Witam,mam problem z motocyklem jawa 350 wersja ts (to znaczy silnik ts ale rama ostatnia z tych czerwonych) Mam problem z elektryką,nie ma iskier na obu cylindrach Sprawdziłem kable,szczotki nowe,styki i kondensatory nowe,stacyjka działa,przełącznik też ok,akumulator oczywiście także,wszystko jest dobrze podłączone(jak na schemacie) Nie mam już pomysłu...
Witam ,poskładałem wszystko jak na schemacie który załączam , impulsator umieściłem na dwóch wspornikach według własnej koncepcji , z magneta wystaje około 4 mm śrubka do mijania się z impulsatorem , iskry brak cewka wn sprawna co tu jest źle ,moduł też , proszę o poradę .
Witam chce zrobic Zaplon Cdi do Jawy 50 mustang. Zmontowałem na płytce tak jak w schemacie lecz iskry nie ma cewka wn, impulsator, cewka ładująca wszystko sprawne gdzie może tkwic przyczyna, że nie ma iskry ? Prosze o pomoc ;)
Witam. Wiem wątków jest masa ale większość po 10 lat jednak żaden mi nie pomógł. Mam jawę która 20 lat stała w garażu z rozebranym silnikiem. Złożyłem go kupiłem cewkę butelkowa 6v (wiem oryginalnie jest 8v) bo akurat brakowało. Cewkę w iskrowniku sprawdziłem miernikiem jest niby ok butelkowa nowa przewody ok. a mimo to brak iskry czasem się pojawi...
(at)rafik54321 - użytkuję taki pojazd od 50 lat - ten z foto wyżej / ostatnio sporadycznie / ale takiego przypadku jak samoprzestawiający się zapłon nie miałem... A masz już wstawiony zapłon CDI? Masa silników 223p cierpi na ten problem. Wyciera się najczęściej stopka platynek. Owszem jest tam filc który można olejem nasmarować, jednak i tak zwykle...
A ja myślę tak: są świece NGK z irydową końcówką oznaczone Racing które podają lepszą iskrę. Z mojej strony mogę doradzić pomysł niżej opisany a nawet 2 świece na cylinder bo tak są projektowane silniki lotnicze.Są przewody zapłonowe sportowe z miedzianym rdzeniem a nie te co teraz są silikonowe mające większy opór przepływu.Warto by było sprawdzić...
Nie ma żadnych problemów. Pierwszy schemat do tego się nadaje. Drugi nie, ale to katastrofa energetyczna. Układ pobiera ok 4-5 W tylko na "potrzeby własne" bo ma historyczny tranzystor wykonawczy. Układ na tranzystorze MOSFET wprowadza dodatkową rezystancję ok. 0.5Ω (Rds+rezystor ogranicznika prądu), co redukuje energię iskry przy zastosowaniu...
Ello Na początek troche o przerywaczu, który widziałem notorycznie krzywdzony w kilku egzemplarzach Jaw. Zapłon TS350 to zapłon typu otwartego, czyli przez większość czasu przerywacz jest otwarty i na chwilę się zamyka, by podczas otwarcia wytworzyła się iskra. Dlatego też ma to ustrojstwo trochę inne cewki zastosowane. Owszem można na chwilę zastosowac...
Witam, założyłem nowy kondensator i... brak iskry. Przejrzałem całą instalację, wymieniłem wszystkie podpadające złączki. Sprawdziłem przejście każdego przewodu, gnąc i ciągnąć go przy okazji aby wyeliminować ewentualne uszkodzenie. Załamany całą sytuacją postanowiłem sprawdzić jeszcze jedną rzecz. Odłączyłem od platyn cewkę zapłonową (N/N) i podłączyłem...
Nie pytaj jakie skutki wody w paliwie bo takie efekty dawało by paliwo 50 na 50 z wodą. Według mnie masz nieszczelny pływak w gażniku i w pewnym momencie przelewa ci silnik. Możesz mieć uszkodzony kondensaror tak jak piszą koledzy wyżej, czasem objawem uszkodzonego kondensatora jest żółto-czerwona iskra na świecy. Możesz mieć uszkodzoną świece zapłonową...
Jeżeli to Jawa 250 dwusuw z gaźnikiem "Jikov" to możesz zrobić tak: 1. Iglicę ustawic tak zeby jeden rowek od góry pozostał "wolny" 2. Wkręcić do oporu śrubkę składu mieszanki(śrubka umieszczona poziomo w gaźniku) i odkrecić ją o jakieś 0,5-0,75 obrotu. 3. Starać się odpalić maszynę i ustawić wolne obroty śrubką podnoszącą przepustnicę(ukośnie usytuowana...
