Witam Posiadam Fiata Bravo z 2007 roku, silnik 1.4, Ben+LPG. Problem trwa już od jakiegoś czasu. Samochód ma ogromny problem zapalić na zimnym silniku. Wygląda to tak jakby paliwo nie dochodziło ponieważ jak już się przemęczy to chodzi i później odpala. Wymienione zostały świece oraz pompa paliwa co oczywiście nie przyniosło żadnego rezultatu. 2 mechaników...
wtryskiwacze gazowe należy montowac jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych , tak samo nachyklone w kierunku zaworów ssących. Im dalej od tego ideału tym większe problemy z pracą silnika na gazie , aż do falowania obrotów i gaśnięcia silnika. Oczywiście ma to też wpływ na zużycie gazu. Prawdziwy fachowiec demontuje kolektor do nawiercenia, a fajansiarz...
Cześć samochód to fiat Bravo 2 z silnikiem 1.6 M-jet diesel. W samochodzie stopił się tłumik drgań na kole pasowym wału od napędu osprzętu, samochód został zgaszony i przy próbie ponownego uruchomienia już nie odpalił. Samochód został ściągnięty a wstepne oględziny nie wykazały uszkodzeń w instalacji elektrycznej samochodu. Po podłączeniu komputera...
Mam duży problem Otóż dzisiaj jeździłem z tatą, tak żeby się pouczyć jeździć samochodem. W którymś momencie podczas ruszania źle dopasowałem wciskanie gazu do puszczania sprzęgła i coś nie tak chyba zrobiłem w związku z czym samochód szarpnął i silnik zgasł. Kiedy zapaliłem go z powrotem i zanim ruszyłem zauważyłem, że obroty silnika falują (od 200...
Brak mocy szczególnie na wysokich obrotach to też objaw wytartego wałka rozrządu - warte sprawdzenia, bo to dość typowa usterka w tych autach. Miałem niegdyś Bravo z tym silnikiem - u mnie wałek się zaczął wycierać powyżej 200 tys. km, ale znam przypadki dużo wcześniejsze.
Witam. Mam problem z brava o numerze silnika 182B2000 pracuje on na sterowniki boscha M1.5.5 Problemy się zaczęły gdzieś niedawno zaczęło brakować mocy totalnie, stracił swoją żwawość przez chwile czuć ze miałby jechać a nagle tak jakby go ktoś ręka zatrzymał i obroty zanim się wkręci itd. Jest ewidentne coś nie tak, wiem jak wcześniej jeździł itd....
pojawił mi sie porblem w Fiacie brava 1,6 rok prod.1999. Kiedy wyłączam bieg i silnik powinien wchodzić na wolne obroty - gaśnie. Czasami kiedy dojeżdżam do np. skrzyżowania na bardzo wolnych obrotach i wrzucam luz udaje mu sie utrzymac obroty, a jak wrzucam luz na trochę chcoć wyrzszych obrotach to zgasnięcie pewne... Pomózcie, co to może być??? Dodam...
Witam, wiem, że "odgrzewam kotleta", ale ciekaw jestem czy udało Ci uporać z ta usterka? Możesz podać więcej danych jaki masz silnik chociażby? Ja właśnie znalazłem w 1.8 16V sprawcę takiego zachowania, a mianowicie za zawieszanie się na obrotach czy tez powolne schodzenie schodzenie z np.3 tys do 1.5 tys obr. odpowiedzialny jest uklad odczytywania...
Witam mam Fiata Bravo z 1996 r z silnikiem 1,6 1,6V i występuje w nim następujący problem po rozgrzaniu jest to bardziej odczuwalne skaczą obroty zarówno na postoju, jak i na biegu podczas jazdy bez gazu. Podczas wciskania pedału gazu wszystko jest ok, natomiast na postoju obroty skaczą i spadają pomału, kasta zaczyna sie trzęś bo chodzi jak jakiś amerykaniec...
Witam Mam bravo 1,6 90 koni i LPG II generacji od dłuższego czasu mam problem z obrotami na benzynie to znaczy często po zapaleniu silnika obroty skaczą do ponad 2000 i samochód przez pierwsze 200-300 metrów jedzie "mułowato" później z regóły jest ok przy wrzuceniu luzu czasmi obroy są troche podwyższone albo obniżone, ale ogólnie jest ok by po przejechaniu...
Problem dotyczy immobilajzera ( tak powiedział mechanik ) ale koszt naprawy według niego to 700 zł. Otóż jechałem sobie samochodem 200 metrów na wysokich obrotach, i silnik przy próbie zmiany biegu po prostu zgasł i nie chciał odpalić ( wogóle ) , przed wizytą u mechanika sprawdzaliśmy pompke paliwową ( powinna wyświetlić się na tablicy kontrolka jak...
Problem dotyczy immobilajzera ( tak powiedział mechanik ) ale koszt naprawy według niego to 700 zł. Otóż jechałem sobie samochodem 200 metrów na wysokich obrotach, i silnik przy próbie zmiany biegu po prostu zgasł i nie chciał odpalić ( wogóle ) , przed wizytą u mechanika sprawdzaliśmy pompke paliwową ( powinna wyświetlić się na tablicy kontrolka jak...
