,a powodem jest korozja która rozpycha pakiet blach w kierunku wirnika alternatora i z stąd ten dźwięk Pierwszy objaw koronawirusa na elektrodzie. Gorączka ponadnormatywna a co za tym idzie bredzenie głupot. Widzę że kolegę już zaatakował !!! Jak by kolega chciał wiedzieć to właśnie alternatory takich producentów jak Valeo , Denso czy MagnetiMarelli...
Dzieki za podpowiedż, faktycznie okazało sie że był uszkodzony mostek prostowniczy. Nie było żadnego przewodzenia w jednej z faz w obu kierunkach
Czy alternator ładuje akumulator jeśli się kreci w złą stronę??, czy jest jakaś różnica w tym czy się kreci w lewo , czy w prawo?? czy jest to bez różnicy. Pytam bo słyszałem już rożne wersje na ten temat, a nie jestem przekonany do tego w która naprawdę powinien się kręcić alternator. Będzie ladował bez względu na kierunek obrotów.
Tylko jak tobie odpowiedzieć nie mając w rękach urządzenia? Oczywiście, że standardowo dioda ma przewodzić w jednym kierunku. O jakiej diodzie piszesz? Czy chodzi o dużą, jedną z sześciu, czy o diodę wzbudzenia? Pewno dobrze byłoby przytoczyć dokładny typ alternatora.
Na grube wsuwki daj przewód 6mm2 na śrubę prądową rozrusznika. Wtyk do alternatora dostanieszw hurtowni/alegro. Na cieńką wsuwkę daj kontrolkę (z regulatora prądnicy). W ten przewod diode 3A paskiem w kierunku alternatora. Pewne i bezpieczne.
Odp jest w temacie konkretna. Dziękuję. Zmierzamy w dobrym kierunku. Google mnie nie nakierowało na ww stronę producenta. Valeo: brak w ogóle konkretów, Bosch [url=]Bosh alternator 12V <- w tym speku jest opisany format jakiś ramek LIN. Na takim czymś mi zależy ale dla 48V alternatów/motorów. Moim zamiarem jest wykorzystanie BSG jakie można kupić...
Rezystancja miedzy dwoma uzwojeniami 130 om (z odłaczonymi diodami) a miedzy trzecim 68k. Tak uszkodzone - przegrzane uzwojenia stojana. Poszedlem jednak w kierunku opcji regenerowanego alternatora (gwarancja na 1 rok). Dziekuje wszystkim za zaangażowanie i rady. Pozdrawiam!!
100% żółty kabel na B+!! Co do zmiany kierunku obrotów alternatora, oczywiście będzie on pracował. Niestety mocno zmniejszy się wydajność wentylowania wnętrza alternatora, co przy dużym jego obciążeniu,może być problemem. Pozdrawiam!!
Witam, Mam alternator na 24 V angielskiej firmy CAV typ AC 5824-2, możliwością obrotu obu kierunkach; alternator ma wyjścia: + - A F W komplecie jest regulator Cav typ 440A z wyjściami: - A WL F HI+ MED+ LO+ Prawdopodobnie powyższy sprzęt był stosowany w Land Roverach. Czy jest potrzebny przekaźnik ladowania ? Regulator ma wyjscie WL - pod które należy...
Najłatwiej sobie wyobrazić , przekształcając uklad elektyczny w mechaniczny. Jak regulator daje pełny prąd wzbudzenia to nie odwzbudzi sie w ułamek sekundy, bo duża indukcyjność. I tak produkujemy Pik napięciowy. I nie pisze tu o braku Sense, czy innych wygibasach pętli sprzężenia zwrotnego. Na maszynie nawet nieobciążony alternator po zdjęciu przewodu...
Tak, możesz go wyrzucić. Zwróć jeszcze uwagę na kierunek obrotów. Dla alternatora nie ma to znaczenia, ale dla wentylatora go chłodzącego ma.
Witam mam zamiar w obciązenie trenażera rowerowego zastosować alternator, mam takie pytanie jaki alternator wybrać ? ile Amper, wolno/szybko obrotowy ? Ma to być do celów badawczych/laboratoryjnych , nie oczekuje dużych prądów. Nakieruje mnie ktoś w jaki kierunek obrać ? jaki alternator aby był dość wydajny układ
Kierunek obrotów dla alternatora pod względem elektrycznym jest bez znaczenia, mechanicznie to tylko nakrętka mocowania koła pasowego na wirniku aby się nie odkręcała. W wersjach 12V były alternatory z "lewym" gwintem bodajże w Volvo, w wersjach 24V to nie kojarzę.
