Witajcie w Nowym Roku. Fiat Punto 1, rocznik 1996, wersja SX, benzyna + LPG pojemnośc 1.1, 55KM. Mam problem z przednimi wycieraczkami - nie działa 1 wolny bieg i 2 szybszy bieg. Działa najszybszy 3 bieg. Ogrzewanie tylniej szyby działa (świeci się dioda na włączniku), działa spryskiwacze przednich wycieraczek. Chyba też nie działa tylna wycieraczka...
Witam. Ponad miesiąc temu wymieniałem rozrząd w fiacie punto. Główny zamysł był, aby wymienić pompę bo był problem z przegrzewaniem się itd, nie było ogrzewania, no ale poszedł do wymiany komplet. Odpowietrzyłem i śmigało. Teraz znajomy wrócił i znów się grzał, nie było ogrzewania. Pierwsza myśl padła na odpowietrzenie układu. No i musiałem dolać aż...
Witam, od kilku dni mam problemy z ogrzewaniem mojego Fiata Grande Punto. Nie dogrzewa. Wedługwskaźnika grzeje tak około na 40 stopni. Pewnie coś dzieje się z termostatem. Mam więc pytanie czy termostat można jakoś naprawić czy trzeba wymienić na nowy.
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
Mam trochę inny problem, ale zgadza się model samochodu i typ radia :) Podłaczenie radia jest zrobione - kabel żółty razem z czerowym wychodzące z radia podłączone do zasilania po stronie samochodu, do tego podpięta masa. W samochodzie wcześniej grało inne radio - bez problemu. To samo radio wcześniej grało w innym samochodzie - też bez problemu. Teraz...
Dobrze tak będę musiał zrobić na początek. A czytałem coś na necie że to wina termostatu była bo mój też bardzo słabo grzeje. Co o tym myslicie?
Dzieki wielkie za informacje, browar sie nalezy. Wszystko pracuje jak trza, parownik goracy, cieplo w samochodzie, silnik sie nie grzeje.
Witam ,w moim puncie gdy włączam lewy kierunkowskaz, razem z nim miga mi lewe długie,a inne światła przygasają jakby w rytm przekaźnika.Wywala mi też bezpiecznik (kierunkowskazy,awaryjne,podświetlenie licznika i kontrolek).Nie wiem gdzie szukać przyczyny.Wsadziłem bezpiecznik 30A i się grzeje.Czy przyczyną jest brak masy , czy jakiś przekaźnik lub włącznik...
Witam. Mam takie autko. Odkąd je mam w zimę mam problem z ogrzewaniem. Od razu zaznaczam że termostat i inne rzeczy są sprawne. Poprostu mało pali=mało strat=słabo grzeje. W mróz około 15-20 stopni po przejechaniu 10km - 15km nie wystarczy aby sam silnik się nie rozgrzał do zadanych 90st... a gdzie dopiero kabina:) myślałem już nad grzałkami itp ale...
Cześć mam problem z dmuchawa nie działa 1-2 działa tylko na max(3) kupiłem używany cały rezystor dmuchawy ale różni się od tego co wyciągnąłem tym ze niema tej zielonej obudowy.... gdy go podłączyłem dmuchawa działa na 1-2-3 ale rezystor tak sie grzeje ze az parzy gdzie szukać przyczyny?Dodam ze grzeje sie tak ze strasznie parzy... Fiat punto 1 Dodam...
Witam Przedwczoraj zauważyłem że silnik w moim punto 1 1.6 90KM strasznie się grzeje a dmuchawa na chłodnicy się startuje. W środku grzeje tylko przy jeździe, na postoju już nie. Po zwarciu pinów od czujnika na chłodnicy wiatrak działa. Przyczyną okazał się termostat. Odkręciłem akumulator, cewkę zapłonową ( GM Multec),czujnik temperatury. Po małej...
Z tego co wyczytałam w nocy - wychodzi na to że nie ma objawów uszkodzenia krokowego. Auto zachowuje się tak: Na zimnym: - odpala nawet na mrozie od razu - obroty są wtedy na poziomie 1200 - trzymają się równo i nie falują - po minucie zaczynają pomału spadać - po przejechaniu 2,3 km są już na poziomie 1000 - po przejechaniu 4km są na poziomie 850 i...
