to dlaczego sie grzeje tak silnik ? i co niedobrze zrobiłem
Program Mieszany 60°C to maksymalny wsad max. 2,5 kg. Odpowiedz sobie teraz na pytanie - dlaczego grzeje się silnik?
ale dlaczego grzeje się silnik . Słabość ..rozumiem ale grzanie ...powód ??
Witam Kupiłem używaną bieżnię Kettler Olympic(która była podobno tylko kilka razy używana) dziś pierwszy raz biegałem na niej i po około 15 minutach zaczeło śmierdzieć wyłączyłem i stwierdzłlem ,że śmierdzi z pod obudowy silnika. Odkręciłem i stwierdziłem ,że strasznie grzeje się silnik.Czy to oznacza że silnik jest spalony? Luzów żadnych nie stwierdziłem...
OK, w takim razie napiszę swoje przemyślenia... ;) Zrozumiałem dlaczego i jak działa moje serwo po zmianach w kodzie, które przyniosły niespodziewane i dobre efekty. Od czego by tu zacząć... Może od tego, że wypełnienia PWM od 0 do 60% były bezużyteczne przy sterowaniu gdyż silnik po prostu nie reagował na przyłożone napięcie. Dopiero powyżej wypełnienia...
Witam Mam wielki problem z podnośnikiem NUSSBAUM 2.30SL -śrubowym. Mianowicie zaczęło się, że dość często po podnoszeniu i opuszczaniu wyłącza się elektronika i nic nie działa. Wydedukowałem że jest to wina silników grzejących się. Na początku myślałem że mają duże obciążenie, ale postanowiłem zdjąć pasy przekładni. I pracujące na jałowym biegu też...
Obserwuje już któryś temat z problemem sterowania silników krokowych i dziwi mnie dlaczego osoby wymontowujące takie silniki najczęściej z drukarek, stacji dyskietek lub CD nie stosują driverów z tych właśnie urządzeń. Może akurat nie we wszystkich wypadkach da się je zastosować bo czasami są to układy scalone z innymi funkcjami danego urządzenia i...
Nie kolego zasilanie i sterowanie na sztywno to znaczy stycznik termik jeżeli jest poziom odpowiedni to można włączyć. Mieszadło miesza ciecz. Co ciekawe jest to drugi napęd i to samo nigdy takiego przypadku nie miałem i nie wiem dlaczego tak się grzeje. A może grubszy przewód co Ty na to ( jaki 4mm2).
Witam Mam opalarkę black&decker BD1602 1600W. W trakcie pracy ( wyłączyłem na chwilę i ponownie włączyłem) przestał chodzić silnik ale grzałka grzeje. Po rozebraniu sprawdziłem miernikiem druciki od grzałki i stanowią opór, silniczek ma w środku chyba mały kondensator, po sprawdzeniu silnika omomierzem wartość na mierniku powoli spada. Są dwie diody,...
Zależy od auta. Obok Citroena miałem okazję stać tylko, także nie wiem, podałem swoje przykłady. Przekłamania mogą być poprzez uszkodzony czujnik, albo nie wiem... A co do wentylatora to zależy jak producent przewidział. Toyota avensis 2.0D przy prędkości ponad 200km/h miał temperaturę wody około 75/80 stopni, nie wiem dlaczego.
Witam...Opel Astra J ( 4 ), 2013rok, SPORTS TOURER(combi)... po odpaleniu samoczynnie grzeję szybę tylną + lusterka boczne. Ogrzewanie załącza się bez informacji załączenia diody przy przycisku ogrzewania, i działa przy każdym odpaleniu przez kilka minut.W menu komputera jest opcja automatycznie odszranianie szyby lecz opcja jest wyłączona. Zresztą...
dlaczego uważasz, że ten silnik jest uszkodzony? Po załączeniu silnik pracuje cicho, bez żadnych nadmiernych wibracji ani się nie grzeje. Test pod obciążeniem wykonałem przez przykręcenie do wału silnika kwadratowej deski, którą toczyłem dociskając mocno dłutko. Skok prądu był nieznaczny, a obroty utrzymywały się na stałym poziomie. Po wyłączeniu wał...
Witajcie Silnik pracuje w kabinie lakierniczej - wypycha powietrze, moc 5,5kW 600/690V trójkąt. 1440 rpm Silnik obciążony wentylatorem przez paski (2 szt.) Wał silnika koło małe, dmuchawa koło większe. Zabezpieczenie termiczne zamontowane za stycznikiem on/off 3-12A Od kilku dni zaczęło rozłączać. . Pomiar prądu jednej fazy wynosi 14,5A~ i tak samo...
Ok w teorii rozumie brak ciagu =mniejsze obciążenie silnika . Wiec dlaczego czytajac o przyczynach grzania odkurzacza po pierwsze sa szczotki i uszkodzenia silnika po drugie brak ciągu czyli zatkanie rury, przepełnienie worka itp. Nie jest tak ze mniejsze obciążenie silnika to wyższe obroty i wieksze tarcie? Czyli mimo mniejszego obciażenia silnik sie...
