Do samochodu jak w temacie potrzebuję schematu elektryki, konkretnie chodzi o wiatrak chłodnicy , czujniki temperatury, przekaźniki itp.
Najlepiej sczytać błędy. Ale raczej czujnik temperatury
Witam. Czujnik temperatury sprawny?
Mam taki problem jak w temacie. Oprocz tego wydaje mi sie ze za wolno spadaja obroty w czasie redukcji biegów. Reszta OK. Po ok 30s obroty spadaja do 1500 potem spadaja dalej po nagrzaniu silnika. Do tej pory wymieniony silnik krokowy, EGR oraz przwod gumowy od EGR, lamba(byla rzeczywiscie zuzyta). Brak reakcji na wypecie VSS, po wypieciu czujnika przepustnicy...
Jak sprawdziłeś, że nie jest to wina układu wskaźnik/czujnik? Bo to jedna z dyżurnych usterek escorta? Czym przeprowadziłeś niezależny pomiar? Jeżdżę takim autem już klika lat i jakoś nie odczułem wahań mocy zależnych od temperatury...
Witam! Mam takiego Forda 1994r 1,6 16V. I problem z wskaźnikiem temp. raz pokazuje a czasem spada do 0 i już sie nie podnosi. Myslę ze to wina czujnika tylko którego jest ich parę, gdzie on się znajduje??
Sprawdź czujnik temperatury płynu, jest z tylu w kolektorze ssącym, często kolektor się zamula i czujnik jest zimny co w efekcie powoduje zalewanie silnika( zbyt bogata mieszanka). Kilka razy przemieszczałem uchwyt na wąż od nagrzewnicy, i tam wkręcałem czujnik.
Wybaczcie Panowie, nie omieszkam jednak wcisnac swoje piec groszy, bez glupiej pyszalkowatosci bo ja tu smarkacz jestem. Ktos zadaje pytanie i dostaje sto milionow odpowiedzi z opisem usterek ktore kiedys komus wypadly. Jak dla mnie jest pare constansow w problemie Kolegi, ECU nie rozmawia z DIAGIEM bo nie ma na to ochoty po tym jak specjalista od gazu...
FORD ESCORT 1996r. 1.4 benzyna(klima) Witam. Od jakiegoś czasu nie włącza mi się wentylator (wskazówka dochodzi już praktycznie do czerwonego pola - dalej nie czekałem ). Po otworzeniu maski zauważyłem że posiadam 2 kostki z czujnikami temperatury. jeden dwuprzewodowy (zdjecie1) i drugi 4 przewodowy. O ile próbowałem zewrzeć styki tego dwuprzewodowego...
Od czujnika temperatury. Następnie przekaźnik.
Z grubsza może być sonda lambda lub czujnik temperatury.. Sonda nie ma nic do zimnego silnika, zimny silnik idzie bez sprzeżenia z sondą, czujnik temp. w tych zetekach siadał sporadycznie. Gość ma zawaloną przepustnicę, i pewnie IACV też leży.
Witam miło wszystkich. "Podłączenie czujnika temperatury cieczy chłodzącej do zestawu wskaźników Posiadam Forda Escorta 1600 16V rok produkcji 1998 "Bolero2" według opisu w książce Ford Escort i Orion w obudowie termostatu znajdują się dwa czujniki:patrząc z góry -czujnik temperatury cieczy chłodzącej systemu wtryskowo-zakłonowego a drugi w dolnej części...
Witam , mam wielki problem z moim escortem mianowicie dane : silnik 1,6 16 V zetec 90 KM Problem polega na tym , iż falują obroty zaraz po odpaleniu spadają do 200 i zaraz gaśnie można go odpalać aż do śmierci i będzie gasł cały czas zaraz po odpaleniu . Wymienione zostały na nowe : przewody WN , świece , zawór bocznikowy regulacji biegu jałowego ,...
