Jeśli mowa jest srebrem, a milczenie złotem, to słuchanie jest platyną- ten zwrot ułożył autor aforyzmów Andrzej Majewski (ur. 1966). Posłuchajcie więc tej opowieści. Dziś platyna jest cennym metalem, ale nie zawsze tak było. Za datę odkrycia platyny uważa się rok 1735. Hiszpański wyraz "platina", którego użył Antonio de Ulloa można tłumaczyć jako...
Witaj może to ci pomoże. 16554 Korekta dawki paliwa (rząd 1) Sprawdzić następujące podzespoły: 1 Czujnik tlenu przed katalizatorem 2 Miernik masowego przepływu powietrza 3 Elektrozawór regulacji recyrkulacji spalin z czujnikiem położenia 4 Pompa powietrza wtórnego 5 Pompa paliwa 6 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej 7 Wtryskiwacz 1 8 Wtryskiwacz 2...
Witam Mam pewien problem. Miesiąc temu kupiłem Fabie 1,2 12V AZQ z 2003r, po przejechaniu 200km przeskoczył rozrząd. ASO zrobiło, komis zapłacił, a więc jazda dalej. Zrobiłem około 150km i zaświecił się CHECK. Dwa najważniejsze błędy to: 16500 - czujnik temperatury silnika -G62 - niewiarygodny sygnał 16804 - grupa 1, katalizator - za mała sprawność...
problem w tym ze mechanik nie podał mi żadnych kodów błędów ani nic ... powiedział tylko ze czujnik temperatury i katalizator i skasował błędy i tyle .. może powinienem pojechać do innego mechanika żeby lepiej przeprowadził diagnostykę ?
Kolego "krisbrumm" w tematyce Daf jesteś widać najlepszy wiec mam do ciebie prośbę o wyjaśnienie problemu z błędem pojawiającym sie po wymianie czujnika NOx nr katalogowy:1836060 na nowy typ 2011649. W autobusie Bova VDL Futura euro 4/5 silnik Daf wymieniono czujnik NOx przed katalizatorem nr.powyżej. Powód wymiany czujnika to bł 109.9 (Nagrzewnica...
Masz możliwość sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego , u Ciebie powinien być czteropinowy
bardzo proszę Was o informację czy czujnik temperatury katalizatora/ spalin od mazdy 3 – 2008 r diesel 2.0 będzie pasował do Mazdy 3 – 2007 diesel 1.6 oraz proszę o informację, czy błąd ze screena załączonego poniżej musi sygnalizować wymianę tego czujnika. ZAŁĄCZNIKI
Witam Potrzebuję pomocy w temacie błędu w VOLVIE FH12 EURO5. Wyświetla błąd PPID;387 FMI;5 Czujnik temperatury gazów wylotowych. Temperatura za katalizatorem. Napięcie poniżej normalnego lub przerwany obwód. Oczywiście czujnik nowy , wymieniony.
Witam! Usterka tkwiła w desce rozdzielczej - uszkodzony przewód :) , a duże spalanie, to była wina ( poraz kolejny ) uszkodzonego trójnika gumowego przy filtrze powietrza. Niestety musiałem wymienić na nową, bo popękała w tym miejscu, gdzie wygląda jak rura od odkurzacza :), no i kosztowało mnie to 80 zł. Niestety, to wersja z katalizatorem, ale ciekaw...
Hejka po dłuższym czasie. Nieopacznie wpiąłem kompa do bmw no i popłynąłem całą noc. Wywala mi błędy poniżej Te z klamkami to nieistotne, chińskie nowe wywalają błąd. Niektóre pewnie spowodowane słabym aku, bo auto czasami stoi 7-14 dni nieruchome, albo przestawiane z konta w kont ;) Denerwują mnie te z ciśnieniami spalin. Zamówiłem juz czujnik. Mam...
Cześć! Mam do naprawy Actrosa MP4 z 2014 r. Objawy są takie, że ścieci się check, nie ma ograniczenia mocy i samochód zuzywał nadzwyczaj mało AdBlue. Usterki w ACM 0B1107 i 63F0E0. Przy czym kasowanie błędów, powoduje usunięcie błędu 0B1107 związanego z czujnikiem temperatury spalin za SCR, natomiast zaraz po odpaleniu wskakuje. Błąd 63F0E0 nie daje...
Jeżeli piszesz,że autko po nocy nie daje się uruchomić,to tak jak mechanicy twierdzą,powodem może być właśnie czujnik temperatury(właśnie ten od komputera,nie ten od wiatraka).Najczęściej jest tak,że uszkadza on się w zakresie rozgrzanego silnika(tzn.uszkodzony czujnik wysyła do komputera sygnał,że silnik jest rozgrzany do np. 70 stopni).Wówczas,komputer...
