rozio , nic nie piszesz co to za instalacja. Ja w polonezie miałem instalację Lavato I gen (bez komputera). Ale po kolei: 1. Warunek - silnik tylko na benzynie (zakręcony gaz na butli) powinien pracować bez zarzutu. Układ z termostatem i rurą od kolektora wydechowego, którego nie jak piszesz nie masz, ja miałem sprawny i wcale to nie przeszkadzało...
Co to za pojazd (w którym użyłeś silnika) i jakich parametrów się po nim spodziewasz? Polonez 1.6 gli to samochód prosty, ale nie tak prosty, jak GLE, czy fiat 126p. Musisz wiedzieć, że Twój moduł zapłonowy nazywa się ABIMEX. Czy posiadasz moduł wtryskowy na kolektorze dolotowym? Jeśli tak, chyba warto by iść w kierunku odtworzenia instalacji Poloneza....
Regulacja zmiany kierunku nawiewu w caroplusach realizowana jest na bazie podciśnienia wykorzystywanego do popruszania siłownikami pneumatycznymi. Począwszy od układu wtrysku paliwa (pod obudową filtra powietrza) po prawej stronie patrząc na silnik, znajduje się wyjście przewodu gumowego z dodatkiem (na części prostej) cienkiej i bardzo kruchej rurki....
coś pstryknęło i zniknęły kierunki z awaryjnymi - ??? usłyszałem, głośny PSRTYK spod zegarów licznika km/h i obr. od tej pory nie mam kierunkowskazów ani świateł awaryjnych myślę, że przekaźnik, ale... gdzie On dokładnie jest? Polonez Caro 1995 1.6GLI
Więc tak, problem z tą kontrolką został rozwiązany ( zostały 2 przewody od alarmu w włączniku awaryjnych) przy okazji poprawiłem masę na lampach. Z wielkim bananem na twarzy chciałem się w końcu przejechać, a tu kolejny problem, w jeździe raczej nie przeszkadza, ale sam fakt denerwuje. Na odpalonym silniku, przy włączonych światłach, nie ważne czym...
Z wymianę nie będziesz miał problemu to "pudełeczko" jest podłączone na kostce i przykręcone śrubą do karoserii. Pasuje od każdego poloneza caro, atu (oprócz plusa), jak będziesz wkładał używane to sprawdź oprócz wycieraczek, czy włącza się ogrzewanie szyby i czy działają kierunki i awaryjne.
Witam Skrzynie wyciągałem zawsze bez silnika, no chybaże była potrzeba wymontowania całego zespołu. Z wyszarpnięciem nie będzie problemu, odepnij wydech z wieszaków i to powinno wystarczyć, ja wsuwałem klocek między rurę a podłogę. Dasz radę, powodzenia. A co do uszczelniacza, to nie pamiętam rozmiaru, ale chyba nie powinno być kłopotu z dostępnością,...
trzeba miec tylko kase i zaciecie. Jak to bedziesz mial to ci nie potrzebny jakikolwiek temat. Za pozwoleniem panie kolego: TO PO CO TEN OT? Bo po co w ogóle szukać info na jakimkolwiek forum, skoro miałbym mieć wiedzę?? Dla mnie Polonez to w sumie wyzwanie potężne. Bo przyjrzyjmy się bliżej. Silnik OHV oparty na 3-ech łożyskach to zabytkowa jednostka...
Zobacz czy napiecie na prostowniku głównym jest równe napięciu na wyjściu diod wzbudzenia.Jak tak to masz gdzieś jakis niełacz na instalacji-w 80 % skrzynka bezpieczników.Jeżel ładowanie jest ok,a kontrolka cię drażni to zrób tak-przetnij kabel kontrolki i w szereg wstaw diodę anodą w kierunku instalacji samochodu,katodą w kierunku regulatora napięcia.
dzięki za podpowiedzi ale co z ta kontrolka ladowania?leciutko jarzy w czasie jazdy a po wlaczeniu kierunków miga razem z nimi tak jest mozliwosc abym wymienil akumulator ale w razie cos jest z alternatorem to moze mi go zepsuc?bo jest taka mozliwość nie?
Witam. Ostatnio założyłem bez większych problemów centralny zamek CarProtect do swojego Poloneza plusa , problem zaczął się z podpięciem centralnego pod kierunki . Z centralki wychodzą 2 kable właśnie pod kierunkowskazy , gdzie najlepiej je podpiąć ? Mile widziane jakieś łopatologiczne wskazówki z elektryki jestem zielony :|
jezeli chodzi o silnik poloneza to: 1. walek rozrzadu: najlepszy producent w polsce warto ja korzystalem wiele razy jeszcze nikt nie mial problemu z tymi walkami 2. planowanie glowicy jak najbardziej tylko ze bez wyfrezowania "polksiezycy" w tlokach to max 0,6mm 3. kolektor wydechowy najprosciej i najtaniej z modelu gsi kanaly wydechowe w glowicy wygladz...
