Witam. Szukam schematów na zrobienie testera diagnostycznego do EBERSPACHERA. Prosze o linki i pomoc.
Cześć, Ostatnio postanowiłem przywrócić do życia dogrzewacz w moim aucie (Opel Omega, 2.0 DTI, 2000r, Hydronic D3WZ nr 25 2008). Dogrzewacz nigdy wcześniej nie działał. Po odkręceniu sterownika okazało się, że do wymiany jest świeca. Wszystkie inne podzespoły były sprawne - wentylator się kręcił, pompka podawała paliwo, czujniki (przy temperaturze 0...
Podejdź go testerem modułowym, pin B3 przy sterowniku niebieski kabelek(przy modelu 2001), jak nie masz to wizyta na serwis eberspachera.
Sterowany ręcznie. Jest jeden bezpiecznik dodatkowy w module bezpieczników obok akumulatora (oznaczenie F23 - chyba 20 A) i 3 mam osobno w podstawce z logo eberspachera (chyba 2x20 A i 5A) Nie pamiętam dokładnie - musiałbym zerknąć. Wszystkie są dobre i to na pewno te, bo po ich wyjęciu gaśnie wszystko, więc przerywa obwód i modułu i włącznika. Może...
Zdobądź tester zegarowy lub adapter eberspachera i program EDITH lub KD2000 to dalej cię pokieruję co robić.
Coz za krociutka odpowiedz! Jaki tester? Czy takim testerem da sie odblokowac piec? Czy odczytuje kody bledow czy ma tez bloki pomiarowe? Czy obsluguje stare piece czytez i nowe z CAN? Moze kolego masz link www do opisu lub aukcji takiego testera.
Oczywiście, że idzie o moduł, przecież na płytce przekaźników i rezystorów w piecu nie ma żadnego układu scalonego. Zdaję sobie sprawę, że uszkodzony może być procesor. Nadzieja jednak jest, w końcu procesor komunikuje się z testerem. Ważny jest numer modułu: 5HB 005 494-07 Widziałem wnętrze modułu 5HB 005 494-03, który ma inną budowę mimo, że oznaczenie...
Jak odłączysz zasilanie na jakiś czas to się odblokuje. Jak znowu nałapie błędów, to po kilku nie udanych próbach zablokuje znowu. najlepiej jak byś sobie to sprawdził jakimś testerem. Ja w op-comie mogę, ale mam vectrę... niewiem jak saab.
Mam pytanie do Pana Oporniczka, bo widzę że sporo wiesz i potrafisz na różne tematy. Czy można dla ogrzewania Eberspracher D1LCC odblokować sterownik po kilkukrotnym błędzie przegrzania, gdy się nie chce uruchomić, nie mającterterka diagnostycznego, np poprzez podanie jakiegoś sygnału bądź sekwęcji na któyś pin, tak jak było to w modelu D1LC. Wystarczy...
Ok dzieki za tel. jak cos to zadzwonie bo tak jak pisalem borykalem sie z bledem 31 ale wkoncu dzis juz go nie ma ale za to pojawil sie 52 co do zegara to juz mam modulowy i bledy sie kasuja elegancko ale nie wiem czy jak sie sterownik zablokuje po 5 probach to tez tym pojdzie czy juz wtedy zostaje tester zegarowy ten z literkami L bo narazie mam ten...
Witaj .Na temat naprawy D1lc pewnie na elektrodzie zastał napisany doktorat ,niestety troszkę trzeba poszukać . Jeśli blokada nastąpiła np w wyniku zbyt dużej ilości powtórzeń startu to ją odblokujesz zwierając piny na sterowniku ,natomiast jeśli blokada jest w wyniku przegrzania agregatu błędy 15 lub 52 niestety zostaje zegar modułowy lub tester dedykowany...
zle mnie zrozumiałeś wymieniłem cały kompletny pieć z d3wz fabrycznie zamontowany przez opla w 99r i on sie uszkodził (sterownik ale wykopałem całość) zamontowałem w ten sam uchwyt w samochodzie d5ws kompletne od merca wygląda jak nowe podam nr 25 2091 i na górze przy napisie hydronic jest 06 05 to chyba data prod bo naprawdę idealnie czyściutkie i...
z jakiego pojazdu jest ten airtronic?? jeżeli ze scani czy iveco to się nie połączysz standardowym testerem.
