Kupię w przystępnej cenie cewkę tachometru do pralki Amica AWCE12DA.
witam, mam taki problem że w pralce pękł pasek, porwał przewody i zrobiło się "zwarcie". Uszkodził się kondensator zasilający który wymieniłem, przewody połączyłem i pralka działa z tym że wchodzi od razu na wysokie obroty, mam pytanie jaką oporność w tej pralce powinna mieć cewka tachometru ? Pozdrawiam.
Witam! same impulsy możesz wziąść z cewki, a jak masz auto z obrotomierzem to z sygnału do obrotomierza, no chyba, że jest to auto z siecią CAN to pozostaje Ci tylko cewka! Jak chcesz odseparować to polecam transoptor! A schemat hmmm najprościej to skocz do jakiegoś sklepu elektronicznego z kitami i tam są i na ledach i na lcd! Tyle, że wykonaj z elementów...
cześć,podaj model pralki i typ ,bo z tego co mi wiadomo magnes można dostać bez silnika razem z cewką tacho,jest to trudne do zdobycia aczkolwiek nie jest to niemożliwe.a co stało się z tamtym magnesem ?
Witam. Jaka powinna być rezystancja cewki tachometru do pralki Electrolux EWT 10120W? Cewka tachometru w silniku nie ma przejścia więc nie mogę zmierzyć oporności. Pozdrawiam
Witam szanownych kolegów. Na początek wprowadzenie. Obrotomierz do silnika do łodzi różni się trochę od samochodowego. W samochodowym impuls bierze się z układu zapłonowego. W podmiotowym jest tak: pod kołem zamachowym z 4 magnesami stałymi jest tzw cewka ładowania czyli jest to alternator. Podłącza się pod to i ładowanie poprzez prostownik - i obrotomierz....
SUPER,dzieki za szybka odpowiedz,tak,oczywiscie,sruby sa tylko do momentu zabezpieczenia ozwojenia zywica w rowkach z czym chcialem sie wstrzymac gdyz nie bylem pewien co do odstepow miedzy nimi.... Co do MOT-ow to tez czhyba tymczasowe bo nie znalazlem jeszcze tanszego NST no i z dobrymi parametrami,wszystkie jakie zdolalem wypatrzec na aukcjach mialy...
Witam Dzięki uprzejmości Kolegi jozek_i problem rozwiązany. Cewka tachometru wymieniona, pralka realizuje programy jak należy. Ta uszkodzona w stanie zimnym ma oporność ok 183 ohm, podgrzanie jej do ok 30~40 stopni powoduje pojawienie się przerwy w obwodzie i ogłupienie pralki czyli bład nr 8. Ponieważ konstrukcja to plastykowy pierścień nie podjąłem...
Prawidłowe zachowanie się pralki przy uszkodzeniu zespołu tachometru.Wymień te opory R71, R72. Następnie sprawdź prądniczkę tachometryczną czy nie spalona cewka i dobrze zamocowany magnes wirujący oraz czy po pokręceniu ręką wirnikiem silnika na cewce tachometru występuje jakieś małe napięcie.Sprawdź też czy kostka silnika i kostka od strony instalacji...
W specyfikacji błędów, E22 oznacza zwarcie triaka. Sprawdziłem omomierzem, triak, jak i elementy, z jego obwodu wyglądają na dobre. Natomiast na wtyczce z cewki tachometru brak jakiejkolwiek oporności, cewka tachometru wygląda na to że ma przerwę. Po zdjęci pokrywy z przodu pralki widać jakąś puszkę metalową na wałku silnika prawdopodobnie jest w tej...
Wiadomo, że w momencie gdy jest sygnał cewka będzie mieć jakąś oporność. I tak było. Wymieniłem cewkę tachometru i zmywarka działa. Dzięki za sugestie. Zamykam temat. Dodano po 48 Wymieniona cewka tachometru.
Witam serdecznie wszystkich. Kupiłem na giełdzie pralkę Miele model W5825 Fajny wysoki model z około 2011 roku. Bardzo zadbana. Opiszę wam co się dzieje. Po włączeniu pralki do prądu włącza się wyświetlacz. Zamykam drzwi. Ustawiam program wciskam start i bęben pralki startuje jak silnik odrzutowy aż słychać pisk na pasku napędowym. Wyskakuje błąd Techniczny...