Witam Polonez Caro 1.6 GLE gaźnik -benzyna Borykam się z problemem który pojawił się samoistnie. -Gdy wciskam pedał gazu ok.10% otwarcia przepustnicy to ok.4na10razy łapie go dziura i obroty spadają do "zera" (krańcowa dolna granica pracy silnika) ale nie gaśnie tylko pyrka na granicy pracy. delikatna kontra gazem i obroty wracają do normy -Samochód...
Masz jakis papierek(schemat)do tego alarmu?Sama nazwa predator niewiele wyjasnia. Jesli to predator plus,to przewod z pinu 1 kosci otwiera a z pinu2 zamyka(impuls masy)Dla lepszej lokalizacji podpowiem,ze zaraz za tymi przewodami sa wyjscia sygnalowe na kierunki.Teraz to juz z gorki:D
Wielki ukłon w stronę kolegi wzagra. Przemyślałem działanie po stronie elektrycznej, ale nie zastanowiłem się nad mechaniczną stroną problemu. :oops: Rzeczywiście w tym przypadku nic nie da zmiana kierunku obrotów silnika.
Zawieszony 'komputer', identyczny przypadek miałem. Jak te podgrzewanie włączałeś to z kolei przerywacz kierunkow tykał jak szalony i nie dawał napiecia na kierunki. Rozłaczenie akumulatora na chwile pomogło.
Tak, temat oklepany, ale nigdzie nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Jak pisałem w innym wątku, zaczęło się od krótkiego spięcia z mojej winy, po czym pojawiła się konieczność przygazowania po odpaleniu, zanim alternator zacznie ładować. To tak w skrócie. W ramach poprawy stanu ustrojstwa, postanowiłem wymienić pierścień ślizgowy, który miał już spore...
Przepraszam, źle się wyraziłem. Jeden przewód idzie z kolektora, a drugi chyba idzie do przełącznika w środku auta. Jeśli dobrze myślę, to jeśli odepnę od kuli wężyk przychodzący do przełącznika (ten jest poprzerywany), z kuli powinno wylatywać powietrze, a tak nie jest. Kula to tylko zbiornik na sprężone powietrze no nie? Dodano po 3 Znalazłem taki...
Auto jak w temacie i nastepujący problem: Po włączeniu kierunkowskaza i naciśnięciu stop kierunki zaczynają pracować z większą częstotliwością, tak jak by została przepalona żarówka kierunkowskazu (żarówki OK). Dzieje się tak jeszcze przy układzie kierunek.+wsteczny, kierunek.+pozycje i jeszcze jeden obiaw kierunek.+wsteczny+stop=przyspieszone kierunkowskazy+pulsacja...
mam problem z truckiem plusem - gdy wcisnę pedał stopu, nie działają kierunki - przekaźnik "nie ma siły" się przełączać. gdy nie jest wciśnięty stop - problem znika. analogicznie jest z biegem przerywanym wycieraczek. urządzenie mikroprocesorowe wymieniane - bez rezultatu. gdy odłącze tylną wiązkę przewodów kierunków nie ma wcale, niezależnie czy wcisnę...
Witam-proszę o porady,sugestie- czy Warto szukać Poloneza Plusa ,czy lepiej jednak ostatnie caro przed plusem? Mniej więcej wiem,w czym tkwią różnice, chciałbym wiedzieć,czy plus miał lepsze blachy,czy może utwardzone gniazda zaworowe-odnośnie blachy usłyszałem kasandryczne wieści,że dzięki daewoo ,plus otrzymał cieńsze podłużnice-czy ktoś ma jakieś...
więc jesteś szczęściarzem, który dodatkowo posiada wiedzę, by te silniki właściwie eksploatować i serwisować. :) Gratuluję. Rzeczywistość szarego użytkownika, nie będącego mechanikiem parającym się zawodowo machaniem kluczami jest niestety trochę inna. Mnie przestraszyło w pewnym momencie to, że nie wiedziałem skąd brać rozsądnej jakości części zamienne...
Jeśli zatykasz rurę dolotową do filtra to na 90% jest ona dziurawa, ale na 99% ten kierunek jest zamknięty a powietrze brane jest znad kolektora wydechowego (ciepłe powietrze). U mnie w poldku jest tak od nowego. Klapka ustalająca kierunek pobieranego powietrza latem i zimą ustawiona jest w tej pozycji. A znajduje się ona przy samej obudowie filtra....
Witam! dziwny objaw działania kierunkowskazów. tzn. jak włączam kierunek to działa ok. jak dodatkowo nacisne stop to miga dwa razy szybciej. może mi ktoś pomóc w tej sprawie. teoretycznie jest to objaw uszkodzonej żarówki (przeczytałem gdzieś) w którejś z lamp tyle tylko że żarówki wymieniałem już i wszystkie były i są ok... może to jakiś problem masy....
