Kolego. Wydaje mi sie że można by sprawdzić ten zawór "wastegate". Nie wiem dokładnie jak ten zawór jest podłączony w tym fordowski silniku, ale wydaje mi sie ze ten zawór powinien być podłączony poprzez jakąś dżwignią z kierownicą łoptatek turbiny. Dajesz gazu zawór działa i przekazuje siłe za pomocą tej dżwigni na kierownicę turbiny. (lub jest sterowany...
Tak jak radzi kolega - podjedź na dobry fordowski tester - najlepiej IDS. Jeżeli wyskoczą błędy bliźniaki P0251 i/lub P1211, to jednak raczej pompa i być może wtryski. Problem pojawiał się praktycznie przy każdym przyspieszaniu gdy było cieplej na dworze, teraz występuje to rzadziej To typowy objaw przy błędach j.w. Niewydolność pompy powiększa się...
Posiadam Forda Focusa 1,8 tdci. Kopci nie wkręca się na obroty. Komputer pokazuje błąd p2339 na pierwszym wtrysku. Szczelność kolektora i turbiny sprawdzone. Pierwszy wtrysk zamieniłem z 2 i cały czas komputer pokazuje błąd na pierwszym. Czy miał ktoś coś takiego??
Witam Przy działającej turbinie od około roku czasu: 1.) Dziwny gwizd jakby lewe powietrze na jałowym biegu. 2.) Gwizd/brzęczenie bardzo głośne przy zwiększaniu obrotów w trakcie jazdy od około 1800. 3.) Spadek mocy (turbina cały czas działała chociaż rzadziej się załączała). Auto to Ford Focus MK1 1.8 TDCi z 2002 roku więc nie oddawałem do mechanika...
Witam. Mam problem ze swoim Focusem. W aucie jest ewidentny brak mocy. Auto miało wymieniony elektrozawór sterwania turbiną, czujnik ciśnienia doładowania, ale nie przyniosło to efektu. Dodam że jak zapalę auto to sztanga od sterowania geometrią jest wciągana do końca i tak się zatrzymuje, potem nie ma żadnych reakcji położenia sztangi na zmianę obrotów...
kolego i co załatwiłeś problem?? mam to samo i wymyśliłem, że mądry komp zarządzający silnikiem gdy nie ma odczytu z czujnika temp, załącza awaryjnie wentylatory żeby nie przegrzać silnika, przechodzi w tryb awaryjny żeby nie przegrzać silnika i odłącza wszystko co jest zbędne do jazdy i co zabiera moc, czyli na pierwszy ogień idzie klima, a na drugi...
Ford S-MAX 2.0 TDCI. Jak ustawić zmienną geometrie turbiny, jaki powinien być parametr pozycji siłownika łopatek zmiennej geometri na komputerze
Trafił do mnie taki przypadek.Autko ma zablokowane imo, poprzedni warsztat wymienił w nim cały zestaw czyli sterownik licznik body komputer,pętle i kluczyk.Uzyskali to że auto odpalało i gasło po dwóch sekundach czyli w momencie gdy ciśnienie na listwie było zbyt wysokie(sprawdziłem)zestaw pochodził z allegro a na sterowniku silnika był napis C-MAX...
Witam Posiadam Forda SMAX 2.0 TDCI 140 KM 2007r. problem polega na tym, że: -brakuje mocy -ledwo osiąga 130-140 km/h czasem wyrzuca błąd P0299 - za niskie ciśnienie doładowania. Co sprawdziłem: -szczelność dolotu, wymieniłem podejrzany wąż, nowy intercooler -turbina po regeneracji (zamieniałem drugą którą mam w zapasie to samo) -EGR sprawny szczelny...
Witam. Mam problem z Ford Mondeo 2.0 TDCI 115 KM 2004r. Auto coraz częściej wchodzi w tryb awaryjny (migająca lampka świec żarowych), odcinając turbinę. Prędkość standardowo zostaje ograniczona do 120 km/h. Przy wchodzeniu w tryb awaryjny auto nie puszcza dymka. Po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy, lecz błąd pozostaje w kompie. Po podłączeniu...
w fordzie mondeo tdci po 2004 roku byly ponoc ulepszone wtryskiwacze?ponoc, zalezy co robiles- co robili w twoich wtryskiwaczach zaworki i koncowki czy wogole ktos je sprawdzil na rozpylanie? w wiekszosci przypadkow po probie przelewowej mechanik- nie zawsze z diesel servisu zmienia same zaworki, nie raz pomaga-wymiana tylko jednego i blad p-251 znika,...
Witam.Mam pytanie odnośnie turbiny Na obrotach jałowych słychać jest taki świst z tłumika, po lekkim przegazowaniu świst chwilowo znika jednak za chwile znów się pojawia. Jaka może być przyczyna tego zjawiska, może jakieś elementy sterowania turbiną? Chcialbym go postawić do jakiegoś ''magika'' ALE NIE chce wymieniać pół samochodu. Więc może ktoś pomoże...
