszym ciągu występuje sonda rezystancyjna ,a nie napięciowa ,toż to jest jednak Siemens!!!!!! Dodano po 11 T001 Sprawdzanie: Sprawność Mechaniczna •Sprawdź mechaniczne działanie następujących komponentów oraz wszystkich podłączonych części: System wydechowy System wlotowy Wskazówka: Należy sprawdzić czy komponenty i wszystkie podłączone...
Witajcie. Ostatnio zauważyłem że klimatyzacja załączona z obiegiem wewnętrznym jak i zewnętrznym zaczęła schładzać silnik. Po pomiarze temperatury w wywiewu miernik wskazał aż 16 stopni a temperatura silnika z 97 stopni schładza do ok 88. Dobra sprawa na korki dla silnika i chociaż po schłodzeniu kabiny nie zakatarzę się.Czy sterowanie nadmuchem ma...
Porównasz temperatury z redukora i silnika czy nie ma rozrzutów - czy przypadkiem nie jest czujnik cos walnięty od silnika. I sprawdź sobie chłodnice bo ona nie może być tak samo ciepła od razu jak silnik bo wtedy będziesz miał winnego. Zresztą narazie na to wszystko wskazuje że masz obieg otwarty cały czas.
Co do czyszczenia przepustnicy to nie jestem pewien czy ona tego wymaga, bo zdejmując to czarne "pudło" przykrywające wtrysk to cały kanał łącznie z przepustnicą wygląda na bardzo czysty więc nie wiem czy poprzedni właściciel już coś przy tym grzebał (może właśnie tak popsuł te jałowe obroty) a może po prostu filtr powietrza bardzo skutecznie wyłapywał...
Zgodnie z zaleceniem podłączyłem się do samochodu przy pomocy Op Coma, O to co wyszło na klimatyzacji: "Łączna ilość kodów: 2 B0225 - Za niskie napięcie w obwodzie silnika klapki recyrkulacji pow (02) - Nie występuje B0226 - Za wysokie napięcie w obwodzie silnika klapki recyrkulacji pow (01) - Obecny"
Czy jest to elektrozawór wyglądający jak litera H ? Tak, to ten... Czy przez ten zawor nagrzewnicy może się auto przegrzewać ? Obieg nagrzewnicy odbiera część ciepła (tyle, że latem raczej nie załaczasz ogrzewania, więc pozostaje zamknięty), ale auto Ci się nie przegrzewa, to normalna temperatura na postoju, w czasie jazdy powinno być nieco mniej.
Witam! Posiadam problem z samochodem Opel Astra G rok 2000, silnik X16XEL. Problem polega na palącej się kontrolce Airbag. Po zdiagnozowaniu chińskim OP COM-em występują błędy: Łączna ilość kodów błędów: 3 00044 - Za słaby sygnał lub przerwany obwód lampki kontrolnej Nie występuje 00071 - Wadliwe działanie obwodu łącznoś- ciowego sensora bocznej poduszki...
Witam! Samochód to Opel Astra H 2008r 1.4 benzyna 90KM + LPG - Z14XEP, przebieg około 148000km. Posiadam otóż taki problem: Od pewnego czasu silnik na jałowych obrotach wpada w mocne wibracje (efekt jakby niedomykającego się EGR, ale tego nie sugeruję, tylko porównuję :) ). Przy jeździe z pedałem gazu na 30-60% auto bardzo szarpie. Podczas ruszania...
Witam, Mam następującą prośbę o pomoc w interpretacji kodu błędu po podpięciu samochodu pod OP-COM: P0380-06 Znalazłem w internecie informację że sam kod błędu P0380 - opisany jest następująco: Świece żarowe , Obieg prądu. A – Złe działanie Wiązka przewodów , Przekaźnik wcześniejszego żarzenia. , Bezpiecznik , Świece żarowe , urządzenie sterujące...
Cześć moja astra od ponad roku, sporadycznie potrafiła zgasnąć podczas jazdy. Po zgaśnięciu odpalała normalnie, usterka zaczęła się pogłębiać, auto gasło coraz częściej, po zgaśnięciu nie można było go odpalić przez kilka, kilkanaście minut, często wskakiwała kontrolka z kluczykiem albo kontrolka check engine albo dwie naraz. Obecnie auto nie odpala...
Jeśli nie przeszkadza Ci brak klimy to warto. Astry G są pancerne w konstrukcji i bardzo tanie w eksploatacji oraz naprawach. Sprawdź czy nie ma za dużej korozji. Już od 2001 Astry G nie wychodziły w pełnym ocynku, dla oszczędności robili tylko częściowy. A wersję Classic (a jesli to 2006 to właśnie Classic) tym bardziej są "oszczędnościowe". Z elektryką...
