Witam!Odnawiam temat. Mam bardzo podobny problem z moim paskiem, VW passt 1.9TDI 110km AFN 96r. Jak w temacie. Auto było sprawdzane texa i vagiem, problem jest z błędnymi wskazaniami przepływki, testowałem je 4!!!!. 1.ta co w aucie, (pierburg) - bardzo słaby zakres działania oscylował miedzy 450-550 (mogę zrobić logi) 2.używka z drugiego samochodu....
A mianowicie w moim passacie b5 1.9 tdi 90km 1998r , występuje problem z turbina , ogólnie auto się ładnie zbiera ale przy przyspieszeniu strasznie kopci na czarno i jak na 5 biegu chce6 jechać v-Max to auto jedzie do 130 i turbina się odlacza , ale gdy podczas jazdy przy tych 130 puszczę i nacisne ponownie padał gazu turbina znów się załącza i po chwili...
Witam. Wiem, że temat braku mocy był poruszany wiele razy, aczkolwiek nie znalazłem wystarczającej odpowiedzi dla mojego przypadku. Od pewnego czasu (zeszłoroczne wakacje i kolejne wakacje wstecz) jest problem z mocą. Podczas tamtych wakacji (jednorazowo na "sezon") podczas jazdy w trasie wyprzedzając samochód tracił moc i nic nie przyspieszał - wręcz...
Witam na odległość trudno powiedzieć robiłem to ostatnio silnik pracuje coś jak by tryb awaryjny problem to czujnik ciśnienia turbiny,po wymianie było ok,ale bez vaga zapomni
Mam vw golf4 tdi 115km i po przejechaniu kilku kilometrow dosc ostrej jazdy brakuje mocy tak jakby odcina sie tubo sprezarka .Wrzuciłem go na kompa pokazał dwa błedy cos zwiazane z alternatorem ale to był bład chwilowy a drugi bład :turbocharger limit (cos dalej ale juz nie pamietam )mechanik powiedzial ze to czujnik od cisnienia turbiny ale nie jest...
Witam Mam problem z VW Sharanem 1.9TDI na pompowtryskach 2000 rok. Auto poniżej 3000 obr wogóle nie ma mocy dopiero powyżej jakoś jedzie. Historia zaczęła się od tego, że do wymiany były pierścienie po wymianie silnik jest w porządku wiec to raczej elektronika lub turbina ale ta była regenerowana przez właściciela niedawno wiec też jest w porządku....
Ja mam panowie taki problem i niewiem co z tym zrobic pomozcie mam sharana od roku i na poczatku zdarzalo sie to sporadycznie. Mianowicie to jest tak ze jesli jade na 3 biegu i obroty silnika wejda powyzej 3,5 tys obrotow to wiesza sie turbina. Po wylaczeniu zaplonu dzieje sie to samo. To samo dzieje sie tez na 4 biegu no i na 5 powyzej predkosci 100-110km/h....
Wymieniony czujnik poziomu oleju..... i wszystko ok.... czyli nie mam po 100 km info na desce "sprawdz olej" oraz turbina przy około 110-120 km/h na autostradzie nie przechodzi w tryb awaryjny... jednak czujnik oleju jest powiazany z turbina..... :) pozostaje wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego ale to przy okazji..... bo dostęp bardzo trudny...
Wyczułeś gdzieś żarty? Dla mnie dzisiejsze odkrycie nie jest wesołe tym bardziej, że właśnie oddałem akumulator do marketu i wtedy było od razu -zauważyłem niedoróbki, na konto jego wyjmowania. Pytam bo czegoś nie wiem, a pisząc "wężyk" nie sądziłem, że ty przeczytasz "WĄŻ Z FILTRA DO TURBINY". Nie pisz jeśli nie jesteś w temacie. Liczę na pomoc, pokazuję...
Ciągle nie daje mi spokoju ta turbina i tak się przyglądałem po logach zobacz tego po czyszczeniu czujnika ciśnienia a ten jak już było wyraźnie czuć pogorszenie po czyszczeniu prędzej ta turbina wstawała mam racje ? może by warto wymienić ten czujnik jak nie to jade do gościa co robił mi to turbo co mi powie.
