Witam wszystkich, od kilku dni jestem posiadaczem Cantera 2,8 z 2001 roku. i pojawił się problem a mianowicie podczas jazdy kiedy obroty silnika przekraczają 2 tyś. pojawia się głośny syk. Sprawdzałem przewody powietrzne turbiny są ok. Natomiast okolica z której słychać to syczenie wskazuje na zawór ciśnienia w kolektorze ssącym. Pytanie jak to potwierdzić...
Dzień dobry. Jesteście moją ostatnią deską ratunku! Seat Ibiza III 1.2 2003 47kw Benzyna Trzy miesiące temu w moim Seacie zaświeciła się kontrolka check engine. Jedynym błędem, jaki wtedy występował, był: 16524 - Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 2) . Nie zastanawiając się długo, zakupiłem nową sondę, której wymiana nie usunęła błędu....
Jakie powinny być ciśnienia przy min. i max. otwartej przepustnicy? Możesz jasniej? Bo nawet dzieci wiedzą, że na zgaszonym silniku podciśnienie w kolektorze ssącym bedzie wynosiło tyle, jakie jest aktualne ciśnienie atmosferyczne, zaś na pracujacym przy zamkniętej przepustnicy poniżej 40kPa.
Przystaję przy tej wypowiedzi. Wymienisz EGR i się zdziwisz. Dla sprawdzenia odepnij czujnik wałka rozrządu a będzie to samo. Wszedł Ci w tryb awaryjny i ma gdzieś wartości z sondy, czujnika ciśnienia itp i z tego powodu chodzi poprawnie. Skoro nie potrafisz sprawdzić VAGiem wartości ciśnienia w kolektorze do sprawdz instalację czujnika do ECU a jak...
Witam. Mam problęm z autem i prosze o pomoc. Byłem u "mechanika" na wymiane prowadnicy bagnetu bo tamta plastikowa była ułamana. Wstepnie mowil, że pewnie kolektor bedzie do sciagniecia bo ona idzie między nim w dół. Ostatecznie odebrałem auto na 2gi dzień, mowił, że nic nie rozkręcał itp. Autko odpaliło i pracowało normalnie. Pojechałem wiec na stacje...
Witam,jak można sprawdzić ten czujnik?miernikiem,vagiem?jeżeli tak to w jaki sposób?gg653535
Silnik do 2000 obr/min przyspiesza ok od 2000-2600 obr/min staje się lekko mulaty powyżej 2600 wszystko jest znowu ok. U kolegi na vag wyszło CIŚNIENIE W KOLEKTORZE SSĄCYM PO ZA GRANICĄ REGULACI Co to może oznaczać??????
witam sprawdź kolego węże dolotowe od 'turbiny do kolektora'. mogły się przetrzeć jak miałem przypadek w AFN-e w passacie b5- przetarł się wąż na kolanku i były przedmuchy, turbo pompowało i pompuje do dziś. objawy identyczne
To masz czujnik temp. razem z ciśnieniem sprawdź napięcia na kostce na wpiętym czujniku na odpalony silniku bieg jałowy jeden to masa drugi 5V i dwa sygnałowe. Podaj wartości.
Witam, Mam problem z czujnikiem ciśnienia jak w temacie. Jest nieszczelny i opary paliwa trafiają do układu wentylacyjnego a ich zapach unosi się w kabinie pojazdu. Nie pomaga włączenie obiegu zamkniętego (podczas postoju po włączeniu dmuchawy czuć zapach benzyny, podczas jazdy nie - pęd powietrza je wydmuchuje). Po wyłączeniu dmuchawy praktycznie nie...
Witam, czy ktoś może podać mi jakie ciśnienie pokazuje MAP w trakcie pracy silnika, na wolnych obrotach i przy wciśnięciu gazu? Silnik jest wolnossący.
Witam Proszę o pomoc w wykryciu przyczyny błedu "check engine" (niskie ciśnienie w kolektorze ssącym), błąd sporadyczny, po wykasowaniu wraca po kilku tys km, co zostało zrobione: -wymieniony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym -sprawdzony intercooler -sprawdzone przewody ciśnieniowe turbo-intercooler-dolot, oraz obejmy łączące -sprawdzone turbo,pompuje...
Zabrakło mi pomysłów To teraz czas do mechanika oddać. edyne co mi się nie podoba to około 700mbar w kolektorze ssącym na wolnych obrotach. A ile powinno być? Dodano po 57 audi a3 z klasycznym motorem 1.6 Z klasycznym to znaczy z konkretnie jakim? Oznaczenie poproszę.
