przepływomierz był podmieniony co prawda na egzemplarz z JTD 105 i zupełnie bez różnicy w zachowaniu jak i w osiągach .tak jeszcze przyglądałem sie to usterka występuje dopiero w kilka minut po zapaleniu,bardziej widoczna na zimnym silniku niz po ponownym odpaleniu już na ciepłym silniku wtedy trwa krócej
Witam Mam problem z Fiatem Multiplom 1.9 jtd Otóż ciężko odpala, jak już odpali to obroty do 3 tys. a na wolnych obrotach po paru minutach gaśnie Wywala błąd P0190 czyli Diesel Pressure Sensor którego nie idzie skasować a kontrolka wtrysków świeci się prawie cały czas (podczas gazowania do 3 tysięcy przygasa i zapala się)
Zdarzyło się to na razie dwa razy. Za pierwszym auto odpaliło i po przejechaniu ok 20 m zaczęło go dusić aż zgasł. Próby odpalenia nic nie dawały, a jeśli już to pochodził chwilkę na wolnych obrotach i zdechł. Próba dodania gazu kończyła się za każdym razem zgaśnięciem. Po kilku godzinach odpalił normalnie. Za drugim razem po odpaleniu nie udało się...
Mam podobny problem w Fiacie Punto 1.9 JTD. Auto po odpaleniu trzęsie się, kopci na siwo-niebiesko i nie wkręca płynnie na obroty. Komputer pokazuje za małe ciśnienie na wtrysku, ale wtrysk był zmieniany i problem nie ustaje. EGR jest zaślepiony ale to chyba nie jest powodem bo wielu ludzi to robi i jeżdżą. Z bagnetu na odpalonym silniku dmucha powietrze....
Cześć autko to Ypsilon 2005r 1.3 JTD 70km i kupiłem je dla żony i zawsze coś z nim nie tak ( wcześniej nie miałem do dłuższej dyspozycji włoskiego samochodu, więc nie miałem zdania i zaczynam wierzyć opinią, że włoskie auta ciągle się psują), najpierw czujnik kąta skrętu (wymieniony już ok), problem ze stukającymi zaciskami hamulcowymi ( bardzo uciążliwy...
Błąd P0220 i wymiana potencjometru gazu nie pomaga. Jak skasyje błąd to trochę można pojezdzić ale jak błąd wyskoczy to są takie objawy jak przyszpieszam jest dobrze ale jak zdejmie nogę z pedału gazu silnik długo schodzi z obrotów. Pedał wymieniony na używany dalej to samo jak można sprawdzić potęciometr? przedzwoniłem po kablach i to mam kost. kost....
Dzień dobry. Mam problem z alfa 146 1,9 JTD 1999r. Samochód nie odpala, nie działała pompa w baku, wymieniona na nową, nowy filtr, układ paliwa przeczyszczony, zalane nowe paliwo. Brak błędów w ECU. Na plaku silnik zapala, ale po jego wypaleniu gasnie, psikajac non stop chodzi na wolnych obrotach. Na jakie parametry powinienem zwrócić uwagę w FiatEcuscan,...
Problem chyba rozwiązany, ogólnie to świszczenie słyszalne od tyłu było uzależnione sterowaniem gruszki na turbinie, podejrzewam że się przycinała i w tedy nie świszczało, było zbyt mało powietrza podawane i się delikatnie dymiło na biało. Ogólnie zrobiłem trzy czynności bo miałem trochę wolnego czasu. Wymieniłem gruszkę na turbince na nową, trochę...
Witam mam problem z Fiatem Stilo 1,9 JTD 2003 r problem polega na tym że po odpaleniu samochód chodzi normalnie wkręca się na obroty , ale po zejściu na wolne obroty po 4 sekundach włącza się pomarańczowy czek i silnik dochodzi tylko do obrotów 3100 dzieje się tak po każdym odpaleniu . Dziwne natomiast jest to że po odpaleniu i ruszeniu w drogę samochód...
Ja powiem tak, eksploatacja diesla nie ogranicza się do paliwa i DPF...bo nawet głupi akumulator będzie droższy bo musi być silniejszy. Do tego turbina...dwumas..wtryski Ok turbo-benzyna też to ma, ale nie ma np przy 2 tys obrotów 320 Nm, takim czymś przyjemnie się jeździ ładnie ciągnie z dołu ale żywotność sprzęgła będzie mizerna, szczególnie jeśli...
Witam To już mój drugi problem z przepływomierzem. Jak kupiłem auto i podłączyłem je pod interfejs VAG KKL od razu wyskoczył błąd przepływomierza. Przepływomierz rozkręciłem z ciekawości i było widać, że ten drucik jest urwany, no to poszedł na śmietnik i zamówiłem używany, o numerach problemów 0281002309, czyli takich jaki powinien być w moim aucie...