Jak swapować to na 1,2 16V Jeździłem bravą z takim silnikiem i jak na 1,2 to zasuwał ładnie Na dwójce odcięcie 90 km/h Trójka 120 czwórka nie sprawdzałem Miał być sej 1,2 16v ale jak zawsze w życiu mi nie wyszło
objawami uszkodzonej sondy jest duże spalanie, nierówna praca silnika na wolnych obrotach ale nie koniecznie to musi być jej wina gdyż za takie objawy mogą być winne inne elementy np brudny i zapchany filtr powietrza, uszkodzony wydech, niesprawny silnik krokowy itd... sonde można sprawdzic zwykłym voltomierzem! podłącz miernik do czarnego przewodu...
Witam Kupiłem dzisiaj fiata Brava. Od samego początku wszystkie światła w samochodzie pulsowały. Myślałem że to od niskich obrotów ale przy wyższych też a częstotliwość się nie zmienia( tak na oko, jutro może podłącze oscyloskop to sie czegoś więcej dowiem). No ale to tam aż tak mi nie przeszkadza co to że jadąc wieczorem do domu wskazówka temperatury...
Witam Mam samochód tak jak w tytule. Jak się silnik rozgrzeje i obroty spadną na ok 0,7-0,8 tys. to silnik pracuje dosyć nierówno. Co jakiś czas są momenty że spadną obroty do np 0,5 tys ale nigdy nie gaśnie. Po prostu nierówno chodzi. Czy da się to jakoś udoskonalić by silnik pracował równiej ? Może idzie jakoś troszkę zwiększyć obroty na np 0,9 tys...
Na godzinę zdejmij klemę z aku i załóż ponownie, odpal i na wolnych obrotach czekaj do wentylatora. Autoadaptacja. Moja Siena 1,6 16V jak jeździ nią mój Ojciec wymaga tej operacji zawsze jak mi ją odda. Jak ja jeżdżę to nic się nie dzieje. Zauważyłem ze zbyt wolna jazda na wysokich biegach jakoś 'zamula' te silniki. Ta 103 konna jednostka powinna się...
Witam, mam Fiata Bravo 1997 1.6 16V ponad 190tyś. przebiegu, kupiłem go tydzień temu wszystko chodziło jak marzenie, po tygodniu zaczeły się problemy: Na zimnym silniku odpala bez problemu, ssanie ok 1300 obrotów, potem 800-900, jak go obciążam (światła długie,przeciwmgłowe itd.) krok dobrze trzyma obroty. Gdy się lekko nagrzeje to zaczynają falować...
Witam mam na warsztacie autko j.w. rocznik 2000 . Problemem są wysokie obroty na zimnym silniku.Przepustnica wyczyszczona aż się świeci komp zresetowany i nic to nie daje .Jak silnik wchodzi na wysokie obroty w przepustnicy słychać grochotanie.Nie ma żadnych błędów w sterowniku ,zastanawia mnie jedno dlaczego jak zdejmę wtyczkę z czujnika temp to komp...
Brak wskazań na panelu "zegarów" w BRAVA SXOpis uszkodzenia: Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na panelu zegarów działają tylko żarówki. Brak wskazań obrotów silnika, temperatury, stanu paliwa, brak również wskazań na wyświetlaczu LCD. Diagnoza: Uszkodzony zasilacz panelu t. z. układ scalony L 4938 ND (regulator napięcia) Załączam schemat...
Koledzy w moim aucie mam swoisty problem który zaczął się niedawno : Do nie dawna mojemu autku zdarzało się strzelić ( pod klapą ) raz na ruski rok ... Aż niedawno coś mu odbiło i zaczął strzelać nałogowo ... Spostrzegłem, że rozsadziło mi pokrywę od filtra powietrza. Pokleiłem ją założyłem nowy filtr i zaczął mi schodzić z obrotów na ciepłym silniku....
Pewnie to co za nie odpowiada. Jakie obroty ma zimny silnik po odpaleniu? Tzn około 900 czy ponad tysiąc?
fiat brava 1.9 d co kilka minut na wolnych obrotach zwiększa obroty i zaraz pracuje normalnie i znowu kilka minut pochodzi i znowu podnoszą się obroty. Wymieniłem filtr paliwa posprawdzany układ paliwowy, wykluczam zapowietrzanie. Czy to może być pompa? I zdarzają się drgania silnika tak jakby się zawieszał wtrysk albo pompa nie podawała paliwa. Może...
zmierz sobie kompresję na ciepłym silniku i będziesz miał odpowiedź, jak Ci wyjdzie koło 18-20atm to nie masz krzywek na wałkach. zresztą mam trochę podobny problem co joybook , tylko że u mnie będzie chyba padnięta pompa oleju. jak sprawdziłem ciśnienie oleju na zimnym silniku to manometr wskazał na wolnych obrotach ok. 1,3 bar. jak się silnik rozgrzeje...
Witam serdecznie wiem że było juz kilka takich postów ,ale w żadnym nie znalazłem rozwiazania. Mój problem wygląda tak jak u większości. Rano ide do mojego autka(Fiat brava 1.4 12v z 97r b+g) wsiadam odpalam (z benzyny potem przerzucam na lpg) bez najmniejszego problemu dosłownie na dotyk, autko wchodzi normalnie na obroty. Po przejechaniu niewielkiej...