Panowie C-Max 1.6 TDCI, brak fapa, prosta turbina bez geometrii. 220 000km przebiegu. Auto zaraz po wymianie oleju ( taka ciekawostka). Zatankowany na Crabie z 300km wcześniej do pelna. W czasie wyprzedzania na autostradzie auto straciło połowę koni. Max. Prędkość spadła do 120km/h. Przyspieszenie porównywalne z tankowcem- konieczna redukcja do 3ki...
Po wymianie środka turbiny tak jak na wyżej wstawionym obrazku turbina dziwnie gwiżdże do 1800 obrotów, dopiero od 2000 sztanga od geometrii łopatek ożywa i gwizd ustaje, ale gdy tylko obroty zejdą znowu poniżej 1800 ta sama sytuacja się powtarza. Dodam, że jak auto się rozgrzeje to sztanga reaguje trochę szybciej, nie wiem co mam robić - szczelność...
Witam. Od 2 lat posiadam Forda Focusa MK2 1.6 TDCi 109 km. Jakiś czas temu silnik zaczął wydawać odgłos klekotanie i postanowiłem oddać go do mechanika żeby zlokalizował przyczynę tego odgłosu, okazało się że tłok podobno się skrzywił ponieważ wtrysk zaczął lać. Mechanik doradził mi że najlepiej będzie wymienić silnik ponieważ wtryski leją i turbina...
Witam. Ford Mondeo 2.0 TDCI rocznik 2002, zgubił trochę mocy! Nie kopci, wtryski wymienione rok temu. W czasie jazdy mam wrażenie, że traci dosłownie troszkę mocy, jakby turbina nie pracowała na pełnych obrotach. Dodaję gazu a ona zamiast na 2 tys. się załączać, to pełną parą zaczyna chodzić przy 3 tys. i mam wrażenie, że się "męczy".
podalem 12V na te przewody ale nic sie nie dzieje, nie mam juz pomyslu Dodano po 1 Jeśli masz filtr paliwa z przodu z lewej strony przy pasku nad nim jest przewód przelewowy o zielonym kolorze rozepnij i przeciągaj paliwo z pompy/prawy koniec/ aż pojawi się w przezroczystym przewodzie przy pompie/najlepiej elektryczną pompką. powiem tak bylo wiecej...
Witam. Wymienilem turbine i nie chce odpalic. Do konca palil bez zastrzezen. na padnietej turbinie kopcil,ale palil. Po wymianie nie moge go odpalic. Chyba pompa paliwowa jest odcieta,bo jak dam mu gazu do filtra to odpala,ale tylko spala gaz i gasnie.Nic wiecej nie grzebalem. Co to moze byc? Prosze o pomoc.
Witam, mam focusa 1.6 tdci 90km 2005 rok i od niedawna niestety problem. Sporadycznie auto - zwłaszcza podczas dynamicznego przyspieszania wchodzi w tryb awaryjny. Po diagnostyce komputerowej wyskoczył błąd - za niskie ciśnienie w układzie dolotowym turbiny - każdy z mechaników u którego byłem od razu proponuje wymianę turbiny - rzekomo "kończy się"....
Witam potrzebuje schematu instalacji elektrycznej sterowania tym elektrozaworem. Z czego jest sterowany elektrycznie ? Dokładnie taki zawór jak na obrazku poniższym: Problem jest tego typu, że jest on odpowiedzialny za sterowanie turbosprężarką, ale dostaje 12V cały czas, a powinno to być impulsywnie, przez co turbina daje mniejsze doładowanie i co...
Witam, Odgrzeję trochę temat jeżeli mogę, Padło mi turbo w fucsie, kupiłem nowe turbo, 3krotne płukanie silnika, czyszczenie przewodów, nowy olej i filtry. Założyłem turbo, odpaliłem, super cichótka praca, po 300km, kontrolka (czerwony wykrzyknik) i koniec. Turbo nadal chodzi cicho, ledwo się wbija na obroty i tylko do 2900 tyś. Czytałem na wielu forach...
U mnie opiłków nie było, wtryski regenerowane rok temu, dzisiaj byłem na przeglądzie i byłoby wszystko ok po za jednym... przez ten rok czasu raz mi wszedł silnik w tryb awaryjny, ale nie z winy wtrysków ani pompy tylko z winy turbo, a dokładniej tego elektronicznego duperelka który nią steruje, podczas ostrego przyspieszania z niskich obrotów turbina...
Witam wszystkich. Mam forda mondeo 2.0 TDCI z 2002r. I mam problem, bo nie załącza się turbina. Przewod podciśnieniowy od turbiny nie zasysa powietrza i przez co turbina się nie włącza. A jak przytkam przewód który idzie do filtra powietrza to turbina się załącza, ale nie wyłącza się. Dodam, ze zaczęło się tak dziać, jak mechanik wymienił głowice. Turbina...