Problem dotyczy Fiata Brava JTD 100km CF3 Od jakiegoś czasu zaczęła mi się zapalać kontrolka check engine. Zapala się ona jedynie na 4 i 5 biegu. Na 4 biegu gdy obroty są powyżej 3,5 tys i na 5 biegu powyżej 150 km/h obroty ponad 3 tys. Nie ma tego problemu natomiast gdy auto nie jest rozgrzane do 90 stopni jeżeli ma do 90 stopni około 80-85 (na niższej...
Witam! Mam dziwny objaw w Fiacie Ducato 2.3 JTD 2002r i dotarł do mnie nie palący tzn. koleś zajechał wał korbowy bo przedziurawił filtr oleju. W innym warsztacie zrobili ten silnik ale coś im nie chodziło i kombinowali przy pompie wysokiego ciśnienia. Okazało się że udupili zawór regulacji dawki i dodatkowo udupilo komputer. Wymieniłem komputer i autko...
Witam serdecznie! Lancia Lybra 1.0 JTD chyba 90 KM, a piszę chyba gdyż auto mam na miesiąc, może 2 do jazdy, sprowadzone z Francji nie uszkodzone. Naprawiony sterownik silnika, bo jak się okazało nie chciał zapalić, a był to sterownik Problem jest tego typu, że auto nie ma kompletnie mocy, totalne ZERO!!! Jedzie strasznie wolno, stało może nawet z rok,...
Witam wszytki. Posiadam Punto II 1.9 JTD, alternator zaraz po odpaleniu nie ładuje przez około 45 sekund bez względu na obroty silniki, po tym czasie światła się rozjaśniają, silnik chodzi troszkę inaczej i ładowanie jest prawidłowe bo sprawdzałem. Czytałem po forach i nic konkretnego nie znalazłem jedynie ze mogły paść diody w alternatorze ale wtedy...
witam,mam stilo 1,9 jtd 115 km problem polega na tym ze,jak odpale zimne auto to faluja obroty,jak się rozgrzeje jest ok,ale wydaje mi się ze powinny być wyszsze obroty,zauwazylem tez ze,wiecej pali bledow nie pokazuje fes _________________
Witam opisze mój problem. od grudnia jezdze stilo kombi 2003 1.9 JTD 59kW bez turbo i klimy jak kupilem mialo 180tys teraz ma prawie 191tys. Na razie wymieniłem tylko łączniki stabilizatora bo tego wymagały. Zauważyłem tez zużycie oleju "bierze olej" i to nawet sporo przy dodaniu gazu do dechy troche smogu jest za mna .. od grudnia 10 l oleju poszlo....
Witam Przy wymianie oleju zauważyłem że mam przerdzewiałą małą dziurkę w rurze którą wychodzą spaliny z Turbosprężarki. Postukałem śrubokrętem ( aby obić z rdzy) no i zrobiła mi się większa dziura. Wygląda to tak: 843516 Więc postanowiłem wykręcić turbosprężarkę aby, to w miarę porządnie wyczyścić i naspawać jakąś łatę na to z blachy. Na szczęście udało...
Witam, Mam problem w swoim samochodzie. Od stycznia tego roku okresowo zawieszał się pedał gazu. Wyglądało to tak, że czasami podczas jazdy zaświecal sie check engine i maksymalne obroty jakie silnik mógł osiągnąć to 2500 i dalej nie bylo szans chyba, że puściłem gaz i bardzo delikatnie go dodawałem. Wtedy zazwyczaj problem znikał i już mogłem normalnie...
Witam. U mnie w pracy mamy m.in Fiata Doblo 1,9 JTD. Auto nie garażowane. To, że ledwo odpalał mimo 2 miesięcznego akumulatora to jedno, ale po odpaleniu chodził jakby silnik nie miał mocy. Pomogło dolewanie do oleju napędowego dodatku Castrol , zapobiegający wydzielanie się parafiny z oleju. Na razie, po zastosowaniu tego wynalazku jest wszystko dobrze....
Zloguj coś więcej niż tylko korekty czasu wtrysku - minimum obroty, ciśnienie w kolektorze, pozycję pedału przyspieszenia, najlepiej też czasy wtrysku i prędkość lub obciążenie silnika.
czy juz wiadomo co było dokładnie przyczyna Dodano po 1 witam mam ten sam problem jutro rano okaze sie czy odpali bo na ciepłym musze długo krecic ale jak odpali to traci obroty i gasnie Dodano po 3 witam mam ten sam problem jutro rano okaze sie czy odpali bo na ciepłym musze długo krecic ale jak odpali to traci obroty i gasnie
Witam, Jestem już po sprawdzeniu auta na komputerze, błędy jakie się pojawiły to: P0404 - Sterowanie zaworu EGR P0101 - Przepływomierz P0191 - Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa P0110 - Sygnał temp. powietrza z przepływomierza P1671 - Regulator ciśnienia paliwa Błąd P0110 pojawił się dlatego że sprawdzałem auto z odpiętym przepływomierzem ponieważ błąd...
tutaj gubił sygnal jak był zimny tak jak opisywałem wczejsniej z logów podczas odpalania raz widział obroty raz nie widział, jak był nagrzany wszystko było ok, poz zmianie czujnika zimny pali po kilku obrotach rozrusznika, ecu niestety nie pokazał żadnego błedu.
Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
Problem jest tego typu że niema ładowania poniżej 2 tyś. obr. , powyżej są ale przy jakich obr. pojawia się ładowanie zależy od obciążenia instalacji odbiornikami , nieraz jest tak że ładowanie jest , ale włączę kierunkowskazy i kontrolka ładowania zaczyna mrugać na przemian z nimi . Mechanik stwierdził że to nie wina paska , bo podobno jest w dobrym...
Poszukuję informacji na temat opisu koloru przewodów do zamontowania alarmu w Fiat Stilo MW 1,9 JTD 2003r. Wiem ze prawie wszystko w tym aucie jest porozdzielane i schodzi się do body komputera, ułatwiło by to montaż znając kolory przewodów. Gdzie najłatwiej podłączyć się pod kontrolę obrotów obrotomierza lub czujnika ciśnienia oleju (kolory przewodów...
Podczas pracy silnika na wolnych obrotach (ok.850 obr/min) wibruje mi pasek napędu alternatora. Pasek rónocześnie napędza sprężarkę klimy i pompę wspomagania. Zostal wymieniony pasek rolka prowadząca oraz napinacz bo takie byly podejrzenia, ale jednak to nie to powoduje wibrację. Objawia się to tym że po uruchomieniu silnika do czasu rozgrzania slychać...
Jak w temacie , silnik JTD . Jakiś miesiąc temu zaczęła mi się palić kontrolka od wtrysku , zbagatelizowałem to bo nie widziałem żadnych zastrzeżeń w pracy silnika , sądziłem że może urwał się przewód od jakiegoś czujnika i dlatego się świeci . Z czasem zaczął mi dziwnie pracować silnik na wolnych obrotach , tak jakby schodziły za nisko i lekko nim...
Witam mam problem z fiatem JTD 105 obroty spadaja i rosna moc spada i wraca,odpala bez problemu czy ciepły czy zimny, zadna kontrolka sie nie pali co to moze byc.
z odczytu przepływomierza na wolnych obrotach mam 13g/s dochodzi do 60 przy podniesieniu obrotów. bład wywala nawet przy zgaszonym silniku.
Witam mam problem, jak już wspomniałem w temacie gaśnie mi auto, ale w charakterystycznym momencie. Podczas normalnej jazdy gdy przyspieszam niezależnie czy gwałtowanie czy spokojnie wszystko jest OK, jak chodzi na wolnych obrotach tez wszystko jest OK. Gaśnie tylko wtedy jak hamuje silnikiem, przy normalnym przyspieszaniu w momencie kiedy puszcze pedał...
witam mam problen z lancia kappa dwa dziwne bledy z kts 0205 i 0202 tj wtryskiwcz cylinder 5 , 2 prąd przeciążeniwy high-side spotkaliscie sie z tym auto na wolnych obrotach pracuje normalnie na obroty tez wchodzi ale proba jazdy i po chwili trzask silnik gasnie przez jakis czas nie daje sie uruchomic i bledy jak pisalem wyzej
Witajcie Mam następujący problem, auto od czadu do czasu gaśnie gdy np zwalniam przed skrzyżowaniem i wrzucam na luz. Częściej jednak obroty spadają do poziomu 500-600 by po chwili wrócić do normalnego poziomu na biegu jałowym. Dzieje się tak tylko zwykle gdy zwalniam i wrzucam na luz. W aucie wymieniłem: -filtr paliwa -filtr powietrza -założyłem nowy...
Witam. Kupiłem niedawno tego fiata, problem polega na tym że ostatnio przy zapalaniu silnika słychać taki głośny trzask w momencie gdy silnik już zapala (próbuje). Po prostu niepokoi mnie to że też trochę trzeba nakręcić aby zapalił. Jednym słowem ciężko odpala ale gdy już odpali to wszystko jest ok, obroty równe nic nie kopci. Nie wiem jak wam to wytłumaczyć...
Witam Jaki sprzęt zdiagnozuje samochód alfa romeo 1.9 JTD 2002? Posiadam: Launch x431 łączy się ze wszystkim oprócz silnika. Euroscan AT nie łączy się z niczym w tym samochodzie. ELM327 (program scan master) łączy się z silnikiem, ale pokazuje cuda typu: obroty 212obr/min, (gdzie auto na biegu jałowym miało około 900 obr/min) temperatura wlotu powietrza...
Witam Mam problem z moim Fiatem Doblo JTD 1.9 105 km 2006 rok. Auto kupiłem przy przebiegu 49 tys km obecnie ma 54 tys. Podczas ruszania słychać pisk jak puszczam sprzęgło dosłownie przy samym końcu poślizgu. Auto nie szarpie (nawet po załadowaniu) ale piszczy jak dłużej przytrzymam na sprzęgle. Najgorsze jest to stukanie jak by jakiś element metalowy...
witam terz mam problem z jtd nieszczelności niema EGR zaslepiony wtryski ok błędów żadnych przy ruszaniu potrafi go zadławić dopiero 2tyś.obrotów wtedy ma jakieś odejście a kopci strasznie
Ok to posprawdzam te kabelki;) Hmm a co do tego do ilu się kręci to w sumie nie wiem ;) ja najwięcej pamiętam coś koło 4,5 tyś więcej jakoś nie miałem sumienia ;) Ja generalnie spokojnie jeżdżę i nie kręcę wyżej, na 4 biegu przy takich obrotach to nie pamiętam żebym jechał, generalnie tylko od czasu do czasu przeganiam go mocniej, ale na 4 biegu jak...