Odpowiedziałem, że brak jest błędu bo musiałem dojrzeć do wejścia w tryb serwisowy. Co do silnika to jest właściwy bo zapomniałem dodać, że silnik też przełożyłem z dawcy. Spróbuję zmierzyć oporność tachometru. Zmierzyłem cewkę tachometru i jest uszkodzona. Mam drugi silnik, ale nie wiem jak go podłączyć do panelu ponieważ się różni - jest bez szczotkowy...
Witam. W mojej pralce jest zastosowany silnik 1BA5736-OWC 461975033611, identyczny, jak w pralkach AWO/D3113/P. W instrukcji servisowej podają silnik 1BA5736-OWB. Czy one są 1:1 zamienne? Na jednym z tematów o pralkach kol. moderator AGD Polo2 podaje zamiennik za w/w silnik- MCA38/64-148/WHEO. Czy są inne zamienniki, gdyż w/w silniki są niedostępne...
Przyczyną okazała się być przerywająca po nagrzaniu silnika cewka tachometru. Wymiana cewki rozwiązała problem.
Nie znam się na pralkach dobrze ale pewnie jest jakiś układ kontroli obrotów np z cewką tachometru. Może to jego wina. Różne są rozwiązania w pralkach (tylko kilka naprawiałem) Pozdrawiam
Czy może ktoś się podzielić doświadczeniami z demontażu pompy myjącej w zmywarce electrolux ESL 67070 R? Potrzebuję wymienić w niej cewkę tachometru. Po położeniu zmywarki na plecach i zdjęciu dolnej pokrywy widać pompę myjącą ale jest tam dość mało miejsca aby ją wyjąć bez demontażu "całego spodu", tj. plastikowej obudowy, do którego jest przymocowana....
Pralka zaczęła naraz wariować - zamiast wolno obracać bębnem - próbowała wirować w czasie prania. Zajrzałem do silnika i okazało się, że cewka tachometru wypadła z osi silnika. Doprawdy nie wiem, jak to się mogło stać, ale cewka była luzem, a elementu blokującego cewki nie znalazłem. Jednak udało mi się zamontować z powrotem tę cewkę. Przy kolejnej...
Witam Was. Wczoraj pralka Electrolux EWS 125610W przestała wirować, żadnych błędów na wyświetlaczu. Poczytałem trochę posty na Elektrodzie i podzielę się z Wami rozwiązaniem problemu. Program wirowania uruchamiał się zwyczajnie i jego czas był zgodny z programem, tyle tylko, że silnik nie wchodził na odpowiednie do ustawień obroty wirowania. 1. Najpierw...
Witam Znajomy ma w/w pralkę która przestała wirować. Poprosił mnie jako elektronika o zaglądnięcie do niej i wypadło, że wybiorę się do niego jutro tj. sobotę. Ponieważ nie jestem specem to mam pytanie co mogło paść? Domyślam się iż jest tam cewka tachometru i pewnie silnik 2 biegowy który chętnie bym sprawdził ale nie wiem jak z wyprowadzeniami by...
Tachometr pracuje w pętli prądowej (podwieszenie do zasilania) w celu diagnostyki obwodu (przerwa np. w cewce tachometru). Stąd pomiar napięcia na tachometrze przez ADC. Niezależnie na drugim porcie zliczanie impulsów/częstotliwości dla kontroli obrotów.