Witam . Posiadam właśnie Jawę TS 350 i chce do niej dorobić usprawnienie zapłonu polegające na usunięciu klasycznych przerywaczy . I wykonałem w tym celu taki układ : .Najpierw zmontowałem 2 układy na 2 cylindry , bez hallotronów w takim układzie I wszystko było w porządku , iskra jest ,ale gdy podłączyłem hallotrony , cewki i obydwa IRF840 mocno zaczęły...
...Wystarczy pozostawić włączony zapłon na dłuższy czas przy zamkniętych przerywaczach i cewki się przypalają,... Wytłumacz, jak w Jawie/CZ mogą być zamknięte oba przerywacze ??? kamill378 Sprawdź połączenia masy. A najlepiej zrób to, czego knedle nie zrobili, czyli połączenia masy silnika z punktem masy na ramie. To tylko kilka groszy i pół godziny...
Widzę źle złożony przerywacz. Prawidłowo powinno być tak: Ok. Już jest iskra. Były dwa problemy,a mianowicie "sprężyna" platynek" robiła zwarcie plus z minusem oraz musiałem połączyć ten kabelek od cewki WN z cewką iskrownika i pokazała się iskra 😊. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Sory panowie, że się wpi**dalam w cudzy temat, ale nie chce zaśmiecać forum nowymi tematami. A więc tak, mam następujący problem z moją Jawą 350TS rok 90. Jak jest zimna to za cholere nie moge jej zapalić. Nalałem paliwa do cylindrów to zapaiła, wypalił paliwo z cylindrów i zgasła. Iskra na świecach jest OK, paliwo w gaźniku jest, gaźnik czyszczony,...
jawa 50 to fajny motur do czasu gdy psuje ci sie elektrtka zapłon to jesst do bani właśnie kupiłem jawe 50 mustang z1972roku zrobiłem generalke chodzi aż do czsu.brak iskry wyrombane resory.właśnie dziśaj chce ją sprzedac za 200zł bez papierów mam tez rometa 205 z silnikiem polskim w częsciach tez na sprzedaz lub te dwa motory zamienie na jawe skuter...
Przerwa jest trochę duża, ale jeśli iskra jest dobra to niema problemu, osobiście bym trochę zmniejszył. Pochylenie silnika w przód nie jest przyczyna niepalenia. A świece są suche czy zalane po kopaniu, bo się w końcu nie dowiedziałem? Jak suche to spróbuj podlać benzyna i wtedy spróbować. Martwi cie zapłon, to sprawdź, w którym momencie jest iskra...
Witam, mam problem z Jawą 50. Jest tak - gdy wsadzam świecę do głowicy i kopnę w kopkę, to wywala mi ją z głowicy; mam w niej już zepsuty gwint. Iskra jest dobra, bo świeca jest nowa. Co jest tego przyczyną?
Potrzebuje podłaczyc elektryke na szybko bez swiateł i wszystkiego zeby sprawdzic tylko czy jest iskra i silnika pali jakiś krótki schemat czy cos :) Jawa 175 <3
Cześć wszystkim, mam problem z układem CDI który zakupiłem ostatnio do Rometa Ogara 200 z silnikiem Jawy 50. Wszystko wydawało się działać prawidłowo, zapala bez problemu, potrzebna drobna kosmetyka przy regulacji w kwestii gazu, ale nie w tym problem. Po podłączeniu całej instalacji mam problem z napięciem w układzie, silnik Jawa 50 odpala bez problemu...
Witam Kolego Tomixboss dokladnie tak jak piszesz Trabancik kreci sie tylko do 4700 rpm Dlatego powyzej "odcina" iskre. Poszukaj prostego modulu na 2 tranzystorach ktory wykozystuje istniejacy przerywacz (odcinasz tylko kondensator BARDZO WAZNE). Jesli nie bedziesz mogl poszukac to daj znac poszukam w swoim archiwum. Pozdrawiam Tu bym się tak do końca...
kupiłem elegancki akumulator 5,5Ah 6v bardzo niski i stosunkowo tani (niepamiętam dokładnie ale było to jakieś 40-50 zł nie więcej)a akumulator ktury zakupiłem po minimalnej modyfikacji skrzynki na narzędzia pod siedzeniem zmieścił się razem z nimi a prostownik umieściłęm pod siedzeniem Koszt całkowity tych przerubek wyniusł mnie niewięcej nisz 60 zł...
Jawa 250, 57 rok silnik źle pracuje, przerywa, jakby dostawał zapłon co 3,4 suw. Iskra na świecy jest, zapłon raczej w porządku, gaznik wymieniony z nowszej dwucyl. 350 -czy może być? Czy to wina gaźnika czy zdarzały się może jakieś usterki fabryczne w tych wersjach? Prosze o fachową poradę. Pozdrawiam
a wiesz moze co zrobić zeby była większa iskra ??
