Dobry wieczór. Mam do przeróbki podłączenie zimnej i ciepłej wody w domu do remontu. Jest tam instalacja miedziana, niestety muszę przenieść przyłącza wody ciepłej i zimnej. Nie mam żadnych problemów z lutowaniem miedzi bo już to robiłem, jednakże nigdy nie lutowałem przyłączy. Znalazłem coś takiego jak LISTWA MONTAŻOWA Z KOLANKAMI 15*1/2 GW L=150mm...
Nie do każdej, silniki OHV maja mniejsze luzy. Kosiarka, to nie samochód, luzy nie muszą być aż tak dokładnie ustawione. W Twoim silniku, jedyna możliwość regulacji, to szlifowanie trzonka zaworu lub frezowanie gniazda zaworowego.
Witam, auto z silnikiem 1.6 vti, wymieniałem gniazda zaworowe, nie wiem w jakim położeniu zamontować silnik valvotronica względem wałka, może ma ktoś jakiś opis.
Witam. Przy kosiarce Viking z silnikiem Briggsa wypadło gniazdo zaworowe i w związku z tym mam pytanie czy jest możliwość jego ponownego wklejenia? Jeśli tak to jakiego kleju do tego użyć?
Witam. Mam krótkie 3 pytanka dotyczące regulacji zaworów w HYUNDAI ix20 silnik 1.4 90 KM rocznik 2010 LPG?: 1.Jaki powinien być luz na zaworach ssących i wydechowym w HYUNDAI ix20 silnik 1.4 90 KM rocznik 2010? 2.Czy regulacja luzu zaworowego poprzez dodawanie lub ujmowanie płytek może być wykonana bez zdejmowania głowicy (pytam ponieważ jeszcze nic...
Witam! Mam pytanie. Otóż posiadam amerykańskiego forda z 92roku z silnikiem benzynowym 1.9 SEFI (wielopunktowy wtrysk) z LPG. Auto zupełnie traci moc po nawet minimalnym nagrzaniu silnika (na benzynie, na gazie już w ogóle nie pali, tylko strzela), dopiero w 4 z kolei warsztacie powiedziano mi, ze silnik jest przegrzany i wypaliły się gniazda zaworowe,...
Witam, remontuje głowice w swojej ibizie 1.5 i wymienialem prowadnice zaworowe a następnie chciałem dotrzeć zawory ale widze że nie trzymają osi (nie dociera sie cała powierzchnia) więc będe musiał oddać do jakiegoś zakładu żeby mi przefrezowali gniazda i moje pytanie czy oni to frezują względem prowadnicy czy jak i jaki może być koszt takiej usługi...
Witam, mam pytanie odnośnie frezarki do gniazd zaworowych FGZ-1 (po wpisaniu w google jest pełno ich zdjęć). Są juz to dość stare maszyny, ale nadal są do kupienia i tu moje pytanie czy taką frezarką można bez problemu frezować gniazda współczesnych samochodów??- chodzi mi przede wszystkim o dokładność obróbki, a nie o czas który to zajmuje bo wiadomo...
WYPADAJĄ MI GNIAZDA ZAWOROWE CZY WIE KTOS JAKI JEST TEGO POWOD ?? GLOWICA BYLA REGENEROWANA I DALEJ TO SAMO FORD FIESTA 1.3 ENDURA 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
Witam, Mam wydaje się pierwszy poważny problem z instalacją gazową. Przy przeglądzie instalacji gazowej okazało się, że silnik nie równo pracuje na benzynie. Dostałem informację, że prawdopodobnie wymagana jest regulacja luzów zaworowych. Jako że samochód jest jeszcze na gwarancji udałem się do ASO. W ASO był mieli problem z wyregulowaniem 1 zaworu...
Jeżeli po następnych kilku setkach kilometrów potrzebna będzie regulacja należałoby przyjrzeć się głowicy (zawór, gniazdo zaworowe). Jeżeli nie to dałbym sobie spokój.
Kolego jeżeli z tłumika dymi na biało i wypycha olej z uszczelki pokrywy zaworów to możesz mieć problem z gniazdem zaworowym nieszczelność na tak zwanej szklance Zanim kolega zacznie udzielać porad, radzę najpierw poznać budowę silnika
Cześć! Potrzebuje frez/frezy do gniazd zaworowych do "sześdziesiątki" Ktoś/coś kojarzy gdzie można kupić ? Nie mogę nic konkretnego wyszukać w google :( a w pobliskich składnicach nie mają (pamiętam dawno dawno temu miał tata takie 2 frezy do ręcznej obróbki gniazd - dwustronne że jednym dwie powierzchnie/dwa kąty można było ogarnąć - ale nie ma ich...