(....) W aucie mam zamontowane webasto eberspacher 12v. . :?: albo jedno, albo drugie. Jeśli naprawiają ogrzewania 24V, dziwne, że 12v nie chcą, przecież to jest ten sam system naprawy. Diagnozowali chociaż, tester podpięty, są jakieś błędy? Napisz dokładnie jaki model tego ogrzewania
Trzeba podłączyć się testerkiem i sprawdzić jakie ma błędy. Przyczyn może być dużo, ale jeśli chodzi przez chwilkę i się wyłącza to stawiam na pompkę wody, taka elektryczna zewnętrzna która daje obieg wody. Bez niej piecyk chodzi temp robi się zbyt wysoka, i żeby się nie przegrzał to sterownik go wyłącza i wychładza palnik.
Sam raczej tego w prosty sposób nie rozgryziesz. Najprostszym sposobem jest podpięcie testera w celu zczytania zapisanych błędów (serwisy Eberspaecher). Sam możesz jedynie po rozebraniu urządzania sprawdzić np. oporność sztyftu żarowego, pomki paliwa i pracy dmuchawy powietrza spalania.
Najlepiej jechać z nim na tester,ale jak chcesz powalczyć to musisz sprawdzić pompkę wodną, dmuchawę powietrza zasysanego i czujniki.Jest trochę roboty.Podczas załączenia powinno być słychać,że załącza się na 3 sekundy dmuchawa powietrza zasysanego.Słychać ? Tak w ogóle to nie jest to dogrzewacz tylko ogrzewanie postojowe.
Niebiesko-biały jest to złącze Diag do podłączenia testera nie musisz go nigdzie podłączać a czrno-biały do "Change-over switch ‘heating / ventilating’" na 19 stronie na dole.
kolego mogę ci naprawić ten sterownik ,jak co to i tranzystor się znajdzie ale tam jeszcze uszkadza się tranzystor smd i dioda i tak na koniec trzeba go sprawdzić pod kontem poprawności pracy wejść i wyjść na testerze
niema schematów bo w serwisach też nie mają a naprawia się w ten sposób że wkładasz w specjalny tester i diagnozujesz obwody wejść i wyjść jeśli jest coś nie tak to wywala ci błąd i wymieniasz elementy odpowiedzialne za dany obwód ,,,jak się dojdzie do wprawy to na pałe można elementy wymieniać, warunek jest taki jeśli ktoś go bardziej nie rozgrzebie
najlepiej podłączyc tester a on odczyta błedy powodów może byc wiele. Jedna, najmądrzejsza odpowiedź. Trzeba z tym jechać do autoryzowanego serwisu, a nie naprawiać "u Waldka w stodole" Podłącza się tester, ten pokazuje numer błędu i wszystko jasne. Grzebanie metodą prób i błędów jest co najmniej nierozsądne.
Witam Mam problem z pompą paliwa przy ogrzewaniu D1lC a mianowicie na pompę jest podawane stałe napięcie 24v na obydwa piny pompy. Ogrzewanie startuje ale po chwili gdy nie dostaje paliwa wyłącza się, gdy odłączyłem jeden kabel od pompy i podawałem za miast niego na jeden pin pompy impulsowo masę ogrzewanie chodziło normalnie aż do momentu gdy nie przerwałem....
kolego tu moze byc wszystko takie to ogrzewanie ma zadanie jezeli wylacza sie po 5 minutach a nie odpala to znaczy ze cos jest uszkodzone i trzeba podlaczyc tester a jezeli odpala i wylacza sie po 5 minutach to sprawdz pompe wody byc moze nie dziala i nie ma obiegu wody ogrzewanie sie przegrzewa i wylacza
kolego jeśli jest coś dedykowane do danego modelu to firmy dbają żeby nie pasowało do urządzeń konkurencji eberspacher ma 90 kodów błędów a webasto 15 eberspacher ma na dodatek blokowanie sterownika po 5 ciu cyklach nie udanych odpaleń ,kasowanych zegarem modułowym lub testerami specjalizowanymi ,jak chcesz zdjęcia takich urządzeń to przedstawię
kolego sterownik może być sprawny tylko jest zablokowany w nich tak jest że jak ktoś chce na siłe odpalić urządzenie to ono robi kuku i się zablokuje po 5 nieudanych odpaleniach ,,,jest do tego specjalny tester do odblokowywania ale nie będe się powtarzał to wszystko znajdziesz na forum
Poszukuje wsadu do sterownika D1LC 251688500001 , Nr. HELLA 5HB 005 494-00 na pamięci 93c46 z tester pokazuje blędy 94,94,51 i nie mozna ich wykasować,może nowa zawartość cos pomoże.Z góru dzięki.Pozdrawiam Darek
Instrukcja obsługi niezależnych od pracy silnika wodnych urządzeń grzewczych typu Hydronic oraz mini zegarów oraz zegarów modułowych. Wyszukiwanie usterek i instrukcja naprawy Urządzenie grzewcze typu Hydronic: D 3 W Z, B/D 4 W SC, B/D 5 W SC, B/D 5 W S Odczytywanie diagnozy zegarem modułowym. Odczyt błędów przy pomocy testera zegarowego. Schematy instalacji,...