Witam Kolega wymienil calą prądnice i iskra sie pojawila Przyczyna braku iskry nie byla prądnica tylko przerywacz lub kondensator na przerywaczu moglo niebyc styku miedzy kowadelkiem i mloteczkiem kowadelko jest mocowane do stojana prądnicy a mloteczek musi być izolowany od masy Izolację stanowi w miejscu osadzenia na trzpieniu izolacyjna tulejka a...
Witam potrzebuje aby ktoś połączył mi te cześci co są na obrazku. mam nadzieje że z tymi częściami odpale motor. bez oświetlenia, stacyjki bez niczego. Kupiłem motor bez instalacji i nie umiem znaleść iskry, prosze o zrobienie schematu i podpowiedzi jak sprawdzić dane alementy czy są sprawne np. kondensatory, cewki, prostownik, regulator i czym można...
Witam. Ja mam ogara 205 w którym przerobiłem elektryke na mniej wiecej o tom co Ci chodzi dołozylem jeszcze elektroniczny modul zaplonowy zeby styki przerywacza sie nie przepalaliły mam akumulator 6V 4.5AH. Jesli chcesz zaoszczedzic troche energi elektrycznej to na tylniej lampie daj Diody czerwone z opornikiem.Nie wiem tylko po co stosowac 3 mostki...
Ja montowałem tak kolega wyżej napisał moduł od łady samary nadaje się do tego celu znakomicie . Pojawienie się iskry w dolnym zwrotnym położeniu niczemu nie szkodzi sprawdzone doświadczalnie. Kłopot jest tylko z ustawieniem zapłonu czyli albo robimy znaki na wale przy prądnicy i używamy lampy albo ustawiamy na czuja niestety. Zapłon montowałem w CZ...
w ksiazec pisze zeby wsadzic pret do cylindra. tak tez zrobilem , potem gdy tlok jest w gornym punkcie zaznaczyc kreska na tym precie , tak twz zrobilem potem cofnac tlok tak zeby 3 mm na precie znakl byl ponijej , Dodano po 3 potem ustawilem szczelinomierzem 3 milimetrowa szpare miedzy przerywaczem, traz pytanie jak krece walem i mat tlok u gory to...
czy ten przerywacz jest potrzebny aby była iskra na świecy?
W silnikach dwusuwowych długość i pojemność okladów dolotowego i wydechowego ma ogromne znaczenie, o wiele większe niż w czterowsuwach. W skrócie: zmniejszanie długości układu przed przepustnicą przesuwa obroty momentu maksymalnego i mocy maks. na wyższe. Podobnie z wydechem. Jawki 50, Simsony kupowane w polsce w latach 80-tych, nawet ogary 50(typ200)...
Ja jednak obiektywnie raczej nie mogę się wypowiedzieć bo wolę raczej motory w orginale. po 1 papierów brak po 2 prawka na motocykl nie mam a po 3 żeby zrobić go na oryginał musiałbym włożyć w niego sporo pracy i kasy a i tak stałby w garażu Ja w tym motorku zmieniałbym: 1.Wydech 2.Zmienił przednią lampę 3.I jakiś mały tuning mechaniczny typu,świece...
Swieca zapłonowa powinna mieć o odpowiednią wartość cieplną , w tym wypadku Iskra F80 lub jej katalogowy zagraniczny odpowiednik. Świeca za zimna np. F95, F100 będzie zalewana. Świece za gorace np F75 , F65 i inne samochodowe będą tracić iskrę po silnym nagrzaniu i maksymalnym obciążeniu silnika. Przerwa na świecy ma wynosić ok. 0,5mm. Dla tego najpierw...
musisz sprawdzic ktory przerywacz wspolpracuje z tym cylindrem w ktorym cofneles tlok o 3mm. reszte robisz dobrze, wystarczy ze sprawdzisz ktory przerywacz dziala z ktorym cylindrem. jesli nie wiesz jak to sprawdzic to poprostu odlacz jeden na chwile albo wloz kawalek jakies izolacji miedzy styki jednego i zobaczysz na ktorym cylindrze zniknie iskra:)
Witam! Ja zaadoptowałem moduł VW 191 905 351B. Normalnie sterowany jest hallotronem, iskra pojawia się przy zwieraniu styków a nie jak wszedzie przy ich rozwieraniu ale przerobiłem go do współpracy z przerywaczem. Wczoraj zamontowałem całość w motocyklu i przejechałem 20km, silnik pracuje poprawnie i dzięki mapie zapłonu ( przyspieszanie zapłou wraz...
Cewki mogą mieć zwarcie a tego miernikiem nie sprawdzisz. Na wyjściu z cewek (odpiętych od reszty elementów) powinno być kilkanaście V napięcia zmiennego ale przy pracującym silniku. Ewentualnie przy szybkim kilkukrotnym "kopnięciu" parę woltów. Dopiero wtedy są OK. W czasach kiedy grzebałem w motorach pomiędzy cewkami a akumulatorem był mostek prostowniczy,...