Witam serdecznie. Panowie zabrałem się za zmianę z pierwszej na drugą generację gazu w moim Fiacie Brava 1.6 16v (aluminiowy kolektor). Wraz z cała elektryką, zmieniłem parownik na elektronicznym zaworze. Od tego czasu zaczęły się problemy. Otóż samochód zapala, grzeje porządnie silnik (jak zazwyczaj to robiłem i było wszystko ok) przełączam na gaz,...
WItam posiadam fiata bravo 1.8. 16v + gaz zwykły nie sekwencyjny. Auto było bez awaryjne dopóki nie padła uszczelka pod głowicą. Zostawiłem auto u mechanika. Uszczelka była przeżarta w nic, tak więc zakupiony został cały komplet uszczelek i doszła do tego jeszcze głowica która została zregenerowana planowana. Za samą regeneracje zapłaciłem 680 zł. Za...
witam kilka miesięcy temu miałem problemy z cewką zapłonową - wypadanie zapłonów, praca na 2 cylindry, obfite spaliny z wydechu. pacjent to Fiat Bravo 1.6 16V rocznik 1996 + sekwencyjna instalacja LPG. pojechałem na diagnostykę komputerową, która wykazała problem z cewką. wymieniłem ją bezwłocznie na nową, kupioną w zaufanym sklepie. nie chcąc specjalnie...
Witam Wszystkich. Mam problem w tym autku taki jak w temacie - duże spalanie, a dokładniej to około 17l/100 km. Autkiem jeżdżę po mieście na nie dużych odcinkach. Poczytałem na forum, pojechałem do mechanika. Podłączyliśmy pod komputer i okazało się, że sonda lambda nie działa prawidłowo, tzn. na jałowo ma około 40mV, a jak się przygazuje to maksymalnie...
Komputer... może nie zawsze. Jak padł altek to nie było ładowania a zatem spadło napięcie w instalacji. Komputer kombinuje jak zrobić żeby silnik poprawnie pracował na niskim napięciu i zmienia swoje nastawy. Teraz, jeśli ładowanie jest poprawne (to trzeba jeszcze sprawdzić), wyuczone nastawy w komputerze nie pasują do napięcia zasilającego i silnik...
Witam. Musze powiedziec ze poruszane tutaj tematy bardzo mi się spodobały, sporo mnie nauczyły jednak nie znalazlem jak do tej pory lekarstwa na przypadlosc tkóra dolega mojemu autku.Mowa jest bowiem o fiacie BRAVA 1.216V. Mam instalacje III generacji. Kolektor ssący oczywiscie plastykowy, wiec zostaly w niego wkręcone 4 zaworki oczywiscie do każdego...
Witam Ostatnio wymieniałem rozrząd w swoim Fiaciku Bravo 16. 97r 100KM. Przed wymianą nie można było nic zarzucić pracy silnika. Przy wymianie gościu podłączał go też pod komputer i resetował jakieś błędy (coś z kluczykiem). Teraz na biegu jałowym obroty lekko wariują-tak o 100obr góra dół, czasem na obrotomierzu nawet tego nie widać, ale czuć-autem...
Co do czasów wtrysku to różnica jest 0,2 a nie 0,02. Poza tym "engine load" był 87,4 a jest 131,1 mg/i co za tym idzie spalanie na 100km wzrosło mi mniej więcej 0,8l. Tak dla sprostowania wynik 0,8 wzięty jest z trasy 500km tak żeby był w miarę dokładny. Mam odczucie że silnik osłabł a dokładnie wolniej wkręca się na obroty. Odnośnie MAP Sensora kwalifikuje...
Jak w temacie.Przu gwaltownym dodawaniu gazu strzela w dolot na benzynie.Na gazie chodzi idealnie na cieplym i na zimnym.Problem wystepuje tylko na Pb i tylko na zimnym silniku.Jak sie dobrze zagrzeje to juz plynnie wkreca sie na obroty.Cisnienie paliwa 3bar czyli ok,nowe paliwo w zbiorniku,wymienione wtryski.Dodam jeszcze ze wystrzały sa w kolektor...
Witam Od dłuższego czasu walczę z falowaniem-gaśnięciem silnika na wolnych obrotach.Wymieniłem już wszystko. Wczoraj podczas jednej z takich "akcji" odłączyłem wtyczkę pokazaną na zdjęciu. Obroty się ustabilizowały, auto nie gaśnie, świeci się tylko kontrolka silnika. Jest spokój dopóki ponownie jej nie podłącze... Czy nie powinno byc odwrotnie, że...
HEJ ja mam podobny problem ale! W moim przypadku rano jest wszystko ok do momentu aż nie zgaszę silnika. Uruchomie go ale muszę długo kręcić. Najgożej jest jak wyruszam z parkingu w pracy. Ledwo go uruchomię ale wystarczy ruszyć i wcisnąć sprzęgło silnik gaśnie i ciężko go uruchomić na benzynie. Patentem moim na jazdę jest wjeżdżanie do miasta i przełanczanie...
Witam. Jestem od 2 miesięcy posiadaczem Fiata Bravo 1.2 z 2000 roku bez klimatyzacji. Samochód nie palił od początku równo i nie łapał temperatury ale wszystko w nim chodziło. Odczekałem trochę czasu gdyż nie miałem pieniędzy i wymieniłem przewody oraz świece. Pierw znikną ciepły nawiew, a następnie zaczęło występować problematyczne odpalanie zimnego...
