Witam, mam problem z tylnymi hamulcami w mojej viki. Jakis czas temu wymienialem klocki hamulcowe na nowe. Wszystko było zrobione jak należy, jarzma wyczyszczone, klocki luźno chodzą, prowadnice nasmarowane, tłoczki przyrządem kręcąc w prawo wciśnięte... i tu był problem, w prawym tylnym kole tłoczek był tak zapieczony że pół dnia gimnastykowałem się...
Czasami czytając te wszystkie odpowiedzi aż się płakać chcę . Po pierwsze żeby cofnąć tłoczki odkrec silniczki hamulca ręcznego cofnij ręcznie potrzebujesz imbusy do silniczka i do cofania tłoczka . Cała magia . Po drugie jeżeli silniczki działają słychać je a hamulec zaciągnięty czyli zapieczone tłoczki (tu się kłania wymiana zacisku z tłoczkami lub...
Objawy sa takie ze, hamulec hamuje w miare gdy sie go wcisnie energicznie, ale jest odrazu pisk opon i auto leci w poslizg. Czasami zahamuja wszystkie kola czasami jedno, roznie jest! Ale nagorsze jest to jak np sie dojezdza do swiatel i zacznie sie hamowac jakies 50m przed swiatlami zeby sie zatrzymac, wciskam hamulec powoli powoli a jest coraz nizszy...
Czy jeżeli linka jest zapieczona ,to możliwe jest zaciąganie go ? Nie. Jeśli daje się zaciągnąć lewarek hamulca awaryjnego a brak oznak hamowania to trzeba szukać przyczyny we wnętrzu bębna hamulcowego. No chyba że linka jest zerwana ale wtedy lewarek daje się zaciągać ze znikomym oporem. Szukaj przyczyny w bębnach.
Możliwe, że zacisk hamulca "trzyma" (tłoczek zapieczony) i po dłuższej jeździe nagrzewa się płyn hamulcowy, powiększa się wówczas jego objętość i w efekcie hamuje coraz mocniej. Po dłuższej jeździe sprawdź, czy zacisk hamulca jest nagrzany. Jeśli tak, to należy zdemontować zacisk hamulca, wyjąć tłoczek i sprawdzić, czy nie jest skorodowany. W zależności...
Ja czasem w renówkach po wymianie pompy włączałem komputerem odpowietrzanie a odpowietrzników nie ruszałem, i samo się naprawiało :) ciekawi mnie czy ma to związek z ABS-em a nie jest usterka mechaniczna, jakiś wyciek albo zacisk zapieczony.
Jak była pęknięta obudowa to zardzewiał ci cały zacisk. Sprawdziłeś w jakim jest stanie ? zacisk jest uszczelniony od strony silniczka. Tam jest tylko śruba imbusowa, nie mogło jej zapiec. Dodano po 3 a własciwie nie zacisk, tylko tłoczek zacisku. I nie imbus tylko torx ;) juz sam dokładnie nie pamietam
Jak pedał hamulca jest twardy i wysoko bierze, zakładając że serwo hamulca działa poprawnie, przyczyną może być np: - Zapieczone klocki hamulcowe z przodu. - Zapieczony cylinderek hamulcowy w zacisku z przodu (bardzo rzadko z tyłu) - Zapieczone tulejki poprzeczne przy zacisku hamulca z przodu - Niekiedy też przyczyną są bardzo twarde klocki h-ca. Najlepiej...
Witam. Jestem "szczęśliwym" posiadaczem renault scenica II 1,5 DCi. Autko na gwarancji. Moja wiedza na temat mechaniki samochodowej jest prawie znikoma więc proszę to uwzględnić w dalszej rozmowie :) Objawy usterki wyglądają następująco. Hamulec wciśnięty na postoju powoli wpada prawie do samej podłogi. Powiedzmy 2 cm przed podłogą czuć wyraźny opór....
Jakoś nie dowiedzieliśmy się o jakim samochodzie mowa (może być istotne) i które rurki (albo linki). Złorzeczysz wykonawcy ale chyba nie on uszkodził gwint? Pewnie zakladasz, ze gwint uszkodzony tylko w nakretce a moze byc tez w gniezdzie. Czy przypadkiem nie chodzi o rdze. Pzepraszam, ale cos sie stalo z klawiatura. No to tak jest to escort. Przewody...
Witam, Posiadam Renault Safrane 2.5 dT w aucie były zapieczone linki oraz zaciski hamulców z tyłu. Linki zostały wymienione, natomiast zaciski zregenerowałem teraz chodzą płynnie. Kolejnym problemem był wpadający do końca pedał hamulca po czym została zregenerowana pompa hamulcowa. Układ został odpowietrzony niestety pedał hamulca bardzo nisko zaczyna...
