Do przejrzenia układ paliwowy. Pierwsze bak ,czyszczenie sitka pompy i kosza sprawdzenie dyszy venturiego zasysania paliwa w koszu oraz zaworku klapkowego w koszu. Szczególnie jak problem znika przy pełnym baku. Druga sprawa to ciśnienie paliwa na pompie tandem plus szczelność wężyków oraz filtr paliwa. Jak filtr paliwa jest czarny to niestety pierwsze...
Miałem kiedyś podobne cyrki w 1,9 tdi. Winna była przycinająca się od nagaru klapa gasząca. Pomogło czyszczenie.
Diagnoza komputerem nie pokaże awarii nastawnika, wystarczy odpiąć czujnik prędkości auta i szarpanie ustanie. W twoim passacie bez problemu zrobisz nastawnik ludzie biorą za ta około 300 zł. Nie kupuj nowego zajedź do kogoś na regulacje i czyszczenie.
Kolego podepnij pod vaga mi wyszło ze silniczek klapy był zawieszony(chyba powietrza zewnętrznego) i czujnik ciśnienia klimatyzacji + mała ilość środka diagnosta zrobił adaptacje klap i wszystko zaczęło śmigać . Ja jeszcze wymieniłem płyn w układzie chłodzenia + czyszczenie. Sama możesz sprawdzić czy Klima nie ma błędów nie pamiętam dokładnie ale trzeba...
Stawiałbym na zapieczone kierowniczki w turbosprężarce. Turbo przeładowuje i sterownik silnika robi odcinkę. Pewnie po zgaszeniu i ponownym odpaleniu turbo działa dopóki nie przekroczysz 3tys. Od strony grodzi masz gruszkę od turbo, spróbuj poruszać prętem do niej przymocowanym (sztangą) - jeśli nie da się ruszyć to kierowniczki stoją dęba i potrzebne...
Wydruk gdzieś wywaliłem, więc zadzwoniłem do speca, bo podczas nabijania notował różne rzeczy. Okazuje się, że w układzie było 360 gram, ściągnął całość i nabił do 550. Można wysunąć zatem wniosek, że klima była nabijana jakieś 2-3 lata temu. Pytanie skąd więc wilgoć i ten zapach? Ciśnienia jakie mu sie pojawiały to LP 4-6, HP 8-10. Wentylatory pracują....
Witam. Map problem z podgrzewaczem polegający na tym, że po uruchomieniu silnika ładnie odpala, pracuje, temperatura osiąga 70 stopni i się wyłącza ok. Problem polega na tym, że temperatura płynu spadnie poniżej 70 stopi (postój, jazda, korek nie ma znaczenia) się już nie włącza ponownie, nawet jak opadnie na zegarze do 50 stopni. Ale wystarczy gdzieś...
Nie ma takiel legendy która wskazuje że do podciśnienia dostaje się lewe powietrze, jak ??? proszę nie pisać takich bzdur i nie wprowadzać ludzi w błąd. Co do tej usterki to jest usterka wszystkim chyba znana, turbina w tym przypadku nie ma nic do rzeczy, mechanik który wymienił turbine i ją regenerował zapomniał że wyczyszczenia i doprowadzenie turbiny...
Witam. Objawy: W momencie zapięcia turbo za samochodem gęsta chmura czarnego dymu. Gdy turbo nie zapnie (rzadko się zdarza, po ponownym odpaleniu działa) nie dymi nic. Wszystko wskazywało na turbo. Turbina po pelnej regeneracji łącznie z geometria a dalej dymi. Korekty wtryskow bez rewelacji ale tragedii nie ma, ewentualne czyszczenie. Pytanie : gdzie...
Trzeba by sprawdzic jak zachowuje się ciśnienie doładowania rzeczywiste wzgledem tego co chce uzyskać sterownik. Generalnie albo jest za małe doładowanie albo za duże i w większości przyczyna leży w turbo. Czasen da sie je jeszcze pogratulować a czesem zostaje wymiana od samej gruszki do calego turbo lub chociaż czyszczenie.
witam. octavia 2001r. - 1.9tdi ahf otoz taki problem: turbina po czyszczeniu - mieszek, gruszka, zawor regulujacy turbo (rozne nazwy podaje :P) wymieniony na nowy. co prawda jeszcze turbinka nie jest dobrze wyregulowana ale niepokoi mnie taki dzwiek: obojetnie jakie obroty, sprzeglo i slysze taki dzwiek jakby powietrze uchodzilo, cos jakby nie skończyło...
A tu się właśnie mylisz gdyż jest to klapa dławiąca, którą reguluje silniczek V157 a ona nie działa na zasadzie wyłącz/załącz tym bardziej, że klapa dławiąca jest non stop sterowana w trakcie pracy silnika i może się zawiesić chociażby z powodu wyłamanych zębów przekładni sterującej. Proponuję spróbować regeneracji tej klapy zgodnie z tym co pisze...