Witam mam problem z Fiatem Bravo 2, 1.6 multijet sterownik silnika EDC17c49 z 2014r. A więc sytuacja wygląda tak że na postoju auto normalnie reaguje na pedał gazu ale po ruszeniu i rozpędzeniu się powyżej 20km/h obroty spadają do około 1000rpm i nic się nie dzieje. Wyjmując bezpiecznik od ABS (auto nie widzi prędkości) silnik reaguje na gaz i się rozpędza...
Podnosisz samochód albo wjeżdżasz na kanał. Poczekaj, niech ostygnie. Zdejmujesz przewód gumowy (gruby) wychodzący z dołu z chłodnicy, podstawiasz jakiś pojemnik.Prawo fizyki mówi, że płyn właśnie tędy wypłynie z silnika. Tylko po napełnieniu musisz odpowietrzyć układ. Są 2 odpowietrzniki na gumowych przewodach nad silnikiem. Czarne, plastikowe. Samochód...
To chyba jest nieszczelność na przewodach. Trudno będzie ją znaleźć , bo paliwo szybko paruje, kapiąc na gorące elementy silnika. Wtedy mamy taki efekt, że nawet małe ilości paliwa śmierdzą. Ja osobiście obserwowałbym silnik podczas pracy na biegu jałowym (oko i węch) a następnie na podwyższonych obrotach (wtedy paliwa musi dawać więcej). Jeśli oprócz...
Mogę się mylić, ale masz rozruch zawsze na benzynie, więc jej nieco spali. Poza tym, możliwe, że zastowano czujnik temperatury parownika , wtedy przejście na lpg jest jeszcze zależne od niej. Wyjmij na pracującym silniku na gazie bezpiecznik od pompy paliwa i posłuchaj czy jest zmiana pracy silnika. Jeśli bierze benzynę to poczujesz zmianę obrotów.
Miałem podobne objawy. Nie wiem czy w Twoim modelu jest przepływomierz. W moim jest. Wypięcie go powoduje uspokojenie się silnika. Wzrośnie nieco spalanie, ale tak można jeżdzić. Jak to jego wina to trzeba go wymienić.
Znalazłem metodę adaptacji gdzieś w sieci a wygląda tak: na 1h bez aku, podłączenie aku, rozgrzanie do 90*, stacyjka na 60s na poz. MAR potem na 10s na STOP Moim zdaniem to lipa bo raczej w tym aucie nie ma czegoś takiego jak adaptacja przepustnicy. Trzeba zorganizować komputer np FES, odkręcić regulator biegu jałowego i ustawić czujnik położenia przepustnicy...
no właśnie ja mam taki przypadek w Bravie tyle że wolne są po odpaleniu zimnego/przestudzonego silnika ale tylko do pierwszego wciśnięcia gazu - na wolne nie zejdzie tylko faluje 1500 - 2500rpm a rozgrzany świruje od razu po odpaleniu i jakoś od tygodnia nie chce się sam nauczyć pracować dobrze mimo jazdy tylko na benzynie zrobiłem mu takie małe kuku...
Należałoby odczytać programami temperaturę reduktora i silnika. Jeśli będzie rozbieżność duża to możliwe że czujnik temperatury reduktora przekłamuje. W programie LPG można ustawić temperaturę przełączania na gaz jak również obroty które są wymagane by przejść na zasilanie LPG. Nie wiadomo jednak który warunek nie jest spełniony.
witam po przeczyszczeniu przepustnicy ,czujnika ciśnienia ,filtra ogniowego (przemyłem benzyną) wszystko robiłem z odłączonym akumulatorem ,miałem wypięty kabel zsilnika krokowego . po włączeniu silnika zostawiłem go aż włączyła się dmuchawa -niby coś się samo ustawia .problem w tym ze silnik na wolnych obrotach faluje pomiędzy 1600-1900co 2 sekundy...
Zwarło ci styk krańcówki, zrób test-dodaj gazu i naciśnij ja, zobaczysz jak silnik zacznie ciąc obroty.
Witam! Mam dziwny problem z moją Brava 1,2. Po podłączeniu pod kompa temperatura powietrza w kolektorze i temperatura silnika wynosi -30 st, niezależnie czy silnik ciepły czy zimny. Po odpaleniu obroty rosną do 2000-2500 na chwile, po czym komputer widzi już prawdziwe temperatury i obroty schodzą do normalnego poziomu. Myślałem, że czujniki są walnięte...
Witam To już mój drugi problem z przepływomierzem. Jak kupiłem auto i podłączyłem je pod interfejs VAG KKL od razu wyskoczył błąd przepływomierza. Przepływomierz rozkręciłem z ciekawości i było widać, że ten drucik jest urwany, no to poszedł na śmietnik i zamówiłem używany, o numerach problemów 0281002309, czyli takich jaki powinien być w moim aucie...
Witam Więc wczoraj a raczej przedwczoraj zacząłem grzebanie przy aucie bo nie dało się jeżdzic. Wyciągnąłem pompę paliwa, wyczyściłem, pływak poziomu paliwa też, wszystko na części pierwsze i przemyłem.Przewód paliwowy przy pompce był załamany więc wstawiłem inny, wtyczki zalutowałem od nowa bo przewody był na zewnatrz - autko ma swoje lata i nie było...