Witam Panowie trafiło do mnie berlingo z silnikiem 1.6 VTI auto miało wypalone 2 gniazda zaworowe dodatkowo wałki rozrządu były porysowane. Głowica została zrobiona wymienione pierścienie na tłokach auto odpalone pochodziło ładnie około 20 minut po czym wyrzuciło kontrolkę ciśnienia oleju. Od razu zgasiłem i po ponownym odpaleniu już zaczęło chodzić...
Witam . Mam takiego gruza no naprawy, wyleciały dwa gniazda. Czy ktoś z was regenerował takie głowice (i jak tak to gdzie), czy wymiana na używkę? Te silniki to jakiś dramat i nie wiem co lepsze. W sumie są trzy opcje, naprawa głowicy, wymiana na używkę albo jakiś inny motor np 1.6 16V z 307. Jest ktoś tutaj z doświadczeniem co siedzi w tych silnikach...
Panowie, oddawałem wtryskiwacze od ciągnika C360 do regeneracji i teraz muszę je zamontować, lecz poprzednio były słabo dokręcone i w gniazdach zaworowych jest trochę piachu i nagaru przyklejonego do ścianki. Jak to skutecznie wyczyścić, żeby nie naleciało na tłoki?
Witam. Nakreślę krótko temat, Fiat Bravo 2, 1.4 benzyna, 150 KM, 2009 r - auto zakupione w lutym 2020 r, na początku lipca została założona instalacja gazowa. We wrześniu nastąpiła awaria, czyli wypadanie zapłonu na cylindrze, okazało się, że świeca zapłonowa po prostu wypada z gniazda głowicy - zerwany gwint. Chciałbym zapytać, czy ktoś z forumowiczów...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Witam robiłem uszczelkę pod głowicą w swojej c330. Po naprawie ciągnik ciężko zapala. Podejrzewałem ciśnienie sprężania, trochę ciężko przerobić miernik który posiadam do osobówek i dostawczych, a pomiar i miejsce pomiaru w c330 tego nie ułatwia, trzeba specjalną końcówkę montowana w miejsce wtrysku. Niby coś tam zmierzyłem, ale nie wiem na ile to jest...
Witam, czytałem wiele tematów o podobnej tematyce i tu w tym temacie chciałbym zamieścić jakby dwa wątki odnośnie tego silnika z instalacją LPG, jedna kwestia to KZFR, ich hałasowanie i diagnoza, druga sprawa to sprawdzanie luzów zaworowych gdyż przy LPG jest to ważna bardzo sprawa dla tego silnika. Zamieszczam tu mój film uruchomienie auta po zimnej...
Nie ma żadnej prostej sztuczki, musisz mieć prowadniki do wyciskania prowadnic jak i wciskania. Młotek w tym przypadku nie zdaje egzaminu bo należy to robić na prasie aby znacz siłę z jaką prowadnica wchodzi w głowicę. Zdarzyć się może że prowadnice wylecą, w takim przypadku będziesz potrzebował prowadnic nad wymiarowych, jeśli otwór w głowicy będzie...
Mam taką samą astrę więc może pomogę. W pierwszej kolejności wymienia się wszystkie przewody podciśnieniowe z fajkami. Czasem pomaga. Jeśli zabieg nic nie daje sprawdzamy silnik krokowy. W moim przypadku się wiesza i utrzymuje 2.5 tyś obrotów. Przy wymianie tej części należy zwrócić uwagę na odległość między kołnierzem a końcówką silniczka. O dziwo...
Posiadam wyspę zaworową CPV14-GE-MP-4 i mam problem ze sterowaniem zaworami. Posiada ona 4 elektrozawory. Cztery dolne wyloty powietrza są cały czas otwarte. Jak podam 24VDC na cewkę to nic się nie dzieje tylko zaświecą diody, ale słychać przełączanie cewek. Gniazdo wejściowe jest na 9 pin. Czarny przewód masowy a reszta wychodzi od cewek. Podłączam...
Stara glowica ma zerwane 2 gniazda na świece więc nie ma sensu jej robić. Zauważyłem natomiast że można bez problemu podeprzeć zawór wsadzając przez gniazdo świecy zwykły śrubokręt. To może być nie głupi pomysł.
Ale tak nie było a poza tym zły luz zaworowy nie powoduje kolizji a ja zawsze ustawiam z lekkim luzem aby nie wypalało zaworów i ich gniazd
Rozumiem, najlepiej jednak byłoby wyszukać głowicę na CNG w lepszym stanie, a jak się nie trafi, to kompletna głowica od benzyny w lepszym stanie po regeneracji za ok 500 zł. Wynika z tego, że podpieranie zaworów przez skończony zakres regulatora spowoduje niełatwą do wykrycia usterkę. Zużycie gniazd zaworowych najprościej jest sprawdzić mierząc wysunięcie...
