problem jak w temacie - jest po wymianie swiec i nadal jest to samo: tzn na zimnym pracuje jak nalezy jednak na cieplym okolo 80- 90 stopni zaczyna pyrkac traci ktorys cylinder czasem zalapuje i chodzi na wszystkie ale nawet na jalowym ewidentnie czuje sie ze rzuca silnikiem i zmienia charakterystyke niedomaga pyrka wypada zaplon (nie sadze by chodzilo...
Witam! Problem jak w temacie. Uszkodzony został filtr DPF. Diagnostyka w warsztacie wykazała brak odpowiedniej kompresji na drugim cylindrze, dlatego zabiło filtr. W związku z tym wymieniono DPF na nowy a ponadto dokonano kompleksowego remontu głowicy (wymieniono uszczelniacze i popychacze, splanowano głowicę, przeszlifowano zawory i oczywiście wymieniono...
MID 130 PSID 1 Parametr: Szybki zawór wyzwalający (zawór PWM). Wadliwe działanie: FMI 5 Przerwa lub zwarcie do zasilania w obwodzie cylindra sprzęgła. MID 130 PSID 2 Zawór PWM, Wolne zaangażowanie FMI 5 Przerwa lub zwarcie do zasilania w obwodzie cylindra sprzęgła.
Witam. Mam problem z Volvo S40 II 1.6d o mocy 110 KM. Mianowicie samochód nagle przestał odpalać. Brak nieszczelności w układzie paliwowym, na płaku chodzi, brak błędów w komputerze. Wygląda to tak, jakby nie dostarczał paliwa do wtryskiwaczy. W przelewie brak paliwa. I co ciekawe, ciągle wysysa paliwo z filtra, ale go nie napełnia. W sensie, że jak...
Sprawdź czy w trakcie wystąpienia usterki paliwo dostaje się do cylindra.
Gary to są w kuchni..... Podejrzewać tylko mogę że chodzi o ciśnienie sprężania. Tak jak każdy diesel z bezpośrednim wtryskiem, jak jest 28atm. to super jak poniżej 18atm., to robimy silnik. Ważniejsze żeby nie było różnic na poszczególnych cylindrach przekraczającyh 2atm.
Tak jak pisałem, jest tam zawór nadciśnieniowy bodaj z boku, ale trzeba go znaleźć-oringi do wymiany itp. Myślę, żebyś skorzystał z pomocy kogoś, kto to zna. Rozebranie retardera na części i złożenie jest trudne i nie zawsze konieczne. Jeszcze taka uwaga, niech wyrzuca aż do skutku, jeżeli retarder będzie nadal pracował i przestanie wyrzucać- to znak...
A co jest między elektrozaworami a cylindrami, nie uszczelka.
Pewnie gdybyś miał takie drgania od koła zamachowego, to już byś zatarł silnik po takim czasie, ze względu na zrywanie filmu smarnego na panewkach. Może uszczelniacz jest wypychany, może odma przytkana albo nieszczelności w układzie cylinder tłok.
1.Po pierwsze:Na 99% samochód powinien gotować wodę.Wiadomo 3 cylindry pracują jako silnik,jeden jako sprężarka :D 2.iskra na świecy"w powietrzu"(nawet piękna gruboniebieska :D)nie oznacza jednoznacznie że świeca wkręcona w cylinder będzie ją nadal wytwarzała.Proponuję zmienić świecę na o innej wartości cieplnej tzw.gorącej,znakomity sposób gdy cylinder...
Nr nadwoziaYV1MK84F1C2273516Rok modelowy2012 modelC30km/h lub mphK Fabryka (kod)22Numer produkcyjny przekładni kierowniczej31317350 Tydzień strukturyzowany201138RodzajC30 Podwozie273516Grupa partnerówEurope Pokrowce na siedzenia / wyposażenie (kod)5DSM00Pokrowce na siedzenia / wyposażenieLEATHER2 OFF BLACK/PEPPER kolor zewnetrzny45200kolor zewnetrznyBLACK...
Witam Padła mi jedna cewka w listwie Matrix , lecz listwa jest 3 wtryskowa i wolny mam jeszcze jeden wtrysk. Pytanie tylko czy ktoś posiada może interfejs do tej instalacji? Może jakis schemat? Bo Przełożę piny i powinno hulać lecz chciałbym podłączyć auto pod kompa i obejrzeć co tam w trawie piszczy. Jeżeli ktoś miałby schemat bardzo proszę:) Mam jeszcze...
Jeśli jest tam ABS odpowietrzaj przy zapalonym silniku,czasem to jedyny sposób na odpowietrzenie. Jeśli nie ma,zaślep uszkodzoną sekcję pompy np:starym zagiętym przewodem hamulcowym i sprawdż czy pedał jest dużo twardszy niż przed zaślepieniem. Pamiętaj by w tylnych zaciskach wyregulować cylinderki.Zaślepka a pod nią śruba na klucz ampułowy.
