Problem żarzącej się lampki ładowania nie wynika z tego, że alternator nie ładuje. Ładuje i to dobrze... Lampka ładowania jednym biegunem połączona jest z instalacją elektryczną w tablicy zegarów włączaną włącznikiem stacyjki, drugim biegunem z regulatorem alternatora. Kiedy napięcie ładowania alternatora wyrówna się z napięciem na tablicy zegarów -...
Najpierw zajął bym się tą kontrolką ładowania a konkretnie dlaczego świeci przy wyłączonej stacyjce. Uproszczony schemat instalacji alternatora w maluchu. Może być przebita dioda w prostowniku głównym i + zamyka się przez prostownik pomocniczy na żarówkę i różne inne odbiorniki do masy.
Po co zajmować się maluchem lepiej Stara :D na panele słoneczne i jeszcze soczewkami skupiającymi go okleić ze 2 silniki pradu stałego i już mamy klimatyzacje w naszym Starze.... napędem zajmiemy sie później po podpisaniu umowy z elektrownią:D Maluchem dlatego ze jest dosyć lekki po odchudzeniu doszłem do 100Kilo ama buda tyle z kołami wazy oczywiście...
Ta lampka to nie tylko wskaźnik ładowania,ale przez nią płynie prąd podmagnesowania wirnika alternatora.W momencie wzbudzenia lampka gaśnie gdyż rolę zasilania wirnika przejmuje prostownik składający się z 3 diod 1A.zamontowanych wewnątrz alternatora.A zatem alternator w którym ta lampka jest nie podłączona,może się nie wzbudzić.
Szczotkotrzymacz ma dwa wyjścia, jedno wąskie połączone zielonym kabelkiem z regulatorem i drugie wyjście składające się z trzech wyprowadzeń ; plus z mostka, żółty kabelek zasilający regulator i przewód od kontrolki ładowania. Odłącz od szczotkotrzymacza przewód z mostka, wchodzi za plastikową obudowę alternatora i dodatkowym kabelkiem połącz wolny...
Czy to wycie alternatora przypomina odglos jkby sie mialo zalozona turbine. Tak wogole to nie mam ladowania z alternatora i jeden przewod mi sie odlutowal idzie od sztotek gdzies do diod jezeli go podlacze pod B+ to mam ladowanie i taki gwizd z alternatora. Ma moze ktos jakis schemat z podlaczeniami do alternatora wszystkich kabli - bo ten ktory mam...
AlternatorCzęsto zdarza się że ładowanie akumulatora zawodzi. Sprawdzenie naciągu paska alternatora, połączeń masy i przewodu dodatniego nic nie dają. Na wolnych obrotach kontrolka lekko przygasa a po zwiększeniu obrotów prawie całkiem nie widać że świeci. Jednak gdy się przyjrzeć dokładnie lub wieczorem to widać że bardzo słabo świeci i tym samym nasz...
Witam. moj poprzedni temat zostal usuniety wiec zakladam kolejny. Oto link do starego. Wymienilem diody, regulator napiecia i kable od akumulatora do alternatora. Dalej to samo. Caly czas sie swieci ta kontrolka przy wyzszych obrotach.
Tak przez rurę. Ale powiem Ci że wymiana szczotek, czy regulatora a nawet diod nie wymaga wyciągnięcia alternatora. Trzeba się trochę wytężyć, ale się da. Z regóły raczej nic innego nie siada. Kontrolka ładowania świeci?
Na obudowę podajesz minus, na styk szczotkotrzymacza plus, do śruby + podłaczasz żarówkę powiedzmy zkierunkowskazu, mocno zakręcasz dłonią za piastę/koło pasowe i patrzysz czy zarówka się lekko zażarzy. Jak tak, to na 99% dobry, 1% niepewności to diody wzbudzenia, które wtedy nie biora udziału. Bez śmiechu, ja tak sprawdzam niemal każdy, tą metodą można...