Sztanga chodzi płynnie, próbowałem wciągać powietrze przez rurkę i chodzi lekko, ciśnienie nie ucieka. Ja bym się przyjrzał czujnikowi MAP jesli geometria chodzi płynnie od ogranicznika do ogranicznika. Masz namyśli przepływomierz czy map sensor w ecu?? Podaj dokładny numer błędu. 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - -...
Skąd wiesz czy świece nie grzeja jak to sprawdzałeś? Według kontrolki nie ma się co sugerować może mignąć na 1 sek. a świece będą grzały 10 sek. Jutro z rana jak samochód będzie maksymalnie zimny zdejmij kapturek od którejś świecy i sprawdź. Apropo świec wiesz, że czas grzania świec lub zupełny ich brak można poprawić w sumie według własnego widzimisię...
U mnie w A3 2.0 TDI CFFB auto przy niższych temperaturach (np. 10st C lub mniej) przed rozgrzaniem silnika przyspieszało skokowo zmieniając prędkość i z odgłosami spalania stukowego, po rozgrzaniu skokowe przyspieszanie mijało ale odgłosy nie. Problem się pogłębiał aż zaczęło przerywać nawet na rozgrzanym. Czyszczenie wtrysków pomogło na 2 tygodnie,...
Podłącz się do KTS520.... POTEM PARAMETRY RZECZYWISTE MOIM ZDANIEM MASZ ŹLE USTAWIONĄ DAWKĘ WTRYSKU. powinna być około 4,4 mg/H Zobacz również jak z zapłonem musi się mieścić w wartościach będziesz miał wykres. Tak jak kolega mówił nie dotykaj się nastawnika bez komputera jest to bardzo czułe urządzenie i ciężko ustawić bez KTS. Dobrze wyregulowany...
Temat rozwiązany. Dla chętnych zostawiam info jak rozwiązano problem: Po za czynnościami wymienionymi wyżej dodatkowo jeszcze: 1. Wyjęty i wyczyszczony czujnik temperatury klimatyzacji (1K0907543F) - łatwo się dostać od strony pasażera 2. Wyjęte nagrzewnice - podłączona do obiegu cieczy chłodzącej sprawna i nie zatkana, była niedawno wymieniana; elektryczna...
Efekt jest taki, ze turbina cechuje sie dużą bezwładnością. Przekłada się to na jazdę tak, ze jak pogonie samochód na wysokie obroty ( do końca zakresu) i szybko zmienię bieg to przez jakieś pół sekundy samochód nie ma mocy. dopiero po chwili nabiera mocy. Najbardziej jest to odczuwalne jak go rozpędzam pod stromą górkę. wiem, ze w nowym silniku TDI...
Skoro gada na samostarcie to raczej cos z pompą, podobnie jak znajomy kiedys mial, na twoim miejscu poszukal bym uzywki i samemu podmienil, na allegro nie są drogie, zabawy w regeneracje i czyszczenie nastawnikow itd.. nie zawsze są mozliwe, są bodajze dwa rodzaje pomp w tych silnikach, w jednych da sie naprawic w drugich nie, ale nie wiem do konca...
Witam, ostatnio czyściłem nastawnik w golf 3 silnik 1.9 TDI z1 90KM ponieważ skakały mi obroty 880- 903 i lekkie szarpanie było tak w granicach 1500- 1800 obrotów . Czyszczenie wykonywałem zgodnie z instrukcją. Samochód bez problemu odpala na zimnym i ciepłym silniku, brak błędów na vagu. Jednak po założeni i ustawieniu go obroty dalej mi skaczą tak...
Otóż mam następujący problem, szukałem już podobnych tematów ale nie znalazłem nic o takim przypadku. Skoda po odpaleniu nie ma mocy (pracuje w trybie awaryjnym, bez turbiny) stan taki utrzymuje się dopóki nie przekroczę pewnych obrotów dla różnych biegów innych. Dla 1 biegu 3000 obr/min, 2biegu 2800 obr/min,biegu 3 2400 obr/min wyższych biegów nie...
No to masz turbinę do czyszczenie a konkretnie kierownice w niej lub zawór N75 się przycina. Zlokalizuj turbo w swoim aucie turbinę a na niej gruszkę (mieszek) od sterowania. Odepnij wężyk od niej i wepnij inny który następnie zasysaj ustami jak cięgno gruszki się nie ruszy tak 1 cm lub więcej to turbo do czyszczenia. Jak będzie ruch to n75 do wymiany...
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
Witam serdecznie, proszę o poradę odnośnie Audi Q5 2.0 TDI CAHB, przebieg 188 000 km, po czyszczeniu układu dolotowego, kolektor, klapki wirowe, przepustnica, EGR, nowe płyny i filtry i w tym filtr paliwa, i nie mogę pozbyć się błędu P0088, przy odpalaniu, przy spokojnej jeździe zapisuje się w pamięci ten własnie błąd P0088 – Fuel rail/system...