W Escorcie jak w temacie nie działa wentylator chłodnicy. Wiem , że wiatrakiem za pośrednictwem przekaźnika ( zielony obok akumulatora ) steruje komputer, który dostaje informacje z czujnika , którego nie mogę zlokalizować. Wiatrak działa, gdyż po podaniu masy na przekaźnik wszystko chodzi. Gdzie znajduje się ten czujnik i ewentualnie jak go sprawdzić....
Mam pytanie do cardiaga o co chodzi z tym zalewaniem? Czujnik połozenia walu sprawdzalem miescil sie w granicach. Modul zaplonowy raczej jest dobry. Moze sie myle, ale czujnik temperatury podpiety jest pod modul i komp. Jak pokaze za duza temperature moze odlacza zaplon choc to dosc glupie by bylo. Mnie najbardziej zastanawia jednoczesne wlacznie wentylatora...
Kody 3-cyfrowe-licz ilość błysków. Np.kod 123 to błysk,krótka przerwa,2błyski,krótka przerwa,3błski. Między 3cyfrowymi kodami jest długa przerwa. 1błysk i długa przerwa to kod wyjątkowy-010 oddzielający. Na filmie wyświetlane są kody(diagnoza niedokończona). 111-wszystkie układy sprawne-aktualnie nie ma usterek. 010-oddzielający-aktualnie nie ma ale...
Nigdzie nie mogę dorwać tego czujnika. Siedzi on przy termostacie, ma 4 okrągłe piny. Nie chodzi o czujnik temperatury do zegarów tylko o ten który wysyła sygnały do komputera. Pomóżcie.....
Witam! Według cennej podpowiedzi emeryta2 znajduje się on pod kolektorem ssącym (nie chodzi mi o czujnik wskazania na deskę rozdzielczą ani o czujnik załączania wentylatora). Proszę o zdjęcie, moje auto to Ford Escort Combie 1.4 1996r. Dodano po 1 nie chodzi mi oto Dodano po 1 Chciałbym prosić o jak najszybszą odpowiedź, jutro muszę podjąć decyzje!
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Escorta Mk7 z silnikiem Endura DE 1.8 TD. Problem w tym, że po osiągnięciu temperatury "NORMAL" silnik wchodzi na ok. 1200 obr/min i nie schodzi niżej. Na zimnym obroty są na poziomie ok. 800 obr/min. Silniczek sterujący biegiem jałowym wychyla się na ciepłym silniku, a na zimnym jest wsunięty ( powinno być chyba...
mój silnik to 1.4i wtrysk sekwencyjny.Sonda lambda wymieniona w ubiegłym tygodniu.Przebieg 65tyś. Zawór biegu jałowego czyszczony i sprawdzany. Dolot i odpowietrzanie też sprawdzone. Mam wątpliwości co do TPS'u. Dowiedziałem się, że w stanie spoczynku pedału gazu sygnał z TPS'u powinien wynosić około 0,6V u mnie jest 1,12V. Poza tym zrobiłem pomiary...
Witam Mam problem po przekreceniu kluczyka w stacyjce zapala mi sie na STALE lampka swiec zarowych ale swiece nie grzeja i wlacza sie wentylator chlodnicy. do tego przestał działac obrotomierz. Silnikiem steruje ECC V (EEC V) EECV ECCV. Mam tisa i powiem szczerze nie wiem co robic. Mozna jakos sprawdzic czujniki ? bez podlaczania pod kompa ? W tisie...
Każdy zawór regulacji biegu jałowego zwany jest przeważnie jako silnik krokowy choć wcale niemusi nim być. Natomiast problem związany z chwilowymi podwyższonymi obrotami jest raczej związany z jakimś opuźnieniem zadzaiałania tegoż zaworu. Posprawdzaj szczelność układu dolotowego. Niewiem w jaki sposób odbywa się sterowanie w fordzie ale jeśli ma czujnik...