Witam posiadam bravo 1.4 12v z 95 roku z gazem i mam problem z obrotami a mianowicie na zimnym silniku po odpaleniu obroty wskakują na ponad 2000 i tak chodzi przez chwile a następnie spadają po mału aż do pomiędzy 0.9 a 0.7 i delikatnie falują między tymi wartościami a przy dodaniu gazu gdy już opadają obroty to spadają nawet do 0.5 ale za chwile wskakują...
mam klopot z wolnymi obrotami,silnik odpala normalnie gasna wszstkie kontrolki ale na wolnych obrotach silnik pracuje nieruwno wachania dochodza do 150 obr. /min. wymienilem wszystkie filtry i oleje w silniku,wszystkie rolki paska mikro,caly rozrzad,lozyska alternatora i sprezarki od klimy i efekt jest bez zmian.po dodaniu gazu powyzej 1000obr./min...
Witam Mam następujący problem otóż w bravo 1,6 90km 96 r z instalacją II generacji przez kilka pierwszych kilometrów na gazie (na początku było to 1-2 kilometry teraz 7-8) falują obroty i często gaśnie po przejechaniu tych kilku kilometrów wszystko chodzi idealnie, na to zjawisko nie ma wpływu czy silnik ciepły czy zimny np. gasze silnik przy temp....
Witam jestem nowy na tym forum,mam problem z silnikiem a dokładnie z obrotami raz pracuje równo a nieraz wkręca sie w obroty bez dodawania gazu nawet do 1500 obrotów jest to bardzo irytujące,wymieniłem silniczek krokowy i czójnik położenia przepustnicy i nic,prosze o pomoc może ktoś spotkał się z takim przypadkiem.
Autko: Brava 1.6 16 V KAT B + G 1997 No więc tak, odkąd kupiłem autko to zrobiłem może z 8 - 10 tys km maksymalnie, jeździło spoko, pali w miarę, obroty szły na maksa bez problemu, nie dławiło, nie muliło nic. Oleju trochę bierze, lecz przy gazie to podobno nie tak źle. Problem zaczął się dziś. A jeszcze wczoraj o 19 wracałem do domu, wszystko było...
Mam problem z nierówną pracą silnika na biegu jałowym, nie faluje obrotami ale czuć nawet w środku auta drgania, a patrząc i słuchając sinika bez problemu można zauważyć że silnik tak jakby gubił zapłon. Nie mogę utrzymać obrotów na stałym poziomie np. na biegu jałowym wciskam gaz i trzymam cały czas w tym samym położeniu (około 1500rpm), a obroty jadą...
Witam. Pytanko odnoście Fiata Bravo z silnikiem 1.4 12V 1997r. Poniżej 2 tyś. obrotów silnik chodzi jak by palił tylko na trzy cylindry. Zostały wymienione kable w/n oraz sprawdzona cewka, na każdej świecy jest ładna iskra. Diagnostyka fejsem KKL też nic nie wykazała. Jak się nagrzeje to ciężko odpalić silnik. Po wymianie kabli w/n lekko się poprawiło...
Najpierw zweryfikuj czy chłodnica robi się ciepła wraz z rozgrzewaniem zimnego silnika.Nie wymieniaj termostatu w ciemno.Poza tym jak masz czujnik temperatury na reduktorze LPG wypadałoby sprawdzić programem co pokazuje jaką temperaturę do centralki gazowej.Sprawdź czy reduktor jest odpowiednio podgrzewany przez układ chłodzenia samochodu czy nie jest...
Auto posiada instalacje gazową 2giej generacji z silnikiem krokowym zamiast śruby. Problem polega na tym, że jak jest zimny to niema problemu z odpaleniem czyli pali prawie od razu jak kręci rozrusznik. Jak jest na ssaniu i ma podwyższone obroty to wszytko jest ok. Problem jest jak silnik jest ciepły, zaczyna się wtedy nierówna praca, ale nie falowanie...
Witam, mam problem ze spalaniem gazu. Otóż moja brava posiada bardzo popularną jednostkę 1.6 16v o mocy 103KM która ma bardzo duży apetyt na gaz. Być może, a mam taką nadzieje że z mojej winy. Instalacja jest jeszcze niestety mieszalnikowa i jest jeszcze na manualnym registorku. Bieg jałowy wyregulowany na parowniku czułościa membrany do momentu aż...
Witam, mam problem z samochodem Fiat Bravo 1,6 16V. Od jakiś 2 tygodniu zaraz po zatankowaniu gazu samochód na biegu 2 i 3 przy 2000 obrotów silnika muli się i nie przyspiesza. Po jakiś paru sekundach dostaje kopa i znowu jest ok. Wcześniej nic takiego się nie działo, myślałam początkowo, że to wina gazu który wlałam ale kiedy zatankowałam ponownie...
Witam, od kilku dni nurtuje mnie ta kwestia, czy zegary z dielsa będą pasowały do benzyny? Fiat Bravo II, rocznik 2010, zegary elektroniczne, body comp, CAN itp. Inny silnik, inne przełożenia, ale prędkość pokazują dobrze, obroty trudno powiedzieć, jakby mieć wyskalowaną tarczę to wydaje mi się, że jest szansa, ale pewności brak. Obrotomierz z diesla...