Witam. nie miałem tego problemu, dopóki mialem seryjne 85KM, problem pojawił się po podniesieniu mocy do 115KM. Tuning robiłem w serwisie silników diesla i przy wymianie sprzęgła powiedziano mi że mam mały luz na kole dwumasowym, sam to widziałem (mały luz między tymi talerzami), Problem polega na tym, że przy niskich obrotach i przyspieszaniu koło...
Fiat Marea 1,9 JTD 110 Pasek zębaty: Wymiana (przegląd) Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania (oznaczenie na kole wałka rozrządu). Wymontować pasek a nowy wmontować luźno na koło pasowe wału korbowego. Przyłożyć narzędzie blokujące do koła pasowego wału korbowego. Resztę paska montować przeciwnie do ruchu wskazówek zegara....
Witam Wracając do domu to był odczuwalny brak mocy przyspieszenia, tak jak by pod silny wiatr . Rozpędziłem go do około 140km/h przy troszkę ponad 3000 obr/min ( wcześniej też tak miewał ale mu przechodziło) . Po zjechaniu z drogi na dojazdową stracił kompletnie moc i przy naciskaniu na pedał przyspieszenia przy włączonym biegu gasł a na luzie obroty...
Proszę o więcej informacji. Mam dokładnie takie same objawy problemu. Stilo JTD 1.9 2004 - 35000 przebieg. Na początku pojawił się błąd z tą zółtą kontrolką ale mogłem odpalić samochód z tym że gaz praktycznie nie reagował i nie zwiększały się obroty silnika. W ASO "naprawili" problem ale powrócił po kilku miesiącach w nieco innej postaci. Tym razem,...
Witam, Jestem posiadaczem fiata stilo(jak w temacie) i jakiś czas temu pojawiły się problemy z przyspieszeniem. Przewertowałem chyba wszystkie wątki na elektrodzie i nie tylko ale nie znalazłem nic takiego. Chciałem się więc poradzić. Auto miało problemy na 4 biegu ok 3 - 3,5 tys. obrotów - wyskakiwał błąd (engine fault) i tak jakby się turbo wyłączało....
Dzisiaj zauważyłem na wolnych obrotach silnika dziwne terkotanie zaworu overboost. Po przyłożeniu ręki czuje się wibracje jak gdyby cewka zaworu przyciągała i odpuszczała na przemian. Dźwięk jest nie regularny. Auto: Fiat Stilo 1,9 JTD, 116kM. Jeśli ktoś doświadczył podobnej usterki, proszę o pomoc.
Na pewno nie jest to łożysko oporowe ani tarcza czy docisk bo to było wymieniane. A tam słychać że grzechocze coś i trzęsie budą, szczególnie kierownicą. Nie grzechotało bym koło dwumasowe jeżeli poducha by się która kol wiek zapadła. Silnikiem nie trzęsie, pracuje równo,nie falują obroty, komputer był podłączony i nic nie wykazało. Na drążku zmiany...
nie zaświeca się żadna kontrolka przy odłączonej przepływce. tylko jedne co mnie zastanawia. Patrząc teraz na posta na temat tego potencjometra może to być to. Gdyż jadąc z określonymi obrotami jakaś trasę np 3tys.(wystarczy 1km) i przy próbie wciśnięcia gazu auto nie chce się zbierać ma muła. tak samo przy wyprzedzaniu jest takie coś ze jak wcisnę...
Cz gdyby posła uszczelka pod głowica to niepodniosła by się temperatura? Nie zawsze tak jest. Gdy w wyniku zapowietrzenia jako efekt przedmuchu, na bieżąco są odprowadzane gazy i nie dochodzi do przerwania lub ograniczenia przepływu płynu do chłodnicy, to wyraźnego (zauważalnego) wzrostu temperatury nie dochodzi. Im większe ograniczenie przepływu tym...
Ok,sprawdzę tak jak radzicie i napisze,jeszcze jedno chciałem dodać,jak auto jest na wolnych obrotach słychać tak jak by silnik nie równo pracował,czyli raz ma większe obroty jak mniejsze może to tez jakaś wskazówka??
ODCZYT PARAMETRÓW jakie powinien być wartości prawidłowe ECU ISO Code: FD 86 2C 83 07 2013-03-15 14:06:35 CONNECTED TO: FIAT STILO 1.9 JTD Bosch EDC15C7 CF3/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4) ----------------------------------------... Kod ISO: FD 86 2C 83 07 Numer rysunku FIAT: 55191209 Numer sprzętu: 0281011553 Wersja sprzętu: 00...