Dzień dobry. Mam Scenica 1 9dCI 130 koni, niedawno kupionego. Tuż po zakupie sterownik silnika wskazal błąd P012B przy wyprzedzaniu na 5 biegu. Wymieniony został filtr powietrza, bo był zawalony na czarno, oprócz tego był wymieniony rozrząd i filtr paliwa. Dziś w trasie sytuacja się powtórzyła, wystąpił ten sam błąd przy wyprzedzaniu na 5 biegu. Odczytywałem...
W zasadzie to powinno się go podłączyć pod luft , sprawdzić przy jakim ciśnieniu się otwiera i porównać ze specyfikacją. Jednak jak go sprawdzisz czy nie jest zatkany ,czy sprężyna jest cała a kulka nie przycina (ew.grzybek) to zawsze będzie lepsze niż nic.Jak go odłączysz to powinny lecieć spaliny,jeśli tak nie jest to odma do wyczyszczenia.
W logach różnica ciśnień rzędu 300mbar przy 2600rpm to wypełnienie 52%, a taka sama różnica 700mbar przy 1800rpm to wypełnienie 45%. Oczywiście w obu przypadkach sytuacja przyspieszania. Tutaj jest potrzebna wiedza jak działa turbo i dlaczego przy innych obrotach czasami wyższych "pompuje" mniejszym ciśnieniem. Zacznijmy od "korzeni" gdzie było stosowane...
Dzień dobry, Posiadam instalacje gazową BRC sequent 24. Silnik to d15b7 (poj.1,5l). Instalacja działała przez 2,5 roku bez zarzutu. Przez ostatnie pół roku silnik zaczął nierówno równo chodzić z powodu przerwania uszczelki pod kolektorem ssącym. Po wymianie uszczelki na nową obroty wróciły do normy, a gaz działał poprawnie (przy wymianie uszczelki została...
Faktycznie ciśnienie ma się zmieniać w zależności od ciśnienia w kolektorze ssącym. Ale w programie masz pokazane ciśnienie różnicowe. Im bardziej stałe tym lepiej.
Witam szukam czujnika, który będzie posiadał wyjście cyfrowe bądź analogowe i umożliwi mi dokonania akwizycji ciśnienia w kolektorze ssącym w zakresie -1 ... +1,5bar (względem atmosfery). Zrobiłem rozeznanie w produktach motoroli serii MPX i nie jestem pewien jaki typ układu pozwoli mi dokonać pomiaru tj. differential, absolute czy gauge. Wydaje mi...
To jest ciśnienie w kolektorze ssącym.
A w sterowniku nie zapisuje się błąd? Może odłącz przepływkę i/lub czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Może widzi za dużo powietrza? Jeszcze spójrz na temperatury. A sterownik czytany i zapisywany przez OBD?
Kolega zapytał się o to, co odpowiada za między innymi zwiększenie obrotów i dawki paliwa na zimnym silniku, aby osiągnął temperaturę roboczą. Nazwał to potocznie "ssaniem". Trzeba było tak komplikować sprawę, zamiast wyjaśnić od razu? Wiele osób nazywa to w 2013 roku ssaniem, tak jak szlifierkę kątową Boschem, a kosę spalinową Stihlem. Albo ogrzewacz...
Witam. Mam problem z peugeotem 207 1,6 benzyna 109KM 2006. Auto słabo wkręca się na obroty i na wolnych obrotach nierówno pracuje. Wszystko co możliwe przełożone z innego auta i dalej to samo. Z odczytu parametrów wynika, że ciśnienie w kolektorze ssącym jest nieprawidłowe ok 500-600kPa i czasy wtrysków ponad 6ms, a na bardzo rozgrzanym silniku 5,12....
Czy przypadkiem nie jest tak, że regulator ciśnienia upuszcza ciśnienie do przewodów powrotnych? Po co zatem ta siateczka, skoro i tak idzie paliwo do baku? Pompa wysokiego ciśnienia składa się z: 1 - Cylinder 2 - Krzywka 3 - Zawór ssący płytkowy 4 - Zawór zasilania kulowy 5 - Tłok 6 - Wałek pompy 7 - Ssanie - niskie ciśnienie (z filtra paliwa) 8 -...
Witam. Mam dość dziwną sytuację z autem Audi A3 2.0 FSI AXW. Mianowicie nagle przestał odpalać i nie pojawia się ciśnienie na listwie wtryskowej. Wcześniej wszystko działało i auto miało moc. Auto raz na tysiąc prób odpali, ale kompletnie nie ma mocy. Pierwszym błędem, który się pojawił, to P0193 - czujnik ciśnienia paliwa G247 (zwarcie z plusem)....
