Witam Napiszę Wam jedną dobrą radę na temat odpalania forda escort 1.8D nawet jakby było -20stopni celcjusza. Po pierwsze proszę wyjąć rozrusznik i alternator i dać je do regeneracji. Mój rozrusznik niby kręcił, ale to, że kręci to nie znaczy, ze dobry. W moim rozruszniku okazał się uszkodzony wirnik, a w rozruszniku znikome szczotki i łożyska z tulejkami...
Witam, Pozwolę sobie odnowić temat. Posiadam od niedawna takiegoż escorta 1.8D rok 1991 (pełnoletni ale to nic). Na mrozie w nocy rano pali za 1, czasem 3 razem, to też nie problem. Męczy mnie kontrolka świec żarowych. Szukam schematu jak ona powinna być podłączona. Bo włączając zapłon kontrolka nie świeci a napięcie na świecach jest. Kontrolka zapala...
Witam Mam escorta 1.6 16v z 93r Na zimnym silniku w ogóle nie chodzi na wolnych, jak sie nagrzeje to ciężko mu to idzie trzyma sie od 500 do 700 obrotow strasznie szarpie, na wyższych jest ok. W tym fordzie byl wypalony zawór wydechowy na 2 cylindrze ale zostalo to zrobione kompresja i silnik jest teraz ok. Musi byc cos z elektronika. Sonda ma sprawną...
Witam. No i mam problem z tym Escortem. Rozrząd jest złożony głowica też auto odpala. Na wysokich obrotach silnik pracuje dobrze a na wolnych tak jakby nie chodził na jeden cylinder. Ale co jeszcze... z rury wydechowej kopci się białym gęstym dymem który szybko wyparowuje. Podejrzewam ze powodem tego jest niedopalona mieszanka w cylindrach gdyż po wyjęciu...
Ford escort 1.3 1993 r Samochód Dławi się gdy dodaje gazu, jeszcze jakiś czas temu na ssaniu chodził normalnie i dało się jechać lecz teraz już nawet na ssaniu się Dławi . Niedawno zostało zauważone, że gdy nie jadę na ssaniu to podczas dodawania gazu puszczenia go i dodania znów lecą iskry z wydechu a może nawet kule iskier. Pomocy co może się dziać...
Witam Mam escorta rok 1996 1.6. (zalozone LPG) Problem jest taki. Uruchamiajac zimny silnik (na benzynie) tak normalnie to nie chce odpalic. Odpala dopiero po wcisniecu pedalu przyspieszania, nastepnie tak jak by nie wlaczalo sie ssanie bo w momencie puszczenia pedalu obroty spadaja i auto gasnie. Ale w monecie zlapania przez auto temperatury wszystko...
Witam mam problem takiego typu iż jakieś pół roku temu robiłem remont silnika Ford escort 1.3 CFI 96' i rozbierając go najprawdopodobniej uszkodziłem mocowanie w kolektorze wężyka który idzie od pompy hamulcowej do kolektora ssącego. W kolektorze był taki plastik stwierdziłem iż to jakiś ubytek z węża i wydłubałem to ;/ silnik złożyłem wszystko fajnie...
Nie każdy ma. W escorcie siedzi gaźnik WEBER 28/32 i były montowane dwa rodzaje: - z silnikiem krokowym sterującym obrotami biegu jałowego (czyli wolnymi obrotami) - bez silniczka, z śrubką regulacyjną ( z tyłu po lewej czyli bardziej od strony pasażera) Podejrzewam, że masz ten drugi typ i w momencie jak wyłączy się ssanie automatyczne (na bimetalu)...
Problem pojawia sie juz na wyłączonym ssaniu, gdy silnik nabierze juz normalną temperature pracy. Nie rozumie co masz na mysli przez 'zawór powietrza dodatkowego', ten escort to model na gaźniku i na ręcznym ssaniu.
Jak już to kolektor ssący!- kol. bolero. Faktycznie, (jak któryś z kolegów napisał) przyczyną może być zasysanie fałszywego powietrza począwszy od filtra powietrza po kolektor ssący.Radziłbym również sprawdzić przewód podciśnieniowy wraz z regulatorem podciśnienia - zespolonym z aparatem zapłonowym.
Moim zdaniem główną przyczyną jest kontakt ze złą jakością paliwa . Efektem tego jest zabrudzenie filtra na tłoczeniu , a najszybciej na ssaniu. Musisz zwrócić uwagę na związek wysokości paliwa w zbiorniku i jakości pracy silnika. Jeśli przy wyższym poziomie paliwa jest OK to jest filtr ssący.