Witam Samochód gdy zimny długo kręci za nim odpali . Im zimniejszy tym gorzej. Nie wiem jakie jest potrzebne dla tych CR ciśnienie (to CF2 105 koni) ale ciśnienie rzędu 200 bar osiąga praktycznie od razu i cały czas rośnie , żeby odpalić dopiero przy 500 barach . Świece grzeją , co prawda nie wyciągałem ich jeszcze (ciężki dostęp) ale jak dla mnie to...
mam pytanie, czy w scudo 2,0 jtd w napinaczu paska w-rowkowego jest jakiś tłumik drgań, pasek założony nowy, napinacz również, koła pasowe od wału i alternatora nie mają luzu obracają się równo a napinacz tak skacze podczas pracy na wolnych obrotach,że aż stuka na wyższy już nie w starym napinaczu było to samo. Ja podejrzewam że nowa część jest uszkodzona...
Jestem na sto procent pewien , a niestety ten sterownik jest inny bo jest 13,5 volta i sprawdzałem (te tanie) i nie działają zachowują się jak mój popsuty. Sprawdzałem tranzystory i jeden cały czas przewodzi prąd więc wentylator idzie na pełnych obrotach , drugi natomiast był dobry ale robiąc próbe spaliłem go osobiście. Po odłączeniu tego pierwszego...
Filtr paliwa założony motocyklowy na wąż, oryginalny ominięty. Powroty schodzą się razem w takim aluminiowym kolektorze jest tam również wkręcony czujnik temp. paliwa, przelew z wtrysków dałem w dodatkowy zbiorniczek. Może to ominąć i przelew z pompy CR dać bezpośrednio do baku. Może ma ktoś rozpiskę tych węży paliwowych. Dodano po 1 Na ciepłym silniku...
Witam !! Jest to mój poerwszy post więc proszę o wyrozumiałość ale do rzeczy : Posiadam Fiata Ducato 2007 rok z silnikiem 2,3 JTD 120 koni, samochód dziś mi nie odpalił a mianowicie nie mógł wejść na obroty i dużo siwego dymu że zasłonę na poligonie można robić po około 2 minutach i wszystko wróciło do normy i samochód bez problemowo pali, nie dymi....
Witam Mam problem z moim nowy doblo. Problem tkwi w nierwnej pracy zimnego silnika na wolnych obrotach oraz delikatne przerywanie na goracym, nie jest to ta kultura pracy jaka powinien osiagnać ten silnik. Z elementow które zrobiłem to: -wyczysciłem egr -sprawdziłem układ zasilania -wykonałem próbę przelewową 5min na wolnych obrotach i takie wyszły...
Witam. Mam taki problem w Iveco 2.8 JTD. Przy popuszczeniu pedału gazu pedał ponownie nie reaguje. Silnik spada do 900 obrotów i w chwili naciśnięcia pedału sprzęgła wszystko wraca do normy. Gaz działa do momentu ponownego popuszczenia go. Sugerowałem się uszkodzonym pedałem gazu, ale po wymianie nic się nie poprawiło. Podłączyliśmy go pod komputer...
Na jakiej wysokości bierze pedał sprzęgła? Napisalem: przed połową pełnej wysokości pedału sprzęgła, kilka centymetrów od podłogi Dodano po 6 Nie tak. Rozgrzej trochę auto do temperatury. Wrzuć jedynkę, zaciągnij ręczny, daj gazu i próbuj ruszyć jak obroty wzrosną a auto będzie stało to sprzęgło. Albo rusz wrzuć dwójkę zaciągnij ręczny i jednocześńie...
Witam, mam problem z Fiat-em Doblo 1.3 JTD MultiJet z 2006 roku. A dokładnie to auto po odpaleniu pracuje wzorowo, na postoju wchodzi na obroty i równo pracuje. Po podpięciu komputera wszystkie wartości zmierzone pokrywają się z pożądanymi (doładowanie, powietrze, paliwo). Jednak po przejechaniu około kilometra zaczyna dymić na biało z wydechu (spaliny...
Witam. Piszę w związku z problemem w Fiacie. Po uruchomieniu silnika komputer wchodzi w tryb awaryjny i daje 1500 obr/min silnika i zapala kontrolkę silnika. Nie reaguje na pedał przyspieszenia. Wymieniłem na inny używany, zero reakcji. Po wypięciu kostki z potencjometru na pedale kontrolka gaśnie a obroty powoli maleją do ok 900. Po wpięciu niezależnie,...
Witam panowie pacjent to fiat ducato 2.8 jtd 2001r. Wspomaganie podczas jazdy przestało działać. Niema różnicy czy silnik jest zimny czy ciepły, obroty silnika tez nie maja znaczenia. Brak jakiego kolwiek dźwięku z okolic pompy, przeszukałem forum i gogle i nic nie znalazłem. Dodam ze płyn jest w normie. Proszę was o pomoc bo już nie mam pojęcia co...
