dziekuje za odpowiedz i pomoc jednak rzeczy ktore znajduja sie w dokumentacjach falownikow na ten temat sa to elemanty szczatkowe.Głównie podany jest sposob doboru R hamowania i to wszystko ewentualnie tabela z doborem rezystorow do danego falownika.Niestety potrzebuje duzo wiecej
Czym się różni hamowanie dynamiczne (prądem stałym) silnika asynchronicznego pierścieniowego, od synchronizowania takiego samego silnika prądem stałym. W obu wypadkach wirnik się zasila prądem stałym i sposób połaczenia jest taki sam (wydaje mi się).
Czyli zmienia się silnik a falownik pozostaje stary? Układ który ma napędzać ten silnik jest bez zmian? A jakie są parametry silnika (starego i nowego - z tabliczki znamionowej)? Kolega orientuje się jak działa układ hamowania i jaką rolę pełni w nim rezystor?
Czy da sie bez ingerencji w sterownik (program) zdeaktywować funkcję obcinania mocy silnika w momencie wciśnięcia pedału hamulca ? Da się to zrobić np przy pomocy VAG'a? A może jest łatwiejszy sposób? Od razy wyjaśniam po co: Po odrobinie treningu hamując lewą nogą i równocześnie odpowiednio operując gazem, można łatwiej kontrolować auto w zakręcie....
Może to źle troszkę opisałem, mogę jechać nawet 100 km/h wrzucam na luz naciskam lekko hamulec tak minimalnie że tylko czujnik zadziała i obroty spadają do 800. Jak już auto toczy się 5 km na godzinę zaczyna szarpać silnikiem tak jak by był duszony po zatrzymaniu auta lub puszczeniu hamulca wszystko wraca do normy. Zapłon jest już lekko przyśpieszony...
Drogi kolego weż pod uwagę czas jaki jest potrzebny do rozpędzenia koła a z tego co pamiętam to było do 30 sekund. Zaden falownik ci tego nie rozpędzi w 0,5s i żaden falownik tego nie wyhamuje . Rezystor hamujący w silniku przy gilotynie :) dobre ale 5W DC a nie 5kW 3Faz. Kolega jest pewnie na wszesnym etapie bo 2 - 3 lata to krótko . Szanowny kolego...
Ważną rzeczą jest to czy tylko podczas hamowania gaśnie, czy także podczas samego wyciśnięcia sprzęgła ?
Takie hamowanie/zatrzymanie mam w silniku - odbywa się co kilka sekund...przez 8-10 godzin :). Silnik ma zewnętrzny wiatrak, ale i bez niego nie przegrzewa się. Dodano po 7 Jeżeli napędzasz silnik (3 x 400) - część energii jest zamieniona w pracę, a przy obciążeniu reszta w ciepło silnika. Przy hamowaniu prądem stałym dajesz 40-50 Vdc co przy 5 A -...
Wystarczy wyłączać hamowanie po pierwotnej stronie transformatora 230/24 a dopiero potem/zwłoka czasowa nawet 1 sek/ styki główne stycznika SH.
Witam Ponownie. Z uwagi na to iż z powodu przekroczenia maksymalnego prądu tranzystorów uszkodziłem poprzedni sterownik i buduje nowy. I tu mam pytanie czy w takiej konfiguracji tranzystorów jak na rysunku jest obowiązkowe montowanie diody równolegle z silnikiem zaznaczonej na czerwono? Moim zdaniem wewnętrzna dioda tranzystora Q2 powinna wystarczyć...
Czy w silnikach prądu stałego muszą być zabezpieczenia przeciążeniowe? Oczywiście. Co zaś do doboru rezystora hamującego, to pierwotnie - eksperymentalnie użyj zwykłej żarówki 220 V / 100 W. Da to obraz, jakie moce tam występują. Nie sugeruj się 50 krotnością prądu rozruchowego - to nie lokomotywa elektryczna :D
Nie są to takie luzy, powiedział, że w gumach drążków, nie zawieszeniu. Dodano po 14 Koła wyważone 110-120 Delikatnie drga, nie wiem czy to nie wina ulicy. Dodano po 13 Witam, nie zauważyłem już kontrolki silnika, martwią mnie tylko drgania znacznie mniejsze niż były i powyżej 100km/h Dodano po 18 Witam! Corsa śmiga jak nówka, lecz mam jeden problem,...
Jak mogę zapytać jaka moc/prąd diod potrzebna dla silnika np. 5.5kW?
spr po trzecie znawców teoretyków znam wielu i nie obrażając nikogo poprostu zamkne ten temat i grzecznie podziękuje bo takie porady potrafię wygooglowac a liczyłem na konkretne pytania i odp. Jak mamy udzielić konkretnej odpowiedzi, skoro nawet nie wiemy co jest na wale silnika? Wentylator, pompa, przenośnik?