Tam, gdzie się grzeje, jest sterownik silników. odkręć PCB i zobacz, czy nie jest spalony. Jeśli jest - prawdopodobnie zobaczysz to gołym okiem.
Witam. Zaczynam dopiero zabawe z krokowcami, poświęciłem już temu bardzo dużo czasu, i próbuję cały dzień go odpalić. Jest to silnik unipolarny, ze starej drukarki, jak na rysunku. EM-188. Steruję Atmegą8, poprzez driver ULN2803. Na ten układ podawałem sygnały wg kodu: " ... unsigned char Numbers[4] = {0b00000010, 0b00000100,0b00001000, 0b00010000};...
Wiem że według tabliczki jest OK, ale one i przy tym prądzie się dość grzeją ( ręki długo bym nie potrzymał ) i to mnie też zastanawia, dlaczego się tak grzeją ? Oba silniki pracują w centrali wentylacyjnej I teraz moje kolejne pytanie czy jeśli silnik taki jest niedostatecznie obciążony to może to powodować wzrost jego temperatury? Owego czasu wywaliło...
Witam Mój Isotwin grzał c.o zamiast/razem c.w.u. Rozebrałem zawór trójdrogowy, przeczyściłem, nasmarowałem smarem silikonowym i poskładałem do kupy. Jak już miałem rozebrany piec, postanowiłem też odkamienić wymiennik c.w.u - zalałem go wodą z kwaskiem cytrynowym i całość gotowałem w garnku żeby proces przyspieszyć. Kwasek dał radę, kamienia nie widać,...
Witam. Mam pytanie. Podłączyłem kasetę według schematu (zdjęcie) do wyciągarki linowej z podwójnym kondensatorem. Przyciski góra /dół działają poprawnie natomiast silnik bez obciążenia przy kilkakrotnym wciąganiu/opuszczaniu bardzo się grzeje. Według mnie nie powinno tak szybko łapać temperaturę. Jest to silnik firmy KINZO 1600W z dwoma kondensatorami...
witam nie dziwie sie bogdanko ze ci sie nie powiodło. dalej wydaje mi sie ze polo cie w blad wprowadził. tez poczytalem troche literatury (bo az mi się wierzyc nie chcialo w to co pisze polo) i nigdzie nie znalazlem sterowania silnikiem ze zwarta klatka za pomocą napięcia. takim silnikiem można sterować tylko za pomocą falowników (wtedy nie bedziesz...
Kiblonurek, my też tak podejrzewaślimy, ale skoro przewody są miękkie... Przecież przy pękniętej głowicy albo dziurawej uszczelce dlaczego się grzeje? Dlatego, że pompuje spaliny do układu chłodzenia i gdzieś na górze robi się syfon, przez który płyn goniony pompą nie ma siły się przelewać. Trzeba ostrożnie, bo Arti1234 pojedzie na komputer i mu wmówią...
Co do stojana, tam jest chyba magnes stały? Do Skryn: Jaki ma związek grzałka z silnikiem, jest połączona szeregowo? Jak silnik pracuje podczas grzania? Ad1. Jasne!:D Ad2. Sam zachodzę w głowę, dlaczego filips zastosował regulator silnika na prąd stały... A grzałka, jak walnięta, to silnik wyprawia różne harce... najczęściej, nie odzywa się :wink:...
Witam. Sprawdz dlaczego ten wentylator sie nie uruchamia(czujnik,bezbiecznik,przekaznik... przecierz on tez jest w ukladzie chlodzenia po cos potrzebny!!!Bez niego kazdy silnik bedzie sie przegrzewal!!![/list]
Mam silnik trójfazowy tak na oko ze 3kW, wyczyszczony, wymienione łożyska. Dlaczego w gwieździe chodzi i się nie grzeje (bez obciążenia) a po podłączeniu go w trójkąt grzeje się strasznie?
Prosze o pomoc w wyjasnieniu, dlaczego na schemacie jak ponizej gorne tranzystory (odpowiedzialne za kierunek przeplywu pradu - nie sterowane pwm) grzeja sie mimo uzycia radiatorow.(tzn grzeje sie jeden z nich w zaleznosci od kierunku przeplywu pradu) Kilka slow wyjasnienia. Zasilanie +7,2V. Silnik szczotkowy (klasy 600) przy pelnym obciazeniu i zasilaniu...
Zgadza się koło było zmieniane dlatego że było większe niedużo ale było większe i dlatego zostało wymienione co było w orginale.Czyli silnik był z przed 97? i na tda 1085?. U mnie jest na DMPA i czy to znaczylo by że jednak silnik nie podejdzie?Wsumie wtyk jest ten sam i silnik pracuje dobrze tylko to grzanie.Czyli konkretnie silnik z dużą szajbą nie...