Witam otóż mój ford to Focus C-Max Ghia 2004 2.0 tdci 136.Od jakiegoś czasu mam problem z brakiem mocy do 2,5 tysiąca obrotów gdy obrotomierz przekroczy tą wartość auto odrazu rwie jak szalone.Więc tak kierownica turbo w idealnym stanie chodzi lekko wężyki podciśnienia sprawdzone, brak jakich kolwiek błędów w komputerze.Za namowa kolegi wymieniłem obydwa...
Witam, Potrzebuję pomocy a mianowicie po wymianie dwumasu turbina zaczęła dziwnie szumieć przy dodawaniu gazu na każdym z biegów powyżej 2-2.5 tys obrotow. Tak jakby ktoś włączył nawiew. Intensywność dzwięku jest adekwatna do wysokości obrotów im wyżej tym głośniej. Czy jest możliwe, że w warsztacie coś pominęli przy składaniu auta? Dźwięk przypomina...
Witam mam problem z samochodem a dokładnie Ford Mondeo TDCI 2002 rok. 2.0 Problem w tym ze cięzko pali , kopci przy rozruchu czarnym dymem , nie ma mocy -Katalizator Odjełem -Rura wydechowa jest odkręcona -Turbina daje ciśnienie To właśnie zrobiłem.
Witam Mam mały problem z Mondeo MK3 2002r 2.0 TDCI 130KM. Auto pali bez problemu, przyśpiesza tez (nie zapala się kontrolka świec) jednak jadąc z jedną prędkością i powyżej 2000 obrotów przy wciśnięciu sprzęgła np jak chce zmienić bieg to pobija obroty z 2000 do 2500 i za chwilę spadają... Zauważyłem, że im większe obroty tym więcej podbija. Wtryski...
Tak jak w temacie, to wyłączanie nie jest systematycznie, ale zdarza się to przy ~145km/h, nie zawsze lecz często. Silnik jest po lekkim "czipowaniu" . :)
Mam problem z samochodem Ford S-MAX 2.0 TDCI 140KM. Po zakupie auta (około 2 miesiące temu) wyszło, że nie działa turbina (ładowanie 1.1 BAR). Niedziałająca turbina została wymieniona na 'po regeneracji' i przez kilka dni było dobrze (ładowanie 2.49 BAR). Po około tygodniu turbina zaczęła przeładowywać, co było odczuwalne ponieważ zawór w układzie upuszczał...
Witam, Mam problem z Fordem Focusem 1.8 tdci 100KM 2003 284tys km, auto kupione miesiąc temu, po przejechaniu ok 400km , auto zaczęło gasnąć przy większej prędkości ok 120km/h na autostradzie stało się to po raz pierwszy. Dzieje się tak po chwilowej jeździe po ok 30 minutach jak się zagrzeje, zapala się kontrolka świec żarowych i auto gaśnie, na szczęście...
Witam . Mam identyczny problem w moim focusie 2.0 tdci zastanawiam sie nad oczyszczaniem przepustnicy i wymiana egr wraz z czyszczeniem metalowej rurki wszystko zaczęło sie od tego ze turbina zaczela rzucac olejem teraz jest nowa . Silnik powyzej 2k obrotach jakby uruchamia i wylacza turbo obroty faluja. Udało sie panu naprawic auto jeśli tak co było...
Hejka, Ford Focus mk2 z silnikiem 2.0 TDCi z 2005 roku, skończyła się turbina, chciałbym ją wymienić. Miałem kiedyś instrukcję serwisową, która pokazywała co i w jakiej kolejności demontować, żeby dostać się do turbiny bez wyciągania całego silnika - o ile pamiętam, trzeba było odkręcić łapę silnika i kawałek go przesunąć. Czy mógłby się ktoś podzielić...
Witajcie koledzy poniżej opis moich przygód z Fordem. Dziś rano podczas powrotu z piekarni wyświetliła się informacja o engine malfunction. Szybko dostrzegłem też że auto nie ma mocy turbina nie pompuje powietrza. Zanim udam się do mechanika chciałem was zapytać czego mogę się spodziewać w takiej sytuacji. Dzięki za pomoc chłopaki:) Ps. Samochód ma...
Witam, mam problem z fordem c-max 2008 1,8tdci / auto ma 170000 km przebiegu do tej pory nie było jakichkolwiek problemów z samochodem , wczoraj auto podczas jazdy osłabło i zgasło - bez dźwięków, i zaświeconych kontrolek po za jedną check engine. No i teraz tak, okazuje się że wyskoczył podczas diagnozy błąd turbiny (niskie ciśnienie) było widać że...