Jest to astra z ABS. Mam problem z hamulcem tzn. nie hamuje hamulec nożny na tylne prawe koło (ręczny hamuje dobrze na obydwa) sprawdzałem cylinderek nie zapieczony szczęki ok.Próbowałem odpowietrzyć ale bardzo mało płynu wychodzi po naciśnięciu hamulca, tak jakby pompa nie podawała płynu na to koło. Kontrolka od ABS gaśnie po uruchomieniu silnika....
Tylko, że to automat, więc jak trzymam wciśnięty hamulec to wpada powoli, aż do deski. Na biegu muszę wciskać hamulec, żeby nie pojechał, a on wpada w podłogę. Rozumiem, trudno mi powiedzieć co i jak bo nie siedzę w samochodzie. Być może, że gdzieś jeszcze jest powietrze, czasami też zdarza się, że w momencie odpowietrzania układu gdzie pedał hamulca...
Kolego jeśli jesteś pewien, że tłoczek nie jest zapieczony i prawidłowo go wciskałeś w tylne położenie (wciskanie z jednoczesnym wkręcaniem specjalnym przyrządem), to po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca klocki dotykają tarczy hamulcowej. Ponadto każda linka od hamulca ręcznego (prawidłowo podwieszona, bez zacięć i przesmarowana np. towotem) ma...
Witam Po kilku latach postanowilem przejechac sie moja suzuki dr650 Motor odpalil odrazu wszystko ok lecz co mnie zdziwilo przedn hamulec byl bardzo twardy a kolo zablokowane, Myslalem iz moze rdza sie wzarla miedzy klocki a tarcze i dlatego "zlapalo" ale po odkreceniu sruby z przewodem hamulcowym sczeki "puscily" , dolalem nowego plynu odpowietrzylem...
Witam. Trochę odgrzewam temat bo nie chcę zakładać nowego. Czy Panowie i Panie macie jakieś konkretne rozwiązania i diagnozy w temacie tematu - czyli hamulec postojowy Scenic ? Mój pacjęt to Grand Scenic 05 2.0T. już od jakiegoś czasu walcze z materią i nic. Ale do żeczy: Początek wadliwie działającego układu był dość długi,co raz to dziwniejsze działanie,...
Witam, niedawno nabyłem przyczepę ciężarową. Przywracam ją do stanu używalności, zrobiłem całkowicie nową instalację oświetleniową, wymieniłem opony, teraz chciałbym zająć się tematem hamulców, bo wg mnie nie działają poprawnie.
Ta duża kostka nie jest podłączona do silnika elektrycznego, ale do modułu hamulca, który zawiera elektronikę i mechanikę, dopiero on steruje silnikiem. Najpierw trzeba podpiąć CLIPa (komputer Renault) aby stwierdzić, czy sterownik hamulca jest widoczny przez samochód. Bez tego nie zaczniemy.. Przy okazji - w tym samochodzie NIE ZADZIAŁA myk z kupnem...
Witam serdecznie. Z racji tego, że jestem całkiem nowy na forum proszę o wyrozumiałość. Od miesiąca jestem posiadaczem Fiata Bravo 1,9 jtd 74KW (101KM). Problem pojawił się jakiś czas temu. Podczas odpalania auta zapala się kontrola hamulca standardowo komputer pewnie sprawdza podzespoły tak jak poduszki i całą reszta kontrolek, następnie wszystko gaśnie...
witam, temat w 100% pasuje do moich objawów i myślę że nie ma sensu zakładać nowego. Dzisiaj dłubałem przy lewym tylnym kole bo zapiekł mi się tłoczek. Po rozruszaniu i kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca zauważyłem że pedał hamulca delikatnie wpada do podłogi. I czytając wasze wypowiedzi nie do końca jestem przekonany czy tak powinno być, czy poszły...
Witam. Mam problem z moim Golfem 4 1.9 TDI 90KM 98rok. ALH. Pewnego dnia pojechałem do szkoły i już nim nie wróciłem. Musieli mnie holować. Wsiadłem do auta jak już miałem jechać zapaliłem autko, zgasło i nie chciał odpalić. Myślałem, że to jest spowodowane tym, że po kupnie auta nie zdążyłem wymienić rozrządu, więc zaholowałem autko prosto do mechanika...
