witam Poszukuje diod 70 A do alternatora Hitachi bo za cały mostek życzą sobie 130 zł . a mi poleciały tylko 2 diody w mostku. Gdzie można takie dostać małe gabaryty diody wlutowywane w obudowe. Za pomoc dziękuję
Raczej diody, jak to w Hitachi.
przytrafiło mi sie cos takiego po okolo 5km nagle kontrolka ladowania i dupa... zatrzymalem sie zgasilem silnik zapalilem i nie ma jade po ok 7km znow kontrolka i tak sytuacja sie powtorzyla pare razy az gdzies po 25km zaczely wariowac kontrolki esp abs ids i nagle ostry zakret i co brak wspomagania... dodam ze bylo to w nocy na waskiej drodze nie musze...
Po co obrażać innych... sam nie wiele potrafisz jedynie co to wyrwać od kogoś pieniądze. Do rzeczy, znalazłem świetny sposób na sterowanie tej kontrolki za pomocą diody zenera sterowanej. Prosty dość układ będę robić i poinformuję wszystkich o efektach bo nie jestem jak kolega wyżej. PS. Przesyłam poniżej link z informacją o tym sposobie. Witam wszystkich...
po mojemu zwarta dioda dodatnia,w wyniku tego obwód prądu zamyka się poprzez diody pomocnicze,regulator i wirnik na mase. Jeszcze jaki alternator-Lucas czy Hitachi?Albo inaczej-nissan składany w Anglii?
Witajcie ! Pewnego pięknego dnia pożyczyłem dziewczynie samochód :P Ale nie śmiejcie się bo jeździ dobrze ale nie zwraca na szczegóły :P Wsiadając do auta zauważyłem "ciemną" deskę rozdzielczą ... tzn słabo podświetlona .. (kontrolka ładowania nie świeciła) Udało mi się dojechać do domu po czym akumulator zastrajkował .. nie było ładowania ... Podłączyłem...
Masy posprawdzałem tzn. odkręciłem i przeczyściłem styki. Świece żarowe zapłonowe raczej nie są przyczyną bo po zdjęciu przewodów problem nie zniknął. Co do świec podgrzewających płyn to wpadłem na pomysł żeby wyjmować po kolei wszystkie bezpieczniki ze sporym amperarzem tzn od świec, od wspomagania itp i nadal pulsowanie występowało. Auto to Honda...
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
Ok schemat mozna rozrysowac patrząc na uzwojenie , diody i regulator. PS są trudniejsze alternatory.
Nie.Ten drugi wyglada jak tak samo jak ten na zdjeciach ktore dolaczylem,tylko ma 6 diod
Na diodach jest 0,5V spadku i przewodzą w jedną strone. edit Jednak jak się wygnioe mostek to jedna dioda zwiera. Jutro spróbuje rozwiercić i nabić jakiegoś ruska na jej miejsce.
Witam wszystkich! Posiadam Astre 95r. 1.7 TD Isuzu oraz alternator Hitachi 70A z wyjściem na 2 piny, symbol alternatora: LR 170-511 Elektryk sprawdził alternator i stwierdził że padły diody. Potrzebuję cały mostek prostowniczy do tego altka, gdzie dostanę tą część najlepiej w sprzedaży wysyłkowej?? A swoją drogą co sądzicie o nowych altkach np z allegro,...
To nie ma bata spadek musi być gdzieś pomiędzy diodami a śrubą wyjściową. Lub masa alternatora. Zresztą możesz pomierzyć bezpośrednio na płytce diodowej jak jesteś zręczny.
To był alternator boscha z micry 99r, a jak wygląda sytuacja z alternatorami Hitachi-taki ma nissan almera 2006r-moje auto-czy tam diody mogą być bardziej awaryjne?Nie wiem po co zamieniła ta sama fabryka w Anglii dostawce alter.skoro boscha były dobre...