Do sprawdzenia cewka tachometru znajduje sie z tyłu silnika i czy magnesik się nie wykręcił ,okablowanie tego tachometru do elektroniki
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
Przerwa obwodu tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru (rezystancja na stosowanych silnikach 1:Ceset: 42 Ohm, 2:Selni: 90 Ohm, 3:Sole: 184 Ohm) sprawdzić wiązkę pomiędzy silnikiem a modułem oraz sam moduł
error 7 to błąd tachometru, do sprawdzenia: cewka tachometru i magnes na silniku, wiązka elektryczna ( połączenia pomiędzy silnikiem a modułem), i moduł ( obwody odpowiedzialne za komunikacje silnika na module)
Aby temat zakończyć opiszę finał naprawy nieszczęsnej pralki. Okazało się że uszkodzony był tachometr na silniku. Dostawał po nagrzaniu przerwę. Moduł wykrył brak sygnału i tak się zachowywał. Dziwne było to że po zmianie programu pralka działała znowu OK. Jak się okazuje to błąd prawdopodobnie moduł wyrzucił by po 5 testach co 5 minut czyli po 25 minutach,...
miałem identyczną historię z identyczną pralką, w moim przypadku powodem było poluzowanie się /wykręcenie/ wirnika tachometru, które zlicza obroty silnika podając sygnał do płytki sterującej obrotami wszystko ładnie pieknie, ale nie spotkałem sie jeszcze zeby silnik bez cewki tachometru nie wszedł na pełne obroty, ba bez niej chodzi tylko na maksymalnych...
Wewnątrz cewki tachometru powinien obracać się okrągły magnes wkręcony w czoło osi wirnika . Może wykręcił się z osi i nie przekazuje na cewkę tacho impulsów pola magnetycznego , cewka nie przekazuje tych informacji o obrotach do elektroniki która blokuje natychmiast prąd silnika .Sprawdź mocowanie tego magnesu.Pozdrawiam.
Witam, ostatnio podobna usterka pojawiła się w mojej pralce Candy CT 1296 TXT . tj. na programie prania bawełny 60°C prała normalnie przez ok. 40 minut, tzn. do momentu gdy do końca całego programu pozostało około 2h 06min (na wyśw. LCD). Po tym, zaczynała wirować z bębnem pełnym wody, bez wcześniejszego jej spuszczenia. Trwało to kilka sekund z energicznym...
Widzę kolego że masz zapał do samodzielnej naprawy tej pralki wiec postaram Tobie i innym początkującym w miarę moich skromnych możliwości pomóc (nie zajmuje się pralkami). Oto schemat typowego silnika pralki i jego zasilania. Przeanalizuj go po kolei a odpowiesz sobie na wiele pytań. - Zaczynając od lewej strony prąd "płynie" przez triak. Jest to taki...
Obejrzyj czy nie jest pęknięty sprawdź wszystkie połączenia cewki tachometru, od silnika do modułu, zmierz rezystancję cewki
Sprawdzałem ze złącza przy programatorze i cewka miała przejście, może podczas pracy dostaje przerwy albo magnes się odkręca.Jaka powinna być oporność cewki tachometru?
Kupiłem nowy triak;jest to BTB 08 600.sprawdziłem omomierzem wszystkie możliwe połączenia i są dokładnie takie same.Także między plecami a środkową nogą jest 0 Ohm.A więc to chyba nie triak ale naprawdę nie znam mądrego ktoby wiedział jak prawidłowo sprawdzić taki triak i mieć pewność że jest dobry lub walnięty. Cewka tachometru ma przejście. Co z tym...
Raz zakreci silnikiem i się zatrzymuje tak samo na wirowaniu, przerwa cewki tachometru cyfrowym pokazuje 15-16Mom, jaka powinna być oporność :?: może coś się kiedyś dobierze albo kto ma to sprzedania
Witam!!! Jezeli silnik sie nie obraca zaczolbym sprawdzanie wlasnie od niego : - stan kostki przylaczeniowej - stan szczotek -uzwojenie wirnika - stan cewki tachometru itp. Sprawdzilbym dzialanie silnika poza ukladem - to na poczatek.
Niestety ,ale poszła także cewka od tachometru .Mam podobną od silnika tej samej firmy, ale nie wiem czy oporność jest dobra. Czy ktoś wie ile powinna mieć omów?
Sprawdź wszystkie połączenia na silniku na module czy nie są zaśniedziałe( niekontakt) oraz cewkę tachometru i jej połączenie z modułem. Powodzenia .
Pewnikiem wykręcił sie magnes od cewki tachometru ( bedzie chyba pod spodem pralki).Sprawdź to i zamontuj na swoje miejsce .Powodzenia.
