Witam.posiadam forda mondeo z 97 r.autko ma pewien problem,a mianowicie bije prawe koło przy hamowaniu.wymieniona tarcza i klocki ,końcówka drążka ,i sworznia,łożysko.nadal ten sam problem,gdzie szukac dalej.dodam ze części kupione markowe i nowe.pozdrawiam:cry:
Witam Mam taki problem otóż przy hamowaniu jak lekko nacisnę pedał to czuć bicie na kierownicy i samochód trochę żabkuje. Jak mocniej wcisnę hamulec to bicie ustaje. Myślałem, że to wina skrzywionej tarczy ale przetoczył mi sąsiad obie i trochę objawy ustąpiły, ale jak trochę więcej pojeżdżę to zaczyna znowu bić po kierownicy. Sąsiad tokarzem jest bardzo...
Witam, ostatnio dalem mechanikowi by wymienił szczęki, cylinderki + sprężyny oraz regulatory nowe. Wszystko wymienił, teraz podczas hamowania budą mi trzęsie, powiedziałem mu to i mówił, że jeszcze bębny przydałoby się wymienić. No i wymieniłem i nadal to samo. W czym problem?? To napewno od hamulców z tyłu bo podczas jazdy zaciągnąłem lekko ręczny...
Witam! Borykam się z problemem tak jak w temacie. W aucie wymienialem klocki z przodu, przy okazji oddałem tarcze do przetoczenia(było bicie przy hamowaniu), gdyż były jeszcze w dobrym stanie i nie wymagały wymiany. Poskladalem wszystko, jazda próbna a tu zonk, dalej bije przy hamowaniu-w dodatku wydaje mi się że jeszcze mocniej. Pomyślałem ze to może...
Pytanie co jest z tyłu tarcza czy bęben Z tyłu jest tarcza, jakieś 3 m-ce temu robiłem u mechanika hamulce, przód wymieniałem tarcze oraz klocki (na jednej tarczy była skaza i czuć było bicie przy hamowaniu) Z tyłu nie było żadnych problemów, skończyło się na rozebraniu, przesmarowaniu i złożeniu. Tłoczki nie były zapieczone.
okazało sie że gostek jak wymieniał tarcze stwierdził że klocki są dobre i zostawił stare.a najpierw była gadka że wymienił :/ założyłem nowe, pedał przestał bić.Ale i tak jest coś nie tak. Przy większych prędkościach gdy zaczynam hamować trzęsie niekiedy całą kabiną.:| pozd
Problem polega na tym ,że przy hamowaniu -już podczas końcowego etapu hamowania-przód auta zaczyna "bujać" na boki.Podczas jazdy nic się nie dzieje tylko właśnie podczas ostatniego etapu hamowania.Stwierdziliśmy ze znajomymi ,że to mogą bić tarcze-także szykowałem się na zakup tarcz i od razu klocków.Ale wczoraj zauważyłem,że jedno koło ma rozmiar 175/70/13...
Witam. Dzisiaj podczas jazdy zaczęło mi coś glucho bić, wraz z narastaniem prędkości. Koła w porządku, żadne drgania na kierownice nie przenoszą się, także przy hamowaniu. Przeguby też odrzucam. Bicie wydaje się słychać z przodu., ale dokładnie ciężko określić. Obojętnie czy jadę na biegu czy wrzuce na luz bicie nie ustaje.
Witam Tylnie lewe koło w astrze F 94R HB nie hamuje. Przy hamowaniu czuć silnie bicie na pedale hamulca. Przy hamowaniu recznym podczas jazdy czuc bicie. Co może być uszkodzone ? Hamulce bębnowe. Jeżeli mogło by to wpłynąć to przez dłuższy czas była założona krzywa felga na tym kole.
niestety czesciowo plastiki nie przezyly - te zabezpieczajace tulejke przed wypadnieciem, opaska zalatwila sprawe. pacjent przezyl, chociaz pomimo wymiany lozysk i amortyzatorów 'skacze' po pralni przy rozpędzaniu/hamowaniu. dziękuję za pomoc!
Po pierwsze tarcza. najlepiej sprawdzic przyrządem, czy ma bicie. Po drugie, skoro masz brudny tłoczek, to gumy są uszkodozne i przez nie dostaje się brud. najlepiej rozebrac zaciak, przeciścić, założyc nowe gumy i odpowietrzyć. Od tego bym zaczął. Tłoczek mógł sie zatrzeć i nie odbija. A koło nie grzeje się?