Silnika raczej nie zatrze, ale zawór w prowadnicy może - tam też na pewno dostała się pasta. Dziwi mnie taki sposób postępowania, jeżeli ładujesz pastę ścierną do cylindra, to może zdemontuj również filtr powietrza - będą mniejsze opory na dolocie... A tak na poważnie, to na pewno dobrze nie dotarłeś zaworu, a pozostałości pasty w okolicy gniazda wydechowego...
Rady jakie dostalem od mechanika: PO PIERWSZE i NAJWAZNIEJSZE!! wylac stare paliwo i napelnic uklad swierzym. 2. wykrecic wtryski z gniazd i przykrecic je tylko do przewodow wysokiego cisnienia. Nastepnie pokrecic rozrusznikiem (bez kompresji rozrusznik powinien krecic bez problemow) - dzieki temu sprawdze czy wtryski nie leja. Jak zakonczyla sie proba...
Rok produkcji, wskazuje na silnik dolnozaworowy, brak jest tu regulacji. Jedyna możliwość to szlifowanie trzonka zaworu, aby zwiększyć luz, lub frezowanie gniazda zaworowego, dla zmniejszenia. Silnik ma już swoje lata, cylinder i pierścienie pewnie wytarte, słaba kompresja, po nagrzaniu jest jeszcze gorzej. Dopóki pracuje, to nie przeszkadza tak bardzo,...
Lata dużo mniej jak ustawione. Tam są wytrzepane gniazda w dźwigniach. I podejrzewam, że skończy się ich wymianą. Przecież masz dojście do zaworów.
Że sprężonym powietrzem robilem juz na innych silnikach. Jednak jak jest powietrze napompowane w cylinder i zawór mocno przylega do gniazda to nie ma możliwości oceny stanu prowadnic, chyba że na oko. Ale ogólnie podejście jest?
Witam. Kiedyś przerabiałem temat wymiany uszczelniaczy zaworów w swoim Mondeo. Można zmienić uszczelniacze bez rozbierania silnika. W miejsce świecy zapłonowej (lub żarowej) wkręca się króciec i po zablokowaniu wału korbowego podaje ciśnienie do cylindra (z kompresora). Przy zamkniętych zaworach w głowicy można wyjąć uszczelniacze i ponownie zamontować....
W starej zawory wpadły już w gniazda lub sama głowica była regenerowania. To nie przeszkadza w ustawieniu ich prawidłowo. Ustaw na mijankę i daj znać jak wyszło.
Tu masz pinout tej dużej wtyczki - to faktycznie po prostu zebrane wszystkie zawory do jednego gniazda. Do tego jakiś shield z przekaźnikami. Niestety nie mogę znaleźć nic sensownego. Albo wielkie albo na 12V, albo za małe, albo nie pasuje.
Kolego teoria nie zawsze chodzi z praktyka w parze. Trzeba jeszcze wziąc pod uwage jakośc materiałów. Tak na logike przy kiepskiej jakości zaworów i gniazd zawór wydechowy pokrywając sie nagarem zwieksza swoja twardośc i odpornośc przylgni a ssacy jest czysty przez co wyklepuje sie szybciej. Ale to tylko moja teoria, a tak nawiasem mówiąc na codzień...
A remont robiłeś ty? Znaczy widzę, że z rozrządem nic nie robiłeś. Jak napisałem wyżej - wszystkie elementy do weryfikacji, skoro żadnego nie jesteś pewien. Rozrząd ustawiony źle, musisz dojść dlaczego. ciągnik był rozebrany przez nas na części pierwsze nowe tuleje tłoki (jeden pęknięty) glowica gniazda wypalone jakieś pęknięcia
Panowie, dziękuje za pomoc, szczególnie pomocny okazał się link do wątku dot. wymiany szklanek. Odpowiadając na pytanie: Silnik jakoś strasznie nie klepie, ale objawy są następujące: - Mało mocy, na zimnym silniku wstawał dopiero od 3400 obr/min - Drgania silnika dosyć mocne - Chceck Engine Jestem dzień przed otwarciem góry, będzie mierzona kompresja,...
Mam 2 SC, jedno od nowości 2004 rok, luzy w normie nic się złego nie dzieje. Drugie 2005 ma gaz, ale luzy tez w porządku. Są opinie że w przypadku ubogiej mieszanki na gazie wypalają się gniazda i może dojść do podparcia zaworów. Jeżeli nie masz gazu a luzy na zaworach są w porządku to wg mnie jest to element bezobsługowy. Jeżeli coś w silniku stuka...