Jaką oporność powinien mieć czujnik temperatury wskaźnika deski. Zmierzoną temp mam 96 stopni wlącza się wiatrak a wskaźnik wtedy jest już na czerwonym polu, poza tym jego wskazania są dość chaotyczne przy wyższych temp i nie wiem czy to czujnik czy wskaźnik. Silnik 1,6 Zetec kod silnika L1 czujnik dwuprzewodowy.
No to może elektrit jeszcze wiesz gdzie się znajduje czujnik temperatury z którego korzysta EEC V. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Witam. Prpblem polega na tym,że zalewa w nim świece.Jest to escort 1,4 na jednopunkcie webera z 91r.Czy może być to czujnik temperatury? Auto data podaje ,że przy temp 20°C powinien mieć 3,5 do 4KΩ a w nim 0 .Poza tym niema obwodu przez ten czujnik.Więc może być to????
W sklepie owy czujnik nazywa się czujnikiem ciśnienia oleju! Jeśli to nie prawda to przepraszam!!! Wie może ktoś jakie wskazania powinny być na przewodzie idącym do owego czujnika i do czujnika temperatury??? Pozdr
Witam, od rana czytam, ale mojego problemu tu niema. Nie dawno kupiłem forda escorta 85r 1,6D. Miał problem z ładowaniem tzn trzeba było go nieźle wyobrotować, żeby zaczął ładować. Rozejrzałem się po instalacji i okazało się, że ktoś w miejscu gdzie powinien być regulator napięcia wraz ze szczotkami(LUCAS) wywiercił 2 otwory i wyciągnął 2 kable na zewnątrz....
Witam Gdzie mogę szukać usterki jeśli czujnik temperatury jest nowy? Pozdrawiam
Kable WN i świece wymienione na nowe a przepływki w tym modelu raczej niema w innych modelach umieszczona jest między filtrem powietrza a przepustnicą, chyba że w tym silniku znajduje się gdzieindziej ale nic takiego nie widziałem. W którym miejscu znajduje się ten czujnik temperatury spalin???
Witam.Wymieniłem filtry ,świece,przewody,olej,zrobiłem test elektryki.Doszła wymiana sondy.poza tym tester nie wykazał błędów.Zmiejszyło się trochę spalanie do ok 10l.Po uruchomieniu silnik nadal wchodzi na ok1600 obr.i obniża je dopiero po nagrzaniu się silnika.Czujnik temperatury jest ok. Sprawdziłem zawór odpowietrzenia silnika i wymieniłem rurkę...
Ten czujnik, to czujnik wzniosu czy czujnik temperatury do korektora wyprzedzania zimnego wtrysku? Mechanik-pompiarz w moim przypadku twierdzi, że jest uszkodzony i stąd złe odpalania na zimno, a steruje on korektorem kąta wtrysku. Jak się samochód nagrzeje, to wyłącza korektor i potem nie bierze udziału w pracy. Jeśli jest to czujnik wzniosu to powinien...
Problem z Escortem zaczęły się od tego, że podczas jazdy po około 20km gasł silnik i przez kilka minut nie chciał zapalić mimo, że rozrusznik kręcił dobrze. Po kilku dniach po takiej akcji odpalił ale moc spadła drastycznie a po następnym razie już nie odpalił. Na holu też nie zaskoczył (rozrusznik nadal kręcił). Żeby było ciekawiej po 2 dniach postoju...
Witam...mam małe pytanie,jestem posiadacza escorta 1.6 zetec 16V i rano jak odpalam go to od szczała odpala po jakies minucie gasnie jak chce go pod trzymac by nie zgas a dodając gazy to jakby strzelało w róze ale cicho... a jak sie zagrzeje to elegancko jedzie...czysciłem silnik krokowy,sprawdzałem czujnik temperatury,sprawdzałem tez zawór odpowiecznika...