Na zdjęciach 1 i 2 widać, że dźwignia hamulca ręcznego jest w pozycji zaciągnięcia tegoż. Trzeba zacząć od poluzowania regulacji na linkach, aby dźwignie wróciły do pozycji spoczynkowej, jak nie będą chciały wrócić samoczynnie to albo jest skorodowana, zapieczona linka (do wymiany), albo zablokowana dźwignia na szczęce, trzeba rozebrać i wyczyścić....
Witam. Po dłuższym staniu auta (ponad pół roku) z zaciągniętym hamulcem ręcznym chciałem je ruszyć i tu przykra niespodzianka. Po wrzuceniu biegu wstecznego tył auta idzie do góry i auto nie chce się ruszyć nawet na centymetr. Podobnie jest z ruszeniem do przodu. Stoi jak nie przymierzając uparty osioł. Dźwignia hamulca chodzi wydaje mi się dość luźno,...
Dzień dobry, Pojazd: Peugeot 307 Problem polega na słabym lewym ręcznym hamulcu (hamulce tarczowe typu TRW/Lucas, najbardziej popularne). Siła hamowania jest o połowę mniejsza z lewej strony. Hamulec nożny działa bardzo równo, bez różnicy między prawą a lewą stroną. Na razie zostały sprawdzone linki i chodzą bardzo lekko. Po dźwigniach od ręcznego na...
Sprawdź czy wszystko dobrze poskładałeś czy cylinderek nie jest zapieczony i swobodnie się przesuwa Przed założeniem bębna hamulcowego musisz odpuścić samoregulator by szczęki się maksymalnie zeszły. Nie podłączaj do tego koła linki ręcznego tylko najpierw załóż bęben i naciśnij na hamulec by się szczęki ustawiły a potem podłącz linkę i wyreguluj ręczny.
Witam. Mam następujący problem z zaciskiem tylnym strona prawa. Więc po krótce opisze problem: po nacisięciu na pedał hamulca i następnie puszczeniu koło obraca się ze znacznym oporem. W pierwszej chwili myslałem, ze to ręczny trzyma, zakupiłem nawet sprężynki aby dzwignia ręcznego wracała, tylko coś mi się wydaję, że w złą strone ja zamontowałem (zrobiłem...
Może być kilka przyczyn, proponuję sprawdzić: - stary lub niskiej jakości płyn hamulcowy (jest b. higroskopijny i chłonie wodę do układu) - zapieczone tłoczki w zaciskach hamulcowych lub zużycie gumowych osłon tych tłoczków, - awaria wzmacniacza siły hamowania (serwo) lub nieszczelny przewód podciśnienia w tym układzie, - awaria zaworu zwrotnego wzmacniacza...
Cześć, Ostatnimi czasy w moim Scenic'u II phII zaczął hałasować ręczny przy zaciąganiu + info na desce o jego usterce. Po wglądzie od spodu okazało się że jest pęknięty prawy pancerz co spowodowało zapieczenie linki i tym samym brak zaciągu. Zamówiłem kpl nowym linek i wymieniłem bez otwierania modułu. Prawa linka na klips a lewą z gwintem wkręciłem...
Sprawdź gdzie jest awaryjne zwalnianie hamulca, ewentualnie jak to nie pomoże to odłączyć linki od zacisków z tyłu. Gorzej jak się zacisk zapiekł to wtedy trzeba rozebrać i zregenerować.
(at)milejow, nie tak do końca. Miałem Scenica i tam chyba moduły są podobne. U mnie na zablokowanych linkach hamulec popuszczał dopóki mu tensometr nie pokazał naciąg 0N i stop. Zablokowane linki dalej trzymały zaciski. Dopiero zwolnienie blokady pozwoliło na ręczne poluzowanie linek przy zaciskach. Przy okazji, takie zablokowane linki są bardzo niebezpieczne...
Jaki system EBS? Czy to samo dzieje się po odpięciu przewodu sterującego hamulcami (żółta "kłódka")? Czy po zwolnieniu hamulca nie pozostaje powietrze w części przeponowej siłowników? Czy po podłączeniu przewodu zasilającego (czerwona "kłódka") i wciśnięciu czerwonego przycisku zaworu parkująco-luzującego jest powietrze w części sprężynowej siłowników?...
Witam. Możecie podpowiedzieć jakiś patent na wyjęcie z otworów tego drutu od tylnego zacisku o numerze: "Sprężyna, zacisk hamulca ATE 11.8116-0340.1" W drugim zacisku się udało po długim czasie go wydostać, w tym zacisku tak jest ''zamurowany", że boję się że go urwę po po prostu. Chce wymienić je na nowe przy okazji wymiany tarcz.
W zimie nie powinno się zaciągać ręcznego bo lubi przymarznąć a wtedy jest kłopot. Sprawdź czy nie zapiekła się linka to też może być przyczyną.