Witam! Czy ktoś wie co to za błąd lub może przetłumaczyć? Output device: collecteur admission S1042 Status DTC : panne presente et memorisse - signal incoherent Niewłaściwy sygnał ale czego? Kolektora ssącego? Przepustnica się inaczej nazywa (papillon collecteur admission) Ciśnienie w kolektorze Pression collecteur admission mam 408,20 (mb) przy 1000obr...
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
witam,jak sprawdzić czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym(G71)???po odłączeniu go,na vagu w grupie 10 wartość się nie zmienia a powinna chyba maleć???Autu brakuje mocy,na vagu błedów niema.
Po zamknięciu zaworu wydechowego w komorze spalania pozostaje jeszcze jakieś ciśnienie. W momencie otwarcia ssącego zaworu spaliny są wdmuchiwane do kolektora ssącego i zakłócają przepływ, równomierne napełnianie wszystkich cylindrów i przede wszystkim homogeniczność i proporcje mieszanki. A więc ten bajerek niweluje to zjawisko, co pomaga w ekologii....
Witam dzisiaj rozmawiałem ze znajomym mechanikiem o działaniu podciśnieniowego regulatora ciśnienia w układzie paliwowym. W końcu nikt z nas nie potrafił dokładnie powiedzieć jak działa to ustrojstwo. Wiadomo, że zbudowany jest z metalowej puszki w środku której jest zawór sprężynowy, który w momencie, kiedy paliwo osiągnie większe ciśnienie niż jest...
Ja mam 1.6 bara ciśnienia w kolektorze ssącym ale ponad atmosferyczne! Z atmosferycznym jest 2.6 bara i auto zwija asfalt ale przy tym pali niemiłosiernie dużo. Auto jest po tuningu, więc "sznurow" masz chyba w normie. Kolego "robi1214" napisz proszę o jakim ciśnieniu piszesz? Ciśnieniu bezwzględnym, mierzonym względem próżni czy ciśnieniu względnym...
Sprawdź oprogramowaniem diagnostycznym ciśnienie w kolektorze ssącym, może to być tylko uszkodzenie zegara. U znajomego był podobny efekt, uszkodzony był filterek na przewodzie do czujnika ciśnienia zegara doładowania. Jeśli auto nie straciło mocy, nie syczy itd itp to nie ma co szukać usterki - ale należy zacząć od diagnostyki.
koledzy bardzo prosiłbym o pomoc w walce ktora trwa juz 3 miesiace i nadal problem nie rozwiązany a mianowicie posiadam astre H z silnikiem 1.7 cdti Z17DTH przy zwykłej jezdzie w chwili gdy chce przyspieszyc i silnik dostaje wiekszego obciązenia z nizszych obrotow po krótkiej chwili (ok.6-10 sekund takiego przyspieszania) zapala sie kontrolka z kluczykiem...
Trochę wysokiego ciśnienie paliwa ale raczej nie ono jest tutaj problemem. Czy auto ma LPG? Zazwyczaj to wina nieszczelności układu dolotowego. Można sprawdzić ciśnienie w kolektorze ssącym ale przez falowanie obrotów może być ono zawyżone. W blokach pomiarowych można je odczytać.
Problem polega na tym że od pół roku próbuję pozbyć się błędu który wraca jak bumerang, a dokładniej błąd P2195 sondy sprawdzone działają prawidłowo po zamianie miejscami nic się nie zmienia, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym podmieniony dalej to samo, pompa paliwa podmieniona i to samo, po odpięciu Evap pojawia się błąd od niego ale błąd ubogiej...
Wymieniłem kolektor ssący, bo w starym wkrętki od LPG były zamontowane po dziadowsku i nic. Zamontowałem osobno Magic Jet-y pod kolektorem (wcześniej były w listwach) i teraz auto na Pb jak i LPG śmiga tak samo a podciśnienie wynosi 0,46. Następnie podmieniłem przepustnicę z TPS-em i wężyk do regulatora ciśnienia- podciśnienie 0,44. Takie samo E34 tylko...
Zaintrygowało mnie co Gimak napisał o zmianach ciśnienia w kolektorze ssącym, Źle mnie kolega zrozumiał, albo ja to niejasno napisałem. Ja mam założony na stałe manometr na przewodzie gazowym między reduktorem i filtrem azowym fazy lotnej i on pokazuje ciśnienie rzeczywiste gazu - pytanie czy poprawnie? Jestem pewny, że ciśnienie pokazywane w programie...