Witam...mam małe pytanie,jestem posiadacza escorta 1.6 zetec 16V i rano jak odpalam go to od szczała odpala po jakies minucie gasnie jak chce go pod trzymac by nie zgas a dodając gazy to jakby strzelało w róze ale cicho... a jak sie zagrzeje to elegancko jedzie...czysciłem silnik krokowy,sprawdzałem czujnik temperatury,sprawdzałem tez zawór odpowiecznika...
Posiadam Forda Escorta końcówka 95 r 1,4 pojemność. Sprawdzałem klimatyzację i wentylator nie chciał się załączyć, zwarłem styki na presostacie i nic (jedne są od wentylatora a drugie od sprężarki-sprężarka działa). Tak samo miałem okazje przetestować w korkach przy wysokiej temperaturze zero odzewu wiatraka. Kostkę od czujnika temperatury mostkowałem...
Escort MK7, silnik 1,4 wtrysk wielopunktowy rocznik 96r. Mam pytanie odnośnie czujnika temperatury dający sygnał do kompa, ten pod kolektorem ssącym i czujnika temperatury zasysanego powietrza. Jaka powinna być rezystancja na tych czujnikach w chwili gdy włączy się wentylator a jak jak silnik jest zimny. tj chyba temp koło 90-100*C. Czy powinny być...
oczywiście że pomiar temperatury cieczy dawno powinien być zrobiony ,ale kolega pisze że mu słabnie silnik jak sie rozgrzeje co nie powinno mieć miejsca gdyby temperatura była prawidłowa a uszkodzony był czujnik lub sam wskaznik temperatury,wiec po takim opisie poda podejrzenie na czujnik od wentylatora,druga sprawa że normalnie podczas jazdy kiedy...
Wszystkiemu był winny czujnik temperatury. Dzięki za podpowiedzi. Temat zamykam.
Wymiana komputera nic nie da w tym przypadku. Zawór obejściowy wolnych obrotów, czujnik temperatury, czujnik przepustnicy itd.
Witam. Mam dość intrygujący mnie problem,a mianowicie chodzi o to że gdy silnik jest zimny są za niskie obroty tzn.gdy odpalę to na ok 2 sekundy ma 1000 obr poczym spada do ok 800 następnie coraz nizej aż w końcu gaśnie.Sprawdzałem na innym przepływomierzu,sprawdzałem sondę,wymieniłem czujnik temperatury,czujnik położenia przepustnicy,temp.powietrza...
Witam To nie jest tak, że nie przeczytałem forum, ale w wielu miejscach, na różnych forach wymieniane są wszystkie możliwe czujniki przy tych objawach, więc chcę opisać swoje objawy i to co sprawdziłem do tej pory. Otóż samochód bardzo dobrze odpala bez gazu i równiutko pracuje na wolnych obrotach (doszedłem do tego wymieniając kilka rurek i czyszcząc...
wymien czujnik temperatury silnika może on głupieje
Przerabiałem temat w Escorcie Mk4 1.4i. (na wtrysku jednopunktowym) U mnie objawy były takie same, samochód przygasał i obroty szybko spadały. W okolicach układu wtryskowego jest kilka złączek - jedna z nich jest od czujnika temperatury (nie znam fachowej nazwy tego elementu) - zaśniedziałe złącze dawało dodatkową rezystancję i odczyt głupiał. Wyczyszczenie...
Witam. Mam escorta mk7 z 96roku z silnikiem 1.3 na monowtrysku z instalacją gazową LOVATO. Problem polega na tym, że na gazie gdy silnik się mocno rozgrzeje nap podczas jazdy w korku lub w upalne dni to po wciśnięciu nagle spadają obroty i silnik gaśnie...dzieje się to tylko na lpg, na benzynie chodzi ładnie. Dziś zauważyłem, że dzieje się tak gdy otwiera...
Czujnika temperatury nie mam w kolektroze ssacym mam jedynie na przewodzie od cieczy chłodzącej jest po prostu tam wpięty czujnik którey podaje info chyba do kompa ... nie wiem nie znam sie ale to chyba o tym mowa w kolektroze ssacym nie mam zadnego czujnika cieczy.