Witam jak w temacie napoczatku wycieraczki chodzily jak chcialy ostwietlenie w srodku mi migalo jak wlaczalem kierunek, kontrolka od hamulca zapalala sie kiedy chciala , swiatlo mi sie jakos ustabilizowalo ale wycieraczki dalej sie wlaczaja jak wcisne hamulec wlacze kierunek albo czasem nawet jak kierownica skrece i kontorlka hamulca caly czas miga......
Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia w Polonezie słychać charakterystyczne przelewanie się płyny wewnątrz auta. Co do zasady Poloneza wystarczy zalać (przez zbiornik wyrównawczy, po 5 minutach uzupełnić płyn do stanu, zakręcić korek i uruchomić. podczas pracy sam się ma odpowietrzyć o ile jest odpowiedni poziom płynu w zbiorniku. Pytanie pomocnicze:...
Altetnator nie ma nic do rzeczy. Plus z akumulatora idzie grubym kalem do rozrusznika to jeden obwód. Drugi przewód z akumulatora idzie do alternatora i jest do niego przykręcony śrubą M6 (klucz 10). Do tego miejsca podłączony jest jeszcze jeden przewód który idzie w kierunku stacyjki. Weź żarówkę i zobacz czy jest napięcie pomiędzy masą a tym zaciskiem...
Potrzebuję podłączyć w Polonezie alternator z Opla Omegi(Denso- wbudowany regulator napięcia - Zaciski: "D+" i "-"). W polonezie mam regulator osobno, na błotniku. Z regulatora wychodzą następujące przewody: Z Zacisku 67 szary -> do alternatora zacisk 67 Z Zacisku 15 czerwony -> do alternatora Z zacisku 15 czarno-fioletowy -> do kabiny dodatkowo, do...
Witam, Poszukuję serwisu, który podjął by się naprawy Poloneza Caro 1.6 GLI Abimex. Jest dużo rzeczy do zrobienia. (Pływają obroty, wysokie obroty na biegu jałowym, nie działa obrotomierz, trochę blacharki, czasem wariują kontrolki od kierunków i awaryjnych, nie działa spryskiwacz tylnej szyby, drzwi kierowcy nie zamykają się z kluczyka, etc). Wiem,...
Dobry wieczór. Może to komuś się przyda... Jedziemy sobie "Polonezem" w którym zepsuł się rozrusznik. Zatrzymaliśmy się na chwilę, zgasiliśmy silnik. Nie ma w okolicy nikogo, żeby popchnąć... Poniżej jest metoda na samodzielne odpalenie: Prawe tylne koło podnosimy (warto tam podłożyć pod ośkę coś oprócz podnośnika, np. parę cegieł, albo tzw. "kobyłkę")....
Witam. Panowie mam mały problem z instalacją elektryczną w Polonez Caro 1.6GLE Otóż : 1. Nie działają światła awaryjne bez przekręcenia kluczyka. Kontrolka od nich nie świeci wogóle. Po włączeniu awaryjnych działają tylko kontrolki od kierunków. W samochodzie był kiedyś alarm, ale się zjarał :(. Nie wiem za bardzo gdzie mam szukać. Przy mikrokontrolerze,...
Witam serdecznie grupowiczów , znowu potrzebna pomoc a mianowicie chodzi o ładowanie w polonezie podłączyłem miernik pod akumulator powyżej 1 tys obrotów pokazuje 14,5v problem w tym ze podczas chamowania przygasają delikatnie zarówki od podswietlenia deski rozdzielczej i delikatnie zaswieca sie kontrolka od akumulatora(bardzo słabo swieci) podobnie...
mam poloneza caro plus i jak wlacze kierunek to mi nie dobija. gdzie mozna kupic nowy taki uklad kierunkow bo najprawdopodobniej cos jest urwane.
Witam. Mam kłopot w polonezie, nie działa przekierowanie nadmuchu na przednią szybę, pozostałe kierunki działają bez zarzutu. Słychać jakby pod deską nastąpiło przełączenie ale powietrze rozpływa się gdzieś za deska rozdzielczą. Jeżeli ktoś się już zetknął z takim problemem proszę o radę jak się do tego zabrać.