Auto jak w opisie. Problem pojawił się niedawno, po dłuższym pojeżdżaniu obecną porą głównie w miejskich korkach pojawił się tryb awaryjny i komunikat z FAP`a. Próba wypalenia go w trasie nie dała rezultatu - nadal idzie w trybie awaryjnym. Auto poszło do warsztatu i co się okazało: 3-ci wtrysk podaje za duzo paliwa. Wyjęte wszystkie, poszły na sprawdzenie...
Muszę zrobić jeszcze raz testy i wtedy dam znać. Z tego co kojarzę nie miałem też chyba żadnych wartości po teście zaworu PWM/wysprzeglika... Dodano po 2 Rozprułem wybierak, dwie komory w słabej kondycji. Czarna maź w połączeniu z wodą. Z tego co wiem skrzynia stała długo pod chmurą bez sterownika wybieraka i deszcz padał na otwarte kanały pneumatyczne...
Koledzy, poszukuję polecanego warsztatu w Poznaniu dla Volvo V40 1.8 '98 rok. Objawy - po rozgrzaniu przestaje palić na jeden cylinder. Kable i świece wymienione, bez efektu. Co ciekawe, jak zacznie przerywać - wystarczy wyciągnąć którąkolwiek fajkę od świec - zakaszle, zatelepie i po włożeniu z powrotem - działa ok przez jakiś (nieregularny czas).
Okazało soe ze auto nie chodziło na jeden cylinder. Sprzedałem i tyle
Może ma ktoś taki schemacik instalacji el. silnika. Czasami nie chodzi na 5i 6 cylinder.Jutro będę miał kompa to odczytam błędy.Myślałem że może uszczelka miedzy tymi cylindrami się wypaliła.Ale sprężanie jest ok.
Posiadałem niedawno V40 1.9 td i wymieniałem pompę. Powiem, że nie jest to tania przyjemność, ale chyba taniej bezie kupić z odzysku np. z anglika. Ja kupiłem za 300zł i koszt roboty z przełożeniem immobilizera to 300zł - dobry znajomy. Gdy byłem u pompiarza to powiedział, że jakiś cylinderek za 2200zł. Wiec nie proponuje regeneracji.
Pedał nie rośnie ani się nie zapada ,łapie w stałej pozycji.Po włączeniu zapłonu leci do dołu ok.jakieś 2 cm -czyli servo działa prawidłowo i wychodzi na to ,że jest OK. Ja muszę użyć dużej siły nacisku na pedał ( przy 4-ech osobach i bagażu jest nie za bardzo dobre szybkie zatrzymanie auta). Po prostu pedał jest twardy . Mam pytanie . Bo najpierw wymieniłem...
Witam. Tak jak wspominałem w wcześniejszym poście zdaje relacje co i jak mianowicie, hamulce są o niebo lepsze jak wcześniej. Wystarczyło się tylko przyłożyć do dobrego przeczyszczenia zacisków no i oczywiście użycie tego smaru do cylinderków. Wynik jest piorunujący jestem zadowolony z rezultatu:). Teraz tylko walę głową w stół, że w ziołem się za to...
Witam wszystkich, mam mały problem z autkiem, podczas jazdy pedał hamulca robi się twardy i auto zaczyna hamować samoczynnie. Stwierdziłem, iż podczas kontynuacji jazdy nagrzewa się lewe przednie koło i prawe tylne. Usterka ustępuje podczas zatrzymania auta i odczekania wraz z uruchomionym silnikiem około 2minut. Dodam również, iż blokowanie kół nie...
Po prostu zablokowały się zaciski - podejrzewam, że dźwignia ,,ręcznego" zrobiła się luźna. Należałoby zajrzeć pod samochód i sprawdzić czy linki dobrze poruszają się w pancerzach oraz czy obrotowe zaczepy linek przy cylinderkach poprawnie ,,odbijają" do poz. spoczynkowej. Taki efekt daje zbyt rzadkie używanie ham. ręcznego- rdza i gęstniejący smar...
Tak wiem, ten ktorego mialem i konserwowalem od spodu, wymienialem wszystkie przewody do pompy ABS, przewody do wspomagania, tarcze przod tyl bebny, cylinderki i szczeki, tylne amory, klape, reanimacja dolow drzwi z lewej strony, cieknacej anteny z tylu na dachu, wszystkie sruby bo byly wyciagniete, uszczelke glowicy, przewod zasilajacy do turbo, szpilki...
Nie chce ci klamac ale w volvo luz jest na kole jak w reke wezmiesz kolo i nim krecisz w lewo-prawo, musi byc sztywne. Jak czujesz jak ono plywa ci w reku znaczy ze luz na vanosie jest i zmieniaja ci sie fazy przez ten luz.
Jak zdejmiesz plastikową osłone silnika to na bloku od góry będzie pisało czyj to silnik a moze byc volvo, VW, Forda Silnik 2.4 D5 (185 KM) pojemność silnika2401 cm3 typ silnikaturbo diesel moc silnika185 KM przy 4000 obr/min montaż silnikaz przodu, poprzecznie rodzaj wałka rorząduDOHC cylindryrzędowy liczba cylindrów5 stopień sprężania17,3 liczba zaworów...