Witam serdecznie, Sytuacja wygląda następująca, moja narzeczona bez mojej wiedzy dolewała płyn chłodniczy i prawdopodobnie zalała ponad max. Po jakimś czasie auto zaczynało sie grzać i leje sie płyn ze zbiornika. Auto nie kopci na biało, na bagnecie żadnego białego nalotu, silnik odpala normalnie. Zastanawiam się czy to nie uszczelka pod głowicą, proszę...
witam!pracuje w serwisie fiata,i niestety zdarza się nam to nymieniac,jak nie silnik to centralka kolumny pada.jesli auto jest lekko po gwarancji to spróbuj się dogadac z delerem o partycypacje kosztów,fiat czasem idzie na ustepstwa i pokrywa 50% kosztów naprawy jesli cos nawaliło niedługo po gwarancji,spróbowac mozna,A jak się nie da to popytaj chłopaków...
przewody które wychodzą z sondy to: czarny sygnał szary masa białe to grzałka Weż miernik i sprawdż co ci wychodzi z samochodu, po przekręceniu stacyjki. Grzanie i mase znajdziesz a ten co ci zostanie to bedzie sygnał :) Sprawdze jak jest u mnie we fiacie to napisze ale dopiero po poludniu
witam. mam fiata punto 1.2 SX 75KM. Założyłem do niego gaz i teraz auto gdy jest ciepłe ciężko zapala.Wymieniłem świece na specjalne do gazu, ale różnicy nie ma. Auto gdy jest zimne pali OK, ale jak sie za grzeje to jest gorzej. Co może być tego przyczyną :?: za wszystkie podpowiedz wielkie dzięki.
Witam wszystkich!!! Mam mały problem z moim Fiatem punto rok 1994. Silnik podczas pracy na zasilaniu paliwem działa bez najmniejszego problemu. Komplikacje zaczynają się jednak po przełączeniu zasilania na inst. LPG. Na wolnych obrotach silnik pracuje nie równomiernie. Podczas ruszania musze podnieść obroty silnika do 2tyś i dopiero powoli ruszać. W...
fiat punto 1.1 grzeje sie silnik, brak chlodzenia, wentylator sie nie zalancza, usterka pojawila sie w momencie zrobienia zwarcia przy podlanczaniu radia samochodowego... bezpieczniki sprawdzone zaden nie spalony....silniczek od wentylatora po podlaczeniu pod 12v dziala mimo wszystko nie zalancza sie gdy temperatura silnika podnosi sie...chlodnica przy...
Jak układ jest przytkany (zwłaszcza po zastosowaniu jakiś uszczelniaczy, a to częste w Puntach, bo nagrzewnica lubi cieknąć, a jej wymiana jest kłopotliwa) to na wolnych obrotach jest za małe ciśnienie i nie ma wystarczającego przepływu płynu przez nagrzewnicę żeby było wyczuwalne ogrzewanie, na wyższych obrotach zwiększa się przepływ płynu i zaczyna...
Witam wszystkich Pytanie moje dotyczy sterownika bądź czujnika który odpowiedzialny jest za ogrzewanie wnętrza samochodu. Aktualnie nie posiadam regulacji, tzn mam tylko 2 poziomy; albo leci zimne powietrze, albo grzeje niemiłosiernie. Dodam, że ogrzewanie sterowane jest poprzez panel KLIMATRONIK. Ustawiając LOW leci zimne powietrze, gry tylko ustawie...
Niestety musze Pana zmartwic - to co Pan pisze wyglada mi na uszczelke pod glowica.Ja miałem to samo-choc nie było klasycznych objawów tzn. nie ubywało płynu nie grzał sie za szybko silnik chodził rowno.Poprostu nagle przestała grzac nagrzewnica i tak jak u Pana najpierw sprawdzilem i wymieniłem termostat-nadarmo.Trzeba jechac na taki specjalny przyrzad...
Witam.Prosze o rade doswiadczonych ludzi zajmujacych sie instalacjami gazowymi.Fiat Punto II rok prod.2002.Instalacja sekwencyjna Versus.Wszystko pieknie chodzilo do czasu mrozow.Przestala dzialac nagrzewnica poprostu bardzo słabo grzała lecialo letnie powietrze.Sprawdzilem i wymienilem termostat,sprawdzilem droznosc nagrzewnicy zostala zrobiona uszczelka...
Witam wszystkich mam problem z fiatem punto 1,7 td z 94 roku problem polega na tym iż nie grzeją mi świece żarowe prawdopodobnie jest to bezpiecznik od przekaźnika podgrzewania świec żarowych ale tylko gdzie on sie znajduje moze ktos wie a drugie pytanie to jest jak można sprawdzic czy ten przekaźnik oby napewno jest sprawny z góry dziękuję za odpowiedź
Może po prostu kiepski lub kiepsko zamontowany termostat. Jeśli silnik sie nie grzeje to tylko tam szukać problemu. Jeśli silnik się grzeje a ogrzewanie nie działa to może oprócz wspomnianych wyżej problemów zatkana nagrzewnica. Nie wiem czy jest zawór czy nie, jeśli jest zawór przy nagrzewnicy to on też może być uszkodzony.