W Fiacie 126p były stosowane typy alternatorów: - A 108-14V-35A - AA 108-14V-33A - A 115-34b - A 115-43 - AA 125R-14V-45A ostatnie cyfry oznaczają w przybliżeniu maksymalny prąd alternatora. Są pewne różnice, ale do pokonania. O mocy alternatora decyduje twornik i magneśnica, diody przeważnie mają zapas mocy, oczywiście inne są też regulatory. Jeżeli...
Jak regulator jest sprawny to pewnie posypały się diody prostownizce w korpusie alternatora. Napięcie paska klinowego chyba sprawdzałes. Wiecej czarów tam nie ma.
Diodę zamiast wyłącznika samoczynnego stosowano w regulatorach zastępczych do samochodu Mały fiat 126p. Schemat był publikowane z Zrób To Sam. Popełniłem ten układ do samochodu z plusem na masie i działał. Zakładam, że w samochodach tych pobór prądu z prądnicy był większy niż w motocyklu kolegi. Moim zdaniem może kolega zastosować diodę, choć teraz...
Przewód + alternatora nie łączy się pod wykładziną bagażnika. On jest dołączony bezpośrednio do rozrusznika. Do sprawdzenia żarówka ładowania (bez niej alternator się nie wzbudzi) oraz połączenie tej kontrolki i diod wzbudzenia do potrójnego konektora na szczotkotrzymaczu.
Jedyne co sprawdziłem to żarówkę 12v pod rozrusznik niestety nie zaświeciła się. Sklepowy miernik na 3 diody pokazywał 'half-charged' na akumulatorze. Oddałem malucha do mechanika - nie chce mi się bawić w wkręcanie tego i nawożenie. Dzięki za pomoc.
Zwarcie możesz mieć gdzieś przy śrubie,albo na kondensatorze ale widzę że przewód od niego jest ok.Dalej może lecieć prąd na alternator,ale tylko wtedy gdy jest uszkodzona któraś dioda plusowa.Możesz to sprawdzić odlkręcając przewód z alternatora i dotykając go do śruby z której zdjąłeś przewód, sprawdź czy będzie iskrzyć,rób to z glową.Jeżeli będzie...
Trzeba poprawić połączenie pod rozrusznikiem.Sprawdź czy U wyj.alt=U bat. To może być przyczyną, też miałem taki przypadek: przewód zasilający z alternatora jest doprowadzony do rozrusznika i tam połaczony z przewodem przychodzącym z akumulatora. Połączenie to jest narażone na wilgoć i często śniedzieje co powoduje spadek napięcia podczas ładowania....
Witam mam podobny problem z alternatorem niebardzo wiem co jest grane bo mam autko dopiero 2 tygodnie . Otórz problem polega na tym że niechce ładować tzn. na wyższychg obrotach przygasa a niższych oświeca się całkowicie wymieniłem rygler i nic dalej to samo mogą to być diody ?? Plis pomóżcie Pozdrówka Gicer
główne napięcie idzie do rozrusznika a od niego do alternatora 1przyczyna to brudne przewody przy wyłączniku rozrusznika lub urwany przewód brazowy który idzie do alternatora 2 ] szczotki są brudne i sie zawieszają 3 ]..niesprawne diody wzbudzenia [ 3 małe diody ] ........to są częste przyczyny.!!!!!
Objawy jak najbardziej właściwe. Uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech tych małych diod częściowo zatopionych w plastikowej obudowie). Albo wymontuj to z alternatora, sprawdź i wymień, albo kup nowy układ w cenie kilka PLN i wymień cały komplet. U siebie w poldku 2 razy miałem taką usterkę. Dodano po 3 No i oczywiście PRZECZYŚĆ STYKI PRZEWODU...
jak by przelozyc diody z regulatorem napięcia z innego alternatora do tego z malucha.czy to cos da
gorny7 zrób mały "remont". Odczep kostki elektryczne od deski od strony bagażnika, przeczyść styki, popryskaj jakimś kontaktem i złóż z powrotem. I daj znać czy lampka dalej się żarzy?. dziq111 co ty włąściwie chcesz zrobić? Chcesz mieć sprawną instalację w maluchu, czy przerobić to nma elektrownię? Montaż innego alternatora w maluchu jest wielce problematyczny,...