Silnik kopci na czarno sprawdzałem na postoju jak dodaje się gazu to kopci ale kolega kiedyś mi mówił że jak ruszam to kopci na czarno więc wydaje mi się ze pod czas przyspieszania kopci na czarno. obroty nie są stabilne bo jak obserwuję wskaźnik to się "huśta". Podejrzewam obwód wtryskowy paliwa . Niestety, może wchodzić w rachubę najgorszy wariant...
witam, zrobilem wczoraj pomiar kompresji na cylindrach i mam kolejno 13 - 9 - 11 - 6 . pozniej sciagalem na pracujacym silniku pokolej przewod z kazdej swiecy ( pracowal wtedy na 3 swiecach) i za kazdym razem byla roznica w spadku obrotow( nawet na tym co ma tylko 6) ale jak zdjolem przewod z tego co mial najwiecej(13) to bylo brak roznicy!!!a to przeciez...
Jakby kolega podał jeszcze jaki dokładnie błąd wywala to by było łatwiej, dodatkowo może też sprawdzić ustawienie ciśnienia poniżej 300. Dziękuję za zainteresowanie i podpowiedz. Zgodnie z sugestią spróbowałem ustawić na 280 i muszę przyznać, że była poprawa. Tzn. na tak zemulowanym ciśnieniu przeszedł autokalibrację rewelacyjnie, tzn. dużo lepiej...
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc "Odczytać jakie są korekty". Możesz wyjaśnić? Korekta dawki paliwa na każdym - "szukaj" na forum nie działa? Cytuję kolegę "kybernetes" "Korekty odnoszą się generalnie do mocy poszczególnych cylindrów. Sterownik ustala sobie dawkę wtrysku dla danych warunków pracy silnika i mierzy przyspieszenie wału po każdym...
Witam. Robię generalny remont silnika mojego Volvo 740 2.4 TDiC 89r. Jak w temacie interesuje mnie wymiana tulei cylindra. Są już na oryginalnych ślady eksploatacji, głównie wyczuwalne paznokciem progi na górze cylindra. Wie ktoś jak wymienić tuleje? Kupie oryginalne tuleje Kolbenschmidta od kolegi z hurtowni (35zł/szt. jak dla mnie) Tylko jak je wymontować?...
Witam. Mam problem z VOLVO C30 2.0D (SILNIK PSA 136KM) z 2009R na sterowniku SID803A. Historia samochodu: Rozbiegał się silnik, pracował tak z 15 sekund, potem zgasł. W aucie po tej akcji została zmieniona turbosprężarka, zregenerowane wtryskiwacze, wycięty DPF. No i zaczął się problem. Ogólnie auto jak załapie z 40-50 stopni to chodzi jak złoto, odpala...
Nie mam silników z 2005 roku. Masz 2 opcje jak masz tylko oznaczenia 123456 to na 1 regulujesz wszystko na cylindrze 1: ssący 0,20 mm, pompowtrywkiwacz 240 stopni i wydech na 0,80 mm Jak masz oznaczenia 123456 i V1, V2 ... to na 1 regulujesz 1 cylinder ssący 0,20 mm, pompowtrywkiwacz 240 stopni, a na V1 wydech 1 cylinder 1,6 mm
Może ciśnienie na wybieraku gubi i temu wyrzuca bieg. Czujnik cisnienia dobry ? Dodano po 52 MID 130 PSID 25 Gears 1/R Engagement System Type of fault: FMI 0 FMI Description: • Unintentional disengagement of first gear Fault Condition: • The 1/R cylinder leaves the 1:st position • The 1:st cylinder valves are inactive Possible Symptoms:...
Czy przy pomiarze ciśnienia w silniku wskazane jest wypiąć bezpiecznik od pompy paliwa i wtryskiwaczy w tym modelu? Pytam, bo kiedy dawno temu sprawdzałem w Xsaro Picasso nie odpialem i po uruchomieniu auta okolica była zadymiona przez jakis czas. Zrobiłem pomiar kompresji. Na sucho było 11-11,3 bara. Zmierzyłem z olejem, wzrost ciśnienia o 2 bary na...
Witam Pojawił się problem w Volvo FH4 2016 r z sprzęgłem. Mianowicie przy manewrowaniu lub przy dojeździe do skrzyżowania wyskakuje błąd P105262 - cylinder sprzęgła , położenie - sygnały niezgodne ze sobą P107586- Układ sprzęgła - sygnał nieważny Podejrzewam że ten drugi błąd pochodzi od tego iż kierowca ratując się żeby nie zablokować skrzyżowania...
Witam, czy ktoś posiada informacje jak spr. ustawienie kąta początku tłoczenia. Bo w informacjach, które posiadam najprawdopodobniej jest błąd. Mam taki opis w skrócie: 1. Odkręcamy zaślepkę na imbus na górze pompy 2. Ustawiamy w GMP 1 cylindra, kreska na kole zamachowym powinna się zgrać z oznaczeniem 0. 3. Wkładamy czujnik zegarowy lub trzpień. 4....