Witam, tez mam ten sam problem, grzeje mi się płyn chloodzący i zapala czerwona lampka temperatury, dodatkowo na wolnych obrotach ikona oleju (fiat punto 55s 1995 r), może ktoś pomóc ?
Witam. Nie dawno kupiłem samochód z tytułu postu więc nie za wiele wiem o jego przeszłości. Podsumowując mój problem podczas jazdy strasznie grzeją się koła. Problem postanowiłem rozwiązać poprzez wymianę łożysk i dokręcenie ich za pomocą klucza dynamometrycznego, lecz problem się nie rozwiązał. Gdy jadę samochodem i hamuje silnikiem problem nie występuję,...
Zauważyłem ostatnio że strasznie grzeje się tunel od strony kierowcy na wysokości łydki. Co to może być lub czym spowodowane? Jak odpiąłem obudowę zauważyłem, że znajdują się tam dwa aluminiowe przewody wchodzące do jakiejś metalowej puszki (domyślam się, że to od klimatyzacji) i one emitują to ciepło.
Witam mam problem w punto grzeje się zdemontowałem termostat odpowietrzałem układ sprawdziłem drożność chłodnicy a nadal się grzeje. co może być pompa wody czy uszczelka pod głowicą ? Pomocy!!!
Witam Problem dotyczy Fiata Grande Punto 2008r. 1.3 JTD 75 KM Na biegach od 1 do 5 samochód nie odpala. Po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki, wszystkie oprócz grzania świec żarowych . Rozrusznik nie reaguje, nie słychać pompy. Po włączeniu wstecznego biegu i po przekręceniu kluczyka samochód normalnie odpala. Ale idzie go tylko wyłączyć na...
Montujesz oddzielny przycisk od grzania lusterek lub podpinasz zasilanie z grzania tylnej szyby. Zasilanie normalnie plus i masa.
Po przejechaniu kilku km prawy bęben grzeje się do takiego stopnia, że nie można się dotknąć. Wszystko jest wyregulowane, koło kręci się bez oporów. Co powoduje takie nagrzewanie :?: Już nie wiem za co się zabrać.
Mam punciaka 1 z 97 r. Chodzi mi oto ze przednie hamulce sie grzeją. Ale jeszcze jest taka kwestia ze juz mialem wymieniane przednie węże miedziane i elastyczne nic nie dalo nadal cieple są i nawet samochod bardziej hamuje na tyl niż na przód. Moze ktoś doradzi mi.? Moze zaciski mi nie odbijają skoro mam cieple przednie felgi.? A i pedał mam delikatnie...
Cześć. Fiat PUnto 1, silnik 1.1, 55 KM, 1996. Chciałem wymienić poduszkę pod silnikiem tylnią/pod skrzynią biegów/pod nogami kierowcy. Objaw: lewarek skrzyni biegów drży podczas jazdy i na biegu jałowym, przy zapalaniu i ruszaniu czuć że coś się kolebie. Zaciągnąłem ręczny, wbiłem bieg i delikatnie ruszałem samochodem i mocno pracują dwie poduszki ta...
Dzień dobry wszystkim. Posiadam Punto II FL (Classic) 3d z 2009 roku. Od jakiegoś roku bardzo irytowały mnie w nim hamulce, w końcu w styczniu tego roku zdecydowałem się na kompleksową naprawę. Z tyłu przetoczone zostały bębny, wymienione szczęki i wyczyszczone mechanizmy. Tył był w super stanie, ale skoro już został rozebrany, to odświeżyłem te hamulce...
Witam - postanowiłem założyc nowy temat ponieważ podobny już był ale sporo czasu temu, a pisząc pod tamtym nie uzyskałem odpowiedzi. Przypomnę: 08 Lut 2015 14:24 ktoś napisał: Witam Problem dotyczy Fiata Grande Punto 2008r. 1.3 JTD 75 KM Na biegach od 1 do 5 samochód nie odpala. Po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki, wszystkie oprócz grzania...
Cześć Mam problem w punto ii 1.2 8v Brak ogrzewania, silnik się grzeje, wylewa płyn przez korek Wymieniono rozrząd z pompą wody oraz rurę metalowa która dochodzi do pompy wody. Brak efektu. Wyciągnąłem termostat żeby sprawdzić czy się otwiera. I gotując go w garnku widać że się otwiera. Ale uszczelka, guma jest uszkodzona. Czy to może powodować blokowanie...