Zapieczona linka lub dżwignie szczęk.Zeby dojechać do mechanika trzeba uderzyć młotkiem po bębnach,sprawdzając kiedy "puści" hamulec.Teoretycznie wymiana linki jest prosta ale trzeba wejść pod samochód i mieć trochę wiadomości,
Witam wszystkich. Mam samochód Toyota Yaris z 2004r. Z tyłu hamulce bębnowe (szczękowe czy jak tam kto je zwie). W tym tygodniu podjechałem na przegląd okresowy i na rolkach wyszło że tylne prawe koło mi prawie że nic nie hamuje. Troche mnie to zdziwiło bo auto ma przejechane (realny przebieg) niecałe 40 000 tys km. Na zużyte okładziny chyba jeszcze...
tak zdaje sobie z tego sprawę a ile tych cylinderków ?? wystarczą takie ?? Nie wiem, może wcale. Codzi o to, że często elementy ukł. hamulcowego są tak zapieczone, że próby ich rozkręcenia kończą się urwaniem czegoś. Bywa, że i przewód hamulcowy. Całość ocenisz dopiero po wykręceniu (nie tylko pompy, ale i odpowietrzników). Jeśli chodzi o jakość (bezpieczeństwo)...
Wg mnie może pomóc wymiana szczęk hamulcowych. Jednak wcześniej należy sprawdzić, czy nie jest zapieczony tłoczek hamulcowy, czy nie pękła sprężyna od szczęk oraz czy nie jest zużyty bęben hamulcowy (przekroczony dopuszczalny wymiar średnicy bębna).
Szczęk odwrotnie nie da rady założyć{chyba że ktoś specjalnie się o to postara}.Może być odwrotnie włożony samo regulator klinowy{ma z jednej strony wypust},sprężyna go nie ściąga i nie rozszerza szczęk.Albo zapieczony reduktor siły hamowania{dość częsta usterka hamulców z tyłu}.
Sprawne samoregulatory?a czy zostały wstępnie wyregulowane?trzeba to zrobićc inaczej długo trwa zanim się dostawią,sprawdź też prowadnice w zaciskach z przodu-lubią się zapiec i przez to spręzyjuja powodując wpadanie pedału,i sama mechanika korozja tarcz hamulcowych np ,średnica bębnów itp..
Linki ręcznego zapieczone lub rozpieracze.Pozdrawiam
Jeśli z zacisków nie cieknie płyn hamulcowy i tłok nie blokuje sie w korpusie to nie musisz wymieniać takie jest moje zdanie ale zawsze możesz twoja wola :) Jak już bedziesz wymieniał uszczelnienia w zaciskach sprawdź czy gładź tłoczków nie ma wżerów. Na pewno co trzeba sprawdzic to czy cały zacisk nie jest "zapieczony" na prowadnicach i czy swobodnie...
Witam. Niesprawny cylinderek hamulcowy (zapieczony), do wymiany.
Zapieczone tłoczek/i hamulcowe. Jest dużo porad jak sobie z tym poradzić , ogólnie rozebrać wyczyścić , zasmarować , złożyć.
Zapieczona linka, sprzęgło nie odbija...łatwo to sprawdzić.
A sprawdzane tłoczki czy nie zapieczone itp ?
Normalnie - rozepchać je. Wcisnąć za pomocą dźwigni do położenia wyjściowego i wtedy zakładać. Chyba, że są zapieczone i stoją.
Witam, nie wiem czy był poruszany ten temat, czy nie, ale nie znalazłem nic podobnego do mojego problemu. Byłem na przeglądzie okresowym samochodu diagnosta powiedział, że z lewej strony nie ma w ogóle hamulca nożnego (czy jak to fachowo się nazywa). Problem podejrzewał na cylinderku. Dodam, że są nowo wymienione szczeki, bębny i cały układ sprężynek,...
Jakie ciśnienie panuje w układzie podczas wbicia pedału hamulca? Jaka pewność, że serwo i pompy zostały wymienione na sprawne? A co z cylinderkami hamulcowymi nie są przypadkiem zapieczone? To one mogą stawiać ten opór na pedale. Przy sprawnej pompie i reszcie to prędzej nie odpuści jakby miał nie zacisnąć.
Może ktoś poradzić co to może być, i jak rozwiązać ten problem? Zdejmij bębny i zobacz, co się zapiekło, czy rozpierak ręcznego odbija, czy się wkładka cierna od szczęki nie odkleiła itd...