Szczotki mają ok 10mm. Wyjełem mostek bo nie widac diód wzbudzenia żeby sprawdzic wszystkie odczepy uzwojeń i tylko na pierwszym i ostatnim jest zwarcie reszta ma brak jakiej kolwiek przewodności z oczkiem wzbudzenia na regulator. Więc z tego wnioskuję że może coś słynni konstruktorzy w tym kierunku poszli.
Witam. W nawiązaniu do Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny punkt odniesienia regulatora odłączyć od masy i na powrót z nią...
A wiązka na podłużnicy sprawdzona? 3 razy rozpruwałem, przewody - jakby wyszły z fabryki, szarpałem-ciągnąłem i nic. Najpierw na poziomej części podłużnicy, potem jak lecą w kierunku podszybia. Widziałem przewody z fabii, które były spuchnięte, kolor izolacji odbarwiony, - nie mam tego. Prawdopodobnie ten problem dotyczy wcześniejszych roczników, -...
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Pewnie cały problem zginie jak pojawi się ładowanie. Zdemontuj mostek prostowniczy i sprawdź diody (weź żarówkę H4 i na zasadzie sprawdzenia przepływu prądu w kierunku przewodzenia i kierunku zaporowym, w jednym żarówka będzie się świecić, w drugim nie) i regulator (tego bez odpowiedniego sprzętu się nie sprawdzi). Dwie najczęstsze usterki alternatorów.
jak kolega wspomnial wczesniej nie wystarczy przerywac prad w uzwojeniach potrzeba zamieniac jego kierunek. Co do gwiazdy niestety wiekszosc alternatorow nie ma wyprowadzonego srodka gwiazdy i pozostaje sterowanie takie jak dla trojkata.Druga sprawa to ze najlepiej uzyc alternatora 24V.
Skoro już stwierdziłeś,że był uszkodzony prostownik wzbudzenia,to z całą pewnością jest również uszkodzony regulator.Jeśli diody mocy są dobre,to ja bym sprawdził maszynę w ten sposób,że do uzw.wzbudzenia doprowadziłbym/na szczotki/nap.stałe 12V.Pobór prądu ok 4A.Następnie podłączam miernik,najlepiej wskazówkowy na zak.2V pr.stałego i ręką poruszam...
Czytałem dyskusje prowadzone przez Zbyszka Kopca ... Słusznie! Dyskusja na forum Elektrody może Cię tylko zniechęcić, zanim cokolwiek zrobisz (Kolegę Zbyszka już zniechęciła) ... A jeszcze Koledzy złośliwie oczekują od Ciebie, że poszukasz podręcznika Fizyki, poczytasz tam coś i nawet spróbujesz zrozumieć! Spytam niedyskretnie: czy swoje studia PEDAGOGICZNE...
Dziękuję wszystkim którzy coś podpowiedzieli i reszcie za "poważne" podpowiedzi. Co do młodzieży to tak, kiedyś byłem młody. Później na technicznych studiach (choć w innym kierunku) robiłem rzeczy których też "się nie dalo".Proszę administratora o usunięcie tematu i mojego konta.
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie budowy urządzeń mechanicznych napędzanych...
Lewe obroty są wtedy, kiedy zastosuje się alternator innego producenta. W Twoim przypadku należy - jeśli to możliwe - zamontować go "tyłem do przodu", co odwróci kierunek obrotów osi alternatora. Jak to sobie wyobrażasz ? Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu...
Ciekawe jak długo jeszcze będziesz siał zamęt na forum? Przez dwa tygodnie dociekasz i żadnych praktycznych, skutecznych działań. Wszelka niezbędna wiedza jest dostępna a wygląda, że wcale jej nie tykasz. Czepiłeś sie obecnie przekaźnika, ale kiedy już masz niezbędną wiedzę to zadajesz naiwne pytanie czym różnią się przekaźniki. Dwukrotnie pisałem,...
Przewody od alternatora są w całości dobre,o dziwo dzisiaj sprawdzałem jak samochód pali , zauważyłem że wysiadły mi wszystkie kierunki nie wiadomo czemu, słychać tylko ten cykacz od kierunków a bezpieczniki w całości dobre. Wyjąłem alternator i go rozebrałem. Jedyne co przykuło moją uwagę jest to że jedna szczotka jest o wiele krótsza od drugiej, wymiana...