Witam Pojawia mi się co kilka / kilkanaście kilometrów błąd P0420 (na wyświetlaczu standardowy błąd Check Parking Break System). Po podłączeniu pod OBD wszystko się wstępnie wyjaśniło. Autko ma przebiegu 210kk. Ze względu na cenę nowego kata czy nawet po regeneracji chciałbym mieć już jakąś wiedzę przed wizytą w ASO lub innego mechanika. Czy z wstawionych...
Witam. Mam taki problem. Vivaro 2007 rok 2.5cdti ze sporym przebiegiem. Zapala się kontrolka fap auto oczywiście nie ma mocy. KTS zczytuje następujące błędy: zawsze jest blad: P0544 Czujnik temperatury spalin za filtrem cząstek stałych Przerwa/zwarcie do plusa (czasem zwarcie do masy). Często pojawia się bład zapchanego fapa, mimo wskazania 46 gram...
Tak, wiem gdzie one są. Dojsćie do nich jest bardzo utrudnione. Należy "tylko" opuściś silnik ze skrzynią biegów :( Dlatego moje pytanie o sposób sprawdzenia jak już będzie do nich dojście. Mimo to dzięki z odpowiedź. Poniżej podaje procedurę wymiany, ktorą otrzymałem od kolegi na innym forum a może komuś bedzie przydatna: Wymontowanie i zamontowanie...
Witam Koledzy. Przeszukałem już różne fora, sprawdziłem mnóstwo schematów i nigdzie nie mogę znaleźć jak jest podłączony do BSI czujnik temperatury spalin w moim Peugeocie 307 2.0 HDI - silnik DW10ATED FAP. Podczas testowania PP2000 wyskoczył błąd czujnik temp. przed katalizatorem, zwarcie do + lub przerwa". Program każe mi sprawdzić oporność między...
Witam wszystkich, borykam się z problemem braku mocy na rozgrzanym silniku w Wyżej wymienionym aucie. To co wiem o samochodzie to to, że został niedawno zakupiony i klient od początku miał taki problem. Po zaprowadzeniu auta do mechanika stwierdzono, że DPF jest problemem. Wyrzucony usunięty z komputera (nie wiem jak). Stwierdzono również, że to problem...
Możliwe że nie może rozgrzać katalizatora i czujników nox do temperatury w której zaczną dokonywać odczytów. Jakie masz temperatury katalizatora podczas testu?? Hamulec górski masz sprawny??
Witam, przesyłam parametry zbadane w mojej Skakance, może ktoś bardziej kumaty podpowie mi czy jest wszystko w porządku z DPF. Jest tylko jeden błąd związany z czujnikiem/przewodem podgrzewania adblue. Jednak niepokoi mnie to ze przy „poziomie tlenków azotu za katalizatorem” jest wykrzyknik. Poniżej przesyłam wszystkie odczyty: *poziom tlenków...
(at)gimak wentylator przy 120km/h, co on by miał wtedy robić? Jego wydajność w porównaniu z pędem powietrza to jak pierd komara przy bombie atomowej. Może masz rację, specjalnie się nad tym nie zastanawiałem pisząc to co napisałem wyżej. Taki wniosek mi się nasunął po obserwacji zachowania się temperatury i pracy wentylatora w FSO-1500 (duży fiat -...
Opisz dokładniej co się dzieje i czy samocód ma katalizator. Jeżeli ma to te czujniki są od dwóch różnych spraw.
Zgodnie z rozpiską etki: - czujnik 1 pinowy wskaznika temperatury i stabilizatora wolnych obrotów - czujnik 2 pinowy wyłącznik termiczny dla silników z katalizatorem 9A
Witam Widzę że temat odbiega już nieco od założonego ale cóż, na pierwszym rysunku jest pokazany układ chłodzenia wersji gaźnikowej CC 07 bez katalizatora czyli z gaźnikiem FOS lub WEBER. W samochodach tych jak mi się wydaje do roku bodajże 1995 montowane były wskaźniki temperatury silnika, gdzie czujnik montowany był na wylocie z głowicy co zaznaczyłem...
Jak masz katalizator no to masz silnik na wtrysku, stawiam, że będzie to RP 90 koni? Mam rację? Powinny być więc 3 czujniki, Ciebie będzie interesował ten czarny on służy do sterowania wskazówką na liczniku, on jest identyczny jak ten niebieski od ssania. W zależności od temperatury ma mieć taką rezystancję: temperatura Tak to jest RP na wtrysku ....
czujniki nie są takie same - różnią się charakterystyką poza tym że czarny przy 90st ma ok 180 Ohm a niebieski ok 300 Ohm brązowy przewód to masa a drugi wędruje poprzez tablicę bezpieczników do licznika i jeśli jest napięcie na kostce czujnika to tu jest ok (dla potwierdzenia możesz zewrzeć przewody w kostce czujnika - wskaźnik powinien polecieć na...