Witam Mam T4 z 2001r. 2.5tdi AJT. Auto trafiło z błędem 17970-Upper Limit Reached. W nastawniku syf. Po czyszczeniu wszystko ok. Dawka ustawiona w tej chwili na 3,6, próbowałem też ponad 4 ale auto ponoć wciąż mniej dynamiczne niż przed czyszczeniem i troche zadymia na biało. Zajrzałem na kąt w TDI Timing i jest mocno opóźniony - ok 32 . Szkoda że nie...
jak nie wywala bledu ja nie widze sensu wymieniania egr To że nie ma błędu to nie znaczy że jest sprawny,a jedynie że nie jest jeszcze do końca sprawdzony. Może się tak stać że brakuje np. jednego warunku do dokończenia testu i błąd będzie natychmiast jak tylko warunek się pojawi. Może to być np. zjazd z długiego wzniesienia na puszczonym gazie ,albo...
Dzień dobry. Proszę o pomoc w temacie. Przyszła pora na wymianę filtra paliwa w Caddy 1.9 TDI silnik BLS. Przed wymianą filtra postanowiłem przeczyścić profilaktycznie pompowtryski znanym preparatem. Po czyszczeniu wymieniłem filtr paliwa, ale przy wymianie zauważyłem, że paliwo w filtrze jest zanieczyszczone. Zanieczyszczenie wygląda jak mikro zawiesina...
ma_pok - przerabiałem ten temat w Audi A3 1.9TDI. Zacznij od podstaw. Prześledź dokładnie mój temat: a zobaczysz co możesz mieć nie tak w aucie :) Przerobiłem to na własnej skórze, bo sam wszystko robiłem. Masz tam opisy wykonane przeze mnie. Wprawdzie auto inne, ale podobny problem możesz mieć też Ty. U mnie pomogła wymiana gruszki (zaworu) rozchylającej...
hmmm nie staram sie nikogo straszyc opisalem wszystko jak bylo na moim przyklazdie. Mam obd+vag testowalem wszystko w jego przypadku moze byc to: Notlauf Błąd 575 Zaworek N-75 Czyszczenie kierownic w turbinie Odczyt błędów i diagnoza dynamiczna VAG-COM kanał 011 (vag/select/engine/basic settings/011 otwierasz maskę i obserwujesz sztangę) najczesciej...
czyli wychodzi na to, że wymieniłeś kompletny nastawnik pompy wtryskowej a obstawiam, że Twój był sprawny tylko wymagał czyszczenia i pewnie chłopaki od razu skumali w czym rzecz. Identycznie też jak sądzę będzie u kolegi (at)jaco80 choć przed jego czyszczeniem sprawdziłbym odczyty Vagiem co pokazuje wtrysk sterujący i czy prawidłowo wysterowywuje przestawiaczem...
Coś się dostało pod zawór jeśli nikt nie grzebał wcześniej przy silniku to prawdopodobnie oderwany kawałek nagaru (albo z obudowy zaworu EGR albo kolektora ssącego) przyblokował zawór, proponuję wypiąć odmę z dolotu i zaślepić zawór EGR (po uprzednim czyszczeniu dolotu z nagaru, czyszczenie kanałów ssących w głowicy bez jej zdejmowania pozostawiam...
Z tego co mowisz to Turbina do czyszczenia Jaki przebieg i czy juz kiedys byla czyszczona turbina ?? Jakie bledy na kompie jak odcina to powindlo bydz Przeladowana , sprawdz sobie banke podcisnieniowa na turbinie tez ma duzo wspolnego .
Witam dzięki koledzy za pomoc. Co się okazało to problem był bardziej złożony ponieważ składał się z 2 powodów. 1. podczas testów na komputerze u kolegi przyjechał do niego inny kolega i okazało się że tankowaliśmy paliwo na tej samej stacji i praktycznie w ten sam dzień, i po tym tankowaniu jemu tez się coś takiego działo tyle że on ma 307 i jemu wyskoczyła...
Witam, mam problem z jednym autkiem - VW Bora silnik ALH. Podczas jazdy turbina przeładowuje w granicach 3000-3200 rpm. Zrobiłem logi grupy 11, proszę o sprawdzenie i nakierowanie na problem. Wg mnie po wstępnej obserwacji winna jest gruszka turbiny - nie można zassać ustami i jej zaciągnąć - jest taki objaw jakby dziurawa była i zaciąga cały czas powietrze....
Koledzy mam problem z moim lt 35, przeładowuje w nim turbo. Zrobiłem wszystko co było możliwe, czyli wymiana czujnika n75 czyszczenie turbo, sprawdziłem wszystkie podciśnienia i dalej nic. Problem zaczął sie kiedy wracałem z uk i w Dover przestało działać lecz jechałem dalej, na postoju stuknąłem w czujnik a on zaczął brzęczeć takie ciągłe chwilowe...
"Czyszczenie przepływomierza" to najlepszy sposób na jego zepsucie, tam nie ma co czyścić. Czy mechanik robił diagnostykę?
Wiązkę pod pokrywą wyjąłem i czyściłem złącza izopropanolem, dziwne że stało się to nagle na wszystkich 3 cylindrach, tak jak by może wspólna masa nie łączyła. W tej chwili po czyszczeniu ze szlamu olejowego błąd od czasu do czasu pojawia się tylko na cyl 2 i 3, Czy to możliwe że stary (bardzo stary bo 23kkm) robi zwarcie (opiłki metalu czy tym podobne)...