Jak masz z tyłu bębny to wymień szczęki i przetocz bębny.Minimum to ich regulacja ale na pewno jak nie były nigdy ściągane to będzie tam smutno po ich zdjęciu. Będzie spory rant.I zapieczone samoregulatory.
Nikt za Ciebie nie sprawdzi Tłoczek w zacisku nie zapieczony? Prowadnice nie zatarte? Klocek przesuwa się lekko w jarzmie? Wyczyść nasmaruj tylko to co trzeba
Miałem już kilka takich przypadków że przyczyną byly zapieczone klocki. I nie tylko klocki, same cylinderki hamulcowe też muszą być sprawne i nie zapieczone. BTW - przed wymianą pompy przednie hamulce działały? Jaka była motywacja dla wymiany pompy?
Witajcie, Tym razem problem z blokowaniem się hamulca tylnego lewego koła. Jakiś czas temu zauważyłem, że tarcza hamulcowa wspomnianego koła jest przyrdzewiała - prawa błyszcząca. Rozebrałem z kumplem hamulec, wyjęliśmy jarzmo, klocki cylinderki - było zapieczone - ciężko cylinder się poruszał. Klocki w dobrym stanie. Wszystko zostało wyczyszczone,...
Pod osłonkę ochraniającą tłoczek należy wcisnąć niewielką ilość smaru do smarowania tłoczków zapobiegając korozji tłoczków oraz smarowania ich gładzi.Tubka ww smaru to koszt około 5 zł.Do rozcierania zapieczonych tłoczków wykonałem przyrząd ze stalowej rurki który wkładam w otwór tłoczka i aretuję w tłoczku a następnie obracam przyrząd z tłoczkiem kilkakrotnie...
Jak zdjąłem bębny to się okazało, że tam wszystko działa, nic się nie zapiekło, nie zardzewiało. Jak zaciągam ręczny to wszystko ładnie chodzi. A tunel spod dźwigni też rozebrałem i tam żadnej regulacji nie widziałem. Żadnej śruby regulacyjnej. Jutro jeszcze raz rozbiorę górę i porobię zdjęcia.
Rzeczywiście zapieczona. Cyk cyk odrdzewiacz , lewo prawo i pomogło :)
Najprawdopodobniej usterka tkwi w zapieczonych tłoczkach hamulcowych gdy mocno nacisnąłeś tłoczek wyszedł zbyt mocno a że możesz mieć wżery to wolniej powraca tłoczek sprawdź czy nie grzeją ci się felgi po dłuższej jeździe . Dodano po 10 A i kiedy wymieniałeś klocki hamulcowe i w jakim są stanie .
Witam. Mam dokładnie ten sam przypadek, elektrozawór sprawdzony, przełącznik górskiego sprawdzony, klapka na wydechu była zapieczona ale już chodzi jak należy. Błąd jaki wywala to fr 1 5052 jak w przypadku kolegi. Jeśli znalazłeś rozwiązanie problemu to poproszę o podpowiedzenie czego się łapać.
klocki mogą stać w jarzmach, tłoczek może być zardzewiały i się nie cofa, prowadnice zacisku mogą być zapieczone i nie odbijają, sprawdź czy po kilku minutach odpuszcza to koło przy postoju jeśli tak to przewód hamulcowy elastyczny do wymiany. więcej powodów chyba nie ma (ewentualnie sekcja pompy ale wtedy hamowało by również koło na skos z tyłu)
Witam Mam problem z moim prawym zaciskiem gdyż dźwignia zacisku hamulca ręcznego nie zawsze mi odbija do końca. Z początku pękła mi guma uszczczelniajaca tłoczek no i zacisk się zapiekł. Wykrecalem zacisk kluczem do rur bo tak się zapiekł że nie mogłem ruszyć nie wiem czy tym samym nie skrzywiła mi się śruba kasujaca luz z której tłoczek się wykręca....
Wyczyściłem prawy kolektor (strona co mocniej hamowała) w benzynie ekstrakcyjnej i zamontowałem ponownie( z lewej strony mechanicy tak przykręcili, że nie dałem rady odkręcić, może zapieczony). Problem rozwiązany, różnica hamowania znikła. To byli jacyś pseudo mechanicy, że tego nie naprawili.
wspawaj duże nakrętki na główki tych srób od jarzma a potem zastąpisz je innymi Dodano po 4 wspawaj duże nakrętki na główki tych srób od jarzma a potem zastąpisz je innymi a wogule to nikt nie pisze o podstawowej zasadzie odkrecania srub tj. że trzeba najpierw ją dokręcić by odkręcić takie zapieczone sruby. Pozdrawiam.