Od około obrotów 2500 pokazuje komputer, że ma mniej niż oczekuje, tak samo z ilością powietrza liczone przez przepływkę. Wziąłem i przejechałem się z rozebranym dolotem do turbiny, ale nic nie zmieniło to za bardzo, tak to cały czas jeżdżę bez jednej przedniej części dolotu ponieważ szukam usterki pierwszego biegu wentylatora chłodnicy. Rozumiem chyba...
Witam. może już ktoś miał podobny problem lecz nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi, mianowicie chodzi o mojego Fiata Doblo 1.9 JTD multijet 105 km. 2006 rok. Gdy rano chce odpalić samochód, dodam że mamy lato więc powinien odpalić bez problemu, a tu po podgrzaniu świec, próbie odpalenia po kilku obrotach rozrusznika objaw jakby rozładował się akumulator...
Witam . Mam problem z przewodem przelewowym w ducato 2,3 jtd 2007 rok. Miałem robiony test przelewowy ponieważ auto ciężko odpalalo . Zdiagnozowano ze wtrysk 1 jprzelewa w normie drugi leje mocno , trzeci i czwarty Mogą zostać . Po wymianie zaczynaja strzelać lub wyskakiwać przewody na przelewie . Raz pierwszy przewód pomiędzy pierwszym a drugim wtryskiem...
Witam, moja croma zaczęła poszarpywać przy obrotach 1800-2000. Posprawdzałem szczelność dolotu i przewodów podciśnienia, przeczyściłem egr i nic nie pomogło. Podłączyłem komputer i zauważyłem, że ciągle mam przeładowaną turbinę - różnica między ciśnieniem doładowania a oczekiwanym ciśnieniem doładowania wynosi średnio ok 500 mbar. Poza tym zauważyłem,...
Witam szanownych forumowiczów. Chciałem poruszyć temat, który był za pewne wiele razy wałkowany. Czytałem trochę, ale każdy przypadek może wydawać się nieco inny, a wiec założyłem temat. Kilka dni temu zakupiłem Fiata Bravo 2 Multijet 1.9 JTD 8V rocznik 2007 sedan skrzynia 5 biegów 120km. W ferworze kupowania nie zauważyłem świecącej się kontrolki poduszki...
Ciśnienie paliwa jest ,obroty silnika są, błędy niby przeplywka,temperatura zawarcie do masy lub plusa , wiązka czysta i brak komunikacji z parametrami . potrzebuję schematu do kompa 3 wtyczki 2.0 JTD RAX 2004rok
Witam, dziś jechałem moim fiatem ducato 2.8 jtd 2003 rok, gdy zatrzymałem się na krzyżówce auto zgasło, zapłon jest kontrolki lekko się Świecą ale auto nie kreci. Podłączyłem drugi akumulator i ten sam problem. Pociągnęliśmy auto liną odpaliło, na pełnym gazie( wysokich obrotach) normalnie chodzi ale nie świecą się żadne kontrolki i wskazówki, gdy odpuściłem...
Przepływomierz może być niesprawny i zaniżać, tak podjerzewam. Mam jeszcze dwa, w tym jeden oryginał używany i jeden chiński nowy. Na tym drugim oryginale idzie lepiej zwłaszcza z niskich obrotów, a na chińskim jest rakieta ale na obu jednocześnie dymi jeszcze bardziej, więc jeżdżę na tym który był z tym autem (też oryginał). Spadku mocy nie ma, przeciwnie...
Witam, Fiat Panda Data produkcji: 15/4/2005 Kod silnika: 1,3 JTD 51KW samochód nie odpala. Bezpieczniki są ok. Pompka paliwa w baku pracuje po przekręceniu kluczyka. Błędów na komputerze brak. Obroty wału sterownik widzi, ciśnienia na listwie widzi. Akumulator naładowany kreci żwawo rozrusznikiem. Samochód odpala tylko i wyłącznie po podaniu plaka jak...
Witam. Może mi ktoś napisać, jakie powinno być napięcie na przewodzie wyjściowym tego czujnika ciśnienia w kolektorze. Zasilanie jest 5 V i gdy silnik jest zgaszony, to na przewodzie wyjściowym jest 2,7 V, a gdy odpalę i dam go na obroty, to napięcie się zmienia do 2,4 V. Nie powinno być tak, że na przewodzie wyjściowym na zgaszonym silniku powinno...
Mój motor ma czasami w przedziale 2600-3000obr/min dziwne zachwianie płynności.Miałem uszkodzony przepływomierz , kupiłem od Mareii 2,4 i zmieniłem sam wkład( wg. danych tech. BOSCHA ktore posiadam powinno byc OK).Wg. programu AUTODTA sprawny przepływomierz ma na 5 nodze sygałowej miec 1V-przy włączonym zapłonie(0 obr.) 2,1V-bieg jałowy 4,2-max przepływ...
To faktycznie dziwny objaw, powinna działać od razu jednak deptanie zimnego TD jest dla niego szkodliwe tak jak pozostawianie gorącego silnika po intensywnej jeździe bez przestoju na wolnych obrotach. Twój problem to raczej sprawa mechaniczna więc nie to forum?