Faktycznie,grzeje sie mocno ten procek,mozliwe ze to jest to,ale nie wykluczam również pamięci.Chyba dam sobie spokój z tym radiem.Jeszcze raz dzięki djlj24! ........................ pozdrawiam
Te przekaźniki też znajdę w tym module? Jak do tej pory to rozebrałem silnik bo strasznie się grzał zwłaszcza po kilku godzinach jazdy po placu, ale nic nie znalazłem. Oprócz tego że przerywa to jeszcze co jakiś czas całkowicie się wyłącza.
Dziękuję Panu za szybką odpowiedź. Rzeczywiście schemat połączenia może się przydać, a co do sprawdzenia sondy (która jest 4-przewodowa) to który to może być przewód sygnałowy? Jak zobaczę czy jest zastosowany tryb emulacji sondy lambda? Pozdrawiam Sonda: dwa białe to grzała, szary to masa, czarnyto sygnał Tryb emulacji sprawdzisz poprzez program diag....
termostat sprawny działa odmyka wszystko chodzi wentylator się załancza przewody się grzeją, usterka chyba usunięta delikatne wycieki płynu chłodniczego za silnikiem wąż to nagrzewnicy, teraz jeszcze tylko to grzanie słabe ma.. no ale pewnie punto 1.1 temperatury niskie więc nie ma co szaleć dzięki za pomoc
Ale jakby brał z reduktora to chyba na benzynie nie powinno być parowania tak? Bo na benzynie też paruje. Jutro nim trochę pojeżdżę to zobaczymy. Dziś go grzałem ale tylko w miejscu.
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
ciśnienie w cylindrach 23-24 atmosfer. Dodano po 2 świece żarowe grzeją,końcówki wtryskiwaczy są nowe
Witam! Silnik w moim Puncie 1.1 95rok dość długo się zagrzewa i wskazówka temperatury podczas jazdy dochodzi max do 1/4 wskaźnika. Podczas postoju trochę wyżej. Gdy zapalę silnik pierw grzeje się dolny wąż, później górny właśnie wtedy gdy temp dochodzi do 1/4 wysokości wskaźnika. Czy to na pewno termostat?
Wymieniony termostat, teraz problem bo silnik sie grzeje. Jakby nie wymienial wody. Caly czas leci para z przy odpowietrzaniu i zaraz lapie temperature. Moze ktos cos poradzi. Dodano po 2 Dolalem plynu chlodniczego i na benzynie jest ok, wymienia wode itd., lecz parownik jest zimny , a wrecz oszroniny i na gazie jest problem - gasnie. Ktoś mi powiedzial,...
To z tymi grzejącymi bębnami to wiadomo, coś trzyma szczęki. A co może być przyczyną twardego hamulca? Może to być spowodowane nagrzaniem płynu hamulcowego?
Po co grzać? Odpalić i gaz do dechy :D
Sprawdź czy świece grzeją, czy paliwo nie wraca. Spróbuj na samostarcie
Otwierasz przednie drzwi pasażera ,kładziesz się plecami na progu , głowa wsunięta w miejsce nóg pasażera ,oświetlasz sobie lampą ,nad głową w kierunku środka szerokości samochodu widzisz wentylator i wkręty mocujące. Jeśli nie było czuć ruchu powietrza możliwe zablokowanie kanału powietrznego - wlot widać po podniesieniu maski. Sprawdzałeś dzisiaj...
Po wymianie płynu rozumiem że układ został prawidłowo odpowietrzony pytam ponieważ kolega "kkknc" w drastyczny sposób odpowietrzył układ. Po wymianie płynu zagrzej autko do momentu włączenia się wentylatora oczywiście możesz nalać płynu nawet trochę więcej niż max bo jak się odpowietrzy to wciągnie ten nadmiar. Po zagrzaniu autka sprawdź ogrzewanie...
Witam pierwszy raz proszę o pomoc więc nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w dziedzinie forum dlatego proszę o wyrozumiałość. Od około 3 miesięcy jestem właścicielem Fiata Punto jak w tytule autko dość fajne i zrywne ale porównując do moich wcześniejszych aut ma wiele niedopracowanych szczegółów, ale to pomijam. Nękają mnie dwie sprawy: 1.Spalanie...
Witam. Jakieś 3-4 miesiące temu zostalem szczęśliwym posiadaczem Fiata Punto 1.7D, rocznik 96, 3 drzwiowy. Auto spisuje się dobrze, jest ekonomiczne, jednakże mam jeden dość denerwujący problem. Gdy na dworze spada temperatura do 5 stopni, a gdy teraz są mrozy po -20 to już całkowicie, jest problem z odpaleniem. Świece grzeje 2-3 razy, czasem i 4, bezskutecznie,...