Mam problem z moim autem (Siena 1,2 8V 75 HL listopad '99). Podczas jazdy nawet na wysokich obrotach, wyłącza mi się silnik. Najgorsze jest to, że dzieje się to sposób całkowicie losowy (2-3 razy w ciągu dnia, a potem tydzień spokoju, i tak w kółko). Gdyby auto mi zgasło raz z porządnie - to OK. A efekt jest taki: Jadę sobie 85km/h (obroty 3tys./min),...
Witam, problem z lupo 1.0 aht, zalewa go dosłownie benzyną. Jak już odpali to bez do-gazowania nie chodzi na wolnych obrotach i strasznie kopci. Co zostało zrobione:: Oczywiście podłączenie pod VAG, i inne interfejsy brak błędów, 1. sonda wymieniona na nowa oryginalna; 2. iskra na świecach jest (konia by zabiła);w tym po kręceniu rozrusznikiem i wyciągnięciu...
Witam. Borykam się z takim problemem. Mam falownik jak w temacie AMD-F 0045. Przy rozruchu silnika jak i przy hamowaniu silnik się przycina, szarpie nie wiem jak to opisać. Przy starcie wykonuje mały ruch, staje, ruch, staje, ruch, staje i tak coraz szybciej, aż się rozpędzi. Tak samo jest przy hamowaniu, zwalnia aż w końcu ruch staje ruch staje......
OK, z tego, co pogrzebałem - może się komuś to przyda albo ktoś dorzuci swoje 3 grosze: Sterowanie dla mojego silnika klatkowego - falownik Hitachi SJ200 (cena ok. 1450netto) - ma sterowanie przez Modbusa po RS485. Moja koncepcja jest taka - zrobić enkoder do silnika, odczyt i przetwarzanie informacji na procku/pececie i sterowanie falownikiem przez...
Szczotki nie wydają się być ułamane, ale silnik dosyć ciężko chodzi - jakbym paluchem nie zakręcił to więcej niż 1 pełny obrót silnik nie zrobi. W wciśnięciu styku rozpoczynającego pracę urządzenia silnik nie zawsze się uruchamiał, ale jak pokręciłem trochę to tartował. To zrób coś z tym. Z deka masz taki sam badziewny silnik jak mój. W twoim tylko...
Problem nie leży w "braku" diod ponieważ te tranzystory mocy mają fabrycznie właczone diody równolegle do złącz dren-źródło (tak wynika z kart katalogowych). Przyczyną wg mnie jest ten układ, który ma zabezpieczać przed włączeniem obu tranzystorów w jednej gałęzi. Zahamowany silnik ma bardzo małą rezystancję co powoduje, że napięcia na przekątnej mostka...
Witam szanowne grono forumowiczów. Projekt wygląda następująco: Falownik zasila dwa silniki na zmianę: -silnik A jest rozpędzany, następnie hamowany -stycznik silnika A zostaje rozłączony -stycznik silnika B zostaje załączony -silnik B jest rozpędzany, następnie hamowany -stycznik silnika B zostaje rozłączony -stycznik silnika A zostaje załączony -i...
Musiałbyś załatwić sobie panel operatorski żeby zobaczyć jaki alarm/error doprowadza do zablokowania falownika, ale ten falownik jest dość trudny w obsłudze i programowaniu. Albo zacząć od spraw oczywistych, czyli sprawdzenia czy silnik nie jest przeciążony i czy nie ma zwiększonej inercji (co powoduje przeciążenia podczas przyśpieszania/hamowania)....
chodzi Ci o pełne wyłącz?,takie coś moim zdaniem powinno być,bowiem gwałtowna zmiana kierunku obrotów wzmaga prąd hamowania,stąd między sygnałami ser. opto powinna być doza zwłoka,lub układ hamowania wału silnika przy jego pełnym wył.W przeciwnym razie coś się zdymi
Ostatnio zamieściłem temat dotyczący niesprawnych hamulców. Sądziłem ze to wina pompy próżniowej albo serwa, ale pompa ciagnie dobrze i przewody szczelne.(niestety wartości nie byłem w stanie zmierzyć) Dzis usłyszałem ze może to być przyczyna nie wysprzęglania się automatu przy hamowaniu tj. ze ja zaczynam hamować a silnik nadal ciągnie do przodu. Wydaje...
Zazwyczaj przemiarowuję napęd przy takich manewrach o 1 rząd wielkości. Pamiętaj o hamowaniu tego silnika, szczególnie jeśli maszyna generuje bezwładność.Dobrze, gdyby falownik miał opcję hamowania dynamicznego + odpowiedni rezystor, np. dla zatrzymania awaryjnego.
(at)varon23 Ale chcesz zrealizować 3 kroki czasowe, mając tylko dwie czasówki, jak planujesz zrealizować układ sekwencyjny? Patrząc szerzej powinno się zrealizować 4 kroki: Krok 1 - czas przekroczenia prądu ( filtrowanie krótkich pików prądu) Krok 2 - czas hamowania 1 Krok 3 - czas pracy do tyłu Krok 4 - czas hamowania 2.