Witam.Czy mogłby mi ktoś pomoc w rozpoznaniu czujnika....Czy fotografia przedstawia temperatury powietrza zasysanego? Kolejne pytanie...Czy jesli czujnik temperatury powietrza zasysanego jest uszkodzony to komputer włącza ssanie?A to powoduje wieksze spalanie? Dzieki za odp.:)
Panowie mam podobny problem co kolega wyżej. Mam escorta z takimi samymi objawami. Gdy przychodzę np. po nocy auto na PB odpala na dyg bez jakiegokolwiek problemu. Gdy przejadę się jakiś odcinek (silnik się zagrzeje) to po zgaszeniu auta i np. powrocie za 5min nie ma szans by odpalił a odczekam i znowu bez problemowo. To co opisuje występuje tylko na...
Witam, posiadam Forda Escorta ( rok produkcji : 1996 rok ) w którym nie potrafię zlokalizować czujnika temperatury silnika ( nie chodzi mi o czujnik włączenia wentylatora, czujnik wskaźnika temperatury ani o czujnik temperatury powietrza ). Czujnik ten prawdopodobnie jest popsuty i samochód pracuje wciąż na ssaniu. Mile widziane zdjęcie tego czujnika...
Jak wyglądają wskazania temperatury, są poprawne? Czy jest reakcja jak odepniesz kostkę z czujnika temp. gdy sinik pracuje? Zmieniają się obroty? Sprawdź czujnik temp. silnika.
Sprawdź sobie czujnik położenia przepustnicy i silniczek krokowy. Te elementy lubią się psuć w tym aucie. Dobrą masz temperature trzyma ci 90 stopni?? Zacznij od temperatury silnika dobry termostat wahlera i czujnik temperatury przerob obudowe termostatu Mi też dużo palił ten sam motor ale teraz spadło do 9 litrów jak żona jeździ ;)
Klemy na akumulatorze, przewód masy, kopułka, palec, kable do modułu zapłonowego, czujnik przepustnicy, czujniki temperatury, itp. zrobił je i powiedział ze to wina wody w baku i że to ona rzekomo zablokowała krokowca chociaż nie wiem jak i czy jest to możliwe Ja też sobie tego nie wyobrażam ;) Jak włączysz stacyjkę, jakieś kontrolki świecą? Kręci rozrusznikiem?
Witam forumowiczów. Problem jest dość ciekawy dla potężnych mózgów. Sprawa wygląda tak... Odpalamy auto jest wszystko ok Sonda oscyluje elegancko. Autko się zagrzewa do temperatury roboczej i jest wszystko ok. Gasimy pozwalamy 10 min na ostygnięcie odpalamy i jest buba, sonda nie pracuje stoi na 0,01 V i falują obroty. Ciekawa opcja bo po odpięciu przepływki...
Ten przewód jest bodajże od czujnika temperatury zdublowany idzie na wtyk 2 pinowy czujnika od podu termostatu, nie ma on związku ze spalaniem. Zrób pomiar składu spalin na wolnych i na 3000obr/min. w stacji diagnostycznej tam gdzie przeglady albo u gazownika i wrzuć na forum.
Polityka to nie na tym forum ,do rzeczy jak silnik jest ciepły to na benzynie pracuje normalnie . Prawdopodbnie może być uszkodzony czujnik temperatury .czujnik na dolocie powietrza.