Witam wszystkich! Z reguły staram się niezaczynać tematu, który był wałkowany po 1000 razy ale po wykonaniu wiekszość czyności diagnostycznych opisanych na forum dosłownie wymiekam :-) Mam Toledo 1,9TDi 110KM rok '99. I też ma problem z notlaufami. Do prędkości ok 160 km/h przyspiesza ostro a następnie notlauf. Po kilku szarpnieciach autko znów przyspiesza...
Jak przekaźnik ją załączy, o ile turbina ma dobre szczotki, albo nie pojechany komutator . Przekaźnik ma swój czujnik, tak od połowy pedału gazu, ale da się go podnieśc wyżej, trzeba rozpiłować otwory. Nazywa się to tuning mechaniczny. są też pędzone paskiem jak w 1.8 G60 zgadza sie są napędzane przez pasek ale to już inna bajka tu chodziło konkretnie...
Witam juz pół roku temu gdy docisnełem gaz na max zatkał mi sie kat. turbo nie doładowywało nie wpadłem na to ze kat mi sie zapchał bo tydzien wczesniej kupiłem to auto i niewiedziałem ze wogle ma kata. Jezdziłem po mechanikach chyba z 5ciu (najleprzych) i wszyscy oglondali i tez nie wpadli na to ze kat. Zrobiłem tak z 1000km na zatkanym kacie i wrescie...
Witam. Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny braku mocy. Od kilku dni mój samochód jest bardzo słaby. Byłem u mechanika aby mi pomógł,ale sam nie za bardzo wiedział, co jest z moim autem. Proponował czyszczenie wtrysków, jak nie pomoże, to wymiana turbiny itp. Samochód zapala bardzo dobrze (Jak jest zimny i ciepły), nie przerywa,temperatura ok. Jeżeli...
jedynym sposobem jest odłączenie czujnika temperatury świec, To nie jest jedyny sposób, chociaż najczęsciej spotykany bo rzekomo najtańszy. wadą tego jest świecąca cały czas dioda grzania świec, ale auto pali elegancko. Pozdrawiam. To nie jest jedyna wada. Większe zużycie paliwa, szybsze zużycie świec żarowych, szybsze zużycie koła dwumasowego jeżeli...
w opisie błędu jest info że to czujnik w dolocie,sterownik ma wlasny czujnik ciśnienia atmosferycznego, przyczyną tego zachowania może być turbina i jej sterowanie(spr.jak zachowuje sie siłownik turbiny)
Witam serdecznie, Oto mój problem , z którym borykam się od kilku miesięcy. Auto jak w tytule , silnik 1.9 TDI. Podczas jazdy i wyprzedzaniu nagle sam wskoczył na obroty i ciągnął jak młody byk do przodu, po czym wszystko wróciło do normy i auto dojechało do celu. Na następny majowy dzień (plusowa temperatura) , rano na zimnym silniku pojawiła się nierówna...
Turbina rzeczywiście była w niezłym stanie. Nie była zaolejona, ale ponieważ przebieg długi (500 tys.) była tak dosyć mocno "wypieczona". Niby kierowniczki chodziły, ale momentami tak szorstko, więc czyszczenia nie żałuję. Poza tym czegoś się nauczyłem :) Dwa dnin moczyłem EGR w benzynie. Mogłem tak załatwić membranę? Napisz mi proszę krok po kroku...
Witam, Mam problem z passatem b6 1.9TDI 2007 r kombi - fabrycznie bez dpf. Samochód jest Świeżo po wymianie rozrządu i turbiny, natomiast gaśnie podczas jazdy. Nie wyskakują żadne błędy, zauważyłem również, ze telepie nim kiedy stoi na luzie. Kiedy gaśnie i chce odpalić kręci około 15 sekund i odpala ale potem znów gaśnie. Mechanik wymienił filtr paliwa,...
zaczeło się od szarpnięcia podczas jazdy i stracił moc po zgaszeniu i zapaleniu problem zniknął ale zaczeło się dziać tak częściej wymieniłem więc filtr paliwa i nie pomogło po jakimś czasie zaczął ciężko zapalać i miga kontrolka od świec żarowych pojechałem do serwisu vw bo mam tam kolegę podłączył komputer ipokazał usterkę czujnika sprzęgła i hamulca...