Pomieszanie, z poplątaniem. Silnik o 3 uzwojeniach połączonych w trójkąt to albo silnik 3-fazowy, albo silnik 1-fazowy z pomocniczą (2-częściową) fazą pojemnościową. W obu przypadkach - silnik pradu zmiennego. Taki silnik nie wykorzystuje magnesu! To silnik INDUKCYJNY! Jest możliwa zmiana kierunku obrotów przez przełaczanie kondensatora tak, by bocznikował...
Witam, mam Toyotę Yaris Verso z 2000r. silnik 1.3 benzyna + gaz. Od kilku miesięcy jest problem z jazdą na zimnym silniku. Auto jest mało używane ale rano po odpaleniu przy jeździe np. podjazd do skrzyżowania wciskamy sprzęgło i auto nam gaśnie. Tak jest do jakichś 5 - 10 minut to zależy od temperatury silnika. Po prostu obroty spadają do 500 a nawet...
czesc mam taki problem: Gdy silnik sie rozgrzeje do ok 80°, lampki na tablicy rozdzielczej mi gasna i predkosciomierz mi spada czasami do zera (podczas jazdy), oraz podczas właczania kierunkowskazów wskazówka predkosci troszke sie obniza. I jeszcze podczas hamowania obroty silnika znacznie spadaja. czm to moze byc spowodowanie? moze to byc wina modułu...
jak zrobic sobie łacze do testowania silnika z zabezpieczeniam ale proste bez skomplikonaia, mam troche zeczy i moze sie przydac pozdrawiam Witam Najprostsze z możliwych, ale bezpieczne. Można do tego dorzucić wyłacznik trójfazowy. Podałem konkretny typ różnicówki. Dobrze gdybyś miał miernik cęgowy (do mierzenia prądów poszczególnej fazy). Na takim...
Moc silnika jest mocą na jego wale. Aby to zmierzyć należy obciążyć go np. prądnicą i dokonać pomiaru mocy oddanej przez prądnicę, uwzględniając jej sprawność otrzymasz moc podawaną na jej wał. Można też dokonać pomiaru momentu obciążenia i po odpowiednim przeliczeniu otrzymamy moc. Całkowicie się zgadzam z harlejowcem. Mogę dodać, że hamowanie wału...
Z wtrysków leje się benzyna i zalewa totalnie garki. Mam pytanie czy jest on bezkolizyjny. Ponieważ napinacz się zepsuł i pasek przeskoczył. Wymigałem sobie kody i był to kod czujnika obr na wale . Iskra jest ale nie wtedy kiedy trzeba i hamuje strasznie silnik podczas kręcenia. Co tam jeszcze... Wie ktoś czy jest w tym modelu kontrolka MIL ? Zna ktoś...
Z odpalaniem nie ma najmniejszego problemu,zaraz po uruchomieniu silnik wskakuje na 1000obr potem delikatnie spada na 500 obr i jest ok czyli trzyma 850obr,problem sie pojawia w trakcie hamowania,często silnik wtedy gaśnie.
A czy ktoś pomyślał o tym, że skoro w silniku olej gęstnieje to i w skrzyni jest tak samo? Ba, skrzynia potrafi skutecznie hamować wał silnika, bo przecież dolny wałek jest zanurzony w oleju a jesli olej jest gęsty to naprawdę potrzeba sporo siły, żeby zakręcic wałem. Temat widze był załozony ponad miesiąc temu ale mimo to jesli nadal problem uruchomienia...
Hamulec działa po odłączeniu silnika. Służy do szybkiego zatrzymania wirnika. Bez niego wszystko będzie działało tak samo, prócz hamowania... Jeśli silnik nie startuje, to problem leży gdzie indziej. Sprawdź kondensator.
Witam. ... dobrać się trzeba do uzwojenia wewnątrz silnika i oddzielić uzwojenie rozruchowe od uzwojenia roboczego, wyprowadzić ich końce na zewnątrz i w tedy przez odpowiednie łączenie uzwojeń, oraz kondensatora była zmiana kierunku obrotów. Mój silnik miał wirnik nie uzwojony. .... Myślę że nie tędy droga.. Na łączeniu (w puszce silnika) już są tylko...
Witam, mianowicie mojego opla trapi kilka uciążliwych usterek, jako że 70% mojego podróżowania tym samochodem to miasto, więc usterki te przekładają się na znaczny dyskomfort jazdy. To co do tej pory wymieniłem w samochodzie do roku temu: - zestaw sprzęgła nowy: tarcza, docisk, wysprzęglik, DKZ - klocki - olej silnikowy i wszystkie filtry - olej w przekładni...
Podejrzewałem, że może być lewy gwint, ale widocznie nie używałem wystarczająco dużego momentu przy próbie odkręcenia :D Wielkie dzięki za pomoc. Bezpiecznik był niestety trudno dostępny, wewnątrz uzwojenia, które było sklejone lakierem. Z wykorzystaniem zaostrzonego ścinka płytki laminatu odrywałem po kilka drucików. Silnik został uratowany. Sprawdziłem...
