Witam Zastanawiam się nad wyborem oleju do silnika dwusuwowego. Na jakiej podstawie najlepiej dokonać wyboru oleju? JAKIE oleje najbardziej polecacie? Nie zamierzam oszczędzać na oleju, gdyż ma kluczowy wpływ na smarowanie, a co za tym idzie na żywotność silnika...
Tak z marszu można wskazać na kilka problemów, dość trudnych do przeskoczenia: - sprężarka nie ma kanałów w cylindrze, trzeba by wszystkie dorobić, - typowy dwusuw ma bardzo małą pojemność skrzyni korbowej, a sprężarka raczej odwrotnie - smarowanie dwusuwów jest dość oszczędne i to wymusza toczne łożyskowanie wału i korbowodu, a w sprężarce zazwyczaj...
Tę mieszankę robisz niepotrzebnie. Olej w tym zbiorniku trzeba uzupełniać, on nie starczy na Bóg wie ile. Ten olej w tym zbiorniku to olej do dwusuwów. W zupełności wystarcza do prawidłowej pracy silnika. Jak mnie pamięć nie zawodzi to w starszych modelach Simsona ten system smarowania był kupowany przez producenta Simsonów od japońskiej firmy MIKUNI.
Bardzo ciekawa teoria o zasysaniu powietrza przez odme,ale to chyba w dziale "AGD-odkurzacze".W dwusuwach w skrzyni korbowej w czasie ssania wytwarza sie podcisnienie,tylko ze dwusuwy nie posiadaja odmy.W skrzyni korbowej w czasie pracy silnika czterosuwowego zawsze panuje cisnienie(NIE PODCISNIENIE).Zalezne jest one glownie od stanu tlokow,pierscieni,cylindrow,zaworow.Gene...
3. raczej nie przypuszczam aby winą były pierścienie ponieważ w listopadzie był wymieniny tłok, łozysko na wale pierścienie i pokrewne. Pozatym chyba jeśli przez zuzyte perścienie przedostaje się olej z silnika to dym jest chyba czarny ?! jaki olej z silnika to jest dwusów smarowany mieszanką a nie olejem w silniku olej jest tylko w skrzyni możliwe...
Śmiało mogę powiedzieć że można zaprojektować taki silnik elektryczny, gdzie zamiast komory spalania będzie można wykorzystać oddziaływanie na siebie sił elektromagnetycznych. Dlatego ciekawe czy takie silniki elektryczne na korbowodzie są wydajniejsze Ameryka już dawno odkryta. Wszelki ruch posuwisto zwrotny jest wysoce niepożądany, chyba że jest...
z racji tego że miałem trochę kontaktu z takim sprzętem to powiem tak! Szarp linkę tylko i wyłącznie na zalanym zbiorniku paliwa, paliwo z dodatkiem oleju do dwutaktów kup w jakimś sklepie ze sprzętem ogrodniczym ale nie lej przypadkiem miksolu! Koszt 100ml oleju 5 zł i rozmieszaj to z 5 litrami benzyny 95 to już masz gotową mieszankę w odpowiedniej...
Albo smarowania!
Witam Czytałem kilka instrukcji od pilarek i kos dwusuwowych i natknąłem się na zapis że nie należy mieszanki paliwa z olejem przechowywać dłużej niż 30 dni. Ponoć po takim czasie olej się rozwarstwia czy coś takiego i nie zapewnia smarowanie silnika. Czy to jest prawdą i należy się do tego stosować? Kurcze ja czasem paliwo po zimie leje do kosy i nic...
W dwu suwowych silnikach smarowanie odbywa sie paliwem. Przecież w dwusuwach mieszasz benzynę z olejem.
Znaczy co chcesz wtryskiwać? Benzynę czy mieszankę benzyny z olejem? Bo jeśli to drugie, to masz jeszcze do rozwiązania problem smarowania skrzyni korbowej. No, chyba, że chcesz wtryskiwać mieszankę do skrzyni korbowej, ale po co ulepszać coś, co działa?
Mało wiesz o dwusuwach. Ale temat brzmi : brak smarowania. Nie będę się wywodził na temat tego z jakimi przypadkami się spotkałem nieszczelności silników dwusuwowych które pracowały poprawnie. I rozumiem twoją złość, naprawiasz a tu jednak bubel. Jednak kiedyś naprawisz. Powodzenia życzę.
Myślę że to zależy od silnika, albo szczęścia. W większości przypadków na gwincie zostaje czarny osad węglowy, który nic nie robi. W starszych silnikach na gwincie pozostaje olej (bo już silnik go przepala lub świece były niedokręcone). Czasami zdarza się tak czysty silnik, że gwinty świec pozostają idealnie suche. Wtedy to przy wykręcaniu aż piszczy....
Wystarczy silnik od kosy spalinowej. W sumie tak. Wsxystkie silniki dwusuwowe zasysały mieszankę powietrzno paliwowo olejową z gaźnika nie bezposrednio tylko przez komorę korbową (tam gdzie pracowało wykorbienie wału). To tak w uproszczeniu.