Witam serdecznie, Mam taką zagwozdkę, otóż, Po przekręceniku kluczyka w stacyjce do pozycji załączenia zapłonu zapalają się lampki ładowania i ciśnienia oleju. Nie zapala się kontrolka świec żarowych. Po czasie potrzebnym na grzanie świec słychać rozłączenie przekaźnika i zapala się lampka. Po uruchomieniu silnika nie gaśnie. Świece są na 100% sprawne....
napisz coś wiecej np. czy ten objaw wystepuje na gazie czy na benzynie?? dalej czy przy wymianie rozrzadu albo czegoś innego nie zostala uszkodzona któras uszczelka w okolicach kolektora ssącego tzw falszywe powietrze, i kolejna rzecz czy nie masz jakis dziwnych dlawikow w układzie dolotowym gazownicy lubią to wstawiac w celu poprawienia ssania gazu...
Witam mam pewen problem Z moim Fordem Escortem Mianowicie chodzi o to ze po odpaleniu auta na poczatku chodzi na ssaniu 1,500 obroty nagle spada na 500 i skacze ponizej 1k i dziwnie chodzi jak daje gazu jak by nie palil na wszytkie gary podczas jazdy szarpie te skoki obrotow sa w granicach 1 do 2 min potem sie wszytko normuje obroty nie skacza . czyscilem...
Escort to chyba jedno wielkie archiwum X :) Mam escorta '91 1.4 na jednopunkcie. U mnie objawia sie to tak.... Odpali normalnie... automatyczne ssanie pochodzi pare sekund po czym spadnie do 1000 obrotów. Dodam lekko gazu i obroty szaleja dochodza nawet do 2500 obrotówi utrzymuja sie tak przez 10 sekund po czym znowu spadaja do 1000. Takze podczas jazdy...
Mam Escorta 1.4 po zamontowaniu gazu też miałem problemy z gaśnięciem ,po pierwsze wymień kable WN do świec (często dostają przebić ,dla paliwa to niema ,aż takiego znaczenia ale przy gazie zaczynają się dziać różne rzeczy np.gaśnięcie silnika przy wciskaniu sprzęgła ,gdy spadają obroty ,brak siły ,duże spalanie gazu na te niedogodności też ma wpływ...
Zakupilem autko ford escort 1.6 16V 96r. i problemem jest zachowanie sie auta zaraz po odpaleniu, na poczatku ssanie pracuje poprawnie (1300/1400 obr/min.) po minucie obroty spadaja i gasnie, zaczyna smierdziec paliwo i mam trudnosci i ponownym odpaleniem. Kiedy sie nagrzeje problem znika, mam wrazenie ze przy kazdym rozruchu potrzeba mu cysterny benzyny!...
Miałem podobny problem z escortem z 99r. 1,6 16V obroty schodziły bardzo wolno, czyszczenie silnika krokowego nic nie pomogło konieczna byla wymiana na nowy-po wymianie problem zniknął ,sprowdz jeszcze przewody gumowe dochodzące do kolektora ssącego czy są szczelne, koszt silnika od 250 PLN w góre. Ja dałem 270 na allegro .Pozdrowienia
Powiedzcie gdzie we Wrocławiu moge zakupić metalowy kolektor ssący do mojego Forda Escorta 1,6 16v zetec 98 który jest niestety z plastikowym,a mam instalacje lpg i niestety szczela mi dość często.Mysle że jak wymienie kolektor z plastiku na metal to szczały znikna.Tylko gdzie we Wrocławiu jest producent ewentualnie dystrybutor lub zakład montażowy.
Escort MK7, silnik 1,4 wtrysk wielopunktowy rocznik 96r. Mam pytanie odnośnie czujnika temperatury dający sygnał do kompa, ten pod kolektorem ssącym i czujnika temperatury zasysanego powietrza. Jaka powinna być rezystancja na tych czujnikach w chwili gdy włączy się wentylator a jak jak silnik jest zimny. tj chyba temp koło 90-100*C. Czy powinny być...
Mam podobny problem w Escorcie 1,6 EFI MKIV na wtrysku benzyny przy jeździe na gazie, ponieważ posiada mieszalnik LPG i jest to zestaw I-ej generacji, który bardzo często "STRZELA" w kolektor ssący szczególnie przy większym obciążeniu lub przy przyspieszaniu na wyższym biegu. Jest to wada tych rozwiązań i jedynie delikatna jazda płynne przyspieszania...
A czy płynu nie trzeba co jakiś czas dolewać ? bo ja tak miałem tylko mój escort był starszy , był bo teraz mam MK3 i na małych odcinkach zapowietrzenie jakoś znajdowało ujście chyba dzięki zmiennej pracy silnika ,a na dłuższych odcinkach to czasami już i szarpać potrafił i na ssanie wchodził !!! Przestawało działać ogrzewanie. Upieram się przy uszczelce...
