o ile dobrze kojarzę, jest tam moduł zapołonowy EDIS4.
Witam dopiszę się do tematu Posiadam Forda Galaxy 2.0 DOHC auto nie odpala słaba iskra na wszystkich cylindrach sprawdzałem żarówka 55w napięcie do cewek dochodzi masa na silniku jest, masa w module Edis4 jest wymieniłem czujnik położenia wału dalej to samo kable świece nowe i dalej to samo kupiona używana cewka i moduł edis tak samo masy wewnątrz samochodu...
A jak gaśnie to widać prawidłowe impulsy z niego? Zasilanie EDIS-a nie ginie?
Witam. Mam problem z moim scorpio 2,3 16V 96R. Problem polega na tym że około 5 sekund po odpaleniu auta silnik zaczyna pracować na dwóch cylindrach 1 i 4, zamiana cewek miejscami niczego nie zmieniła więc cewki obie są raczej ok, skrzynka wyczyszczona na cycuś - obydwie nawet, wiązka silnika zregenerowana, EDIS wymieniony, listwa łącznie z wtryskami...
auto jak wyżej nie pali i nie podaje paliwa pompa chodzi napięcie na wtryskiwaczach jest tylko nie ma sterowania była uszkodzona wiązka ( z przewodów spadła izolacja) od ściany grodziowej do prawie samej chłodnicy wymieniłem przewody ale auto nie pali i nie bardzo wiem jakie sygnały powinny wychodzić na module zapłonowym jest tam edis 4 a nie chce nie...
Usterka naprawiona kosztem dwóch dniówek w pracy...Wiązka przy silniku to jakiś koszmar, szkoda opisywać co zobaczyłem rozplątując tę zagadkę...i jakim cudem to jeździło to już zupełnie nie mam pojęcia.Natomiast cały problem tkwił w innym miejscu.Wiązka podłużnicy w stanie nienagannym, wszystkie przewody miękkie i bez śladów uszkodzenia, ale...od modułu...
ok,nie obraziłem się,silnik 2,0 16v rocznik 96,właśnie sprawdziłem wyjscia z modułu zapłonu są to 1,3,4 w/g AD są one połączone z 9 czyli z masą interesuje mnie za co odpowiada pin nr 2 z edisa
Na razie nie mam żadnych informacji bo auto soi u kumpla na warsztacie i dopiero jutro może się czegoś dowiem ,ale przed św zmarłych jak patrzałem jak dostać się do immo kolega kopał pod maską okazało się że ktoś już kiedyś tam kombinował troszku bo idą nowe kable od czujnika położenia wału do edis IV i są one już w strasznym stanie. Po za tym prawdopodobnie...
Ok sprawdzę to jutro rano jak mi nie odpali. Dzisiaj jestem w pracy i rano tj o 11 zabrałem z auta edis IV (moduł zapłonowy) żeby był w ciepłym miejscu i przed chwilą włożyłem z powrotem sprawdzałem odpalił więc zobaczę dopiero rano jak nie będzie chciał zapalić. Mam pytanie jak mam to sprawdzić ? po prostu podczas rozruchu przyłożyć minus miernika...
Sprawdzilem dzis wszystko jeszcze raz.Wszystkie polaczenia sa ok.Nie posiadam oscyloskopu, ale zeby stwierdzic cokolwiek uzylem multimetru.Na pinach ICM : 10 Wydaje mi sie ze prawidlowy sygnal 12v-na dwoch garach byla iskra. 11 Tez cykliczny ale slabszy bo 10V czasami wypadal. -iskra pojawiala sie sporadycznie bardzo slaba 12 bylo caly czas +12v CKP...
Witam Nie wiem czy dobrze umieściłem ten temat ale poszukuję tak ja w temacie do Forda Scorpio 2.9 24v 96"
Nie, w dużym uproszczeniu jest tak-edis obrabia sygnał z sinusoidki na prostokąt, wysyła prostokąt do EEC IV , EEC oblicza wyprzedzenie zapłonu , przy okazji uruchamia wtryskiwcze i inne bzdeciki po czym wysyła zmodyfikowane impulsy zapłonowe do EDIS, po to, aby ten wysterował cewkami.Impulsy wyzwalające są tak sprytnie przesunięte w fazie aby nie nakładały...
Sprawdzić czy jest plus na środkowym cycku cewki, dwa-wyczepić złacze ze sterownika ( wymontować zbiornik płynu wspomagania, odkręcić dziesiątką na patyku srubę) i na samym złaczu sprawdzić czy jest widoczna rezystancja czujnika wału. Jeszcze jedno-w mondeo często przyczyną kłopotów jest ta owalna wtyczka na głowicy, nieopodal czujnika wałka. EDIS jest...
Witam wszystkich!! Mam problem z scorpio *pomimo wymiany części wiązki i naprawy reszty) po poł roku znow problemy. Auto od czasu do czas zaczelo przerywac jakby uciekała iskra. nagle obrotomierz gwałtownie w w dół i znow do gory wiec widac ze gdzies sygnal ginie(mysle o sterowaniu cewka). Sprawdziłem duzo plusy masy niby ok. Ale moje pytanie sie skupia...