Wygląda na uszkodzoną dmuchawę. Dla pewności podpiąć tester Eberspaecher. Jeśli potwierdzi to wymienić na nową.
W jaki sposób można zdiagnozować airtronica D4 w Daf-ie z 2005r (testerem niemożna)?
Witam. autko jak w temacie 2001, ogrzewanie nie łączy się z testerem ebera. na szarym wyświetlaczu błąd E14. ogrzewanie nie pracuje.
Witam. Po podłączeniu testera wyskakuje błąd brak pompki , dodam ze pompka jest nowa i sprawna. Po podłączeniu innego sterownika ogrzewanie normalnie działa. Moje pytanie brzmi czy istnieje możliwość naprawienia i co może być przyczyną.
Typ to D1LC . Najlepiej podjedź z puszką ( sterownikiem) do jakiegoś zakładu naprawiającego ogrzewania postojowe niech podłączą ją pod tester i odczytają błędy.
podpiac tester wina moze lezec w innych elementach jak czujnik plomienia napiecie itd ... zle podlaczenie pompki ... szukaj serwisu kolo siebie
Testera niestety nie mam... A tak w ogóle to co to za tester musiałby być bo może coś bym znalazł... Jeden przewód idzie przez diodę do tranzystora bd950 a drugi do jakiegoś układu l487. Tranzystor jest sprawny, diody również.Oporniki wokoło też są sprawne. Za co jest odpowiedzialny ten układ l487 ? Co powinienem jeszcze sprawdzić? A co z tym układem...
Trzeba 1. podłączyć tester lub 2. na piechotę, Do sprawdzenia: napięcie zasilania: czy jest?/ jakie? silnik/dmuchawa, pompka paliwa, czujnik płomienia, czujnik przegrzania, sterownik, okablowanie.
To musisz pojechać do kogoś kto ma sprzęt "z prawdziwego zdarzenia"! Zwykłe testery diagnostyczne (zegary) nie obsługują cyfrówek. Nie wiem, czy powinieneś się rozglądać za sterownikiem, bo piecyk Ci nie zadziała, jeśli np. jest usterka, a Ty będziesz próbował go uruchomić więcej niż 10razy - w ów czas sterownik zablokuje się, ale to wcale nie oznacza,...
Coś mi się wydaje że chyba nieprawidłowo jest podłączony, może być problem z masą stąd to piszczenie. Podejdź do niego z testerem zegarowym i zrób jakąś diagnostykę.
co do diagnozy ebera to vagiem mozna zdjagnozowac tylko hydroniki II po lini vag . posiadaja one dwie linie diagnostyczne vag i ebera. jesli chodzi o szarana to tylko tester diagnostyczny zaden zegar tu nie pomoze. Co do reszty eberow to tylko interfejs eberoski lub tester. jesli chodzi o zdjecie blokady przez rozpiecie wtyczki to tylko thermo 300 na...
Witam, mam problem z ogrzewaniem jak w temacie. Po podłączeniu testera z Edita uruchamia się bez problemu i nie ma żadnych błędów a z przycisku nie ma zamiaru w ogóle zastartować. Proszę o wskazówki gdzie szukać problemu.
Nie steruje mi pompką paliwa v54,podejrzewam ubity ster na piecu. Co w nich siada?To co zwykle w elektronice samochodowej czy coś tam jest do wymiany.Jak ktoś nie chce sie dzielić oficjalnie info to prosę pw. Jestem w stanie kupić tester do tych pieców i uderzyć w tą tematykę jako nowe zajęcie.
Podepnij Edith ewentualnie tester zegarowy. Błędy ci pokaże.
Kolego bez urazy ale naprawdę jest wszystko opisane na tym forum ,i nie szanujesz pracy osób które chcą pomóc .Zacząć musisz od odblokowania sterownika do tego służy zegar modułowy lub tester dedykowany do urządzeń ebera ,Jeśli urządzenie jest z grupy VW to można go odblokować np,Vagiem ,ponieważ zostają zablokowane ze względów bezpieczeństwa jeżeli...
Może sterownik zablokowany przez zbyt dużą liczbę prób. Trudno powiedzieć z tego co mówisz, trzeba przeprowadzić kontrolę sztyftu, przy uszkodzonym też nie ruszy odpalanie, lub zrobić diagnozę i sprawdzić na jakim błędzie się zatrzymuje. Niestety nie wiem czy bez dedykowanego testera diagnostycznego przy wykorzystaniu tego "zegara" który posiadasz da...