Czyli z silnika o mocy 0,75 kW zrobiłeś silnik co najwyżej 0,25 kW. Już wiesz dlaczego się grzeje ?
jesli sprawdziłeś że świeca grzeje i silnik dmuchawy jest w porządku , to albo świruje czujnik płomienia albo co bardziej prawdopodobne komora spalania jest zatkana albo jej drożność pozostawia wiele do życzenia ,sprawdz ją bo wydatek paliwa jest w normie wg specyfikacji 6 - 8,5 cm3 / 90s. powodzenia!
Zastosuje przekładnie zębatą lub bezpośrednio połączę silnik ze śrubą. Na razie mam wykonaną elektronikę na Atmega 8 z BUZ11. Sterowanie PWM, ograniczenie prądu w postoju i męczę się troszkę nad układem zapobiegającym gubieniu kroków, ale raczej popróbuje z kółkiem od myszki komputerowej. Silniczki zdobyłem firmy GAMMA model ML330/200K IP20 1,8` na...
Witam proszę o pomoc w postawieniu diagnozy dotyczącej silnika trójfazowego dwubiegowego TYPU-8Kf 100 L -4A-H6 o mocy 2,2kW (mogą wystąpić nieścisłości bardzo nieczytelna tabliczka znamionowa) silnik ma również dołączony trójfazowy hamulec typ nie do odczytania. Silnik, ten jest częścią używanej maszyny która została przywieziona z innej firmy w której...
No dobrze, ale dlaczego przestają grzać, jak dodam gazu??
A niby dlaczego w trójkąt? Jaka jest moc silnika bo kondensator się dobiera do mocy. Powinno buć około 80u an każdy kilowat mocy (nie jestem jednak pewny czy nie powinno być 0,8 coś mi świta ale nie jestem pewny). Poza tym co będzie napędzał silnik bo to też wpływa na zmianę kondensatora. Poza tym silnik straci na mocy i może się grzać.
Większość postów dotyczy klientów których ktoś chciał naciągnąć. Brakuje opisów "zza drugiej strony barykady" czyli przykładów klientów którym nikt nie dogodzi, wiedzą lepiej lub z założenia kombinują jak tu mieć taniej / za darmo, nie szczędząc środków. To dopiero może być ciekawe :). Tak jak zauważył Kolega Carrot , większość ludzi zarabia uczciwie...
No tak ale ta nalepka to chwyt marketingowy przecierz silniki sa dokładnie takie same..... Dlaczego sądzisz po obudowie? Mierzyłeś prąd bez obciążenia twojego silnika i kolegi? To nie są te same silniki. Ten 500W jest silniejszy kosztem czasu pracy. Wracając do przełożeń to kup z allegro używaną zębatkę Shimano z trybem 34z i będzie trochę lepiej a...
Problem jest taki ze wcześniej przed wystąpieniem usterki świece rozłączały się z chwilą zgaśnięcia lampki grzania po około 10 sekundach. A od jakiegoś czasu lampka grzania gaśnie a świece dalej grzeją i to nawet ponad 1 minutę. I tu jest problem co się stało ze się zwiększył czas grzania. Sterownik i przekaźnik świec wymieniłem na nowy i dalej to samo....
jestem posiadaczem alfy 166 3.0 V6 wersja pozmianowa. W zeszłym roku wymienialem silnik poniewaz w starym urwał sie korbowód i zapił wodą i olejem - powstała kicha. Silnik wymienilem na inny uzywany. Przez dwa miesiace bylo ok a tu nagle zaczeły sie problemy. 1. zaczeła wariowac wskazowka od temp. skakala od 90 do 130 stopni w czasie jazdy (podłączyłem...
Witam Z opisu wynika że uszkodzony jest kondensator. Mam trochę inny problem, mam silnik 230v 2850obr/min, ma chyba 550w. Po ok 10 min nagrzewa się dość mocno, jest przy nim kondensator 50uF/450v, jak myślicie dlaczego się grzeje? Nie podajesz typu silnika i oczekujesz konkretnej odpowiedzi. Silnik znajduję się przed Tobą, a chcący udzielić Ci odpowiedzi...
Dlaczego stawiasz od razu na silnik? Może pompka nie podaje paliwa, napisz jak zachowuje się ogrzewanie? Dodano po 2 Dlaczego stawiasz na wentylator? Może wina leży po stronie świecy lub pompki?
Witam Mam pytanie Stworzyłem schemat układu sterowania PWM na NE555 a jako driver wykorzystałem TC429 a stopień mocy wykonany z IRF1405. Układ ma pracować na 12v i prądzie sięgającym 40a jes to silnik z magnesami stałymi. Przyjąłem częstotliwość generatora około 20kHz. A polem pojawił się w nadmiernym grzaniu się układu TC429 i jego uszkodzeniu. Zagadka...
Wszystko ogólnie fajnie, schludnie wykonane i działa, co najważniejsze. Jednakże w sumie to nie te czasy. Podłączasz to pod LPT, którego nie ma już nawet w komputerach stacjonarnych. Ponadto dlaczego tranzystory bipolarne do silników? Powinny tam być MOSFETy, mają niskie Rdson i nie grzały by się tak jak bipolary. W sumie to typowy projekt DIY - nie...