W momencie wynalezienia łożysk ze stopów spiekanych nikt nawet o syntetycznych olejach nie słyszał. Stosowano oleje mineralne specjalnie do takich łożysk przeznaczone. W momencie rozkwitu wszelkich tworzyw syntetycznych zaczęto eksperymentować i z olejami na bazie silikonu, czy teflonu i stąd niektóre firmy wprowadzały swoje produkty jako zdecydowanie...
Witam. Mam olej do mieszania z paliwem do piły i kosy spalinowej. Olej Husqwarny. Ma już kilka lat. Dzisiaj szukałem okresu daty przydatności na opakowaniu i nie ma a zostało mi jeszcze z 0,5l. Czy te oleje mają okres przydatności? Bo np. do smarowania łańcucha to napisany jest okres przydatności.
Co myslicie w sprawie opisanej poniżej? jak dla mnie ciekawa sprawa. Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla) spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych. Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar. Ciśnienia te wytwarza...
Nic chyba nie "przeskoczy" rozwiazania ktore było stosowane w Syrenie, tzw. "wolne koło", ktore można bylo włączyć sobie na żądanie. Tylko to rozwiązanie było stosowane w silnikach dwusuwowych aby zapobiegać ich zatarciu (na pewno miał też Wartburg) - dla przypomnienia klasyczny dwusuw jest smarowany olejem zmieszanym z paliwem, hamowanie silnikiem...
Jeżeli w misce olejowej jest coś takiego. To pewnie pierścienie już są zaklinowane w rowkach na sztywno. Olej R ma to do siebie że jest w nim coś co najlepiej porównać mogę do pokostu. I jazda na czystym to już przesada. Zato z jakimś rozpuszczalnikiem. spalić się to jakoś daje. Po wyschnięciu oleju opałowego czy ropy z domieszką rzepaku. Zostaje coś...
duże powierzchnie trące, to duże opory tarcia Jak wynika z opisu patentowego tam tarcie nie występuje. Tarcze ( tłoki ) nie mają uszczelnień. Są dopasowane tylko, zapewne z jakimś luzem tolerancyjnym. duże zużycie oleju poprzez brak mechanizmu odprowadzania nadmiaru oleju z powierzchni komory spalania Wygląda na to że jest to silnik dwusuwowy. Smarowanie...
Widziałem kompresor zrobiony z silnika dwusuwowego od motoroweru . I o to smarowanie mi chodziło. Silnk dwusuwowy smarowany jest olejem zmieszanym z paliwem.
Silnik czterosuwowy lub diesel smarowane wymuszonym obiegiem oleju pracują bardzo dobrze na hamowaniu bez wpływu na jego trwałość . Silniki dwusuwowe smarowane olejem z mieszanki paliwowej nie mogą tak pracować , bo nastąpiłoby zatarcie (brak dopływu paliwa zawierającego olej smarujący) . Z tego powodu mają one zazwyczaj mechanizm tzw. wolnego koła...
Korbowód w silnikach dwusuwowych smarowany jest mieszanką :D Poczytaj sobie o budowie i działaniu silników 2T bo widzę, że nie do końca wiesz jak działają :D Tu masz opis ogólny: a tu w skuterach:
Ciekawe gdzie udało Ci się wcisnąć szczelinomierz? Bez większego problemu. Przy zamontowanej samej piaście sprzęgła bez wieńca 16 i zębatki wałka sprzęgłowego bez problemu da się podejść ze szczelinomierzem między tarczę piasty a podkładkę 18, podobnie jak między podkładkę 18 i 19. Nie miałem oryginalnych podkładek ale 100m od domu był zakład mechaniczny...
Nie do końca, kolego (at)tomus2k. W pierwszym przypadku najwyżej wyeliminujesz się sam i zarobisz nagrodę Darwina. Nikomu poza sobą nie zaszkodzisz. Paląc węglem w kotle zasypowym z górnym spalaniem trujesz innych. Chcesz palić węglem, spraw sobie kocioł z dolnym spalaniem, z podajnikiem, etc. Teoretycznie w kotle zasypowym z górnym spalaniem da się...
Dwie kosiarki MTD różnią się wyłącznie silnikiem i obie sa znacznie mniej wydajne od wskazanej Hortmasz. Decyduje o tym przede wszystkim szerokość koszonego pasa (51cm dla MTD oraz 55cm dla Hortmasz). Kolejną, niezwykle istotną różnicą są silniki - w MTD z silnikiem B&S jest gaźnik membranowy, a silnik Thorx wyposażono w gaźnik pływakowy. Silnik Thorx...
Silnikowi Rometa czy WSK-i 125 wystarczy olej w klasie API TC, taki jak Orlen Semisynthetic, zwany też "czerwonym mixolem". Obecnie klasę API TC uważa się za nieważną. Najniższa obecnie klasa to JASO FB, do którego można zaliczyć np. mineralny Castrol 2T przeznaczony do starych niewysilonych dwusuwów smarowanych w stosunku 1:50. Oleje mineralne tej...