Mem Escorta i ostatnio troche dłubałem przy ogrzewaniu. Wydaje mi sie, że zachowanie wskaznika jest dziwne... Chyba , że masz za mało płynu ale to chyba wykluczyłeś... Inna możliwosc to chyba tylko odwrócony obieg wody choc nie wiem czy to mozliwe...
szczególnie chodzi mi o zestaw wskaźników i czujniki temperatury schemat aktualny na 1997 rok z góry dzięki Leszek
Silnik gaźnikowy; silnik 2-zaworowy sterowany za pomocą sterownika; podejrzewam że te wszystkie w/w dane dotyczą czujnika temperatury, który jest połączony ze sterownikiem - ale czy to jest możliwe? Bieg jałowy silnika jest sterowany za pomocą silnika krokowego.
przepustnice wymieniłeś niepotrzebnie , po prostu nie pada , reset kompa przez zdjęcie klemy sprawdź czujnik temperatury silnika i jego wiązkę (całą wiązkę na kolektorze ssącym). potrafi zamakać i wtedy następuje kolba .
sprawdź też czujnik temperatury cieczy chłodzącej (to ten w kolektorze dolotowym).
To nie jest zbyt wczesny zapłon tylko za dużo paliwa.Sprawdż rurkę do MAP-sensora, czujnik temperatury cieczy silnika/pod kolektorem ssącym/.Powodzenia.
czujnik temperatury był sprawdzany jest ok.a takż pozostałe jak czuj.przepustnicy ,położenia wału korbowego -rozrządu, przepływomierz,cewka, przewody,oraz świece,sonda i komputer. Kontaktowałem się z Fordem w Warszawie- powiedzieli ze obiaw ten to -podparte zawory- hydraulika, sprawdziłem to ,ma ciśnienie na zimnym silniku po 16 bar jest ok.A jak ma...
Na dolnym zdjęciu strzałką zaznaczona jest linka od "ssania" powinno to być połączone z czujnikiem temperatury na bloku silnika . Na zimnym silniku powinna być naciągnięta , po rozgrzaniu silnika "odpuszcza" . Sorry za niefachowe określenia nie jestem mechanikiem :D Skąd idzie wężyk na górnym zdjęciu :?:
Witam. Na początek sprawdź błędy sterownika silnika. Pod maską po prawej stronie masz 3 pinową wtyczkę. 2 piny dolne łączysz kablem a 3 górny pin podłączasz do diody 12V do - a drugi koniec diody do +, włączasz zapłon i wszystko ci wyświetla po 2 cyfry. Odpisz nr błędów to sprawdze. Z tym ciśnieniem też może być coś nie tak może filtr? A najprawdopodobniej...
Ja podejżewam raczej elektronikę ale to oczywiscie moja opinia. Wydaje mi się że jest coś nie tak ze sterowaniem silniczka korekcji wolnych obrotów (to ten z dodatkową linką prowadzącą do pompy) Na rozgżanym silniku w/g książk na linse od tego silniczka powinien być luz 2mm, a tymczasem niema go a linka jest już skręcona na minimum. Co steruje tym silniczkiem?...
Słów nie szkoda, jeśli te słowa mogą komuś pomóc. Dodam, że po odczytaniu kodów migowych kody usterek nie ulegają skasowaniu (jak to jest napisane w instrukcjach diagnostyki). Elektrit, proszę o jakieś pomocne słowa, jak to skasować i co sądzisz o tych dwóch kodach 24 i 41? Kod 24 jest ciągle w pamięci, mimo że czujnik temperatury powietrza w kolektorze...
Kosik ma rację w fordach stosuje się czujniki wysokoomowe! Odepnij wtyczkę czujnika temperatury i postaraj się odpalić - będzie wiadomo czy to przez niego silnik dostaje za mało paliwa. Jeśli to wina pompy powinien zapalić po wlaniu odrobiny paliwa do dolotu albo nawet psiknięciu jakimś sprajem na spirytusie w dolot. Kolejny trik to zaciśnięcie przelewu...