Silnik grzeje się w trakcie normalnej pracy? Jeśli nie, tzn. przyrost temperatury jest nie większy niż podany na tabliczce znamionowej, to silnik jest sprawny. I tyle. Dodano po 58 NO tak sory nie dopatrzenie oczywiscie najlepszy bedzie pomiar prądu choć rezystancji też moze byc pomocne W czym może być pomocne? Widziałeś taki silnik na oczy? Mierzyłeś...
Chłodnica została założona nowa jakiś rok temu nie wiem jak sprawdzić pompę,ale wydaje mi się że to znowu termostat ponieważ dolny wąż chłodnicy nie jest gorący tylko ciepły,pytanie dlaczego termostat i to już czwarty zacina się
Jak ktoś nie wie gdzie MOSFET ma wejście (Ugs) to później są takie efekty że się grzeje i nie wiadomo dlaczego, tranzystor n kanałowy wymaga napięcia na bramce wyższego o 7-10V od napięcia na źródle, żeby został w pełni włączony. U ciebie tranzystory high-side mają o tyle za mało. A jeśli się grzeją bez silnika to albo dostają błędne sterowanie, albo...
Parametry wskazań tak szybko się zmieniają,że trudno zanotować A dlaczego taka regulacja idzie , przecież bezwładnośc układu jest ogromna. Co zadaje częśtotliwość? Jest możliwość pracy na jednej zadanej częstotliwości? Jaka jest częstotliwość kluczowania i w końcu jaki to falownik? Skoro uzwojenia się grzeją to musi być zbyt duża wartość prądu. Oczywiście...
witam kolego doszedłem do wniosku że chyba imo blokuje musze odczytać kod błedu zastanawia mnie jedno dlaczego niby blokuje ? (kontrolka od imo szybko miga) po przykreceniu kluczykiem , silnik komputer stacyjka czytnik imo z jednego zestawu a tutaj klops rozrusznik nie kreci nie grzeją sie nawet świece żarowe dup.... po całości Dodano po 2 rocznik silnika...
Jeśli układ jest odpowietrzony jak należy (?) a przyczyną grzania się silnika była pompa wody to dlaczego po jej wymianie miałby być temu winny termostat? A jak z włączeniem wentylatora, bo napisałeś że temperatura dochodzi do 110 stopni ale to wtedy ty wylaczasz auto czy włącza się wentylator? Co do termostatu to w skrajnych przypadkach odpowiada on...
(at)retrofood Mogę prosić o rozjaśnienie dlaczego? Dodano po 1 Jaki jest wpływ uzwojenia stojana, do grzejącego sie wirnika ?
Hmmm może i ktoś coś grzebał - ale co robił? Chciałbym się dowiedzieć dla własnej wiadomości i dla potomnych rozwikłać tę zagadkę. Poza tą przypadłością nie stwierdziłem innych odstępstw od normy. Samochód wydaje mi się nie ma innych odchyleń od normy - normalnie uruchamia się, trzyma równe obroty na biegu jałowym, oleju nie bierze, spalanie ma bardzo...
Lepiej zasłoń chłodnicę jak potrzebujesz rozwiązania na już. Takimi patentami możesz wywalić UPG . dlaczego takim czymś mogę uwalić uszczelkę pod głowicą? temperatury są nadal poniżej normy ale znacznie lepiej grzeje . Silnik się nie przegrzewa. cisniennie też jest ok bo to termostat jest otwarty powyżej 80*c
Rozgryzłem to, popatrzyłem jeszcze raz na ten schemat i tym rezystorem było oznaczone uzwojenie stojana(wzbudzenia). Ale wrócę od początku. Sprawdzając regulator żarówką, nic się nie działo, po zmostkowaniu blaszek i tak jakby załączeniu regulatora żarówka zaczeła świecić, ale świeciła maksymalnym strumieniem świetlnym, nie reagowała na zmianę położenia...
Sierpień nie ma temperatur poniżej zera st, to dlaczego interesujesz się świecami? temperaturę silnika sprawdza się testerem diagnostycznym, tak samo steruje się załączeniem świec i kontrolki świec. 1.9 tdi 110KM nie włącza trybu awaryjnego z powodu uszkodzenia świec.
Co do akumulatora to ma on dopiero 2 lata rozrusznik też dobrze kręci. Chodzi o to że on na ciepłym kręci naprawdę dobrze tylko nie może "załapać". Nieraz muszę kręcić 5-10 sekund zeby zapalił. Dodano po 4 To dlaczego na zimnym silniku odpala po jednym przykręceniu wału??? Gdyby byłby wadliwy akumulator to tymbardziej by nie odpalił. Rozrusznik kręci...