Jak ci wywala olej w dolot po wypadku to stała sie jedna z 2 rzeczy: 1 strzelił pierścień/e i przedmuchy z odmy walą w dolot olejem. Zdiagnozować to możesz odłączając odmę od dolotu, przewód z odmy do słoika czy tam butelki jakiejś byle nie plastikowej, dolot zalepić taśmą żeby nie łapał lewego powietrza. Dolot wyczyść ze starego oleju. Butelkę przymocujesz...
Okej, dzięki bardzo. Czyli wystarczy, że podeprę tłokiem i nie wpadnie na taką głębokość, że uniemożliwi założenie sprężyny? Czy coś jeszcze wsadzić małego przez gniazdo świecy? A jak to w praktyce wygląda dokładnie. Ściągamy sprężynę i zawór nie może mieć żądnego luzu na boki? Czy bez sprężyny delikatny jest dopuszczalny, jak to wygląda?
Zawory się zużyły, tylko wymiana zaworów + frezowanie gniazd rozwiąże problem.
W tych silnikach to bardziej problemy z zmniejszającymi się luzami występują, bo gniazda słabe. Także jak regulować to w górnej granicy.
jaki tam jest silnik 16 czy 8 zaworowy
Mi po raz pierwszy zrbiło się to po 47 tys- fabia 1.2- rocznik 2003. Mechanik zdjął głowicę, splantował, wymienił zawory, bo oczywiście były pogięte i popalone, zmienił rozrząd i pojeździlem kolejne 40 tys i znów ta sama historia... Nigdy nie odpalałem pojazdu na pych, tankuje tylko na BP. Ten typ tak ma- zwróć uwagę, że gwarancja pogwarancyjna- do...
Jakie zawory, jaki pierścień olejowy. Co ma piernik do wiatraka.. Sprawdź to co sugeruje web69. To chwila roboty i zero kosztów. Jak będziesz miał pewną diagnozę, to wtedy wybieraj się na zakupy. Przy okazji proponuję sprawdzić luzy zaworowe. To przez ich brak mogą się wypalić gniazda zaworowe. O pierścieniu zapomnij do czasu aż się okaże ile ojeju...
Raczej wygląda mi to na wypalony zawór lub gniazdo zaworowe.Jesli jest nieszczelny to paliwo zapala się w kolektorze ssącym i jest objaw strzelania.Ps sprawdz jeszcze luzy zaworowe.Może któraś szklanka umarła :idea:
Zawory podparte rozpoznasz ustawiając silnik w pozycji kiedy zawory są zamknięte powinieneś wtedy wyczuć na konikach delikatny luz wynikający z luzu zaworowego. Powodem słabej kompresji mogą też być wypalone gniazda zaworowe i oczywiście pierścienie ale to już są koszta a ustawienie luzu jest darmowe a może pomóc. Luz zalecany przez producenta to 0,2mm...
Witam. Silnik 1.9td, vw golf 3, głowica 0,5 roku temu po regeneracji w profesjonalnym zakładzie, podobno robione gniazda zaworowe. Problem polega na tym, że gdy się odpala samochód na zimnym silniku to raz odpala a raz kręci jakby nie miał kompresji ( zawory się nie domykają ). Na pewno jest to związane z gniazdami zaworów ew. sprężynami zaworów. Dodatkowo...
Witam. Moja astra 1 motor 1,4 60KM od kilku tygodni zaczęła dymić na biało. Po sprawdzeniu ciśnienia na tłokach 1,2i4 jest ok a na 3 tylko 6 jednostek a po wlaniu kilku kropel oleju wzrosło do 7- 7,5. Czy może mieć to jakiś związek z odmą która jest praktycznie podpięta na wysokości 3 cylindra. Nadmienię że ok 2 lat temu stara odma była wymieniona na...
Uszczelniacze zaworowe będą odpowiedzialne za zwiększone zużycie oleju, ale nie będą odpowiedzialne za niską kopresję. Ja oprócz pierścieni, sprawdziłbym głowice. Najprawdopodobniej massz powypalane gniazda zaworowe. Jeśli już masz zdjętą głowicę, to nalej do kanałó ssących i wylotowych po trochę nafty i odstaw głowicę na jakiś czas. Następnie odwróć...
Autko jak w temacie po nagrzaniu gubi wolne obroty. Jak zimny to trzyma. Jak się zgarzeje wystarczy dodanie gazu i już nie może ustabilizować obortów i gaśnie. Sprawdzone: sonda, silniczek biegu jałowego, nieszczelności, rozrząd, EGR, wydech. Błędów w sterowniku brak. Parametry w normie. Luzy zaworowe ustawione. Sprężanie na cylindrach odpowiednie i...