Witam. Tak na szybko diagnoza klekota: 1. Otwórz maskę i pozdejmuj osłony z silnika, żeby było wszysko dokładnie widać. 2. Zaciśnij ręką wąż przy kolektorze ssącym. 3. Powoli wkręć silnik na obroty, obserwuj, czy wąż robi się coraz twardszy [powinien twardnieć ze wzrostem obrotów silnika] 4. Jeśli nie robi się twardy, to sprawdź wszystkie połączenia...
Witam. Nie tak dawno zakładałem na temat forum, że auto dymi na biało a we wlewie oleju zbiera się biała maź. Okazało się, że to jednak nie była Uszczelka Pod Głowicą, tylko uszczelka pod kolektorem ssącym. Po jej wymianie auto przestało dymić, a płynu chłodniczego nie ubywa. Powstały natomiast nowe problemy. Otóż rano na zimnym silniku auto odpala...
Czy parownik ma elektrozawór od ssania ? Zapodaj zdjęcie mieszalnika na kolektorze ssącym.
Witam! Byłem wczoraj w serwisie Renault. Zmierzyli mi ciśnienie w cylindrach- jest dobre 8,75 bara. Równo dla każdego cylindra. Stwierdzili, że uszczelniacze zaworów przepuszczają, są przedmuchy i to jest ten powód oleju w kolektorze ssącym. Wyliczyli mi ewentualny koszt naprawy na ponad 1.300 zł. Ha, ha,ha! Może wlać mu oleju mineralnego, póki co jeżdżę...
Strzały były w kolektorze ssącym. Dziś odpalam auto, znowu nie równa praca, falowanie. Rozumiem, że dalsze kroki to wymontowanie przepustnicy, dokładne czyszczenie i adaptacja? Jutro też będę podłączał go pod komputer. Wcześniejsze błędy jakie wyskakiwały: wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów i coś z sondą lambda jak pisałem wcześniej. Ciśnienie...
Cała instalacja poskładana na nowych wężach. Do sprawdzenia został wielozawor oraz czy przewód 6mm to nie za mało choć parownik takie ma wejście. Tu może być problem - połączenie wtrysków z kolektorem ssącym. Średnica przewodu to jedna kwestia, a druga to wielkość dysz. Parownik z tą rurką sobie da radę bez problemu. Dodano po 3 myślę że rurka raczej...
Witam. Mam problem z taką corsa. Silnik 1.4 z dwoma wariatorami. Chyba a14xer. Auto trafiło do mnie z problemem nierównej pracy po zapaleniu, falowanie obrotów, przygasanie. Po jakiejś minucie praca się w miarę stabilizuje. Przed tym po zapięciu wakuometru w kolektor ssący zamiast serwa hamulca, wakuometr pokazuje wartości bliskie ciśnienia atmosferycznego,...
Szukaj w kolektorze ssącym. Rozpiskinie mam.
przy gwałtownym domknięciu przepustnicy regulator biegu jałowego powinien nie dopuścić do zbyt nagłego wzrostu podciśnienia w kolektorze ssącym. Moim zdaniem problem w regulatorze lub kanałach do niego(jeżeli jest to zawór obejściowy) Pozdrawiam
115C to stary "Fiatowski" 1500, z filtrem oleju pod kolektorem ssącym.
Na rurze miedzy intercoolerem a kolektorem ssącym.
Czujnik spalania stukowego ten pod kolektorem ssącym. Był problemem nierównej pracy.
Eliektromaticznyj kłapach wichriewoj zasłonki. Jakbyś wolał po angielsku to będzie "intake manifold air control solenoid", nie jest dosłowne tłumaczenie a stosowane nazewnictwo. Po rosyjsku lepiej brzmi :D A po polskiemu to w kolektorze ssącym są takie klapki i ten zaworek nimi steruje tak żeby silnik miał wysoki moment w szerszym zakresie obrotów....
Vag nastawy podstawowe silnika grupa 11 i obadaj czy grucha turbiny się rusza płynnie czy nie zacina i w ogóle jakie daje ciśnienia. Drugie sprawdź szczelność węży za turbina do chłodnicy powietrza i za aż do kolektora ssącego. Jak nie ma sterownia turbiną sprawdź węże podciśnienia czy "ciągną" podczas testu turbiny. Jak nie to sprawdzaj wszystkie zaworki...