Kolego Rzuuf - rozrusznik ma 3kW mocy - pytanie jak duży prąd płynie w czasie rozruchu? Moim zdaniem za duży jak na amperomierz o zakresie powiedzmy +- 30 lub 50A. Amperomierz należy włączyć pomiędzy akumulator a alternator. Zrobiłbym to tak - amperomierz między stacyjkę a akumulator. Wyjście alternatora do stacyjki zamiast do grubego kabla przy rozruszniku....
NA wolnych obrotach lampka zarzyy. Po dodaniu gazu ladowanie sie pojawia. Alternator zaczyna wyc. Stojan zaczyna sie grzac. Wymienione zostalo: Stojan na nowy (po wymianie sie grzeje) a stary byl spalony- czarne uzwojenia) Szczotkotrzymacz Wienik i jego uzwojenie zostal stary, bo ma opornosc 4 OHm, wiec powinien byc sprawny. Podstawiony nowy regulator,...
Wczoraj przedstawiłem problem z ładowaniem w CC 900, jeden z kolegów z Forum pomógł mi określić w czym tkwi problem. Mianowicie przy pomiarach na końcówkach akumulatora podczas pracy silnika bez obciążenia Miernik wskazuje tylko 12, 82 V pod obciążeniem /zapalone światła drogowe/ 12,12 V , przy dodawaniu gazu bez dodatkowego obciążenia napięcie malało...
Jeszcze pozostaje kwestia pogorszonego chłodzenia z racji dedykowanej konstrukcji wentylatora do kierunku obrotów.
Proponuje diodę zastosowaną jako główna w alternatorze. Jest ona wytrzymała a taki alternator , np. od malca kosztuje z 20 zł. Zwraca Ci się za samą miedź , którą z niego wyciągniesz i oddasz do skupu. Pozdrawiam
Co 120stopni początek uzwojenia,nawijać w tym samym kierunku.
Witam . Musiał byś rozkręcić alternator i zmierzyć każdą omomierzem. Są dobre jeżeli przewodzą prąd w jednym kierunku to tak jest tylko trzeba jeden koniec nóżkę diody wylutowac bo będą bzdety wychodzić diody są w grecu taki układ prostowniczy i mierzac nie wylutowane otrzymasz wynik że wszyskie przewdzą we wszyskich kierunkach. pozdrawiam .
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
Masz na myśli przesunięcie go w kierunku skrzyni? Bo wprost do góry nie wyjdzie, pompa CR nie puści.
Imadło mocujące alternator jest zamontowane do stołu i teraz dopiero na pryzmę /gniazdo/ tego imadła nakładany jest alternator. Głębokość tego gniazda mamy możliwość regulacji przy pomocy dosuwania lub odsuwania szczęk od siebie. Alternator w to gniazdo wciskany jest opasującym go łańcuchem, który jest ściągany w kierunku jednej szczęki sprężyną. Pozostaje...
Gdy napięcie na dzielniku R1,R2 przekroczy napięcie diody Zenera zsumowane z Ube tranzystora Q1, popłynie prąd bazy tego tranzystor, i β-krotnie większy prąd kolektora, przez to zmniejsza się napięcie Uce Q1 a więc i napięcie na R5, zmniejsza się prąd bazy Q2 oraz Q3 i maleje ich prąd kolektora - będący prądem wzbudzania. Bo wszystko rozumiem jakby...
BD912 i tak ma większy prąd CE niż oryginalny MJE2955 Prąd w tym przypadku nie ma nic do rzeczy. poza tym napięciem przebicia bym się nie martwił, bo złącze i tak jest zabezpieczone diodę 1N4007. Niestety tu się mylisz bo prawie wszystkie wszystkie uszkodzenia regulatorów są wywołane przez przebicie CE i CB.Zresztą sprawdź czy uszkodzony tranzystor...
Kierunek przepływu prądu przez wirnik nie ma żadnego znaczenia. Będzie pracował tak jak należy.
Trzeba ustalić kierunek przepływu pradu przez kontrolkę w czasie pracy silnika. Po włączeniu zapłonu prąd płynie od stacyjki poprzez kontrolkę do alternatora gdzie ma ujście do masy. Po odpaleniu sytuacja może być odwrotna, prąd może płynąć z alternatora poprzez kontrolkę do wiązki elektrycznej. JAk ustalimy w którą stronę płynie prąd kontrolki po odpaleniu...
Prawdopodobnie będą to diody wzbudzenia,kture trzeba sprawdzać żaróweczką 5W podnapięciem 24V w obu kierunkach.Dokładnie przeczyść także wszystkie złącza i skrętki<gwinty>.