A dekiel nie jest wklęsły pod śrubą lub zniekształcony? Zamień go z innym, jak to nie pomoże zamień klawiaturkę, wtedy będziesz wiedział co trzeba kupić. Tylko ustaw odpowiednie luzy zaworowe. Możesz też zobaczyć czy zawory nie są wyższe od tych na innych cylindrach. Jeśli są to gniazda zaworowe do wymiany. (regeneracja głowicy)
Witam Niestety. Silnik w moim samochodzie- delikatnie mówiąc- nie jest w najlepszej kondycji. Co ciekawe - rok temu przeszedł remont, który zleciłem "podobno" dobremu mechanikowi. Zostały wymienione pierścienie, uszczelniacze zaworowe, gniazda zaworowe. Głowica została splanowana, a wszystkie uszczelki wymienione- PODOBNO. Po tej naprawie, samochód...
Przypuszczam, że przy rozrządzie nikt nie grzebał. Może silnik wymaga remontu, więc na początek sprawdź ciśnienie w cylindrze. W przypadku zbyt niskiego zdemontuj głowicę, sprawdź szczelność zaworów, usuń nagar z gniazd zaworowych i z głowicy, ewentualnie sprawdź luzy zaworowe. Na forach znajdziesz pomocne informacje.
Cześć, posiadam dmuchawę do liści plecakową Stihl BR600, po złożeniu jej i wymianie paru części w tym uszczelniaczy, ma ona tak duże sprężanie że bardzo ciężko działa szarpak, po prostu jakby chciał wyrwać ręce, praktycznie nie można pociągnąć za sznurek w pewnym momencie, przez co nie można jej odpalić. Zawory są ustawione oba na 0,1 mm. Gdy ustawiłem...
Na latające wskazówki też nie mam recepty, bo u mnie to nie wystąpiło, bez schematów, to trochę szukanie igły w stogu siana. Ja w takich przypadkach idę do serwisu. Nakrętkę w serwisie (ASO) też na pewno będą mieli, ale na pewno będzie dużo kosztowała i na takie coś decydowałbym się gdyby ona była pęknięta, a tego pęknięcia nie dało się uszczelnić....
Tak jak przewidywałem, bicie piany. I pokazywanie braku wiedzy w temacie. Nie mam zamiaru się sprzeczać bo to nie ma sensu Cały czas to robisz, sprzeczasz się nie odpowiadasz na zadawane pytania, ciągle wyciągasz jakieś kolejne argumenty bezwzględnie obnażajace twój brak wiedzy w temacie. Po wymianie mamy coś takiego jak docieranie. Sam pierścień jako...
Witam Posiadam Peugota 208 1.0 VTi z którym nie mogę sobie poradzić od kilku miesięcy. Zaczęło się od tego że silnik stracił moc i ciśnienie na jednym cylindrze, powód to wypalone gniazda zaworowe. Całą głowica po remoncie z nowymi zaworami, ustawiony luz zaworowy, nowy rozrząd wraz z nowymi kołami faz rozrządu. Po złożeniu ciśnienie jest idealne ale...
W związku z tym, że dalej nie odpalał i nie było innych pomysłów - zdjąłem głowicę. Oczom ukazał się problem jak na zdjęciu. Tzn. wyleciał pierśień z gniazda zaworowego. Ustawiłem go ponownie; nie wyglądał na uszkodzony... Wbijając równo młotkiem przez drewno... Pytanie - co mogło być przyczyną? I czy znowu nie wypadnie. Czy jest jakiś sposób, aby nie...
Tłoki były planowane tyle ile zostało zebrane z bloku i nie wystają poza płaszczyznę w GMP Raczej frezowanie w tłokach odpada tym bardziej że cały silnik składanym na oryginalnych częściach Ursusa i to bym musiał tłoki wyjmować troche dużo zachodu a może być tak że gdy oddałem głowicę do regeneracji, za płytko wyfrezowali gniazda zaworowe. Gdyby głębiej...
Zawór się wypalił bo miał problem z odprowadzeniem ciepła do gniazda zaworowego. Widać nagar z oleju marnej jakości i to może być przyczyną.
Dokładnie, zawór po zdjęciu sprężyny zacinał się w prowadnicy, nie dolegając do gniazda zaworowego. Próba szczelności potwierdziła, że zawór nie trzyma. Po założeniu nowego zaworu od razu zawór poruszał się bez zacinania, więc zawór musiał być krzywy. Co do ekspertów, powinno być nowym tematem, dlaczego się skrzywił? Wspomnę tylko, że w specjalistycznym...