1. cukrzycy nie mam kiedys z 3lata temu przepisali mi cylindry na stygmatyzm -1D, byłem u okulisty jakies pół roku temu robila badanie dna oka itp nic nie zobaczyła, mówiłem ze okulary mi kiedys przepisano a ona powiedziala ze to niewielka wada i moge jezdzić bez, a jak tak bardzo chce to moge ale nie musze wykupić -1D (w polu cylinder) wiec one tylko...
Pierścienie można sprawdzić - sprawdź kompresję na ciepłym silniku we wszystkich 4 cylindrach, później do każdego cylindra wlej 4 cm3 oleju silnikowego i zrób pomiar. Jeśli na pierwszym pomiarze było słabo lub nierówno a w drugim się poprawiło to 100% wina pierścieni
Mam problem z odpaleniem silnika TDI (silnik Renault) przy ujemnych temperaturach - za pierwszym razem praktycznie bez gazu nie utrzymuje obrotów, tak jakby jeden z cylindrów "nie palił", pierwsze przegazowanie i wszystko jest ok! Świece żarowe są w porządku, silnik do niedawna palił bez zarzutów nawet przy -20 stopniach! Sprawa się pogorszyła po remoncie...
No to fajnie , cewki wysokiego są sprawne ,przekaźniki INJ VALVE RELAY i IGN RELY też działają poprawnie . Nie mogę zlokalizować MOTRONIC POWER STAGE 1 i 2.Czy jeżeli padłby jeden z nich to nie będzie działać wysokie na pozostałych trzech cylindrach?( może u mnie jest jeden moduł ,dwa są w volvo z 92r) Mimo wszystko chciałbym poznać zasady diagnostyki...
Witam Jakiś czas temu pisałem o obrotach i braku mocy silnika. Walczyłem dość długo ze swoim autkiem, aż w końcu mimo wizyt i ściemniania kilku mechaników (tu szczególne ukłony dla firmy Best Service z Łomianek za wymianę jedynie świec zapłonowych w cenie 300 PLN po pozostawieniu auta u nich na miesiąc!) SAM wziąłem się za diagnozę i okazało się, że...
Witam ponownie, tym razem po dłuższej przerwie Kłopotów z instalacją do volvo ciąg dalszy. Znalazłem gościa co zakłada Landi (tam reduktor może dawać ciśnienie pow. 2 bar) i już przezornie opowiedziałem o kłopotach. Powiedział, że wszystko sprawdzi i oddzwoni. No oddzwonił, powiedział, że z ciśnieniem doładowania nie ma problemu, że nawet z mocą na...
Czesc , szukam pomocy w celu ustalenia przyczyny problemu w moim volvo s40 benzyna 2.0 16v 1998. Samochod od zawsze duzo palil, okolo 15l/100km ale byl mocny. Otorz zmienilem filtr powietrza na sportowy storzkowy i samochod jakby stracil na wadze lekko chodzi, ale po miesiacu zaczal mi przygasac po rozgrzaniu. a po paru dniach to juz standartowo po...
Mam problem z silnikiem volvo s40 2.0d z roku 2005r., silnik został zalany woda.Silnk został osuszony olej zmieniony itp.Ciężko odpala , po odpaleniu nie wchodzi na obroty, silnik pracuje tak jakby na trzy cylindry.Czy ktoś możne mi pomoc w tym temacie. Dzięki za wszelki informacje w tym temacie .
A wiec zaczne na nowo pojechalem na servis Volva pod Wrocawiem diagnostyka silnika o.k. pompowtryski o.k. wzmienili czujnik doadowania turbiny bo pokazywla spalanie na wolnych obrotach 16l a na wzsokich 46l po wzmianie spalanie na wolnych obrotach 0l a na wysokich 16l czyli wszystko w normie powiedzieli usterka ustalona. Ale jade pierwszy tydzien spalanie...
Mam Volvo 460 silnik 2.0 rocznik 95 problemów mam można powiedzieć trzy. Pierwszy problem podczas jazdy odczuwa się szarpanie na ogół na wszystkich biegach ale tylko przy obrotach 1900 ten problem jest zawsze.Drugi problem pojawia się gdy jest wilgoć pada deszcz a najgorzej po przejechaniu przez kałużę samochód szarpie falują obroty i gaśnie ale z ponownym...
Powiem tak kolego ! mam volvo s40 1.8 b i wiem na temat auta bardzo wiele i na wlasnym przykladzie podpowiem ci ! Na ktore cylindry kable zaplonowe nie podaja ci iskry ! bo napewno tak jest dlatego gasnie podczas jazdy ! Pewnie poszla cewka zaplonowa ale zobacz ktora a zeby to sprawdzic patrz pokoleji kable i na ktorych nie ma iskry na tych na ktorych...