Pomijając to nieszczęsne koło zamachowe i mocowanie wału pędnego to największym błędem jest przekładnia pasowa. Jak znam zasadę pracy generatora spalinowego to chodzi o stałe obroty nie zależnie od obciążenia prądnicy. Znaczy to tyle że jeśli prądnica obciążona 40W to silnik pracuje na obrotach około 1500 przy lekko uchylonej przepustnicy (prawie bez...
A pytanie czy posiadasz przekładnie do tego silniczka? Ja bym polecił coś takiego, tylko że bez koła.
Większą częścią ruchu będą opory niż energia bezwładności. Wyszło ci sensownie i dobrze czujesz że za mało się wydaję bo jak pisałem znacząco większą część pochłoną opory. Po 3 jak hamujesz . SIlnik ok 50-60W.
Równo dobrze może ci trakcja ciąć dawkę albo rozrząd. CZUJNIK POŁOŻENIA WALU PO WYMIANIE NA NOWY TEŻ NIC NIE DAŁ. ROZRZĄD Z NAPINACZAMI PO WYMIANIE I PRZEJECHANIU 15000 KM BEZ ZMIAN. TRAKCJA OK. OCZYSZCZONE WSZYSTKIE POŁĄCZENIA CZUJNIKÓW I POŁĄCZEŃ . TURBO I UKŁAD PALIWOWY SPRAWDZONY, SZCZELNY, FILTRY NOWE. PROBLEM WYSTĄPIŁ PODCZAS PRZEGLĄDU TECHNICZNEGO...
Witam. Nie tak ,podaj raz na jeden raz na drugi przewód masę lub (+)przez żarówkę,i będziesz wiedział czy silnik ruszy. Najlepiej zrób zdjęcie silnika.Silnik zapewne stosowany był również w Jelczu i Starze z instalacją 24V.Jeżeli można podłączyć do niego kostkę na cztery konektory ,to jest to o czym myślę.Sprawdź czy ze silnika wychodzi jeden ,czy dwa...
Moc czynną elektryczną stosunkowo łatwo można zmierzyć mając do dyspozycji watomierz. Dalej jednak problemem jest zmierzenie mocy na wale silnika. Musiałbyś mieć hamownię z możliwością mierzenia obrotów i momentu obrotowego no i oczywiście z możliwością hamowania wału silnika. Ze stosunku między tymi dwoma mocami wyznaczyłbyś sprawność silnika. Jeżeli...
a żeby się rozpędzić musi działać większą siła Większa od czego? Fizycznie musi być większa niż opory ruchu pojazdu przy danej nawierzchni i prędkości. a żeby się rozpędzić musi działać większą siła w związku z powyższym jak moc wzrasta a moment maleje? A dla czego tak miało by być. Jak silnik się kręci szybciej bez wiekszegonmomentu. Może pomyśl co...
Proponuje EdW nr 2/2005 artykuł na str. 16 "Sterownik silnika krokowego - Zdalnie sterowany statyw mikrofonowy", jest tam zamieszczona realizacja sterowania oraz wyłącznika krańcowego na mikroporcesorze 90S2313. Z regulacją prędkości obrotowej oraz nastawnymi parametrami rozbiegu i hamowania.
Pamiętaj, że prąd pobierany przez silnik będzie sie zmieniał w zależności od jego obciążenia (czytaj hamowania wirnika)
Oglądnę temat jutro. 1 szt? Będzie stojan na magnesach trwałych tak że dość łatwo się nim steruje i zachowuje się jak silnik bocznikowy (i właściwie nim jest), można hamować elektrycznie.
Przemyślałem to jeszcze i myślę że sprężyna 6 i podkładka 4, są pod tarczą. Podkładka 4 na sprężynie, a na to tarcza. Zadaniem sprężyny nr. 6 jest hamowanie tarczy.
...ŁUK40 miały taką przypadłość że spadała rączka i wstawiona w nieodpowiednim miejscu... Nie było takiej opcji. Chyba, że użytkownik nie wiadomo po co odkręcił śrubkę mocującą "rączkę" i ją zgubił. W tym wyłączniku w ogóle nie było potrzeby demontowania "rączki" podczas wykonywania jakichkolwiek przy nim czynności. Był to bardzo udany produkt występujący...
Wychamujesz tym autem ale bedzie to trwalo dluzej . Pedal bedzie twardszy za kazdym razem jak nacisniesz . Sprawdz na pustej drodze, wylacz zaplon . Bedzie Ci ciezko wychamowac n odcinku na ktorym zatrzymywales sie bez problemu z uruchomionym silnikiem.
Dlaczego grzebiesz przy hamulcach skoro nie wiesz jak działa samoregulator? Zepsuj sobie silnik, skrzynię, tapicerkę czy coś tam ale nie zabijaj nam się na tym forum.