Witam. Ford Escort 1.3 pełny wtrysk. Zimny odpala bez problemu, pochodzi trochę i zadławi się lub czasami nawet zgaśnie. Wygląda to tak, jakby próbował ssanie zdjąć zbyt gwałtownie. To samo na nowych świecach, nowym silniku biegu jałowego, paliwo i czujniki ok. Ktoś ma propozycje?
Ford Escort 1.8 DOHC jak się zagrzeje to szarpie i gaśnie, jak w temacie i jeszcze jak zgaśnie to obrotomierz szaleje(na zgaszonym przy włączonym zapłonie)nawet do 7000 obrotów. Jak zimny to chodzi extra. Jak wskazówka temperatury dojdzie do pionu to kicha. Jak zgaśnie chwilę odstoi to odpali i pojedzie tyle czasu ile stał. Zagadka dla doświadczonych....
Witam, Posiadam Forda Escorta 1.4 z instalacją gazową Stag-50. Kiedyś samochód mi palił 11-12 l gazu /100 km, podczas normalnej jazdy potrafił "strzelać", czyli normalnie było wybuch z pod samochodu słychać i na te sek. tracił moc, no coś źle gaz spalał. Pojechałem do gazownika, miałą być regulacja gazu, lecz gazownik stwierdził, że sonda lambda źle...
Witam Po wymianie kolektora ssącego i wałków w moim Escorcie 1.8 na 2.0 z Mondeo, zaczął wydalać z siebie spore ilości oleju poprzez wężyk odpowietrzania silnika. Spróbowałem nawet zadrzeć wężyk do góry, ale mimo to wciąż się sączy, choć już nie tak obficie. Ma ktoś pomysł co może być powodem i jak sobie z tym poradzić ? Przed wymianą Po wymianie I...
Witam! Według cennej podpowiedzi emeryta2 znajduje się on pod kolektorem ssącym (nie chodzi mi o czujnik wskazania na deskę rozdzielczą ani o czujnik załączania wentylatora). Proszę o zdjęcie, moje auto to Ford Escort Combie 1.4 1996r. Dodano po 1 nie chodzi mi oto Dodano po 1 Chciałbym prosić o jak najszybszą odpowiedź, jutro muszę podjąć decyzje!
Witaj. Wlot powietrza zaraz po montażu gozownik odwrócił 0 180 stopni, ala pomimo tego silnik dalej się kołysze na obrotach. Przy ostatniej wizycie w warsztacie podpowwiedziałem mechanikowi, że wydaje mi się, iż to powietrze które wlatuje podczas jazdy do komory silnika jest wszystkiemu winne i potwierdziło się. Dorobił mi jeszcze dwie rury które mają...
sprawdzile tylko że pompa pracuje caly czas i podaje paliwo,nie wiem czy pod odpowiednim cisnieniem(przewodem zwrotnym paliwo nie powraca).czy przy pompie paliwa jest jakiś zawór i który powinien pierwszy zadziałac na wtryskach czy przy pompie? pierwszy powinien zadziałać na wtryskach ,jego ciśnienie robocze to max.270kPa,przy pompie jest zawór ale...
Jeśli masz gaźnik webera to on ma automtyczną regulację składu mieszanki i można tylko regulować obroty ... lepiej nic tam nie kręcić , najczęstsze problemy to uszkodzenie automatycznego ssania , siłownika podciśnieniowego regulacji składu mieszanki, i lewe powietrze... Jeśli to gaźnik motorcrafta to tam coś można poregulować , ale to i tak najczęściej...
HEHe no ten silnik jest nie udany . Jest słabe smarowanie wałka rozrządu i wycieraja sie przywki i szkalnki na chyba 3 cylindrze . generalnie co 150 tyś kompletny rozrząd . Ma jeszcze ssanie wodne i to tez jest nie udany patent bo jak jest zimny pali ogromne ilości beny . Lubi sobie wyciekać olej z silnika i ze skrzyni przy drążku wybieraka . no i troszke...