Witam. Znajomy posiada agregacik Hondy o mocy bodajże niecałe 3kW. Chciał go "odpalić" po ok. roku czasu. Jednak silnik w ogóle nie chciał zapalić. Akurat byłem w pobliżu. Świeca ma iskrę. Kolor iskry dziwny, nie jest niebieski ani biały, ale jakby fioletowy. Lecz świeca wydaje się być sucha. Zdjąłem gaźnik. Podobny jest tu: ****** Nie wiem, czy mogę...
Korbowód w dwusuwie jest smarowany olejem w paliwie.
Traktorek to zapewne czterosuw i lanie oleju do paliwa nic nie da bo paliwo w tym silniku trafia tylko do komory spalania, a nie jak w dwusuwie że smaruje cały układ korbowy.
Główni producenci sprzętu ogrodniczego — S i H dopuszczają stosowanie E10 (maksymalnie 10% etanolu). Fabrycznie stosują wysokiej jakości węże paliwowe odporne na etanol. Uwaga, wężyki dostępne jako aftermarket (chińszczyzna oraz Tygon) nie są odporne na etanol! Paliwo E5 oraz E10 wymaga nieco większych rozmiarów dysz paliwowych, w stosunku do silników...
Witam. Problem jak na zdjęciu. Stosowana mieszanka z olejem Motul 510 2T 1:40. Wydech czysty, filtr powietrza czysty, a coś takiego się stało. Po cięciu chwile chodziła na wolnych obrotach, aż zgasła. Cylinder i tłok wymieniony. Jak na przyszłość tego uniknąć. Pokaż jak wygląda zdjęcie świecy zapłonowej. Przyczyn tego typu usterek może być szereg....
Szukam kosy spalinowej do typowych prac przydomowych. Zazwyczaj w domu kosą przycina się obwód pod płotem, przy drzewkach itp. a potem resztę normalną kosiarką kołową. Czyli kosa pracuje max. 1h co dwa tygodnie. Ile rzeczywiście planujesz kosić? Ale będziesz żałował na oleju mieszanka? Bo musisz dać stihl olej 100mL na 5L a lepiej na 4,9L. Lepsze smarowanie....
Jak dba się o paliwo i dokładnie robi mieszankę to pokosi się długo nawet chińczykiem. Naprawiałem kilka kos i pił. Problem pojawia się przy przechowywaniu rozrobionego paliwa lub zostawianie paliwa w zbiorniku. Przy wysokiej temperaturze benzyna odparowuje a olej zostaje. Zagęszcza mieszankę silnik odpali ale duże ilość oleju wytwarza nagar który rysuje...
O turbo zapomnij,pomijajac wielkosc samej sprezarki pozostaje jeszcze jej smarowanie a w cwajtakcie( <-hehe,zawsze podobalo mi sie to okreslenie) jest z tym problem. Kilka lat temu byl artykul w "Swiat motocykli" dotyczacy zwiekszania mocy w dwusuwach,z komarka mozna bylo wycisnac cos kolo 5KM,z Wartburga 100KM i z Trabanta 50-60KM. Ogolonie jw....
Ja kupiłem na allegro cylinder 60ccm w komplecie razem z tłokiem, pierścieniami, sworzniem i zabezpieczeniami za 80zł. Jak na razie sprawuje się dobrze. Bez problemów można wyciągnąć 70km/h, a cylinder jest dopiero na dotarciu. Super jakość to to nie jest, bo sworzeń był trochę za długi i musiałem go zeszlifować, ale już jest ok. Swoją drogą myślę,...
Ale ta kosa to ponoć 100% Made in Japan, Dokładnie!!!! Takie samo twierdzenie można 'wypluć' że telefony komórkowe 'iPhone', są w całości robione w: Cupertino, California, United States (w siedzibie firmy). Niefortunnie tak nie jest! Nawet te po $1500 (USD) są produkowane w CHINA., co absolutnie nie przesądza o ich jakości zarówno samego projektu....
Zanieś pilę do pierwszego lepszego serwisu. Wyregulują Ci obroty, za grosze, łańcuch też naostrzą. Możesz spróbować tak: wkręcaj śrubę H, aż silnik uzyska najwyższe obroty, następnie wykręć ja o pół obrotu. Spalanie jest duże i takie będzie. Olej, który nalałeś, w ogóle nie nadaje się do tych silników. Śmiało możesz używać oleju, który jest stosowany...
Objawy to jak jadę pod górkę to gaśnie tak jak by nie miała paliwa. Po takim czymś ciężko jest odpalić ja. Za wszelka pomoc dziękuję. Większość kosiarek, czterosuwowych, jest przeznaczona tylko do koszenia płaskiego terenu. W grę wchodzą tylko niewielki pochylenia. Spowodowane jest to sposobem smarowania silnika. Przy pracy silnika na dużym pochyleniu,...
To co podaje Saskia w linku to generator na gaz naturalny, czyli na biogaz, metan. Dobra rzecz dla dużych gospodarstw rolnych i hodowlanych. Na dłuższą metę prąd i ciepło za półdarmo. Ale nikt przecież nie zamontuje sobie czegoś takiego do ogrzewania domku czy mieszkania. Podobnie odzysk ciepła chłodzenia i ciepła spalin silnika spalinowego ma ogromny...