Pierwszy objaw przycinających się kierownic turbo, za czyszczenie jej nie powinieneś zapłacić więcej jak 400-500 zł, gruszki rzadko się uszkadzają. Zakładając ze zawór sterowania turbiną, wężyki, akumulator podciśnienia i pompa vakum jest sprawna: Przegoń porządnie auto na 3 biegu z pedałem gazu max min tak dodawaj i puszczaj co 3 sekundy gdzieś przez...
Witam serdecznie wszystkich kolegów i proszę o pomoc. Problem z mocą pojawił się od niedawna .Mechanicy są bezradni ,diagności komputerowi też.Turo -czyszczone chodzi ,sterowanie turbo -działa ,egr -czyszczone sprawne,ciśnienie na cylindrach mierzone dobre. Brak mocy oraz dodatkowy niepokojący objaw- drgania silnika przenoszone na kierownicę przy 1800-2200obr...
Witam kolegów dziś właśnie odbieram audika od szpenia i miałem taki sam problem mianowicie żarło olej 3000obr i koniec no i oczywiście kopcił jak HUTA KATOWICE . No i co teraz ,turbina jak najbardziej do wymiany, wymienił szpenio no i smiga(-ło) ale nadal kopciło bo miał olej w wydechu, ale po pewnym czasie zamiast olej sie wypalić to zatkał kata i...
Czym to moze byc spowodowane? Wszystko jak koledzy wyżej napisali z nakładem na przechowanie gdzieś w szmacie na regale przez kilka dni i higienę pracy. W piezoelektrycznych wystarczą cienkie włókna tkaniny w postaci szmaty którą ktoś je czyścił przed montażem, a najgorsi są Ci co czyszczą końcówki szczotką drucianą, wtedy końcówki na bank do wymiany.
W tym temacie o którym wspominałem gość czyścił pompę,wymieniał czyścił zawór ale na końcu wymienił pompę
Witam Proszę o analizę logów Ciągle występuje przeładowanie z tym że na początku regulacji sztangi(gdy była krótka) były to dość duże wartości rzędu do pól bara łącznie z trybem awaryjnym log 11 Teraz jest prawie ok ale na 4-5 biegu czuć wyraźnie wahania doładowanie log 11 na 3 biegu log na 4 biegu Turbo było czyszczone Przed czyszczeniem były wahania...
Witam, jak w temacie. Po wyczyszczeniu turbiny problem zapieczonych (zasyfionych) kierowniczek w turbinie powraca po dwóch miesiącach zpowrotem. Turbo oddawałem już w przeszłości do czyszczenia i ogólnego sprawdzenia dla fachowców, dwa razy, problem powracał, ostatnio sam czyściłem dwa razy, ostatni raz w połowie września a na początku listopada znowu...
Witam. Wczoraj pojawiła się kontrolka żółta DPF. Dzisiaj musiałem podjechać w jedno miejsce i zapaliły się kolejne dwie świece żarowe oraz silnika. Po przekroczeniu 2tys obrotow przy przyspieszaniu auto traci moc wpada jakby w taką dziurę. Chciałem zapytać czy warto czyścić DPF czy lepiej go wyciąć bądź wymienić na nowy ? Jaki może być koszt czyszczenia...
Witam. Problem leży zapewne w zacinającej się zmiennej geometrii turbosprężarki dlatego ją "odcina" komputer widzi za wysokie bądź za niskie ciśnienie doładowania i wyłącza sterowanie turbo. Trzeba zdemontować turbo oddać do czyszczenia geometrii i po problemie. koszty samego czyszczenia nie powinny przekroczyć 250zł plus demontaż i montaż to już w...
Ewidentnie coś się dzieje z 1 wtryskiem . Spróbuj poprawić piny w kostce wiązki. Jak nie pomoże to kup dobry środek do czyszczenia pompowtrysków np LIQUI MOLY 5156 i przeprowadź proces czyszczenia wtrysków , opis jak - możesz znaleźć na necie. Nie dolewaj środka do paliwa bo to w twoim przypadku nie pomoże. Jeśli po tym wszystkim się nie poprawi to...
Widać że 4 wtrysk odstaje od reszty ale jeszcze się mieści w normie. Spróbuj je przeczyścić preparatem firmy Liqui Moly do czyszczenia wtryskiwaczy. Powinno choć trochę pomóc. Ale nie dolewaj preparatu do paliwa tylko trzeba przeprowadzić procedurę czyszczenia samym preparatem.
...... Wyczyszczone zaworki dalej bez poprawy ............. Jak czyściłeś zaworki, demontując całą płytę zaworową czy odkręcałeś poszczególne elektrozawory do czyszczenia ?
Przepływke właśnie dostałem orginal, działa już sprawdzona,ale geometria jest niby przycięta, odczekamy z godzinkę bo silnik gorący i będzie mechanik czyścił ,może się odblokuje Dodano po 3 Orginalna przepływka Bosch ,i czyszczenie geometrii płynem odblokowało. Śmiga aż miło,dużo lepiej i przede wszystkim turbo zbiera się szybciej i dłużej ma ciąg mocy,do...