Sprawdz zacisk napewno zapieczony i silniczek czuje opor
Tak, pompa taka sama, z przodu sprawdzę te prowadnice w następnym tygodniu, ale mam pytanie, to hamulec wtedy łapałby na samym dole przez zapieczone prowadnice?
W grupie vag spotkałem się już nie jednokrotnie z problemem odpowietrzania tylnych zacisków po ich regeneracji czy tam wymianie. Jak masz już teoretycznie odpowietrzone, odkręć po kolei zaciski z tyłu jak do wymiany klocków, jak może masz przewód taki przezroczysty na odpowietrznik to go załóż wtedy najlepiej widać (ale bez niego też się obejdzie) poluzuj...
No i? Jak linka chodzi lekko to są zapieczone w samym zacisku, albo mechanizm w nim uszkodzony. Zaciski do wymiany albo naprawy.
Na foto śruba na imbus wkręcana w element hamulca rowerowego Tektro. Śruba nie może być uszkodzona gdyż od środka jest zespolona z dociskiem klocka hamulcowego. Element z foto ma 2x2x4cm. W jaki odrdzewiacz mogę włożyć cały ten element aby umożliwić pełniejszą penetrację gwintu? coca cola? nafta? albo inna ciecz? A mogę podgrzać nad palnikiem kuchennym?...
A paski oryginalne czy zamienniki? Skrzynia ma układ różnicowy plus przekładnie umożliwiającą jazdę do przodu i tyłu. Nie ma nic wspólnego z prędkością. Sprawdź jeszcze czy hamulec nie jest zapieczony.
Wariator w porządku, tylko dałem cięższe kulki, do tego trzymał mi trochę przedni hamulec, był troszkę zapieczony. Wydaje mi się że jest różnica, lecz moim zdaniem coś go jeszcze "boli"
że przy zapieczonych jarzmach, tłoczkach zacisków itp, czyli zblokowanych hamulcach, płyn zaczyna wrzeć :) Troszkę się pogubiłeś w tej teorii. Przy zapieczonych prowadnicach pojawia się nurkowanie i poprawia się skuteczność przy drugim naciśnięciu pedału hamulca, a przy zapieczonym cylinderku /tłoczku/ efektu hamowania brak, bądź jest znikomy i do...
Naprawa zakończona. Główne powody spadku mocy przymknięty częściowo hamulec górski (zapieczony na osi obrotu siłownika a nie klapy) oraz turbina do regeneracji (2600 netto). Auto rwie jak na początku. Dziękuję za uwagi i pomoc.
Taaaak, i nie zmieniałeś oleju / części / tarcz sprzęgła / linki rozrusznika / hamulcowych Oczywiście olej był zmieniany, filtr powietrza, zwrotnice smarowane itp. normalna obsługa. Dwa obowiązkowe gwarancyjne przeglądy w ASO w pierwszym roku eksploatacji, pierwszy po 1,5 tys. km i drugi po 15 tys. km. Później już obsługa wykonywana własnoręcznie,...
Co ma tłoczek do hamulca ręcznego? Przecież on zupełnie nie bierze udziału w tym przypadku. . Czytaj artykuł, jak działa i jakie ma wady system simplex. 60% siły hamowania to dobry wynik. A że trze - przyjżeć się trzeba wszystkiemu fachowym okiem. Może jeden tłoczek jest zapieczony. Pewnie nie zapieczony, tylko zwyczajnie zgniły, co powinno być widać...
Wygląda to po prostu na zapieczony hamulec. Możesz testowo zrobić taki myk. Skoro po "mocnym hamowaniu" blokuje ci się hamulec, to rozpędź się, zahamuj tak by wywołać "tę blokadę" aż do pełnego zatrzymania, potem uderz czymś twardym w oba zaciski hamulcowe (tak dość mocno, ale nie na tyle aby je rozwalić XD) i spróbuj ruszyć, jeśli od razu ci pojedzie...
Na bolcach pradopodobnie masz zawleczki zabezpieczające (oprócz tych na klockach) wyjmij je psiknij dobrze WD40 albo czyms od rdzy i wal młotkiem az wyjdą te bolce. Po tym zabiegu klocki same powinny wyjsc. Nie naciskaj hamulca po wyjeciu klocków.Jesli nowe klocki nie będą chciały wejsc podwaz czyms cylinderki bo mogą być zapieczone.
A z hamulcami nie masz problemu? Twardy hamulec 'z rana'? Jezeli tak to moze byc pompa vacuum potem trzeba dokladnie sprawdzic po kolei: wezyki ukladu podcisnienia, zawor n75 (moze sie przycinac) sztanga gruszki i lopatki turbiny czy nie zapieczone. Najlepiej vag w reke i proba dynamiczna bloki 3, 8, 11, Wlaczasz 3 bieg gaz w podloge i logujesz ad do...