W passatach b5 pl najczęsciej pęka łącznik gumowy między rurą plastikową od ic a kolektorem ssącym.Ucieka tam powietrze i to najczęściej od dołu łącznika.
Serdecznie dziękuję za szybkie odpowiedzi. Zamawiam nowy regulator i podzielę się wrażeniami z pracy silnika po wymianie. Ciekawe w sumie, bo mnóstwo ludzi (w tym i tutaj) radzi aby zmieniać uszczelki w kolektorze ssącym w przypadku gdy lekko ciepły silnik ma trudności z rozruchem a być może to kwestia zmęczonych regulatorów ciśnienia. U mnie po wymianie...
Witam ponownie. W kolektorze ssącym nie ma prawa być płynu chłodniczego. W przypadku uszkodzenia uszczelki pod głowicą może się zdarzyć pare przypadków: Olej dostanie się do płynu - płyn robi sie brudny z korzuchem oleju widać to w zbiorniku wyrównawczym. Płyn dostanie się do oleju - z oleju praktycznie robi się szlam, widać to na bagnecie często też...
Witam muszę wymienić kolektor w swoim aucie. Zamówiłem nowy kompletny z UK i jak się okazało na listwie wtryskowej w nowym kolektorze nie ma zaworu ciśnienia paliwa oraz w samym kolektorze miejsce gdzie w starym jest podłączony wąż do kolektora jest zaślepione. Zastanawiam się czy jak przełożę stara listwę wraz z zaworem (są połączone) i nawierce kolektor,...
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Witam. Auto zakupiłem z uszkodzonym silnikiem. Silnik odpala ciężko. Podczas pracy dmucha z kolektora ssącego. Rozkręca się powoli max do ok 2000 obrotów po czym wskazuje błąd za mały przepływ powietrza. Zawory szczelne głowica sprawdzona, wymienione popychacze hydrauliczne aby zapobiec ewentualnej opcji podparcia zaworów. Ciekawe jest to, że ciśnienie...
.... myślałem jakiś mapsensor wykorzystać, mam w domu jakiś 3 bary z renault zasilany 5v może być? Nie, taki sensor nie może byc tu zastosowany !... MAP -sensor, a dokładniej: M anifold A bsolute P ressure sensor ( znaczenie w j. polskim) - czujnik ciśnienia absolutnego w kolektorze ssącym silnika. Jest on montowany na kolektorze ssącym, pomiędzy przepustnicą...
sladi tak faktycznie wygląda ten czujnik ale : jeśli chodzi o silnik AHU to w Golfie występuje on tylko w modelu Mk3 i nie ma tam takiego czujnika jak ten, który pokazałeś na załączonej fotce, w Mk3 czujnik ciśnienia doładowania znajduje się w sterowniku silnika czyli w ECU i od intercoolera idzie do ECU wężyk z powietrzem doładowanym ale czujnik w...
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
ja już zwalałem pokrywe i nic sucho co najwyżej się poci a tam olej kapie, hmmmm z uszczelniacza wałka rozrządu Dodano po 7 tylko jak by to był uszczelniacz wałka rozrządu to by leciało w okolicach rozrządu? bo leci dosłownie jakby spod kolektora ssącego i dodatkowo robią sie krople kapiące na szpilkach od wydechu nie czaję tego naprawde jutro wszystko...
Nie wiem jaki zawór wymieniłeś, ja pisałem o elektrozaworze sterowania zaworem EGR.Podałem też wiele innych czynników związanych z tym błędem.Zobacz czy przypadkiem na rurkach za chłodniczką EGR i na kolektorze wydechowym nie masz przedmuchu spalin.Zdejmij kolektor ssący i oceń stan zabrudzenia sadzą.Podaj ostatnie 7 VIN nadwozia to się dowiem czy kanały...
ciśnienie ok2,5 bara jak zdejme z reduktora węzyk ciśnienie wzrasta do ok 3 czyki tyle ile ma być a silnik zachowuje się bez zmian.
Witam. Przy uruchomieniu auta na zimnym silniku powstał wystrzał i uszkodziło kolektor. Auto posiada instalacje sekwencyjną BRC roczna. Sprawdziłem: - ciśnienie sprężania wszystkie cylindry 10bar - odczyt błędów ze sterownika błędy tylko odnośnie przepływomierza ale jest to spowodowane pęknięciem kolektora. Stało się to drugi raz, z odstępem czasu pół...