Nie chcę się spierać, przykro mi nie jest, wróżenia nie wymagam, próbuje wymyślić sensowny plan dalszych prac / diagnostyki. Postawiłem 3 pytania na początku i zakładałem, że odpowiedzi mi pomogą pchnąć temat dalej. Dzięki za wyjaśnienie kwestii przestawienia rozrządu, skoro nie było kolizji to ten temat jest czysty. W związku z tym rozumiem, że teorię...
wygląda to na uszkodzenie zaworu wolnych obrotów IAC ,lub czujnika prędkości VSS-miałem kilta takich przypadków lecz gdy silnik chodzi na gazie to jest to w 90% fałszywe powietrze.Uważaj ten silnik bardzo nie lubi gazu zawory trzeba regulować ca 20.000km a nie co 150.000km,a jest to bardzo kosztowne jak przegapisz to wypalisz gniazda zaworowe.
Po zdjęciu głowicy okazało się że trzeba wymienić 2 zawory ssące, uszczelniacze, zostały również przeszlifowane wszystkie gniazda zaworowe. Jaki będzie efekt okaże się jutro...
to chyba było wałkowane z milion razy :świece przewody kopółka palec roździelacza Swiece rozumiem(nagar, zle dobrana cieplota), ale przewody kopulka palec wedlug mnie nie powinny miec na to wplywu(bo jak ma sie dostac do kolektora ssacego nawet najmniejsza iskierka przy zamknietych zaworach?) Ja bym postawil raczej na glowice(podparte zawory,nadpalony...
Ciekawe - może któryś z wtryskiwaczy fiksuje. Trzeba by jeszcze sprawdzić szczelność wszystkich cylindrów aby wyeliminować usterki mechaniczne typu - podpalone gniazda zaworowe. I domyślam się że obwód wysokiego napięcia ( od cewki , aż po świece ) jest OK = czyli sprawdzane i sprawne.
Jeśli w trakcie jazdy wyrzuciło Ci miarkę oleju i "zarzuciło" wtryski problem może leżeć na uszkodzeniu uszczelki pod głowicą ( przedmuch pomiędzy komorą (komorami) spalania a otworami smarowania ( kanały olejowe) bądź poważniejszy problem - pęknięcie (lub mikropęknięcie) głowicy pomiędzy 2 a 3 cylindrem. Dzieje się to często w silnikach o małej pojemności...
Sprawdziłem ciśnienie i okazało się, Ze na 3 cylindrze różnica ciśnienia około 3atm. Ale okazyjnie kupiłem silnik za dosłownie grosze i dzień roboty i po problemie. A po rozebraniu silnika okazało się, że było wypalone gniazdo zaworowe. Ale teraz moje autko jest jak błyskawica. Dzięki wszystkim.
Miałem to samo, sprawdzanie ciśnienia nic nie wykazało( no może troszke) ale wymieniłem cały silnik i wszystko teraz jest ok. Po zdjęciu głowicy okazało się że mam wypalone gniazdo zaworowe.
Witam. Mam mondeo 1.8 z 2002r. założoną sekwencję. Nie odczuwam różnicy pomiedzy benzyna a gazem. Spalanie 9.5 - 10.5 litra. Do instalacji mam założony dodatkowo lubryfikator,który smaruje gniazda zaworowe. To koszt ok 300zl. Polecam.
Nie koniecznie nieszczelność na pierścieniach. Mechanik sugeruje remont głowicy i myślę, że ma rację. Możesz mieć wypalone gniazda zaworowe. Oczywiście dopiero po zdjęciu głowicy przekonasz się o szkodach. Wymiana pierścieni to najmniejszy koszt
LPG mogą już kuleć . Mnie takie gadanie nie przekonuje. Gadanie? LPG ma wyższe wymagania od instalacji WN -to uznany fakt. Auta nie powstały "pod LPG". Używane auta WN mają często w "nieco" słabszym stanie" -to też fakt. Nie dla LPG powstało auto -więc dla LPG musi być nieco usprawnione. Coś za coś jak pisałem -LPG jest nieco inne w spalaniu i tyle...
do tych postów dodam żeby jeszcze sprawdzić kompresję na cylindrach bo to też ma wpływ na taką pracę silnika jeśli są podpalone zawory lub gniazda zaworowe.
A to że gaz ma wyższa temperaturę spalania i wypala gniazda zaworowe. Jak masz hydraulikę to podciągnie, jak nie to destrukcja głowicy nastąpi dosyć szybko jak juz się zacznie. Wziąwszy pod uwagę że rzeczywisty przebieg tego samochodu to pewnie jakies 160kkm albo lepiej to więcej włożysz w naprawy niż zaoszczędzisz jeżdżąc na gazie. A ile to pali na...