Odpowietrzyłem ale nadal słabo grzeje.
Jeśli wszystkie pozostałe czujniki są sprawne to ten czujnik temp. powietrza ma marginalne znaczenie. Jak Cię to tak bardzo męczy mogę spróbować doszukać się warunków granicznych przejścia sondy do pracy w pętli zamkniętej, ale w ciemno mogę strzelać, że jednym z nich jest temperatura silnika (chłodziwa) i te 60*C by mogło pasować. Porównaj sobie moc...
Witam mam problem z ogrzewaniem w Fiacie Punto 1.1 rocznik 95. Nawiew ciepłego powietrza nie grzeje leci chłodne powietrze zamiast ciepłego. Chce wykręcić nagrzewnice i ja przeczyścić ale nie wiem czy coś to da. Proszę o jakąś rade. Chłodnica sprawdziłem jest sprawna i płyn tez jest. Więc myślę ze może być to nagrzewnica ale pewności nie mam.
przed chwilą jeszcze odpowietrzałem kolejny raz i tym razem podniosłem na lewarku strpne pasażera do góry najwyżej jak mogłem i wten sposób odpowietrzalem i powiem że jeste duża różnica z tym co było a z tym co teraz jest, grzeje, no może nie ąz tak jak w nowych samochodach ale grzeje lepiej niż wcześniej, wiec mysle że to kwestia dobrego odpowietrzenia,...
U mnie w punto to taki kawałek plastiku z zatopionym czujnikiem temperatury w kolorze zielonym (obudowa czarna - czujnik zielony kupuje się komplet - koszt około 100-120zł wymiary około 100x50 (na oko - nie pamiętam teraz już - trzyma sie na 2 śrubach) podłączony pomiędzy korpusem silnika a nagrzewnicą (mniej więcej) z tyłu korpusu silnika pod pokrywą...
Witam , mam nie lada problem z moim nie pierwszej młodości fiatem putno 1,2 95r. Otóż przypadek ten jest taki że nie mam pojęcia jak rozwiązać problem nadmiernego grzania się silnika. Punto grzeje sie niemiłosiernie szybko , wskaźnik po kilki chwilach ląduje na czerwonej skali. Kilka tygodni temu miałem awarię , została wydmuchana uszczelka pod głowicą...
Kolega chyba za długo jeździł na tym wypadającym zapłonie i teraz ma cały wydech zasyfiony. Optowałbym za wymontowaniem sond i sprawdzeniem czy nie są zabrudzone nagarem, to samo będzie w katalizatorze. Sprawdzić grzanie sond. Sondy na pewno oszukują, mogą pracować ale wskazania są nieprawidłowe dla ECU. Raczej komp nie oszukuje. Wiadomo, że jak katalizator...
Witam. Mam nie lada problem. Przypadek ten jest taki, że nie mam pojęcia jak rozwiązać problem nadmiernego grzania się silnika. Wskaźnik po kilku chwilach ląduje na czerwonej skali, po chwili opada i znowu rośnie, opada i znowu rośnie. Szarpie mi autkiem na każdym biegu, wentylator raz działa, raz nie. Wymieniony termostat, czujnik chłodnicy, dolany...
Witam mam nie mały problem ze swoim punciakiem otóż mam go około 3 lat przejechałem nim ponad 100 tysięcy km spalanie nigdy nie przekroczyło mi 4,4 litra nawet z włączoną klimatyzacją (a nogę mam ciężką i nie oszczędzam tego silnika) a od kilku miesięcy spalanie wzrosło prawie o połowę teraz wynosi 6-7 litrów. Spędziłem dużo czasu na szukaniu usterki...
Spawanie ,grzanie ewentualnie rozwiercanie itp.Da się zrobić bez problemu jak nie wiesz jak daj komuś bo se biedy narobisz.
Witam, Problem nietypowy i dość przykry. Pobór na postoju 1.5A Wszystkie podstawowe rzeczy posprawdzane, wyjmowane wszystkie bezpieczniki i prąd cały czas był pobierany. Pobór prądu ustaje dopiero po odłączeniu akumulatora choć by na sekundę. Po ponownym podłączeniu pobór wynosi 60mA. Po przekręceniu kluczyka prąd ponownie zaczyna być pobierany i nie...