Pomóżcie proszę.. Odebrałem auto po remoncie głowicy + wymiana pompy wody. Z informacji które posiadam, wymienione 2 gniazda, planowanie głowicy z docieraniem, wymieniony komplet uszczelek przy silniku i rozrządzie. Niestety z hamulcami nie miałem problemu a teraz się pojawił (!). Gdy silnik chodzi na "ssaniu" czyli jest całkowicie zimny, obroty lekko...
Witam. Ja tez miałem podobny przypadek - autko przy jeździe na gazie gasło podczas hamowania a na benzynie szło jak perching :-) Po wielu tygodniach prób doszedłem co było przyczyną: podczas jazdy silnik dostawał określoną dawkę powietrza i gazu, podczas hamowania gwałtownie zmieniał sie skład mieszanki (za dużo gazu w stosunku do powietrza) i autko...
Witam Mam problem z hamulcami. przedni lewy hamulec bardzo słabo hamuje (nie widać śladu hamowania z tego koła) pozostałe koła hamują właściwie. zrobiłem przegląd tego koła. okładziny hamulca są w porządku, tłoczek się wysuwa przy naciskaniu pedału hamulca. Sprawdziłem także stan giętkiego przewodu. podczas naciskania pedału hamulca na przewodzie nie...
Witam Cała sprawa bardzo mnie irytuje. W marcu br. mechanik musiał usunąć wyciek z silnika ponieważ diagnosta nie chciał podbić przeglądu. Krzywo też patrzył na hamulec ręczny który właściwie nie istniał. Oprócz usunięcia wycieku zostały wymienione szczęki z obu stron. Na stacji diagnostycznej hamulec ręczny hamował równo po 1,50. Różnica między kołami...
Witam, Posiadam Golfa 3 z 1996r silnik 1.8 90km Mam następujący problem, na stacji diagnostycznej wszystko bez zarzutu z wyjątkiem tylnych hamulców, Diagnosta stwierdził iż tył mi za słabo hamuje , ręczny mam słaby i lewe tylne koło słabiej hamuje. Byłem u dwóch mechaników. jeden z nich stwierdził że wystarczy podciągnąć gdzieś na regulacji i będzie...
Tak jak kolega wyżej pisze . Do takich autek stosowane są silniki ok 13000 obr do tego maja przekładnie. Spróbuj zasrosować w swoim pojeździe taki gotowy zestaw (ok 70 zł. Tylko przy kole trzeba bylo by wykombinować "zabierak". Ja mam 2 takie autka. Jeden ma moduł a 2 nie. Z modułem auto łagodnie rusza i hamuje. Ten bez modułu kręci kołem w miejscu...
Może pompa się zaciera i stawia opór. Możliwe, lecz dziwnie to wszystko jest.. Pompy nie słychać właśnie. Opiszę tak mniej więcej co zaobserwowałem: Jak odpalę rano to mam wyższe obroty, tak z 1100 mniej więcej. Przez około 10 minut. Wtedy nic nie czuć na wspomaganiu i tak dalej. Potem obroty spadają jak się zagrzeje do około 800. Wtedy już czuć wspomaganie...
witam. przejdę może od razu do rzeczy: posiadam poloneza caro 1.6 GLI wtrysk jednopunktowy GAZ problem polega na tym ze gdy go odpalę (na gazie bo benzyny nie mam, pompka się skończyla..:/) obroty idą od razu do góry ale to dlatego pewnie ze przy paleniu dodaje gazu i gdy spadną obroty do tak mniej więcej 1200 pracuje ładnie aż temperatura cieczy dojdzie...
Opel Kadett jest z 91 roku silnik C16NZ, wtrysk punktowy GM-Multec. Rok temu założyłem instalacje gazową BRC 2 generacji. Opis awarii: 1. Problemy zaczęły się po dość szybkiej jeździe autostradom (150 km/h wg nawigacji). Jakieś 20 minut po zjechaniu z autostrady stanąłem na parkingu i czekałem nie gasząc silnika - samochód zgasł. Były trudności z odpaleniem....
Witam trójfazowe silniki i prądnice to same problemy bo zanikający prąd przy przeciążeniu prądnicy i nie dopuszczalne jest asymetria faz pod obciążeniem oraz napięcie 400V. Moc dzielimy na trzy części. Dla bezpieczeństwa obniżyć moc o 10% to jest cała moc do odbioru z chwilowym przeciążeniem z zachowaniem równego obciążenia. Chyba że przeróbka na jedną...
Gdzie jest silnik krokowy w Polonezie? A może to źle ustawiona dysza biegu jałowego i hamowania silnikiem... nie pamiętam czy się do tego dotykałem ale czy jest to możliwe czy to było by to?