Witam. Otóż mam pewien problem z tylnymi hamulcami w Fordzie Mondeo. A wiec sprawa miała się tak: Jakiś dwa tygodnie temu zaczęła grzać mi się lewa tylna felga. Pomyślałem na początku że może to łożysko czy coś ale na drugi dzień ustało już się nie grzała. Lecz problem nie znikł bo po 2 dniach znowu zaczęła się grzać. Więc w poniedziałek odkręciłem...
Dzień dobry, W moim Megane II CC, podczas ruszania po dłuższym postoju koła wydają się być zapieczone. Na początku myślałem, że hamulec ręczny nie odpuszcza ale sprawdzałem i jak postoi na nie zaciągniętym ręcznym to jest taka sama sytuacja. Najczęściej tak się dzieje jak postoi parę dni. Rok temu miał wymieniane klocki i tarcze. Zauważyłem to podczas...
Najpierw sprawdź czy odbija dźwignia hamulca postojowego i czy linki nie są zapieczone.
Są skrzynie, które po puszczeniu gazu robią wolnobieg (jak w trabancie na 4 biegu) i tam hamowania silnikiem nie ma wcale. Jeśli jednak jest, to hamowanie silnikiem jest znacznie słabsze w dolnych partiach obrotów. Wynika to z budowy hydrokinetyka - nie masz tam stałego połączenia (pomijam lock-up), za połaczenie służy niejako olej ATF w konwerterze....
Może byc ,że na zaciskach samoregulatory zapieczone i wygina tarcze ale wtedy osłabi się też hamulec.
Diagnosta stwierdził, że samochód nie hamuje. Czyli standardowo. Siła hamowania w tych hamulcach nie przekracza 1 kN. Natomiast po zaciągnięciu ręcznego powinien "wyrzucić" z rolek. Ten układ hamulcowy posiada bardzo skuteczne samoregulatory, więc jeżeli nie są zapieczone/zablokowane to wystarczy wszystko złożyć i nacisnąć hamulec.
Obudowa przekładni nie jest zgrzewana. To co rozwierciłeś to były bolce ustalające położenie obu części obudowy względem siebie. Sprawdzałeś czy urządzenie zwałniające hamulec bębna jest sprawne ? Działa ono tylko podczas wirowania. Może odpięła się linka idąca z niego do dźwigni hamulca ? Na osi od strony koła pasowego, jest sprężyna z cienkiego drutu...
witam.. problem polega na nierównej pracy silnika na lpg na zimnym silniku (jednak gdy przytrzymam pedał gazu silnik pracuje normalnie). problem pojawia się gdy np w takcie jazdy dojeżdżam do skrzyżowania i trzeba puścić pedał gazu nacisnąć sprzęgło i hamulec- wtedy gdy silnik jest zimny czasem "zdechnie", czasem później ma problem z odpaleniem... nadmieniam...
Jeżeli osłony prowadnic, tłoczków są ok, kapsle prowadnic nie zgnite(zaciski knorr, wabco) zacisk suwa się lekko to uważam że szkoda zachodu i pieniędzy. Można za to odkręcić siłownik hamulca i sprawdzić czy sprężyna powrotna oraz osłona gumowa są całe. Osłonę zobaczysz przez otwór na sztycę ale sprężyny nie. Jednak da się wyczuć czy jest pęknięta....
Hej, mam problem w moim audi z 97 roku. Przednie hamulce, a szczególnie lewy przód ocierają klockami o tarcze. Rozbierałem kilka razy, zdejmowałem zaciski, sprawdzałem tłoczki. Ten który pracuje jest cofnięty na maksa więc raczej nie jest zapieczony. Ogólnie to trudno jest nawet w takiej sytuacji tak ustawić tarcze aby nie ocierała, tak jakby nie było...
no i kolejny problem szału dostaje. Mianowicie pierwszy raz zdarzyło mi się że za 1 naciśnięciem hamulec słabiej chwycił. Więc próba odpowietrzenia hamulca. Okazało się że przez te pare miesięcy odpowietrzniki z tyłu nie dało się odkręcić (zapieczone). Więc zakupiłem przewody z tyłu już same końcowy wymieniłem i przy okazji odpowietrzniki dało się rozkręcić......