Kolega zechce doprecyzować, jaki silnik jest odpalany. Bo tylko wiadomo, że Hondy. Jest to silnik dwu czy czterosuwowy? Zamiast gaźnika, lepiej użyć samostartu niż lać paliwo do dolotu (w dwusuwie lepszy będzie plak, ze względu na smarowanie). Stary sposób motocyklistów, gąbka nasączona paliwem/mieszanką, przytknięta do dolotu. Najlepiej przez metalową...
Jak dla mnie zasady są w miarę proste. Kosy markowe typu Stihl, Husqvarna, Oleo-mac itp. potrzebują mieszanki 1:50 (czyli taka jak zazwyczaj widnieje na opakowaniu popularnych olejów Stihl czy Makita). Natomiast wszystkie marketowe chińskie wynalazki powinny dostawać olej 1:25. Po prostu producent kompensuje kiepskie materiały mocniejszym smarowaniem...
No mnie się też wydawało że jest po to żeby w początkowej fazie szybciej silnik rozkręcić i zmagazynować energie w bezwładności w nożu a nie tracić na pompowanie. No bo to tak działa między innymi. Z tym magazynowaniem energii w nożu to bym się za bardzo nie rozpędzał - cienka wąska blaszka. Koło zamachowe z racji swojej masy magazynuje jej chyba więcej....
Tłoki dwupierścieniowe w silnikach benzynowych stosuje się wyłącznie w motocyklach wyczynowych, ze względu na zmniejszenie tarcia. Na zużycie oleju się nie patrzy. A nie że w dwusuwach?? bo tam pierścień olejowy nie ma racji bytu? bo silnik pracuje na mieszance olejowo/paliwowej jest jednocześnie smarowaniem układu korbowo/tłokowego i mieszanką do...
Ja na elektryczną popmpę paliwa (w swoim Polonezie) znalazłem jeszcze jeden sposób na wydłużenie jej żywotości. Oprócz tego, że zamontowałem przekażnik do jej odłączania w czasie jazdy na gazie, do benzyny dodaję jeszcze oleju... (jak w dwusuwach...:-) tylko, że u mnie stosunek oleju (Mixolu) do benzyny jest ok. 1:150. W ten sposób zabezpieczam pompę...
Ja to bym założył tak: te przy wale sprężynkami do wału(jak ktoś pisał sprężynki w strone tego co mają uszczelniać) - dlaczego? - bo w komorze korbowej panuje ciśnienie większe niż w skrzyni biegów a to łożysko jest smarowane kanałem olejowym wyprowadzonym właśnie ze skrzyni.Pozatym tak montuje sie je w każdym z dwusuwów.A co do tego przy prądnicy to...
Witam. Wieczorem wpadł mi taki pomysł do głowy, aby spróbować przerobić silnik z motoroweru jawa 50cm3 na silnik z samoistnym zapłonem zasilanym olejem napędowym. Powstał by wtedy diesel dwusuw. Świece zapłonową, można by było po odpowiednich przeróbkach zastąpić świecą żarową, olej napędowy byłby naturalnym środkiem smarującym, jedynie pozostaje kwestia...
Na problemy ze smarowaniem silnika jedynym rozwiązaniem jest dwusuw. Tylko pytanie czy moc silnika np. z kosy spalinowej jest wystarczająca - moce oscylują w granicach 1,6kW - 2,8kW. Jako ciekawostka :) bo ceny wysokie -> .
Witam, Ostatnio miałem okazję kupić nową piłę spalinową za 150 zł (!) od cygana na targu. Przy zakupie owy cygan ją odpalił, działała nawet ładnie, więc potargowałem i z 360 zszedł do 150. Jak wiadomo silnik dwusuwowy. Przyszedłem do domu, zalałem bak do prawie pełna mieszanką 1:25 (tak jak pisało na obudowie, bo kupiłem bez instrukcji, pudełka etc)....
WItam, Zabieram się do odpalenia nowej kosy spalinowej. Mam pare pytań jako, że jestem laikiem. 1. W instrukcji jest napisane, żeby uzywac oleju syntetycznego najwyzszej jakości do silników dwusuwowych. Jaki polecacie? 2. Jest tez napisane że uzywanie tych olejów pozwala na otrzymanie mieszanki 2,5% gdzie 1 część oleju to 40 części benzyny. np. 1l...
To nie są normalne warunki pracy silnika spalinowego, takie pozostawianie silnika na obrotach biegu jałowego, szczególnie dwusuwowego. Wiem że nie ma wtedy dobrego smarowania, ale jest to denerwujące gdy na krótkim postoju zgaśnie (np na czerwonym świetle). Co do przewinięcia to czy jest gdzieś podana liczba zwoi i średnica drutu?. Będę się starał...