Witam, zaświeciła się kontrolna i napis "Abgas werkstad". Koledzy na forach podpowiadali, że to coś z katalizatorem lecz po podpięciu komputera mechanik zdiagnozował problem z czujnikiem temperatury. Skasował błąd lecz ten po pół dnia znowu się uaktywił.
Witam mam citroen C5 1.6 HDI z filtrem czasteczek stalych, po wymianie filtra komputer pokazuje blad (sygnal temperatury za katalizatorem zwarcie z masa albo wartosc zbyt mala) wymienilem czujnik na FAP ale blad pozostal. Sprawdzilem przewody nie ma zwarcie pomiedzy nimi, plus nie ma zwarcia do masy, prad na czujnik idzie 11.2v. Po wykasowaniu bledu...
Czesc Mam problem z silnikiem Punto 1.2 75KM 94r. czyli 1.2 MPI. Silnik jest założony w maluchu ale to akurat w tym przypadku wazne nie jest. Problem jest taki ze samochod pali srednio obliczone 14,5l przy jezdzie na krotkich dystansach (niedogrzany silnik) z tym ze bardzo spokojnie do 4000obr i jazda stalymi obrotami, jazda mozna powiedziec "w trasie"...
Witam wszystkich, Posiadam Citroena C4 z silnikiem 1.6 HDI 110 FAP. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem błędu P2033 - czujnik temperatury za katalizatorem - zwarcie z plusem. Wymieniłem czujnik ale błąd nadal wraca, więc pewnie gdzieś jest przerwany przewód. Czy ktoś może podesłać mi schemat gdzie jest wpięty ten czujnik, gdzie idzie wiązka, czy...
Witam, proszę o pomoc! Otóż posiadam Poloneza Caro Plus 1.6 Gli Katalizator z 1997 roku. Od kilka dni mam problem z odpalaniem na benzynie. Problem już kilka miesięcy temu się pojawił, ale jakoś samoistnie się naprawił. Miałem problem z jazdą na gazie, ale wymieniłem czujniki temperatury i jest ok, z jazdą na benzynie nie było probleów do teraz. Samochód...
Podłączyć pod diagnoskop na zimnym silniku. Temp. przed i za katalizatorem może się różnić max. 50 stopni C. Dalej, odłączyć czujnik, zapłon włączony i między pinem 1 i 2 powinno być 4,8-5.2V. Jeżeli nadal wsio jest ok, to pozostają niełączące piny we wtyku, lub: uszkodzony czujnik/ uszkodzony sterownik silnika. Najprościej podmienić czujnik - ale wiem,...
Witam. Skoda jest w benzynie, na kanale 34 (w sekcji silnik) pokazuje temperaturę na -32 stopnie. Pytanie brzmi: czy w tej skodzie jest takowy czujnik bo zlokalizować go nie mogę. dopiero gdy wspomniana temperatura wzrośnie do około 120 stopni to silnik zaczyna równo pracować. Sądzę, że jest po powiązane z tematem: [url= ]Link
Panowie, w ostatni zaczęły się zwiększać obroty na biegu jałowym. To musi być powiązane z błędem katalizatora, ponieważ kiedy kasuje błąd, po raz kolejny on wyskakuje po zwiększeniu się obrotów na biegu jałowym. Moim ostatnim pomysłem była wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Niestety nie pomogło. Macie jeszcze jakieś pomysły?
Witam. Posiadam merive 1.8lpg. Auto jest słabe na benzynie i gazie na LPG jeszcze jakoś tam jedzie ale na benzynie Mongoł. Wymieniłem cewke bo miałem wypadanie zapłonu i świece. Przerwę na świecach ustawiłem na 0.8mm,filtr powietrza olej file oleju sondę druga za kątem plus strojenie gazu u gazownika. Zawór evap wymieniony. Dodam że niedawno okazało...
Owszem, jak procedura przebiegnie do końca. Nie jak jeździsz na dystansach 20Km po mieście. Dokładnie tak jest. W przypadku niedokończenia procedury dopalania, komputer ponawia ją coraz częściej, co w rezultacie powoduje zalewanie paliwem oleju i dotyczy to wszystkich silników także tych "zdrowych". Niektóre marki samochodów włączają w trybie ukrytym...
możliwe że dławi tb silnik spalinami a katalizator kiedy robiony wymieniamy może to wina czujnika spalania stukowego jak takowy się znajduje
Niekoniecznie. Czujnik może mieć inny zakres i temperatura otoczenia to dla niego właśnie 270st. Odłącz na próbę i zobacz jaka wtedy widzi sterownik silnika temperaturę spalin. Rozgrzej silnik i też sprawdź jak się zachowuje Po pierwsze niespotkałem się z takim czymś. Po drugie jaki byłby sesn w taki sposób skalować czujnik?