Raczej na odwrót, przy wyższych prędkościach powinno być czuć tak zwane bicie. Podjedź na "szarpaki"
Witam- postaram się doradzić jak domowym sposobem przywrócić stabilność przy hamowaniu-ja odkręciłem zacisk hamulcowy-śrubami od koła poprzez podkładki dystansujące grubość felgi skręciłem tarczę z piastą ,-przymocowałem pręt w kształcie C do miejsca gdzie łączy się zwrotnica z amortyzatorem (zacisk stolarski lub imadełko) drugi koniec C przypasowałem...
Przed wymiana tarcz był tylko problem z biciem przy hamowaniu. Przez chwilę był spokój a później znowu się nasiliło.
Witam potrzebuje pomocy otóż wymieniłem taśmę airbag w moim pasku i mam teraz problem z hamowaniem . Jak hamuje prz większej prędkości to odczuwam coś takiego jak bicie na kole i pedale co może być powodem przed wymianą tej taśmy było ok.
bicie bez hamowania to zdecydowanie wina opony. pozdr
Może temat już dawno zapomniany, ale problem został wtedy rozwiązany i problem nie wynikał z bicia tarcz ani od strony hamulców. Problemem było łożysko w pieście miało bicie (luz) i przy hamowaniu dochodziło do skupiania siły na tym właśnie łożysku co powodowało przeniesienie na kierownicę. Po wymianie łożyska problem zniknął.
Witam. Czy ktoś może powiedzieć jakie dopuszczalne bicie może mieć półoś napędowa mam 2 półosie oryginały tylko że używki i na tokarce jedna miała pół milimetra bicia przy frezach a druga około 0,8 mm. czy takie bicie jest dopuszczalne aby nie występowały żadne drgania podczas jazdy? Będę wymieniał ponieważ prawa bije podczas szybszej jazdy około 140...
Ja się męczyłem z biciem przy hamowaniu kilka lat bo mechanicy do których oddawałem auto na wymianę tarcz nie potrafili zdiagnozować przyczyny. Cztery razy wymieniałem na nowy komplet przód i trzy razy tył, dodatkowo toczyłem stare i za każdym razem dawałem nowe klocki różnych firm i bicie zawsze powracało po około 1000km. W końcu zacząłem czytać różne...
Mercedes W220 S500 4matic automat Podczas hamowania pulsuje całe auto. Nie są to dragania, tylko pulsowanie jak sinusoida. Szczególnie odczuwalne przy lekkim hamowaniu z niskich prędkości (40-60km/h). Sam pedał nie pulsuje, a kierownica nie "wariuje". Hamowanie z dużych prędkości, czy mocniejsze naciśnięcie hamulca jest idealne. Sprawdzone bicie tarcz,...
Witam Mój problem polega na tym ze podczas hamowania pojawiaja sie stuki, drgania które przenosza sie na kierownice. Ma to miejsce przy predkosciach w okolicach 100km/godz, choc nie ma na to reguly. No ale od poczatku: sierpien 2004 wymiana tarcz hamulcowych z przodu, bo stare byly zuzyte i byly drgania na nowych na poczatku bylo wszystko ok. Po kilku...
Też tak mam, ale tylko na letnich kołach (niższe i szersze od zimówek, na alufelgach). Koła są wyważone, wibracje pojawiają się tylko podczas hamowania i tylko w wąskim przedziale prędkości (70-90km/h). Sądzę, że albo to jakieś luzy w zawieszeniu albo coś nie tak z felgami lub oponami, bo podczas hamowania nacisk na przednią oś jest największy i wszelkie...
Jak nie ma mikrometru to mozna przy podniesionym "kole" ,jak na rysunku ,przy ZACIAGNIETYM HAMULCU RECZNYM, przy zachowaniu szczegolnej ostroznosci , przy przykreconej tarczy ( bez kola ) , wrzucic bieg i przy obracajacej sie tarczy ocenic czy rowno sie "toczy". ( np. przylozyc suwmiarke na nieruchoma czesc zacisku hamulca i wysunac suwmiarke w strone...
kola byly wywazane juz ze trzy razy przy zmianie opon ,takze to wykluczam. a co do odpowiedzi jerrego , ja nim nigdzie nie uderzylem ,ale nie wiem czy nie zrobil tego poprzedni wlasciciel bo gdy go kupilem , byl zuzyty lewy swozen wachacza i amortyzator byl jak mechanik stwierdzil wybity(zlamany) takze bardzo prawdopodobne, ale jakby byla krzywa piasta...
hamowanie z prędkości 40-50 km/h. ponadto podczas działania abs czuć "bicie" na pedale hamulca,czego ja nie odczuwałem. czy to możliwe,że po jednokrotnym awaryjnym hamowaniu z 50 płyn się zagotował? Czy prawdą również jest to, że w różnych częściach układu płyn może być w różnym stanie? miernik wkłada sie do zbiorniczka a jako takiej cyrkulacji płynu...
