Obawiam się, że pompa po 1995 roku i przed nie jest zamienna. Z kilku powodów, w tym ze względu na zmianę sposobu sterowania przy rozruchu. Lucas Epic ze względu na wymagania odnośnie czystości spalin zmieniał ciśnienie wtrysku i sposób pozycjonowania nastawników pompy podczas rozruchu. Co prawda ciśnienie w późniejszym systemie (po 1995r) było wyższe,...
Pompa Lucas w Epicu pracuje w ten sposób, że zalana jest całkowicie paliwem, które jest nie tylko wtryskiwane do wtryskiwaczy, ale jest czynnikiem wykonawczym dla nastawników dawki i kąta wtrysku. Nastawnikami sterują elektrozawory wbudowane w pompę. Problem jest taki, że jakiekolwiek zakłócenie wewnętrznego ciśnienia paliwa w pompie skutkuje nieprawidłowym...
Po tym jak reaguje na gaz i jak szybko wchodzi na obroty, można wnioskować, że może mieć nieco za wczesny wtrysk. Także za wysokie wolne obroty mogą być spowodowane zbyt wczesnym wtryskiem. Dlatego wpierw ustawiłbym prawidłowy statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - jak Bóg przykazał, na kołkach. Jeżeli jesteś pewny prawidłowego ustawienia, obniż wolne...
jakiś czujnik to wychwytywał. Jedyny czujnik wchodzący tu w rachubę to czujnik położenia wału korbowego - zbiera sygnał z koła zamachowego. Dozwolony luz osiowy w tym silniku to tylko 0,3mm, ale indukcyjny czujnik położenia nawet odsunięty o dwa razy większą odległość będzie podawał sygnał. Nie przesądzam sprawy, ale EPIC wymaga specjalistycznych testerów...
Witam, mam wielki problem w Mercedesie 1996 rok z pompą Lucas EPIC 1, z długim kablem, w silniku OM 604.910, w C 220 Diesel, wycieka paliwo na głównej uszczelce. Wiem, że trzeba uszczelniać, ale KTS 540 pokazuje błąd: P1224 - Mech.dawkowania/pompa wtrysk. Zakłócenie działania. To mi nic nie mówi. Znalazłem, że P1224 to THROTTLE/PEDAL POSITION SENSOR...
Witam. Ja mam podobną sytuację ale tylko czasami się to zdarza. Na razie jeżdżę za krótko żeby coś na ten temat mówić ale nie wiem czy takie coś nie jest objawem działania jakiegoś czujnika temperatury turbospręźarki? Urządzenie to musi zostać schłodzone zanim zostanie zgaszony silnik. Uwaga to są moje przemyślenia, nie wiem czy tak się dzieje za sprawą...
Jak w temacie pompa Lucasa w Doblo 1.9 D , złe funkcjonowanie czujnika pozycji wirnika, usterka polega na wahaniu się obrotów .Potrzebuję odpowiedzi czy ktoś przerabiał taki temat i wymieniał takowy czujnik. Nie wiem czy warto się zabierać za tego Lucasa. Mile widziane konkretne i rzeczowe informacje , żadnych silniczków krokowych.
może ktoś pomóc jak sprawdzić czujnik tem. w tym aucie bo ostatnio w czasie jazdy nagle nie okazuje tem. a zaraz wraca wskazówka i jest ok.
Witam. Chcę odświeżyć temat nieszczęsnej pompy w Reno Kangoo 1.9D 65KM z roku 2001. Mam problem że Kangurek po nagrzaniu się zaczyna nierówno pracować , nawet potrafi zgasnąć. Założyłem na wirnik pompy podkładkę 0,25mm ale to nic nie pomogło, natomiast po odłączeniu czujnika temperatury silnik zaczyna ładnie , równo pracować. Czujnik wymieniłem na nowy...
Witam, Tak się składa, że miałem awarię pompy wtryskowej w Mercedesie W202 C220 Diesel 93r. Wstęp: Silnik normalnie chodził, elegancko palił, ale niestety małą miał moc. Zauważyłem, że cieknie ten czujnik z tyłu pompy (pomiędzy wyjściami na wtryski), załatałem silikonem i przestało cieknąć (wiem, że prowizorka). Zamontowałem poprawnie pompę, i samochód...
Witam Państwa! Mam pewien problem z tytułową pompą. Pacjent to: Mercedes W202 C-Klasa, 1998r, 220D Czy ktoś jest w stanie zmierzyć i podać jaką indukcyjność powinien mieć czujnik położenia przestawiacza kąta wtrysku w tej właśnie pompie (LUCAS EPIC)? Znajduje się on na pinie 3 i 6 wtyczki na pompie lub lustrzanie na pinach 10 i 12 kabla idącego od pompy...