Witam, trafiła się ww prakla do naprawy. Objawy takie, że silnik bardzo mocno się grzeje przy wirowaniu i ma z tym wirowaniem problemy. Po sprawdzeniu okazało się, że silnik startuje prawidłowo do wirowania ale po pewnym czasie zwalnia delikatnie aż do momentu kiedy gwałownie hamuje. Ruchy podczas prania są jak należy. Wskazywało mi to jednoznacznie...
Przeszukałem forum i nie znajduję rozwiązania mojego problemu. Zmywarka Aristo LI 460. Po uruchomieniu programu zpuszcza wodę i nabiera świeżą po nabraniu silnik buczy od pompy tak jakby nie mógł wystartować. Po odkręceniu dołu sprawdziłem silnik chodził ciężko więc myślałem że się zawiesił albo pompka go hamuje. Po wykonaniu kilku ruchów silnik zluzował...
Postanowiłem sprawdzić też chyba? odmę, piszę chyba bo tak się domyślam, że to ona. Ogólnie taka "gruszka" do której idą wężyki podciśnienia, wąż do pokrywy silnika i jeden gruby wąż do silnika. Ogólnie cała odma była zalana olejem z benzyną, natomiast w samej odmie tej puszcze było pełno kawałków plastiku, być może blokowały przepływ. Wszystkie plastiki...
Cześć, Mam problem / zagadnienie z którym moja wiedza elektronika nie radzi sobie. Będę wdzięczny kolegom mechanikom / elektro-mechanikom za udział w dyskusji. Chciałbym wykorzystać bardzo mały silnik DC sprzężony z przekładnią redukującą obroty do 1 obr/min do obracania anteny. Znam zarówno parametry silnika z przekładnią oraz wymiar i wagę anteny....
Silnik buczy i nie kręci się, wyjąłem wał i chciałbym pozbyć się hamulca w tym silniku lub go po prostu odblokować , czy mam zdjąć te wszystkie elementy za ta blaszką na końcu wała czy jak ? Niesamowicie mnie to dziwi że ludzie o takie banały pytają na forum, przecież wystarczy się chwilę przyjrzeć, poruszyć, zobaczyć, które elementy są na stałe związane,...
Witaj. Niestety mimo, że słychać włączający się silnik to kołem mogę lekko kręcić w przód. W tył trochę hamuje. Zatrzymane koło nie wznawia ruchu po uruchomieniu silnika. Oczywiście silnik pracuje tylko po uruchomieniu pedałów i natychmiast zaprzestaje po ich zatrzymaniu. Muszę ponownie zdjąć koło, odkręcić pokrywę i spróbować uruchomić silnik w imadle...
Witam, chce do silnika 3 fazowego 0,35 KW zastosowac falownik jednofazowy i podlaczyc go na 230 V. Silnik jest z hamulcem. Czy hamulec w jakikolwiek sposob bedzi mi przeszkadzal w plynnej regulacji obrotow ? W tej chwili ( wylaczony ) hamuje. Czy po podlaczeniu zasilania przestanie hamowac ? Jak to wlasciwie dziala. Hamulec jest podlaczony juz fabrycznie....
Możesz napisac coś więcej o tym planowaniu głowicy :?: Pytam dla tego iż po przejechniu 100.000 km zaczeły pojawiac się drobne wycieki - "mleko" np na bagnecie od oleju i przy korku. Mechanik powiedział mi że będzie do wymiany uszczelka pod głowicą i przy okazji on by dał też głowicę do planowania. Powiedział też, że to normalne w tych samochodach,...
Kosilem sobie dzisiaj podworeczko i nagle silnik przestal sie obracac i zaczal wydawac dzwiek podobny do buczenia (jak przy wypietym badz spalonym kondensatorze). Sprawdzilem kondensator i wydaje sie sprawny - nie ma na nim zwarcia i odnosze wrazenie (choc na 100% pewien nie jestem) ze laduje sie. Sprawdzilem uzwojenie glowne i pomocniczne i nie sa...
Dokładnie tak. A w przypadku silników o mniejszej rezystancji uzwojeń - większej mocy regulacja szerokości impulsu ma jakikolwiek sens. Polega to na tym, że jeśli zmniejszamy szerokość impulsu, to silnik w czasie trwania impulsu ma moment a w momencie gdy impulsu nie ma - hamuje. Dzieje, się to z duża częstotliwością w efekcie prąd płynący ma stała...
Mam pytanie odnośnie tego trybu,a mianowicie na czym on polega, bo w trybie trapezowym (gdzie trzeba zadać miejsce w którym skończy się ruch) najpierw jest krzywa, która dochodzi do wartości zadanej prędkości, a później jest ta wartość stała, a następnie niedługo przed wartością końcową (może to być 15000 zliczony impuls enkodera) silnik hamuje. A z...
A jak wytłumaczysz to że do niczego nie można się przykleić? Ojciec dzisiaj był drugi raz u nich i auto było w ASO w czasie jazdy próbnej. Oglądali podłogę i wszystko co się dało. Ojciec podnosił dywaniki pod nogami kierowcy i pasażera. Wszystko całe i bezwypadkowe w 100% dosłownie. Nie ma warsztatu który naprawił by auto powypadkowe w taki sposób by...