Eskorty mają stały czas grzania ,taki jest przekażnik bez czujnika temperatury. A odnośnie świec stosuj markowe.
czujnik temperatury padł warto go sprawdzić,jaki masz tam silnik dokładnie? bez problemu spr.omomierzem! jest on dwupinowy.
czyli,że w mondeo czasy są krótsze,więc tak: rozruch zimnego silnika polega na wydłużonym czasie wtrysku(ssanie w gaźnikach) i jeśli masz dłuższe czasy to komputer może "widzieć" rozgrzany silnik jako zimny,odpowiada za to czujnik temperatury płynu chłodzącego.Albo walnięty jest termostat,albo sam czujnik.
czujnik temperatury wody do wymiany
Przede wszystkim posprawdzaj, czy wszystko podłączyłeś - zachowanie na benzynie mówi o braku regulacji biegu jałowego - nie działa by pass lub nie ma odczytu z czujnika temperatur. Gaz też pewnie nie jest do końca podłączony. Jeszcze raz, na spokojnie.
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej (ten przy termostacie), odpowiada za wentylator.
Siema. Dzięki. Przekonuje mnie 1 i 3 podpowiedz dotycząca układu paliwowego ale przed chwilą gadałem z angielskim menadżerem mechaników w Mazda UK i powiedział że to może być dopływ powietrza, czujnik temperatury powietrza lub inny sensor kontrolujący dopływ powietrza naprawa może mnie wynieść nawet 500 funtów sam znam się na tym ale nie mam żadnych...
Zobacz czy czujnik temperatury cieczy jest podłączony, jeżeli tak to należy go sprawdzić i ewentualnie wymienić.
Witam. Ja w podobnej sytuacji po prostu wymieniłem czujnik temperatury i pomogło cena około 20 zł. Pozdrawiam.
Witam Prawdopodobnie powodem "ssania" przy ciepłym silniku może być uszkodzony czujnik temperatury silnika. Proponuje "obejrzeć" go(czy wszystko ok z przewodami) i ewentualnie wymienić. Pozdrawiam.
Mam problem silnik sie grzeje i nie włacza sie wentylator chłodnicy :-( co mam zrobic? moze zepsuł sie czujnik temperatury? (jak to sprawdzic?) gdzie mozna taki znalesc (prosze o zdjecia) co jeszcze moge sprawdzic?
Nie czujnik temp. powietrza , a czujnik temperatury chłodziwa - dwu pinowy biały.
jeśli to 700 lub wyższy model można podpiąć czujnik temperatury i ustawić obroty przełączania na opadające.
Najlepiej jest wstawić odcinek węża z termowłącznikiem ( jak miał escort) i pod niego podpiąć wiatrak.
Wiem czytać najpierw tematy już istniejące ale nie znalazłem (niestety) podobnego. Objawy: -trzeba czasem długo kręcić żeby odpalił -potrafi zgasnąć nagle (na wolnych, podczas jazdy, praktycznie w dowolnej chwili) -czasami podczas jazdy pali jak na ubogiej mieszance albo na 2-3 cylindrach -czasem obrotościomierz przestaje działać i wtedy lepiej silnik...
Po przegrzaniu silnika zaczęło wypychać płyn chłodzący z wyrównawczego.Pompa termostat,czujnik temperatury sprawne.Zdjąłem głowicę,uszczelka dobra.Zmieniłem głowicę i dalej wypycha wodę(ekologia)Zmierzyłem ciśnienie i na trzech ok.20 atm a na czwartym 16.To grubo poniżej normy.W tulejach widoczne progi. DJ-Opornik -gratuluję znajomości tematu.Zgadzam...
Mam problem z odpalaniem zimnego silnika w fordzie. Muszę kręcić kilkanaście sekund aby zapalił . Ciepły zapala szybko. Sprawdzałem omomierzem czujniki temperatury chłodziwa (dane z książki), są w porządku. Świece nowe. Silnik poza tym pracuje dobrze.