Nie ma możliwości jeśli ściąga to na pewno jakiś problem jest po pierwsze dokładnie sprawdzić ciśnienie w ogumieniu po drugie dokładnie sprawdzić zaciski czy się nie zacierają na prowadnicach i czy samo regulatory w zaciskach działają prawidłowo zakładam że oba koła hamują tylko auto ściąga,pomiar ciśnień roboczych na siłownikach czy nie ma różnicy,i...
Witam. Bicie jest cały czas czy podczas hamowania tylko? Podnieś auto i zobacz czy czy widać coś po oponach jak koła się obracają albo zamień tył z przodem i czy jest jakaś różnica. A jak mówisz że stało się to po wymianie hamulców to bardzo prawdopodobne że krzywa tarcza albo nie doczyszczona powierzchnia na piaście do której tarcza przylega. Sprawdzanie...
Tylko tarcza była wkładana w tokarkę i było tylko minimalne bicie. Ślusarz rzekł, że od tego nie powinno telepać ale profilaktycznie tarcza została przetoczona i nic to nie dało. A piasty były zakładane dwie inne i qpa.:?: Może jeszcze powiem, że od jakiegoś czasu pojawiło się wycie dochodzące jakby właśnie z lewego koła. Wycie pojawia się gdzieś przy...
ale kontrolka się nie pali ABS-u. Jeszcze jedno a czy przyczyną może być to że samochód stał 3 miesiące; zerdzewiały tarcze? Może trzeba je dotrzeć ? Kontrolka ABS nie ma nic spólnego z drżeniem kierownicy przy hamowaniu, ABS sobie odpuszczamy jak działa. Mogły zrobić się strupy z rdzy i masa metalu jest nierównomiernie rozłożona i stąd te bicia. Pojeździj...
witam!mam podobny problem tylko jak hamuje to raz na jakis czas(ale rzadko) czuje pod pedalem duze bicie ,metaliczny stuk kolega tutaj wyzej adam 1 1 wspominal "Podciśnienie (do serwa) nie skacze , aż tak żeby szarpało "heble" . i mi cos szarpie i stuka pod pedalem jak mocniej przyhamuje ale tylko jak mocno hamuje bardzo bylbym wdzieczny gdyby ktos...
Chętnie się z nią zapoznam. Proponuję zapoznać się z budową i mechanizmem działania regulatora odśrodkowego. Którego tam nie ma. Po drugie jak sama nazwa wskazuje, regulacja odśrodkowa zależy od obrotów. A obroty pompy hamując silnikiem nijak się mają do pedału gazu. Bo pompa tam jest na sztywno napędzana. Paranoja. Ja nie pytałem, ja wiem że tam żadnej...
Witam, mam problem z ciągnikiem siodłowym VOLVO z 2007r. W całym układzie c.s.+naczepa nie słychać żadnych ubytków powietrza, a dosyć często zdarza się że auto jadąc w korku podczas częstego hamowania nie dobija powietrza. Zejdzie do ok 3-4atmosfer i ponownie zacznie bić dopiero po dłuższej chwili (nawet kilka minut). Wymieniałem już zestawy naprawcze...
Miałem identyczny problem w passacie, przy mocnym hamowaniu przy dużych prędkościach tłukło aż bałem się że coś się zaraz urwie, zmieniłem tarcze z przodu na nowe (stare miały już minimalną grubość) i gigantyczne bicie znikło ale dalej coś bije, potem zaopatrzyłem się w czujnik i wyszło przód 0,02 obie, tył 0,04 i 0,08 - tą pewnie czuje przy hamowaniu....
witam. Problem występuje w samochodzie volvo fl6. Podczas hamowania występują dosyć mocne drgania całego pojazdu (nieodczuwalne na kierownicy). Na przeglądzie zero luzów w zawieszeniu, tylko prawy tylny zacisk ma znacznie niższą sile hamowania niż lewy ok. 50%). Zmierzone bicie przednich tarcz (tarcze pełne). Wynik to 0.15mm na prawej i 0.04 na lewej....
Witam Mam problem w moim VW Golf MK4. Przy hamowaniu z niewielkich prędkości pojawia się szarpanie (nierównomierne hamowanie?) / bicie - najczęściej zauważane podczas dojeżdżania do świateł. Uczucie i efekt podobny do hamowania na pofalowanym przed światłami asfalcie, niestety nawet na idealnie gładkiej nawierzchni problem występuje. Przy hamowaniu...