Witam. Na wstępie powiem tylko tyle , jak dla mnie nie warto mordować się z Lucasem Epic w Fiat Doblo 1.9D jak i innych samochodach z tym rozwiązaniem. Kolega szukał i tak auto przestało bezużytecznie dwa lata. Przerobiłem koledze na pompę mechaniczną bodajże dawcą był ford escort 1.8D rok 1992 zwykła linka gazu , z wtyczki na komputerze jak pamiętam...
Witam po kompletnym uszczelnieniu pompy Lucas Epic w Citroenie XM 2.1TD 1997r. mam problem z uruchomieniem auta. Odpala tylko siłowo na samostarcie ale pracuje w porządku, lecz gdy ostygnie to nie idzie go uruchomić na samym rozruszniku. Odłączyłem rurki od wtrysków i pompa nie podaje paliwa. Pomierzyłem rezystancje elektroniki w pompie i jest ok. Przeskanowałem...
Czy ktoś z was przerabiał grzanie świec w samochodzie z pompą wtryskowa EPIC np. 1.9d? Chodzi o to, że została przełożona pompa z Epica na Lucasa co skutkuje tym, iż gdy wł. Zaplon świecą się świece żarowe normalnie i gasna a po pewnej chwili po uruchomieniu znów się zapalają ktoś coś???
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Mam pewien problem z moim Renault Kangoo 2002 rok 1.9 D 55 z pompą wtryskową Lukas Epic. Samochód zgasł na skrzyżowaniu i już nie odpalił, w poprzednim serwisie zrobiono diagnostykę komputerową która pokazała czujnik spalania stukowego BDP - został wymieniony. Następnie sprawdzono wtryski, elektryczną pompę...
Lucas Epic w Transicie 2,5D to mało znany układ. Dedykowane mu są specjalistyczne testery FDS 2000 lub STAR (NGS). Mało kto je posiada, a tzw ogólnowojskowe testery w przypadku Epica pokazuję odczyty zupełnie od czapy... W twoim przypadku - skoro nie wchodzi w tryb awaryjny - sprawdziłbym drożność dolotu i układ paliwowy. Co do dolotu: te auta mają...
To wymień jeszcze raz. Transit 2.5 TD na Epicu był bardzo czuły na filtr paliwa. Też tak uważam. Przy zakładaniu nowego filtra posmaruj uszczelkę czystym olejem, dociśnij filtr i przekręć trochę w lewo-prawo. Pompa Lucas Epic pracuje cała zalana paliwem, wykorzystuje paliwo jako czynnik wykonawczy dla nastawników dawki i kąta wtrysku. Ciśnienie paliwa...
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
Silnik z pompą Boscha nie ma żadnych zabezpieczeń, to czysta mechanika. Lucas Epic ma czujnik temperatury cieczy chłodzącej w układzie elektroniki sterującej, błąd 0118 sygnalizuje za wysoka temperaturę cieczy - może wchodzić wtedy w tryb awaryjny. Ale nie piszesz, czy masz Epica...
Jeżeli chodzi o układ wtryskowy Lucas Epic, to faktycznie jest mało kumatych ludzi, a w ASO wcale... Podłaczanie go do przypadkowych testerów - to tak jakby Cyganka wróżyła. Musi być oryginalny fordowski. Parę wątków wyżej był problem z Epic-em, który po odpaleniu na chwilę - gasł. Ostatnia wiadomość, żę zawieszony był EGR (w Epic-u ma on czujnik położenia,...
Na początek zasil pompę wtryskową z oddzielnego baniaczka zawieszonego trochę wyżej nad silnikiem i zobacz jak zachowuje się auto podczas jazdy (najlepiej zawiesić na szybie bocznej plus dłuższe wężyki). Pamiętaj o odłączeniu powrotu od pompy i ten przewód łączysz z wychodzącym z filtra (paliwo będzie krążyć "na ślepo" w obiegu zamkniętym). Powrót z...
Wszystkie mocniejsze wersje silnika 2,5D to silniki z układem wtryskowym Lucas Epic z turbiną i z elektroniczna kontrolą. Moce 86, 100 i 115 KM. Ale praktycznie montowanie Epica nie ma sensu, bo to wyjątkowo skomplikowana instalacja elektryczna i podciśnieniowa. Więc w rachubę wchodzą silniki wolnossące na mechanicznym Boschu - moce mają 70, 76 i 80...