Witam. Mam ten sam problem (Escort 1.1 83r.). Gdy ssanie włączone (automat) to silnik pracuje ale wystarczy że ruszę je i silnik gaśnie ewentualnie pracuje przez chwilę na strasznie niskich obrotach i gaśnie. Dodanie gazu powoduje przygasanie silnika zamiast wzrost obrotów. U góry w gaźniku jest dziwny "język" który jest poruszany przeponą, niby działa...
siemanko. a jak mam zresetowac kompa? dodam jeszcze ze wymienilem przepustnice powietrza i wszystkie czujniki elektryczne.na ssaniu chodzi ponad pol godziny a jak odlacze lambda sonde to nie ma wogole roznicy.
tps powinien dawać ok. 0.8-0.9v sprawdź wiązkę na kolektorze ssącym (zasila wtryski i resztę czujników ,jeśli zawilgotnieje auto dostaje kolby ) należałoby ją rozizolować i wysuszyć
komputer w teście silnika wywala błąd 48 - silnik krokowy oraz 38 czyli uboga mieszanka na 1 i 4 cyl. krokowiec działa (ale przyznaję, że nie sprawdziłem w nim stycznika wolnych obrotów), wszystkie podłączenia do kolektora ssącego sprawdzone, wymienione uszczelki. sonda lambda daje stały sygnał o wartości 0.8v. (po przygazówce - na chwilę 0.1v) ciśnienie...
To nie jest zbyt wczesny zapłon tylko za dużo paliwa.Sprawdż rurkę do MAP-sensora, czujnik temperatury cieczy silnika/pod kolektorem ssącym/.Powodzenia.
A tam ciśnienie, gdyby ciśnienie było małe to tym bardziej powinien palić. Iskra jest zawsze lepsza przy małym ciśnieniu. A nie pali pewnie dla tego, że nie dostaje paliwa na ten gar. Przez 30 sek. na zimnym pali, bo akurat tyle czasu działa pomocniczy piąty wtryskiwacz rozruchowy, jest umieszczony w kolektorze ssącym zaraz przy wlocie powietrza i podaje...
No to jestem po czyszczeniu. Wszystko OK. Obroty się pięknie uspokoiły. Krokowca masz pod kolektorem ssącym
Witam. Dzięki Wszystkim za porady dotyczące naprawy. Usterka wykryta i naprawiona. Nie pojechałem do warsztatu ani mechanicznego ani gazowego bo w jednym i drugim doradzili żeby kupić wtryskiwacz, sondę i silnik krokowy(w sprawie silnika tak twierdzili gazownicy) i i przyjechać to wyminią oczywiście za opłatą więc zabrałem sie sam do rozbierania poszczególnych...
Witam Wszystkich męczących się z Fordami :)) Jestem nowym użytkownikiem i bardzo liczę na jakąkolwiek radę od Was. Dziś własnie zauważyłem, że po odpaleniu śilnika obroty przestały mi spadac od razu do poziomu 0.9, tylko zawieszają się na 2-5 sekund na poziomie 1,5 - 1,6 tys, a dopiero potem spadają do 0,9. Wcześniej tak nie było. Nawet zimą, odpalał...
Czujnik jest gdzieś z prawej strony silnika, chyba na kolektorze ssącym, nie dobrze pamiętam, ale gdzieś tam. Pozdrawiam.
Skolmi: zaraz elektrit cię zje!!! Tam nie ma żadnego silnika krokowego!!! To ELEKTROMAGNETYCZNY zawór regulacyjny powietrza. Faktycznie jego awaria należy do najczęstszych przyczyn. Podobnie z zaworkiem odpowietrzenia skrzyni korbowej i przewodem od niego. Na początek radzę sprawdzić te trzy rzeczy. Ten zawór można deliktanie przeczyścić. Lepiej chemią...
Zakładajac , ze jest to silnik zetec, to prawdopodobnie podło ci odpowietrzanie skrzyni korbowej. Znajduje sie pod kolektorem wydechowym . Jest to taka puszka z wychodzacym z niej zaworkiem i rurka w kształcie litery L. Często pada ten zaworek i parcieje ta rurka. łączy sie ona pod obudową termostatu z metalową rurka, a ta z kolei z nastepna gumową...
Pewnie wypieprzone turbo wali olejem wprost do układu ssącego.
luzy zaworowe są w normie czyli ssanie .25mm wydech .60mm...nie zmniejszyły się czyli gniazda się nie wypaliły. Ciekawi mnie dlaczego tak się stało wczoraj, bo nigdy wczesniej nie mialem takiego problemu, żeby nawet po zwiększeniu dawki gazu nie było reakcji na przyspieszenie.. zastanawiem się co zrobić żeby się tak samochód nie grzał..czy wymiana płynu...
Wydaje mi się że to jest odpowietrzenie zbiornika paliwa.Dwa przowody do elektrozaworu sterowanego komputerem.Zdejmując ten przewód dopuszczasz fałszywe powietrze do kolektora ssącego. Sugerowałbym uszkodzenie regulatora biegu jałowego,jako usterkę w tym autku.