Witam Otóż to nurtuje mnie kwestia 'gwizdu' turbo. Moje pytanie brzmi czy to tak właściwie ma być? Ogólnie to turbo nie słychać, lecz gdy przekroczę ok 2200/300 obrotów wtedy zaczyna być słyszalny ten o to gwizd. Nadmienię tutaj, iż nie jest on głośny, ale słyszalny.
Witam Trafiłem na ten wątek, ponieważ aktualnie mam podobny problem w silniku 1.6 TDCI Przebieg około 250kkm. Otóż wyrzuca mi błąd P2002. Wcześniej miałem robioną regenerację turbiny z powodu nadmiernych luzów oraz profesjonalne mycie DPF (FAP). Teraz wartość z czujnika ciśnienia jest właściwie zawsze 0.0. Ale po podłączeniu wężyka zza DPFu do pompki...
Witam, mam Forda Focusa MK1 1.8Tdci 74kw. Turbo do wymiany, i pytanie jaką turbinę kupić aby była dobra?
Czy taki luz może być? Czy to już koniec turbiny ? Focus mk2 1.6 tdci 90km. Dodam jeszcze że zawsze po pierwszym odpalaniu puszcza biało niebieski dym. No i jak się go mocniej przegoni to też trochę zakopci... ..
Panowie, nie chce zakładać nowego tematu , ale może ktoś miał podobny przypadek i coś podpowie. Auto mondeo MK4 140 koni przedlift na Siemensie. Normalnie jeździł, miał moc (142km/355nm z hamowni) ale był mały problem z odpalaniem i korekty na wtryskach były nie za ciekawe więc oddałem pompę i wtryski do sprawdzenia, okazało się że pompa już jest w...
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
TURBOSPRĘŻARKA TD025S206T4 FORD FOCUS Części Części Turbiny TD025 Dokładnie model TD025S2-06T4 Turbina z wymiany Rozebrana i wyczyszczona ale później leżała.... Może się komuś przyda Rdzeń jest w ładnym stanie Pozostałe elementy w niezłym TURBOSPRĘŻARKA TD025S206T4 FORD FOCUS II 1.6 TDCI Cena : - 88 PLN Na elektroda -5 %
Witam mam Ford Fusion 1.4 tdci 50 kw 2006 rok. I zauważyłem że gdy mocniej dodaje gazu, to obroty rosną prędkość już nie. Mechanik stwierdził że to sprzęgło do wymiany. A nie zauważyłem żeby z nim były problemy. Gdzieś na forach wyczytałem że to mogą być inne powody. Zresztą ciężko jest ustalić jaki rodzaj sprzęgła tam jest na 17 czy 23 zęby. Do tego...
Auto jak w temacie, problem polega na tym że osiąga niecałe 3000 obr. i dalej nie pójdzie, turbina tłoczy, przepływomierz wydaje się być sprawny, na wolnych obr U-2,23V ,przy granicznych U-3,87V, błedów brak, filtry nowe paliwo ok, silnik niezadziubany. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?, czy może nie wchodzi w rachubę przeskoczony pasek zębaty...
Witam Mam problem :?: Focusa mam od trzech tygodni dwa tygodnie temu licznik oszalał wskaźniki prędkościomierza , obrotomierza , temperatury, oraz poziomu paliwa podczas jazdy oraz postoju spadają po czym wracają do swojego miejsca . Dwa dni później kompletnie się posypał licznik działały tylko kontrolki, kierunków ,poduszki, hamulca ręcznego Elektryk...
Może obwiniać turbinę czy sprzęgło?
Czy regenerowane byly wszystkie wtryskiwacze, czy wybiórczo? Co z dopasowaniem nowych kodów, były czy nie? Zbadaj ciśnienie pompy paliwowej podczas odpalania. Zobacz, czy czujnik doładowania pracuje poprawnie i czy turbina się otwiera do końca.
Odradzam ten silnik forda cienki układ wtryskowy-lecące turbiny więcej stoi na warsztacie niż jeździ.
Silnik nie ma mocy. Diagnostyka komputerowa wykazała usterkę obwodu ciśnienia regulatora turbiny. Bardzo proszę o pomoc.
zapewne jak wyciągnę licznik to będę musiał przypisać imo po włożeniu licznika. auto po wymianie turbiny i wszystkich filtrów miało problemy z odpaleniem i był aku rozładowany dość mocno ale to jakies 3tyg. temu po ponownym odpowietrzeniu układu paliwa odpalił bez problemu i chodził na wolnych obrotach do uzyskania prawidłowej temperatury czyli około...
Witam! Czytam ten watek i moze to ma sens... Przeszukalem elektrode, internet i niestety narazie nie wiem co robic dalej. Mam citroena c2, 1,4 hdi, od poczatku jest zmulony, szczegolnie w niskim zakresie obrotow (dlawi sie, jak odpalam czasem zgasnie, jak wciskam gaz to baaaardzo ospale przyspiesza, rzekl bym nawet ze w niskim zakresie obrotow to nawet...