Drogi emerycie nie tylko. Gro usterek spowodowanych jest konstrukcją diody. Dziwi cię to? No to lecim-idiotycznym rozwiązaniem jest plaster krzemu naklejony na radiator (Delco) lub siedzący w jeziorku (Hitachi, Denso np w CDTI) i zaglutowany silikonem.
zrobiłem dokładnie tak jak mówisz i na 2 przyrządach prąd ładowania jest w tych granicach z tym, ze wartości tego pradu sie szybko zmieniają - skaczą od 13,7 do 14,1V pomimo ze w tym czasie nic nie włączam ani nie wyłączam, silnik pompy wspomagania wyje na najwyzszych obrotach pomimo tego, że przed załączeniem silnika nie ma prawa się włączyc! Przekażnik...
mialem to samo kilka dni temu w astrze2 tdi poszła jedna dioda w alternatorze 8 diodowym hitachi. No i zespół prostowniczy troche się zgrzał. Części nie można dostać łatwo w mojej okolicy nawet tej dalszej a czas oczekiwania od 7 dni w gorę. Zdecydowałem sie na naprawę tj wymianę diody i na razie wszystko ok. Dioda kosztuje 16 zł. Zespół prostowniczy...
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki to można cały regulator napięcia. Należy sprawdzić...
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
Drodzy koledzy. Wydaje się że o tych alternatorach i obwodach ładowania napisano już wszystko. Otóż nie. Jest jeszcze jeden mały szczegół, który u mnie (też posiadam astrę z isuzu) okazał się być kluczowy. Nikt o tym jeszcze nie pisał, co dla mnie jest zaskakujące. Objawy miałem podobne jak kolega Ginat:altek wzbudzał się po osiągnięciu około 3000 obr...
Witam,potrzebuje tych informacji bo męczę się z takim alternatorem w którym były popalone diody wymieniłem je i nic ,chciałem sprawdzić regulator ale nie wiem jak(nawet założyłem temat z zapytaniem jak sprawdzić ten regulator,ale nie dostałem żadnej konkretnej odpowiedzi)więc kupiłem nowy ,poskładałem i ładowanie było ale bardzo wysokie 14-18v,a potem...
Alternator Hitachi, po zapaleniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcia mierzone na akumulatorze na biegu jałowym: 1. Podczas pracy świec żarowych 10,5 V 2. Po wyłączeniu świec 13,7 V 3. Po włączeniu świateł 12,5 V Po zwiększeniu obrotów silnika do ok. 2000/min: 1. 11,5 V 2. 14 V 3.13,5 V Po zdemontowaniu alternatora znalazłem jedno niepewne połączenie...
polecam eltek ze Słupska w Polstarterze jak mi padł hitachi 100A to powiedzieli ze tylko oni mi moga pomóc. Sa nawet tak mili ze regulator wraz z diodami i szczotkotrzymaczem wymontowali mi w sobote po południu z dobrego alternatora z półki a ten mój, który miał przyjsc ok srody wmontowali na jego miejsce - bo zalezało mi na czasie Miesiąc temu robiłem...
witam wszystkich, po 2 latach problem powrócił z tym jednak, że wychwyciłem go na samym poczatku. Po wymienie 2 lata temu mostka z regulatorem i szczotkotrzymaczem wszystko było ok. Juz wiosną zauważyłem, że znów zaczynają przygasać swiatła. Latem było ok ale teraz znów światła mrugaja delikatnie na wolnych obrotach (te w kabinie - deska i wyświetlacz...
Po pierwsze : poczytaj o tym alternatorze na elektrodzie - można by doktorat napisać. Po drugie : zawsze z diodami wymienia się w nich regulatory. Po trzecie : możesz popatrzyć co do zaoferowania ma np. dacpol (nie jestem związany z tą firmą ale pomogli nie raz) tyle że cena tak złożonego mostka przekroczy napewno cene nowej podróby.
w najlepszym przypadku diody i regulator
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie w okrągłym złączu R-przez opornik 16Ω...
Tak 100A bo klima i hitachi bo 8 diod. Ogólnie kaszanaka z tymi diodami.
8 diod, nissan terrano.
W tej chwili nie pamiętam numerów, robi to Transpo albo Mobiletron, obie blachy radiatora to ocynowana mieć, diody wciskane a nie ten szmelc zalany miękkim silikonem. Ogólnie alternator w tym typie silnika śmigał by długo, ale trzeba zneutralizować funkcję dogrzewania komory sprężania świecami żarowymi do czasu uzyskania przez silnik odpowiedniej temperatury....