Trzeba sprawdzic napięcie zaraz na zacisku wyjściowym alternatora. palala-tak samo ,dlaczego zawsze w rozruszniku już nie ma szczotek plusowych,a minusowe ledwo zdarte. Chodzi o kierunek przepływu prądu-zebranie materiału z jednej z elektrod i "naniesienie" na drugą :)
Witam w moim samochodzie uległ uszkodzeniu alternator. Prawdopodobna przyczyna usterki uszkodzenie połaczenia cynowego od układu diodowego do regulatora napiecia, co przy pełnym obciazeniu rozładowany akumulator, swiatła mijania + drogowe dało troche smrodu pod maska :) . Pod diodami znajduje sie jakis element w plastikowej obudowie (3 pinowy laczy...
Ten brązowy przewód (zaznaczony na rys.) ma być "przerywany" poprzez stacyjkę. Jest nim podawane napięcie na "regler" do wzbudzenia alternatora. Gdyby tak było połączone, to kontrolka powinna świecić się po wył. stacyjki. Pobór prądu 680 mA, to bardzo dużo, ale nie piszesz, czy mierzysz po wył. stacyjce (kluczyka). Jeżeli podejrzewasz alternator, to...
Jestem uczniem w kierunku mechanik poj. sam. i zajmuje się vw i audi, lecz ostatnio sprowadziłem sobie Renault Espace z 1997r. z 2l silnikiem benzynowym. Mam problem, bo muszę wymontować alternator, ale od góry silnika nie widać żadnego napinacza paska (jak to jest w większości aut). I proszę o jakiś schemat prowadzenia paska i sposób wymontowania alternatora....
Witam, posiadam Renault Megane I 1,9D. Mam problem z alternatorem. Jak było za duże obciążenie to zapalała się kontrolka od ładowania akumulatora. Kupiłem alternator na szrocie który okazał się jeszcze gorszy od mojego. Rozebrałem te alternatory i teraz pytanie. W jaki sposób mogę sprawdzić diody w tych alternatorach? Sprawdzałem to w ten sposób, że...
Cześć! Kupiłem do auta drugi akumulator - agm, 100mAh. Chciałbym ładować go podczas jazdy z alternatora. Czy dobrym kierunkiem jest użyć takiej [sklep.avt.pl/avt3120.html] ładowarki podpiętej do gniazda zapalniczki podczas jazdy? + chyba jakaś przetwornica z 12 na 17V byłaby potrzebna... Skoro ta ładowarka ogranicza prąd do 1-10A, to chyba nie muszę...
Seat Ibiza 2005 rok, benzyna 1,4, bez LPG. Po przekręceniu stacyjki w zapłon normalnie pracują kierunki i wycieraczki. Po odpaleniu kierunki po około 3 sekundach gasną i wycieraczki przestają pracować. Gdy szybko kręcisz kierownicą kierunki i wycieraczki działają poprawnie. W module komfortu błąd napięcia referencyjnego z alternatora. Ładowanie 14,2...
Ok, dzieki zaraz zabiore sie do rozlutowania... jeszcze jedno moze glupie pytanie... jak wygladaja te pozostale diod, bo chyba nie tak jak "standardowe"( takie ktore znam, mają czarny walec i dwa zlacza w postaci kawlalków "drutu") Czy to są te płaskie "pastylki" osadzone m.in. na obrzezach alternatora...? Do pomiarow uzywam multimetra cyfrowego (taki...
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem i pojedynczo sprawdziłem i przewodzą w jednym...
Dziękuje za odpowiedzi... widzę że rozpętałem gorąca dyskusje... Jeżeli się nie da albo jest to trudne to dam sobie spokój i zastosuje typowy alternator 24V. Odpuszczę sobie jednak tego dziadka z stara bo jak doliczę koszty regulatora i transportu każdego z tych elementów do przekroczę 150 zł Pójdę raczej w kierunku kupienia czegoś takiego Dodano po...
No to jedziemy.Gruby przewód przeważnie żółty który idzie od śruby rozrusznika podłącz pod numer na stacyjce 30 przekręć kluczyk w stacyjce na pozycję jeden i na pozycji 58 masz napięcie to jest postój, przewód z 58 idzie do tablicy bezpiecznikowej i w kostce jest rozdział na 2 bezpieczniki to jest postój przód i tył. Pozycja 2 w stacyjce to są światła...
nie wiem gdzie jest admin ale co robi ten post w tym dziale? ja kilka lat temu za taki post tu miałbym już ostrzeżenie zresztą niedawno miałem nie za takie rzeczy Szanowny kolego,czy z tym tematem mam udać się do stolarza Dodano po 8 Oczywiście uzyskana moc będzie uzależniona od wielu czynników.Jeżeli bedzie to obieg zamknięty to przy pompie 400W ,moc...