Witam kolegów. Mam problem ze swoim mondeo jak w temacie 2002 rok MK3, silnik TDCI 2,0 litra oczywiście CR. Czytałem dużo o tym problemie tu na forach ale podobnego opisu nie znalazłem. Od początku, jakieś 2 tygodnie temu podczas wyprzedzania zgasł mi silnik, oczywiście mrugała sprężynka. Po ponownym odpaleniu dalsza jazda bez jakichkolwiek kłopotów....
To może ja dopiszę jak u nas się póki co skończyło. Okazało się, że pękła rurka która odpowietrz turbinę silnika. Słaba moc to chyba zabezpieczenie przed uszkodzeniem silnika. Koszt naprawy to 360 zł część plus 70 zł robocizna. Pozdrawiam serdecznie ;) ps. odnośnie spalania to jestem zdziwiona jak inni piszą o spalaniu rzędu do 6l/100 km. Mnie w zasadzie...
Dzięki wojciechjanusz super wyjaśnione od razu założyłem sitko w odmie, moja turbina wygląda podobnie jak na tych zdjęciach, pozostało mi wyczyścić ten szlam i mam nadzieje że wróci moc. Czy ktoś ma jakiś lepszy pomysł jak wyczyścić zawór ssący bez zdejmowania głowicy? bo ja mam zamiar spróbować go rozpuścić WD40 przez wlot od kolektora ssącego.
Raczej jest to niespalone paliwo taki ma zapach. Niespalone paliwo - np przy zbyt dużej, lejącej dawce i opóźnionym wtrysku - daje biały, ale o niebieskawym odcieniu dym, śmierdzący kwaśnym, chemicznym zapachem jak cholera... W 2,0tdci przy niedogrzanym silniku jest mocno zwiększona dawka (a te silniki są zimą permanentnie niedogrzane) i mogły dojść...
Witam wszystkich, Niestety po 2 dniach wspanialej jazdy problem powrócił. Po wymianie sterownika turbiny miałem zaślepiony EGR od 2 tygodni. W dniu dziejszym pojawila mi sie kontrolka CHECK ENGINE. Odetkalem EGR bo myslalem ze to ma cos wspolnego po wymianie sterownika. Przy redukcji na 4 podczas manewru wyprzedzania pojawila sie znowu sprezynka ,...
Na bank ma kompresje dobrą ?? Komp będzie starał się nadrobić brak kompresji dodatkową dawka paliwa Jak wyglądają przelewy ?? To można nawet zrobić samemu Robisz to sam, czy ktoś za Ciebie to robi ?? Ile barów ma każdy cylinder ??? W dieslu na jednym ucieknie kilka i może być lipa. Żeby coś można powiedzieć jak zwykle muszą pojawić się jakieś cyfry...
Witam. Mam problem z Fordem Transitem 2.4 TDCi 135 2005r. Problem polega na tym, że przy obciążeni samochodu lub powyżej 100 km/h i 3 tyś obrotów samochód wchodzi w tryb awaryjny i traci moc. Było w samochodzie już wymieniana Turbina, Wtryski regenerowane i czujnik pompy wtryskowej oraz przepływomierz. Po wymianach dzieje się to samo. Bardzo proszę...
Witajcie. Mam nie taki sam bo odpala od kopa ale podobny problem więc się podepnę. Po zapaleniu silnik albo zaraz gaśnie albo w czasie jazdy szarpie jak nie jest na luzie. Trochę się przejedzie i problem znika. Potem w ciągu dnia odpala już normalnie. Po dłuższym postoju znów to samo, więc nauczony podobnymi usterkami w Astrze 2.0 Dti podejrzewałem,...
przyczyną braku mocy, szarpaniem i kopceniem może być też wąż powietrza między turbiną a układem dolotowym, u mnie dokładnie taka usterka była. 140zł za zamiennik węża, wymieniłem samemu w 3h na mrozie (-8stC):) i hula jak rakieta, bez dymu z tyłu. Dodam iż EGR czyściłem rok temu (mój jest z tą dodatkową kostką) wygląd zaworu EGR / przed czyszczeniem...
Myślałem o turbinie bo zauważyłem że troszkę się poci ale byłem u mechanika i stwierdził że to normalne zwłaszcza przy tym przebiegu (250tyś). Sprawdzałem olej ale utrzymuje się właściwy stan (nie bierze). Szarpanie pojawia się zawsze wtedy jak auto zaczyna kopcić .
Ten przebieg jest podejrzany, na dodatek pasowało by sprawdzić w jakim stanie jest turbina.