Ja w jednym zmieniałem wałek rozrządu (pękł) i spawałem jedną pokrywę panewki wałka rozrządu. Zawory ocalały. Dodano po 6 Sprawę można łatwo zbadać. Trzeba zdjąć pokrywę głowicy (zaworów), obejżeć wałek i sprawdzić luzy zaworowe. Jeśli będą dużo większe niż 0.55 mm (wydechowe) i 0.4 ssące, trzeba założyć, że zawory sa pogięte.
domniemam że silnik HCS CFI (filtr powietrza na silniku).Objawy i kod (jeśli dobrze odczytany) wzkazują na rzadkie uszkodzenie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym (metalowa kostka na przegrodzie z jednym wężykiem do kolektora).Choć częściej występowało uszkodzenie sondy lamdy na rurze wydechowej , i wtedy było tak duże spalanie (a kody nieadekwatne...
Witam. Nie wiem czy w tym silniku występuje automat ssania .... bo jeżeli tak to z regóły on szwankuje. Spróbuj zresetować komputer: zdejmij klemę na ciepłym silniku i jak ostygnie (po 3-4 godz) odpal go nie dodając gazu i niech tak pochodzi do pełnego zagrzania się. Pozdrawiam.
mam problem z rozruchem przy zimnym silniku długo trzeba kręcić a silnik w tym czasie powoli załapuje. Zapłon jest ustawiony prawidłowo, ciśnienie jeszcze ujdzie, wtryski bedę miał nowe - stare leją. Czy ktoś wie jak działa urządzenie rozruchowe - coś jak ssanie w benzyniaku.
Cześć. Który to rocznik?Albo inaczej , czy ma automatyczne ssanie?
Witam.Jestem posiadaczem Forda Escorta 3d 89rt 1400silnik.Jego spalanie to 10 litrów benzyny:-((Czy jest jakas możliwośc zebyu mniej spalał??Co proponujecie??Wcześniej miałem malucha i tam wszystko wiedziałem co i jaka teraz..:?? nie ciekawie:-(((Co mógłbym zrobić w własnym zakresie .Tam jets silnik 1400 na gaźniku i ssanie zwykle jak w maluchu:-)
Poszukaj na kolektorze ssącym tak niżej w głębi jest przykręcony na dwie srubki taki walec czarny o długości ok.6cm z kawałkiem podstawy+wtyczka(kiepskie dojście) musisz go wykręcić i umyć najlepiej w nitro przedmuchać i sprawdzić czy lekko chodzi.
mam identyczny silnik w escorcie ( identyczna pompe ) i nie mam wogole tego pastiku do ktorego masz podlaczony ten wezyk i jezdze normalnie tak bylo od zakupu . na zdjeciu widac ze chyba cos cieknie ( ropa ) z tej pompy na tym grzybku na ktorym chodzi czpien polaczony z linka gazu . a propo to ssanie u ciebie widac ze zalacza ? tzn u mnie jest na tej...
Nie niemówie o przepływce tylko o czujniku temperatury powietrza, umieszczony jest za przepustnicą w kolektorze ssącym po prawej stronie. Mam jeszcze jedno pytanie jaka jest rezystancja sprawnego czujnika. U mnie przy zimnym silniku jest 23 k Ohmy a przy temperaturze około 60 stopni 7 k Ohm. Szukałem w sieci różnych dokumentacji i według jednej jest...
czyli,że w mondeo czasy są krótsze,więc tak: rozruch zimnego silnika polega na wydłużonym czasie wtrysku(ssanie w gaźnikach) i jeśli masz dłuższe czasy to komputer może "widzieć" rozgrzany silnik jako zimny,odpowiada za to czujnik temperatury płynu chłodzącego.Albo walnięty jest termostat,albo sam czujnik.
moze automatyczne ssanie nawaliło ?
Mam jeszcze kolejne pytanie dotyczące tego autka. Mianowicie kiedy odpalę samochód przegazuje go trochę i on automatycznie przełączy sie na gaz to on ciągle chodzi na lekko zwiększonych obrotach myślałem że jest to po prostu ssanie automatyczne lecz gdy nawet silnik jest zagrzany po dłuższej jeździe nadal jest to samo.Oprócz tego gdy chodzi na benzynie...
Sprawdź przewod gumowy łączący kolektor ssący z czujnikiem podciśnienia jeżeli występuje tu plastikowa puszeczka to ją możesz usunąć.
Sądzisz że dmuchawka sle olej na stronę ssącą? To więcej niż prawdopodobne. :) Albo oliwa w intercoolerze.