Witam, Chciałbym prosić o pomoc w ustaleniu przyczyny, mój samochód to nissan sunny 2.0D rocznik 93. Problem polega na tym, że po przekręceniu kluczyka nie świecą się kontrolki, nie działają też wskaźniki poziomu paliwa i temperatury cieczy chłodzącej.. Światła świeca, kontrolki kierunków i długich też, cały panel tak samo. Uruchomić też go można. Ale...
Witam wszystkich. Potrzebuję pomocy w zgłębieniu wiedzy na temat diod stosowanych w alternatorowych mostkach prostowniczych. Interesuję mnie produkcja ich, jakimi metodami pomiarowymi są one testowane po produkcji, charakterystyki, karty katalogowe, ogólnie wszystko o nich? Wdzięczny byłbym jak ktoś by naprowadził mnie na lekturę w tym kierunku, może...
Amperomierz jeśli jest dobrze podłączony pokazuje tylko z jakim natężeniem i w którym kierunku płynie prąd na odcinku alternator-akumulator. Wiec jeśli pokazuje duży prąd płynące w stronę akumulatora tam bym szukał problemów. Świeca też może by bo np. w mtz-cie jest ona podłączona poza amperomierzem. Więc jeśli pobiera prą w trakcie pracy silnika to...
proszę uprzejmie nie zawracać dupy na tym forum Ja tam jak najbardziej jestem za kontynuowaniem wątku. Miałem już do czynienia z nierównoległością osi kół pasowych, miałęm przypadek dosłownie dymiącego się paska na skutek awarii alternatora (w 1.9 dci właśnie) ale nigdy nie zwracałem uwagi na pokrywanie się płaszczyzn kół pasowych. Jeśli teza autorki...
Cholera dziwne bo w samochodzie latał normalnie bez zarzutu. No cóż. A czy przez to może się później coś dziać?? A co z obrotami?? Chodzi mi o kierunek, obojętny??
Tak, wystarczy samo L, bez +. Pamięć jest zawodna, a i sprzęt leciwy, więc mogę popełnić gafę-zdaje mi sie, że piny we wtyczce są wtedy zamienione; ale to z łatwością rozgryziesz. Dokładnie są zamienione , nawet jak zmieniłem ten regulator to jest na odwrót , lampka ładowania świeci do wiekszej blaszki puszczone +12V a nie ładuje i lampka nie gaśne...
W każdym razie bardzo podobna sytuacja występuje w zwykłych alternatorach samochodowych. Jeśli połączymy wyjście z wzbudzeniem (np. poprzez włókno żarówki, żeby za duży prąd nie popłynął) i zakręcimy wirnikiem to alternator się wzbudzi (oczywiście bez podawania zewnętrznego napięcia), ale tylko kręcąc w jedna stronę. Aby wzbudzić go w drugą stronę trzeba...
Prąd przemienny to taki który zmienia kierunek przepływu, prąd zmienny to taki który zmienia swoją wartość w czasie. Prąd przemienny zawsze jest też zmienny, ale na odwrót już nie. W przypadku alternatora w zasadzie jest to pojęcie względne - zależy jakie napięcie obierzemy za punkt odniesienia (0V, masę), ale z konstrukcyjnego punktu widzenia (ze względu...
Altetnator nie ma nic do rzeczy. Plus z akumulatora idzie grubym kalem do rozrusznika to jeden obwód. Drugi przewód z akumulatora idzie do alternatora i jest do niego przykręcony śrubą M6 (klucz 10). Do tego miejsca podłączony jest jeszcze jeden przewód który idzie w kierunku stacyjki. Weź żarówkę i zobacz czy jest napięcie pomiędzy masą a tym zaciskiem...
Ooo! To jakiś kierunek! Przyjrzę się mojemu skuterowi jak to jest zrobione - nie wiem czy mam taki z wirującym kołem magnesowym - ale to faktycznie kierunek :-) po co wyważać otwarte drzwi . Jakby ktoś jeszcze kojarzył gdzie występuje ładowanie z alternatora z magnesami stałymi - będę zobowiązany!
co do mojego postu jw. posiadam tester do sprawdzania alternatorów IST jak i funkcje odwracalna jednak wychodzi ze cos jest z nim nie tak pisałem ze nie odpala auta szarpnie trzy razy ale w przeciwnym kierunku obrotu owe połączenie czy tez blaszki nie maja nic wspólnego możliwe ze jakiś czujnik hala uszkodzony kręcąc ręcznie kołem pasowym w prawo na...