WITAM, Jestem posiadaczem Jawy 350CZ 6V. Niedawno wyciągnąłem ją z garażu około 20 lat nie jeździła. Mam problem z przywróceniem jej do formy a mianowicie chodzi oto że pali mi tylko na jeden cylinder, na obu garach jest iskra na świecach ale pali tylko jeden i nie mam pojęcia co może być przyczyną. Proszę o pomoc.
Zamieniałem, kondensatory dobre bo na obydwu cylkach na świecach są iskry.
Więc tak mój problem wygląda tak. Zakupiłem stroboskop led. Taki mały z firmy AVT chyba. 1 dzień spisywał sie b.dobrze mocno świecił i wogóle. Na następny dzień wziołem sie do ustawiania podpiołem jakoś słabo świeci ... Wypiołem go i kopnołem mopeda i szok :O świeci równo z iskrą nawet jak jest odłączony od przewodu trzymam go niedaleko od magneta i...
Witam. Wiec tak jak w temacie mam problem z elektryka. Wyremontowalem jawe na igle na poczatku mialem problemy z odpaleniem ale wymylem skrzynie korbowa i kanaly dolotowe od paliwa i odpalila. Drobne poprawki przy zaplonie i chodzila naprawde ladnie przez jeden dzien...... Nowe swiece, iskra ze by konia zabila a i tak je zalewa. Zaplon ustawiony idealnie....
Nic się nie popali tylko że może być za mały impuls do cewki, a co za tym idzie za słaba iskra, poza tym nie wiem jak jest w jawie z układem korbowym ale nawet jeśli będzie to działało to silnik będzie pracował jak jednogarowiec
Witam Jeśli pod pojęciem " pali świece" rozumiesz gubi iskrę top zweryfikuj kondensatory a szczególnie ich połączenie z masą i przerywaczem. Jeśli kondensator jest już zdechnięty to iskra będzie raz na świecy a raz na przerywaczu co jest bardzo niekorzystne dla niego gdyż wypala jego elementy stykowe. Może też być to kwestia tyko słabej masy kondenstora...
Ludzie zastanówcie się jakie bzdury piszecie "nie da się" - g---o prawda, szczelinomierz, sówmiarka i się da lecz trzeba wywalić oryginalne śruby mocujace płyty regulatora, gdyż przy dokręcaniu mocnym, dochodzi do przestawiania się zapłonu. A zapłon ustawiać zgodnie z instrukcją opisaną w książce obsługi. Nigdy wcześniej nie miałem Jawy a udało się...
Na początek spróbowałbym świecę o większej ciepłocie, jak sugeruje Zico63. Jest zima więc to i tak czysto teoretyczne rozważania. Z mojego doświadczenia wynika, że z reguły okopcenie świecy spowodowane jest jakąś nieprawidłowością silnika. Źle ustawiony zapłon. Osłabienie iskry. Zużycie, regulacja gaźnika. Słabe sprężanie. Ostatecznie lewe powietrze....
Jednak nawet go nie oglądając wiem, że w starych pojazdach (wszystkich!) minus był na masie. Nie wiem skąd się to brało. Taka moda. W latach 70 tych nastąpiła zmiana o 180 stopni i do teraz mamy minus na masie. A no bralo sie z tad ze iskra + swiece + aparat zaplonowy ogolnie lepiej pracuja z + na masie , a ze technologia poszla do przodu efekt zostal...
witam. Ja do swojej Jawy zakładałem świece Iskry F 95 i było OK. Ale te silniki jak już któryś raz z kolej są połowione to pojawia się nieszczelność pomiędzy karterami. Do wymiany połówki i przegroda. I właśnie tak moja Jawa zakończyła żywot. Pozdrawiam.
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
Ten regulator jest przystosowany do układu 9-cio diodowego. Nie napisałeś jaki masz układ w swoim motorze i jak podłączony. Czy na 100% przyczyną przerywania jest układ ładowania? Przecież łatwo to sprawdzić odłączając zupełnie alternator i jeżdżąc na samym (ale dobrze naładowanym) aku. Najczęstszą przyczyną "gubienia" iskry (co za eufemizm!) jest utrata...
Witam. Problem z moją jawą jest tego typu że nie działa na prawym cylindrze. na lewym wszystko działa normalnie natomiast prawy załącza się przy wyższych obrotach. Jak kupiłem tą jawę to cała była w częściach sam wszystko poskładałem i teraz próbuje ją odpalić. Jak odpalam to lewy cylinder normalnie działa(mam tylko kolanka założone bo cały czas składam...
Próbowałeś na innych świecach. Może te tracą iskrę w trakcie sprężania.