Witam Założyłem do mojego polonezika centralny z alarmem. niestety mam problem z podłączewniem tego do kierunków. Probowałem podłączyć się awaryjne ale świeci tylko jedna strona. Jak podłączyłem się pod drugą to po włączeniu któregoś kierunkowskazu wlączały się awaryjne :/ 2 pytanie dotyczy podłączenie pod drzwi. Z centralki wychodzą 2 kable + i -....
witam mam problem w polonezie 1.6 gsi 98r.otoz coś sie dzieje z ładowaniem gdy jade normalnie 2-4tys obrotow ładowanie nie świeci gdy jest na normalnych obrotach kontrolka ładowania jarzy a po właczeniu kierunków miga razem z nimi to samo ze stopem przy hamowaniu świeci bardziej co moze być przyczyna regulator?
witam jestem posiadaczem poloneza Caro 1996 rok abimex jednopunktowy wtrysk brak gazu 1.6 GLi i zaobserwowałem ze gdy odpale auto na ssaniu bardzo goni po obrotach czasem gasnie brak mocy by jechac dopiero jak sie rozgrzeje i 2 rzecz to takaze gdy mam załaczony wentylator od ogrzewania to po zapaleniu auta nie mam kierunkowskazow i wycieraczke czasowych...
Mam problem z tylnymi światłami w polonezie nie ma gdzieś masy czy coś zaczyna mi sie robić dyskoteka z tyłu, mam włączone światła i włącze kierunek to wszystko przygasa nawet wskaźniki i kontrolki nie mówiąc już o światłach z tyłu, z przodu jest wszystko ok, co może być przyczyną takiego zachowania? masa jest ! Prosze o pomoc!!!
(at)gimak Dziwne....Miałem wiele do czynienia z Polonezami na gazie i nawet ciężko z nimi czasem było w zimę po zgaszeniu na gazie ,a odpalaniu na Pb.Sam LPG lubię w autach lecz niestety -jest mróz i jest problem jak nie ma Pb.Wiesz ,że gaz rozprężając się...itp.itd.Trzymałeś go na zewnątrz i przy mrozach odpalał na LPG?Możesz coś więcej napisać o...
Witam Jestem posiadaczem Poloneza Caro Plus rocznik 1998 z instalacja gazowa. Problem pojawil sie zima, gdy przyszly pierwsze przymrozki. Samochod nie chcial w ogole zapalic; krecil, krecil ale nic z tego. Dopiero po wzieciu go na hol odpalal ale juz po jakichs 4h postoju znow mial problem. Byl u 5 mechanikow, jeden wymienial swiece, inny kable od swiec,...
Witam! Szukałem na forum ,ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Chodzi mianowicie ,że w Polonezie Caro 1.6 GLI 1995 rok produkcji raz działają a raz nie działają mi kierunkowskazy i światła awaryjne. Nie wiem czym może być to spowodowane, przejżałem bezpieczniki i są całe. Kierunki nagle przestały działać. Nie ma na to reguły. Po prostu raz...
Witam jedno wyjaśnienie , robię " przekładkę " części z poloneza ATU do Caro ten ostatni kupiony na przetargu od Policji, sporo dodatkowych kabli których nie ma na schemacie. Usterkę znalazłem dzięki waszej pomocy, dodany 1 dodatkowy kabel do zapalniczki on robił zwarcie . Co prawda dalej nie wyświetla mi symbolu pedału hamulca na tablicy , ale awaryjne...
witam przepraszam że z poślizgiem praca 3 tygodnie UE 1 polonez ma zegar cyfrowy 2 przyciski do zmiany godzin i min 2 Nie widzę w dzień bo przygasają jak się włączy światła do tego stopnia że nie widać działania kierunkowskazu czy czerwonej kontrolki ładowania akumulatora zobaczyłem to dopiero wieczorem , mam tak w 3 polonezach więc to nie przypadek...
Problem jest też taki, że przy włączeniu kierunków nawet na odpalonym silniku miga mi podświetlenie deski i tylne światła czy to może być wina regulatora? Słyszałem że polonezy robione już przez Daewo miały puszczone za cieńkie wiązki i to dla tego ale czy regulator może mieć z tym coś wspólnego? Dodano po 55 KristofN81 dzięki za podpowiedzi ale niestety...
Podczas trwającego 3 miesiące turne po elektromechanikach zmieniono kable zapłonowe, co trochę ktoś znajdywał skorodowane złącze i w ogóle chyba wszystko. Tragedię potęguje fakt że auto chodzi raz lepiej raz gorzej i nie znaleziono powiązania z pogodą temperaturą, ciśnieniem, paliwem,wysokością, czystością szyb, ilością pasażerów, ciśnieniem wogumieniu,...
niewiem czy dobże ale niech ktoś stanie z tyłu samochody i spojrzy czy po nacisnięciu stopu przy włączonych kierunkach nierobi sie choinka toz świeci wszystko brak masy. ale zapewne kolega powużej ma zupełną racje pozd
mam poltka caro 1.9D jak się mocno nagrzeje to same wycieraczki się włączają i kierunkowskazy przestają działać. Sytucje z kierunkami na chwile ratuje włączenie i wyłączenie samochodu, ale tylko na chwile. Co zrobić? Co nawala? :oops:
W moim Poldku gdy włączam kierunkowskaz (nie ważne który) i jednocześnie hamuje, wraz z kontrolką kierunku zapala sie (pulsuje) kontrolka awaryjnych. Na całe szczęście kierunki (lampki) działają prawidłowo. Może wie ktoś co pada lub padło w moim Poldku? ewidentna sprawa masy!!! pozdrawiam :wink:
Zdarzalo sie jeszcze tak ze przy odpalonym silniku wlaczajac sw.drogowe silnik potrafil gasnac,przy kierunkach i innych obciazeniach bylo podobnie-ale zaznaczam ze to bylo przed obecnym stanem czyli ze wogole nie da sie odpalic.