Witam, w nowy rok odpaliłem kijankę, odpaliła ale zaczął migać check, więc odruchowo zgasiłem bo mi się omsknęło że to wypadanie zapłonu, ale odpaliłem ponownie check świeci śwatłem stałym, dopiero wczoraj miałem możliwość podłączyć pod skaner i wykazał błąd P2034 obwód czujnika temperatury gazów wydechowych bank 2 sensor 2, to jest ten czujnik wkręcony...
Najpewniej ci go zwyczajnie nie wypala podczas normalnej jazdy, stąd zapchanie. A nie wypali jak nie są spełnione odpowiednie warunki, lub czujnik temperatury na wejściu filtra kłamie. Temperatura spalin na wejściu filtra powinna być jak kojarzę przynajmniej 270-300st po powiedzmy 10minutowej, równej jeździe. Inaczej ECU nawet nie będzie próbować robić...
Cześć. Czy chodzi Ci może o czujnik wilgotności w rurze dolotowej? Natomiast jeśli chodzi o czujnik temperatury przed katalizatorem to były próby pod obciążeniem i cały czas mamy 100⁰C. Jak wepnę się multimetrem w instalacje czujnika i podgrzeję go to oporność wzrasta razem z napięciem prądu według tabeli którą mam dostępną w texa. Dodam też, że klapa...
Odnośnie uszkodzenia mechanicznego DPF; Poniżej wstawiam link do filmu o popękanym DPF w takim samym aucie. W skrócie mogę powiedzieć, ze po otwarciu puszki środek wysypał się w wielu kawałkach. Dzisiaj napisałem do autora z pytaniem o mój problem i dostałem taką odpowiedź; "Nie było żadnych niepokojących objawów oprócz tej sadzy na końcówkach wydechu,...
Cześc Wojtek ma racje a co z innymi czujnikami ????.Jeżeli komputer stwierdzi że informacje od czujnika podcisnienia są błedne to przejdzie w tryb awaryjny i nici z twojego planu (po to własnie jest autodiagnostyka systemu) .Masz jeszcze problem z czujnikiem położenia przepustnicy bo na 100% tam taki jest (ewe przeplywonierz powietrza o ile jest a to...
Daruj sobie... samo z siebie nic to nie da, poza większym zużyciem paliwa. W szczególnych przypadkach, zamiast zmieniać mapy paliwa, można się pokusić o taki mod, np. po przerobieniu dolotu, ale bez przeróbek mechanicznych to jest prosta droga do zniszczenia turbiny i katalizatora. Chyba, że wielką przyjemność Ci sprawi, jak twoje auto przy każdym dotknięciu...
(18DA3DFA) 2 26 128 0 0 0 0 0 (18DA3DFA) 48 0 0 17 28 75 246 (18DA3DFA) 2 26 129 0 0 0 0 0 (18DA3DFA) 48 0 0 17 28 75 246 17 (18DA3DFA) 2 177 0 0 0 0 0 0 (18DA3DFA) 4 24 255 255 255 0 0 0 (18DA3DFA) 3 48 29 3 255 0 0 0 (18DA3DFA) 48 0 0 17 28 75 246 17 takie coś idzie do jednostki adblue...
Witam. Posiadam Fiata Cinquecento 704ccm, zakupiłem go rok temu. Przebieg 174259km. Rozpędza się do 130km/h. Rocznik 1995. Kupiłem go z uszkodzonym czujnikiem temp i dziurawym wydechem, jeżdżę tak ponad rok. Postanowiłem coś z tym zrobić. Zakupiłem układ wydechowy ze złomu, prawie nowy, jednakże jest on bez katalizatora, a oryginalnie katalizator był....
Nie wiem jaki silnik ani jaka instalacja LPG ale czy jest tam pompa powietrza wtórnego i czy działa prawidłowo? Nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem by pompa zadziałała na rozgrzanym silniku, chyba że był uszkodzony czujnik temperatury. Proponuje odczytać błąd innym urządzeniem. Problemem może być kiepskiej jakości zamiennik katalizatora.
Ja dobiłem sobie wężyk który wkręcam zamiast czujnika temperatury a drugą końcówkę do manometra i w taki sposób mierze przeciw ciśnienie w układzie wydechowym i po tym można stwierdzić czy zapchany czy nie.
Hejka. Chcialbym troszke odswiezyc temat, poniewaz nadal mam maly problem ze swoja 307. Tak jak wspominalem, na serwisie mialem wyczyszczony caly uklad wraz z wymiana EGR, ale nadal przy porannym rozruchu pusci malego dymka i lekko wachluja obroty. Przy rozgrzanym silniku kiedy troszke pogazuje na postoju to strasznie kopci na czarno i wrecz pluje sadza...
Auto dość stare, więc może katalizator zawalony.
zczytaliśmy dwa błędy, sonda lamba oraz czujnik temperatury płynu chłodniczego I to wszystko co było sprawdzone?Podaj kody i opisy tych błędów. Podglądał mechanik jaką temperaturę widzi ECU? że za to wszystko może być odpowiedzialny katalizator? Jeśli nie jest zatkany to silnik ma pracować równo bez względu na jego wydajność.