No więc uporałem się wreszcie z tymi falującymi obrotami w najprostszy z możliwych sposobów - sprzedałem samochód :D A już tak poważnie mówiąc, to przed sprzedażą uporałem się z obrotami. Wymieniłem silnik krokowy, membranę LPG oraz wyregulowałem zawory, nie wspomnę o wymianie świec i ... przewodów, choć po 2 miesiącach założyłem jeden stary, bo nowy...
Diagnostyka w chwili wystąpienia usterki bedzie bardzo trudna ze względu na warunki w jakich ona występuje. Nie jest to fachowe podejście do tematu ale prawdopodobną przyczyną jest czujnik obrotów wału korbowego, który pada w taki sposób. Jak nic sie nie zmieni to nic innego jak kompleksowa diagnostyka.
W sumie 350 to na wolnych obrotach, do zapalenia wystarcza 120-140bar. Miałem w Vito 112 CDI lekko przepuszczający oring na regulatorze na listwie. jak aku był naładowany na full to robił 120 bar i zapalał, minimalnie wolniejsze obroty rozrusznika i nie mógł sobie do tych 120 dobić. Brak było blędów.
Witam. Dzięki Kolegom pietrek_pl, yaaro oraz elektmar. Jutro dopiero przełożę scalaczka, oczywiście dam znać o efekcie. Próbowałem tą alfę dziś zrobić i oto moje spostrzeżenia - na komputerze wyskakuje błąd "cam/crank sign synch" - crank ma oporność idealnie wg komputera - ciśnienie paliwa ponad 350 bar - komputer "widzi" obroty silnika - wszystkie...
Witam Potrzebuję pomocy. Około 2000 km temu wymieniałem rozrząd (oczywiście w warsztacie). Po tym przebiegu pojawił się problem z odpalaniem silnika. A mianowicie: "trochę ostudzony" silnik nie chce zapalić. Komputer wyświetla komunikat loose i connection, świeci się lampka awarii silnika i trójkącik ostrzegawczy oraz kluczyk. Po znacznym spadku temperatury...
Do tego dzisiaj zauważyłem nagły spadek obrotów ( przy wyprzedzaniu )
Błędy: Zawór Over boost;: przerywany poniżej dolnego limitu. Synchronizacja faza/obroty: przerywany obwód otwarty. Czujnik temp. powietrza: przerywany obwód otwarty lub zwarcie. Przepływomierz: zwarcie na masę/obwód otwarty. Czujnik temperatury gazolu: przerywany obwód lub zwarcie na masę.
witam w piętek wyregulowałem zaworki w aso i auto chodziło jak igła mimo wcześniejszych problemów z utratą dynamiki jeździło sie super ale przejechałem dłuższą trasę no i zmów zaczęło być słychać zawory no i + ta stara trata dynamiki na 3 biegu co może być przyczyną? czy zaślepiony egr (również usługa wykonana w aso) może być przyczyną czy może przytkany...
Posiadam to auto ponad rok i mam z nim niewielki problem. Mianowicie ma ciut za niskie wolne obroty. Wszystko co nieumocowane, znajdujące się w schowkach wpada w zabawny rezonans - jest jak w grzechotce. Wystarczy delikatnie tknąć pedał gazu - wskazówka obrotomierza ledwo drgnie, a jest już ok. Problem niezbyt upierdliwy ponieważ występuje tylko gdy...
To czemu na hol nie chce odpalać??Przecież są dużo większe obroty niż przy rozruchu i wydaje mi się że powinien się chociaż coś odezwać.
Witam Kupiłem fiacika i na dzień dobry mam błąd P0191. :cry: Objaw następujący po przejechaniu ok.500 km włącza się już na dzień dobry w/w błąd na silniku. Wcześniej błąd był co 15-30 km w różnych odstępach czasu, jak silnik wyłączyłem to błąd znikał i tak w kółko. Nie ma zależność obrotów lub temperatury. Auto na błędzie dalej jedzie (nie gaśnie :!:),...
sprawdz kolego czy regulator napiecia na obrotach ne przekracza 14,6V. jezeli przekroczy wymien regulator w alternatorze i po problemie.
Witam wszystkich: :please: Mam maly problem z Fiatem Marea podczas dluzszej jazdy ma wyrzszych obrotach po ujeciu pedalu gazu i powrotnym wcisnieciu silnik traci moc a w efekcie gasnie .bylem na diagnostyce i nic dzwnego sie nie doszukalismy ,wymienilem takze filtr poliwa i bez rezultatu.Sinik mozna bez przeszkud wkrecac na luzie do konca i nie gasnie...
jeśli przez 110kkm go oszczędzałeś to daj mu na trasie obrotów przez jakieś 50km nawiasem mówiąc mechanik z BOSCH-a w Oslo n/t diesla common rail powiedział że te silniki muszą pracować w całym zakresie swoich obrotów (oczywiście nie cały czas na max ale przy rozpędzaniu do ok 2/3 zakresu obrotomierza) żeby dobrze pracowały i sam byłem świadkiem naprawy...