Witam. Moim zdaniem znacznie łatwiej zmienić kierunek wirowania rozrusznika. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić podłączenia szczotek (w przypadku bocznikowego lub obcowzbudnego lepiej zamienić końce uzwojenia wzbudzenia). W przypadku dostosowania alternatora musiałbyś odizolować całe zawieszenie od masy...
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Witam. Mam alternator od audi 80 b2 i chcę go wsadzić do ciągnika. Ale nie wiem w którą stronę tenże alternator ma się obracać. Czy ktoś wie w który kierunek powinien obracać się ten alternator? Obecnie w traktorze siedzi prądnica z lewej strony silnika i obraca się w lewą stronę patrząc ze środka kabiny. Jeśli alternator będzie się obracał w przeciwną...
To nie jest alternator jak w samochodzie-to magneto-bez diod i wirnika tylko z wirującym kołem magnesowym a wiec czy w tym przypadku konieczny jest demontaż? Swoja droga, dziękuje Jedrek za ciekawy sposób diagnozy zwykłego alternatora, to tez mi się może przydać. Mam tez pytanie odnośnie dopasowania regulatora napięcia od innego motocykla (oryginalne...
Ano. Żeby kolega szukać nie musiał podpowiem - odlutować uzwojenia i przelecieć po diodach głównych żarówką H4 połączoną szeregowo z akumulatorem, mało tego - każda dioda kilkanaśie sekund w kierunku przewodzenia i dopiero małą probówką w kierunku zaporowym - jak się podgrzeje to cuda potrafi robić. Diody wzbudzenia probóweczką bo słabe. Zrozumiał kolega?
kolego gimak mozesz napisac troche jasniej tak dla laikow Spróbuję to rozwinąć. Od razu zaznaczam, że metody tej nie sprawdzałem w praktyce, bo nie miałem takiej potrzeby, a na pewno byłaby modyfikowana w zależności od rozwoju sytuacji. Na samym początku trzeba by określić w jakich warunkach występuje grzanie altka, czy już w czasie postoju przy pracy...
co do alternatora i silnika z kosiarki to mialem plan takie cos zrobic ale jest pare problemow. Przy "spieciu" paskim klinowym silnika i alternatora na stale bedzie problem z odpaleniem na sznurek - za duze opory paska wiec musi byc sprzeglo Kosiarka bez noza pracowac nie bedzie - trzeba dorobic kolo zamachowe problem ze sprzeglem - albo zastosowac...
Ten regulator nie jest do tego alternatora. Takie alternatory były w "dużym fiacie" i "żuku". W żuku było kółko do szerszego paska. W starszych fiatach nie było diod wzbudzenia. Jeżeli masz miernik to ustaw go na test diod i zrób pomiar w obuch kierunkach pomiędzy wyjściem 15 i 30 alternatora. wtedy będziemy wiedzieć jaki regulator do tego dobrać.
Witam wszystkich serdecznie mam problem z Wózkiem widłowym typu Bułgar (pisze na nim BALKANCER z 1986 r bodajże) oto zdjęcie . Problem polega na tym iż stary alternator się zepsuł i nie ładuje już akumlatora - latałem po złomach szukając alternatora tego typu ale nie znalazłem. Polecono mi zamontować alternator od polenaza. Wiem że ten temat był wielokrotnie...
Ach ta Honda i te jej mieszanie w osprzęcie ;) Niby fabrycznie tam jest alternator 60A. Mniejsza o to, co do klimy... zazwyczaj samochody wyposażone w klimę mają mocniejsze alternatory, możesz pójść w tym kierunku, szukać czegoś Plug&Play i mieć 90A, jak mówisz, za 250zł. Albo znaleźć dużo mocniejszy alternator za tą samą cenę i poświęcić 50zł dla jakiegoś...
Potrzebuję podłączyć w Polonezie alternator z Opla Omegi(Denso- wbudowany regulator napięcia - Zaciski: "D+" i "-"). W polonezie mam regulator osobno, na błotniku. Z regulatora wychodzą następujące przewody: Z Zacisku 67 szary -> do alternatora zacisk 67 Z Zacisku 15 czerwony -> do alternatora Z zacisku 15 czarno-fioletowy -> do kabiny dodatkowo, do...
Ja u siebie w c 360 mam alternator bosch 100A pochodzący z opla 2,0D Napędza go jeden pasek 17 -nie zauważyłem aby się ślizgał Ładowanie mam wreszcie 14,5V nie zależnie czy ciepły czy zimny nie zależnie od ilości włączonych lamp Ładuje 2 akumulatory 195AH Przełączniki 12/24 były w min. starych ursusach np. 1224, działało to bez większych cudów Fabrycznie...