Z tego co widzę to jeszcze nie udało ci się rozwiązać problemu z rozrusznikiem i ładowaniem. Co do rozrusznika to mato znam ten bul, mam już 3-ciego malusza i w dwuch juz to mialem (tylko w dwuch bo pierwszy miał rozruch na linkę :)), ja ten problem rozwiazałem w inny sposób poprostu zamontowałem przekaźnik zwykły np. od świateł i po problemie :) !!...
Jak wcześniej napisano napięcie przy naładowanym akumulatorze powinno być ok. 14,4 V Jeżeli diody są ok pozostaje stojan i wirnik jeżeli i one są sprawne to jedynie problem w regulatorze napięcia (nie naprawiać wymienić koszt ok 25 PLN ) Diody sprawdz miiernikiem ale dobrze jest też skontrolować pod obciążeniem (w niektorych przypadkach dopiero wtedy...
Ja bym razej obstawiał na uszkodzenie w alternatorze. Przebite diody wbudzenia i regulator. Czy auto nie roładowuje akumulatora? Dodano po 23 Ja bym razej obstawiał na uszkodzenie w alternatorze. Przebite diody, regulator. Czy auto nie roładowuje akumulatora?
Bylem wlasnie kupic kable do swiec teraz niby pali ale akumulator mi pada cochwile nawet jak pojezdze 20 miunut odpale potem raz a za drugim juz ciezko albo w ogole watpie zeby to mialo wplyw przez ta przepustnice z gaznika z ktora bede niebawem musial zrobic cos mi sie wydaje ze z ta stacyjka jest cos nie tak bo nieraz mi przygasaja diody jak go odpalam,...
jeżeli rozrusznik reaguje na puknięcie i jesteś pewny na szczotki to sprawdź połączenie elektryczne pomiędzy stycznikiem a rozrusznikiem taki krótki gruby przewód który wchodzi do rozrusznika śniedzieje on czasami pod śrubą należy to oczyścić. jeżeli nie to... to obstawiam wypalony stycznik. a jarząca sie kontrolka od ładowania to wina małej diody w...
Alternatorów nie uruchamia się bez obciążenia, bo przebija diody.Diody są na 50V ,a w impulsie napięcie dochodzi do 80V.
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów mam pytanko jaka wartosci znamionowa prądu maja doidy z alternatora z malucha?? Mam ich kilka i chcialbym je wykorzystac do budowy prostownika- do ladowania akumulatorów rzecz jasna. Mialem jakis chiński mostek 25A ale zetknely mi sie niechcacy zabki i mostek poszedł z dymem:cry: jeszcze jedno pytanko czy jesli...
Na górnej szczotce jest przykręcona taka rozetka z 3 konektorami, jeden do diod wzbudzenia, drugi do żółtego kabla regulatora, trzeci do lampki kontrolnej ładowania
A Kolega przeczytał wczoraj swe PW? Dodano po 16 Da się i ten od "Malucha"... Taki właśnie regulatorek podłączyłem we Fiacie 126p z alternatorem A108 czyli żywcem przejęty z Zastavy 1100p - takie były pierwsze altki w 126p i miały tą "drugą" szczotkę fabrycznie zwartą do masy. Należy ją tylko od masy odpiąć i dopiąć do zielonego z regulatora. Żółty...
Do sprawdzenia diody wzbudzania. Jestem w stanie to sprawdzić bez odpowiednich urządzeń oraz czy wiesz może jaki moze być koszt zakupu bądz naprawy jedzeli będą to diody ? Dodam tylko że przypalany plastik kiedyś czułem w fiaciku jak kontrolka od swiateł ledwo co sie podświetlała. I raz zerwało mi pasek lecz teraz po wymianie jest ok naciąg jak w instrukcji...
