Czy ktoś wie jaki jest gwint na wirniku silnika Zelmer 388.1000 - suwmiarką wychodzi że może to być 1/4 cala - ale czy tak faktycznie jest?
Witam Kupię wirnik do malaksera 1755. Numer wirnika to: 190.2000. Jest to wirnik bez gwintu. Wirnik może być używany. Pozdrawiam
dzi_dziuś Dzięki za dokładny opis. Z tego co ja już zrobiłem to: Zbiłem osłonę metalową, odkręciłem turbinę oraz plastykową kierownicę. I treaz odkręciłem 4 długie śruby ale silnik jeszcze nie daje się przepołowić. Zostały jeszcze 4 śruby koło samego wirnika, mają słaby gwint i nie mogę sich odkręcić. Rozumie, że jak je zdejme to dostane się już do...
Jeśli masz imadło w domu to spróbuj wkręcić w nie kawałek płaskownika na którym będzie spierać się wewnętrzny pierścień łożyska i delikatnie uderzaj w oś. Żeby nie zbić gwintu proponuje wkręcić śrubkę mocującą wirnik turbinki
można wstawić zamiennik na 10A 130°C?. Można . Podaj jaki jest gwint na wirniku - prawy , czy lewy ?
Witam! -Sprawdź rezystancję wirnika 308.2200 - 1,7 ohma (+,-,10%) -Sprawdź rezystancję cewki stojana 308.2100 - 1,33 ohma (+,-,10%) -Czy tarcza łożyskowa ze szczotkotrzymaczami jest ze sprężyną mocowania łożyska (obejmuje łożysko 608zz), czy tylko z podkładką sprężystą pod to łożysko. Jeżeli jest bez sprężyny mocowania łożyska to zarówno tu jak i w...
Witam. Przeszukałem całe zbiory moich silników do urządzeń z tamtego okresu. Silnika do malaksera nie posiadam. Owszem jest on identyczny jak wspomniany silnik z froterki, ale wirnik jest zakończony z obu stron gwintem. Co mnie zdziwiło. Dokładnie takie samo zachowanie silnika na dwóch różnych wirnikach ? Niewielkie iskrzenie, ale brak obrotów - może...
Witam! A ja sądzę że Ty "na 100%" coś robisz źle. Jeżeli wirnik jest nowy, łożyska na nim nie były montowane ani zdejmowane poprzez uderzenia - to pakiet z jego uzwojeniami jest nie przesunięty poosiowo. Jezeli było inaczej to możliwe jest, że pakiet przesunął się po osi i stąd problemy. A zatem: 1. wirnik powinien być skręcony pomiędzy kierownicą stałą...
Silnik Zelmer problem z nakrętka na wirniku Silnik do Zelmer Jupiter 309.5/230V Moc średnia [W]: 1600 Nakrętka na wirniku zwykle ma lewy gwint, (ale są wyjątki). Ta ma prawy (raczej) gwint i jest problem z odkręceniem tej nakrętki. Próbowałem przytrzymując turbinę odkręcić nakrętkę ale turbina zaczęła się obracać.
Czyli podważyć śrubokrętem i ma zejść ?? Nie rozwalę jak obudowę ? :P Nie podważyć ale przyłożyć do tej osłony na jej kancie równolegle do osi silnika i wybić na zewnątrz małymi "krokami" obracając całość i uderzając w różnych miejscach (dlatego gruby śrubokręt - najlepiej udarowy - lub coś podobnego). Potem odkręcić nakrętkę na osi wirnika i zdjąć...
temat trochę odgrzewany ale zapytam gdyż nie wszystko zostało wyjaśnione, tak bynajmniej uważam... jak odkręcić tą piekielną śrubę wirnika??? tzn. jak zblokować wirnik aby z drugiej strony odkręcić nakrętkę....? to jest normalna śruba czy lewa? już prawie wyrobiłem gwint...a ona ani drgnie??? może jakiś specjalny klucz/śrubokręt jest potrzebny? z góry...
Trochę się wysiliłem żeby sporządzic rysunek, więc proszę przeanalizuj go. Wirnik zakończony jest tulejką która opiera się na wewnętrznym pierścieniu łożyska. Jeżeli więc skręcisz porządnie turbine, tulejka ta oprze sie o łozyska i nie będzie żadnego luzu. chyba że łożyska ma luz w swoim gnieźndzie, ale na filmie widać, że chyba nie. Efekt ocierania...