Witam! Często spotykam sie z takimi problemami. "Gazownicy"czasem mają problem z regulacją instalacji na wolnych obrotach więc wstawiają różne "przeszkody" w układ dolotowy. Widziałem już przeróżne zwężki z rury gumowej, wloty powietrza zaklejone taśmą izolacyjną itp. Być może też w tym przypadku gdzieś jest zasłonięta część układu dolotowego. Inny...
Miło mi, że coś rozjaśniłem :) Po pierwsze - wolne obroty reguluje się na parowniku, a nie na wężu gazu. Śrubą na wężu reguluje się przepływ gazu podczas jazdy. "Na oko", bardzo nieprecyzyjnie i raczej tylko doraźnie: na wolnych obrotach skręcasz dotąd aż zacznie dusić silnik i odkręcasz 2 obroty (w zależności od układu te wartości mogą być różne)....
Witam. Skoro kolega chce założyć gaz do auta to mniemam, że chce nim pojeździć jakiś czas. Mimo to radził bym skalkulować koszta, ponieważ naprawiałem już dwie toyoty avensis z tym silnikiem i dokładnie z tego rocznika i obie miały wypalone gniazda zaworowe. Zawory "wpadły" do głowicy do tego stopnia, że zostały podparte przez popychacze i silnik stracił...
W autach tych (przystosowane przes MITSU do gazu -Lancer i Colt) wzmocniono zawory dolotowe, wylotowe jak i utwardzeniu poddano same gniazda zaworowe. - taką informacje znalazłem na stronie mitsubishi w ofercie z fabrycznym gazem BRC. Więc jeśli musiały zostać utwardzone to znaczy, że standardowe są za miękkie.
Dziękuję wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi. Tak też czułem, że akumulator już do niczego się nie nadaje. Ciekawe, czy obowiązuje jeszcze gwarancja, bo ma niecałe dwa lata i czy w ogóle uwzględnią taką usterkę. Ponieważ alternator mam na wierzchu silnika dostęp do niego jest wprost idealny. Wszystkie podłączenia wyglądają w porządku. Pasek też jest...
No i odebrałem autko. rzeczywiście okazało się, że wypalone były gniazda zaworowe. Trudno. Zrobili głowicę, sam remont głowicy ok 2000 zł i auto chodzi jak przecinak.
Wiesz co , myślę że w tych temperaturach auto nie powinno palić na gazie tylko na benzynie, dlatego przy nowych instalacjach na gaz przełącza się dopiero jak silnik się nagrzeje, więc musisz zrobić coś z tą pompą paliwa, albo udać się do kogoś kto zna się na żeczy, bo na forum zabijesz akumulatar, albo rozrusznik, ale równie dobrze morzesz wypalić gniazda...
odgrzeje kotleta.... mam to samo w silniku 3sge Celica 16v. Trzęsie na wolnych. Kable, kopułka, świece, kompresja 12.1 bez różnic na garach (min wg toyoty to 11) Jednak mam popękane gniazda zaworowe. Posprawdzaliśmy jednak szczelności po dotarciu zaworów i założyłem z powrotem głowicę. Spadło spalanie po tym remoncie. Zapłon i zawory ustawione. Dalej...
Nie z ołowiem tylko z dodatkiem potasowy. Po co? Do 2 suwu? W nim się nie wypalą gniazda zaworowe. Dlaczego nie lejesz oleju do paliwa, dwusuw tego wymaga. 1: 30 taki stosunek podaje instrukcja. Zarżniesz silnik i w zimę nic nie odśnieżysz. Co do świateł wychodzą Ci kable z silnika? Jeden jest do gaszenia, a drugi to oświetlenie, przykładasz żarówkę...
Witam, Troszkę to trwało ale silnik poskładany i działa jak należy. Postanowiłem naprawić również stary silnik b&s 8 hp w którym wypadło gniazdo zaworowe. Koszt wstawienia 120 zł. Ma on grube rysy na cylindrze i tłoku. Należało wstawić by tuleję żeliwną. I tu moja prośba macie może namiary na jakiś sprawdzony warsztat który by się tego podjął? Najlepiej...
W warunkach domowych tego nie zrobisz. Po wymianie prowadnic trzeba frezować gniazda zaworowe. Prowadnice wykonuje się, na przykład, z wysoko grafitowego żeliwa, lub fosforobrązu. Poszukaj zakładu, który regeneruje głowice silników, choć wątpię aby się tego podjęli. Co do kosy plecakowej, jest to sprzęt do koszenia w rowach lub na zboczach, czyli terenów...