Witam Szanownych pasjonatów motoryzacji Otworzyłem temat by pomóc tym, którzy mają problemy przy naprawie samochodów z silnikami crdi, oraz by zorientować się czy na forum udzielają się profesjonalni mechanicy. Opisałem skrótowo problem, który miałem przy naprawie samochodu Hyundai i czekałem mądrej podpowiedzi. Poświęciłem na to kilkadziesiąt pkt i...
Jak w temacie, Fabia 1,4MPI AZE. Uporczywie pojawia się ten błąd. Na benzynie auto jedzie poprawnie, natomiast na gazie czasami szarpie i potrafi zgasnąc na krzyżówce. Po założeniu sekwencji BRC SEQ24 praktycznie od samego początku nie che poprawnie pracować na gazie. Mechanik nie jest pewny co do tego czujnika, nie chce wstawiać na ślepo-koszt ok.150zeta....
czujnik MAP znajduje się na kolektorze ssącym (ostatnia Twoja fotka), błąd oczywiście wskazuje usterkę elektryczną więc najpierw sprawdź czy nie wypięła się z niego wtyczka ew. sprawdź stan połączeń przy wtyczce i profilaktycznie spryskaj piny spray'em do złącz elektrycznych, jeśli to nie pomoże to spróbuj podmienić na inny od znajomego, jest przykręcony...
Raczej nie :D Jak włączysz stacyjkę a silnik się nie kręci to ciśnienie w kolektorze jest takie same jak na dworze. Czujnik pokazuje okolice 1bar. Jak silnik się kręci a przepustnica jest zamknięta to silnik ssie i ciśnienie spada. Czujnik pokazuje okolice 0,3bar ale to nadal jakieś ciśnienie tyle że nazwane podciśnieniem. Po otwarciu przepustnicy najpierw...
Jak dla mnie owy przypadek kolegi ,,procsa,,wydaje mi się raczej dziwny ,wiele tych gwiazd i nie tylko , lata bez kalp wirowych i to całkiem przyzwoicie zaraz po tzw operacji , nawet z parametrem lepszym jak przed ich demontażem . Moim zdaniem jest coś nie tak , z montażem kolektora , złym lub nie prawidłowym odpowietrzeniem układu paliwa ( powietrze...
jakie masz ustawione ciśnienie na reduktorze w trakcie kalibracji ? sprawdź ciągłość przewodów między steronikiem LPG, a listwą. Sprawdź stan wężyków między kolektorem ssącym, a parownikiem i MAP sensorem. Dodaj zdjęcie wartosci cisnienia w trakcie pracy na biegu jałowym na LPG.
Sprinter 906 OM646 313. Błąd niskie ciśnienie doładowania 2359-001. Błąd pojawia się na 5 i 6 biegu. Ciśnienie zadane 24.. ciśnienie osiągnięte 21.. Auto przechodzi w tryb awaryjny i nie jedzie do ponownego odpalenia. Podmienione na nowe elektrozawory od sterowania turbinami. Wymieniona turbosprężarka na regenerowaną - Mielec Podmieniony EGR z innego...
Czy świece po długim kręceniu są zalane czy suche?Jesteś pewny że podczas kręcenia pompa podaje czy sprawdzałeś ją na krótko. Chodzi o to czy masz ciśnienie na listwie wtryskowej(3bary)Bo objaw masz podobny jak u mnie gdy zapomne załączyć pompy paliwa(taka oszczędność pompy przy jezdzie na lpg)niby chce zapalić a nie może.
bmw e36, omegas, reduktor li 02, 102 KM, czy warto wymienić reduktor na ig1. W tych silnikach bmw zastosowało zmienną długość kolektora ssącego, która zmienia się z długiej na krótką przy określonych obrotach (chyba 3500) , podciśnienie w miejscu podłączenia kompensacji spada przy zmianie długości kolektora i nie wzrasta liniowo względem obrotów czego...
Jaka pojemność silnika bo M40 1.6 nie posiada czujnika spalania stukowego a w M40 1.8 jest. Jeżeli robi to na wyższych obrotach to usterek może być np. spada ciśnienie oleju i źle pracują samo-regulatory. Czy samochód dobrze pracuje na ssaniu czy w momencie dodawania gazu tez strzela w ssący .
Ciśnienie sprężania mierzone? Rozrząd sprawdzony? Jeśli nie ma hydro i luzy dobrze ustawione to zawory prawie nie mają prawa stukać. Chyba że któryś się w prowadnicy tnie i nie wraca do końca - tłumaczyło by to czkawkę silnika i stuki w głowicy.
dziś będe sprawdzał ciśnienie a ile powinien mieć tego ciśnienia na manometrze Dodano po 2 oki 1 cylinder 20 bar 2 cylinder 20 bar 3 cylinder 17 bar 4 cylinder 16 bar Dodano po 25 więc ciśnienie zie jest zbyt rewelacyjne tylko zostaje takie pytanie skoro nie ma dużych przedmuchuw do komory korbowej przyczyna lerzy w głowicy ? Dodano po 47 no i obstawiam...