Dokładnie to chodzi mi o cztery metalowe rurki dochodzące do silnika (na pierwszy rzut oka wyglądają jak wtryskiwacze). Czy w tych rurkach przechodzą spaliny?? Idą do takiej puszki a z tamtąd wężykiem gumowym do jakiegoś zaworka a z tego zaworka chyba do kolektora ssącego. Wygląda to na zawór recyrkulacji spalin. Czy to jest rzeczywiście to??
serwo jest pod maską na ścianie grodziowej nad pedałami hamulca i sprzęgła . To taka duża okrągła spłaszczona bańka do której jest przykrecona pompa hamulcowa . Połączone jest przewodem elastycznym (może to być szlauch lub plastikowa rurka) do kolektora ssącego . Właśnie o niej pisałem wcześniej aby odłączyć i zatkać na próbę . Serwo to jest podciśnieniowe...
Witam, mam takie pytanie od kilku dni mam tak, że kiedy odpalam auto na benzynie na ssaniu rano (zimny silnik) po odpaleniu po chodzi kilka sekund i gaśnie dopiero za trzecim razem zaczyna normalnie pracować. Kiedy odpalam auto jak już jest ciepło na dworze wszystko jest ok. Dlaczego tak się dzieje i co zrobić żeby tak się nie działo.
panie i panowie, przy tym aucie wysiadają lokazlni elektrycy i dotychczas nie ma mocnego. To auto lubi się wyjątkowo mocno grzać aż bucha spod maski. U progu włączenia wentylatora chłodnicy występuje dziwny objaw, a raczej szereg objawów. Otóż najpierw obroty co minutę skaczą 900-1200. Słychać też co minutę syczenie pst-pst jakby wydawał je mały kompresorek,...
Na zawór wolnych obrotów raczej nie stawiam bo on zazwyczaj się zawiesza i obroty by mi momentalnie wskakiwały a u mnie rosną powoli. wzrost obrotów z 1,5 tyś do 3 tyś trwa ok 25 sekund. Nawet jak jadę i mam 4 bieg i 1500 obrotów i zdejmę nogę z gazu czy nieprzyspieszam to po 4 minutach mam już 3 tyś i nie muszę nogi trzymać na gazie. Może podciśnienie...
Mam auto jak w temacie. Niedawno zmieniłem akumulator i silnik zaczął inaczej pracować. Po każdym dodaniu gazu utrzymuje przez kilka sekund wyższe obroty mimo że pedał nie jest przyciskany. Reasumując obroty spadają z kilku sekundowym opóźnieniem. Podejrzewam że może to mieć związek z nieszczelnym korkiem wlewu oleju a precyzyjniej z sondą. Proszę o...
Nie wiem czy to nie bedzie wina czesciowa automatycznego ssania o ile to jest to co mysle na pompie obok linki gazu powinno to chodzic w zaleznosci od temp. plynu a nic dziala .
... a cena takiej przeróbki: pompa ok 1000zł wtryski 250zł kolektor ssący 100zł intercooler 100zł świece 150zł razem ok 1600zł w samych częściach (20KM więcej) to wychodzi 80 zł na każdy KM .
Miałem podobny problem. Odłącz wtedy czujnik przepływu powietrza i zakręć. Jak nie odpali to trzeba szukać dalej. Bo jak kręci a na ciepłym nie odpala to często wina tego czujnika /nie przepływomierz/. Biała końcówka na kolektorze ssącym. Powodzenia
Możesz kupić samostart i spróbować, jak nie da rady to chyba tylko zmywacz do hamulców. Powinieneś go dostać w każdej szanującej się stacji obsługi. Bardzo szybko paruje i ładnie na nim odpala, tylko trzeba bardzo uważać bo silnik potrafi się nieźle wkręcić i może się uszkodzić. Dosłownie krótki psik w przewód ssący powietrza i odpalasz. Ile ma najechane?
Witam. Silniczek krokowy to może być główna przyczyna ale sprawdź stan wszystkich przewodów od kolektora ssącego. zczegółną uwagę zwróć na przewód do serwa i samo serwo , bo jeżeli będzie łapał powietrze to też mogą dziać s
Temet gaśnięcia jak zimny po paru metrach to nie tylko Escorcik, przyczyn dużo a szukać moim zdaniem przy temperaturze, czyli czujniki no i ssanie zbyt wcześnie wyłączane, jak ktoś jeździł z ręcznym ssaniem i wyciskał je za wcześnie to widzi że efekt ten sam - szarpnie i zgaśnie
a które węże sprawdzać czy nie są popękane te co idą od kolektora ssącego tak??