Witam. Poszukuję jak w temacie. Jeśli wie ktoś gdzie można to znaleść lub ma takie cos na sprzedaż proszę o kontakt. Pozdrawiam
Witam jak w temacie poszukuje testera do diagnozy ogrzewań firmy Webasto i eberspacher głównie chodzi o d5ws. Albo jeśli ktoś się orientuje jak zrobić taki tester do eberspacher jeżeli się da lub jakiego kabelka użyć żeby dało się połączyć proszę pisać priv.
Mam do Eberspachera testery D1LC oraz compakt komplet 400zł, natomiast do Webasto za 250zł Jak coś to proszę o tel. 509 649 677 Pozdrawiam
Witam, drodzy forumowicze, nie chcę zakładać nowego tematu, także zapytam w tym. Wczoraj byłem w serwisie sprawdzić dogrzewacz (tylko diagnostyka) na testerze Eberspachera. Wykazał błąd 030 (uszkodzony silnik, sprawdzić przewody, silnik ewentualnie wymienić) i w związku z tym mam pytanie - czy komuś udało się usunąć tego typu błąd samemu czy raczej...
Zastanawiam się po prostu czy zrobić kabel z kkl rs232 czy kupić np taki TESTER Interfejs Webasto Eberspacher I czym on się różni od kkl ?
Witam. Przez kilka ostatnich dni siedziałem nad webasto Air Top 2000S - Diesel. Zasilanie 24V wyciągnięte z Volvo. Zakupiłem tester diagnostyczny USB na ebay do Webasto i Eberspacher. Zainstalowałem sterowniki na Windows 7, zainstalowałem sterowniki zgodne z systemem. Skonfigurowałem odpowiednio port zgodnie z zaleceniami producenta. Wybrałem także...
Witam serdecznie Pacjentem jest Toyota Corolla z 2005 z nagrzewnicą spalinową Hydronic II (nie wiem konkretnie jaki model). Problem polega na tym, że nagrzewnica czasami po załączeniu pracuje przez około minutę po czym wyłącza się a czasami pracuje całkiem normalnie. Z tym problemem udałem się do jednego z warsztatów ze strony Eberspachera by zdiagnozować...
1)Diagnoza zegarem modułowym Eberspacher - Instrukcja oraz kody błędów [PL] 2)Tester zegarowy do Eberspacher ( z literkami "L L") - Instrukcja oraz kody błędów [PL] 3)Instrukcja programowania tygodniowego zegara Scani - [PL] 4)Elementy sterujące Eberspacher - Instrukcje obsługi zegarków [PL] 5)Edith - Diagnoza do Eberpsacher [DE] 6)KD200 - [PL]
Jeśli masz zablokowaną kasetę to i komunikacji z testerem zegarowym brak to tylko "czarna skrzynka" eberspachera ją odblokuje. Podjeź na serwis ebera gdzie taką posiadają.
Witam posiadam sterownik webasta DBW 46 które było zamontowane w BMW e34 93r. Mam pytanie czy istnieje możliwość diagnozy tego sterownika prze interfejs diagnostyczny ? i jaki tak aby otrzymać kody błędów. Pomijając tester zegarowy. Webasto które zostało wymontowane było całkowicie odłączone i chciałem przed montażem sprawdzić/zdiagnozować pamięć błędów,...
Witam robiłem porządki w warsztacie i znalazłem trochę sprzętów które mogę sprzedać do samochodów ciężarowych czegoś potrzebujesz pisz być może to mam poniżej to co miałem czas spisać 1 ogrzewanie eberspacher D1LCcompact 100% sprawne(po wymianie sitka uszczelek i sprawdzane)+ pompka paliwa i kawałek wiązki do mana 2000 cena 1200zł (używane) 2 sterownik...
Sharan, Alhambra i Galaxy to jedno dziadostwo co posiada ten sam rodzaj ogrzewania. Prawdopodobnie u Ciebie jest Eberspacher D3WZ. Niestety nie zdiagnozujesz go przez VAGa, a jedynie przez tester zegarowy lub interfejs. Niestety ten model ma to do siebie, że po 5 nieudanych próbach odpalenia blokuje się sterownik i tylko serwis z w/w sprzętem może je...
Częstą usterką w Eberspacherach D2 i D4 są też same czujniki przegrzania. Po pięciu ( jak dobrze pamiętam ) wystąpieniach tego błędu następuje blokada sterownika agregatu grzewczego. Odblokowanie komputerem diagnostycznym, lub dedykowanym testerem do ogrzewań.