Cewka tachometru ma 224 ohm. Sprawdze na module to co sugerujesz. A jeśli bedzie OK to co pozostanie? Dodano po 1 Czy istnieje gdzieś schemat modułu sterującego ( programatora) w/w pralki. Zdecydowanie ułatwiłoby to sprawdzanie elementow ( wartość RC).
sprawdź cewkę tachometru na silniku i czy nie poluzował się magnes tachometr do tego nic nie ma, uszkodzone jest uzwojenie silnika !!!! nowy silnik 260zł. Kod silnika 481236158439. Jak pralka na gwarancji to wezwij serwis.
Do sprawdzenia cewka tachometru(magnes) oraz sprawdzenie komory hydrostatu lewa strona pralki.Pozdrawiam.
A cewka tachometru sprawdzona?
...Pamietam jednak napewno ze jesli cewka tachometru nie miala przejscia to silnik podpiety do ukladu nie dzialal,sprawdz cewke a ja zapytam ie staryc kumpli co jeszcze pozdrawiam Wielkie dzięki ! Problem rozwiązany. Okazało się że cewka tachometru miała przejśćie ale w granicach 1,5 Mohm i tu też popełniłem błąd ponieważ na początku niesprawdziłem...
Witam Jaką oporność powinna mieć cewka tachometru?
Myślę że trzeba wymienić cewkę tachometru która po nagrzaniu traci oporność.
Witam, Od pewnego czasu pralka zaczęła "skakać", a nie skakała nigdy. Czasami pranie przebiegało bez problemów ale coraz częściej ze "skokami". Sprawdziłem sprężyny, amortyzatory, wypoziomowanie - wszystko OK. Dzisiaj Pralka "skoczyła" i pojawił się błąd F06 - czyli Tachometer failure (no motor movement detected. Przeczytałem wszystkie posty opisujące...
Witam, czuje się w obowiązku poinformować, że w końcu udało mi się zreperować usterkę. Cewka tachometru przy pompie była uszkodzona i nie podawała impulsów do procesora. Ten myśląc, że pompa nie chodzi nie podawał napięcia na grzałkę, żeby jej nie spalić. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Sprawdź filtr czy nie jest oblepiony tłuszczem, który może tłumić przepływ. Na wszelki wypadek zacznijmy od najprostszych rzeczy. Jeśli tak to szczoteczka do zębów i do przodu. Sprawdź moduł czy przypadkiem nie podkrążyły się luty szczególnie przy przekaźniku grzania. Bywały też przypadki uszkodzenia cewki tachometru pompy. Mimo że pompa pracowała to...
Podłącz uzwojenie stojana z uzwojeniem wirnika (szczotki) szeregowo i po krzyku. Cewki tachometru w ogóle nie bierz pod uwagę, gdyż ma ona na celu tylko i wyłącznie informować moduł o prędkości obrotowej silnika.
Sprawa wyjaśniona, uszkodzona cewka tachometru, niestety nie ma mozliwości jej wymontowania gdyż jest zgrzana do obudowy silnika :( Temat do zamknięcia.
Po ściągnięciu metalowego dekielka w którym znajduje się cewka tachometru okazalo się że magnes zsunął się z wałka wirnika silnika, nabiłem go z powrotem pralka przeszła cały cykl prawidłowo więc wydaje mi się że to było powodem usterki. Zastanawiam się tylko czy nie nabić tego magnesu na jakimś kleju bo pewnie od wibracji po jakimś czasie znowu się...
Witam Proszę sprawdzić cewkę tachometru na silniku - układ sterowania nie widzi że silnik się obraca
Sprawdź na pompie myjącej cewkę tachometru, czy pokazuje jakąś rezystancje, czy nie ma przerwy.
Prawdopodobnie uszkodzona cewka tachometru na pompie myjącej., ale nie wiem czy występuje sama - jako cześć zamienna.