Witam mam taki problem z hamulcami : Otóż na dzień dzisiejszy grzeją się przednie koła...(wcześniej doszło 3 krotnie do zablokowania pedału hamulca i blokady 4 kół pedał hamulca był tak twardy że nie dało się go wdusić a koła grzały się strasznie juz na krótkim odcinku ) podstawiłem drugą pompę i serwo (co prawda używane) objaw był taki sam więc wróciłem...
Witam wszystkich uzytkownikow !! Kupiłem kilka dni temu Buggy, który z tego co mowił własciciel stał trzy lata nie odpalany wczesniej, jak go przyjechałem kupi to go w tym dniu odpalil i przymnie tez został odpalony, przejechał sie nim wszytko z silnikem było ok. Jak go przywiozłe do mnie, pojezdziłem nim troche i zaczeło sie sypac po kolei ładowanie...
witam, miałem podobny problem od 2 lat walcze z miękkim pedałem hamulca. U mnie sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana bo cały układ hamulcowy to krótko mówiąc puzle. Do rzeczy: golf II 1.6 gaznik, standarowe pełne tarcze z przodu tył bębny bez absu, zmieniłem całą belke na taką z mk2 gti łącznie z korektorem siły hamowania jako że miałem całe gti...
Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
Witam Dlaczego po zwolnieniu hamulca nożnego szczęki kół tylnych nie wracają do swojego położenia próba odpowietrzania nic nie dała Nie wiem jaka jest konstrukcja hamulców bębnowych w dzisiejszych samochodach, w starszych samochodach za luz między bębnem a szczęką odpowiedzialny było urządzenie zwane samoregulatorem. W dzisiejszych rozwiązaniach też...
Oryginału trzymałem się dwa razy i była wielka d..a .Dwa razy ,po założeniu pierwszego postu ( patrz data) ,zmieniałem na szwedzkie i zawsze rwało przednią tylna w porządku aż do teraz . A teraz mały off topic .Może Moderator umieści to w manualach. Demontaż tulei metalowej, polegał na usunięciu gumy oraz delikatnym przecięciu brzeszczotem zewnętrznego...
Moj klopot polega na jednostronnym dzialaniu hamulca recznego w moim fiaciku. Idzie zima i chcialbym ta usterke usunac hehe:). Bebny i szczeki sa w dobrym stanie, wymianilem takze linke po tej stronie gdzie hamulec slabiej dziala myslac ze moze jest zapieczona lecz to nie pomoglo. Samo podciaganie nic nie daje bo i tak to kolo hamuje slabiej. Ja juz...
Witam! Jestem amatorem i nowicjuszem na tym forum.Mam problem z samochodem .Stał 3 miesiace niestety w stajni(duzo azotu, garaz zajety przez innego złomka).Odpaliłem ale nie wyjechałem zapiekło hamulce z tyłu i troche z przodu .Wszystko wyczysciłem tam gdzie trzeba było powymieniałem w zaciskach gumki i oringi.Auto ma ABS ale odpowietrzałem na wyłaczonym...
witam i coz moge zasugerowac naprawialem hamulce w polo z podobnymi objawami ,urzytkownik tego auta nie uzywal hamulca recznego co spowodowalo zapieczenie sie dzwigienki a co za tym idzie wieksza sila hamowania szla na szczeki ktore jeszcze pracowaly prawidlowo ,ma to rowniez wplyw na cylinderek hamulca gdyz tloczek musi sie wysunac duzo dalej gdyz...
Miałem milczeć, ale nie wytrzymałem. Jak zwał ten zaworek, tak zwał, znajduje się przed samą przeponą. I jak jest zapieczony/zaklejony/zatarty itp., to najdelikatniejszy nacisk na pedał hamulca spowoduje jego dociągnięcie i zablokowanie hamulca. A zakładając, że mamy sprawne serwo (jak kolega rbiesiada pisze) nic takiego nie nastąpi. Ludzie! Nie przekręcajcie!
Nie zgodzę się z Tobą, ponieważ podczas jazdy gdy naciskasz delikatnie hamulec prędkość traktorka się zmniejsza. Czyli nic innego jak hamuje. A więc jeśli miałem hamulec zapieczony więc mogło zatrzymywać koła z odpowiednią siłą i traktorek jechał wolniej niż powinien. No ale nic pospawam most założę i będę widział. Jeżeli dalej będzie wolno jechał to...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Prawdopodnie zapieczony cylinderek zacisku lub prowadzenie zacisku. Nie koniecznie . W tylnych jest jeszcze hamulec ręczny . Przy wymianie tarcz trzeba również go wyregulować . Grzanie się tylnych tarcz może być winą źle wyregulowanego hamulca ręcznego . Ale autor tematu nic nie wspomina o jego działaniu .