Witam, ostatniego czasu po zgaszeniu nie dał się uruchomić. Zacząłem sprawdzać od początku czyli zasilanie pompy paliwa. Nie dochodzi napięcie. Podłączyłem pompę do zapalniczki i tak jeżdżę. Sprawdziłem wyłącznik uderzeniowy i jest ok. Wszystkie przekaźniki są sprawne. Co daje sygnał do włączenia pompy ? Na dodatek, po 2 dniach jazdy przestał odpalać....
To może i ja opowiem bo już 3 latka śmigam 156 2,4JTD. Auto z 2000 roku dotychczas sprawowało sie znakomicie, zero dziwnych problemów: z wiekszych wymian to zawieszenie - wahacze góra dół z przodu - wystarczyło że rok pojeździłem po Polsce i były do wymiany (w Austrii jeździły od nowości). Drugą wymianą było koło napędowe urządzeń dodatkowych (oryginalne...
witam, relacjonujemy: wyczyszczony regulator - a po nocnym mrozie - nie odpalila. polana pompa gorącą wodą - start od strzala. nieznam sie na pompach, ale albo cos przymarza [zaworki jakies albo co], albo jak jest zimno pompa sie rozszczelia jakos w wyniku kurczenia materialow... co dziwne, jak ją odpale na zaciąg - pompa napedzana wiekszymi obrotami...
trudno to sprawdzić jak się nie ma komputera pod ręką. jadę,,,,jadę nagle tak jag by nagle zwalnia z obrotów i po chwili zapala się ,,czek,,i samochód już staje zero reakcji czekam parę chwil i tak za około 15...30... sekund odpala . Ale nie ma reguły czasami dzieje się to po paru minutach ...paru sekundach no i po 15 km nie ma reguły Jutro jadę po...
koledzy czyjnik kąta skretu w parametrach stoi brak reakcji na obrót kierownicą z tego co widze na schemacie czujnik zamontowany jest w module wspomagania kierownicy
Pomocy . w okresie zimowym nalałem ropy jakiejś oszukane. samochód zaczoł mieć problemy brak mocy, Kazano dolać uszlachetniaczy itp.. potem wymiana filtrów paliwa i jakby lepiej . ale zaczął pojawiać się błąd, który komputer pokazywał cisnienie na listwie CRT . Ale z było coraz gorzej problemy z odpalaniem przy niskich temperaturach . bardzo długo musiałem...
witam ciebie obecnie posiadam maryśke ale 2.4jtd i moge c podpowiedzieć ze pow 2000 obrotów idzie jak złoto proponuje sprawdzić ci turbinę czy nie ma uszkodzonych łopatek lub czy uszczelnienie nie puściło (z tąd morzesz mieć olej w przewodach dolotowych) tam jest zmienna geometria łopatek jeden z niewielu pomysłów fiata oczywiście udanych pisałeś z...
Moim JTD się da ruszyć nawet bez gazu :D Co do przyspieszania to o nim bardziej decyduje moment obrotowy niż moc . Podałeś że auto ma 107KM - robiłeś pomiary na hamowni ? Jeśli tak to jaki był moment max i przy jakich obrotach ? Więcej można powiedzieć po przeprowadzeniu prób drogowych podczas dynamicznej jazdy - chodzi głównie o maks. ciśnienie doładowania...
Witam. Na forum Elek... jestem świeżakiem, więc na dzień dobry sorki za niedopatrzenie i błędy w zasadach. Czytając powyższy temat dyskusji podczepiam się z problemem jaki doskwiera od wczoraj mojemu autku. Posiadam Marea Weekend 1.9 JTD 115 KM. Od wczoraj pojawił się problem z niegasnącą kontrolką świec żarowych. Pojawiło się to w czasie jazdy. Nie...
Witam Jako nowy witam wszystkich.. Od 3 lat jestem posiadaczem fiata bravo 1,9 JTD z 98 roku. Autko spisywało się idealnie do listopada minionego roku. W listopadzie auto w jednej chwili zrobiło się bardzo mułowate, z mocy 105 koni zostało max. 40, problemem było wjechanie na większą górkę. Podczas dodawania gazu słychać było jakiś szum z komory silnika...
Witam wszystkich. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem alfy 166 2,4 jtd 20v 175KM. Wszystko jest pięknie tylko coś mi stuka w silniku. Zauważyłem to jak otworzyłem okno bo słychać to jak samochód jedzie. Krótki opis: auto jest ze sporttronikiem, na postoju wszystko jest ok na wolnych obrotach nawet jak się ją przegazuje też prawie nic nie słychać,...
A co z samym silnikiem,rozrząd, ciśnienia na garach, ok?Jak by tak było to mówisz że wydech odkręcany i dolot też jest,więc mechanicznie powinien być silnik sprawny.Trzeba by dalej szukać w układzie paliwowym ,jakie ciśnienie przy rozruchu?A czy obroty wału widzi ,są impulsy sterujące?
P1320 Synchronizacja faza/obroty czujnik położenia wału korbowego masz taki błąd Sprawdź czujnik jak masz taki to go podstaw . Sprawdź ustawienie rozrządu