Dzięki za reakcje :) Bład jest w sumie jeden poza jakimiś typu ciśnienie w oponach. Jeden Komponent Musner H24 znaleziono jeden błąd 5688 nieznny kod błedu B13C9 F2 [008] przetwarzanie nie,nanego błedu. Oznaczenie elementu SW: 5NA919866 BK. Komponent EC7E AS 2022-1730. Na początku jest jeszcze oznaczenie elementu SW 3Q0 035 846 HW 3Q0 035 846. Adres...
Jeśli na drugim zdjęciu wtryski są po czyszczeniu to tanim kosztem zrobiłeś silnik jak nowy a to oznacza że tankujesz paliwo wątpliwej jakości lub filtry za często zmieniasz Teraz rozumiesz jak łatwo w prowadzić w błąd jeśli się nie posprawdza tylko oczekuje się trafnej 100% diagnozy (at)majster129 jeszcze raz dopowiem ,że te auto kupiłem około 2 tygodni...
To bardzo czeste uszkodzenie TDI. Przyczyna moze byc przytkany intercooler ojejem ,ktory niestety dostaje sie tam z turbiny. A druga przyczyna to kolektor dolotowy na jego sciankach od wewnatr osadza sie wegiel z olejem co zwerza jego srednice i silnik dostaje za malo powietrza , Widzalem wiele TDI z tym przebiegiem i w kazdym kolektor jest do czyszczenia....
wymień zawór do gaszenia lub sterownik pompy do czyszczenia, a jak parametry padału gazu
Witam chciałbym przedstawić mój problem,otóż mój passat zbiera się ospale (praktycznie w ogóle) przepływka czyszczona kąt wtrysku ustawiony ,n75 podmieniany ,podciśnienia sprawdzone,pompa w zbiorniku sprawdzona smok czyszczony ,filtr paliwa i zaworek zmieniony ,nowe podkładki i przelewy o to logi : statyczne dynamiczne ,zawiruszył sie gdzieś 004
Dlatego hdi zmieniłem na TDI. 😁😁😁
Czy silnik nie jest kręcony niepotrzebnie wysoko. U mnie praktycznie cały czas obroty oscylują ok. 2000 Mnie zawsze nurtuje pytanie po co ci TDI skoro non stop jeździsz bez turbiny, jak sdi? To ispalanie będzie jak SDI ale to PSJ i po przyciśnieciu gazu raz na kilka tygodni leci sznur sadzy z komina taki ze nic nie widać . Tdi powinno się kręcić do...
Witam Mam identyczny problem Ibiza 1.9 TDI. Mechanik powiedział że to zasyfione wtryski i kazał wlać preparat do czyszczenia instalacji paliwa ale jeszcze nie ma efektu. Czy udało komuś się rozwiązać ten problem ? Dajcie znać.
Klasyczny efekt przeładowania turbiny. Zacierają się kierownice. czarny0531 możesz od razu zabierać się za jej czyszczenie. Powodzenia.
prawdopodobnie pada ci nastawnik dawki tu masz link jak i co
Przyczyn może być naprawdę wiele. Za mało danych - jaki silnik 1.9 (jest ich z 10 typów), jaka moc, jaka skrzynia (automat czy manual). Ale tak na szybko. 1. Też mam Passata 1.9 TDI i w zimę on sobie pozwala na spalanie a to z racji, że jest mocno niedogrzany. Na starcie spala średnio 40/100 i dopiero po osiągnięciu temperatury roboczej spada do swojej...
witam, podałem max cene jeżeli ostanie sie tylko obudowa, miałem już raz taki przypadek że w turbinie była moneta 5gr, oczywiście pokiereszowało ja okrutnie, przy normalnej eksploatacji pewnie cena podana przez robokopa wypali, ja na alegro w takich przypadkach jedynie szukam namiaru i jadę pierwszy raz do goscia, i patrzę jak i czym pracuje i dopiero...
Jadąc autostradą cięzko wyciągnąc z Passata coś wiecej jak 160km/h.Pomóżcie.Przepływomierz był wymieniony.Zaworek N75 działa.(po sciagnieciu wężyka podcisnieniowego z turbiny i wytworzeniu stucznego cisnienia (ustami)wyrażnie pstryka i przestaje).Turbina podaje cisnienie do 2 atmosfer.Zawór EGR mam zaślepiony.Nie było w rurkach syfu więc nie czyściłem.Auto...
Witam. miałem identyczny problem z moim samochodzikiem SEAT CORDOBA 1,9 TDI 1999r. pilot siemens 433,92Hz. Rozwiązanie było banalne. wystarczyło kupić płyn do czyszczenia styków np "kontakt" i wyczyścić płytkę w pilocie to że dioda mruga nie oznacza że pilot wysyła sygnał. Mnie to bardzo zmyliło bo przez pół roku szukałem usterki w samochodzie. Po przeczyszczeniu...