Nubira nie posiada żadnego przepływomierza. Śmigam tym prawie 3 lata, to przykład kompromisu taniej produkcji i nowoczesności lat 90. Może warto sprawdzić wtryski, ich połączenia elektryczne. Ciśnienie paliwa - sprawność zaworu i pompy paliwa. U siebie mam lpg i czasem na benzynie też zdarza się falowanie obrotów , ale w niewielkim zakresie i sporadycznie....
Witam nie bawię się w zgaduj zgadula mam problem z tym autem i nie mogę sobie dać z tym rady. W Aucie były wymieniane pierścienie na tłokach, simery, uszczelniacze zaworowe, docierano zawory, luz na płytkach jest prawidłowy, ciśnienie sprężania prawidłowe. Auta nie idzie utrzymać na wolnych obrotach trzeba cały czas manipulować gazem aby auto chodziło...
Problemy nierównej pracy i wszystkiego innego zniknęły po "adaptacji" przepustnicy. Kolektor sprawdziłem, wymieniłem uszczelki i jest szczelny. Ciśnienie się nie zmieniło między 500 - 600mbar. Niby za mało, ale auto jeździ normalnie. Jedyne co mogę wg mojej wiedzy wydedukować, to że może nie być ciśnienia sprężania w tłokach. Musiałbym to sprawdzić...
Myślisz? Sprawdzałem ciśnienie i ma po 40 bar na każdym. Wałek nie jest w najlepszym stanie to fakt.
Witam radził bym zrobić badanie ciśnienia na cylindrach na sucho i na mokro bo z tego co piszesz to wydaje się że w twoim aucie słabe pierścionki lub nieszczelne zawory.
Mam jeszcze pytanie odnośnie zależności wskazań . Dzisiaj podczas jazdy na trasie wskazania przedstawiały się następująco: -pozycja przepustnicy 20-21% -przepływomierz 29- 32g/s - ciśnienie absolutne kolektora 41-55kPa - kąt wyprzedzenia zapłonu 21-24 stopnie - korekta długoterminowa 10,2-10,9% - SHRTFT1 -3,1- +1,6 - SHRTFTB1S1 -2-+1 Korekta długoterminowa...
To głowica do zrzutu , na komplet zawory gniazda szlif płaszczyzny no i oczywiście szczelność,uszczelka pod głowicą i jak Ci bierze olej to od razu bym zrobił pierścienie tłokowe .Do tego musisz doliczyć olej filtr oleju i płyn chłodniczy. Pytanie czy chcesz dołożyć bo na pewno zakręci się koło 1000zł a jeśli z rozrządem to pewnie więcej . Dodano po...
Pod kolektorem jest uszczelka i na puszczało ciśnienie z turbiny tam syczało tak palił tylko brak mocy Dosyć powszechny problem w silnikach 651. Luzują się szpilki mocujące kolektor (albo urywają) Pojawiają się błędy i motor wchodzi w tryb awaryjny.
Problem rozwiązano w moim przypadku był to zabrudzony czujnik ciśnienia doładowania
Przecież to paliwo z cieknącego wtrysku leje ci się do kolektora ssącego. Po chwili cały kolektor jest wypełniony oparami benzyny więc na rozruch ma znacznie przebogaconą mieszankę.. To jest prawdopodobnie przyczyną problemów z odpalaniem. Wymień tego wtryskiwacza i po kłopocie.
witam. porszę o pomoc. Mam parownik brc genius 1200mbar i nie wiem jakie powinno być ustawione na nim ciśnienie. Czy wartość 1200mbar oznacza, że ma być ustawione 1200mbar, czy to jest wartość delta, czyli ciśnienie jakie parownik powinien utrzymywać w pomniejszeniu o ciśnienie panujące w kolektorze ssącym? delta P= P1(mbar)- ciśnienie m.a.p.(mbar)....
Map sensor mierzy ciśnienie różnicowe : jedno to różnica ciśnienia gazu i ciśnienia w kolektorze ssącym, drugie to podciśnienie w kolektorze względem atmosferycznego, Jeśli masz brak wskazań ciśnienia to instalacja nie będzie prawidłowo działać z powodu braku korekt od ciśnienia - i nic tu nie da ustawianie na manometr . Napraw lub wymień map. Najlepiej...