Skoro te regulatory padają przy wysokich obrotach to problemem pewnie jest wzbudzanie się regulatora. Jak jeździłem maluchem to miałem regulator własnej konstrukcji bo te oryginalne co prawda nie padały, ale nie były stabilne i nigdy nie dawały tych podręcznikowych 14,4V. Po nowym roku poszukam schematu, może mi się gdzieś uchował. Pamiętam, że wzorcem...
Kolego autorze - usilnie chcesz powiązać wymianę regulatora z pęknięciami. Regulator może spowodować spalenie diod, uzwojenia, ale nie mechaniczne pęknięcia korpusu. Tu problem leży w mocowaniu, naprężeniach. Coś musiałeś zrobić źle albo nie zwróciłeś uwagi na mechaniczna usterkę. Być może któreś koło pasowe straciło osiowość i powoduje bicie i szarpanie...
Przewod zasilania 8mm2 idzie do rozrusznika. Oczka M6 i M 8. Kupisz w kazdym sklepie / hurtowni. Cieńki to kontrolka. Przepalone raczej tylko wskutek odwrotnego podlaczenia akumulatora, upalone diody przy okazji.
danek 17 czytaj dokładnie co ja napisałem , napięcie na kontrolce podczas ładowania w sprawnym alternatorze jest równe napięciu akumulatora w granicach 14-14.2V w zależności od regulatora i dlatego kontrolka gaśnie bo nie ma różnicy potencjałów a te napięcia o których piszesz służą do sprawdzenia alternatora w stanie spoczynku , a jesli o diodach wzbudzania...
zacznijmy od tego czy po podaniu masy lub plusa (nie pamiętam) na przewód od kontrolki zapala się ona czy nie jesli się zapala to wina leży w alternatorze jesli nie to w układzie kontrolki a co do sprawdzania Ladowania przez zdjęcie klemy to wcale nie musiały polecieć diody alternator nie może pracować bez obciążenia a nie bez akumulatora a układ zapłonowy...
Po pierwsze nie wolno w żadnym wypadku rozłaczać akumulatora lub też alternatora od pracującego silnika.Bo możliwe że sam sobie załatwiłeś ten alternator.W momencie rozłączenia alternatora ,pali sięregulator lub mostek prostowniczy,a w szczególnosci diody wzbudzenia .A także mogą się popalić włączone żarówki i odbiorniki.
Nie, nie zostaniesz nazwany czubkiem, tylko uświadom sobie, że: a) moc zmienia się z kwadratem napięcia b) niestabilne zasilanie powoduje ogromne zniekształcenia dźwięku c) alternator (diody, szczotki) długo tego nie wytrzyma d) ciągła moc możliwa do pobrania z tej instalacji nie przekracza 450W, wzmacniacz ma ok 60% sprawność energetyczną, no a jeszcze...
alternator (regulator) nie ma napięcia odniesienia więc napięcie ładowania leci do góry i może dojść do uszkodzenia diod w prostowniku Później zauważyłem że poprawiony post ale już mi się swojego nie chciało zmieniać (lenistwo)
wydaje sie że masz usterke w alternatorze zobacz diody pozdrawiam
Jeżeli pali się kontrolka to prawdopodobnie nie ma ładowania przyczyn może być wiele zwarcie do masy uzwojenia stojanu można sprawdzić przapuszczając prąd do żarówki 100W /220V między masą alternatora a uzwojeniem ma nie być przepływu prądu jak jest to uzwojenie do wymiany wylutować mostek prostowniczy i sprawdzić poszczególne diody a potem wymienić...
uszkodzenie diody wzbudzenia w alternatorze
Albo to, Albo to, Albo tamto. Masz problem z diodami w alternatorze najprawdopodobniej jest zwarcie gdzieś na nich, ale warto je wymienić. A najpierw sprawdź kable dochodzące do alternatora od modułu zapłonowego. A zamulenie może być winą czujnika przy kole alternatora. Pozdrawiam Michał ;-)
Panowie w alternatorze w mostku diodowym trzeba wymienic 3 małe diody od wzbudzenia (najlepiej 3 takie same) i usterka zniknie. Standart w maluchu z ładowaniem .