Kruszek9393 , podaj kawałkiem kabelka zasilanie "na krótko" bezpośrednio z plusa akumulatora na elektrozawór N109 (ostrożnie by tym kabelkiem nie dotknąć do korpusu pompy wtryskowej lub korpusu N109) i wtedy spróbuj odpalić, tu masz umiejscowienie N109, kabelek przyłóż do tego, który jest oryginalnie przykręcony do tego elektrozaworu jak silnik odpali...
Witam Was. Bardo prosze o pomoc bo ręce juz opadają. Historia z problemem mojego golfika IV tdi czerwone DI axr 74kw 2002r. zaczęła sie jakies pół roku temu. Wyskoczył mi jakiś komunikat który zignorowałem bo ktoś kiedyś powiedział mi że komunikaty w kom pokładowym to normalka:) A że akurat niemieckiego nie znam więc jeździłem z komuniaktem mówiącym...
Poszukuję rozpiski na 6 pinowe gniado diagnostyczne do chryslera voyagera z 1994 r. 2,5 tdi (wersja europejska) Problem polega na zapalaniu sie lampki diagnostycznej abs przy prędkości powyżej 70 km/h. Po zatrzymaniu i ponownym załaczeniu silnika układ się diagnozuje i wszystko działa do momentu przekroczenia 70-tki. Czyściłem wszystkie czujniki w kołach,...
Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza i tamtędy przeciska się olej będący w dolocie...
Witam. Miałem taką usterkę w audi b4 tdi 1Z.Okazało się że to nastawnik w pompie wtryskowej. Czyszczenie pomogło. DAREK
Witam mam problem z silnikiem i podejrzewam że to wtryski auto mam po wymianie rozrządu i ustawieniu kąta wtrysku. Po tych czynnościach wszystko było ok ale po zatankowaniu tzw, paliwa na stacji w Bornem Sulinowie okazało się ze nie mogę prawidłowo odpalic auta. Po przemyśleniu sprawy postanowiłem zajżec do zbiornika paliwa było trochę mało bo około...
Ja zawsze tłumaczę klientom że trzeba dać w pędzel co jakiś czas swojemu TDI. A oni na to,panie ale ja to 120-130 w trasie jeżdze... Ja na to że prędkość nic nie daje. Trzeba poprzeciągać co jakis czas na każdym biegu do 4 tyś i tyle! To się za głowe łapia i mówią że to diesel przecież..... A potem są zdziwieni że turbinke trza wywalać i czyścić kierownice...
Witam Mam troszkę nietypowy przypadek. Robię obecnie golfa 4 1.9 TDI AGR 90km 2000r Problem polega na tym że silnik jest mulasty... Turbina pompuje bardzo ładnie (nie przeładowuje grupa 011). Kąt wtrysku na rozgrzanym silniku 60 jednostek (nastawy podstawowe kanał 000). Przepływomierz pracuje bardzo ładnie (bloki pomiarowe grupa 003). Egr testowany...
Dzisiaj czyściłem turbinę w a4 1,9 TDI 110KM, auto miało 200 tyś przebiegu. Odpal auto, odszukaj gruszkę sterującą turbiną i zdejmuj i nakładaj wężyk z podciśnieniem i obserwuj czy sztanga turbiny chodzi lekko, bez zawieszeń, bo nie wykluczone ze od sadzy blokują się łopatki zmiennej geometrii turbiny, co w konsekwencji przeładowuje silnik i sterownik...
Napisz jaki masz silnik czy turbo VNT czy westgate :P AFN czy 1Z, AHU, czy jeszcze jakiś inny o ile były inne TDI w Golfach 3. To co opisujesz to normalny notlauf. Podejrzewam, że masz turbo do czyszczenia (jeśli AFN, czyli VNT), do wymiany gruszkę lub uszkodzony zawór N75. Samochód najprawdopodobniej łapie tryb awaryjny, gdyż turbina wytwarza zbyt...
Witam wszystkich. Samochód Sharan 99r 1.9 Tdi, kupiłem w sklepie jakiś środek do czyszczenia klimatyzacji, chciałbym to wypróbować ale do końca nie wiem w którym miejscu go umieścić i odpalić. W instrukcji obsługi wyczytałem że trzeba złożyć przednie fotele i pojemnik z tym środkiem postawić za przednimi siedzeniami pośrodku, jednak czytałem różne opinie...
Witam ! To co opisujesz może sugerować o sterowaniu załączenia lub wyłączenia pracy sprężarki turbodoładowania. Najlepiej będzie jeżeli znajdziesz najlepiej na stronach forum VW opisy dla konkretnego silnika co sposobu sterowania turbosprężarki. Z tego co kiedyś czytałem z powodu marnej jakości paliwa brudzą się tzw. kierownice strumienia ( osadza się...