Po pierwsze sprawdzić trzeba czy dochodzi napięcie do świec żarowych ,po drugie sprawdzić trzeba świece czy są sprawne i grzeją ,jeśli to niepomoże to sprawdż czy przy wtryskach niema nieszczelności paliwa na opaskach węży doprowadzających do pompy wtryskowej i na wężykach przelewowych od wtrysków,można jeszcze sprawdzić kąt początku tłoczenia paliwa...
Witam na wstępie napisze , że szukałem podobnych tematów ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Mój problem polega na tym, że chce podłączyć wzmacniacz, podłączyłem już wszystko poza przewodem zasilającym, który nie mam kompletnie pojęcia którędy pociągnąć z budy pod maskę, czy jest jakaś możliwość poprowadzenia tego kabla bez rozbierania deski rozdzielczej?...
Sory za odkopanie ale diesle dlatego się wolno grzeją, bo zawirowanie powietrza sprawia że przy ściankach głowicy jest o wiele mniejsza temperatura niż na środku komory spalania nie tak jak w benzynie. Gdyby nie było zawirowania to biorąc pod uwagę o wiele wyższą temperaturę przy której wybucha olej to był by problem z chłodzeniem takiego silnika.
Odkręć korek od zbiornika z płynem i sprawdź czy czuć spaliny w zbiorniku, a przy pracującym nagrzanym silniku sprawdź węże czy puchną i twardnieją. Zacznij od sprawdzenia termostatu jak koledzy podpowiadali. Układ mógł być zapowietrzony i bulgotał, silnik się grzał, jak termostat puścił i odpowietrzyło się wszystko, to przestało bulgotać, a że może...
Łożysko jedne troche w nim słychać ale to nie powinno robić takiego problemu. Sam alternator się nie grzeje itp. Spróbuje wziąć inny miernik i przemierzyć bo ten na zasilaczu z anteny podaje mi też dziwne wartości... Chyba bateria słaba :D Pewnie się okaże że ładowanie jest ok
Czy szyba grzeje?
Właśnie tylne bębny nie są ciepłe i hamują bo sprawdzałem. Tylko słuchajcie mi sie przód grzeje nie mocno ale grzeje sie nawet na prostej. Więc zrób kompletny remont przodu i nie zapomnij o wymianie płynu hamulcowego w całym układzie. Kompletny czyli wyjęcie cylinderków, czyszczenie zacisku, wymiana uszczelek,czyszczenie prowadnic itd. Tu nie ma co...
Zła regulacja gazu i silnik sie grzeje nadmiernie
Jak słabo grzeje to może zakamieniona nagrzewnica ??
2. Po tym jak wymieniłem sprężyny w kropku , to w lewym kole ( tam gdzie sprężyna pękła ) gdy wjadę na jakaś nierówność , progi zwalniające to słychać dość głośne stukanie /dobijanie w każdym bądź razie coś napierdziela , byłem u mechanika , odkręcał koło , luzów itd nie ma , wiec jakby nawet chciał coś znaleźć to nie ma bata by było się do czego przyczepić...
Świece grzeją?
Wyjmij termostat. Pojeździj. Jeśli będzie dalej się grzać to problem z obiegiem. Sprawdź czy jest ciśnienie w układzie. Zajrzyj czy leci płyn na powrocie do zbiorniczka płynu chłodzącego.
Te centralki to śmietnik, padały jako muchy, nie żyje i dlatego miga licznik bo CAN niekompletny, to ze właśnie się ten element grzeje to standard, nie naprawiałem tego ścierwa ale ciekaw jestem czy wystarczy tego scalaka wymienić.
Dzwoniłem do firmy regenerującej alternatory. Dostałem informację, że też nie powinno być czegoś takiego, że spada na 12.5V na wolnych obrotach. Oddałem więc auto na regenerację. Zregenerowany kompletnie łącznie z obudową i czuję, że jestem tylko kilka stów lżejszy... Na postoju nadal 12.5V kiedy odpalę grzanie szyby, światła i nawiew. Jedynie pod normalnym...
Jeśli to zmarzło bierz suszarkę/ opalarkę może pości. W co tam należy grzać, w zamek kluczyka, czy od wnętrza obudowy lewarka?
tak na marginesie - jak jeździsz głównie po mieście, na krótkich odcinkach, to lepiej jak jest mniej płynu - szybciej się na grzeje i będzie mniej palił. A zbiornik wyrównawczy nie jest przypadkiem wpięty w duży obieg? Wtedy ilość w nim płynu nie ma nic do czasu grzania.