Tarcze toczone były u profesjonalnego tokarza i zaraz po założeniu zaczęły bić, dodam też że w tym samym czasie jak był wymieniany smar w przednich zewnetrznych przegubach i zaraz po zlozeniu tych podzespolow, udaniu sie na probe tak odrazu zeczlo byc sluchac stukot metaliczny podczas hamowania cos na zasadzie jakby mlotkiem uderzal w tarcze.
Ale podczas hamowania nie czuje drżenia czy bicia na kierownicy.. Ale tarcze mogą być problemem? wyglądają dobrze, jedynie na dole mają po troszkę rdzy, a tak to w porządku, ale pewnie trzeba by je zmierzyć. Mam też już luz na łożysku amortyzatora prawym, czy to jakiś wpływ mieć może?
Witaj, moim zdaniem problem będzie leżał po stronie wibracji, skorodowanej tarczy kotwicznej lub zardzewiałej linki. W pierwszej kolejności można sprawdzić czy koło obraca się lekko bez żadnych oporów następnie zaciąg mocno ręczny i powoli zwolnij, sprawdź ponownie czy koło obraca się lekko i nie generuje hałasu. Następnie należy sprawdzić bicie bębna...
napisał "przy ostrym hamowaniu prawie w ogóle pulsowanie nie występuje ale gdy powoli hamuje to zazwyczaj to wystepuje" co uwazasz za ostre hamowanie ??? jezeli takie troche mocniejsze bez plokowania kól to dalsza twoja wypowiedz "ale gdy powoli hamuje to zazwyczaj to wystepuje" skłania mnie do tego ze masz pokrzywione przednie tarcze.... Dodano po...
Witam, i tu masz racje, przedewszystkim trzeba taki silnik dokładnie pomierzyć i pasowania dobrać raczej z dolnego przedziału ze wzgledu na max warunki termiczne. Można mu również podnieść stopień sprężania 5-8% , jaki jest kod tego silnika? może doloty i wydechy powiększyć? :D zmienić kolektor wylotu, ale czy masz mozliwość hamowania tego silnika bo...
Większość forumowiczów napisze że tarcze i klocki ale niestety to nie to.jesienią 2013 zaczeło mi telepać podczas hamowania. Wymieniłem tarcze i klocki na nowe wentylowane.miałek opony zimowe. Bicie nie ustało, Wymienione tarcze i klocki na przodzie i problem znikną..
strasznie bije mi koła z przodu Kiedy to się dzieje? Jakie prędkości, czy cały czas czy tylko przy hamowaniu. Podałeś za mało okoliczności, z tego co napisałeś może być wszystko, od jajowatych opon po krzywe półosie jak i zepsutą wyważarkę w wulkanizacyjnym.
A sprawdzałeś czy buda nie jest krzywa? Może po spotkaniu z drzewem krzywo go wyciągnęli i auto nie trzyma geometrii. A co to ma wspólnego z biciem przy hamowaniu? 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Ostrzeżenie.
Witam, w moim punto podczas jazdy słychać dziwny warkot kół, im wieksza prędkość tym warkot bardziej słyszalny, dodam także że przy hamowaniu za każdym razem słychać skrzypienie, w takim samym rytmie jak na filmiku niżej słychać również kierownica drga prawo lewo [youtube][/youtube][/film]
Witam . Mam następujący problem . Kierownicą bije przy prędkościach pomiędzy 80-100km/h . Szczególnie mocniej jest to odczuwalne przy porannej jeździe gdy auto całą noc stało . Jednak problem występuje cały czas . Opony zostały wymienione , dwukrotnie wyważone koła a następnie również z testem drogowym ,więc myślę ,że koła można zostawić w spokoju ....
Witam, mam problem w moim Polo 1.4 16v. Podczas jazdy z prędkością między 50-90km/h odczuwam co jakiś czas drgania/tarcie na tyle samochodu. Dzieje się to niezależnie czy jestem na zakręcie czy jadę prostą drogą. Zależy mi na diagnozie tego problemu i czy jest to coś poważnego. Nie wiem czy problem leży gdzieś w zawieszeniu czy może np. w układzie hamulcowym...
Napewno dziś tam zajrze i dam znać. W ubiegłym tygodniu zmieniłem tarcze w drugim aucie A5 i są takie same. Tam drgały przy hamowaniu ale jak rozbiorę i wyczyszczę zacisk to podmienię dla próby
Miałem taki myk w mkI 96. Zgięty był wahacz czy jak się ta wleczona belka nazywa w tylnym kole (po biciu i klepaniu przez złotą rączkę). Co jest w Twoim wypadku -> jasnowidze.