Ford s-max 1.8 tdci rok 2006/7 wystąpił błąd jak w temacie i nie wiem czy on dotyczy tylko przepływki czy czegoś jeszcze jak by ktoś mógł pomóc to byłbym wdzięczny. Walczę z tym przypadkiem od tygodnia. Dzieje się to przy gwałtownym przyśpieszaniu wyskakuje komunikat przestaje turbina ładować po chwili spokojnej jazdy komunikat gaśnie i znowu przez...
Witam. Mam problem z moim focusem, mianowicie podczas przyspieszania zaczyna migać kontrolka świec i gaśnie. Maksymalnie rozpędza się do 100 na 4 biegu. Przy delikatnej jeździe do 2.5 tys nic się nie dzieje. Podejrzewam turbinę bo auto z opóźnieniem działa na gaz w obie strony. Proszę o pomoc jestem za granica i nie chce pchać się w duże koszty a boję...
Witam, Ford mondeo mk3 2.0 TDCI 130 km 2004r Problem jest taki że, coś rozładowuje mi akumulator samochód zrobi 250 km wiec akumulator sie naładuje ( akumulator tez ładowałem prostownikiem i był wkładany też z innego auta wiec to wyeliminowałem) ran akumulator ledwo co zakręci i się rozładowuje. Trzy dni temu poszła turbina wczoraj turbinę kupiłem przed...
Witam. Mam wielką prośbę i proszę o szybka pomoc. Mianowicie mój Ford zaczął trzeć przy 2000 obrotów. Na początku mało potem coraz głośniej. Myślałem, że to łożysko ale zostało wymienione i to nie to, dalej to samo. Mechanik powiedział, że to od silnika i nie wie co to może być, turbina lub coś innego? Proszę o szybkie rozwiązanie problemu. Dziękuję.
Czy ktoś mi może powiedzieć jaka powinna być prawidłowa wartość parametru EGRTP? Na stronie motorcraft znalazłem opis który mówi, że pozycja zamknięta przepustnicy (tej na wlocie kolektora) to minimum 3.85V a otwarta to minimum 0.93V... u siebie sprawdzałem podczas jazdy i EGRTP jest stały, zawsze równy 4.35V... rozumiem, że to nie jest OK i powinienem...
Witam. Zakupiłem Fokę z 2005 roku. Autko od samego zakupu miało ogromny problem z przyspieszaniem. Po kilku warsztatach i wydanej niepotrzebnie kasy na części (np: elektrozawór sterujący turbiną, przepływomierz powietrza, czujnik ciśnienia doładowania) w końcu udało się usunąć usterkę - okazało się że jest zapchany katalizator. Od tego momentu auto...
Byłam w dwóch polecanych i 'porządnych' warsztatach. Ostatni nawet specjalizował się w naprawach Forda. Komputer nie wykazał błędów a mechanicy nie widzą przyczyny usterki. Własnie odebrałam Mondziaka z warsztatu, nadal kopci i nie ma mocy, ale już tak nie szarpie przy 2tyś obrotów. Równo chodzi na niskich obrotach, równo ciągnie, ale nadal turbina...
W tym przypadku numer z wydechem odpada. Jakby ogień szedł z rury to już dawno by tłoki popłynęły... albo coś innego by się działo. Zauważcie że rozwaliły się "wzmocnione" blaszki od zmiennej geometrii. 2 pierwsze turbiny miały języczki z blaszki cienkiej jak papier, ostatnia turbina miała blaszki z kawałka żelaza.
Zacznij od diagnostyki. Z tego co napisałeś to turbina raczej nie pompuje. Czujnik ciśnienia zostaw w spokoju. Zacznij od wężyków sterowania turbiną.
Witam Mam problem z moim mondeo 2.0 tdci 130 2005 r. Problem jest tego typu jak jest zimny to to świeci kontrolka silnika i sprężynka auto niema mocy, po upływie minuty do dwóch auto zgaszę i odpalę ponownie i jest ok. dzisiaj byłem podłączyć auto pod kompa i wyszły błędy P2263, C2322, C230b. Mechanik przyuważył że zacina się sterownik turbiny po wykasowaniu...
Witam użytkowników. otóż mam problem ze swoim fordem a mianowicie jest słabszy po regeneracji wtryskiwaczy na kompie nic nie ma jest czysty, a nie wiadomo o co mu chodzi.mam wrażenie jak by turbina zaczęła ciągnąć od ok 2700 obr, dodam ze rano jak go odpalę chodzi w miarę normalnie ale jeżeli miałbym ruszyć nim po chwili odpalenia - ma ochotę zgasnąć,...
Witam.Mam takie pytanie. Na załączonym obrazku jest pokazane elektryczne sterowanie turbiną w moim mondeo. Na zdjęciu zaznaczyłem miejsce do którego podłączone jest cięgno sterowania łopatkami turbiny. Moje pytanie jest takie.Czy na tym cięgnie musi być luz czy powinno w miarę być sztywne????????Bo jak na moje oko to luz występuje na tych tulejkach....