Witam wszystkich ja panowie mam pewien problem mam sharana od roku i na poczatku zdarzalo sie to sporadycznie. Mianowicie to jest tak ze jesli jade na 3 biegu i obroty silnika wejda powyzej 3,5 tys obrotow to wiesza sie turbina. Po wylaczeniu zaplonu dzieje sie to samo. To samo dzieje sie tez na 4 biegu no i na 5 powyzej predkosci 100-110km/h. Nie mozna...
Miałem podobny problem z passatem 96rok 1.9tdi . Objeżdziłem pare warsztatów co warsztat to co innego wymyślali że pompa złom że turbina do wymiany że pierścienie się skończyły na tłokach itp. Żebym naprawiał to wszystko pokolei to by mi pewnie wyszło taniej drugiego passata kupić .Kolego ja zrobiłem tak poczytałem na forum vw ,na elektrodzie kupiłem...
no dobra teoria z pękniętym węzykiem nie jest taka głupia :-) miałem okazje spr. temat w praktyce sharan 97 81KW 1.9TDI -błąd na vag 65535 przeladownia , zmienna moc wniski po maprawie pękniety węzyk w ECU (dziurka mala jak od igły) nadmuchiwał ECU tworząc w nim cisnienie przkraczające skrajną wartośc czujnika cisnienia na płycie ECU tym samym uszkodziło...
Witam ponownie. A więc tak, mechanik sprawdził praktycznie wsztyko co było możliwe: 1.pompowtryski dają dobre ciśnienie. 2. turbina ma dobre sterowanie i doładowuje w odpowiesdznich momentach. 3. wszystkie możliwe czujniki pracują prawidłowo. 4. przewody od podciśnienia podłączone są prawidłowo. 5. pompowtryski ustawione są prawidłowo. Jedyne co pozostaje,...
Witam. Mam takiego CADDY jak w temacie. Auto ma przebieg 32000km. Niestety pojawia się błąd ciśnienia doładowania i nie działa turbina - wcale. Auto sprawnie odpala bez żadnego problemu, nie kopci, ale też nie przyspiesza. Komputer pokazał jednorazowy błąd świec żarowych - po usunięciu i przejechaniu 270km błąd nie wrócił. Cały czas natomiast pojawia...
Dobry wieczór. Mój problem z owym samochodem polega na tym, iż auto nie ma mocy - pracuje w trybie awaryjnym. Zatem (zgodnie z powiedzeniem VAG prawdę Ci powie) przeskanowałem ECU i oto lista kodów błędu: P0113 Czujnik temperatury powietrza dolotowego-G42. Zbyt wysoki sygnał P0238 Czujnik ciśnienia ładowania-G31. Zbyt wysoki sygnał P1592 Czujnik ciśnienia...
Witam Serdecznie! Nie dokończyłem pytania bo zdechło coś i rozłączyła sie elektroda. A więc podpiąłem VAG Skaner ręczny i nie pokazało błędów, tylko ten stary który już Sztomel zna, uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego G-62. Na razie go nie wymieniam bo raczej nie moze mieć na to wpływu a poza tym nie mogę znależć odpowiedniego. Czyli brak...
To nie wina turbiny ze jest olej w przewodach dolotowych to tylko ' mgla olejowa ' wyrzucona odpowietrzeniem w dolot. Olej w czujniku cisniena znalazl sie przez nieszczelnosc przewodu przy samym sterowniku lub przez wade samego czujnika[ musialo powietrze miec ujscie]. Czasami wyczyszczenie czujnika pomaga jesli nie to zmien czujnik o tej samej wartosci...
Witam serdecznie Mam dokladnie taki sam problem z moim sharanem.tzn nie znam kodow błedów, przebywam za granica, jadac do obecnego miejsca pobytu auto nagle zredukowalo z 5 do 4 i potem juz tylko szarpalo przy kazdej zmianie biegów na 5tke wogole nie wrzuca,problem znika po chwilowym chocby przekreceniu kluczyka i wylaczeniu suilnika . po czym po przejechaniu...