Witam! Mam problem z samochodem i nie wiem z której strony temat ugryźć, do kogo najpierw pojechać. Auto to opel astra F 1.7 TDS Isuzu, silnik TC4EE1. Pierwszy, mniejszy problem to fakt że jak samochód postoi dobę to podczas odpalania trzeba trzymać silnik na gazie przez około 5 sekund, ponieważ tak przerywa że inaczej albo nie zaskoczy, albo zaraz...
Jeszcze pytanie czy na zimnym silniku i gorącym jest to samo? To znaczy na małym i dużym obiegu? Płyn czysty?
Ok. Dziękuję za wyjaśnienia. Mam jeszcze dwa pytania. Czytałem , że jeśli zgasi się silnik przed zakończeniem wypalania DPF to przybywa oleju w misce .W jaki sposób "ropa" przedostanie się do obiegu olejowego. I drugie pytanie. Czy faktycznie podczas procesu wypalania DPF wydostaje się czarny dym z tłumika. Bo przy mojej astrze gdy czasami proces wypalania...
Zrobiło się cieplej, więc zamontowałem nowy silniczek (ASO) od zmiany kierunku nawiewu. I tu mam problem, bo silniczek nie reaguje na przełączane zmiany kierunku nawiewu. Wyłącznik krańcowy jest sprawny. Mechanizm przełączania klapek nasmarowałem i pracuje lekko. Klapka obiegu zewnętrznego/wewnętrznego, która jest za schowkiem chyba nie ma nic wspólnego...
Witam. Auto Opel Astra J 2011 z silnikiem 1.4 turbo. Po instalacji LPG KME węże od nagrzewnicy są chłodne mimo, iż cały układ chłodzenia gorący. Jak wiadomo Astra j ma termostat otwierany przy 103 stopniach. Nawet jak termostat już puści na duży obieg, węże od nagrzewnicy są dalej lekko ciepłe. Żeby auto zaczęło dobrze grzać musze wpaść na trasę i przejechać...
Zgadzam się, że nie ma krańcówek, ale nie zauważyłem w moim silniczku żadnego sprzęgła ciernego. Jest ośka silnika ze ślimakiem, dalej ślimacznica i przekładnia zębata złożona z kilku plastykowych kółek zębatych napędzająca dźwignię. Silniczek cały czas pracuje w jedną lub drugą stronę, aż napotka opór, to pracuje "na zwarciu" i wtedy się grzeje. Przez...
z tego co wiem, co jest wybite na termostacie - początek otwarcia to 97, a koniec 107st. Weź też pod uwagę, że silnik jest mały, a ma stosunkowo duże obciążenie - łatwo go rozgrzać. To też zaeży od Twojego stylu jazdy itp. Sprawdzić termostat (orientacyjnie) możesz w następujący sposób - uruchamiasz silnik i nie powinien się otworzyć od początku, tj....
A wpadłem na taki pomysł....wiem że nie jest to rozwiązanie dobre ale powiedzcie co myślicie oraz wypowiedzcie się o wadach i zaletach tego... Jeżeli pokrętło ogrzewania mam ustawione na max. zimne powietrze nagrzewnica jest zamknięta(jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie). A wystarczy że przekręcę pokrętło o jeden ząbek w kierunku ciepłego powietrza(akurat...
układ wewnętrzny masz mieć wyłączony, powinien być załączony wtedy gdy np. chcemy szybko zagrzać wnętrze samochodu. Potem należy przełączyć obieg powietrza na zewnętrzny. Filtr pewnie masz za schowkiem tam gdzie silnik dmuchawy- może być zapchany jeśli dawno nie był wymieniany.
czyli co uszkodzona uszczelka pod głowicą czy głowica a może jednak ta chłodniczka oleju? a skąd to kto może wiedzieć ? wywal na chwilę chłodnicę oleju i zmostkuj przewody wodne co tam wchodzą. potem wyczyść obieg wody i zobacz czy to samo się dzieje. Jak się nie dzieje to tak zostaw a jak się dzieje to uszczelka. Masz tu rozwiązanie tańsze i sam sobie...
posiadam opla astre 1.8 16v 1994roku silnik ecoteca oznaczenie silnika: C18XE mój problem polega na tym ze samochód nie dostaje paliwa... pompa paliwowa pompuje paliwo do wtryskiwaczy a samochód nie pali po wlaniu odrobiny paliwa w gaźnik samochód odpala usterka objawiła się tym ze ostatnio wieczorem przyjechałem do domu samochodem a na drugi dzień...