Witam mam problem z moim fiatem , silnik jak zapala to trzeba trzymać rozrusznik dłużej i silnik zaskakuje ale tak jakby miał bardzo małe obroty i jak się rozkręci to zaskoczy . Ale cały czas jest problem silnik idzie jak by miał za niskie obroty przez to poniżej 2 tys aż telepie silnik dopiero jak się zwiąksza powoli obroty to idzie normalnie . Ktoś...
Sprawa jest nastęująca: Po odpaleniu silnika, wciskając delikatnie pedał pszyspieszenia obroty silnika spadają, aż silnik zaczyna prawie gasnąć. Po tym incydenicie wszystko jest OK. Dzieje się to przeważnie gdy silnik jest zimny podczas pierwszego odpalenia. Czy może Ktoś wie co się dzieje???????
Ja założyłem niedawno magnetyzer do fiata brava 1.4 12v , założyłem na filtr powietrza trzy magnesy neodymowe o wymiarach dł:40mm sze:15mm wys:5mm,i dwa magnetyzery o tych samych wymiarach na przewód gazowy.Po pierwszym włączeniu silnika zauważyłem jakby podwyszone obroty lecz po kilku uruchomieniach silnika wróciło do poprzedniego stanu. Jeżeli chodzi...
Witam. Zakupiłem na Zachodzie Brave 1,6 16V przebieg 160 tys.km. Stan idealny poza małym niedomaganiem silnika. Podczas jazdy na wolnych obrotach tak do 2tys. silnik bardzo "szarpie" na wyższych obrotach tego nie ma. Na wolnych obrotach silnik również pracuje nieregularnie. Zainstalowałem gaz, na gazie występują te same obiawy. Kontrola komputerem na...
Witam mój problem był tu juz gdzieś opisany ale nie było odpowiedzi na zadany problem. 2 tygodnie temu założyłem gaz do bravy 1.6 chodziła ładnie zapalała na benzynie i gdy silnik sie troche zagrzał przełączała sie na gaz. Ktoregoś dnia nie chciała odpalić na benzynie. Odpala tylko na gazie na benzynie silnik niby cos tam sobie pyrka ale nie ma obrotów...
Witam. Mam problem kupiłęm jakiś czas temu Fiata bravo ze silnikiem 1.4 12V. i pojawił sie problem, a mianowicie wolne obroty falowały. Znajomy mechanik stwierdził ze jest to uszkodzony mikser lpg i ciągnie lewe powietrze! Ok. wymienił na nowy Boscha (chyba) metalowy (przedtem był plastik) i od tego czasu auto słabo chodzi czy to wina budowy mixera...
Mam fiata Bravę 1.6 16 V z instalacją gazową po zapaleniu na benzynie pracuje nierównomiernie po przełączeniu na gaz tez silnik się trzęsie, po przejechaniu 5-10 km silnik gaśnie na wolnych obrotach, na wyższych trzęsie strzela jak by chodził na 2 tłokach. Świece, przewody wymienione, ciśnienie 13-14, sam mechanik nie wiedział co się dzieje po 2 dniach...
Miałem podobny problem. Podłączyłem dodatkowy przewód między styk 2 regulatora, a masę silnika. Sterownik nie zawsze rozpoznawał bieg jałowy.
witam.kod silnika9785329.auto nie ma gazu.silnik traci wolne obroty.im bardziej temperatura sie podnosi to silnik traci wolne obroty az wkoncu gasnie.jak ostygnie to pali normalnie.wyglada to tak jak by brakowalo mu powietrza.czujnik obrotów jest wymieniony
Witam, Planuje zakup Fiata Bravo z silnikiem 1,9 JTD, rocznik około 98-00. Diesla jeszcze nie miałem a chciałbym wiedzieć jak w miarę możliwości na miejscu sprawdzić stan silnika. Z tego co się orientuję to tak samo jak w benzynowych przede wszystkim nie może dymić z wlewu oleju czy pluć z bagietki. Dymienie na biało to złe spalanie ropy, na niebiesko...
Podczas pracy silnika na wolnych obrotach (ok.850 obr/min) wibruje mi pasek napędu alternatora. Pasek rónocześnie napędza sprężarkę klimy i pompę wspomagania. Zostal wymieniony pasek rolka prowadząca oraz napinacz bo takie byly podejrzenia, ale jednak to nie to powoduje wibrację. Objawia się to tym że po uruchomieniu silnika do czasu rozgrzania slychać...
Witam drogich kolegów, mam problem ze swoją bravką (silnik to 1.6 16v), a więc opisuję całą historię kolektor ssący zassał śrubkę ,która urwała się w przepustnicy, śrubka trafiła do 1 cylindra od strony lewej, wiec zdjąłem głowice okazało sie ze wbiła sie w jeden zawór wydechowy , głowice oddałem do regeneracji wymienili mi zawór , splanowali i sprawdzili...