Masz przy programatorze szeroka wtyczkę do silnika i tam dokonaj pomiarów oporności, ta od cewki tachometru jest ok ale to musi wiedzieć procek, czyli sygnał w tej wtyczce musi być a nie od razu demontować motorek. Pozostałe oporności są rzędu kilku Ω ale szczotki mogą być zużyte i warto je obejrzeć osobiście, najlepiej o ich stanie świadczy wygląd...
Sprawdź cewkę tachometru i połączenia do niej.
Witam! Otzrmałęm radę że prawdopodobną przyczyną złych obrotów bębna może być poluzowany lub odkręcony magnes tachometru. Proszę o radę gdzie on się znajduje na silniku, po przeciwnej stronie koła pasowego, nie ma nic do dokręcania, cewka jest zakryta krążkiem blachy na trwałe (w krążku otwory w obudowie wypusty) za pomocą powyginanych wypustów. Dzie...
Witam ponownie. Po wizji lokalnej stwierdzam, że istotnie, wykręcił się magnes z osi silnika i wypchnął cewkę aż do końca metalowej osłony tachometru. Okrągły magnes musiał się ocierać o nabiegunniki cewki, ponieważ są w nim małe ubytki na środku o głębokości ok. 1 mm, natomiast na nabiegunnikach pozostało trochę roztartego magnesu. Po poskładaniu tego...
Wygląda na to że spalił się obwód tachometru.Są różne przyczyny, może dostała się woda do kostki silnika , może przetarł się przewód wiązki silnika , może przebiła do masy ceweczka prądniczki tacho , musisz to sam sprawdzić wszak jesteś przy pralce.Sprawdź oporność cewki tacho ,znajduje się pod szczotkotrzymaczem.Sprawdź też przebieg drogi wiązki silnik-moduł...
Silnik powinni sprawdzić w warsztacie zajmującym się naprawami silników elektrycznych. Gdyby z tacho coś było nie tak, to pralka by z miejsca przerwała realizację programu, bo by wyszła niezgodność otwarcia triaka względem sygnału zwrotnego z tachometru. Poza tym w różnych silnikach cewki mają różne rezystancje, ale te 170 ohm możemy przyjąć, że jest...
Użycie uP nie jest najprostsze, a dla nie-elektronika mocno skomplikowane. Najprościej chyba będzie tak: do tego, co się obraca, przyczepić jakiś magnes (tylko nie takie badziewie, jakie bywa w szkole na lekcjach fizyki, a raczej ferrytowy z zamka do szafki), i gdzieś blisko umieścić cewkę na nabiegunniku (dobrze byłoby, żeby pole tego magnesu jakoś...
Na tachometrze jest 97 Ohm Tachometry są w samochodach (dziwna to nazwa). W pralkach jest prądnica tachometryczna, a to jest inna bajka. 97Ω powiadasz (cewka)? To dobrze. A jakie generuje napięcie przy obrotach silnika? Jest i mówią że to problem z tachometrem, pierwszy raz się biorę za pralkę i chciałem się upewnić czy dobrze odczytałem błąd,...
Przypomniałem sobie, że mam tachometr laserowy... Znalazłem jakiś silnik indukcyjny, zamontowałem na nim magnes i cewkę jako czujnik i ograniczyłem pik napięcia zenerką. Zmierzyłem obroty tachometrem - pokazał 1480,7 obr/min. Podłączyłem czujnik do Raspberry. Oto wyniki i błąd procentowy w stosunku do tego, co pokazał tachometr: 1481 0,02% 1480,70%...
witajcie mam problem z wirowaniem to znaczy pralka jakby chciała zacząć wirować ale zaraz na początku odbiera jej chęci i obraca silnikiem jak przy praniu a powinna wirować sprawdziłem płytke i jest sprawna tachometr czyli to cos co montowane jest na silniku sprawdziłem omomierzem bo to tylko cewki i maja 170 Ω ale jak odłączyłem tachometr to silnik...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Sprawdziłem to co kolega sugerował. W tym modelu niema kulki w wężu. Cewka tachometru jest OK. Zamocowana była dobrze, a magnes mocno siedzi na ośce. W momencie gdy pralka zawiesza się (zatrzymuje) gaśnie zielona ledka przy symbolu otwierania klapy i wyłącza się pompka cyrkulacyjna. Czasem po kilkunastu sekundach (czsem po kilku minutach ) rusza dalej...