Witam serdecznie.Przejrzałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem,znalazłem podobne problemy ale brak odpowiedzi.Mianowicie,zakupiłem tydzień temu VW Borę 99 1.9TDI 110KM. Przyszły duże mrozy i już się zaczęły jazdy,na początek poleciał akumulator,potem wieszająca się turbina,problemy udało się rozwiązać ale teraz problem za który dziś się...
Sprawdz jeszcze parametry przepływki oraz czujnika cisnienia doładowania . Jesli wtryski były wyciagane i nie zostały wsadzone w te same miejsca wymagaja regulacji na napietej krzywce dokrec do oporu i popusc 180 stopni . Na kompie nieraz parametry sa ok a w rzeczywistosci kicha . A czy nie jest tak ze geometria chodzi a turbina fizycznie stoi ??
Witam auto jeżdzi w trybie awaryjnym czyli max 120km/h. Błedy to: 65535 00575 W aucie została wymieniona : -turbina zregenerowana -zaworek N75 - wszystkie nowe wężyki -orurowanie zdemontowane dokładnie umyte i obejrzane -intercooler cały -sterownik sprawdzany niezaolejony, wężyk w środku cały - przelutowany boost sensor z drugiego sprawnego sterownika...
Drążę temat dalej. Podpięliśmy turbo "na krótko" tylko przez N75 od razu do turbiny odpinając EGR i zlogowaliśmy: BASIC SETTINGS: Grupa 011: DYNAMICZNE: Grupa 011: Grupa 010: Dół wrócił, turbo wstaje wcześniej, ale powyżej 3200 obrotów jest odczuwalny spadek. Coś ciągle nie tak ze sterowaniem podciśnieniem...czujnik N75 jest nowy (produkcja 05 2015)...czy...
Witam. W golferku 3 nie ma żadnej wielkiej logiki. 1.9tdi 110 od 90 różnią sie pompą softem turbem i umiejscowieniem egr. Masz tak pompe vacum z bloku potem magistrala do serwa . Potem masz różne odejscia, na egr, na gruszke od turba, popatrz tez jest jeszcze jeden wężyk w lewe nadkole tam jest akumulator podcisnienia (zbiorniczek),na badziewia do srodka...
Czujnik poziomu oleju i N75 to dwie różne sprawy. Jeden podłączony jest pod licznik a drugi pod sterownik silnika. Podłączyć wtyczkę do N75. Połączyć się z licznikiem i zobaczyć jaki widzi poziom oleju i jego temperaturę. Do sprawdzenia czujnika najlepszy jest oscyloskop. Może on nie mieć zasilania, może być uszkodzony lub nie podaje sygnału do licznika...
Witam dzieki za szybka podpowiedz.Dzisiaj postanowilem zeby jeszcze raz wszystko przejzec i ..... okazalo sie ze w jakis dziwny sposob zalamaywaly sie dwa wezyki od wyjscia vackum z zaworka n75 ii zamienilem je na przwody paliwowe bez tych szmat ..i jest sporo sniegu ale znalazlem odcinek iii co 1but 2 but i do 4,5tys obr moja zolta strzala poszla jak...
Witam, czytałem bardzo dużo tematów na ten temat, lecz nigdzie nie znajduję odpowiedzi na mój problem lub temat zostaje urywany i zero odpowiedzi. Mianowicie posiadam VW Polo Variant 1,9TDI. Silnik ALH 90Km z turbiną ze zmienna geometrią. Kąt wtrysku ustawiony w granicach 49-51, świece sprawne, akumulator dobry, czujnik temperatury sprawny, EGR prawidłowo...
Dzięki za odpowiedź, No akurat były wymieniane, ale nie sądzę że przez to.... Dwumas wraz ze sprzęgłem wymieniony jeszcze przed wirusem około 140k, luz poosiowy i poprzeczny, na postoju nie dało się wsadzić żadnego biegu, a sprzęgło dostało oleju ze skrzyni-zimmerring..... Co do turbiny, wentylator zimnej strony dotknął ślimaka lub coś wpadło do środka,...