Masz silnik z systemem wtryskowym Lucas Epic, takie zachowanie silnika wskazuje na wchodzenie w tryb awaryjny. Najlepiej pojechać do kumatego warsztatu z odpowiednim testerem (niestety mało ich jest, nawet nie wszystkie ASO je mają) i sczytać błędy z ECU. Tak to jest działanie w ciemno. Z praktyki wynika, że przyczyn może być sporo, może być uszkodzony...
Nie wiem, czy kolega odpowie, ale wtrącę swoje dwa grosze: pompa Lucas Epic ma pracować zalana całkowicie paliwem i nawet najmniejsze zapowietrzenie skutkuje nieprawidłową pracą nastawników (brak reakcji na pedał gazu to też taki efekt) i w efekcie trybem awaryjnym. Co więcej - przy mocniejszym zapowietrzeniu, nastawnik dawki wtrysku na postoju ustawiony...
Witam wszystkich borykam się z następującym problemem a dokładniej opiszę wszystko od początku kupiłem kangura z pompą lucas epic okazało się że jest uszkodzona Pompa WTRYSKOWA wymieniłem na inną oprócz pompy na kompie pokazuje błąd czujnika położenia wału auto odpala na wolnych chodzi równo błąd nie stały wymieniłem czujnik oryginalny auto po nagrzaniu...
Witam mam problem a Clio II 200 r 1,9 D z pompą wtryskową Lucas EPIC - auto nie wkreca sie na na obroty - przy dodawaniu gazu "do dechy" auto maksymalnie wkreca sie na 4 tys obrotów i nic wiecej, po podłaczeniu komputera wykazalo bład - czujnik obciązenia pompy, po wymianie pompy cały czas jest ten sam problem czyli auto nie wkreca sie na obroty - max...
witam, mam podobny problem , pierwsze podejrzenia padły , oczywiście na słynną pompę lucasa epic, ( też mam w202 2,2 D ) , sprawdziliśmy pompę , przy okazji wymiana uszczelnienia pompy kompletna, naprawa obudowy jednego z czujników w pompie ( plastik popękał ), po naprawie bez zmian tzn. dalej się zapala edc i przechodzi w stan awaryjny , kilkukrotne...
Witam. Renault Clio II 1999r. 1.9D (F8Q 632). Problem jest taki, iż przestał działać obrotomierz i w tym samym czasie przestała się zapalać kontrolka świec żarowych (i tym samym świece nie grzeją) - zarówno przed uruchomieniem jak i po uruchomieniu (wtedy gdy ECU powinien zgłosić błędy - a takie są napewno). Sprawdzałem już przejście z czujnika prędkości...
Czyli mówimy o hybrydzie. :D Od zarania dziejów wiadomo że takie przeróbki nigdy nie przynoszą nic dobrego :cry: . W twoim przypadku w "oryginalnej wersji" sterowaniem wentylatora zajmuje się ECU. Po wyrzuceniu oryginalnej pompy LUCAS EPIC i zastąpieniu jej pompą ( jak to określa mój kolega) " patykiem pchaną " , działanie całego systemu "bierze w łeb"...
Po wymianie przez jakiś czas było dobrze, Oszczędnie opisałeś swój problem... Co to znaczy "przez jakiś czas"? Przez godzinę, czy pół roku? Czy zmieniłeś filtr na dobry, markowy? Po pierwsze, skąd wiesz, że nie dostaje paliwa? Czy w starym było paliwo? Co sygnalizuje kontrolka EMS (symbol silnika)? Przyczyn w EPIC-u może być mnóstwo, więc warto sczytać...
Pompa Lucasa w Epicu pracuje całkowicie zalana paliwem, a za dawkę wtrysku - decydującą o obrotach - odpowiada osiowe położenie wirnika wraz z rozdzielaczem. Sterują tym położeniem dwa elektrozawory sterowane przez ECU, czynnikiem tłoczącym w nastawnikach jest paliwo wypełniające pompę pod regulowanym ciśnieniem. W związku z tym - nawet niewielkie zapowietrzenie...
macie jakieś pomysły? Nie piszesz z jakiego roku masz auto i z jaką pompą. Zakładam, że z Boschem. 1. Raz ruszony filtr - zwłaszcza na mrozie - często jest nieszczelny i powoduje zapowietrzenie układu. Zakłada się nowy filtr po oczyszczeniu powierzchni przylegania we wsporniku szmatką z benzyną ekstrakcyjną, gumkę uszczelki oraz wyoblenie na filtrze...