Witam Mam problem z volvo fh12 420 2001r Po zapaleniu silnik pracuje normalnie przez około 2 minuty po czym przestaje pracować na 1 cylinder pojawia się biały dym z wydechu i metaliczny stuk w silniku. pompowtryski wymieniłem na nowe, bez efektu to samo. Przebieg 860tys
to mam taką propozycję: zdemontuj czujnik wału i przez otwór czujnika obejrzyj koło zamachowe czy są równe odstępy na kratkach spotkałem się już z tematem że jeden wypust na kole był zakrzywiony i ECM traktował go jako przerwę na kole i gubił przez to poprawne położenie wału i wypadał przez to zapłon na jednym z cylindrów.( na kole ma być w jednym miejscu...
Witam. Mam dwa problemy, w samochodzie Volvo 740 2,4TD z silnikiem LT 6 -cylindrowy: 1) po kontroli i wymianie (skusiłem się kupić 2-gi) licznika nie pokazuje mi nadal prędkości jazdy i przejechanych kilometrów. Jestem bezradny. 2) silnik na zimno po podgrzaniu świec pali od strzała bez podgrzania ma wielkie problemy z rozruchem. Kupiłem nie dawno ten...
Mam Volvo FH 12 2002r(chińczyk) z automatyczną skrzynią biegów I-shift.Wyświetla mi się komunikat:sprawdź skrzynie biegów na następnym postoju.Błędy odczytane z komputera to:MID130 PID37 FMIO.Ciśnienie powietrza skrzyni biegów wartość zbyt wysoka.Proszę o pomoc. Uwalony jest czujnik ciśnienia w skrzyni. Koszt naprawy ok 1000zł, a nie ma wpływu na jazdę...
Poszukuję punktów do ustawienia rozrządu w Volvo V70, 5 cylindrów, benzyna, '96r. Proszę nie usuwać tematu w razie braku informacji, jeśli je posiadam, to dopiszę.
Witam. Volvo 2004 rok, 2,4 diesel, 5 cylindrów. Auto z Niemiec, ale po przekładce silnika z anglika. Usterka - 1)przy prawidłowym ładowaniu 14,4 świeci się kontrolka ładowania. 2) po kilku minutach pracy wskazówki na desce "opadają" do zera. Na kompie wyskoczyły błędy sieci LIN. Co mogli mechanicy nie podpiąć, prawdopodobnie coś w komorze silnika.
Witam, kupiłem Volvo V40 2.0 Turbo 118kW/5100 obr/min, (benzyniak) z 04/2000', 195 tysięcy na szafie. HSN 9101 / TSN 786 Jak się nie mylę jest u mnie silnik B4204T - tak mówi Wikipedia. Buda jest w idealnym stanie, ale w motorze wypalone zawory (i ich gniazda) albo dziury w tłokach, na drugim cylindrze nie ma kompresji, na 3 i 4 średnio na jeża. Także...
Witam volvo 2.0 16V benzyna +gaz holenderski.Diagnostyka KTS650 błąd kontrolki usterki silnika zwarcie lub przerwa pewnie ktos wymontował żarówke poza tym błędów brak, cisnienie na cylindrach po około 11 wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach około +5st. po zakręceniu rozrusznikiem okolo 7-10 sek. (silnik nie odpala) swiece zalane ale po dłuższym...
Witam Volvo 850 po przekładce silnika odpaliło, chodziło, zrobiłem testy wszystkiego co trzeba i nie było problemu do momentu gdy go zgasiłem z kluczyka. Już nie odpalił. W tym momencie iskra niby jest, paliwo też daje, ale nie odpala. Mam wątpliwości, które może pomożecie mi rozwiać, mianowicie: 1. podczas gdy silnik był uruchomiony zapaliła się lambda,...
Co prawda nie jeździłem volvo tylko innym autem z tym silnikiem i wiem, że jest on w stu procentach godny polecenia. Zdecydowanie 2.4 zawsze to pięć cylindrów i dużo lepsza kultura pracy.
Już wszystko pod kontrolą, pasek rozrządu przeskoczył o jeden ząb, Wtryski powypalane na dwóch cylindrach jak również nie ma ciśnienia na dwóch cylindrach. Zdejmę głowicę i wszystko się wyjaśni. Mam nadzieję że da się uratować ten motor. Dziękuję za pomoc.
witam posiadam volvo v40 1.8 1150km jest taki problem ze jak dodam gazu to czasem przerywa jak by chodzil na 3 cylindry świece wymienione kable. cewki. czujnik wału podaje scrimy ustawienia gazu instalacja stag 4 sekwencja listwa reg dysze 2.5mm proszę o pomoc
Witam Potrzebuję pomocy, w volvie fh 12 380 2003 r. pojawia się komunikat: usterka elektryczna wtryskiwacz cylindra 5, kod błędu MID 128 FID 5 FMI 5, po wyświetleniu błędu nierówno pracuje silnik (nie kopci ani nie traci mocy), po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu błąd staje się nieaktywny i przez jakiś czas jest ok. Usterka najczęściej pojawia się...