Przy montażu alarmu niechcący podałem +12V na złącze 53S w dużej kostce modułu MCS-1. Podanie napięcia miało wskazać wyjścia ze sterowania na kierunki. Niestety, pomyłka spowodowała spalenie jakiegoś bezpiecznika w obwodzie. Brak jest wstecznego i zdaje się ogrzewania tylnej szyby. Napięcie podawałem przy odpiętej kostce od układu, więc mniemam, że...
około 40 km/h dzisiaj było - ale nie zawsze mi sie tak dzieje - nie zawsze. Wlot tej grubej rury ktora jest zasysane powietrze do fitra powietrza mam umieszczony przeciwnie do kierunku jazdy - nie jest on umieszczony tak jak oryginalne kolo chlodnicy - tak zalecil gazownik przy instalacji - zeby powietrze nie bylo wtlaczane tylko zasysane .... czy to...
Gaszenie lampki powoduje takie sam potencjał na żarówce z jednej strony (od diod wzbudzenia) i z drugiej strony (od diod dodatnich głównych). zajrzyj na temat W Twoim przypadku uszkodzenie może być w niejednakowej rezystancji diod w kierunku przewodzenia (jednej grupy) lub częściowo uszkodzonymi (zwarcia) uzwojeniami twornika lub w złym kontakcie na...
Witam serdecznie! Mam mały problem. Chodzi o to ,że podczas włączania kierunkowskazów zamiast migać kontrolka od kierunku to miga kontrolka od awaryjnych. Jeśli ktoś mógłby mi pomóc to proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.
Przyczyna braku ogrzewania jest: jak wcześniej pisali poprzednicy zamulona nagrzewnica.demontaż troche uciążliwy ale do zrobienia.Przeczyszczenie silnym strunieniem w obu kierunkach ewentualnie jeszcze jakis detergent. nie otwierający sie zawór.wymiana zapowietrzony układ chłodzący. korek nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem.
Pisząc o urządzeniu mikroprocesorowym mam na myśli kość 18 nóżkową umieszczoną przy bezpiecznikach. Kość ta odpowiedzialna jest za kierunki, awaryjne, światło kabiny z opóźnieniem, wycieraczki i ogrzewanie tylniej szyby. Ile przewodów masowych przychodzi do tej kości? Proszę o odpowiedź.
witam. mam mały problemik z atu plusem, silnik rovera. gdy mam włączone światła drogowe i włączam kierunkowskaz robi mi sie jakies zwarcie. ze światel z tyłu robi się choinka, na tablicy rozdzielczej to samo. jeszcze gorzej robi sie jak dodatkowo zaczynam hamować, zaczyna wtedy wskazówka obrotomierza spadać do zera i wracać na obroty w rytm pulsowania...
WITAM! Miałem ATU PLUS , działy sie dziwne rzeczy , gasł,tracił moc i inne cuda.Komputer trzykrotnie nic nie wykrył. Co sie okazało ,po naciśnięciu sprzęgła, zwierane były kabelki do masy (prawdopodobnie od jakiegoś czujnika).Może w tym kierunku , bo też sie działo od czasu do czasu.
pod bezpiecznikiem obrotomierza dialaja jeszcze inne elementy nie pamietam jakie i dlatego pytamchyba kierunki i jeszcze cos
Witam Problem polega na tym że jak włączam lewy kierunek to mi się włączają wycieraczki. Myślałem że to wina urządzenia mikroprocesorowego więc załatwiłem sobie drugie (używane). Przy podłączonym tym jak włączam lewy kierunek to migają mi kontrolki. Poza tym tak po ok 5 sek działania lewego kierunku obojętnie na którym urządzeniu pali się bezpiecznik....
Trzeciego stopu nie ma. Przycisk przyczepy oczywiście wyłaczony. Nie bardzo mam na co podmienić więc tak tego nie sprawdze Dodano po 2 Tak sobie myślę, a może dołożyć jeszcze jakieś 5W (np całoszklaną pozycyjną) do tych żarówek i sprawdzić co wtedy będzie. Zdarza się że jak włączę awaryjne, to później po ich wyłaczeniu nie chcą działać kierunkowskazy....