Witam. To na pewno błąd tachometru. Nie szukaj nic innego. Wyjmij silnik, sprawdź czy nie ma przerwy na cewce tachometru lub czy nie jest luźny magnes. Cewkę łatwo wymienić, magnes wkleić na wałek silnika. Odpowiem, jeśli nie będziesz sobie mógł poradzić.
Udało mi się zresetować pralkę wg poniższych instrukcji. Ale drzwi były cały czas zablokowane. Wymieniłem grzałkę, była uszkodzona. Napotkałem kolejny błąd numer E21. W internecie znalazłem dla innego modelu amici: "uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze, błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze"....
Dla ... E21/22 – uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka, zwarty triak silnika na programatorze błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze
Witam po czasie. Może komuś się przyda kiedyś rozwiązanie :twisted: Przekaźnik był raczej sprawny cały czas. I tak oddałem go do elektryka by przelutował wszystko świeżą cyną na wszelki wypadek. Ale problem polegał na tym, że przekaźnik nie załączał się, ponieważ na ten sam styk, gdzie podawane są impulsy z cewki, należało też podłączyć przewód z tachometru...
W artykule, który znalazłem, przyjrzymy się tworzeniu od podstaw klasycznego domowego generatora wiatrowego. Należy zacząć od wału i piasty wziętych od przyczepy. Wirniki wykonane są ze stali o grubości 12 mm, średnica każdego wynosi 400 mm. Zostały przygotowane przy użyciu maszyny do cięcia strumieniem wody CNC. Mechanizm obrotowy generatora wiatrowego...
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
Generalnie musząc się z domu ruszyć to było od razu ruszyć do elektronika i tego triaka wymienić dla świętego spokoju Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wylutowany. Za kilka dni zamontuję moduł do pralki i sprawdzę czy jest sprawny bo obecnie jestem w odległości około 200 km od pralki. W kwestii...
Witam! Mam problem z iskrą w simsonie s51 elektroniku. Od razu zaznaczam ze moduł i świeca są w 100% sprawne. 2. Podejrzewam juz "czujnik impulsów tyrystora" (nazwa ze schematu), odpowiedzialny za impulsy do modułu zapłonowego. Zauważyłem że po podgrzaniu go lutownicą (przelutowując kable) zaczął działać [iskierka była super], ale dzisiaj znów nie ma...
Układ nie będzie działać, a to z prostego powodu. SAK215 jest konwerterem częstotliwość/prąd. Czyli zwykły układ całkujący do wysterowania ustroju magnetoelektrycznego z jedną cewką. Twój woltomierz jest ustrojem ilorazowym (logometr), w którym dwie skrzyżowane (prostopadłe) uzwojenia wytwarzają dwa pola magnetyczne. Wskutek tego powstaje pole wypadkowe,...
Witam Pralka trafiła do mnie z objawem szarpania. Po transporcie na warsztat okazało się, że wszystko jest w porządku, więc rozpocząłem opukiwanie. Po puknięciu (oczywiście izolowanym trzonkiem wkrętaka) w radiator widać było iskrę na module. Uszkodził sie rezystor R99 33R w obwodzie tacho. Cewka tacho ma rezystancję 15R. Silnik zamienny, produkcji...
Dzień dobry, wszystkim forumowiczom. Dzisiaj chciałbym zamknąć temat gdyż udało mi się rozwiązać mój problem. Ale po kolei, tak jak pisałem wcześniej, wyciągnąłem płytę główna i wymieniłem triaka, jak i wszystkie przekaźniki, koszt znikomy tak jak i nakład pracy. Sprawdziłem również szczotki które praktycznie nie wskazywały zużycia 29,4mm. Sprawdziłem...
Dzień dobry witam wszystkich Forumowiczów i zwracam się z prośbą o pomoc w rozpoznaniu starego silnika trójfazowego produkcji czechosłowackiej, nieposiadającego – niestety – tabliczki znamionowej. Ponieważ buduję hydrauliczną łuparkę do drewna i szukam silnika o mocy 7,5 kW – szczególnie zależy mi na oszacowaniu mocy przedmiotowego silnika. Mam parę...