Tutaj i ja zgadzam się z p. Andrzejem. Posiadałem już troche aut.. Przeważnie z silnikami 1.6-1.8 , typowe. Od pewnego czasu przerzuciłem się na większe motory.. Co się okazało - Części do BMW są tańsze niż do Astry II 1.6. Radość z jazdy niesamowita.. Gdzieś tutaj na forum sprzeczałem się z jednym użytkowniem, który twierdził ze nie jest to prawdą...
Po odczytaniu błędów nie ma ich zbyt dużo. Jeden to wypadanie zaplonow na jednym cylindrze lub więcej, drugi to czujnik położenia walka rozrządu. Mam drugie takie samo volvo to czujnik podmieniony, ale bez zmian, cewki sprawdzone i świece, rozrzad ok wiec chyba jednak kolo uległo uszkodzeniu. Zawór olejowy tez podmieniony.
Autor napisał że pompowtryski zregenerował. Zawór trzymający paliwo na powrocie do baku - nie wiem jak w Volvo ale przy MB było tak jak opisałeś. Zawór nie trzymał ciśnienia na powrocie i brakowało mocy. Zawór ten działa jak zawór w jedną stronę - to znaczy jest tam grzybek na trzpieniu na sprężynie w cylinderku. W pierwszym przypadku ułamał się grzybek...
Witam zakupiłem volvo s60 2.0t 2002r po przejechaniu 100km zaczęła się świecić kontrolka oleju i zaczoł tlucz sie silnik po sprawdzeniu oleju w normie pod max postanowiłem zdjąć miske olejowa okazało się że na ssaku jest pelno syfu. Zdjołem również pokrywe zaworów co się okazało na 4 i na 5 cylindrze liczac od rozrzadu tez jest pelno syfu i wałki są...
Witam Potrzebuję pomocy, w volvie fh 13 440 2008 r. pojawia się komunikat: usterka elektryczna wtryskiwacz cylindra 5, kod błędu MID 128 sID 5 FMI 5, po wyświetleniu błędu nierówno pracuje silnik , po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu błąd staje się nieaktywny i przez jakiś...
Witam; mam problem z volvo fm 440 euro 4 bez adblue . Pierwsze odpalenie trwa ok .3 sek. później auto próbuje ale nie pali. zauważyłem ze gdy spadnie ciśnienie oleju ma większą chęć zapalić natomiast gdy kontrolka od ciśnienia pokazuje jeszcze ok 1 bar to silnik nie łapie i kręci jakby nie miał ciśnienia na cylindrach. ten problem mam od dwóch tygodni....
Mamy volvo, które kupiłem od firmy, w której pracuje, nie związanej z mechaniką (pierwszy właściciel, pełna historia serwisowa), które jest niestety w trybie awaryjnym, problem polega na tym, że świecą się komunikaty na desce związane z filarem cząstek, oraz kontrolką silnika, na sprzęcie diagnostycznym pokazuje błędy: P067400 Obwód prądowy świecy żarowej...
witam Mam pękniętą tuleję cylindra i muszę ją wymienić. Tuleja to typ mokry uszczelniana oringami w bloku. Pomiędzy blok, a górny kołnierz ( na którym opiera się tuleja w bloku) przychodzi podkładka. Pytanie czy w zależności od grubości tej podkładki reguluje się wysokość tulei względem bloku, czy występuje ona w jednej grubości? Jeżeli ktoš posiada...
Witam. Silnik stacjonarny Volvo 4 cylindry ma zdekompletowany układ zapłonu. Aparat zapłonowy Bosch 0 231 178 010 nie ma przerywacza ani halotronu wewnątrz jest kostka z dwoma przewodami: czerwony i czarny a na ośce jest plastikowy czarny pierścień. Wygląda to podobnie jak na zdjęciach na stronie: Nie znalazłem modułu zapłonowego. W pobliżu aparatu...
Witam mam problem z moim Volvo chodzi o to że po zapaleniu kopci mocno na biało czuć nie spalona ropę,jak dostanie temperatury to ten dym powoli znika ale tylko d jak dodam gazu pojawia się spowrotem no i naturalnie jak jadę nim to czy ciepły czy zimny masakryczne ilości białego czarnego dymu no i nie ma mocy. Co zostało zrobione a więc zrobiłem wtryski...
Witam, Volvo 940 II B200FT + LPG. Po uruchomieniu zimnego silnika pracuje jakby na 3 cylindrach, chmura niespalonego paliwa z wydechu i trzęsie nim strasznie. Po ok 20sek jest już ok aż silnik wystygnie. Ciśnienie sprężania po 9,5 bar, ciśnienie paliwa 2,9 bar, czujnik temperatury silnika nowy, wtryski sprawdzone na stole. To ciśnienie paliwa nie jest...
Moje auto to Volvo V70 2001 rok benzyna + instalacja LPG Vialle. Od kilku dni borykam się z szarpaniem i przerywaniem silnika podczas przyśpieszania. Swiece są NGK mają przelatane 5 tys. km, w moim aucie jest 5 cewek, 3 z nich wymieniłem (cylinder 2,3,4) na cewke NGK oraz 2xDelphi. Czytałem opis w internecie do tych błędów. Błędy zczytałem przy pomocy...