Rozebrałem i okazuje się, że dwie diody mają zwarcie. Jako zamiennik prostownika w tym alternatorze podany jest ARC2020, tylko że z tego co widzę, to on jest ośmio diodowy, a ten mój jest sześcio diodowy (z tego co widzę gabaryt jest ten sam, w moim są po prostu wolne miejsca na diody). Czy mogę kupić ten ośmiodiodowy i zostawić po prostu jedną parę...
Jeżeli chodzi o stronę praktyczną to trochę widziałem tych diód, bo często regeneruje takie mostki prostownicze (bosch stosuje diody wciskane , które pasuje do starszych Valeo jak i Denso; Mitsubishi czy Hitachi trzeba diody wlutowywać, ja to robię palnikiem). Interesuje mnie jak te diody zachowują się przy większych prądach np. 30A, 50A. Chodziło mi...
witam miałem podobny przypadek, astra II z silnikiem diesla 1.7. Mianowicie zapaliła się kontrolka od ładowania akumulatora i wspomaganie przestało działać. Jest tam wspomaganie hydrauliczno-elektryczne, po wyjęciu alternatora sprawdziłem go i okazało się że diody prostownicze padły( alternator hitachi) po szybkiej regeneracji alternatora w Kleszczelach(...
alternator od Nissana Sunny firmy Hitachi, pekły 3 diody , niestety całego mostka nie mozna zdobyć ale juz kiedys był naprawiany i wtedy były wymieniane same diody .Więc teraz mam pytanie jakie diody by mozna było wstawić zeby to działało ?
miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli...
Jak w tym nissanie jest alt lucasa ( nissan składany w anglii) to można wymienić pojedyncze diody ( diody 3\8 cala) , ale trzeba wymieniać wszystkie, a przy cenie mostka około 40 zł nie wiem komu by sie chciało z tym babrać. Jezeli alt hitachi, to jedyną metodą naprawy mostka jest takie coś: tyle w temacie
Witam, od jakiegos czasu zaobsrewowalem cos dziwnego z napieciem w astrze, po zapaleniu jest 14V na akumulatorze i tak stoi jak pracuje na wolnych obrotach (900-1000obr), ale jak dodam gazu do 3000obr to wzrasta do 16-17V, a jak dam na maksa do 5500obr to jest 18V. Wczesniej tak nie bylo. Dodam ze jak lekko przygazowuje przy ruszaniu to swiatla troszeczke...
PRZEPRASZAM MAM SYSTEM W JEZYKU ANGIELSKIM PROSZE O WYROZUMIALOC ,ALE CHCE POMOC JESLI ALTERNATOR JEST HITACHI I MA 4 PRZEWODY TO WINA SA DIODY ALBO MASA NA MOSTKU ALTERNATORA PO WYLANCZENIU DOGRZEWANIA (SYGNAL TEZ LECI Z ALTERNATORA)POWINIEN SIE POJAWIC OBROTOMIERZ TAK JAK NAPISAL PRZEMO 21
Jacek 79 to diesel i altern mase napewno ma Skoro elektryk wymienil regulator no to zostaje uzwojenie albo diody To jest alter HITACHI i na ogol to wlasnie uzwojenie leci a przy okazji mostek diodowy Ale w tym wypadku dopuki alternator nie jest wyciagniety to mozna gdybac Pozdrawiam
Witam, Po przeczytaniu tych postów sądzę że problem leży w szczotkach alternatora. Są pewnie krótkie, wytarte, do wymiany. Jeśli szczotki nie będą łączyć to kontrolka nie będzie świecić bo prąd z kontrolki idzie przez te właśnie szczotki. Wspomniana dioda pewnie była zamontowana po to by zwiększyć napięcie ładowania o ok, 0,6-0,7 V np na zimę. Pozdrawiam....