Powinno pomóc wymiana świec , ale sprawdź czy masz dobrą kompresję bo może się z darzyć ,że zawór np.ssący będzie przepuszczał i wtedy powoduje zapalenie mieszanki w kolektorze. Posprawdzaj wszystkie przewody podciśnieniowe w kolektorze być może po strzale wyskoczyły. Zapal silnik i wyjmij po kolei kabel ze świecy ,który ci gar nie pali silnik wtedy...
Jest przepływomierz. Znajduje się zaraz nad filtrem, jest w nim taka klapa która otwiera się pod wpływem zasysania powietrza przez kolektor ssący. I właśnie przez tą klapę reduktor od gazu musiał mieć podpięte podciśnienie. Założyłem już ''ala'' filtr stożkowy i odłączyłem podciśnienie od reduktora. I w końcu udało się ustawić gaz tak aby silnik płynnie...
Sprawdź czujnik temperatury płynu, jest z tylu w kolektorze ssącym, często kolektor się zamula i czujnik jest zimny co w efekcie powoduje zalewanie silnika( zbyt bogata mieszanka). Kilka razy przemieszczałem uchwyt na wąż od nagrzewnicy, i tam wkręcałem czujnik.
Witam. W moim aucie ford escort cabrio z silnikiem 1.6 8V XR3i 105km. Padła instalacja wtryskowa. Jest to wtrysk mechaniczny (wielopunkt)! Czyli nie ma żadnych wtrysków elektrycznych. A chodzi mi po głowie założenie wtrysków elektrycznych od jakiegoś innego samochodu. Wmontowanie wtrysków w kolektor ssący nie stwarza mi problemów. Ale głównym moim problemem...
Witam. Używam "eskorta" już 9 lat na prostej instalacji gazowej minusy to wymiana co trzy lata przewodów wysokiego napięcia (strzały w rurę ssącą), wymiana przepony w parowniku, wymiana filtra gazu i sprawdzanie przewodów grzewczych bo puchną, czyszczenie silniczka krokowego. Więc chyba się opłaca. Pozdrawiam.
Sprawdż odme na kolektorze ssącym i wszystkie podciśnienia
Jeżeli Masz silnik z napisem Efi to szukaj sterowania wtryskami na dużej okrągłej wtyczce po prawej stronie kolektora ssącego.Sprawdź czy jest "przejście" od wtryskiwacza za tą dużą wtyczkę. Gdzieś tam powinien być wpięty modular chyba że jest odcięte zasilanie wtrysków(+) na przekaźniku a w takim przypadku sprawdź czy regulator wolnych obrotów ma zasilanie...
Do kolegi macsmial Miałem identyczną sutuacje co Ty :) tez musialem hamowac silnikiem i tak jezdzilem az rok a dzis autko poszlo do mechanika na wymiane sprzegła :cry: Najpierw napisz jakie masz autko :P jakiego escorta? I czy na gazie czy nie? ;P <br> Sposób na PB:<br> 1. Wyczyścić przepływomierz, wypinasz wtyczke od niego, następnie wykrecasz...
Jak to po co ? Na co komu wskazania spalania w jednostce czasu? Przecież liczy się na 100km. Źle po prostu się wyraziłem, bardziej chodzi o ilość przebytej drogi , chociaż informacja o prędkości pojazdu daje podstawę do określenia "gear position" czyli który bieg aktualnie jest zapięty. Ponadto zauważ że przełożenie parametrów wciśnięcie gazu/prędkość...
Uszkodzony przedni uszczelniacz (Bosch)za nim jest kanał ssący
witam pierwszo bym sprawdził świece czy palą wszystkie a jak spada z obrotów przy chamowaniu to może być ujście powietrza na podciśnieniu na serwie lub na wężu lączącym serwo z kolektorem ssącym .pozdrawiam
Jakby udalo sie spotkać silnik 1,6 na jednopunkcie, prawdopodobnie blok i głowica będą takie same. Ew. odkręcić i zaślepić EGR. A osprzęt wraz z kolektorem ssącym przelożyc ze starego. Niedawno wymienialem w 1,3 z tym, że miałem jednopunkt a kupiłem z gaźnikiem. Pozdrawiam
DJ-Opornik Też myślałem o kompresji ale nie było większego problemu z paleniem.Sprawdzę ciśnienie gdy tylko zdobędę manometr.Zastanowiła mnie też ilość błota w kolektorze ssącym-20%zwężone przeloty.Rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził ,że to normalne.Zastanawiam się,czy on jest normalny.