Witam, dot. Volvo V50 2.0D 2006 r. Zaczęło się od gorszo odpalania na zimnym, po nocy w garażu, czasami trzeba było 2 krotnie startować silnik. Odstawiony do „mechanika” czekał 2 tygodnie na naprawę. Po tym czasie z ogromnym trudem odpalił. Diagnoza, do wymiany wtryski Siemens 9657144580 kod 4 (podobno były na stole), włożone zostały regenerowane...
Witam , volvo v60 2.0 z 2015 r , 181KM, cztery cylindry diesel, kompletnie i nagle stracił moc. Nie dało się nawet zjechać z ulicy. Mechanik wraz z komputerem wskazali zawór EGR. numer 31422315. Co można z tym zrobić ? Czyszczenie , regeneracja czy tylko wymiana na nowy? Pozdrawiam Michał
Witam . Tak jak w tytule mojego pytania . Samochód volvo v60 2.0 diesel 4 cylindry 190 km , dwie turbiny . Kompletny brak mocy na niskich obrotach . Tak jakby mała turbina wogóle nie chodziła . Dodam że auto stało ok roku nieużywane
Witam ponownie w temacie wkradł się błąd chodzi o volvo s80. 2.0 benzyna 1999r. Dzisiaj trochę popracowałem vida i zauważyłem następujące wnioski na biegu jałowym przepływomierz wskazuje 21-25kg/h, sonda lambda szerokopasmowa pierwsza oscyluje w zakresie 2,8v do 3,18v druga sonda pokazuje wartość 0,45v następnie po upływie paru minut wartość napięci...
Witam Posiadam Volvo V70 silnik 2.4 benzyna 5 cylindrów 1997r. Auto nie odpala nie ma iskry oraz nie działa pompa paliwa. Dodatkowo brak komunikacji z sterownikiem silnika. Stąd też proszę o schemat pinów połączeń ECU silnika. Sterownik Siemens. Na pompie paliwa brak zasilania nawet gdy zewrę przekaźnik nie ma również masy na pompie. Chcę sprawdzić...
Witam Posiadam Volvo v 70 -2001 pięć cylindrów z instalacją firmy PRINS, problem w tym że po uzyskaniu temperatury przełączy na gaz a po chwili przełącz na benzynę , i po przejechaniu 10-15km znów próbuje przełączyć ale nic z tego nie wychodni, tylko sygnał dźwiękowy że nie udało się przełączyć. Próbując przełączyć ręcznie jet słyszany dwukrotny sygnał...
Witam, Błędy w Volvo V60 D3 - P229368, P061168 oraz błąd P02E168. Dodam że auto raczej jeździ normalnie ale słychać jakby glośniejszą pracę silnika (stąd diagnostyka) Błędy dają się skasować ale po czasie wracają wszystkie 3 jednocześnie. Pojawia się też czasami błąd P067500 - świeca żarowa na piątym cylindrze. Z góry dziękuje za pomoc.
Potrzebuje fachowej odpowiedzi na pytanie odnośnie pomiaru kompresji w wyżej wymienionym silniku, a mianowicie noszę się z zamiarem zakupu takiego silnika, byłem na oględzinach jednego, który siedzi jeszcze w samochodzie, niestety auto jest już mocno wybrakowane, więc został pomiar kompresji i kręcenie rozrusznikiem ,,na krótko", gdyż w aucie nie działa...
witam mam następujący problem: jestem szczęśliwym posiadaczem obrotomierza do samochodu volvo 240. Ale obrotomierz który posiadam jest przeznaczony do silnika 6 cylindrowego, ja niestety posiadam tylko standardowe 4 cylindry. Stąd bierze się pytanie: jak zrobić, co zrobić, żeby mój obrotomierz pokazywał prawdę dla 4 cylindrówki?? Z tego co się orientuję...
Błędy od wtryskiwaczy powstaną nawet po zapowietrzeniu silnika! Więc nie wolno brać jednoznacznie kodu usterki. Volvo np. rozróżnia typ usterki tzw. FMI (zwarcie,przerwa,usterka mechaniczna itp.) w Scani niestety tego nie ma i podstawą do oceny jest odczyt czasów, wyważenie, kompresja i rozpędzanie poszczególnych cylindrów. Stąd też moja pierwsza uwaga...
Jak sam wczesniej pisales ten silnik jest po remoncie moze jeszcze pierscienie tlokowe dostatecznie nie uszczelnily sie wskutek tego cisnienie jest jeszcze za niskie aby od razu po rozruchu pracowal rowno , a po przygazowaniu temperatura wzrasta w cylindrze i cisnienie jest wyzsze dla tego pracuje rowniej. Jest jeszcze jedna rzecz moze swieca zarowa...