Ciśnienie kolektora ssącego na biegu jałowym Wyreguluj zawory. , to też może być przyczyną, ale nie pojawia się w jednym momencie tylko stopniowo. pozdrawiam
Sprawdź na lewe powietrze, kolektor, połączenia gumowe, odma, EGR. Może podasz nam jakie jest podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach.
Witam trafił do mnie passat 1,9tdi awx.Problem polega na tym ze nie chodzi na pierwszym cylindrze na wolnych obrotach.Rzeczy które sprawdziłem to: 1.zamiana pompowtrysków z 1 na 2 efekt bez zmian 2.wymiana wiązki pompowtryskiwaczy żadnych rezultatów 3.pomiar kompresji 1 cylindra wartośc :2 atmosfery(brak ciśnienia) 4.wdmuchiwanie powietrza przez otwór...
Podciśnienie powinno być podłączone do kolektora ssącego tj za przepustnicą tak jak jest w innych instalacjach np KME, Stag, OMVL itd. Można to wyregulować śrubą, najlepiej we dwie osoby tj jedna niech trzyma gaz na około 3000 obrotów i obserwując czasy wtrysku tak regulować ciśnienie żeby czasy na bezynie i na gazie były takie same, ale nie wiadomo...
Widziałem tam zawór miedzy kolektorem a MAP'em. Ale to jest bardzo powtarzalne, za każdym razem. A czy auto ma zmienną długość kolektora ssącego?
witam mam taki oto problem z kontrolką ciśnienia oleju. po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju a po rozigraniu silnika (podczas pracy silnika) na wyższych obrotach tj. 2000 - 3000 obr/min zapali się i gaśnie, jazy, mrugnie i tak cały czas. czy winny może być czujnik ciśnienia oleju?? Polo 1.4 1997r plastikowy kolektor ssący.
jak zasysam powietrze z regulatora to ciśnienie delikatnie maleje. A jak dmuchne w niego to wzrasta . Może tu jest problem? Opisałeś właśnie prawidłowe działanie regulatora. Po to on jest żeby ciśnienie paliwa było stałe względem ciśnienia w kolektorze ssącym a nie atmosfery. Ze zdjętym wężykiem ma być równe 3 bary.
Witam. Jakieś dwa tygodnie temu kupiłem Opla omegę. Niby wszystko ładnie pięknie i jakoś tak przejeździła 250 km i nagle padła. Koło domu zgasła, po ponownym odpaleniu nie wkręcała się w obroty, podjechała metr, dwa i gasła. Jakoś doturlałem się do domu i tak została do rana. Rano normalnie odpaliła i dojechała na własnych kołach 5km do mechanika. Została...
Jeżeli pompa wytworzy tylko 3 bary to co dalej? Sprawna pompa bez problemu daje ponad 5bar, żeby się o tym przekonać wystarczy zacisnąć szczypcami wąż powrotu paliwa i obserwować manometr. Co do wzrostu ciśnienia w doładowanym silniku, to masz rację, regulator jest połączony z kolektorem ssącym wężykiem, ciśnienie w nim panujące oddziałuje na membranę...
Konieczne wuczenie info : Konfiguracja do wymiany części Wymiana niektórych części będzie wymagać procedury konfiguracji w celu pełnej naprawy. W razie wymiany podgrzewanej sondy lambda (HO2S), użyć testera diagnostycznego do przeprowadzenia testu HO2S z menu Funkcje sterujące. Jeśli którykolwiek z następujących podzespołów został wymieniony, użyć testera...
Witam, mam problem jak tytule Mój peugeot od czasu wypadku nie wkręca się powyżej 3000 obr, tak jak by miał blokadę. Był zrobiony klon sterownika silnika. podsyłam zdjęcia błędów. Jest to silnik 8hz. Turbo ma tylko zawór odprężający. Mam pytanie gdzie jest czujnik Ciśnienia turbo. Na schemacie w tym silniku nie widać czujnika, i ogólnie gdzie os się...
Czyli pewnie w E335 są też inne tłoki, wtryskiwacze są według instrukcji takie same. Raz w życiu osobiście widziałem silnik pod maską Escorta 335 i wydawało się że głowica jest bardzo podobna, nawet korek z odmą ten sam. W oczy rzucił się kolektor ssący inny, bo filtr powietrza jest upchnięty pod maską (trzeba zdejmować cyklon do otwarcia maski), a...