Witajcie, odkopuję temat. Nie wszystko co było wyjaśnione się zgadza i nie wszystko jest wyjaśnione :D Kupiłem maszynę do szycia, była zrobiona na 230v, z kondensatorem 22uF 400-450V i wszystko działało bez zarzutu i silnik nie grzał się. Silnik połączony był w trójkąt i tak został, nie zmieniałem. Wiedziałem, że będę przestawiać maszynę kilka razy...
bolo28 napisał: To proszę wytłumaczyć dlaczego uzwojenie w tym silniku nie może pracować ciągle z kondensatorem pracy? Bo ma to uzwojenie zupelnie inaczej rozlozone w stojanie wzgledem uzwojenia pracy. Ma tak rozłożone uzwojenia jak w każdym silniku jednofazowym na 1450 obr/min. a nie zupełnie inaczej. Podłączyłem więc jako kondensator rozruchowy 200...
Prawdopodobnie Q1. Opózniacz pneumatyczny zamontowany na styczniku 1K1 Q1 to styk pomocniczy do włącznika głównego - pozwala na dołączenie "napięcia hamującego" jeżeli styczniki pracy 1K1 i 1K2 są rozłączone. "Opóźniacz" na styczniku 1K1 musiałby mieć ciekawe działanie: w trakcie pracy stycznika 1K1 - styki 21-22 odłączone (praca silnika, brak hamowania)...
Witam Falownik ACS 355 Błąd F0034. Falownik nie chce uruchomić silnika testowego. Oryginalny 17KW gdy był podpięty falownik wskazywał błąd F0004. Założono inny falownik sprawdzono instalację i silnik, było ok i na nowym falowniku działa. Silnik testowy 1,1KW, wywala ten błąd. Po usunięciu błędu (przyciskiem na panelu -RESET), błąd powraca. Czy to wina...
Zastanawiam się czy prąd podawany przez sterownik - 21A - nie jest zbyt duży. Bezpiecznik jest 20A, silnik podobno pobiera 13A. Może to jest problem ? Proponuję przypomnieć sobie fizykę -> Elektryczność -> obliczanie mocy. OK, rozumiem. W swojej nieostrożności przelałem na klawiaturę jakiś tam tok myślenia, który był błędny. Odbiornik pobierze taki...
Schemat nie jest odkrywczy: Próbowałem z TLP-250 i TLV-3120. Na wejściu drivera sygnał prostokątny z generatora... robiw Dodano po 2 Przy podanych parametrach ten tranzystor ma dość dużą moc strat dynamicznych, może się przegrzewać. Nie przegrzewał się. Chyba "załatwiało" go przepięcie, choć symulacja w LTSpice wyglądała dobrze, sygnał z oscyloskopu...
Wczoraj wieczorem po grzebałem. W miejscu gzie do przekaźnika świec powinna dochodzić masa aby świece zaczęły grzać pojawia się napięcie. Po odłączeniu czujnika na czas grzania świec napięcie zanika. Po nagrzaniu pojawia się z powrotem Powiedz lepiej dlaczego szukasz grzania świeć, czy przypadkiem już nie zapala źle Wtedy będziemy mogli ci pomóc z...
Może ktoś wie dlaczego grzeje się plus pod maską w Audi A6 C6. Grzeje się tylko na włączonym silniku, na zgaszonym jest zimny. Klemy przy akumulatorze są zimne. Ostatnio był wymieniany akumulator, ale nie wiem czy wcześniej też się grzał. Zauważyłam to dopiero teraz.
Skąd wiesz, że jest smarowanie silnika, kiedy nie znasz ciśnienia oleju? Dlaczego nie masz czujnika temperatury silnika? Jaka temperatura panuje na układzie chodzącym? Pompa płynu chłodzącego jest sprawna? Pasek klinowy odpowiednio napięty? Kąt wtrysku prawidłowy?
Witam wszystkich zainteresowanych przypadkiem jaki mnie spotkał. Otóż w moim samochodzie jakim jest VW Golf MK2 z 89 roku z silnikiem 1.6 benz. [(PN) Oznaczenie silnika] wystąpił problem z niegrzaniem silnika. Dlaczego ciekawy? Ponieważ w samochodzie wymieniłem - termostat, - rozrząd z pompą wody, - czujniki temperatury, - nowy płyn chłodniczy i dalej...
Czy jesteś pewien, iż wszystkie świece żarowe masz sprawne i czy do każdej dochodzi napięcie oraz czy świece są dedykowane do Twego silnika. Auto jest już letnie, więc może trzeba sprawdzić kondycję silnika np. ciśnienie w cylindrach, stan pompy wtryskowej. Informacyjnie podam, iż w przeszłości miałem diesla Opla Kadeta, że starym typem silnika. Podczas...
Ku budowie tego silnika zainspirował mnie film profesora czy doktora? petera lindemann sekrety elektrycznych motorów, chce spróbować mimo wszystko. Mialem budowac magnetyczny tłok z cewką jako aktuator na wzór arta portera z technologi magnetycznej neutralizacji lecz wole cos bez neodymów, tansze i nie trzeba wymianiac ich okresowo. Korea wyprodukowala...