Po pierwsze sprawdź wszystkie podciśnienia pod względem szczelności, po drugie sprawdź czy zmienna geometria w turbinie się nie zaciera, po trzecie vacu pompa, czy nie generuje za niskiego podciśnienia.
zaczni od sprawdzenia podćiśnien od sterowania turbo,głownie przewody gumowe nieszczelnosc też może być przyczynom zadymiania a te silniki to tak naprawde 2.0hdi wiec wtryski żadko tam siadaly. Dodano po 1 częstą wadą tych silników byla uszkodzona turbina lub sterowanie i podciśnienia
No niestety kolego nie mam serwisówki do Forda Korzystam ze śmieciowego G-scana2 Błędów brak Ale mam pytanie jak powinien się zachować moduł turbiny po odaleniu ?
Nie no czegoś nie rozumiem, jeśli zawór EGR przy 3000 obr. zamyka się całkowicie to jak ma działać turbina? Kolega napisał wchodzi w tryb awaryjny żeby nie uszkodzić silnika. ale w tym silniku spaliny idą z egr prosto w dolot ale już za turbiną , czyli w przypadku zamknięcia zaworu ( pedał w podłodze) powinno nie kierować spalin do komory spalania...
Witam mam problem w moim Fordzie Mondeo MK4 2.0 TDCI z 2007 roku Od początku tygodnia podczas jazdy wyskakuję mi kontrolka ESP i auto wchodzi w tryb awaryjny.Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu po krótkiej jeździe znów się zapala,a po trzech czterech razach wyskakuje również Check Engine.Posiadam Forscana i po skasowaniu błędów problem powraca.Turbina...
Co to za tajemnicze urządzenie w tym fordzie na CR jak rozdzielacz wtrysku. Pewnie zaraz się okaże że szyna CR czy też jak w tym wypadku bardzie zasobniki. Sprawdź turbinę. Czy oleju nie podlewa.
Witam Focus MK2 z 2006 roku z silnikiem 1.8 Tdci. Po chip tuningu na 140KM i 350 nm Po rozgrzaniu na wolnych obrotach czuć było mocne drgania silnika. Podczas szybszej jazdy wyskoczył pojawił się błąd turbiny i włączył się tryb serwisowy ( do 3k rpm). Po ponownym odpaleniu auto jechało normalnie, co jakiś czas błąd wracał. Po oddaniu do serwisu padła...
Wyjmij przekaźnik od rozrusznika i zewrzyj go na krótko kawałkiem przewodu. Zobaczysz czy jest jakaś reakcja. Kolejna rzecz jak ogarniesz rozrusznik to na placu powinien odpalić. To że go muliło to działał w trybie awaryjnym bez turbosprężarki o czym informował migająca lampka świecy żarowych. Ile dałeś za to cudo bo ja w czerwcu kupiłem za 1500 z...
Pacjent od pewnego czasu ma dziwne zachowanie. Od czasu do czasu nie chce zapalić ale po pociągnięciu na rozruszniku zaskakuje. Potem jest ok. Dodam że mam świeżo wymieniony rozrząd, zregenerowaną turbinę ale przejechane 400 tyś. A przy wytryskach nic od 250 nie robione (wiem bo tyle go mam). Słyszałem wiele przyczyn od fachowców - wtryski, ciśnienie,...
Jak były takie modyfikacje, to nie ma pewności, że wszystko jest dobrze z softem. Zawór N75 sterujący turbiną jest tu dość waży i szczelność wężyków. O "gruszce" turbiny nie wspomnę bo lubią uszkadzać się membrany. Permanentny błąd EGR może powodować ograniczenie mocy samochodu.
No dobrze nie sprecyzowałem wypowiedzi. Nastawniki wychyla się w pozycje "najmniejszego doładowania" Po prostu źle mnie zrozumiałeś. Tak, ale nie dlatego silnik ma ograniczoną moc bo tak zaprogramowano nastawnik pod tryb awaryjny, ale dlatego, że zaprogramowano w trybie awaryjnym mniejszą dawkę wtrysku. Reszta dzieje w ramach standardu. --------- Jeszcze...
Obejrzyj rury dolotowe za turbiną. One pękają po jakimś czasie. Ubytek płynu chłodzącego nie musi mieć z tym nic wspólnego. Wtryski też mogą być, ale najpierw sprawdziłbym te rury.
Witam, wymieniłem turbinę w Fordzie ale nie za łą cza się w ogóle, tylko świeci usterka układu silnika, może być przyczyną że nie została skasowana po wymianie?
z mej obserwacji po ceratecu pracuje lepiej jakby troszkę ciszej Bardziej z czasem jak olej się zasyfia to jest gorzej ... zrobiłem eksperyment i wym olej po 5 tys i było najlepiej. No to już nie jest młody silnik po za tym wydaje mi się że ceratek go bardziej uszczelnił wcześniej brał wiecej oleju (choć winiłem za to troszkę turbinę) ale po dodatku...