Potrzebne ze względy na moment przy ruszaniu który jest duży , a regulator lotniczy jakiego użyłem ma zabezpieczenie prądowe , że jak jest za duży opór na silniku to się wyłącza i jak ruszałem z miejsca na pełnym gazie to był obrót może 2 kołami w miejscu i szlusss wyłączał się regulator. Dlatego zastosowałem sprzęgło i teraz działa jak trzeba bo silnik...
ienecode : Z Twojego opisu nie mogę sobie wyobrazić działania tego urządzenia. Dlaczego prędkość obrotowa jest zmieniana i jak wygląda zasilanie tego silnika? Czepiam się, ponieważ lepiej jest jeżeli silnik ma w przybliżeniu stałą prędkość obrotową. Wtedy w przybliżeniu miarą położenia wrzeciona (lub nawet grzybka zaworu) jest czas ruchu od położenia...
Cześć. Wszystko zaczęło się od zablokowanych drzwi po cyklu i mokrym praniu. Otwarcie awaryjne->wyczuwalny opór przy obrocie bębna->demontaż osłony->zdjęcie paska->wyczuwalny opór na wałku silnika, obraca się o 1/4 obrotu i znowu hamuje. I tu mam kilka pytań: - silnik tego typu da się naprawić czy tylko wymiana? - jeśli wymiana 1 do 1 to czy po wymianie...
Wiesz, myślałem o tym, ale jak widzę elektryka, który sprawdza coś jak PAT 2 lub podobny miernik, to chyba wykryłby problemy z kablem od bezpiecznika do silnika, a to sprawdzałby podając jakieś tam napięcia i prądy. Ja się nie znam, ale On ponoć tak. Zdziwiony był tylko, dlaczego po wymontowaniu silnika nagle zwarcie do masy zniknęło, a było, gdy silnik...
Według mnie problem tkwi w gnieździe łożyskowym. Sprawdź temperaturę osłony łożyskowej po kilkuminutowej pracy. Prawdopodobnie ciepło rozchodzi się od tego miejsca. Czy po zakręceniu ręką za wał obraca sie on lekko, czy widać jak hamuje.
Witam! Tak jak w temacie mam problem z ABS-em w mojej nowo nabytej Corsie. Mianowicie: nie działa ABS. Poprzednim właścicielem była kobieta i kupiła już Corsą z niedziałającym ABS-em a koleś przed nią wyjął lampkę kontrolną ABS-u. W każdym razie ABS nie hamuje. Pojechałem ostatnio na sczytanie błędów i okazało się, że nie działa czujnik prawego przedniego...
Właśnie moje problemy z tym autem trwają rok i rok je wyjaśniam. Uszczelniacze na pompowtryskach były wymieniane 2 razy, bo wziąłem pod uwagę to ze mogły być źle założone czy coś. Tak jak wy, stawiam na tą pompę vacum, ew. jakąś nieszczelności w układzie paliwowym Jutro spróbuję załatwić jakąś pompe vacum i podmienię i dam znać czy jest poprawa. A i...
Wiem widziałem, tym niemniej u mnie w silnikach jest tak , że skrajne to 41F a środkowy ma oznaczenie H42 749 a jedyny jaki znalazłem H42 ma 4 wyprowadzenia... Jak mam zamontowane 3x 41F to do przodu w ogóle nie zaczyna kręcić, ani hamować, za to do tyłu kręci szarpiąc , ale hamuje.....
Witam, mam problem z wózkiem widłowym Linde H45 D. Wózek szarpie podczas jazdy. Dzieje się to wtedy, gdy skręcam kołami. Gdy skręcę kierownicą wózek hamuje. Puszczę kierownicę i jedzie dalej. Im bardziej rozgrzany, tym gorzej. Czy ktoś może pomóc?
Witam. Jak w temacie. Zauważyłem ostatnio większe zużycie paliwa w moim golf 2 1,6CL z LPG ,rocznik 1989,Silnik PN. Na trasie zdarzyło mi się także przy redukcji biegów samochód nie zwalniał tylko przyspieszał,hamowanie silnikiem nie daje poprawy? Dzisiaj to samo stanąłem na poboczu -bieg jałowy -a silnik obroty aż wyje takie wysokie. Doszedłem że coś...
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Witam, mam problem z meganą 1.9dti 80km 2002r. Otóż jest troszkę słabe, szarpie przy dodawaniu i hamowaniu silnikiem (wrażenie urwanej poduszki - lecz dolny łącznik jest nowy a reszta ok). Nie ma miękkiego dodawania i odejmowania gazu... Od kiedy auto kupiłem tak właśnie się dzieje. Mam jeszcze dwa auta do dyspozycji z tym silnikiem - jednym z nich...