Witam to bodajże mój pierwszy post także miło mi. Kupiłem robota z nowym silnikiem szczotki głównej kupionym z Chin, który wygląda identycznie jak stary. Nowy silnik za szybko się kręci i przez to powoduje duże obciążenie dlatego robot się wyłącza ale nie znam przyczyny dlaczego kręci się tak szybko. Po odpięciu silnika robot działa bez problemu. Wszędzie...
Witam, W kompresorze bezolejowym mam silnik jednofazowy z kondensatorem, moc silnika 550W. Próbuję przystosować kompresor do pracy ciągłej z niskim ciśnieniem. Problem polega ne tym że silnik bardzo grzeje się już po 15 minutach pracy bez obciążenia (wyjście z kompresora odłączone od butli, aby zminimalizować opory przepływu). Testuję już drugi tego...
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
Do tak małych prądów zastosuj gotową kość typu L29x. Częstotliwość - najlepiej wybadać swój konkretny silnik. Jak masz taką możliwość to napędź go z ge. z duty 50%, przemieć od np. 50Hz do 1kHz i np. ręką hamuj ośkę. Sam zobaczysz, że im wyższa tym silnik słabszy. Jaka najniższa ? Im niższa tym lepiej a za granicę weź np. od której silnik wyczuwalnie...
Dodano po 5 Wybór napięcia do ebajka Jeżeli konstrukcja ma być tania, a zarazem wszystkie podzespoły łatwo dostępne warto wybrać napięcia z podanych poniżej: 36V (10S) 48V (13S) 60V (16S) 72V (20S) Mamy również możliwość doboru napięć mniej standardowych: 14S (44,4V) współpracują z nim sterowniki na 48V, aczkolwiek trudniej o BMS (wyższa cena) i droższe...
Witam zacznę od tego, że jest to silnik do repilki asg. Problem wygląda następująco: Posiadam silnik High Torque do 40000 obrotów na minutę, po podpięciu go do repilki grzeje się, po podpięciu na krótko silnik-kabel-bateria nadal się grzeje. Jeżeli chodzi o kwestie baterii testowałem na 11.1V/20C i na 14.8V/25C. Jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem?
Jeżeli tak jak niektórzy twierdzą silnik ma przebicie to dlaczego po zamianie fazy i zera pracuje z tą tylko różnicą że się grzeje. Przecież taka zamiana nie miałaby wpływu na pracę silnika. Sprawdzę te kondensatory bo prawdopodobnie kondensator rozruchowy będzie miał przebicie. Gdy nie był zamocowany na korpusie silnika wszystko było dobrze.
Znalazłem od telewizora 100uF i kusiło mnie żeby podłączyć ale na którymś z kolei wyczytałem że to elektrolity więc odpuściłem. Nie wiem dlaczego ktoś je polecał na elce jako silnikowe. Czyżby taki narozrabiał w twoim przypadku? Znalazłem też rozruchowe 4uF. I tu już pokusa była wielka- połączyłem dwa równolegle i silnik ledwo ale ruszył. Przeczytałem...
Jeszcze tak myślę żeby go od razu podłączyć w trójkąt przez zwykły łącznik typu włącz-wyłącz i spróbować go odpalić na luzie i zobaczę czy w ogóle ruszy i jak będzie pracował. Dlaczego pytałem o napięcie wybite na tabliczce, a no dlatego, bo w sieci 3x400 V (dawna 3x380 v) w układzie gwiazda/trójkąt mogą pracować silniki z podanym napięciem na tabliczce...
Uszkodzony był moduł regulacji. Po naprawie wydaje mi się, że działa prawidłowo, gdyż napięcie na transduktorze reguluje w granicach 5-30V. Ale nie ma regulacji prądu spawania. Bardzo grzeje się bocznik nawet przy pracy jałowej. Wcześniej uszkodzony był silnik wentylatora i właściciel demontował go w celu przewinięcia i sam zamontował. Połączenia wydają...
witam Nie jestem za bardzo oblatany w silnikach krokowych a zostalem zmuszony do zastosowania takiego silnika i drecza mnie pewne sprawy zwiazane z tym tematem. Mam silnik typ KH56KM2U004B firmy JAPAN SERVO Prąd 2,1 A Napięcie 1,6 V DC 1,8/step połączenie 6 przewodowe Zmontowalem sterownik z zestawu AVT1314, do tego mam zasilacz 12V o wydajnosci pradowej...
Witam Należy sprawdzić przy zamkniętych drzwiach mikrofali ciągłość gałęzi oznaczonych na zielono i niebiesko - od wtyczki sieciowej do transformatora WN i jednego z konektorów przekaźnika Micro i Grill . Napięcie należy mierzyć przy zamkniętych drzwiach woltomierzem 1 w oznaczonych punktach - powinno ono występować na jednym z konektorów przekaźnika...
Najprawdopodobniej pompa uległa spaleniu, możliwe że np same łożyska ciężko chodzą ale w 99% przypadkach przy pompach spaleniu ulega silnik, sam silnik można naprawić, przezwojenie nie jest takie strasznie drogie ale mało który serwis uszczelni ci pompę a już prawie żaden nie da gwarancji na wodoszczelność pompy. Co to za pompa? Wirnik kręci się lekko...