Owszem nie mam kontrolki ładowania, ale czy ona jest potrzebna to tylko kontrolka. Alternator zacznie ładować wtedy gdy go zapala i dodam dużo gazu, wtedy normalnie już ładuje niezależnie od obrotów. Gdy go zgaszę\ę i zapale ponownie to tak samo musze zrobić jak już wcześniej pisałem. Patrzyłem dziś na te diody, wszystkie są przylutowanie, niema tam...
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Na próbę zapiąć mu zasilanie cewki z plusa przy alternatorze, jak zapali, dołożyć przewód od sterowania elektromagnesu rozrusznika do zasilania cewki, oczywiście zabezpieczony diodą, ale pierwsze co to wymienić świece.
no wymieniłem te 3 diody 1N4007 i sprawdzałem wszystkie multimetrem cyfrowym na pozycji do sprawdzania diod i wszystkie przewodziły dobrze w jedną stronę od anody do katody. No szczotek nie sprawdziłem. A jak sprawdzić regulator? Dodano po 1 no te 3V mam na śrubie od alternatora co do tej śruby jest podpięty kondensator i ten kabel grubszy
Ma to samo lecz po wymianie alternatora gdzie były uszkodzone diody tzn być moze to iż maił za wysokie napięcie spowodowało uszkodzenie cewki lecz pytanie jest zasadnicze jak sprawdzić czy cewka jest dobra nie mając drugiej istnieje jakiś sposób ?
w starociach z prądnicą był to objaw sklejonego regulatora napięcia ale przy alternatorze to się chyba już nie zdarzało Przebita dioda.
Mostek możesz sam sprawdzić tez bez demontażu alternatora a w razie konieczności naprawić Do diagnostyki musisz wyjąć mostek,potrzebne podstawowe klucze i lutownica Diody wzbudzenia kupisz po złotówce
Witam. Jestem posiadaczem tego modelu ciągnika od nowości i po raz pierwszy mam problem z alternatorem. Walczę z tym już 3-ci dzień bez efektu, dlatego piszę tutaj o pomoc nim zacznę się niepotrzebnie wykosztowywać kupując wszystko po kolei. Ale zacznę od początku, problemem jest to że po zapaleniu ciągnika wskazówka na amperomierzu wychyla się do +30...
Tutaj chodzi o wymianę diód bez wymiany uzwojenia. Wiązka w samochodzie na pewno jest w porządku. Alternator/prądnica jest podłaczona do rozrusznika. Gruby kabel spokojnie przeżył, bo jest zaprojektowany do obciążeń rozruchowych. Należy zbadać kabel od rozrusznika do alternatora. Ale dla pewności bym go wymienił - to nie jest duży wydatek. Trzeba sprawdzić...
jezeli padl mostek to diody kupisz bez trudu w sklepach motoryzacyjnych a regler bosza lub nawet od fiata126p[orginalny] mozesz zamontowac oczywiscie szcsotkotrzymacz musi pozostac ipodlaczajac go w przypadku reg.126p zolty przewod do szczotki i mostka diod wzbudzenia oraz do kontrolki na zegarach a zielony do drugiej szczotki.oczywiscie regler musi...
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka, dodatkowo podłączony do jednej szczotki i kontrolki...
Oj, bez problemu przerobisz. Należy tylko dołożyć 3 diody wzbudzenia. Moga być wepchane gdzieś między obudową a zespołem prostowniczym. Regulator, jak na zdjęciu i napewno będzie śmigał. Oby tylko pierścienie wytrzymały .....no i szczotki. W załącznikach masz możliwości podłączenia. I tak wychodzi, że jest jedna mozliwość. Rysunek z opisanymi kolorami...