Właśnie, skąd to założenie, że tarcze i klocki dobre... zdjąć koło, zapiąć czujnik zegarowy i sprawdzić bicie tarczy, czasem wystarczy 5 setek bicia zeby był taki efekt. Kolega ma rację, czasem nowe tarcze po 500-1000km sa do niczego pozdrawiam
Może tarcza fabrycznie ma bicie ,wade .Stąd te pulsowanie. Jakiej firmy są te tarcze (chińszczyzny nie brakuje na rynku pod różnymi nazwami)
sprawdz przeguby może wał napędowy bije sprawdz bicie i wyważenie
Dokładnie - tarcze do wymiany ( lub przetoczenia ) przerabiałem to nie raz. Gorzej jak się założy złom ( podróbę ) na wymianę i mimo, że nowe, zaczynają bić po kilkunastu tyś. km ... Sprawdzić czy grubość jest jeszcze dopuszczalna by ew. przetoczyć ( czego się niby robić nie powinno, ale jak zrobi to ktoś z głową na karku, będzie jak nowe - choć cieńsze...
Nie zrozumieliśmy się. Ja pisałem o tym, że w przypadku bicia tarcz wentylowanych toczenie nie daje oczekiwanych efektów a nie, że nie jest wykonalne. Bicie przeważanie powraca po mocnym rozgrzaniu tarcz. Mniejsze lub większe ale powraca. Bo przecież to bicie nie jest wynikiem działania zewnętrznej siły fizycznej, która by tarczę wygięła. Tylko zmian...
Kontrola bicia tarczy hamulcowej do zrobienia, później to samo na samej piaście. No i to co ogór napisał. Co to znaczy "luzów raczej brak", to są czy ich nie ma?
Tarcze są nowe. Na kierownicy nie czuć bicia. Bicie czuć tylko na pedale...
Skoro hamuje jak należy, nie ma bicia na kierownicy i na pedale. To napisz jeszcze jakiej firmy i jaki typ klocków założyłeś. I na tyle piszesz o wymianie cylinderka i szczęk, bęben też wymieniłeś? Napisz też proszę co tam założyłeś. Ja ci napiszę tak. Wygląda mi to na klocki hamulcowe do wyrzucenia. Kiedyś w Astrze 5 lat temu wymieniłem przód bo tego...
Witam! Posiadam escorta z 96 roku z silnikiem 1.3 i od długiego już czasu podczas hamowania w czasie jazdy powyżej 60km/h strasznie drga przód auta i kierownica...po prostu niemiłosierne bicie. Podczas zmian kół na letnie widzę już, że tarcze raczej nadają się do wymiany i podjechałem na stację diagnostyczną i posprawdzali mi wszystko i miałem do wymiany...
Sugeruje raz jeszcze rozkręcić to co było wymieniane i pożadnie wyczyścić z rdzy i brudu zwłaszcza prowadnice klocków hamulcowych ,piaste ..itd potem na uniesionym przodzie uruchomić silnik włączyć 2 bieg i obserwować jak kręci się całość i jakie jest bicie kierownicy ,można też założyć koło i sprawdzić wizualnie jakie ma bicie same koło lub czy sama...
Rozwiązałem problem. Dla potomnych napiszę co zauważyłem. Nie jest to pierwszy kiedy zauważyłem że w warunkach (if(...)) kiedy porównujemy wartość zmiennej z jakąś liczbą to lepiej jest tę liczbę zapisać w postaci szesnastkowej. Polecam też inicjalizować zmienne wartością w postaci HEX. Do złych wniosków dochodzisz. Kompilator dokładnie tak samo postrzega...
Twoje podejrzenie jest jak najbardziej słuszne. Mogą też byc zasyfiałe tłoczki lub źle zabezpieczone klocki po nieudolnej wymianie. Do bicia na kierownicy dochodzi buczenie?
Jeżeli bicie w miarę hamowania coraz większe to tarcza pęknięta i się rozszerza od temperatury i sie krzywi. Widziałeś kiedyś pękniętą tarcz? Chyba nie. Ostrzeżenie za wypisywanie głupot.
Tarcze hamulcowe krzywe. Na oko nie poznasz. Czujnik zegarowy wykaże bicie.
Tarcze mają bicie, jeśli kierownica drga przy hamowaniu to zwichrowana tarcza. Dodatkowym objawem jest pulsowanie pedału hamulca.
Pio art , czyli jedyny powód tarcia i bicia to coś krzywego?chłopie dowiedziałeś sie od kumpla ? A jeżeli jest huczenie i bicie idące od łożysk lub tulejek wachacza to też są krzywe ? Prosze Cie , nie słuchaj rad kolegów , uwierz mi że pomimo tego że dopiero sie ucze mam w tym doświadczenie i znam sie na tym zaufaj mi. Po za tym to nie jest temat na...