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
zapomniałem dodać że ten zapłon zamontowałem w jawa 175 i dlatego miałem problem z ustawieniem koła. Temat iskry można zamknąć bo iskra jest silnik ładnie odpala. Mam jeszcze pytanko odnośnie ładowania, mam nowy akumulator 6V oraz regulator jak zrobić ładowanie? W kostce są kable żółty, biały(ładowanie, światła) oraz zielony masa, można to jakoś ze...
A świeca podczas kopania sucha czy mokra? Może simmering na wale nie wytrzymał i stąd te objawy. Wilgotna jak kilka razy kopnę , simering sprawdziłem od razu i jest cały . Podlej trochę paliwa pod świecę i spróbuj ponownie. Jeśli nadal nic to przyczyny szukaj w zapłonie. Masz coś źle poskładane lub rozregulowane z przerywaczem. W jakim punkcie jest...
We Fiacie 650 można było bez problemu zamontować elektroniczny układ zapłonowy produkowany przed laty przez Państwowe Zakłady Teletransmisyjne w Warszawie które to zakłady produkowały ten układ dla Fiata 125p które mogły być montowane do najstarszych wersji tego modelu.Nie grzało się to i pracowało bezawaryjnie.Była to przetwornica zbudowana na 2 tranzystorach...
Regulator do naprawy lub na złom. Sprawdź prostownik, jak pisali koledzy. To pięta achillesowa Jawy. Ja bym powiedział, że te prostowniki to straszny badziew. :cry: i proponował za kilka zł zrobić prostownik 9 diod (a nie 6) własnoręcznie. Druga baaardzo ważna sprawa to połączenia masy w Jawie/CZ. Sprawa o tyle ciekawa, że ich ....nie ma! Knedle oszczędzili...
Brawo..Uff..W koncu mamy sedno.Wlasnie o tym pisalem a starych modułach.!!!..Ciesze sie ze to zauwazyłes. Wasz patent z cewka dwubiegunowa w Jawie juz wyjasniłem.To ze wasz patent zadzialal..to chyba tylko wina..lub zaleta wlasnie konstrukcji silnika Jawy. Pomyslalem i wyjasnij mi jak widzisz iskre na swiecy gdy tłok jest w dolnym Z.i zakonczyl przeplukiwanie...
Zapłon napewno dobrze te motorki mają czuły zapłon, świeca ok? Zrób tak przelej motor zakręć paliwo i wtedy spróbuj odpalić to że iskra jest nie świadczy o dobrze ustawionym zapłonie trzymaj się tego co pisałem wyżej. Poza tym jawa50 ma słaby prąd na świecy w porównaniu do komarka. A jeszcze jedno motor stał parę ładnych lat a to przecież dwusuw sprawdź...
Witam, kupiłem na necie silnik z Jawy 50, podłączyłem zapłon i jak chcę odpalić to nic, iskra jest, a paliwo z pod komory gaźnika leje się bardzo, proszę o pomoc, bo już nie mam siły do tego motorka.
Witam. Posiadam jawę 350 ts. Nie chce mi odpalać mimo iż jest iskra bardzo dobra a gdy poleje benzyny na świecę odpali i zaraz zgaśnie. Paliwo z baku dochodzi do gaźnika bo w odstojniku jest i czasem jak odpale to on załapie i pracuje do poki go nie zgasze . Gażnik troche czyściłem. Może powinienem podgiąć blaszkę pływaka? Proszę o pomoc i z góry dziękuje.
Witam Zakupiłem silnik do jawy 350 TS bez instalacji, więc muszę ją wykonać samodzielnie. Potrzebny jest mi tylko zapłon oraz jedno wyjście do zasilania 12v Znalazłem na forum taki schemat jak w załączniku, w związku z tym mam kilka pytań. 1. Zakładam że ten silnik oryginalnie ma instalację 12v, czy mogę się mylić? Jeśli tak to jak rozpoznać jaka jest...
Witam , chcę uruchomić jawe ts 350 ,brak w niej regulatora napięcia , posiadam regulator napięcia z chińskiego skutera (zipp quantum) 4 wyjścia , czy da się go połączyć ,aby w motocyklu była iskra ? akumulator jest instalacja fabryczna
Witam prześledziłem podobne tematy i spróbowałem wszystkiego na co wpadłem i przeczytałem, ale nic nie pomaga. Sprawa wygląda tak, że zakupiłem jawę 50, która nie chce współpracować. Mianowicie iskrę pokazuje od początku zakupu tylko przy paleniu na pych (nie ma innej możliwości gdyż nie dostałem nawet startera, a sprężyna jest zerwana) silnik daje...
Nawet nie jesteś w stanie określić czy silnikowi brakuje paliwa, ze względu na uszkodzenie gaźnika, czy faktycznie iskry. Jak chcesz cokolwiek naprawić?