Jest to odwodnienie obudowy filtra powietrza lub jego podciśnienie Ewentualnie może to być odwodnienie obudowy bateri, należy spr dokąd idzie 2gi koniec To na moje oko łączy się z drugiej strony gdzieś z wężami sterującymi pracą zaworów podciśnienia turbiny i egr. W naturalny sposób układa się otworem do góry więc może i do obudowy filtra. Na spodzie...
Witam wszystkich. Dotyczy auta kolegi Transita Connect-a L2 5-osobowy,1.6 TDCi 115 2015 (obecnie 219 tyś.km), sprowadzony z Niemiec. W tym autku miałem przyjemność...wymienić zatarty silnik (DV6C od Citroena 2013, 40 tyś.km przebiegu) , skrzynię od Mondeo (2012 rok, BG9R-7F096-BA, 80 tyś.km ), zregenerowaną turbosprężarkę (nowe, markowe części). Doszło...
Dziękuje za odpowiedzi. Okazało się że to koniec turbiny i trzeba poddać ją regeneracji. Pozdrawiam
Czujnik ciśnienia MAP w kolektorze. Można podłączyć sprzęt i zrobić pomiar, co jest podawane podczas pracy silnika przez ten czujnik. Chociaż pewnie dobrze go na próbę podmienić bo różnie może być. Jak pisałem może winowajcą być turbina.
Mylisz się. Gdyby EGR zablokował się w pozycji otwartej to by przepływ powietrza był jeszcze mniejszy. Silnik zasysa 9g/sek przy zamkniętym EGR. Jako że EGR otwarty jest na biegu jałowym to silnik również zasysa 9g ale 6g idzie przez przepływomierz a 3g przez EGR. Rozumiesz to? Oczywiście sterownik silnika decyduje o tym kiedy otworzyć i jak mocno zawór...
Witam mam taki problem wymienione zostało turbo gruszka wszystko działa . Do tego zawór załączający turbinę tez nowy . Czy po odpaleniu auta od razu powinna gruszka zmieniać geometrie ???
Witam. Obiecałem że się odezwę. We wtorek o 15 moja foczka trafiła do Pana od turbin. Wczoraj ją odebrałem i już była jazda próbna. Autko zaczęło normalnie działać. Tutaj WIELKI PLUS DLA PANA " CARROT" bo rzeczywiście był tu problem ze zmienną geometrią turbiny. Pan to wyczyścił, wypiaskował i czymś zabezpieczył (tak przy najmniej mówi) i skasował błąd...
Błąd usunąłeś, ale czy usterki została naprawiona? P2263, gruszka turbo, czujnik na niej, podciśnienie i zawór podciśnienia turbiny.
Witam. Zdecydowałem się napisać tutaj zanim zmuszony będę zaprowadzić auto do "serwisu", (jeżeli nie ten dział-proszę o przeniesienie). Doprecyzuję dane bo nie zmiesciło się w temacie, rocznik 2013 przebieg 266tyś. Od paru dni borykam się z usterką o kodzie P242A i zarazem trybem awaryjnym silnika. Problem pojawił się na trasie podczas jazdy na tempomacie...
Robotę ułatwia wyjęcie lampy Dzięki za poradę, na to nie wpadłem, muszę sprawdzić. W tym samochodzie nic nie idzie łatwo, nawet wymiana głupiego filtra oleju wymaga demontażu filtra powietrza i paru innych drobiazgów. Że nie wspomnę o filtrze kabinowym który wymaga odkręcenia pedału gazu, a dostęp do śrub mocujących to już iście akrobacyjna robota....
Witam, mam problem z moim Fordem (Focus 1.6 TDCI diesel). Od jakiegoś czasu "wciska" w fotel dopiero gdy dam mu ponad 3tys obrotów, wcześniej nie było takiego problemu. Czuje, że jest dużo wolniejszy. Byłem z tym już u mechaników, wymieniali filtry, jakieś paski od mocy, ale nic. Ostatnio zaproponował wyjęcie turbiny i wysłanie do regeneracji, ale to...
Masz jakiś konkretny przewód na myśli mówiąc "jakby powietrza się wydostawało " sprawdziłem właśnie przewód łączący filtr powietrza z turbiną i wszystko jest git a jeśli chodzi o osprzęt i pasek to nie widzę nic podejżanego
witam zaczne od poczatku ford focus 1,6 tdci 2005r po uszkodzeniu turbiny z powodu zbyt tuzego kosztu naprawy zostal wymieniony silnik na dokladnie taki sam jak uszkodzony.... po zainstalowaniu silnika IDS pokazal zawor otwierajacy diesla do wtryskiwaczy.... po wymianie zaworu IDS nie pokazuje zadnych bledow lecz silnik nie ciagle nie odpala.... na...