...chciałem zrobić podobnie jak prawdziwy kompresor i od dołu smarować zalewając dół olejem... Dwusuwa NIE ZALEJESZ OLEJEM. Powód prozaiczny - góra cylindra jest połączona kanałami przelotowymi z komorą korbową. Wlanie oleju tam gdzie wał, po kilku obrotach skutecznie Ci ten olej stamtąd wypompuje :D . Jak już byś chciał na upartego, to musisz dość...
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Silniki 50, 100, 125,...
jeżeli kolega nie ma silnika do zestawu, to szukając napędu należy wziąć pod uwagę, że Terra Vari pierwotnie napędzane były silnikami dwusuwowymi Jikov; skrzynie przekładniowe i narzędzia były dostosowane do obrotów roboczych silnika dwusuwowego, tj ok 3700obr/min na początku lat 90-tych skrzynie przekładniowe przekonstruowano pod kątem zastosowania...
Chcę coś Tobie podpowiedzieć.Silnik dwusuwowy będzie pracował bez najmniejszej róznicy w obu kierunkach. Należy szybko i bezwzględnie przestawiać zapłon. Zapłon musi bezwzględnie, być przesawiany ! Takie rozwiązanie miły Weloreksy - czechosłowacki pojazdy dla inwalidów. Jako starter wykorzystywany był dynastarter. Podobny rozrusznik dynastarter był...
Myślę, że przyczyną zatarcia mogła być zbyt uboga mieszanka. Jak dla mnie, ślady na cylindrze świadczą o braku należytego smarowania. To jest dwusuw dla nich uboga mieszanka=ubogie smarowanie i pewna śmierć. Może tkwiła jakaś wada układu zasilania, przez co mieszanka nie jest podawana w należytej ilości. Wady oleju bym nie podejrzewał, wszak dwusuwy...
Nie rozumiem jak lanie oleju może się przekładać na lepszą pracę silnika. To są ilości tak niewielkie że raczej nikt tego nie rozróżni,a jeśli już to na pewno lepsza nie będzie. W paliwie są odpowiednie środki do smarowania,więc dolewająć różnych śmieci można je najwyżej zepsuć. Jeszcze trochę a ludzie do benzyny zaczną dodawać smalec bo przecież jest...
Bardzo interesująca dyskusja. Długo na coś takiego czekałem, ponieważ większość tematów i postów to skrzynka parad a nie forum dyskusyjne. Nie wiem co na to powie autor tematu i moderator? Bądźmy dobrej myśli. W sprawie "odrzutnika oleju". Nazwami sklepowymi to bym się w ogóle nie przejmował i nie biorę ich za żadną wyrocznię w kwestii fachowego nazewnictwa!...
Błażej ten "patent" ze zmienną pojemnością skrzyni korbowej to pomysł niemiecki albo z NSU albo DKW. Iż 49 też jest dość podobny do dkw nz250 no poza tylnym zawiechem które gdzieś indziej podpatrzyli. Kiedyś ze znajomym użeraliśmy się z jego izem. On musiał tego iza bardzo kochać ze go nie podpalił ;). Co do artykułów pana Sałka to wszystkie są lekturą...
Chyba sobie mylisz docieranie z honowaniem... No dobra, ale jak to zrobić, aby pierścienie dotarły się tak jak należy? Podstawowe założenie jest proste: silnik musi pracować na stosunkowo wysokich obrotach, bowiem siłą, która dociska brzegi pierścieni do gładzi cylindra – a więc do honowania – jest napór gazów znajdujących się w komorze...
1.Aby można było wypowiedzieć się na temat jakiegokolwiek opracowania należy je najpierw w całości przeczytać, a następnie przeanalizować! Nie zostało to niestety dokonane przez Ciebie, co sam potwierdzasz! I w tej chwili powinienem zakończyć moją ocenę wypowiedzi kolegi specjalisty elektronika! 2.Nie zrobię tego bo wiem, że temat dot. silników BLDC...
dolej do baku 0.5 L oleju do dwusuwów, benzyna nawet w ilości 5 litrów zmniejsza możliwości smarne całego układu zasilania i wtrysków a jak wiadomo paliwo smaruje układ wtryskowy. Miałem zalane pół na pół z benzyną ( bak 55 L ) Auto odpaliło i dopiero po 8 km zaczelo dziwnie sie zachowywać, zgasło i nie odpaliło, więc musiałem wypompować wszystko, zatankować...
Silnik dwusuwowy z racji swojej konstrukcji ma tę cechę że skrzynia korbowa bierze udział w cyklach pracy silnika, zwłaszcza ssania (i dodatkowo smarowanie olejem z paliwa). Jak się pojawiają nieszczelności na niej to dzieja sie takie właśnie cyrki że silnik dostaje lewe powietrze. Tu jest temat o podobnym traktorku jednoosiowym MF70 z silnikiem dwusuwowym,...
Witam, problem 'stary jak swiat z dwusuwami' - bo przy dluzszym postoju [ ponad tydzien bez uruchamiania ] - benzyna z gaznika odparowuje, a olej w niej zawarty [ mieszanka ] - osiada w gazniku i wlasnie zapycha dysze... Nie da sie tego uniknac raczej - trzeba jezdzic przynajmniej raz / tydzien przez pol godziny / godzine, zeby paliwo o stalej proporcji...