Witam Mam spory problem ze swoim volvo 440. Od pewnego czasu silnik zaczął pracować nierównomiernie oraz zaczął pochłaniać nieprzyzwoite ilości benzyny (i gazu) przy znacznym spadku mocy. Pod większe wzniesienia podjeżdża po redukcji (nieraz nawet do 3!). Po odpaleniu zimnego silnika pracuje w zasadzie na trzy cylindry po rozgrzaniu jest lepiej. Mechanik...
Sprawdź jakie ciśnienie masz w cylindrach i czy wtryski nie leją.
Silnik 4 cylindry, 2 litry, zaplon tradycyjny, na przerywaczu
sprawdz to jeszcze od strony mechanicznej ostatnio robiłem przy v40 okazało sie ze zanikało cisnienie 2 go cylindra podstawiało popychacz albo cos z zaworem a objawy były podobne w nich tez sa podobne objawy jak uszkodzona jest sonda lambda
Silnik A oraz Lucas i Delphi nie balansują się Texą, ale we wcześniejszych wersjach oprogramowania również scania nie balansowała sie a dodatkowo w silniku 16 litrowym balans jest tylko do 6 cylindra 7 i 8 nie występuje myślę że to jest bląd oprogramowania. Najnowsza wersja obsluguje już V8 16litrową
Instalacja jest fabryczna holenderska, ale wymieniałem parownik na zavolli około 35 tyś km temu. Pojadę na pewno na ponowną regulację ale byłem przekonany,że po pierwszej też powinno być dobrze. A czy te objawy, o których pisałem (te szarpanie) mogą być spowodowane tym, że nie pracuje jeden cylinder i przez to pali więcej? Pozdrawiam.
Nie ma siły jechaś jest słaby strzela mimo wymiany świec i cewek (na każdy cylinder jedna) a na benzynie taktuje. I zapala mi się kontrolka od sondy (wymieniona i zresetowana co jakiś czas) Regulamin, p.11. Proszę poprawić.
Niech Kolega wykona pomiar kompresji na cylindrach. Jaki to silnik (model)? Dolot szczelny? Servo nie dziurawe? EGR nie zacięty?
Witam. Jakiś czas temu założyłem wtrysk gazu do mojej Vołoviny, instalacja Bigas SGISN. Problem polega na tym że auto przerywa na gazie, szrapie nim szczególnie na niższych obrotach przy troszkę większym obciążeniu silnika. Nawet stojąc na luzie i włączając wszystkie możliwe odbiorniki prądu w aucie (obciążanie na wolnych obrotach na luzie), słyszę...
W tym modelu zablokować możesz tylko wał główny wkładając blokadę o średnicy 8mm w specjalny otwór przy kole zamachowym zaraz nad miską oleju. W tym modelu cylindrem 1-szym na który się ustawia rozrząd jest cylinder przykole zamachowym. Pomylić się z kołami trudno bo znaki na wszystkich kołach mają swoje odpowiedniki ( czyli białe paski ) na pasku rozrządu....
Jeśli silnik przestał pracować z dnia na dzień to myślę że to własnie uszczelka pod głowicą. A brak ciśnienia na cylindrach obok siebie to argument za. Jeśli głowica będzie na wierzchu to dobrze by było splanować i podfrezować zawory i gniazda co do kupna innego używanego silnika hmnn. Można by było szukać z jakiegoś Renaulta ale czy trafi się z taki...
z mojego doświadczenia też mogę potwierdzić zaplon nieprawidlowy może powodować pokazywanie niewlasciwosci lambda nalezy rozpocząc od weryfikacji spalania na poczczegolnych cylindrach w drugiej kolejnosci zamknac diagnostycznie egr :)P
Witam, mam problem z tym samochodem, mianowicie z silnikiem, wczoraj przyszedł silnik, bo tamten miał słabe ciśnienie i brak mu było mocy, cylindry były już zjechane i na tłokach zbierał się już nagar, remont był nieopłacalny, ale wracając do tematu: kupiłem drugi silnik, wsadziłem i.. na początku nie było iskry, później gdy już "znalazłem" iskrę silnik...
Sprawa zakończona. Znaki na wałkach rozrządu znalazłem. Nie mogłem dopatrzeć się znaku na wale ale wetknąłem pręt w cylinder i obserwując jego ruch doszedłem do wniosku, ż rozrząd jest dobrze ustawiony.
w moim przypadku cewki i świece są ok, zaczynam sie zastanawiać czy może komputer nie szaleje? co do sondy lambda to ja mam 2 sondy, jedna przed katalizatorem a 2 za katalizatorem. nie sprawdzałem jeszcze tylko kompresji na cylindrach, ale oleju bierze w normie (ok 100ml na 1500-2000km)
Tak. Przynajmniej zużycie paliwa (1,2-2,1) oraz równoważenie cylindrów. Zawór na przewodzie zasilającym na końcu kolektora dolotowego (pod spodem) oraz szczelność na smoku i separatorze do sprawdzenia. I jak koledzy wspominali zapowietrza się poprzez cewki oraz uszkodzone wkońcówki wtryskiwaczy.