A czytając resztę złotych porad to widzę że Ferrari F50 prostsze w obsłudze i mniej wybredne niż cud jakim jest Skoda na ropę. Najlepiej nie jeździć na małych obrotach, na wysokich też. Gazu nie za dużo, a nie nie za mało... Turbosprężarki najlepiej też nie używać, wyjąć i położyć na półkę, zamontować przy sprzedaży samochodu :D Za często nie przyspieszać,...
witam, jako ze jeźdze tylko po mieście dopadł mnie problem dpf. a6 2.0 tdi przeb. 168K 2007/2008 Drugi raz w przeciągu 1,5 miesiąca pokazał mi sie dpf do wypalania. zapalił sie przy 20,5 % zapełnienie . Sprawdziłem masa zanieczyszczeń z kanału 68 i mam 60. Czy możliwe ze mechanik przy pomocy chemii jest wstanie to wypalić wyczyścić, byłem u niego z...
Witam. Mam problem z autem SKODA FABIA 1.9 TDI 100 a mianowicie odcina ona turbinę przy średnio 110 km/h, gdy zgasi się silnik i uruchomi ponownie już wszystko jest ok i można jechać ile się chce. Turbo było czyszczone plus nowe uszczelniacze, nowa przepływka, nowy egr, zawór ciśnienia turbiny wymieniony i dalej bez zmian. Nie wiem co jest grane, może...
Ja wkładałem tam tulejkę od wahacza opla kadeta idź do motoryzacyjnego i coś dopasujesz :) Masz tu filmik jak ja używkę kupiłem i całą taką łapę ze wszystkim czyściłem i montowałem do mojego 1.9 TDI. Filmik - Pozdro.
Witam, nabyłem passata b5 99r 1.9 tdi 110km, który przez trzy lata stał na dworze nie jeżdżony. Przy kupnie odpalał bez problemu, przywiozłem go do kraju na lawecie, po kilku dniach wyjechałem z garażu i gdy chciałem ponownie wjechać nie odpalił. Podłączyłem paliwo z bańki (aby wyeliminować zbiornik, filtr itp.), podłączyłem urządzenie do sprawdzania...
AUDI A4 99r. 1,9 TDI 90 KM 17970 Nastawnik ilości paliwa wyższa wartość odcięcia regulator. TAKI WYSKOCZYŁ MI BŁĄD .niedawno czyściłem nastawnik szarpało silnikiem przejechałem od tego czasu około 2000km wszystko było ok ale zaczęła migać lampka od świec no i podłączyłem kompa i właśnie wyskoczył błąd 17970 treść jak wyżej dodam że silnik pracuje dobrze...
Witam, mam bardzo denerwujący problem głośnej i twardej pracy swojej Cordoby 1,9 TDI ASV 2001 r. Problem głośnej pracy występuje od dawna. Myślałem, że powodem może być brudna turbinka, ale po czyszczeniu w dniu wczorajszym, fakt autko odżyło, efekt turbo surge zniknął, ale głośna praca pozostała. Nie mam niestety kabla, co by dzialał pod VAG-COM, ale...
więc tak, zaczeło sie wszystko gdy oddałem samochodzik do pompiaza miał on przeczyścić wtryski, Co miało poprawić "czyszczenie wtrysków" i jak on je czyścił. sprawdziłem dosłownie wszystko ,zaworki turbinke itd, ale wszystko niby wpoządku jest,co moze być spowodowane taką utrata mocy?? Oddaj samochód do warsztatu bo twje sprawdzanie to będzie wszystko...
Witam, Mam problem ze swoim passatem b4 1.9 Tdi 90 KM Auto nie odpala,miał problemy przy większych mrozach z odpaleniem okazało się że świece są do wymiany. Świece naturalnie wymieniłem. Było wszystko ok. Ale ostatnio auto stało 4 h (byłem u kolegi) wszedłem do auta próbowałem odpalić,łapał,gasł,łapał,gasł (objaw taki jak wcześniej w mrozy) wkoncu odpalił...
nastawnik do czyszczenia... do Juras28, w tdi świece nie są odpowiedzialne tylko za odpalenie
Witam, ostatnio padło mi turbo w Golfie 1.9 TDI ALH, to znaczy pękł wałek , olej poleciał na tłoki, szybko go zmuliłem i zgasł, ale później ze 3 razy próbowałem jechać, ale już obroty się nie podnosiły, tylko turbo wydawało metaliczne dźwięki. Więc turbo pojechało do regeneracji , a ja się zająłem czyszczeniem silnika, intercooler, kolektor ssący, tłumik....
Witam jestem nowy na forum i to mój pierwszy post kilka tygodni temu w moim passacie b5 1,9 tdi 110 KM AFN był wymieniany rozrząd i od tego czasu zauważyłem wyraźny spadek mocy , turbina stawała bardzo późno więc oddałem ją do czyszczeia ale niestety to niewiele pomogło , po wymianie przepływki i czyszczeniu gruszki turbiny jest lepiej ale nie tak samo...
Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów. Jestem tu nowy, więc proszę poprawcie mnie, gdy coś napiszę źle. Auto Passat B5 3B2 1.9 TDI 110 KM, 97r. silnik AFN, skrzynia manualna. Podczas ruszania odczuwam brak mocy. Chcąc ruszyć dynamicznie, silnik ma ogromne problemy. Podczas zwalniania pedału sprzęgła i dodawaniu gazu silnik dziwnie zadrży, delikatnie...