Nowy tłok na pewno. Honowanie nikasilu to kiepski pomysł raczej polerowanie drobnym papierem (600) by zetrzeć ślady aluminium z tłoka i trochę zniwelować rysy ale delikatnie. Będzie chodzić wiadomo straci trochę kompresji. PS Kup syntetyk i lej 1:50 . A i obowiązkowo regulacja gaźnika po naprawie. Potem korekta po 5-10 litrach spalonego paliwa. Regulacja...
No technika jazdy t"urlu-turlu" w dwusuwie to sposób na zatarcie. Dwusuw lubi max otwartą przepustnice i zdławione obroty obciążeniem. Wtedy jest dobrze smarowany (dużo paliwa = dużo oleju) plus przepływająca mieszanka przez skrzynie korbową dodatkowo chłodzi silnik o pędzie powietrza nie wspomnę. Najgorsze dla tego silnika to hamowanie nim. WSK wręcz...
dodać jeszcze należy, że dwusuwy w ogóle nie lubią delikatnej jazdy (niskich obrotów), bo mają wtedy zbyt słabe smarowanie i to im szkodzi (przycierają się), tak jak i wały nie lubią wolnych obrotów bo rozbijają się łożyska igiełkowe, dwusuwy po prostu lubią "pałowanie" ;) zupełnie odwrotnie niż czterosuwy
Ja zawsze ustawiam 14000. To są maksymalne obroty bez obciążenia. Maksymalna moc jest przy 10 000. Jak dasz niższe to może nie osiągać zadanej maksymalnej mocy. Od pilarza już zależy na jakich obrotach będzie ciąć. To od niego i siły nacisku będzie zależeć na jakich obrotach z gazem w opór (w dwusuwie taka praca jest zalecana) będzie pracować. Dwusuw...
Tylko pisac a praktyki za grosz Tu raczej potrzeba trochę teorii, niż praktyki, bo ciężko z praktyki nabyć wiedzy o procesach zachodzących wewnątrz pracującego silnika. Dokładnie,wiedzą, wiedza i jeszcze raz wiedza. Chyba dwusuwy Dwusuwy to akurat "nie lubiły" hamowania silnikiem, bo dostawały wtedy nieproporcjonalnie mało mieszanki z olejem w stosunku...
Z dwusuwa NIE ZROBISZ sprężarki. Odpuść sobie. Jak wspominałem - silnik czterosuwowy (z malucha robili, ale też się wałek rozrządu demontowało) lub jakiś gotowy kompresor z ciągnika, czy podobny. Szukaj ze smarowanie rozbryzgowym. A przede wszystkim, to musisz wiedzieć, jakie masz zapotrzebowanie na powietrze. I od tego trzeba zacząć.
Na pewno odpadają wszystkie common rail i pompowtryski - ogólnie wszystko co ma zaawansowaną ekolgię, najlepiej coś na prostej, mechanicznej pompie, bez sprężarki, silnik nie wysilony. Nie wiem czy to opłacalne choćby z praktycznego puntku widzenia - co zrobić z odpadami po rafinacji, jak przejść przegląd takim autem, ja bym tu myślał nad silnikiem...
Dla znających angielski wrzuciłem załącznik, który niektórym może coś rozjaśni. Co do wizji autora, to patrząc na te rysunki czarno to widzę. Rozrząd Knighta w czystej postaci to faktycznie prehistoria, ślepa uliczka i nic poza tym. Dwa suwaki, pracujące współosiowo... Jeśli już, to należy czerpać wzorce z dużo dojrzalszych konstrukcji lotniczych z...
W technicznej instrukcji na WSK175 czarno na białym napisano - System smarowania - miesankowy 1 : 30. Dodano po 3 Model 1977 roku. I jak powiedział kolega jdubowski - olej dla dwusuwow.
Jest tak jak napisał kolega Pfemek. Przy zdjęciu nogi z gazu układ regulacji (gaźnik/wtrysk) odcina paliwo do momentu osiągnięcia przez silnik minimalnych obrotów, wtedy paliwo jest przywracane, żeby silnik nie zgasł. Oczywiście zależy to od konstrukcji układu zasilania paliwem. Inna sprawa, że przy zjeżdżaniu z górki należy hamować silnikiem, bo jeśli...
To spróbuj kolego przejechac Simsonem 1800 km w lipcowy upał bez przerwy z maksymalną jego prędkościa mając załadowane bagaże po obu jego stronach i robiąc odpoczynki tylko dla zatankowania. wtedy przekonasz się jaka mieszanka jest najlepsza na autostradę. Pozdrawiam. Dodano po 2 Jednak postanowiłem koledze obszerniej dopisać kilka danych. Otóż kolega...