A dlaczego odpinasz czujniki przed katalizatorem skoro z opisu błędu wyraźnie widać ze chodzi o czujnik 2 czyli za katalizatorem i na nich się skoncentruj. Witam. Na wyjściu katalizatora(pdf). "PDF" to format pliku. W samochodzie występuje filtr DPF.
Ja mam. Bardzo dobrze kombinujesz z dmuchawą, ognień na palenisku powinien być intensywny ale nie mocny jak palnik bo właśnie wszystko będzie wydmuchiwało w komin. Proponuje Ci na sam początek kupić zwykły prosty regulator napięcia 230v i podłączyć przez niego dmuchawę, ewentualnie dorobić do dmuchawy przysłonę. Drugą sprawą jest porządne uszczelnienie...
Dorzucam kolejny problem. Co do spalania poszedł nowy czujnik temperatury i ciśnienia dolotu. Zobaczymy jutro co to da. A nowy problem dotyczy ogrzewania Webasto air top 2000 se. Webasto 2 razy wyłączyło się w środku nocy. Jednym razem wystartowało ponownie. Kolejnej nocy już nie odpaliło po tym jak zgasło po kilku godzinach pracy. Przekopałem elektrodę...
Witam, A więc Man sypie błędami jak wyżej, pali się check. Na forum wyczytałem, że jest to czujnik temperatury spalin, i to wiem. Jednak pytanie który? bo 2 dwóch tematach raz ktoś piszę, że za katalizatorem, a raz ktoś piszę, że przed? Moim zdaniem przed, bo ostatnio w innym Manie miałem GDK/PDF 05002-12 i EDC 03821-03 i po wymianie czujnika ZA wszystko...
Fiat Ducato 3.0 2015r Szarpie, brak mocy Auto po kilku warsztatach, wymienione praktycznie wszystko, Turbo, wtryski. egr, czujniki itp.. Przy przyspieszaniu brak mocy szarpie przy prędkościach 40-80 km\h Jak sie rozpędzi jakoś leci. Po skasowaniu błędów pojawia się bład P0481-13 Wentylator chłodnicy obwód 2 otwarty Po jeździe próbnej dochodzi P2081-15...
Jeśli to 90km to tam raczej nie ma FAP tylko katalizator i dlatego czujnik temperatury ma taką wartość bo jest ona nie potrzebna.
Czujnik temperatury spalin w Carisma zamontowany w katalizatorze.
Jak w temacie mini z silnikiem 1.6 118 km 2004r. powyżej 4 tys.nie wkręca się dławi jak by nie dostawał powietrza lub paliwa.Do 4 tys. idzie jak burza, błędów brak parametry silnika sprawdzałem czujniki temperatury ok,sonda niby chodzi w zakresie przepustnica też pracuje,czujnik maf podmieniony na inny nowy nic to nie dało. Pompe paliwa wymieniłem na...
kabel jest dobry i prawidłowo przekazuje temperaturę. Nie rozumiem, co jest przyczyną niepodgrzewania katalizatora. W miejscu, w którym znajduje się czujnik temperatura nie wzrasta powyżej 130 stopni nawet po 4 godzinach jazdy. Może doszło do deformacji osłony tłumika, gdzie przechodzi wir gazów?
Witam wszystkich. Auto w trasie, kierowca melduje gigantyczne zużycie oleju silnikowego. Na desce błędy ACM MCM. Po zjeździe na bazę okazało się, że jest zatarta wirówka odmy. Katalizator cały w oleju. Wirówka wymieniona, katalizator wyczyszczony, wypalanie przechodzi, ciśnienia w normie, błędów brak. Wyjazd i po nagrzaniu kata do normalnej temperatury...
Odpaliłem na kilkanaście sekund samochód w garażu. Po kilku minutach wróciłem do garażu i pomiar stężenia szczytowego wskazał 24 ppm. Myślę, że to mało inwazyjna i oszczędna dla sensora i badającego metoda, pozwalająca stwierdzić zadziałanie czujnika. Tu niestety trochę zaprotestuję. Ilość tlenku węgla w spalinach zależy od wielu czynników (prawidłowości...
rozumiem że mówisz o czujniku z którego wychodzą dwa przewody zakończone wtyczką, czujnik ten ma za zadanie aktywowanie układu elektronicznego sterującego gaźnikiem jeśli silnik osiągnie odpowiednią temperaturę (chyba ok. 60°C), brak sygnału z czujnika spowoduje że gaźnik będzie się zachowywał jak "zwykły gaźnik" i nie będzie regulował składu mieszanki...
Czy po dłuższej chwili, czyli po zagrzaniu się silnika żarówka zgasła ? Jeśli nie to oznacza że sonda cały czas jest podgrzewana - przyczyną może być przewód sterujący przekaźnikiem zwarty z masą. Ma być cały czas podgrzewana. Jak wyobrażasz sobie działanie czujnika którego praca zależy od temperatury w niestabilnej temperaturze? Ogólnie nie rozumiem,...