Po pierwsze to sprawdź czy przy wciśniętym poedale hamulca i włączonym kierunku świecą wszystkie żarówki od kierunkowskazów. Większa czestotliwoś migania jest wtedy gdy któraś nie swieci. W moim służbowym poldku nie działały kierunkowskazy przy wcisniętym pedale hamulca, ale tylko prawa strona. Wystarczyło poprawienie styków i wszystko wróciło do normy....
Nie wiem czy śmiać się czy płakać. Takich bredni dawno nie czytałem. Nie wiem po co piszą ludzie, którzy nie próbowali rozwiązać problemu (oczywiście poza pytającym). A więc jeśli jest prawdą to co piszesz, że jest to urządzenie z regulatorem (wbudowanym), to do złącza na wsuwkę musisz podać przez żarówkę (np 3 - 5 W) 12 V. Oczywiście w stosunku do...
Witam.Ja jeszcze wroce do poczatku.Po rozłączeniu tych kostek pod kierownicą,swiatła mijania ani drogowe nie bedą ci świeciły.Tak samo nie bedą ci działały kierunki.Normalka.Piszesz też,że przy stacyjce był przeciety czarny kabelek i był połączony z niebieskim i że połaczyłes czarny z czarnym.Przypuszczam,że tu może byc przyczyna.Do stacyjki lecą 4...
Zapomniałeś dodać o kontroli właściwości paramagnetycznych ośki wirnika,i o prawidłowości kierunku prądów błądzących w zablachowanym jarzmie magnetycznym stojana. O tym czy podzwojniki zachowują odpowiednią światłoprzepuszczalnosc nie ma co wspominać.
Szansa na podwieszeni szczotek, czy jakieś ich niekontaktowanie po polaniu wodą jest raczej niewielka. Woda nie rozpuszcza węgla, a pierścień ślizgowy też od razu cały nie zzielenieje. Woda zrobiła gdzieś zwarcie i poleciała jakaś elektronika. Proponuję obrać kierunek na jakiś warsztat.
shulc Nie chodzi o regulamin tylko o logikę. Jeśli napisałeś że "bezpieczniki i reszta elektryki jest sprawna."To jak mogą nie działać kierunki ? No chyba że kierunkowskazów nie zaliczasz do "elektryki" Może masz świeczkowe :?: Wszystko pomijając kierunki, awaryjne, zegarek, tak źle to opisałem?
No to mógłbys podać typ tego regulatora i jak go podłaczyć. A podłaczyłem jeszcze reg od renówki i tamtez nie ładował. Mam pytanie bo w tym reg. Valeo jest + czyli 12 V od stacyjki i L -Lampka jak ją podłaczyć szereg z tego wyjścia do masy ?? Podając 12 V na zacisk + to na zacisku L jest 5 V. Ale w renówce kontrolka jest 12 V. A kierunek obrótów ma...
witam.mam poloneza caro wszystko bylo ok ale po zamontowaniu radia przestały mi działać kierunki i światła awaryjne?czy ktoś może cos na to poradzić?pomocy
oczywiście wiesz gdzie wlutować tą diodę.. i w jakim kierunku??
Ale jak z moca pradu? Po to jest przelacznik zeby komputerek dawal mozniejszy prad na tyl. W sumie tak powinno byc bo te pare dodatkowych zarowek moze oslabic reszte(i siebie same),co w sumie moze dac np.kierunki tak jasne jak w starym maluchu :D
Czy wtedy kiedy kierunki chodzą szybciej obejrzałeś przód i tył ,czy obie świecą . Bo ja nadal upieram się przy masie za deską rozdzielczą /kilka przewodów przykręconych nakrętką szóstką do przedniej ścianki/.
Witam mam taki problem cala elektryka w aucie mi wariuje a mianowicie jak wlaczam swiatla mijania to nie dziala lewy kierunkowskaz a prawy jest ok a jak wylacze swiatla to jest okna obydwu ,podswietlanie tablicy tez raz jest raz nie ma ,obrotomierz raz dziala raz nie wskaznik temperatury tez wariuje idzie na maks a temperatura jest w normie,jak wlaczam...
pali mi bespieczniki od kierunków. Raz działają a raz nie swiatła mijania. Obrotomierz skacze, przygasa podswietlenie tablicy. Czy moze to być spowodowane niesprawnym regulatorem napięcia???? Prosze o pomoc
Witam Mam pytanie odnośnie pokrętła kierunku nawiewu w polonezie caro + 1999r. Mianowicie po ustawieniu go "na twarz" i włączeniu maksymalnej prędkości wentylatora nie dmucha w tym kierunku lecz na szybę. Co mogło się zepsuć? Z góry dzięki na wszelkią pomoc. Pozdrawiam
Witam:) Kiedy włącze lewy kierunek i nacisne pedał hamulca zaczyna migać kontrolka świateł awaryjnych, miga dość chaotycznie, nie jednostajnie jakby było to efektem jakiegoś zwarcia czy czegoś. Co ciekawe problem ten występuje tylko przy uruchomionym silniku. Wszystkie światła są w porządku. Czy ktoś wie, gdzie trzeba zajrzeć, żeby znaleźć i usunąć...