To normalny objaw gdy silnik jest na początku zimny włącza się tzw "ssanie automatyczne" służące wzbogacaniu mieszanki paliwa. Gdy silnik po pewnym czasie sie rozgrzeje to obroty spadają do tzw. wolnych obrotów ok 900. Pozdrawiam
Witam, mam problem ze swoim essim. Rano kiedy jest zimny odpalam, i na Pb nie da się jechać dusi się tak jakby nie ma siły, dopiero jak się dobrze zagrzeje to rusza, a jak pyknę na LPG to automatycznie znika ten problem i mogę jechać od razu po porannym odpaleniu. Co może być przyczyną? Może ssanie, nie podaje paliwa ile by chciał jak zimny i ma muła....
Witam Świec możesz wymienić setki a i tak będzie to samo, jak silnik nie ma odpowiedniego sprężania to nie zapali i koniec. Przyczyną może być podparty zawór ssący lub wydechowy (sprawdź luzy) to nie będzie kosztowne. Jeżeli jednak się okaże, że luzy są OK to już grubszy remont. Głowica w górę wymiana pierścieni i regeneracja głowicy ( na jakiś czas...
Panowie, ja już nie mam tego auta od jakiegoś czasu. Kupiłem go w grudniu rok temu, było -5 i jedyne co mnie interesowało to to, czy zapali w -15. Po kupnie odkryłem, że silnik - choć gorący - to ma jakieś 1200 obr. To mnie denerwowało, bo głośno chodził itd i mógły się też szybko grzać. To popatrzyłem pod maskę co tam jest grane i zauważyłem, że to...
Jeżeli hamowanie było ostre np. z 80 km/h do zatrzymania i wbiłeś luz i wtedy silnik zgasł (a co za tym idzie brak wspomagania ukł. hamulcowego i kierowniczego nawet jeżeli samochód się toczy na biegu jałowym) to stawiam na zasyfiony zawór regulacji biegu jałowego (częto nazywany błędnie w przypadku tego silnika - silnikiem krokowym, krokowcem) znajdującym...
Filtr paliwa wymieniłem (stary był bardzo zamulony). Niestety to nic nie pomogło. Wygląda to tak , że nie działa ssanie a nie wiem gdzie i jak to sprawdzić . Odpala łatwiej gdy naciskam pedał gazu. Andrzej
Rozrusznik wydaje mi się sprawny, ponieważ za pierwszym razem samochód odpala poprawnie, i bardzo szybko. Zimą także nie ma większych problemów z rozruchem...do momentu gdy przestanie działać "ssanie". Naprawę zacznę od przeglądu instalacji elektrycznej w komorze silnika - przeczyszczeniu złączek i zaizolowaniu przewodów. Mam takie podejrzenie, że "lewa"...
witam kiedyś miałem taki sam problem wszystko działało silniczek idealnie chodził a jak nacisnąłem na sprzęgł to gasł , u mnie była to przyczyna zasysania lewego powietrza między kolektorem ssącym a gaźnikiem - nie wykluczone że i u ciebie jest ten sam problem , chociaż może to być i zła pogoda . Może na przewodach masz przebicie i teraz w zimie pod...
Każda nieszczelność w układzie ssącym może podobne rzeczy powodować. Zmień uszczelkę nie będą to drogie rzeczy i wtedy można podjąć dalsze kroki jeśli nic nie pomoże. A kolektor ssący jest w ogóle dokręcony ??
nie. a powiedz co to jest za czyujnik znajdujący sie przed przepudtnica w dolocie kolektora ssącego. bo jak odłączam kable to nic sie nie dzieje. a jak odłącze od krokowego to od razu gasnie silnik
I myślisz że w tym siedzi silniczek który dał by radę odchylić przepustnicę? :D To tylko czujnik położenia przepustnicy. IACV to zawór dodatkowego powietrza i w tym modelu jest zamontowany chyba od spodu w kolektorze ssącym, ale wątpie żeby to on był przyczyną problemów z obrotami.
Jest na kolektorze ssącym, koło rozrusznika, dostęp od dołu.
Witam mam forda escorta z silnikiem 1.4 na wtrysku jednopunktowym, jego spalanie wynosi 15l benzyny na 100km przy oszczędnej jezdzie. Wydaje mi sie że ma on ciągle włączone ssanie bo jak sie rozgrzeje to nie chodzi jak powinien(łapie muła, dusi sie) J ak moge wyłączyć to ssanie żeby sie przekonać czy to ono jest przyczyną tak duzego spalania? albo jak...
Witam. Szukałem i nie znalazłem tematu o identycznych objawach auta. Tak więc jeśli ktoś jednak znajdzie temat o tym samym problemie to proszę o podanie a wtedy przeproszę za ten temat. Tak więc problem polega na strasznie dziwnej i denerwującej pracy silnika. Otóż po odpaleniu na benzynie (gdy zimny) auto pracuje na ssaniu całkiem dobrze (lecz nie...