Anton Herner, Hans-Jurgen Riehl, Elektronika i elektrotechnika w pojazdach samochodowych: "Przy różnym stężeniu tlenu i w wysokiej temperaturze (powyżej 300°) tlenek cyrkonu zachowuje się jak ogniwo galwaniczne i wytwarza napięcie. Zmieszane spaliny ze wszystkich cylindrów opływają sondę lambda, umocowaną w rurze wydechowej. Różnica stężeń resztek tlenu...
Witam, Chciałbym przyjrzeć się swojej polówce, która od pewnego czasu wyrzuca CHECK-a ;) Co prawda, jak większość VW, ale chciałbym to naprawić. Zauważyłem u siebie dziwne zachowanie czujników poziomu paliwa i temperatury zewnętrznej. W jednym momencie oba zaczynają wyświetlać błędne wartości - temperatura zaczyna spadać przykładowo z 10 st. C do -5...
Kolego ona chyba nie ma przepustnicy. Ma czujnik ciśnienia kolektora ssącego i czujnik temperatury powietrza dolotowego. Nie mam pojęcia jakie powinny być prawidłowe wartości
P0130 Sonda lambda 1 (przed katalizatorem) rząd 1; sygnał nieprawidłowy, wystąpił przy przebiegu= 52; usterka wystąpiła x razy= 34; ECU: 0x13 Pid:0x02 Frame: 0x00 Warunki wystąpienia kodu usterk P0130 Pid:0x03 System paliwa 1 otwarta pętla Status: pasywn. Pid:0x03 System paliwa 1 zamknięta pętla Status: aktywn. Pid:0x03 System paliwa 1 otwarta pętla...
Witam. Jestem posiadaczem Leona 1.9 tdi asv 110. Kupiłem go 4 miesiące temu i od tej pory zrobiłem ok 10 000 km. Auto spisywało się bez zarzutu, komputer podpinałem do niego dość regularnie bo mam w pracy, zero błędów, ostatnie śmigałem po górach i też było ok. Jakieś 2 tysiące km temu dostawiłem tempomat, działa on prawidłowo we wszystkich pozycjach...
Witam wszystkich. Bardzo proszę o pomoc, mam problem z samochodem, a potrzebuję go. Szarpie niesamowicie (obroty spadają prawie do zera) przy osiągnięciu temperatury 90* i dławi się tak, że silnik gaśnie. Dwa miesiące temu jak wracałem z zakopanego w połowie szarpnęło dwa razy samochodem, obroty z 2000 iluś spadły do 1000 i szybko z powrotem normalnie....
Panowie może trochę gwoli wyjaśnienia bo pada sporo pytań o detekcję na elektrodzie (zaznaczam, że w żaden sposób nie bronię ani nie promuję tu jakiegokolwiek producenta): Po pierwsze kolego Grossvater twierdzenie, że kalibracja jest zrobiona na wyrost tylko udowadnia brak znajomości procedur. Takie ustawienia są prawidłowe tylko nie wiesz dlaczego...
Hallo, hallo zobacz czy rosną temperatury za i przed katalizatorem - czy np. stanie powiedzmy na 160 st C. - jedna wartość. Po twoich problemach z olejem w wydechu - możesz mieć zawalony katalizator - raz tylko u nas myliśmy w środku 2 dni w roztworze i płukanko z godzinkę, szlauf w nox sensor i gdzie tylko, po kilku dniach problem powrócił - rozwiązanie...
wiem jak rozwiązany jest układ na płytce, żeby napięcie na porty nie poszło 6V. Musi być odrębne zasilanie. Poza tym, sprawdziłem ten czujnik - wykorzystuje do detekcji O3 kryształ kasterytu (dwutlenku cyny), no cóz...za takie pieniądze.... Grzałka faktycznie służy do podgrzania reagenta do temperatury 60 -80°C by uniezależnię się od temperatury otoczenia....
Może palić mniej - może palić więcej, może mieć komunikat a i nie- oczywiście auto powinno komunikować błąd. Miałem 2 przypadki auto nie pobiera adblue jedzie zero błędów 100% mocy - man tgx euro5. Wymienilismy pompe adblue - zaczęło pobierać. Daf xf105 pali się kontrolka dymek zero błędów zero ograniczenia mocy. Pobiera - texa mówi wszystko ok- oddajemy...
Mam 2.0 HDI DW10TD 2004r, trzeba szykować się do wymiany wydechu. Widzę że ktoś przede mną rzeźbił i wyciął katalizator (1731FF). Jako że straszą coraz bardziej sprawdzaniem emisji spalin zastanawiam się nad wstawieniem z powrotem kata. To niecałe 500zł, do przeskoczenia. Teraz pytanka: 1. Auto trochę kopci jak dostanie w gaz, czy to zbyt szybko...