Witam Kolegów, ostatnio ( po wymianie sprzęgła u mechaniora ze trzy tyg. temu ) po uruchomieniu zimnego silnika obroty mam ok 2 - 3 000 /min. Wcześniej wynosiły ok. 1200/min. Czy to przypadek czy ew. coś mogło się uszkodzić przy wyjmowaniu skrzyni biegów ? Od czego zacząć szukanie przyczyny; silnik krokowy ( zintegrowany z czujnikiem położenia przepustnicy...
witam, być może był już opisywany problem, ale znalazłem posty o falujących obrotach - a nie do końca tak jest u mnie. odpala ok, na ssaniu chodzi ok, kończy pracować ssanie, zmniejsza obroty i zaczyna się szarpanie, nie gaśnie - tylko pryka i szarpie silnikiem. wymieniłem świece i przewody, podkładałem 2 inne silniczki krokowe i nic. zmieniałem także...
witam mam problem ze swoim fiacikiem a mianowicie na zimnym silniku pojawia się problem z odpaleniem a jak już załapie (po dodaniu gazu) to po chwili gaśnie chyba ze trzymam pedał gazu wciśnięty wtedy pracuje i tak się dzieje do momentu wzrośnięcia temperatury! jak już ma temperaturę to jakoś się jedzie ale jak się zatrzymuje to spada na bardzo niskie...
Może kolega napisze w jakiej Bravie 1.6 widział "przepływomierz"? Ja już tyle siedze w Fiatach i jeszcze w tym silniku takiego cudu nie spotkałem. A co do tej usterki to napisz czy pali się kontrolka od wtrysku , to podstawa , dalej zobaczymy....
Witam ! Z nastaniem ciepłych dni, podczas oczekiwania na skrzyżowaniach, silnik ma niestabilne wolne obroty. Sporadycznie zgaśnie. Po czyszczeniu przepustnicy, przy w pełni naładowanym akumulatorze lub wyłączonych światłach objawy prawie ustępują. Test examinerem w ASO, nie wykrywa błędów. Mam pytanie do specjalistów z forum czy poprawne są napięcia...
Witam, mam taki problem już od ok dwóch tygodni codziennie rano gdy odpalę samochód muszę odczekać z 6-10 minut zanim auto wskoczy na normalne obroty bo chodzi jak "traktor" w czasie tych objawów włącza się czasami kontrolka wtrysków. Podczas tych objawów można jechać tylko trzeba uważać żeby auto nie zgasło bo ma strasznie mało mocy - dusi się. Wczoraj...
Witam, wciąż mam ten sam problem i nikt nie wie co to jest. Dziś byłem na komputerze we fiacie i wykazał kilka błędów : wtryski/osprzet wtrysków, przepływomierz. A teraz cos na temat objawów: silnik na wolnych obrotach zaczyna szarpać i terkotać jak traktor. Zdarza się to parę razy na dzień jak stoje na światłach... Kiedyś zaobserwowałem ze podczas...
Witam. Mam taki problem że po tym jak złapie temperaturę i oborty wchodzą na minimalne 850 obr/min to po dodaniu gazu obroty spadają do 500 i czasami silnik gaśnie. Dzieje się tak na PB i na gazie. Po odpięciu przewodu od filtra do podciśnienia obroty nie spadają poniżej minimalnych. Gdzie można szukać usterki skoro doprowadzenie lewego powietrza załatwia...
Dzień dobry, jestem posiadaczem Fiata wymienionego wyżej w temacie. Od dłuższego czasu mam z nim dość duży problem, a mianowicie auto traci moc oraz przerywa silnik. Silnik przerywa mniej więcej 2000-2500 obrotów (szarpie). Zauważyłem również, że jeśli w aucie dodaje się gazu powoli i delikatnie auto jedzie, lecz jeśli naciśnie się gaz troszkę energiczniej...
witam wszystkich mam problem z obrotami na gazie pali chodzi ale szaleja mi obroty a na paliwie wogole nie chodzi bylem na kompie wyszly bledy sonda i czujnik biegu jalowego a znowu mechanik mowi mi o silniku krokowym nie wiem za co sie zabrac wymienione juz swiece pompa paliwa i przewody moze ktos doradzi za co sie brac
Problem pojawia się tylko jak silnik pracuje na wolnych obrotach wskazówki licznika wszystkie nagle zaczną skakać na max i po chwili wracają do normalnych wskazań i tak co chwilkę lecz tylko na wolnych obrotach.Do tego lubi sobie też zgasnąć silnik.Podejrzewam masę gdzieś na kostkach lub jakaś wtyczka nie łączy lecz nie udało mi się zlokalizować proszę...
Witam Znajomy zamontował klimatyzację do swojej bravy 1.4 u jakiegoś kowala. Tamten jej nie podłączył do sterownika silnika i teraz po załączeniu obroty słabną albo auto gaśnie. Mam schemat wyprowadzeń z komputera i widzę, że to jest tylko jeden pin. Jaki sygnał jest podawany do komputera silnika - masa czy 12V?
Witam, Mam taki problem z moją bravą , że świeci cały czas kontrolka od poduszki a wcześniej zaczął wariować cały licznik a teraz przestał działać prędkościomierz i nie ma podświetlenia stanu kilometrów. A kolejnym problemem jest to , że coś stuka w okolicach przedniej wycieraczki. Słychać to na wolnych obrotach. I jeszcze jeden problem jest taki że...