Witam mam pewien kłopot z samochodem jak z tematu. Podczas jazdy, przy hamowaniu (hamulcem nożnym) zatrzymuje się jakby skokowo, impulsowo. Na kierownicy nie czuć żadnych drgań przy hamowaniu, jedynie czuć, że samochód nie zatrzymuje się płynnie. Czy takie objawy świadczą o "zwichrowaniu" przednich, czy tylnych tarcz? Czy zawsze zwichrowanie przednich...
Witam ponownie. Dzisiaj ponownie rozebrałem hamulec (chyba już piąty raz!) A ja skłaniał bym się że to jednak szpilka haczy(śruba)koła.Może jest coś z felgą.Zamień koła i spróbuj. Koło zmień razem ze szpilkami.Wytarcie na szpilce będzie widać pod kątem na końcu gwintu.Może być bardzo mało widoczne. Dzisiaj zamieniłem całe koło z przodu na tył i z tyłu...
Teraz założone są tarcze i klocki Hella.Pracujemy we dwóch na warsztacie i Helle zakładamy często i nie ma żadnych reklamacji.Do własnego golfa założyłem taki komplet i hamulce są bardzo dobre bez żadnych bić.Piasty właśnie zostały kupione i mam zamiar je wymieniać,ale wcześniej sprawdzę bicia na starych.Miałem taki kłopot kiedyś w Mondeo 2000 rok.Zmienione...
Cześć, w BMW 525 e34 1992 podczas niezbyt mocnego hamowania występują drgania nadwozia i kierownicy. Bicie tarcz przednich prawa 0,07 mm, lewa 0,05 mm. Grubość tarcz w normie. Bicie samych piast 0,02 mm. Usunięta korozja pomiędzy tarczą, a piastą. Brak luzów w zawieszeniu, układzie kierowniczym. Można się przyczepić jedynie do krzyżaka kolumny kierowniczej...
Jeśli drży mocniej ze wzrostem prędkości to tylko od krzywizn albo ważenia elementów wirujących - luzy w zawieszeniu nie mają z tym wiele wspólnego. Jeśli sprawdzałeś na 3 kompletach kół to może my je wykluczyć, w zasadzie najlepiej założyć na próbę z innego sprawnego auta, bo na własnych kompletach może być to samo, bo ważone u tego samego wulkanizatora...
Moto -kord dobrze podpowiada, sprawdzić bicie tarczy hamulcowej !!
Na podnośniku pokręć kołem i sprawdź, czy tarcze nie bają "bicia". Może ktoś nie oczyścił powierzchni piasty i tarcze falują. Do tego celu potrzebny będzie czujnik zegarowy. Wykonać pomiar bicia tarcz i samej piasty.
Sprawdzałeś bicie piast i tarcz przy montażu?
Stwierdził, że jest bicie tak 0.8 - 1 mm No cóż. Dalsza część bajkopisarstwa. Czyżby samochód uzyskał takie bicie bębna przy wytwarzaniu i przez 12 lat nic nie zmieniało się? ale pewnie ideału nie ma skoro ręczny jednak poszedł w górę, łapie wyraźnie wyżej, czuje pod ręką że A więc trzeba regulować. Być może coś niedobrze z samoregulatorem. A wreszcie...
A co Ci da założenie nawet pozłacanych tarcz na już skorodowane piasty? nie uzyskasz geometrii (bicia tarcz) na poziomie 0,02mm. Przy wyższym biciu można takim czymś jeździć co najwyżej do kościoła w niedzielę. do prestiżowego auta - na wioskach na pewno :-?
Witam wszystkich. W moim aucie to samo było. Koło z prawej strony przy hamowaniu biło i też wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe:!: Po kilku dniach okazało się że to był wahacz przedni, jak go wymienili poprawiła się jazda... spróbuj i ty. Może ty też masz to co ja. Pozdrawiam :D
Pytanie do automix: Mam scenica 2002 1.9DCI w automacie. Dałem go do warsztatu, żeby wymienił mi olej w skrzyni-no i po wymianie zaczęły się problemy ze skrzynią. Ale po kolei: "mechanik" pomylił korek wlewu oleju i odkręcił śrubę, która znajduje się po prawej stronie od tego korka. Po wlaniu oleju (Dextron II) auto nie nadawało się do jazdy (zapaliła...
Rozebrać półoś z przegubów i w tokarke :) Sprawdzić czy prosta. Szczerze nie wydaje mi się, widziałem pęknięte ale nie krzywe. Raczej piasta Tutaj z kolei odczuwalne było by bicie podczas hamowania. Skłonił bym się do dokładnego sprawdzenia zawieszenia zarówno samochodu jak i silnika. Być może tu jest problem?