Przedstawione przez Was rozwiązania są niegodne marki takiej jak Polski Fiat 126p. :? Poniżej opiszę Wam prosty patent jaki sam obmyśliłem i zastosowałem 12 lat temu w swoim "maluchu". Rozwiązanie oparte jest na dwóch elementach (nie licząc kabli): samochodowym przekażniku 12V, wyłączniku oraz psychologicznym podejściu do tematu kradzieży auta. Wobraźcie...
proponuje zacząć od zdemontowania alternatora. potem pomierzyć tak jak koledzy piszą wyżej wirnik uzwojenia stojana. Przy takiej kolejności może kolega pozna budowę i jednocześnie bedzie wiedział oczym mówimy. W alternatorze uzwojenie wirnika nawijane jest cylindrycznie i niejest trudno sprawdzić te uzwojenie. Wyjściie na dwa pierścienie ślizgowe. Jeśli...
Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Niniejszym proszę zapiąć pasy i zapraszam do lektury zarówno tych którzy malucha pamiętają, jak i tych którzy mają przyjemność nie :D. Uprzedzam z góry że do zrozumienia niektórych opisywanych tu niuansów...
Bez urazy Panda Problem magnesowania wirnika bardzo mi się podoba. 8O Jest to niewątpliwie skuteczne w prądnicach, agregatach i turbozespołach prądotwórczych bo tam ma znaczenie magnetyzm szczątkowy. Natomiast alternator to maszyna obcowzbudna - nie wystartuje z magnetyzmu szczątkowego, musi dostać napięcie i do tego celu służy kontrolka ładowania (dlatego...
Z tyłu osłona plastikowa, pod którą nie zaglądałem, a montowałem taki w C330. Cena 180 zł. Trochę dziwny sposób mocowania - przedłużka do tylnego mocowania, ale pozwalające na pływające zamocowanie które nie ułamie aluminiowej obudowy Ten alternator o którym piszesz, jest to kopią alternatora z Fiata 126p BIS. Ładuje, o czym miałem okazję się przekonać...
Pochrzaniło mi się bo zapomnialem o pierwszym Kolegi schemacie. To w takim razie może tak: Przewody wyjąć z wtyku trzypinowego i włożyć w dwupinowy, zrobić z niego oryginalny "T2h", zostawić prądowy i włączanie rozrusznika. Wzbudzenie puścić prosto na alternator. Od alternatora do wtyku T2h oba przewody (czerwony i czarny) ładnie owinąć taśmą izolacyjną...
jak w temacie , problem jest następujący po załączeniu świateł i odpaleniu wzmacniacza 800w zasłabo ładuje w czasie jazdy siada akumulator do 10v i światła przygasają , ślizgał się pasek już wymieniłem na nowy ale jescze przy przyśpieszaniu żarzy się kontrolka z ładowania pytanie czy idzie zwiększyć jakoś moc alternatora czy mam walnięte diody bo w...
Witam od paru tygodni borykam się z problemem z ładowaniem w moim motocyklu. Najpierw padło na alternator i został przewinięty. Ładowanie powróciło ale niestety jest niestabilne i gotuje akumulator. Na wolnych obrotach jest około 13v natomiast na wyższych dochodzi do 17v. Prądnica wygląda tak: Jest ona wzbudzana za pomocą regulatora napięcia takiego...
Witam, ja wykonałem w tej postaci załączanie świateł: Smarowanie to sygnał z czujnika ciśnienia oleju, światła zapalają się nam gdy silnik odpali i gaśnie kontrolka smarowania. Tyle że włącznik zima lato przydaje się nam kiedy nie potrzebujemy świateł przy pracującym silniku (gdy np. serwisujemy autko :D ) Układ w tej konfiguracji pracował w fiacie...