Witam . Przy okazji sprawdzania silnika warto sprawdzic tachometr . Cewkę oraz oraz magnes zamocowany do osi wirnika (wewnącz cewki) .
Silnik posiada tachometr cewka i magnes nie są poluzowane, zmierzyłem opor cewki 85om co dziwne po podłączeniu pralka zaczeła normalnie pracowac ciekawe jaka mogła byc przyczyna tych kłopotów. Dzięki za podpowiedż
Uzwojenia muszą być podłączone szeregowo, tzn. uzwojenia szczotek połączone są szeregowo z uzwojeniami stojana. Silnik po podłączeniu rozpędza się do” nieskończoności ", dlatego potrzebny jest układ, który spowoduje jego regulację i ustabilizuje obroty na zadanej wartości. Do tego służy tachometr zainstalowany na osi silnika ( od tylu). Włączony...
Na początek kazanie.:D Nie wiem czego uczą teraz w szkole elektronicznej. Nie wiem czego uczyli kiedyś. Mogę się tylko domyślać czytając podręczniki. W ogóle edukacja i dydaktyka to bardzo trudna dziedzina. Jednak wiem, że większość ludzi z olbrzymią wiedzą (z geniuszami włącznie) nie zdobyła wiedzy w szkole! Po prostu SAMI ją zdobywali w różnych miejscach...
Wczoraj udało mi się uruchomić mój zestaw. Mam już regulowany czas impulsu zasilającego, i podtrzymanie strumienia diodą. Pomiar obrotów realizowany jest przy użyciu oddzielnego cyfrowego timera/tachometru. Chcąc uzyskać jak największe obroty przy jak najkrótszym impulsie zacząłem eksperymentować z kondensatorem podpiętym równolegle do cewki napędowej...
Tachometr z czytuje obroty z silnika. Umiejscowiony jest w silniku za łożyskiem od strony komutatora na wirniku jest pierścień magnetyczny a w obudowie cewka, na 99% uszkodzony masz magnes. W tych silnikach miałem już parę przypadków że spadał z oski. Jak jest cały to wklej go na oś a jak się połamał to masz mały problem bo przychodzi z całym silnikiem....
Dzień dobry. Proszę o pomoc w podłączeniu do zasilania silnika z tematu. W necie znalazłem te dwa schematy: Jestem zielony, więc proszę o wyrozumiałość: 1. Co to jest to po lewej (oba symbole i ten podobny do stycznika i ten czarny prostokąt) na schemacie obok silnika? 2. Co to jest to po prawej na schemacie obok silnika? 3. Polaryzacja silnika zależy...
Witam, dorwałem z kumplem 2 silniki szczotkowe. 1 leżał w starym garażu, posiada złącze 5 pinowe. Nie wiem kompletnie jak go uruchomić. Zajrzałem do środka niby zwykły silnik szczotkowy ale zawiera dodatkowe elementy, jakieś cewki przy złączy, rezystory i bliżej niezidentyfikowane elementy. W środku całej obudowy siedzi silnik "siemens 1ba5035-OTK"....
Dane z tabliczki są wypisane w pierwszym poście, ale dołączam też zdjęcie. Wizualnie cewka i magnes tachometru wyglądają dobrze. Jaka powinna być oporność cewki? Bo próbowałem zmierzyć i mi nic nie pokazywało :/
Moim skromnym zdaniem Kolega nieco się myli - Czy rozbierałeś kiedyś taki wiekowy silnik? (w sumie to stosowany też w wielu innych modelach gramofonów "zachodnich" klasy premium z tamtych czasów) bo ja tak i jest to koszmar - szkoda, że zdjęć nie zrobiłem. Problem właśnie polega na zużyciu szczotek i komutatora - jeszcze raz zaznaczę szczotki są wykonane...