Tak, wytarte jest sprzęgło 171.1010. Musisz kupić część o podanym numerze. Odkręcasz dwa wkręty trzymające końcówkę gwintową i zdejmujesz ją. Sprzęgło mocowane jest "na wcisk" na osi wirnika. Musisz je wycisnąć. Montaż w odwrotnej kolejności. A zaznaczona część to zapewne wyłamany przez Ciebie element wypychacza mieszaków :)
Witam wszystkich, po 20 latach pracy w odkurzaczu jak w tytule zablokował się wirnik silnika. Wymieniłem łożysko i silnik chodzi jak nowy. Mam jednak problem ze złożeniem układu turbin. Jest to typowy zespół spotykany w polskich odkurzaczach. Są tam 3 turbiny, z czego 2 jednakowe, 4 okrągłe podkładki, dwie tulejki z zazębieniami (jedna wyższa, druga...
To jest lewy gwint.
Zapewne jest na gwint, odkręca się go w tym kierunku w którym obraca się silnik w czasie pracy. Aby upewnić się, że jest na gwint sprawdź wcześniej czy na drugim końcu wirnika jest nacięcie aby przytrzymać wirnik w czasie odkręcania tego sprzęgła.
vodiczka, nie wiem jaką technologie stosuje producent tych odkurzaczy ale ja do zabezpieczania śrub, nakrętek, stosuje odpowiedni klej. To możliwe i tłumaczyłoby problem z odkręceniem nakrętki. Gdy rozkręcałem swój odkurzacz a było to ładnych kilka lat temu, gwint nie był posmarowny pastą klejącą.
(at)grzeskk - położyłem na rozwartym imadle i próbowałem wybić sam wirnik ale nie drgnęło a jak nie chciało wyjść to przyłożyłem dość solidnie (oczywiście przez drewno nakrętkę na gwincie) i nic, jeszcze mocniej na razie nie ryzykowałem. (at)ToJestNick - Niestety tak prosto nie wychodzi. Już próbowałem wcześniej wybijać :) j/w więc swoim ciężarem niestety...
Powinna ta końcówka wykręcana, może być lewy gwint, przeciwny do kierunku obrotów.
Obawiam się, że nie jest to na gwincie, tylko zaciśnięte na prasie. Na 2-gim zdjęciu na dole widać że osłona zewnętrzna jest zaciśnięta na korpusie aluminiowym. Trzeba to zagniecenie wyprostować, a może jest ich więcej na obwodzie, po czym za pomocą płaskiego śrubokręta opartego o ten dekielek zbić go z korpusu. Trzeba trzymać silnik w rękach, a druga...
no powyższa odpowiedz jest oki, ale spróbuję sprecyzować: (silnik ustaw osią w górę-czyli gwint od nakrętki do góry) 1. tulejka z kołnierzem (kołnierz w gorę) 2. turbina (część płaska do dołu) 3. tulejka kołnierzem w dół 4. kierownica (taka turbina z największym otworem) płaskim w dół - musi oprzeć się o obudowę aluminiową rantem 5. tulejka taka jak...
Mam problem z odkurzaczem Zelmer Meteor 2. Zaczął wyć, z tego co zauważyłem pękł metalowy element na górze silnika (on jest przykręcony śrubą). Jak włączę odkurzacz to bardzo wyje i zwalniają czasami obroty i po chwili śmierdzi. Czy jest możliwość wymiany tego elementu czy muszę kupić cały silnik i gdzie tego w ogóle szukać ? EDIT: Rozebrałem ten silnik...
Witam, mam problem. Po wyjęciu silnika odkręciłem nakrętkę od turbiny,zdjąłem pierwszą osłonę i i turbinkę obrotową. Aby dostać się do dalszych części należy zdjąć plastikową stałą turbinę. Niestety nie mogę jej wysunąć z osi ponieważ przytrzymuje ją kołnierz. Pytanie : czy ten kołnierz jest na trzpieniu przykręconym do osi wirnika, jeśli tak to jaki...
od spodu widać 4 wystające gwinty śrub, a od góry jest pokrywa wirnika Mod. ROBSON33 Należy poprawnie wkleić foto zgodnie z tą instrukcją Proszę poprawić post nie usuwając powyższego wpisu .
Gwintu tam nie ma, trzeba się po siłować. tylko nie za bardzo z doświadczenia wiem że można uszkodzić wirnik, zbyt mocno uzwojenia a już na pewno nie komutator nie są zamocowane do wirnika. spróbuj nożem z ciąć ten plastik, a co do tulejki to nie pamiętam żeby tam jakaś była a na rozbierałem się tego sporo.
Godne [pochwały twoje intencje. Efektów jestem też ciekaw. Prawdopodobnie nie uda się bezszkodowo zdjąć wirnika z osi silnika. A każde odkształcenie zemści się. Podobnie jak wiercenie, gwintowanie i śruba. Inaczej mówiąc masz niewielkie szanse zachować wyważenie zespołu turbiny. A niewyważona turbina to źródło hałasu. Ponadto jakoś ciekawie brzmi to...