To chyba że tak. Czujnik zdaje się miał coś koło 200 om, ale ten wynik nie ma większego znaczenia, byle by coś windukował. Jak sądzę masz coś nie tak z samym obrotomierzem, i ja skłonił bym się w kierunku poluzowanych nakrętek albo zimnych lutów. W benzyniakach to puszczało, to w dieslu, gdzie masz wieksze wibracje musi puszczać bardziej.
30 plus stały ( z aku) 31 masa 15 plus komutowany ( za klyczykiem) C pierwsza kontrolka migotania C2 druga kontrolka ( jazda z przyczepą) reszta ( 49 i 49a) to na przełącznik świateł kierunku jazdy, włącznikświateł ostrzegawczych i lampy.
Chłopie nie rób obciachu, to urzadzenie mikroprocesorowe w skrzynce bezpiecznikowej nie ma nic wspólnego z kierunkami.......... Szukaj głębiej ........
A może filtr powietrza ustawiony prostopadle do kierunku jazdy i dmucha w niego powietrze i przez to muł? A masy i prądy itp, nigdzie nie są luźne?
W kierownicy od dołu znajduje się bolec, wchodzi on w nacięcie pierścienia od przełączników kierunkowskazów. Pierścień powinien obracać się razem z kierownicą. Może się ułamał i dlatego nie odbijają kierunki.
dziś robiłem poldka około 5 godzin,zdiołem przewody od nagrzewnicy i dmuchałem w przeciwnym kierunku przepływ powietrza był i to bardzo dobry.po złorzeniu wszystkieg spowrotem zalałem silnik płynem kulerem 2 po nagrzaniu silnika i odpowietrzeniu go zaczoł grzac.przejechałem 15km i spowrotem zaczeło leciec zimne powietrze [stary płyn był czysty farfocli...
kierunek przepływu wody przez podgrzewacz gazu nie ma wpływu na jego wydajność i w wiekszości reuktorów nie ma oznaczeń in/out. Parownik należy podłączyć równolegle do nagrzewnicy powietrza a w niej gorętszy przewód wchodzi od góry. Dużo ważniejsze od kierunku przepłuwy jest właściwe umiejscowienie parownika , nie za wysoko i na możliwie krótkich przewodach...
Mam taki problem bo nie działa mi kierunek od pasażera przy nadkolu. wymieniłem żarówke mimo tego że tamta jak sie okazało była dobra ale i tak nie świeci. Wie może ktoś gdzie szukać przyczyny???? -Wszystkie inne światła działają. -Jak włączy się alarm to też nie świeci Pozdrawiam i prosze o pomoc
Żeby zmienić kierunek obrotów silnika musisz zmienić kierunek zasilania szczotek, albo kierunek zasilania uzwojeń na stojanie, zależnie co jest łatwiej wykonać. Rozruszniki mają różną budowę, niekiedy dodatkowe uzwojenia. Wszystko zależy od konkretnego silnika. No i bendix powoduje, że wałek zdawczy jest napędzany tylko w jednym kierunku (żeby silnik...
napięcie znamionowe 12 V prędkość przy 12 V i 25*Cna wolnym powietrzu 2300+-100obr/min moc oddawana w tych samych warónkach max 80W pobór prądu przy unieruchomionym silniku max 38A pobór pradu na gorąco 12A kierunek obrotów od strony odbiornika prawy dane przepisane z książki sam naprawiam
Zdjąłeś filtr paliwa, ale czy go założyłeś zgodnie ze strzałką która wskazuje kierunek przepływu? Skoro założyłeś nową pompkę to trzeba było inaczej to rozwiązać, odkręcić ten przewód co idzie do listwy wtryskowej i przekręcić kluczyk i wtedy zobaczył byś czy pompka podaje paliwo, jeśli podaje paliwo to przyczyny szukasz dalej a jeśli nie podaje to...
Sprawdzałem hamulce (na wyłączonym silniku podpompowałem i po uruchomieniu na "luzie" pedał hamulca delikatnie "wpadał"),więc jeśli się nie mylę serwo, jest raczej OK. Mechanik ze mnie żaden, ale szperając trochę w literaturze i na forum nachodzi mnie pewna myśl - wymienić czujnik położenia wału. Nie wiem jednak czy idę w dobrym kierunku?