No i niestety - problem wydawałoby się, że został rozwiązany, jednak jest inaczej. Kilka dni temu wymieniłem czujnik temperatury na nowy (temperatura załączenia 87°C, natomiast wyłączenia 80°C) i silnik dalej się grzeje... Co prawda trochę mniej (termowentylator załącza się przy tempetaturze silnika około 93-94°C), ale jednak... Nie mam już pojęcia...
Panowie dlaczego chcecie poprawiac fabryke jak nie trzeba. Sprawdz wyprzedzenie zapłonu na pompie wtryskowej - czesta usterka tego silnika- wyprzedzisz zaplon i bedzie po problemie - dojscie jest dobre a robota gora 60min na spokojnie.
Witam, A więc nauczyłem się trochę po przerobieniu dużej ilości lektur i wielu testach. Co już opanowałem: - Sterowanie FULL drive - Sterowanie WAVE drive - Sterowanie HALF step drive Obserwacje: - Przy sterowaniu FULL drive pobiera podczas ruchu około 30mA a podczas postoju 400mA - Przy sterowaniu WAVE drive pobiera około 20mA a podczas postoju 200mA...
Podłączenie diody obcina przepuszczanie dolnej kub górnej połowy sinusoidy zależnie od kierunku jej włączenia - stąd napięcie skuteczne zmniejsza się o połowę. Włączenie diody w szereg z samym silnikiem powinno zmniejszyć jego obroty jeśli dioda jest sprawna czyli nie ma przebicia. Kondensator nie ma tu żadnego znaczenia. Sprawdzić diodę czy nie ma...
[b] wiatm. mMam problem z moim Audi A3 1.8t quattro 2001rok. Podczas jazdy wszystko wyglada ok, ale gdy po trasie odstawic auto nie gasząc silnika, zagrzewa sie do max. temperatury, dzieje sie tak podczas staniu w korkach. Glowica wymieniona w styczniu. Zastanawia mnie dlaczego na trasie sie nie grzeje... Jakieś mądre opinie w temacie? Pozdrawiam. JArek
Witam! Odświeżam temat, gdyż ciągle walczę z moim peugeotem i nie dam za wygraną i nie oddam go do warsztatu. Auto grzało się, gdyż wtyczka czujnika temperatury cieczy chłodzącej była wypięta, nawet nie wiem dlaczego. Natomiast jeśli chodzi o falowanie obrotów to zostało zrobione: -silnik krokowy wymiana -sonda lambda wymiana -przepustnica gruntowne...
Rampsa zasilasz standardowo z 12V. jeżleli planujesz grzany stół, t kup zasilacz 12V 25-30A (na allegro znajdziesz zasilacze do led ). ATX nie wyrobi prądowo przy grzanym stole, hotend i silnikach. Pozdr Dlaczego nie wyrobi? Zasilacz SilentiumPC Deus 600W 80+ Obciążalność linii +12V1: 26A Obciążalność linii +12V2: 26A A myślę połączyć wszystkie linie...
Witam ponownie, załączam zdjęcia tabliczki znamionowej oraz zacisków. Zaciski wyczyszczone z zaśniedzeń. Silnik leżał przez kilka lat nieużywany, przedtem nie wiem czy działał, czy był odłożony z powodu awarii. Testy przeprowadzane są na gołym silniku, bez obciążenia. Pomiary przeprowadzane za pomocą multimetru, zwarcie z masą mierzone na przejściu...
Witam Podepnę się pod temat bo też dotyczy grzania silnika Mam silnik 0.55 Kw 3f który napędza pompę kiedy nie ma prądu podpinam do niego agregat 7kva ( oryginał prądnica NSM ) Problem jest taki że silniczek na agregacie wydaje sie być bardziej ciepły niż na pacy w sieci . Napięcia na agregacie mam 385-390 V równo na każdej fazie częstotliwość bez obciążenia...
Uszkodzony moduł, nawet jak mu podasz stałą masę na wejście halla, to powinien po 3 sek się wyłączyć (skacze wtedy iskra), takie zabezpieczenie gdyby silnik zatrzymał się w pozycji gdy czujnik halla "widzi" magnes a zapłon był dłuższy czas włączony Znaczy jest tam jakiś timeout maksymalnego czasu załączenia cewki. W samochodach z klasycznym zapłonem...
co to za wynalazek? plastikowe podszybie, metalowe? z polonezami to jest roznie. ja kiedys mialem poluna to sie swiecily tam rozne rzeczy, polowa nie dzialala. z tym ogrzewaniem tylnej szyby to jak sie swieci to raczej dziala bo lampka sygnalizuje zamkniecie obwodu, a skoro zamkniety to grzeje. a lampka z pedalem to nie jest przypadkiem poziom plynu...
w dużym skrócie: brak fazy powoduje wzrost prądu w pozostałych uzwojeniach, zakłócenie strumienia magnetycznego stojana i wytworzonego w wirniku. w efekcie grzanie się uzwojeń aż do ich zniszczenia. zabezpiecza się przed tym instalując zabezpieczenia silnikowe(termiki) lub(i) czujniki zaniku faz podłączone np.do układu sterowania, sygnalizacji itp.