Widzę że będzie baaaardzo przednia zabawa ;) Jeśli wgl nie masz pojęcia o mechanice, to szkoda czasu... Ale powiedzmy że ambitne z ciebie dziecko :) . Najpierw to by wypadało zobaczyć co to wgl jest, i w jakim stanie. Tak więc po prostu porozkręcać motocykl na większe zespoły (np odkręcić koło, zobaczyć czy luźno się kręci, czy łożyska są ok, czy wgl...
Co do regulacji gaźników to mam doświadczenie bo regulowałem je w kilku motocyklach. Faktycznie ogar i jawka mają te same silniki, więc to pomijam. Ale ta kruchość, delikatność i wgl "cherchlawość" jawki jest dobitna :P . Wąziutki bak, cienka rama. Jakoś to do mnie nie przemawia - po prostu... Myślę że z tymi świecami to nie przypadek gdyż chart ma...
Witam. Na początku tego posta opiszę jaki pomysł zrodził się w mojej głowie. Mianowicie chciałbym zastosować ogólnodostępne przetwornice typu STEP UP DC TO DC w zapłonie silnika Jawy 50. Precyzując chciałbym zwiększyć napięcie podawane na cewkę wysokiego napięcia (oczywiście cewka została by wymieniona na przystosowaną do wyższego napięcia) aby uzyskać...
Witam podpinam się pod temat, mam no może nie do końca podobny problem, zrobiłem zapłon elektroniczny w Jawie dokładnie na tej samej zasadzie jak u kolegi z linku wszystkie części dokładnie takie same oprócz cewki, wszystko dokładnie tak samo podłączone. No i niby z początku było dobrze, ale chyba nie do końca bo z początku jak przerywacz w chodził...
Cewka wysokiego napięcia sprawdzona? Czy cewka z magenta dostarcza prąd? Poza tym, czy kabel idący do stacyjki (przełącznika świateł) nie ma zwarcia? Najlepiej odpiąć kabelki z cewki wysokiego napięcia i podpiąć styki do żarówki 6V 5W (od tylnej lampy), odkręcić świece i pokręcić silnik. Gdy włókno się rozżarzy to instalacja jest OK. Następnie wstawić...
Skoro pachnie benzyną, to po prostu "zalewa" świecę. Iskra ma być mocna. Porównaj iskry na obu cylindrach i daj znać czy jest różnica. Tak jak pisze robokop - zapłon szwankuje. Ale w którym miejscu (zły moment podania iskry, za słabą iskra, zanikanie iskry..) to już musisz sam znaleźć. Skoro odpala na ten cylinder, ale po jakimś czasie "zalewa", to...
Witam wszystkich bardzo serdecznie i zwracam się do znawców tematu. Zamontowałem w Jawie 50 moduł zapłonowy Plitz z Simsona elektronika i cewkę zapłonową WN Plitz z Simsona elektronika, przewinąłem cewkę NN drutem nawojowym 0,12mm (przy kopnięciu daje około 50V). Z przyczyn konstrukcyjnych zastosowałem nie oryginalny impulsator z Simsona, ale czeski...
To jest kwestia wykonania instalacji przy czym należało by przygotować pojazd do zmiany polaryzacji instalacji pokładowej motocykla poprzez zamontowanie akumulatora z biegunem dodatnim na obudowie motocykla oraz dokonać przełączeń w układzie ładowania. Kto powiedział że układ przerywacza zawsze ma być na minusie?A rozpatrz sprawę instalacji samochodu...
Moduł generuję iskrę po minięciu magnesu. Może ustawiasz punkt zapłonu na początek magnesu. Znajdź sobie schemat stroboskopu na diodzie LED, koszt części to kilka złotych. Godzinka roboty i będziesz miał własny miniaturowy stroboskop zapłonowy. Jedyna jego wada - musisz używać go w ciemnym pomieszczeniu lub po zmroku, ale bardzo ułatwi ci diagnostykę.
Witam,właśnie dzisiaj dostałem spowrotem zapłon który oddałem na gwarancję.Działa,okazało się że zepsuty był stator pod magnetem.Wymienili na nowy.Teraz napięcie jest i iskra na świecach również.Mam jeszcze pytanie odpaliłem na chwilę jawę ale strzela w gaźnik i po chwili gaśnie.Odkręciłem świece a tam sucho.Podlałem trochę benzyną i odpalił na chwilę...
Witam,nie miałem wcześniej czasu ale dziś chwilę znalazłem na próbę odpalenia jawy.A więc tak,ponownie ściągnąłem cylindry sprawdziłem ułożenie tłoków,skręcając najpierw skręciłem króćiec z cylindrami a dopiero same cylindry do reszty.Gaźnik wyczyszczony.Zapłon ustawiany parę razy i nic.Jawa jak nie paliła tak nie pali wogóle.Zero totalne.Iskra jest.Zastanawia...