Rozrusznik wydaje mi się sprawny, ponieważ za pierwszym razem samochód odpala poprawnie, i bardzo szybko. Zimą także nie ma większych problemów z rozruchem...do momentu gdy przestanie działać "ssanie". Naprawę zacznę od przeglądu instalacji elektrycznej w komorze silnika - przeczyszczeniu złączek i zaizolowaniu przewodów. Mam takie podejrzenie, że "lewa"...
sprawdzaj kolejno: - jeśli ma sondę lambda - katalizator, jeśli jest - wyczyść przepustnice - czujnik temperatury tu masz link o filmu z youtube jak diagnozować silniki forda chyba po włosku ale da się zorientować o co chodzi
Czy czujnik temperatury też był sprawdzony? Jak dobrze rozumiem samochodu nie daje się zmusić do dłuższej jazdy (dogrzania silnika do normalnej temperatury).
Ponownie witam problem rozwiązany wymieniłem czujnik temperatury zasysanego powietrza ponieważ stary pokazywał zle wartości a powinne byc : - przy temperaturze 0°C: 89 do 102kOm; - przy temperaturze 20°C: 35 do 40 kOm; - przy temperaturze 40°C: 15 do 18 kOm; - przy temperaturze 60°C: 7 do 8,5 kOm; - przy temperaturze 100°C: 2 do 2,5 kOm W moim samochodzie...
Na pewno czujnik temperatury chłodziwa na ECU jest OK?
Czy na gazie czy na benzynie nie ma to znaczenia .Zapalał bez problemu po nagrzaniu ani na benzynie ani na gazie nie chciał ostygł startował.Czujnik temperatury zasysanego powietrza odpowiada za skład mieszanki wymień go
Nie jestem pewien jak jest w 1.3, ale miałem identyczny problem w Escorcie z silnikiem 1.4. Przyczyną był czujnik temperatury, a konkretniej jego połączenie które było zaśniedziałe. Ta śniedź wprowadzała rezystancję na połączeniu i silnik wariował. W 1.4 jest on zamontowany z tyłu silnika, w okolicach wtrysku paliwa. Przeczyść złączki przy silniku,...
wszystkie czujniki ... wymieniłem czyli które? Znowu ten gaźnik... Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest umieszczony na głowicy pod kolektorem dolotowym (ssącym). Nie mam zdjęcia żeby pokazać. Odrobina chęci i się znajdzie.
W zasadzie każdy mechanik gdy wchodzi i auto odpala, mówi że nie ma co grzebać, bo jest sprawne. Ostatnio zostało zaholowane do mechanika,a u niego odpaliło i na tym koniec. Co trzeba by sprawdzić? Czy może problem tkwić w czujniku temperatury? Nie był sprawdzany...
Sprawdź czy nie masz wypiętego przewodu od czujnika temperatury cieczy chłodzącej pod kolektorem dolotowym.
czujnik temperatury silnika najpierw...
Silnik zapala bez problemu, po kilku lub kilkunastu sekundach obroty spadają, szarpie silnikiem i auto gaśnie. Z ponownym uruchomieniem auta nie ma problemu ale oczywiście nic sie nie zmienia na dodatek przy dodawaniu gazu silnik dławi się a po zamknięciu przepustnicy oczywiście gaśnie. Gdy silnik "złapie" temperaturę na wolnych obrotach pracuje w miarę...
Czujnik temperatury pracuje prawidłowo? Jeżeli , nie , to stabilizator napięcia w zegarach.
Podaj przebieg 9chodzi mi o stan silnika 0; i sprawdż podstawy typu: -układ dolotowy (szczelność) -ciśnienie w cylindrach (na zimnym i ciepłym) - czujnik temperatury silnika - szczelność układu paliwowego - i na koniec filtr paliwa Jak już to wszystko porobisz to napisz nowe info o tym wszystkim i może nowych spostrzeżeniach. A może znajdzie się gdzieś...
wyjmij na zimnym silniku wtyczkę z czujnika temperatury i zobacz czy silnik będzie miał równe obroty.
Najlepiej kup gotowy interfejs, jest dostępny na allegro i będziesz wiedział jakie błędy się pojawiły i czy można coś poprawić. Częstą awarią jest niedziałający czujnik temperatury gazu.
Przed sondą sprawdź czujnik temperatury silnika.