Proszę o poradę.Trzeci tydzień z moja poradą /jestem inż. automatykiem/fachowiec naprawia zmywarkę i nie możemy sobie dać z tym rady. Zmywarka jest sterowana elektronicznym panelem na którym obecnie nie ma możliwości ustawienia programu.Jak kiedyś pozostało na ustawionej temp.65 stopni i początku fazy mycia tak niemożliwe jest ustawienie innej temp.czy...
dzieki za porady i zainteresowanie znalazlem problem nie ja ale mechanik troche mial doswiadczenia i szczecia byl "speed control" maly czujnik wkrecont do transmisji z przodu ,sprwdzilem go ma w srodku maly staly magnes prawdopodobnie jest cewka indukcyjna (maly tachometr) kontroluje szybko obrotow transmisji i daje impulsy do komputera. teraz jedzie...
jak nie spuszcza wody to cos z pompką a jak zaczyna wirowac na rewersach to cos ze sterowaniem silnika w tych modelach czasami odkręcaja sie wirniczki na tachometrze albo tak jak mówił Rychomuch pomierz cewkę tachometra ewentualnie do wymiany triak na płytce sterującej silnika (ten z radiatorem)
Witam.Silnik wyposażony jest w magneto Bosch 12V,z wirującymi magnesami stałymi oraz w trzy cewki,jedna do przerywaczowego układu zapłonowego,druga 30W do tachometru i trzecia,oświetleniowa 110W (30 i 110W można łączyć).Oryginalny regulator napięcia kosztuje bagatela,400zł.Mnie w zasadzie potrzebne jest tylko ładowanie akumulatora 12V,12Ah.Czy istnieje...
Proponuje sprawdzić na początku dwie rzeczy: 1 silnik czy nie pękł magnes tachometru ewentualnie czy nie odpieła się cewka tacho (ważna wskazówka sprawdź w karcie gwarancyjne czy są warunki gwarancji dodatkowej wcześniej brandt dawał 5 lat gwarancji między innymi na silnik) 2sprawdż moduł sterowania silnika czy triak nie ma zwarcia Powodzenia!! :D
słuchaj zajżyj do silnika: 1. sprawdź dokładnie pracę tachometru czy nie ukręcił się wirniczek i czy cewka gdzies nie przerywa 2.dokonaj oględzin szczotek i komutatora 3.posprawdzaj dokładnie przewody zasilające silnik czasami gdzies jakiś moze miec przerwe 4. sprawdź blokadę na drzwiach 4.na koncu czepił bym się elektroniki sterującej silnik
Witam wyciągnij szufladę na proszek zdejmij pokrywę zasłoń programator i wyłącznik ręcznikiem połóż pralkę na prawy bok i upewnij się, że wąż łączący zbiornik z filtrem (kolanko) jest czysty - trzeba wsadzić głęboko palec czy nic tam nie ma przy okazji zdejmij tachometr (taka cewka na końcu silnika) i upewnij się, że magnesik trzyma się mocno. Powinno...
Wymontowałem i przejrzałem programator. Wizualnie nie ma się czego w nim czepić. Nie widać żeby luty się utleniały, nie widać śladów przegrzania elementów a to co można było sprawdzić miernikiem - posprawdzałem (no chyba, że usterka siedzi gdzieś głębiej w elektronice). Jakość połączeń na kostkach - bardzo dobra. Silnik po sprawdzeniu też wydaje się...
Sprawdż tachometr (cewką, magnes, przewody)
Niesprawny tachometr silnika, sprawdź rezystancję cewki, jakość połączeń w kostce silnika a przede wszystkim jego magnes, możliwe że poluzowany lub pęknięty.
Sprawdz luty przekaźnikow strujacych silnikiem czy nie jest jakis odparzony. Jak silnik podczas startu ma wieksze obroty niz normalnie to sprawdź tachometr - mocowanie cewki i magnesu.
z magnesem to nie problem, bo takowy jest do cewki zapłonowej :D Dodam że zbudowałem i uruchomiłem tachometr ze strony www.elfly.pl ale mam spory problem ze stabilnością pomiarów i praktycznie są one strasznie oszukane :( drugim kłopotem tego tacho jest sam wyświetlacz :( dlatego wolałbym coś 2w1 na wyświetlaczy LCD 2x16 znaków :D