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Na początek radziłbym kolego zająć się pracą regulatora napięcia - widzę, że ten temat całkowicie pomijasz. Kiedyś osobiście robiłem doświadczenie w tym kierunku, a wniosek wstępny był taki, że dużo więcej niż połowa dostępnych alternatorów nie wykorzystuje swojej pełnej mocy do ładowania. Przyjmując wtedy końcowe napięcie ładowania akumulatora na poziomie...
:arrow: WoXnY: w maluszkach montowane były 3 rodzaje alternatorów (zależy od roku produkcji - w tych maluchach elegantach i Maluch to nie wiem): 1. Typ AA108, Nap znamionowe: 14V, Prędkość początkowa ładowania przy 12V (25st. C): 1150 +/- 50obr./min, Prędkość początkowa ładowania przy 13,5V, w stanie nagranym: 1300 +/- 50obr./min., Wydatek prądowy przy...
Mam problem z alternatorem w oplu astrze (alternator 100A).Do usterki doszło w czasie jazdy (chwilowo wyłączyłem silnik a następnie po włączeniu zapaliła się kontrolka ładowania).Po ok. 2km kontrolka zgasła by następnie po 10km. zapalić się na dobre.Wymieniłem reg.napięcia i teraz przy niskich obrotach (800) ładuje 14,7 przy wyższych dochodzi do 19.Diody...
A czy to jest alternator, czy prądnica? W starszych 126 z prądnicą żarzenie się kontrolki na "luzie" było normą. Po pierwsze należy podłaczyć do akumulatora woltomierz i zobaczyć napięcie przy wolnych obrotach i po dodaniu gazu. Jeżeli po dodaniu gazu wzrasta do ok 14 V (przy alternatorze) to raczej akumulator do wymiany. O tym, czy do akumulatora dopływa,...
Jak bym chciał bazować na książkach wydawnictwa WKŁ to bym sie uwstecznił,jedynym pojazdem jakim był bym w stanie naprawiać był by rower,bo w tym kierunku WKŁ nie wypuszcza żadnych publikacji.
A czy ten przerywacz ma wplyw a jasność? Bo generalnie kierunki w moim kaszlaku mrygają jak trzeba, tylko czasem im się nie chce jak włączę wycieraczki, światła i depnę na hamulec. Jeśli tak to nie ma wyjścia - kupię, ale jak nie bedzie konieczny to szkoda kasy ;) Jeśli tak masz to pewno masz starego malucha i nie ma alternatora tylko prądnica. A te...
Przepraszam, że publicznie na forum ale nie rozumiem ostatniego postu p. KingKonga - właściwie jego pretensji. Dla wyjaśnienia niejasności p. KingKonga pisząc o masie miałem na myśli masę całego ciągnika, właściwie zmianę z plusa na minus poprzez inne podłączenie akumulatorów, czego skutkiem miałaby być zmiana kierunku obrotów rozrusznika- jak sugerowałeś....
Witam wszystkich którzy starali sie udzielic koledze informacji ale jesli mogę cos zasugerować to poprawny pomiar natężenia ładowania alternatora wykonuje się amperomierzem cegowym i nie mierząc na przewodach z alternatora tylko na przewodzie masowym akumulatora to znaczy na minusie zachowując kierunek zgodny z oznaczeniem na cęgach. pozdrawiam
Nie wiem czy śmiać się czy płakać. Takich bredni dawno nie czytałem. Nie wiem po co piszą ludzie, którzy nie próbowali rozwiązać problemu (oczywiście poza pytającym). A więc jeśli jest prawdą to co piszesz, że jest to urządzenie z regulatorem (wbudowanym), to do złącza na wsuwkę musisz podać przez żarówkę (np 3 - 5 W) 12 V. Oczywiście w stosunku do...
diody w alternatorze przewodzą w dwóch kierunkach,najlepiej sprawdzić podłączając sąsiednia sprawną w szeregu z żaróweczką do akumulatora.+do diody,`zaróweczka i do -,na trzech diodach ma świecić,na pozostałych trzech nie swieci,po zamianie biegunów odwrotnie,do sprawdzenia małych diód nie mozna używać zbyt dużej zarówki.oczywiście jak jest rozmontowany...
mowicie ze za male napiecie ale jezeli u mnie komp chodzi 24 h na dobe to czy oczywiscie po dlugim czasie nie uzyskam nawet niewielkim stopniu zamiezonego efektu tym bardziej ze akurat wiatraki w kompie mam delkikatnie mowiac nie fabryczne bo jeden 200mm i trzy 120mm i do z durzym rpm-em i ukierunkowane tak zeby powietrze szlo w jednym kierunku ! poza...