Panowie, przypomnę tylko chyba najczęściej się kiedyś palące alternatory Hitachi w dieslach Opla - często okazywało się, że do odzysku nadaje się tylko obudowa, bo reszta stopiona i zwęglona Akurat mierzyłem ten przypadek i 1 na jałowych ludzie włączają pobór ok 70A . 2 Znajduje się blisko turbiny. 3. Jest duży gabarytowo i oddaje duży % mocy na jałowych...
miałem takie radyjko zamontowane w astrze2 ale niestety po awarii alternatora zadymiło. Po naprawie radia i alternatora (wymiana diody) i włozeniu radia znów dym. Radio to gra ale niestety nie daje się wyłączyć - podswietlenie wyswietlacza dziąła dalej, a po chwili dalej gra jak gdyby nigdy nic. Jedynym wyjściem jest wyjęcie kluczyka ze stacyjki albo...
Alternator hitachi to najgorszy alternator jaki znam.pada w nim wszystko uzwijenia diody regulator.trzeba uważać przy zakupie części czy są właśnie do tego modelu.Bardzo często sprzedają do alternatora 50A a w Astrze jest 70A i to njczęściej jest przyczyna wszystkich awarji.Poza tym woda bardzo psuje te alternatory Trzeba robić osłonki i to pomaga.
Opelek jest z silnikiem Y17DT i z klimatyzacja oraz z alternatorem HITACHI 100A. Masa byla sprawdzana, dolaczono rowniez drugi rownolegle przewod do kabla masowego. Przed awaria i teraz na pulpicie po zaplonie zapala sie zolty symbol auta z kluczem i dopiero po paru minutach gasnie. Obecny stan - rowniez uszkodzeniu ulegl nowy alternator. Brak ladowania...
mam pytanie.wpadłem w kałużę i padł mi alternator.Kontrolka od ładowania gaśnie po odpaleniu autka,ale nie ładuje.Rozkręciłem go (hitachi) i odrazu było widać że padły 3 diody prostownicze 30A. Te 25A są dobre.Oporność na wirniku jest ok.30 ochm.Na uzwojeniach stojana ok.25 ochm.Czy to są prawidłowe wartości oporów?Alternator 70A.Pozdrawiam.
Witam,wymieniam nieraz te diody w tych alternatorach hitachi ,regulatory rzadziej podają ,jak nie ma obrotomierza z alternatora ,to ja wyprowadzam dwa przewody na zewnątrz i podłączam regulator od malucha , zielony przewód w miejsce 'F', żółty w miejsce 'L' .Robię to ze względu , że nie ma na miejscu w sklepie , na zamówienie , a czasami trzeba szybko...
Witam, mój Opel Astra G 1.7 DTi 75km Isuzu 2001 r., przebieg 250 tys. Alternator HITACHI LR1100-502G 100A U mnie podobna sytuacja, ale z drugim alternatorem. Pierwszy oryginalny Hitachi dostał zwarcia na diodach i puszczał napięcie na układ. Objawy: po przekręceniu stacyjki startuje pompa wspomagania i świeci się pomarańczowa kontrolka układu chłodzenia....
to pozostaje alternator. No oczywiście, że tak. Na start mostek, pewnie któraś dioda kaput. Są dwa typy mostków, z 6 i 8 diodami, zależy który stojan. To skichane Hitachi tam jest....
Oj panowie nie macie racji.Ten alternator jest bardzo drogi w naprawie nie jestem na bieżąco ale ceny do Hitachi zawsze w serwisie były zwariowane np. regulator 570zł diody 420zł a było to 3 lata temu.Problem polegał na tym że nie było zamienników i przerobić też był kłopot.
W tych alternatorach Hitachi padały w 90% diody prostownicze, a wspomagania nie ma ponieważ najprawdopodobniej jest tam pompa elektro-hydrauliczna i jak nie ma ładowania to nie ma wspomagania.
wyjąłem alternator wczoraj w niecałą godzinę, lecz nikt nie mógł mi sprawdzić czy to diody czy układ padł.Alternator to hitachi. Dzisiaj rano pojechałem do Kleszczel, jest tam firma M&J Company, zajmują się regeneracją alternatorów i rozruszników, wsadzili nowe łożyska wypiaskowali alternator, wymienili diody u układ, ogólnie alternator jak nówka, skasowali...
alternator HITACHI ? jesli tak to wymieniasz cały regulator z szczotkami i diodami i masz świety spokój .Co sie dzieje z kontrolką od ładowania?