A najlepiej to i nowy i europejski Razz . no za 3 tys aprilla tak to nawet w erze nie ma :D:D:D nie lubie dwusuwów wysokoobrotowych bo trzeba do nich lać dobre i dosyć drogie oleje smarujące (żaden mixol :D)w dodatku swoje spali (często więcej niż ogar :D) a moc mnie nie jest potrzebna akurat..... mam uraz do używanych motorowerów właśnie po ogarze...
ktoś wspomniał o st44...........w tej lokomotywie jest niesamowity silnik v12 dwusuwowy diesel ma ponad 2 tys KM a jego największą wadą jest że spala bardzo dużo oleju smarującego ....... wie ktoś ile to pali ropy na 100km i jaką ma pojemność ?? zakładając że w radzieckim t-34 motor miał 500KM z ,,skromnych'' 38l to mniemam że w gagarinie ma z 200 :lol:
Pompa ze samochodu do Simsona ,chyba troszkę z duża . Co ze smarowaniem wału ,to silnik dwusuwowy.Poszukaj coś na temat Aprilia SR50 DiTech tam był stosowany dwusuw z wtryskiem .
Witam .Trabant to dwusuw.Moim zdaniem silnik z niego kompletnie się nie nadaje na kompresor,a to ze względu na brak smarowania korbowodu oraz gładzi cylindra olejem.Jak nam wiadomo silnik dwusuwowy smarowany jest mieszanką benzyny z olejem, brak tego'' specyfiku''spowoduje jego prawie natychmiastowe zatarcie.Smarowanie tego silnika przez dodatkowe podawanie...
Uniwersalny raczej nie nada... Ale toluen lub ksylen byłby znakomity (LO 105-110). W sumie głównym składnikiem benzyn lotniczych jest właśnie tzw. benzol silnikowy czyli mieszanka głównie benzenu toluenu i ksylenu. Jak masz dojście do takich po 3zł/l, to kombinuj... Do takiego toluenu można dodać na wszelki wypadek 1:200 dobrego oleju do dwusuwów, co...
Zaraz idę do garażu i teraz kojażę o którą śrubkę chodzi. Świeca ma czarny nagar. Na nowej świecy reaguje na gaz normalnie wkręca się na obroty dosyć szybko. Wyprzedzenie zapłonu regulować podstawą iskrownika a nie platynami tak? Dziękuję za rady ide zobaczyć co da się zrobić. Dziękuę. Dodano po 3 Zrobiłem to co poradziliście. I tak, zapłon wyprzedziłem...
Witam zrobiłem sprężarke do smarowania wykorzystałem pompe wspomagania od passata ale daje za duże ciśnienie ok 8at. potrzebne mi jest max3 nie da się niczym zredukowac tego ciśnienia potrzebna mi jest jakaś taka nie droga pomóżcie.. ;) Pompa wspomagania ma zawór ciśnieniowy, wystarczy odkręcić zaślepkę i wymienić sprężynę na słabszą lub skrócic (obciąć)...
świetny temat sam nad tym myślałem, alternator napędzany silnikiem czterosuwowym, po przerobieniu na gaz lepiej by się opłacało. Do tego można by jeszcze zastosować rozrusznik od auta i akumulator oraz przetwornice. Jak napięcie na aku. spadnie to by automatycznie uruchamiało silnik spalinowy i ładowało akumulator. I jakieś 2 baterie słoneczne przez...
Mam też skuterek Hyosung dwu suwowy - silnik model na kanwie Minarelli, silnik sam rozbierałem i naprawiałem po zatarciu przez poprzednika , a moje doświadczenie mówi, że należałoby sprawdzić przewód pompy oleju - czy jest drożny, sprawdzić czy obracając wałem korbowym np poprzez "kopkę" obraca się trzpień wałka pompy oleju (po jej odkręceniu od korpusu...
Witam! Poszukuję instrukcji obsługi silnika do łodzi zaburtowego Evinrude 8. Jest to silnik dwusuwowy i najbardziej interesuje mnie stosunek oleju do benzyny. Słuszałem ,że nawet można stosować mieszankę nawet 1:100 ale nie wiem czy nie zamało oleju i czy nie będzie za mało smarowany silnik. Jeżel ktoś ma instrukcję albo wiarygodne informacje to proszę...
Benzyna podobnie jak inne paliwa ropopochodne jest mieszaniną węglowodorów od lekkich po cięższe (cząsteczki). Te lekkie najszybciej parują, pozostają w zbiorniku te cięższe, które (trudniej parując) trudniej wytwarzają mieszaninę paliwowo-powietrzną w gaźniku (układzie dolotowym), a więc w cylindrze jest utrudniony zapłon takiego paliwa. Niektóre silniki...
1. Przy mieszalnikowej instalacji LPG hamowanie silnikiem nie daje większych oszczędności paliwa, a jest wręcz niewskazane ze względu na dyzyko wystrzału w kolektor dolotowy. 2. Nie powinno to mieć znaczenia, większy wpływ ma szerokość opony (bieżnika) i ciśnienie w niej. 3. Wtrysk zaczyna podawać paliwo podczas hamowania silnikiem w okolicy 1200-1300rpm,...