Marka jest ważna ponieważ ten sam błąd w innej marce auta może mieć inne znaczenie Bardzo proszę abyś podał przynajmniej jeden taki błąd i dwie różne marki. Robi się ciekawie. Błąd p0420 nie ma innej interpretacji ale tu masz przykład innego błędu na szybko znaleziony P1621 Audi Tablica przyrządów Sygnał temperatury płynu chłodzącego silnika zwarty...
Dobra, jeśli chodzi o moje audi; wstawiłem do gazownika, ustaliliśmy aby zrobili tak aby audi jeździło na LPG. Bo jakby nie patrzeć (nie znam się do końca) to na tym kwadraciku w środku auta (przełączniku), wszystko znikło nawet czerwona dioda się nie świeciła. Ale nie ględzę. Auto odebrane. Wymienione filtry, ustawione parametry i gra. Znaczy się auto...
Prawdopodobnie uszkodzony czujnik temperatury silnika.p
Opór tego czujnika zależy od temperatury... im większa tym mniejszy opór.
Witam. Potrzebuję pomocy w diagnozie. Otóż kolegi samochód TUAREG 2008 3.0 TDI BKS przechodzi w tryb awaryjny, traci na mocy. Zapala się kontrolka świec żarowych i kontrolka silnika(awarii). Po diagnozie AUTOCOM-em zapalał się błąd P242F, filtr został wypalony. Inną ciekawostką jest że po odczytaniu parametrów rzeczywistych okazało się że temperatura...
dlaczego juz nic nie wywala? Bo jak sam napisałeś testy są nieukończone. Te testy są przeprowadzane w odpowiednich warunkach,dla każdego auta inaczej. Nie jest to taki prosty test jak w przypadku katalizatora,gdzie wystarczy dogrzany silnik i stabilny przejazd z odpowiednim obciążeniem na jakimś kilku/kilkunasto kilometrowym odcinku (przeważnie w okolicach...
Udało się naprawić, zwarcie powodował czujnik przed katalizatorem. Dzieki za pomoc Dodano po 2 Błąd generował czujnik temperatury spalin przed katalizatorem
Problem rozwiązany. Auto było z 2013 r. I wybrałem wersję 2013-2019 . A powinienem 2011-2013. Przez to wskoczyło e6 po zmianie modelu weszło e5 i okazał się czujnik temperatury spalin za katalizatorem.
Objawy wskazują na czujnik temperatury,temperatura - 30 stopni (wiekszości przypadków wystarczy poprawić wtyczkę na czujniku,ostatecznie wymienić) złe dawkowanie paliwa!!!reakcja łąńcuchowa to zabity EGR sadzą,zasyfiona sonda lambda a nie wspomne już o katalizatorze.Z wydechu sama sadza jak przegazujesz istny ropniak robi się z tego 1,6.Usterki Vag...
Witam.Moim skromnym zdaniem bruździ tylko czujnik temperatury przed katalizatorem.Kalkulator na wszelki wypadek schładza silnik(na wypadek gdyby czujnik temperatury silnika kłamał)
Wszystkie trzy błędy dotyczą czujnika temperatury spalin za katalizatorem który wskazuje nieprawidłowe wartości. Najpewniej trzeba będzie wymienić moduł czujnika lub przedtem sprawdzić kabelki do czujnika bo błędy wykazują przerwę w obwodzie czujnika.
SPN 4462 Układ oczyszczania spalin – sprawność redukcji NOx 1 Strategia monitoringu Kontrola układu oczyszczania spalin i systemu AdBlue® Odbiór przez klienta/opis objawów Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale Failure Mode Identification (FMI) FMI 8 Nieprawidłowy sygnał Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania...
SPN 4462 Układ oczyszczania spalin – sprawność redukcji NOx 1 Strategia monitoringu Kontrola układu oczyszczania spalin i systemu AdBlue® Odbiór przez klienta/opis objawów Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale Failure Mode Identification (FMI) FMI 8 Nieprawidłowy sygnał Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania...
Witam, Posiadam Volvo V40 Bi-Fuel 1.8 2001 - czyli benzyna z fabryczną instalacją gazową. Samochód mam od 3 tyg i awaria jest od samego początku. Problem to przełączanie się samoczynnie z jazdy na Gazie na benzynę. Po uruchomieniu samochodu sam po kilku sekundach przełącza się na LPG. Po ok 5-10 min samoczynnie przełącza się na benzynę, Aby go przełączyć...
Kolego bogus 2000, odrozniasz HPi od HDi? Kod 1416 to defekt czujnika temperatury spalin za katalizatorem (dwupinowa brazowa wtyczka, z tego co pamietam). Nalezy sprawdzic oba czujniki: rezystancja przy 25°C ok. 220 ohm, rezystancja przy 800°C ok. 740 ohm. Uszkodzenie najczesciej ujawnia sie w wyzszych temperaturach co widac najlepiej przy sledzeniu...