Witam. Od pewnego czasu w moim aucie BMW E36 318is 97r przestał działać ABS. Wcześniej nie miałem z nim żadnych problemów, ABS działał normalnie Nie wiem czy awaria ABSu ma związek z biciem kierownicy przy hamowaniu, ponieważ wcześniej gdy ABS jeszcze działał bicia kierownicy w ogóle nie było. Pojawiające się stopniowe coraz to większe odczuwalne bicie...
Przeczytaj podlinkowany 5 post. Cofnij się kilka stron. W jakiej pozycji masz ten wystający bolec do pneumatyki? Wciśnięty, może ograniczać przesuw drugiego tłoczka. Nie rozbierałem, ale na logikę może. Tłoczek wewnątrz zmniejsza przepływ płynu, czy się przesuwając, zwiększa objętość jednego układu hamulcowego. Są dwa. Lewy i prawy. Lewy zwiększy objętość,...
To się trze tylko w jednym miejscu czy na całym obwodzie tarczy? Jak na całym to możliwe że masz uszkodzony zacisk i on nie odbija. Zobacz czy dźwignia od linki na zacisku opiera się o "zderzak" na zacisku po spuszczeniu ręcznego. Mogą być też prowadnice zapieczone i nie ruszają się w jarzmie. Jeżeli jest to ocieranie punktowe to tarcza bije. Nie oznacza...
Witam! Chciałem przedstawić swoją pierwszą oficjalną i w tym stopniu dopracowaną konstrukcję. Fakt jeszcze jest troszkę do pracy nad wyglądem zewnętrznym, ale już ogólnie to wszystko zrobione zostało. Ogólne założenie projektu to było zbudowanie suba do VW Polo, i uzupełnienie dolnego pasma przenoszenia które jak wiadomo głośniki samochodowe 165mm...
Chłopaki szykujcie chmiel Czujniki ABS macie raczej sprawne, ale tarcze pogięte.Prawdopodobnie udało Wam się wjechać w kałużę z gorącymi tarczami. Pojedżcie na diagnostykę i sprawdżcie bicie na wskażniku przy teście hamowania najlepiej przy 2-3 stopniach nacisku na pedał.Będą spore różnice między kołami i wyrażne tętnienie wskazania/ z różną amplitudą/.Przy...
Hmm ale biło by to przy określonej prędkości ? Wygląda mi to tak, jak by przy 50km/h bicie zrównywało by się z amplitudą Mc'persona. Przy krzywych tarczach było by to wyczuwalne przy różnych prędkościach i przede wszystkim przy hamowaniu. Czy się mylę ?
Witam posiadam seata ibizę 2000r 1.4. Mam co chwile problem z tarczami. Po przejechaniu 1000 km lub więcej tarcze wichrują się .Wszytko zaczęło się od tego ze zmieniłem tarcze i klocki na nowe. Po przejechaniu ok 1000 tarcze zwichrowały się, więc przetoczyłem je, niestety po paru tygodniach problem wrócił.Więc postanowiłem kupić jeszecze raz klocki...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Oczyściłeś piasty na powierzchni styku z tarczami? Bicie mogłoby spowodować rdza/brud na piaście, ale niby za pierwszym razem tarcz nie zdejmowałeś? Zdejmując i zakładając można je założyć w innym położeniu, obrócone o szpilkę (90°) lub dwie (180°) i może bić. Te wcięcia pod sprężynki klocków? nasmarowałem tłoczki hamulcowe i prowadnice. Pod osłoną...
Witam Mam opla calibre z 94 roku z "trzęsącą się kierownicą". Jestem jego 2 -gim właścicielem. Autko było sprowadzone w 2003 z Holandii. Problem polega na tym, że przy predkości pow. 110km/h zaczyna drżeć kierownica. Wszyscy mądrzy specjaliści twierdzili, że to wina felg. Felgi mam nowe - sprawdzone na maszynach, opony - nowe sprawdzone - w 3 różnych...
Witajcie Koledzy, pozwalam sobie odkopać ten wątek, bo mój problem jest niemal identyczny. Kilka miesięcy temu kupiłem używanego Seata Ibizę. Od razu po zakupie auto trafiło do dużego, sieciowego warsztatu na wymianę rozrządu. Ponieważ pozostawał około miesiąc do przeglądu rejestracyjnego, a warsztat ów miał ścieżkę diagnostyczną, poprosiłem o weryfikację...
jeden z tych kompletów był toczony I to niby pomogło na bicie? Wygląda na to że u żadnego prawdziwego mechanika ten samochód nie był. Pomogło na tyle że przy hamowaniu nie było odczuwalne bicie na kierownicy ale po pewnym czasie jak pisałem problem bicia wrócił.....