Witam wszystkich. Co do podkręcania mocy silnika dwusuwowego (2T), to można to zrobić na kilka sposobów, ale najpierw trochę "minusów" takiego zabiegu. Przy podkręcaniu mocy tego silnika powyżej 10KM należy rozpatrzyć kwestię żywotności nie tylko samego układu korbowo-tłokowego (było o tym już pisane), ale również sprzęgła i skrzyni przekładniowej....
Panowie, trochę pokory, nie piszcie jak się nie znacie. W dwusuwie kupujemy łożyska bez tych plastikowych pokryw, a jak już kupimy z nimi to je wyjmujemy. Wał uszczelniony jest simeringami, a nie plastikowymi wkładkami RS. Te łożyska mają smarowanie od oleju w mieszance.
Zgadzam się. Stare auta przepalą taki ON, gorzej z młodszymi. Ale nawet w starszych autach warto dodawać do dolewanej benzyny do On dodać trochę mixolu albo lepszego oleju do dwusuwów ponieważ ropka robi się wtedy jeszcze bardziej sucha i nie smaruje wystarczająco elementów tłoczących nawet w starszych systemach wtrysku. W nowszych systemach chyba najlepiej...
Wygląda jak wolne koło, ale czy Wartburg czy skarpeta to nie wiem. Wolne koło to takie coś, co zezwala, aby silnik napędzał układ napędowy, ale nie było sytuacji odwrotnej-w czasie jazdy z góry przy puszczonym pedale gazu -hamowanie silnikiem-dwusuw nie miał smarowania ( brak mieszanki)
Może dorzucę swoje trzy grosze. Raczej nie szalej z wielkością pilarki bo paradoksalnie "za dużą" pilarkę szybciej wykończysz. Dowcip polega na tym że silnik dwusuwowy jest smarowany mieszanką, a tnąc drobnicę będzie ona pracować na wysokich obrotach, ale zużycie paliwa (a tym samym oleju)będzie stosunkowo małe.
L do regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach. Wg producenta powinno się za jej pomocą ustawić (na wolnych obrotach) maksymalne obroty a następnie wykręcić ok 1/4 obrotu. Dzięki temu pilarka na wolnych obrotach będzie odpowiednio smarowana (pamiętaj że smarowanie jest zależne od ilości spalanego paliwa). H jest śrubą do regulacji składu mieszanki...
Wał korbowy da się zrobić. Trzeba wytoczyć czopy główne, czop korbowodowy i połówki. Złożyć na ścisk wycentrowac i wyważyć. Da się zrobić bo regenerują wały ale czopy chyba nawęglają. Ułożyskowanie korbowodu to potencjalny problem ze względu na sposób smarowania, a na przykład rozwiązanie jakie zastosowano w silniku wiatr tzn 3 rolkowe łożyskowanie...
Witam Pojazd dotyczący tego tematu to skuter dwusuwowy pojemności 50cc Peugeot Zenith. Zakupiłem cylinder o pojemności 70cc jednak sprzedający wysłał zły tłok. Peugeot ma sworzeń średnicy 12mm, a otrzymałem tłok na sworzeń 10mm. Niestety raczej nie dostanę odpowiedniego tłoka, dlatego muszę coś wykombinować. Szukałem łożyska, które miałoby służyć jako...
Benzyna zmieszana z olejem smaruje wał, korbowód itp. Podstawy budowy silnika dwusuwowego się kłaniają.
Czy ta kosa to dwusuw? Jeśli tak to odpada teoria z doszczelnianiem pierścieni olejem (ot inny system smarowania). Po prostu się dotarła i ma dobrą komprechę albo rozrusznik ma za małą średnicę. Dodam jeszcze że mam starą piłę Shtil i ma ona dekompresator fabrycznie - na dzień dzisiejszy nie potrzeba go używać bo z powodu zużycia komprechę już traci.
A na ile starcza ci taka butla 3kg? 2-3 dni jazdy Ja tak myślałem żeby sobie do skuterka LPG dać ale na reduktorze od zwykłej kuchenki Musi być reduktor samochodowy, bo on zależnie od obciążenia deje mniej lub więcej gazu. Jak wygląda instalacja w silniku dwusuwowym na przykład w Simsonie? Jak rozwiążesz wtrysk oleju do smarowania cylindra, to nie...
Paliwem jest metanol. Nie olej. Silniki modelarskie to dwusuwy o zapłonie samoczynnym ze tak powiem. Olej jest do smarowania. Jak mixol. Choć też się spala. Powiedzmy ze działanie jest podobne raczej do silnika średnioprężnego. Tu raczej chodzi o czystość paliwa w przyadku takich małych silniczków. Znajomy miał stary rosyjski silnik modelarski który...
Sory że odgrzewam kotlet (z 0 bezwzględnego) Z gazem w dwusuwie to dużo problemów jak piszą przedmówcy (widziałem czterosuw z zabudowanym LPG z butlą w miejscu skrytki pod siedzeniem ) problem parownika (czterosuwy mają smarowanie olejem ale chłodzony jest najczęściej powietrzem[wyjątki są nieliczne np honda zoomer yamaha neos i giggle ale w innych...