Ten mostek był robiony do silników spokojnie do 30A. "Najlepiej zrobić to na procku". Ciekawi mnie jak uPC zamierzasz pominąć przy hamowaniu ten tryb prądnicy.
Witam. jestem nowy na forum i mam podobny problem ze swoją Megane Renault Megane 2cc 2.0 16v z instalacja gazowa. Problem jest taki ze trzęsie sie na niskich obrotach i gdy spadaja(przy hamowaniu czy jeździe na luźie) Ogolnie autko jak na prawie 140km jeździ bardzo mało dynamicznie wręcz jak ślimak dopiero po przekroczeniu 3500obr. coś tak czuć. Proszę...
Szczerze to raczej kiepski pomysł, ja do combo c w miejsce 1,3 cdti włożyłem zespół napędowy kadetta B 2.0 gsi :D Niby fajnie, tyle że jazda zrobiła się dwustanowa, albo przyspieszasz, albo hamujesz. Tyle że to mały problem, największy to wysokość środka ciężkości i budowa tylnego zawieszenia, czyli pokonywanie zakrętów... Sztywna belka na resorach...
Dragania przy niskich prędkosciach mozna nieco zredukować montujac kondensator o stosunkowo dużej pojemnosci w okolicach układu sterującego silnikiem. Teraz ja proszę o pomoc... Widzę że juest tu kilka osób które sie znaja conieco na silnikach. Aplikacja do mojego układu jest tutaj Prosze "otworzyć" na stronie 6 i powiedzieć jak wykożystać/ustawić takie...
Paliwo odcinane jest przy hamowaniu silnikiem. Przy zmianie biegu (wysprzęglenie) po prostu silnik by Ci zgasł. A silnik krokowy wygląda tak:
Serwo jest bodajże połączone z silnikiem. Odpal samochód, niech będzie na luzie, przełącz na gaz i przepompuj hamulcem kilka razy i zobacz czy bedzie sie cos działo. Powinny spadac nieznacznie obroty.
Witam, A kto tu mówi o tankowaniu samochodów. Mimo, że traktorek ładnie wygląda (ładniej niż niejeden samochód) nie jest samochodem. Akcyza więc go nie dotyczy. od wszystkiego co zostaje użyte jako paliwo ma być naliczona akcyza. Jeśli nie ma danego paliwa w jakimś urzędniczym wykazie - liczona jest najwyższa - jak na paliwo lotnicze. Była swego czasu...
Witam, posiadam silnik z drukarki - NIDEC RH7-1588 / 50M0600033 DC 24V Na płycie są wyprowadzenia: VCC - prawdopodobnie +24V FG - masa ? /DEC - hamowanie ? /ACC - przyśpieszanie ? GND - masa. Niestety nie znalazłem dokumentacji dla tego silnika. Proszę o informację jak należy sterować tym silnikiem.
Wygląda to na jakiś Motronic Boscha z początku/połowy lat 90-tych. Z tego co pamiętam, to tam największą słabością były ścieżki oporowe TPSa, przez co ECU nie potrafił utrzymać biegu jałowego. Czy to dlatego chcesz utrzymywać jałowe na poziomie 1100rpm? Czy może silnik jest dłubnięty na rozrządzie i potrzebujesz tak wysokie jałowe? ECU steruje tym przez...
Dziękuje za odpowiedzi. Sterowanie nie jest problemem, mam do tego DCS`a którego już jestem w stanie skonfigurować, podaje 24V na przekaźnik i to będzie sterować tym silnikiem. Tak z ciekawości jeszcze zapytam. Czy mogę podawać napięcie na tego typu silnik np. przez 0.2 sekundy, potem 0.2s przerwy i tak przez godzinę? Gdzie są jakieś granice w takich...
Mam problem z poduszkami silnika A jaki i z którymi poduszkami? Najszybciej i najczęściej zużywa się psia kość pod spodem silnika, co przyczynia się do bujania silnikiem podczas przyśpieszania i hamowania silnikiem. Zużyta poduszka z prawego kielicha i skrzyni objawia się przenoszeniem wibracji silnika na karoserię.
Z góry mówię, że nie wiedziałem gdzie dać ten temat. Mam pytanie odnośnie silnika 2t od kosy z allegro. Kupiłem silnik za 190 zł niby 5 kuca i 43cc i mam z nim takie samo zachowanie jak ze starszym, tym samym silnikiem. Mianowicie - czasami jak daję gaz do oporu (na chwilę - 5 sek max żeby nie katować) to silnik zachowuje się tak jakby ktoś go hamował...
wtedy dźwignia sprzęgła blokuje się na środku i muszę wręcz szarpnąć żeby przeszła na tą upragnioną trójkę Sprzęgło jest na pedale, a tobie chyba chodzi o lewarek od biegów, może nie wciskasz sprzęgła do końca. Daj komuś z większym doświadczeniem się przejechać tym autem zobaczysz co ci powie. Na pewno wciskam do końca, ponieważ reszta biegów chodzi...