No to mógłbys podać typ tego regulatora i jak go podłaczyć. A podłaczyłem jeszcze reg od renówki i tamtez nie ładował. Mam pytanie bo w tym reg. Valeo jest + czyli 12 V od stacyjki i L -Lampka jak ją podłaczyć szereg z tego wyjścia do masy ?? Podając 12 V na zacisk + to na zacisku L jest 5 V. Ale w renówce kontrolka jest 12 V. A kierunek obrótów ma...
Witam Mam pytanie do osób które miały styczność z tym alternatorem z Omegi MV6. Bosch lub inny 14V/120A. Jaki jest kierunek wirowania wirnika tego alternatora patrzac na zdjęcie poniżej:
Decydującym czynnikiem jest rachunek ekonomiczny.Obecnie dzięki ogromnemu postępowi, jaki dokonał się w technologii tranzystorów, bardzo niskim kosztom produkcji oraz nowym alternatywom dla elektronicznych modułów sterujących, idea masowego stosowania bezszczotkowych napędów prądu stałego wydaje się być warta ponownego rozważenia. Obecnie istnieją też...
alternator jest boscha , i też na początku podejrzewałem że będzie uszkodzona jedna z diod , ale po tym jak zapaliłem go i na wolnych przez jakiś czas było ładowanie , zacząłem znowu kombinować w kierunku ślizgającego się paska klinowego . :( Jak na razie jeździć żeby objeździć tym do świąt , biorąc pod uwagę że dziennie robie po 200 km ?
dobry kierunek pradnica z magnesami stalymi ma sprawnosc ok 90% alternator 60-70%
Witam Jestem w trakcie naprawy układu regulacji napięcia z alternatora. Na zdjęciu zaznaczyłem element który wygląda mi na tranzystor. Tam gdzie są 2 złącza po jednej stronie, czyli tam gdzie chyba jest baza i emiter mam zwarcie w obu kierunkach. Tylko czy to na pewno jest tranzystor i jaki mogę tam wlutować jako zamiennik ?
Witam koledzy otóż mam taki problem wykonałem samemu regeneracje alternatora dodam iż przed działał poprawnie ładowanie 14.3V prace wykonałem raczej dobrze wymieniłem komutator,szczotki wlutowałem w regulator napięcia nowe + łożyska nowe wyczyściłem wszystkie styki w alternatorze z szadzi itp. Jedynie czytałem iż komutator niezależnie jak podłączymy...
Viper, Wszyscy uzywamy miernikow do kontroli diod. Jednak w tym przypadku, co mozna powiedziec na podstawie wynikow pomiarow wykonanych przez kogos innego, nienanym miernikiem, w nieznany sposob (nie chce tu podwazac kompetencji seven'a). Ja jestem w stanie wyciagnac jeden wniosek z pewna doza prawdopodobienstwa: zadna z diod nie ma zwarcia lub zwarcia...
dioda ma jedną nóżkę wystającą a jej drugim końcem jest radiator (faktycznie to jest tak że te kosteczki są przylutowane do radiatora - coś jak gigantyczny element SMD) no i jak to dioda ma przewodzić w jednym kierunku
Kolego DoktorB , jeżeli to jest alternator od T-25 to prawdopodobnie masz ustawiony regulator na ładowanie letnie. Z tyłu alternatora w plastikowej osłonie jest śrubka na wkrętak. Obok niej na osłonie jest dwie literki L i Z pisane po rosyjsku. Kręć tą śrubką w kierunku literki Z do wyczuwalnego oporu. Napięcie ładowania powinno wzrosnąć.
W moim trzecim poście napisałem,że znajomy nie czekał na mnie tylko podpiął alternator z zaleceniami sprzedawcy. Ponad to, dlatego założyłem ten temat, aby być pewnym prawidłowego podpięcia. Plus widoczny jest po rozebraniu alternatora, jak na moim zdjęciu. Ja przed podpięciem sprawdzałem miernikiem ( test diody) kierunek przewodzenia diody.
Alternator z tym mostkiem nie ładował na gorącym silniku a po przekręceniu zapłonu (również na gorącym silniku) był objaw jakby ładował. Mostek ten ma niecałe 2 miesiące. Dziś po ponownej wymianie mostka na inny alternator po długiej jeździe alternator spisuje się prawidłowo. Problem w tym, że posprawdzałem tu diody (wszystkie osiem) miernikiem i są...