Bez numeru części będzie ciężko,ale prawdopodobnie będzie to tak: (wypisałem tylko te aktywne usterki, tzn te z gwiazkdą) 5697 Tytuł Sterowanie wentylatorem Usterka Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres. Przyczyna Przerwa lub zwarcie do zasilania +24 V w obwodzie zaworu elektromagnetycznego wentylatora. Uwagi Nie można sterować wentylatorem....
Zaświeciła mi się żółta kontrolka od silnika, więc przyszła pora na odczyt błędów. Mam taką check list: Motronic ME7: P1140 - Sonda lambda (rząd 2, czujnik 2) - za duża rezystancja P1122 - Obwód grz. sondy lambda (rząd 2, czujnik 2) - przerwa P1136 - Addytywna adaptacja mieszanki powietrze (rząd 1) - układ za ubogi P1138 - Addytywna adaptacja mieszanki...
Zajmij się wpierw tym aktywnym . Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem; zwarcie do masy. Poza tym za niskie ciśnienie zasilania (układ paliwowy). Ubytek paliwa w okolicach szyny CR. Temperatura spalin przed katalizatorem ;niezgodny sygnał (00173-03).
dzięki za rady ale żadna nie trafiona :( pompa paliwa nowa ciśnienie daje dobre filtry wymienione kable nowe bosch oryginalne luzy na zaworach ok wtryski wyczyszczone na gazie są odpięte nawet była zdjęta głowica i dotarte zawory dalej nic cały czas jest to samo czujniki temperatury ok katalizator ok nie dawno był nowy wydech zakładany odrazy katalizator...
Czujnik temperatury przed katalizatorem pokazuje w Planecie 450 stopni na zgaszonym silniku (zimny silnik) czt to może być przyczyna mojej bolączki bo już naprawde kończą mi sie pomysły:) Dodano po 2 Brakuję też czujnika poziomu płynu chłodniczego ( jest w schematach) a w aucie nie ma a wtyczka jest oryginalnie zaślepiona pod zbiorniczkiem wyrównawczym...
Witam Mam problem ze swoja Felcją(2000 rok 1,3 MPI 123 tys. km), który był już opisany wcześniej. Moim problemem jest szarpanie samochodu zarówno na LPG i benzynie po rozgrzaniu silnika. Czytając fora wykonałem następujące rzeczy: -regulacja zaworów -wyczyściiłem przepustnicę i zaadoptowałem na skodowskim programie -zmieniłem cewkę oraz czujnik połozenia...
Odgrzebuję temat. Czy udało się zdiagnozować źródło problemów? W moim 1.8 AGN (instalacja gazowa Landi Renzo Omegas) mam następujące objawy: Na noPB i LPG identycznie Silnik zimny: silnik zapala bez żadnych problemów. Zaraz po zapaleniu pracuje ładnie i równo i po chwili zaczyna szarpać/drżeć. Towarzyszy temu "pyrkanie" z wydechu. Silnik wpada w takie...
Witam, miałem podobny problem w 407 2004 1.6 hdi. U mnie okazało się ze uszkodzony był czujnik temperatury za katalizatorem, ten który wchodzi w tą puszkę gdzie jest także FAP, czujnik na klucz 14 wykręciłem sam odpiąłem wtyczkę i sam wymieniłem. Dodam jeszcze ze, czujnik ten można kupic tylko w serwisie i cena jest powalająca bo kosztuje 360zł, ja...
był wymieniony uszkodzony czujnik temperatury za katalizatorem i blędy tego czujnika są już pasywne. A skąd wiesz że te pasywne dotyczą w/w czujnika ? Nie podałeś jakie były wtedy...więc i zinterpretować nie można aktywne zostały tylko te powyższe błędy Więc podałem Ci że w/w błędy dotyczą braku kompatybilności sygnału z tych dwóch czujników przed...
Witam. Od kilku miesięcy usiłowałem usunąć usterkę powodującą brak mocy silnika w voyagerze 2.4. Miało to miejsce przy pracy sinika i na lpg i na benzynie. Kody wyświetlane przez licznik i przez komputer serwisowy na stacji diagnostycznej pokrywały się i pokazywały zbyt ubogą mieszankę i awarię zaworu egr. Po wielu konsultacjach i wymianie cewki zapłonowej...
Tak wstępnie wygląda, że "nasi tam byli". Widzę tu 3 typy błędów: - DPF (czujnik różnicowy, temperatura za katalizatorem, pompa dodatku do oleju) - podejrzewam, że jest wycięty DPF "na sztukę" i wymienionych czujników brak albo są ucięte. To by tłumaczyło błędy zwarcia do masy lub rozwartego obwodu - EGR - pewnie zaślepiony albo zacięty - elektrozawór...