Minus, czyli masę na blok silnika/rozrusznika. Zasilanie, czyli plus, grubym przewodem, dobrze zaprawionym na zewnętrzną śrubę elektromagnesu rozrusznika. Z akumulatora, przez bezpiecznik 20A i przycisk o odpowiedniej wytrzymałości prądowej do dodatkowego małego konektora (zasilanie cewki) na obudowie elektromagnesu. Przycisk np taki: A tak zapytam...
A alternator prawidłowo ładuje? Być może któraś z diód... lub regulator napięcia. Może w tym kierunku.
Nie wiem jak w tym modelu, niektóre radia miały kabelek który podłączało się do sygnału prędkościomierza, w miarę przyśpieszania radio samo podkręcało Volume ;) Może coś w tym kierunku?
No więc odkręcam zegary i wkładam rękę na lewo. Jest ta gruba rura od ogrzewania pod spodem żadnego przejścia a górą jak włoże to nic nie moge wymacać co chociaż byłoby podobne do tego urządzenia. To mam dalej szukać tam na lewo czy jakiś inny kierunek wybrać ??
proponuje zrobić dobrą masę do lamp oraz z klemy do karoserii i do silnika masa jest najważniejsza i nad skrzynką z bezpiecznikami jest puszka układ mikroprocesorowy od kierunków dość czuła i wrażliwa ta elektronika są tam małe przekazniki które się psują od przepięć np z braku masy przynajmniej u mnie tak było z braku masy uszkodziło się urządzenie...
Nie działają też kierunkowskazy i wycieraczki na pierwszym stopniu tzn tak zwane czasówki nie działają. uszkodzenie to prawdopodobnie powstało przez zwarcie kabli + i - kierunkowskazu. Myślałem ze może kierunki mają swój bezpiecznik ale nie... Nie wiem już czego szukać :(
Witam Mam problem z Polonezem ATU 1.6 GLI Abimex (tzw. Minus). Wymieniałem żaróweczki w środkowym tunelu i nie zauważyłem że panowie w fabryce nie zarobili 1 kabla a 2 latał bez plastikowej oprawki . Wiadomo jak to się niestety kończy ;/ nagle oświetlenie mi zgasło Awaryjne przestały działać , ogrzewanie szyby i kierunkowskazy ,przełączyłem awaryjne...
O to mi chodziło Koleszko punkty zaraz powędrują i pomógł też. Oraz uprzejme DZIĘKUJĘ !!!. Znalazłem chyba brak masy więc to wszystko sugeruje na zardzewiałą śrubkę których jest tam sporo. Swoją drogą ciekawe która to śrubka ale to jutro się zobaczy. Po dzisiejszym dniu dowiedziałem się że auto odpala raz na 30 razy z można powiedzieć wyrafinowanym...
-odkreć korek wlewu oleju, patrz i kręć wałem tak, abyś na konikach pierwszego cylindra miał mijankę, rysa na kole pasowym będzie niemal na wytłoczniu na obudowie rorządzu. Obróc wałem jeszcze raz i wtedy pali pierwszy gar. -zobacz gdzie na kopułce masz kabel pierwszego gara, tak też ustaw palec w aparacie i wsuń go w pochwę. Wsuń to tak, abyś miał...
Dzień dobry. Wczoraj wieczorem przy deszczowej pogodzie, okazało się że nie mam nawiewu na przednią szybę w moim poldku. Wcześniej nawiew nie dawał żadnych sygnałów uszkodzenia i zrobił mi się kłopot niemały, bo szyba zaparowała i było dość niebezpiecznie. Póki co pozostałe kierunki nawiewu działają i wygląda że jest system na podciśnienie, bo syczy...
przewody W N sprawdziłem, wyczyściłem. oczyściłem wyjścia cewek i posmarowałem wazeliną odkwaszoną. jest dużo lepiej. czyżby właściwy kierunek? zawory gazy trzymają, jeździłem na benzynie, szukając części do wymontowanego parownika. szczelność instalacji sprawdzona przez gazowników.
Otóż: Zmodyfikowałem dolot Wymieniłem świece Wymieniłem przewody zapłonowe Rozkręciłem + przeczyściłem silniczek krokowy (ogólnie cały gaźnik zdjąłem razem z filtrem itd itd) Zamiast dwóch rur w filtrze powietrza jest jedna duża (tak, rozwaliłem tą podwójną końcówkę i zastosowałem jedną dużą w miejsce oryginalnego węża lecz bez tego co przestawia w...
Musisz zobaczyć kontrolką, nie miernikiem, przy podłączonej pompie, czego nie dostaje, plusa czy może ginie masa. Potem iść w kierunku zasilania. Przekaźnik, jego zasilanie i sterowanie. Aż trafisz na usterkę. Może ona tkwić w sterowniku silnika lub jego zasilaniu i to on, nie wystawia sterowania na masę. Sterownik silnika sprawdź jak pompę, żarówką...