Problem udalo się rozwiązać. Niestety była konieczna regeneracja głowicy - wypalone gniazda zaworowe. Teraz chodzi jak nowy. Podobno jest to częsta usterka silników HTP 1.2
Witam!!! Planuje zakupić opla omegę, rocznie robię około 100tys km, jaki wybrać silnik benzyna + gaz czy diesla? Do dzisiaj użytkuje 2.0 16v b+ g średnie spalanie w mieście (głównie Warszawa) to około 11-13 litrów gazu na 100. Diesel jest dobry jak jest nowy. Potem zaczynają się problemy z wtryskami, pompami wysokiego ciśnienia, opiłkami od pomp paliwowych,...
Nie rozumiem tematu postu. Ciesz się że nie rozleciały ci się gniazda zaworowe. Jak masz delikatny ślad na cylindrze to możesz śmiało go eksploatować.
To swoją drogą. Ogólnie - jak świeca mokra od oleju - uszczelniacze, etc, jak od paliwa - wtryski (można miejscami zamienić, żeby sprawdzić). Jak nie jest mokra, a kable nie mają przebicia, to cewkę warto podmienić. A na dzień dobry tak czy inaczej - sprawdzenie kompresji. Ecotec + gaz = wypalone gniazda zaworowe.
A może być przez głowice ogólnie góra silnika.np uszczelka i wyrobione gniazda zaworowe.
Pierwsze słyszę raczej można ją uszkodzić przy nieprawidłowym dokręcaniu ( skrzywić) dlatego się planuje. Oczytany chłopie jesteś, ale praktyki zero. Co za różnica czy dokręcasz czy odkręcasz, jeśli robisz to w nie odpowiedniej kolejności to tak samo spieprzysz jak byś dokręcał w nieodpowiedniej kolejności, bo śruba obok dalej trzyma, chyba że odkręcasz...
Nie da bo nie ustawisz poprawnie, potem jak założysz wydech to się rozjedzie wszystko i trzeba będzie ustawiać na nowo. Pamiętaj też że wydech odprowadza ciepło (taki duży radiator) i wpływa to korzystnie na zawór wydechowy, bez wydechu możesz zawór wydechowy uszkodzić a konkretnie wypalić gniazda zaworowe.
Dziękuję za pomoc. Wszystko już rozkręcone. Z nakrętką poradziłem sobie wiertarką. Chciałem ją przewiercić, aby później ściąć ją przecinakiem, ale przy wierceniu puściła. Okazało się, że wypalone jest jedno gniazdo zaworowe. Gładź cylindra nieuszkodzona.
Opinie na temat Astr H z silnikiem z16xep też jest podzielona, i zbytnio te silniki nie są chwalone do LPG. Podobno bardzo szybko siadają gniazda zaworowe. Ale są i opinie na PLUS ,bo wypowiadają się osoby co mają petardycznie dużo km zrobione na LPG i nic się nie dzieje. Więc nie wiadomo kogo słuchać i w co wierzyć. Miałem Meganke 97 , pierwsze opinie...
Jeśli to co koledzy podpowiadają nie po skutkuje to pozostaje ci sprawdzenie ciśnienia sprężania, być może żle zrobione gniazda zaworowe.
Przypuszczam, że przy składaniu silnika (po remoncie) mogłeś przeoczyć podmianę dysz w gaźniku (większa pojemność to i dysze). Czy rozrząd ustawiony wg wymagań producenta i czy zmieniłeś głowicę, bo cylinder tak. Nie podajesz wyniku pomiaru kompresji, pewnie będziesz musiał zmienić głowicę ze względu na wypracowane gniazda zaworowe. Czy silnik zbiera...
Już coś wiem, ale chyba nie za wiele. Mój kolega potwierdził tylko to o czym już wcześniej myślałem. Problem może tkwić (on to nazwał zaworem zwrotnym) w zaworze, który przymykany jest przez iglicę pływaka. Sam nie wiem dlaczego "zwrotny", ale skoro tak twierdzi... Nie ja tu jestem specem. I jeszcze - zamiast pływaka może być zastosowana membrana (na...
wtryskiwacze jak zaczynają szwankować, to wyrzuca wypadanie zapłonów (najczęściej na biegu jałowym) błęd p0300, p030x - x to numer cylindra na którym wypadają. Wszyscy chcą, żeby auto mało paliło, ale tak nie można. Zbyt uboga mieszanka- konieczna jest zmiana mapy LPG, przy ubogiej mieszance temperatura spalin jest dużo wyższa i siadają gniazda zaworowe....
Wlej ropy zamiast oleju i spróbuj na plaka go odpalić. Może go ruszy. Szczególnie bez głowicy, kiedy zdjęta. Jeżeli pasek cały, klin na wałku i wale cały. Zawory proste nie pogięte to sprawdzić głowicę, gniazda zaworowe. Jak uszczelka wyglądała? Ślady przedmuchów jakieś? Bo kompresja uciekła tylko gdzie.