Witam,problem dotyczy silnika jawa 350 ts.Silnik po remoncie wymienione simeringi,tłoki pierścienie,lapirynt wału,łożyska pierścienie.Iskra jest bardzo dobra kompresja jest,zapłon ustawiony książkowo na czujnik zegarowy i żarówkę.Gaźnik oryginał wyczyszczony.Nie chcę zaciągać paliwa na tłoki.Na popych sobie daruję bo moto ma 2 opony kostki.
No i tak - dziś podłączyłem wszystko tak żeby działało - zapłon do cewki świetlnej a światła do podłączonych szeregowo pozostałych cewek. Pali pięknie, świeci nieźle - super! Założyłem więc pokrywę i...iskra gdzieś przepadła. Żaden kabel nie przycięty, wszystko wygląda OK. Nie mam już siły - zamówiłem zapłon CDI.
Hmmm ja mialem podobnie z Jawa 50 i przyczyna bylo przebicie na platynkach. Sprobuj je przeczyscic aha a czy bez swiecy na "golym" przewodzie jest iskra ?
Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego. Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!! Cewka...
No był w Jawie zapłon z akusia, jest tam alternator i żeby prąd dostać trzeba prod dać, a jak niema co dać to sie stoi. Mialem jórzwiele problemów z tego powodu, rozładowany aku przez wilgoć, spalony regulator napięcia bo w alternatorze szczotka sie złamała itp. Udało mi sie odpalić ją na jeden cylinder cewką z motorynki. Ale Jawa ma dwa gary więc chciałem...
sama polerka/rozwiercenie kanalow, dolotowych, przelotowych, wylotowych, krocca ,gaznik, ostatni szlif , planowanie glowicy , poszerzanie okienek w cylindzrze(czasy) , odchudzenie tloka ,w zyciu nie da takich obrotow . Musialo by byc cos mieszane z walem , masa ,korbowod . Przecierz orginalny korbowod to nie ma nawet lozyskowania w glowce dobrego, zwykla...
Iskra duża, niebieska prawie 1cm długości. I teraz powiedźcie mi jak to usunąć Proponuję przegonić ją na świecę. :D Diagnoza gromleon jest bardzo prawdopodobna. Widzę że nie rozumiesz. Będę "robił" za tłumacza. Chodzi po połączenia tzw. masy. Mianowicie: 1. Masa silnika (jego aluminium) 2. Masa ramy (jej stal) 3. Masa akumulatora (jego klema - z reguły...
Maksymalnie rozwarte platynki powinny mieć szczelinę ok 0,3 - 0,4 mm (pamiętać należy, że po przestawieniu platynek zmienia się też kąt wyprzedzenia zapłonu, który powinien wynosić w silniku Jawa ok. 1,8 mm).
zobacz tu: Dodano po 10 +leci do regulatora. Podajcie schemat na krotko. nie idź na łatwiznę,szukasz gotowego rozwiązania a wystarczy troszkę pomyśleć,np. do czego służy regulator napięcia?
Jak moduł podłączałeś nie odpowiednio - to na pewno się spalił . Żeby cewkę sprawdzić użyj kondensatora na kablu minusowym do masy akumulatora co zwierasz kablem czy iskrzy , - taki układ stwórz jak ze starym przerywaczem. Jak nie masz kondensatora np z komara "WSK" czy jawa , maluch itp; możesz użyć ziemniak i wbić do niego 2 gwoździe , za nie zawiąż...
Tłok i cylinder zdjęte z jawy 50 sprawnej, Tak dziś jadę po oryginalny tłok cylinder i głowice okazało się że cylinder był po prostu za krótki Ja wymiękam! To jakim cudem owa Jawa była sprawna?? Przecież to jest TEN SAM SILNIK . To co jawa sprawna pracowała na za krótkim cylindrze? Kolego, chyba coś tu się kupy nie trzyma. Inaczej jest w przypadku...
ZONGSHEN ZS50QT-4 nie odpala, rozrusznik kręci Otrzymałem za free ZONGSHEN ZS50QT-4 , problem w tym że nie odpala. rozrusznik kręci ale wychodzi na to że nie daje prądu na świece . starym prostym sposobem włożyłem próbówkę w fajkę :-) . czy podpowie ktoś co sprawdzić aby znaleźć problem w tym gracie. nadmienie ze moje doświadczenie zakończyłem na WSK,...
(at)tomek122 Przeprosiny przyjęte, dziękuję. Nie tylko w Simsonie tak jest. Komar (i pochodne), WSK i Jawa 50 - znane mi sprzęty. W podlinkowanym temacie pierwszy schemat NIE jest rometowski. Po pierwsze dlatego, że Romet (raczej, i zaznaczam chodzi mi o produkcję PRL) nigdy nie miał fabrycznej cewki butelkowej tylko zintegrowaną (nawijaną na cewce...