A ja wymieniałem.Powodem był uszkodzony hydrostat,pralka prała prawie bez wody. Czyli to, że spaliła się grzałka , był uszkodzony hydrostat (bo grzała na sucho, bez wody) i tym sposobem... nie trafiłeś w sedno tematu, a jedynie sugerujesz się swoim doświadczeniem z tą grzałką... To sprawa oczywista, nawet Selfa przepali się, jeżeli będzie grzać "na...
Stabilizator LM317 + wzmocnienie tranzystorowe w postaci BD911. Do tego jeden rezystor 240 ohm pomiędzy nóżke Adjust a Vout stabilizatora. Jeden potencjometr 5k ohm pomędzy masę a adjust. Schemat jest banalnie prosty, znajdziesz go w notach katalogowych LM317. Podłączasz tak zmontowany układ, ustawiasz potencjometr na równe 12v przy załączonym silniku....
witam,mam problem z grzejącym się układem uln 2003 i nieruchomym silnikiem. Układ został podłączony wg schematu tak jak na 1 stronie w temacie i teraz : -jeśli zasilam układ 24 v to uln praktycznie natychmiast staje się bardzo gorący lecz silnik jest nadal zimny; -jeśli zasilam 5 v to układ sie nie grzeje (po jakimś czasie ok 2 min można wyczuć ze jest...
Doszedłem czemu ten bezpiecznik powoduję normalną pracę przekaźnika - brak kontrolki ładowania, a tym samym na sterownik nie idzie prąd + z alternatora. Tym samym dochodzę do wniosku że przekaźnik pyka dlatego bo próbuje przełączyć się w stan podgrzewania jeszcze bez uruchomienia silnika. Troche dziwna sprawa. W takim razie nasuwa się pytanie czemu...
Są trzy możliwości 1. Brak pojemności kondensatora ( dlaczego silnik startuje? ). 2. Częściowa utrata pojemności ( silnik może startować bez obciążenia gorzej z obciążeniem ). 3. Zwarcie na kondensatorze ( Silnik nie startuje, "buczy", znacznie się grzeje ). Nie zapomnij kolego również o silniku on posiada uzwojenie robocze i tzw. "rozruchowe" możliwe...
Otwórz pokrywę bezpieczników obok kierownicy. Siedzi tam moduł ZE, sprawdź połączenia z BDI pod kierownicą ( niebieska i brązowa wtyczka z zatrzaskiem), oraz mlecznobiałe złącze dwurzędowe - w stronę odbiorników często się grzeje i zaczyna wypalać. Aczkolwiek ja stawiam wbrew logice na długich przestaje na alternator. Olek II Kabel antenowy nic tu nie...
Witam! Stało się. Spalił mi się silnik. Ale czemu? Sprawa wygląda następująco: Silnik trójfazowy klatkowy 1,1kW NORD. Posiada dodatkowo obce chłodzenie. Wymieniany był kabel zasilający. Potem sprawdzałem go włączając na 30 sekund i działał okay. Po jakimś miesiącu podłączyłem układ do pomiaru mocy przy użyciu cewek rogowskiego i przekładników napięcia...
Problem z podwyższonymi obrotami i ciężkim "schodzeniem" z obrotów rozwiązany - problemem był syf który się zgromadził na przepustnicy i ją blokował, przez co zostawała delikatnie uchylona. Przetestowałem sterownik silnika poprzez ALFA OBD i wentylator załącza się na 1 jak i na 2 biegu. Po odpięciu wtyczki od kompresora klimatyzacji, samochód grzeje...
A mianowicie co mogę zobaczyć ? Dodano po 2 Może gaźnik źle ustawiony dlaczego tak się grzeje, może za duży luz na zaworach ?
Witam. Jestem posiadaczem cc700 LPG. Nie wiem dlaczego ale mój samochód się bardzo wolno nagrzewa nawet gdy przejadę 20-30 km to temp pokazuje ok 55' , a podczas jazdy potrafi spaść poniżej 50' po czym znowu wzrosnąć do 50+ i nie jest to wina wskaźnika ponieważ gdy temp. spadnie to nawiew nie grzeje. Myślałem, że to wina termostatu. Wymieniłem go na...
Witam, założyłem do ukośnicy nowy wirnik. Łożyska wszystkie nowe, osadzone prawidłowo. Nie iskrzy nic prąd pobiera taki jak wynika z tabliczki znamionowej lecz wał silnika po około 2 minutach pracy bez obciążenia jest gorący. Czy świadczy to o jakimś uszkodzeniu? Czy ten typ tak ma ? Dodam, ze to nie pierwszy nowy wirnik, który założyłem i się grzeje....