Mam podobny problem w Fiacie Punto 1.9 JTD. Auto po odpaleniu trzęsie się, kopci na siwo-niebiesko i nie wkręca płynnie na obroty. Komputer pokazuje za małe ciśnienie na wtrysku, ale wtrysk był zmieniany i problem nie ustaje. EGR jest zaślepiony ale to chyba nie jest powodem bo wielu ludzi to robi i jeżdżą. Z bagnetu na odpalonym silniku dmucha powietrze....
Witam. Pozwolę się dołączyć do tematu. Od kilku miesięcy buduje sprężarkę na silniku spalinowym fiata punto 1.7 TD. Przed budową przeczytałem ten temat jak i kilka innych, prawdopodobnie będzie to najbardziej zaawansowana konstrukcja w tym temacie wykonana w warunkach warsztatowych - wkrótce zrobię publikacje w tym temacie. Oczywiście robiąc coś pierwszy...
Sądzę, że Siena nie różni się pod tym względem od Punto. Termostat nigdy nie ma nic do ogrzewania, on puszcza wodę na chłodnicę, nie na nagrzewnicę. W niektórych autach jest zawór nagrzewnicy ale w Puntach nie (i w lecie nagrzewnica grzeje w nogi) i podejrzewam, że w Sienie też go nie ma. Jedynym co decyduje o temperaturze nawiewu jest położenie klapy...
Witam i mam propozycję alternatywną (przynajmniej do wyjaśnienia sytuacji). Miałem podobne objawy w punto I i pracujący w serwisie Fiata kolega, powiedział mi o akcji darmowej wymiany wężyków hamulcowych. Zadzwoniłem do Fiata - kazali podać numer seryjny auta i po kilku godzinach oddzwonili ,że taka wymiana przysługuje i to bezpłatnie.Proponuję sprawdzić...
W tej sytuacji nie załączają się świece żarowe, a silnik już pewnie zużyty i nie chce tak łatwo zapalić. W ASO nikt map nie będzie ruszał, bo im nie wolno, a już na pewno nie w okresie gwarancji. W twoim przypadku można albo zmienić ustawienia grzania świec albo mapę, bo silnika remontować się nie opłaca. Tak na marginesie to chyba każdy FIAT z przebiegiem...
Wskazówka dochodzi max do 75% nigdy więcej nie było To jest właśnie głupota producentów! Nie podają orientacyjnych poziomów z określoną wielkością temperatury, tylko jakieś kreski... lysy1015 - chłopaku - może byś napisał jaki masz silnik?! Jak już chłopcy pisali - sprawdź płyn chłodniczy, jego poziom i stan. Jeżeli układ jest szczelny i czysty, to...
Witam. Mam ogromny problem, pacjent: Doblo 1.3 multijet 2011 90km. W związku z awaria silnika wymienilismy silnik na wersję multijet 2 z Punto 2012. Problem polega na tym że osprzętppozostał od starszej wersji(euro4). Nowy silnik posiada świece szybkiego grzania zasilane niecalymi 4voltami. Instalacja elektryczna oraz ecu jest od świec zasilanych 12v....
Juz mowie.75 konna jednostka jest duzo bardziej zwawa niz 60 km.Bardzo sie to czuje.Niestety nie poszalejesz tym.Musisz miec swiadomosc iz jest to autko typowo miejskie i praktycznie nadaje sie do jazdy w miescie.Trasa coz - krotka jak najbardziej dluga juz gorzej o wyprzedzaniu tirow zapomnij.Optymalna predkosc 110-120 dalej to juz niesty smok.Wspomaganie...
W fiatach nie ma problemów ze spadkiem napięć, a te 0,1V to różnica między akumulatorem a instalacją. Oczywiście ,że jest problem.Nie tak częsty jak w Oplach ale jest.Nie tylko na zasilaniu ale i na masie zbadaj spadki napięć.Dzisiaj sobie łape sparzyłem na klemie masowej Merivy 2002 r.tak grzała przez spadek napięcia.
Czy istnieje jakiś sposób podniesienia oporności cewki zapłonowej. Składaliśmy silnik Trabanta z zapłonem elektronicznym, ale moduł poszedł z dymem, o czym już pisałem swego czasu posta. Udało się dostać moduł i prawie wszystko było OK, i oto pojawił się problem. Potrzebowaliśmy cewki dwubiegunowe, więc zastosowaliśmy cewki od fiata CC/Punto. Tranzystory...
Witam, mam problem z Fiatem Punto I, 1,2 benz + gaz. 95r. Wygląda to tak, auto na początku chodzi bez problemu, odpala od sztycha, po przy gazowaniu przełącza się na gaz i jest ok. Wydaje mi się, że za szybko się grzeje. Po 10 minutach jazdy temperatura rośnie w oczach i nie słychać aby włączał się wentylator. Włącza się on dopiero po minucie jak już...