Witam Znajomy poprosił mnie aby zawiózł samochód do znajomego mechanika bo on nie mógł wiec tak uczyniłem mechanik wymienił tarcze , klocki hamulcowe ABE( pan w sklepie zachwalał) wahacze, końcówki drążków była robiona zbieżność , prostowana felga Podczas jazdy powyżej 40 km/h gdy wciśniemy pedał to bije w pedał i kierownice gdy jedziemy poniżej 40...
To fragment zaleceń serwisowych ATE dotyczących bicia na kierownicy w BMW E46: Bicie na kierownicy przy hamowaniu z prędkości 130-160km/h. przyczyna: wrażliwość osi przedniej zalecenia dotyczące serii do lutego 2001r. - wymienić przegub kolumny kierowniczej (do 10/99). Stary model ma oznaczenie Fa Lemforder i obramowana liczba 50. Wymienić na zmodyfikowany....
Witam, mam problem z blokującym się lewym tylnym kołem. Objaw jest taki, że koło blokuje się dość mocno po zaciągnięciu i zwolnieniu hamulca ręcznego - ledwo mogę kręcić kołem (auto na podnośniku). Podczas normalnej jazdy i używania tylko hamulca nożnego, problem prawie nie występuje, czasem lekko przyblokuje, znacznie mniej niż w przypadku ręcznego....
przetoczone zostały bębny Bębny się wymienia a jeśli toczenie to na specjalnej wytaczarce do bębnów. Poza tym powiększanie średnicy bębna powoduje zmniejszenie siły hamowania. Myślę że tu jest powód pulsowania pedału- bębny mają bicie bo zostały źle przetoczone. Pedał nie pulsuje przy lekkim hamowaniu bo w zasadzie wtedy hamuje tylko przód a z tyłu...
No i tym sposobem z 2500 zł trzeba mieć na dzień dobry.. To jest odkrycie na miarę Kolumba! Ja kupiłem 3 letnie auto i zestaw startowy wyniósł mnie 2000zł. Każdy normalny człowiek wie, że po zakupie trzeba coś porobić, każdy poradnik zakupowy auta mówi o tym żeby mieć trochę grosza na start, na każdym forum o tym się mówi ale śnięta ryba myslała, że...
Pacjent to Astra G 2.0 DTH 101KM. Poduszka silnika lewa i przednia wymieniona. Prawa wygląda dobrze. Tylna trzyma, ale też do wymiany bo silnik lekko pochylony, co widać po nowej przedniej. Nowe wahacze, nowe gumy stabilizatora, nowe końcówki stabilizatora. Jest minimalny luz na maglownicy po prawej stronie. Przednie klocki nowe. Zaciski regenerowane,...
czy ktos ma moze odpowiedz na moj problem? Czym jest spowodowane bicie kierownica przy hamowaniu, bicia sa tak duze ze sa momenty iz buda trzesie ! Moze mi ktos pomoc ?
Czy te opony zakładałeś na te same felgi? Skoro jesteś pewien na opony to sprawdż felgi czy nie mają bicia na boki. Możesz zdjąć koła, włączyć bieg i obserwuj czy tarcze nie mają bicia na boki. Być może któryś zacisk przytarty na prowadnicy i lekko krzywa tarcza będzie dawała podobny obiaw, tylko przy hamowaniu będzie czuć na kierownicy wibracje.
Drugie felgi i opony. Ale wyważone?? Jeżeli jesteś pewny wyważenia to bicie jest na piaście koła. Jak z tym biciem jest przy hamowaniu?
Postaram sie tam jutro podjechać. Są różne stacje ASO jedne lepsze jedne gorsze, ale i tak czasmi są takie żeczy że nawet fachowcy w ASO rozkładają ręce. A tech nie zawsze jest wybawieniem na wszystko, czasami musi być łebski gościu a o takich w ASO już coraz trudniej. Kolega z Isignią jeździ juz od roku do ASO z falującymi wolnymi obrotami i trzęsącą...
Witam. Od pewnego czasu mam problem z nabijaniem powietrza do układu w Dafi XF95 z 2005 roku. Na samym początku informuję że założony został w sierpniu nowy zawór czterodrożny(oryginalny), zawór osuszacza wraz z filtrem(zawór regenerowany), nowa głowica kompresora, wraz pierścieniami i tłokami. Autko jakiś czas chodziło bez zarzutu, po czym od kilku...