Witam. Mam podobny problem, gdyż wydaje mi się że mój golf (1.9 tdi 90KM, silnik ALH, 2000r.) również dużo ostatnio zaczął spalać i mam wrażenie także że spadła jego moc. Kąt wtrysku mam ustawiony na około 50. Wykonałem kilka logów statycznych i dynamicznych. Bardzo proszę o ich przejrzenie i komentarz co może być nie tak bądź wskazanie mi jakie logi...
Witam wszystkich. Dziś z racji wolnego postanowiłem przygotować się do czyszczenia nastawnika dawki paliwa,wynalazłem na forum masters tuning dokładną instrukcję czyszczenia nastawnika pompy vp-37. i jest tam napisane aby przed demontażem nastawnika przy użyciu vag com spisać dokładną dawkę i ustawienie nastawnika na pompie w bloku pom. 01 poz 3 niby...
witam, Panowie sorry że odgrzewam kotleta,ale wierze że u was znajdę podpowiedź,więc posiadam leona 1.9 tdi ARL 2003r i podlaczam wskaznik boost wpinając się w egr.I tu zaczeły się schody bo po odkręceniu egr,zobaczyłem jak jest zawalony nagarem,więc zaczynam akcje z egr-em czyli podwójne zaślepienie,czyszczenie,zmiana bloku 3 w vag-u na max. Przy okazji...
Witam, Panowie mam mały problem w golfie 1.9 tdi ahf a mianowicie czasem jak by niedomykały mi się zawory, silnik głośno pracuje, twardo klekocze i mocno nim rzuca. Zdarzyło mi się to jak dotąd trzy razy, przy przyspieszaniu i utrzymuje się kilkanaście minut aż kilkakrotnie naciskając pedał gazu, manipulując nim, przechodzi. . Czytałem o podobnym problemie...
witam posiadam audi 1.9 tdi brb mam problem odnośnie dpf jaką chemią można czyścić dpf z osadu i oleju na komputerze pokazało ze filtr dpf jest zapchany w 70% olejem(po skończonej turbinie) a 30% osadem,czy komputer może sie mylić w tej sytuacji na ile dpf jest zapchany? dzięki za pomoc
Witam wszystkich i od razu przepraszam jakby nie ten dział... Koledzy i koleżanki zanim zaczołem pisać o tym problemie przegladałem mnóstwo tematów ale nie jest to ten sam problem.. Mam golfa iv 1.9 TDI 115km 1999r z 6-biegową skrzynia biegów. Problem polega następująco autko ma bardzo słaby v-max ale to też zależy kiedy(140km/h-150km/h).I jest problem...
Witam mam problem z seatem toledo 1.9 Tdi, a mianowicie brak mocy, słabo się zbiera, wszystkie wężyki wymienione zawór N75 nowy podmieniony czujnik ciśnienia MAP , Egr czyszczony, doloty szczelne, sztanga na turbinie pracuje lekko, robiłem podcisnienie na gruszce turbiny i ładnie ściąga sztangę. Komputer pokazuje błąd 17964 (P1556) Turbo/super charger...
Witam Panowie, mam problem z moją AUDI A3 2.0 TDI, średnio raz dziennie (w południe jak jadę do pracy bądź wieczorem jak próbuję odpalić go pod firmą) samochód w ogóle nie reaguje przy przekręceniu kluczykiem, tak jakby nie było akumulatora, dopiero za 4, 5 razem odpala, samochód trzęsie przez 2-3 sekundy a potem działa już normalnie, przyspieszenie...
witam posiadam vw passat 1.9 tdi 131km mam problem z trybem awaryjnym gdy mam na 3 biegu ok 3 tyś obrotów nie wpada w tryb awaryjny,ale jak jade na 5biegu czy czwartym to wpada w tryb awaryjny przy ok 120 na godz sprawdziłem gruszke gruszka podnosi sztange sprawdzałem vagiem 17564,17964 jak by była turbo do czyszczenia to czy na każdym biegu by wpadał...
Witam. Wziąłem się wczoraj za czyszczenie odmy w moim 2.5TDI. Zbieg ten planowałem już od dawna, gdyż wiele się nasłuchałem na temat tej odmy. Kiedy już wszystko poskładałem, wsiadłem do auta, żeby je odpalić, a tu nic..... Rozrusznik kręci normalnie, ale silnik w ogóle nie łapie, coś jak by nie dostawał paliwa, lub blokował go komputer. Kiedy przekręcam...
Witam mam problem z vw passat b5 97r 1.9 tdi 90km (ahu) podczas przyśpieszani na 3,4 i 5 biegu od około 2 do 3 tyś obrotów przerywa tak jakby dodawać i ujmować gazu. Niema żadnych błędów oprócz jednego 575 od zaworu n75, i czasem wchodzi w tryb awaryjny. Nastawnik był czyszczony i dalej to samo. Może spotkał się ktoś z takim przypadkiem. Z góry dziękuję