Najwyższy czas odświeżyć temat. Wszystkie tematy na forum elektroda.pl zostały zamknięte. Pragnę zaś, odświeżyć ten temat i wznowić dyskusję na temat akumulatorów, gdyż jak ktoś szuka informacji jaki akumulator kupić na tym forum to znajduje najwięcej informacji pochodzących z roku 2007, i o akumulatorach zakupionych w latach 2000-2003. Jednak czasy...
Ja koledze polecę Fiata, jest kilka modeli które samo posiadałem kiedyś sam posiadałem. Fiat ma jeden bardzo duży plus mianowicie że za stosunkowo nie dużą kwotę można kupić młode auto. Ja zaczynałem od Fiata Uno i szczerze samochód prosty i godny polecenia, dziś można za tą kwotę kupić egzemplarz z 2000 roku w idealnym stanie i to jeszcze z gazem i...
Może ja teraz napiszę. Mam fiata punto 2 z 2000 roku 19 JTD. Jak go kupiłem było jeszcze ciepło. A teraz gdy już mrozek powoli daje o sobie znać mam problemy. Niewiem czy to taki problem ale chciałbym się dowiedzieć co za tym stoi... Więc... Rano zimno, wsiadam do auta, kontrolki normalnie gasną(nie widać aby kontrolga grzania świec żarowych dłużej...
wężyki się zatykają,zwłaszcza we fiatach punto,siena,uno, a co do usterki,to faktycznie może być włącznik stopu,napiera lekko na pedał,płyn zawrzał już dawno i zapowietrzył hamulce,niemniej cały czas nacisk na pedał jest,w miare jazdy tarcze i całe zaciski hamulcowe się grzeją,rozgrzany płyn zwiększa swoją objętość powodując zwiększanie siły hamowania,i...
Witajcie Jako że moje poprzednie posty zostały usnięte pozwolę sobie przytoczyć pokrótce problem. W samochodzie fiat punto 1.9 JTD 2000r zamontowałem alarm steel man, jednak po jakiej minucie od włączenia uruchamia się on samoczynnie. Elektryk wpiął pomiędzy plusa a krańcówki próbówkę z żarówką i problem zniknął. Zaproponował mi więc rozwiązanie w postaci...
Znajomy ma w samochodzie radio Blaupunkt Frankfurt C70 . Rozładowywało mu ciągle akumulator. Problem udało się rozwiązać, bo okazało się, że fiat punto ma jakieś niestandardowe podłączenie radia i było ono bez przerwy włączone. Przerobiłem trochę kabelki w kostce ISO i akumulator jak na razie ma się dobrze. Radio sprawdziłem i niby wszystko w nim działa,...
Cześć. W fiacie punto 1 wersja SX rocznik 1996 jest wysoko umieszczony parownik (reduktor) od LPG który jest zamontowany nad prawym błotnikiem. W związku z tym zapowietrza mi się reduktor LPG ponieważ poziom max płynu w chłodnicy jest dużo niżej niż węże wodne od LPG i długo grzeje się reduktor: 745094 0. Na czerwono zaznaczyłem: a) parownik LPG b)...
A jakby Ci ktoś napisał w aukcji, że opona 175/65 R15 świetnie pasuje zarówno do fiata punto, mercedesa sprintera oraz ogrodowej taczki, to też byś uwierzył? No nie, dlatego ten post zostal przeze mnie napisany. Czyli rozumiem moglbym calkiem wyrzucic rezystor i diody by sie nie spalily? Bardzo prosze o konkretna odpowiedz jaki rezystor bedzie najlepszy...
Panda 1 2 nie jest problem odpowietrzyć to ten sam sam układ co Punto grande Punto. I nie ma z nim problemu, mały trik 5 minut przysłowiowe i już grzeje. Tak grzeje tyle że już nie tak samo jak fabrycznie nowe napełnione auto. Jeśli ktoś kupił samochód używany to nawet nie wie jak grzeje od nowości. Po za tym niektórzy ludzie mogą nie zauważyć takiej...
Witam! Mam taki problem z alternatorem w Punto I: sporadycznie (ostatnio coraz czesciej) zdarza sie ze w deszczowe dni zaczyna wyc alternator. Przez kilka minut od uruchomienia silnika, grzeje sie przy tym mocno, czuc swad palonej izolacji... zatrzymanie silnika na chwilke i odpalenie od nowa zazwyczaj pomaga. Raz zdarzylo sie tak ze alternator odezwal...