Wiem że schemat by się przydał. Nauczka na przyszłość żeby nie kupować złomu. Wydaje się że wszystko jest podłączone. A co myślicie żeby wywalić» to wszystko i zrobić taki zapłon jak robią koledzy z innego forum : . Myślicie ze powinno się udać założyć takie coś w kawie bez większego problemu co o tym myślicie??
Na rozrządzie? To ma pasek ? Ostatnio jaki silnik rozkręciłem to były lata 90 i była to jawa50 :)
Jak sprawdzić iskrę i ustawić zapłon to ja wiem . Mi chodzi o to że iskry nie ma a instalacja nie była ruszana , podpiąłem tylko cewki . Do cewek prąd dochodzi a dalej już go nie ma ( sprawdzałem miernikiem ) . Moto stało 15 lat i podejrzewam połączenia elektryczne skorodowane . Dzisiaj założę nowe platyny i sprawdzę dokładnie przewody , kondensatory...
Racja, robi się to za pomocą szczelinomierza, ale tu chodzi o sprawdzenie czy w ogolę jest ta iskra. Gdy ustawiałem przerwę i zapłon to radziłem sobie doskonale bez takich dodatków jak szczelinomierz, poza tym w takiej jawie zapłon można doregulować lepiej podczas pracy silnika.
Kolego zamiesc jeszcze zdjecie regulatora i to takie dobrej jakosci aby mozna bylo odczytac napisy na nim .Najczesciej do jawy sprzedaja regulator rp-15T w wersji jawa(były tez wersji mz - one bez przerobki instalacji nie pasuja) ale moze ktos sprzedal ci cos innego np regulator od pradnicy samochodowej a one sa na 12V (chyba tylko trabant mial 6v instalacje)...
Udało mi się znaleźć iskrę. Motor pali ale dosyć dziwnie. Gdy nie daje gazu to gaśnie. Dając lekko gazu wpada na wysokie obroty po czym same spadają a następnie znowu się zwiększają. Co to może być? Czy jest możliwe że to przez źle wyregulowany zapłon??
Kolego jak masz impulsator to powinny być wszystkie pięć przewodów modułu wykorzystane - tak mi się wydaje. Ja jak kombinowałem nad modułem zastępczym (4 przewodowy) z jedną cewką zasilająco-wyzwalającą do agregatu prądotwórczego posiłkowałem się tym [url=]Link W układzie który wymodziłem (w sumie bardzo prosty) istotne było podłączenie końcówek cewki...
Rycho T ma rację. Mniej dyskutuj więcej rób i informuj o postępach. Sprawdź co zalecił ci Rycho T oraz ... Simmeringi na wale też. Coś mi to wygląda na lewe powietrze lub wciąż za słabą iskrę, która przy zubożeniu mieszanki nie może jej już zapalić. W ogóle ten silnik wygląda jakby jakiś huragan po nim przeszedł. Pewnie jescze wiele rzeczy będzie musiał...
Cylindry są po szlifie z nowymi tłokami i pierścionkami także kompresja jest. Dodano po 6 Ewidentnie nie chce dochodzić paliwo do komory spalania niewiem czym spowodowane czytając inne posty o podobnych problemach postępowałem według innych zaleceń ale ciągle nic , zero odzewu Dodano po 2 Tutaj nie widać dokładnie czy jest różnica w złożeniu króćca...
Cewka musi być zasilania przerywacz podaje impulsowo masę a kondensator ma pojemność to iskra być musi. Przerywacz cały czas zasila cewkę zapłonową (podaje masę), w momencie rozwarcia styków zasilanie cewki jest przerywane (stąd nazwa) i zmagazynowana w niej energia znajduje ujście w postaci wyładowania elektrycznego na świecy zapłonowej. W omawianym...
Uszkodzony moduł, nawet jak mu podasz stałą masę na wejście halla, to powinien po 3 sek się wyłączyć (skacze wtedy iskra), takie zabezpieczenie gdyby silnik zatrzymał się w pozycji gdy czujnik halla "widzi" magnes a zapłon był dłuższy czas włączony Znaczy jest tam jakiś timeout maksymalnego czasu załączenia cewki. W samochodach z klasycznym zapłonem...
Udało mi się już naprawić te luzy na młoteczku, ale mimo wszystko iskry nadal nie ma
Witam A mi rzuciła palenie jawka ostatnio odpalała ładnie beż problemu a wczoraj chciałem odpalić i du,,,,a nie pali z kopa ani z pychu. Świeca mokra iskra jest. Nagle można powiedzieć się stało