Witam Mam taki problem z moim autkiem, gdy go uruchamiam na benzynie i jest zimy to jak wciskam gaz to jego obroty nie wzrastają tylko tak jakby 3 sek myślał i dopiero potem zaskakuje i od razu obroty zwiększają się. Gdy się rozgrzeje to chodzi "w miarę dobrze". Brava posiada instalacje LPG gdy od razu przełączę na gaz po uruchomieniu silnika to normalnie...
a to dzisiajsze spostrzerzenia po zabawie z autem: Pisaliści wcześniej o komunikacie podczas łączenia się euroscanem z ecu dotyczącym błędnego kodu iso. Dzisiaj to sprawdziłem i niestety podczas łączenia się z ecu mojego auta (fiat siena 1,6 16V) wykorzystując wybór sterownika z fiata bravo IAW-1AF.16 nie wyskakuje komunikat o niezgodności, a po sprawdzeniu...
Podłącz pod komputer i sprawdź błędy jakie może mieć zapisane w sterowniku silnika.Możliwe że będzie coś w obwodzie zasilania cewki zapłonowej skąd sterownik LPG bierze sygnał do przełączenia na gaz.Nie przełącza przy takich wysokich obrotach bo może nie dostaje sygnału z zasilania cewki zapłonowej.Z postu wynika że masz czujnik temperatury reduktora....
Dziś w bravie 1,2 16v 99r dałem na postoju gaz w deche do obrotów ok 7 tys(aż do odcięcia) i zapaliła sie kontrolka silnika(marchewa). Kontrolka pali się calły czas i silnik pracuje jakby na 3 cyl. Klemę zdjąłem ale nie pomogło. Co dalej - co najczęściej pada?
Jak w temacie w mojej bravci po odpaleniu olej gaśnie od razu jednak po zmianie obrotów sinika na wyższe bądź gdy przy ruszaniu obroty lekko spadną zapla się kontrolka oleju.Po dołożeniu obrotów do 3k gaśnie. Mówimy o silniku zimnym. Po rozgrzaniu do temperatury optymalnej na wolnych kontrolka mruga .Rok 97 B\LPG najechane niecałe 190000 tyś.Nie wiem...
witam, fiatcik nie rowno pracuje na wolnych obrotach zupelnie tak jak by miał swiece do wymiany i podczas jazdy chwilowo traci moc na kazdym biegu w danym zakresie obrotów nie wiem jakich bo auto nie posiada obrotomierza:) pojechalem na kompa okazało sie ze czujnik polozenia wału jest trafiony, zalozyłem noweczke problem jest ten sam, dzisiaj wymienilem...
Mam pojęcie z zawodu jestem mechanikiem ale nie pracuje w zaw(odzie z 20 lat ale w siedzę w technice mam wyposażony garaż nawet zaprawki lakiernicze robie sam ale w elektronice jestem kiepski-(rozrząd u siebie i w renault i citroen u synów robię sam) Ale wracając do tematu , jeszcze raz czyścicielem połączenie z komputerem , posprawdzałem pzretarć uszkodzeń...
Witam. Ostatnio zrobiłem tzw. SWAPa silnika przy swoim Fiacie (przedtem był 1.4 12V). I mam taki problem że jeśli silnik jest zimny i pracuje na ssaniu ok 1500 RPM to pracuje równo, tak jak powinien. Problem zaczyna się gdy silnik się rozgrzeje i jego obroty spadną do ok 1000 RPM. Wtedy silnikiem strasznie telepie i szarpie. Oczywiście świeci się tzw....
Jeszcze raz mam pytanie. Bravo zapaliło okazało sie ze musi byc komputer odizolowany od metalu masa jest podlaczona wyczyszczona i napewno masa nie jest przyczyna. Po odpaleniu silnik nierówno chodzi a po zagrzadniu sie do okolo 75 stopni po właczeniu sie wentylatora i wyłaczeniu samochód traci obroty i gaśnie. Czy moze to byc wina czujnika położenia...
Problem zaatakował mnie wczoraj na głównym skrzyżowaniu :-) auto mi zgasło po przejechaniu 50km (samo) i nie chciało odpalić. Jak odstało kilka minut to odpaliło bez problemu, ale po przejechaniu kilometra znowu zaczęło nagle tracić na mocy i nie miało siły jechać, więc odstało trochę i tak z 5 razy stawał-jechał. Kumpel mnie w końcu odholował bo 20...
On odpala, tylko ma problem z obrotami. Raz jest ok, raz przy opadaniu zabujają i gaśnie a kolejny dzień znów ma wyższe niż powinien. Silnik krokowy też zmieniany.
Witam Od miesiąca jestem posiadaczem wyżej wymienionego modelu. Samochód wyposażony jest w instalacje LPG. Od początku miał problem jak silnik zimny. Po odpaleniu na biegu jałowym często gaśnie jak nie daje się mu gazu i jest to kłopotliwe poruszając się po mieście, ponieważ włączając się do ruchu auto po prostu lubi zgasnąć i ponowne odpalenie na zimnym...
Witam wszystkich! Proszę o informacje o sposobach diagnozy układu wtryskowo zapłonowego w Fiacie Brava 1,6. Przy zimnym silniku gaśnie na wolnych obrotach, przy wyższych obrotach nierówno pracuje i nie osiąga pełnej mocy.