W zasadzie przyczyny moga byc przynajmniej 3 i zadna faktycznie z elektryka ani elektronika za wiele wspolnego nie ma. a mianowicie: 1) jezeli jezdzisz poza miastem to bez przeslony na chlodnice ciezko dogrzac 700 2)za bogata mieszanka ustawiona na gazniku 3) za zimne powietrze dostaje sie do gaznika ( uszkodzony termostat w komorze filtra powietrza,...
W każdym modelu silnika jest inaczej. poszukaj jej na rurze łączącej katalizator z kolektorem.
Na listwie wtryskowej powinien być regulator ciśnienia. Zdejm z niego wężyk podciśnieniowy jak pęka membrama to nim zasysa paliwo do kolektora.
Wygłada to na uszkodzenie uszczelki pod głowicą,zdejm osłonę i zobacz czy nie ma wycieków, albo przedmuchów na śrubie koło kolektora.
Tam się wydmuchiwała uszczelka pod monowtryskiem, dobrze jest też na papierze ściernym wyrównac plastikowy izolator rozdzielający monowtrysk od kolektora.
jak jezdzilem tylko na pb i byl cieply tez odpalal bez problemu,ale wtedy calkowicie nie mialem gazu i tylko na benzynie Czyli reduktor do regeneracji/wymiany, po zgaszeniu silnika na gazie gaz nadal dostaje się do kolektora.
Nie,sprawdź przeplywomierz,ewentualnie może jakać nieszczelność kolektor->MAF
Zobacz tu na drugim zdjęciu: po prawej stronie przy tych niebieskich wężykach. To jest widok od spodu, okolice 4-go cylindra.
Lancia Y i Punto ma dokładnie taki sam schemat. Map sensor jest zintegrowany z IAT i patrząc od przodu samochodu znajdują po lewej stronie kolektora ssącego. Można dać map z 8v ale wtedy i tak musisz włozyć do kolektora czujnik IAT.
przy gwałtownym dodaniu od razu go dusi i chce zgasnąć... Zapewne następuje zubożenie mieszanki. Możliwych przyczyn jest wiele (nieszczelność kolektora, usterka pompki przyspieszacza w gaźniku, podparte zawory), sporo może powiedzieć obserwacja podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Witam podjedz do elektryka i niech ci sprawdzi czujnik cisnienia bezwzglednego w kolektorze
Który to rok tego punto? A tak apropos to czasem nie jest na gazie i nie ma plastikowego kolektora ssącego?
Siłownik ten jest potencjometrem dwuścieszkowym , zobacz napięcie przy zwolnionym pedale przyśpieszenia oraz podczas dodawania gazu (maksymalne otwarcie kątowe). Jakie jest ciśnienie w kolektorze?
Najprościej wzrokowo. Najczęściej takie rzeczy się dzieją w przypadku nieszczelności uszczelki pod kolektorem dolotowym...
jak sprawdzić dlaczego krokowiec nie działa?? jaki czujnik odpowiada za jego poprawną prace?? To nie jest silnik krokowy, tylko nastawnik przepustnicy. Za jego poprawną pracę odpowiadają 2 rzeczy: TPS i styk w trzpieniu nastawnika Zacznij od sprawdzenia połączenia mas sterownika, ma być na pinach 5,6,11,25 są przykręcone z tyłu do kolektora ssącego
Rurka podciśnienia regulatora ciśnienia paliwa nie jest wpięta w kolektor I cylindra?
Jak w temacie.Przu gwaltownym dodawaniu gazu strzela w dolot na benzynie.Na gazie chodzi idealnie na cieplym i na zimnym.Problem wystepuje tylko na Pb i tylko na zimnym silniku.Jak sie dobrze zagrzeje to juz plynnie wkreca sie na obroty.Cisnienie paliwa 3bar czyli ok,nowe paliwo w zbiorniku,wymienione wtryski.Dodam jeszcze ze wystrzały sa w kolektor...
Witam Poszukuję kolektora wydechowego do fiata punto jedynki 1.7 diesel bez turbiny. Tel. 500 677 681
Zazdroszczę Ci, na serio zazdroszczę. Ja bym na ostrej fazie takiej cierpliwości nie miał. Z tym na masę to już przeginka. Jak mi który gaziarz wytłumaczy to pogadamy. Co ma emulator do walenia podobno paliwem w kolektor?
Jeszcze jedno przyszło mi na myśl,redyktor masz podciśnieniowy czy elektroniczny?jeśli podciśnieniowy to sprawdz czy nie spadł przewód idący od redukrota do kolektora ssącego.
Sprawdź wszystkie przewody podciśnienia i odmę, za uboga mieszanka to jest przyczyna samozapłonu w kolektorze dolotowym.
Kurdę a jak to sprawdzić? Gdzie się to znajduje ? Kolega takich rzeczy nie wie, a za wymianę rozrządu się bierze. Na kolektorze ssącym.
Doradzam sprawdzić czujnik temperatury płynu,jest umieszczony w głowicy pod kolektorem ssącym.
Wczoraj postanowiłem trochę pojeździć tym busem żeby trochę pochodził to może faktycznie wypali się ten tłumik i może przestanie dymić ale jednak nic nie pomogło. Nadal kopci. Mam pytanie a czy jak by była uszczelka pod głowica to też by tak dymił i nie stracił na mocy a i płynu na razie nie ubywa. nie mam pomysłu na to wszystko. Nie chcę darmo rozbierać...
Sprawdź wtryski może się któryś przytopił i zacina się . Wtryski w tym silniku siedzą od strony chłodnicy i żeby je wyciągnąć trzeba rozpołowić kolektor ssący.
popatrz w parametry i napisz co tam widzisz. czas wtrysku,temp,podcisnienie w kolektorze,sonda itp
Wypadałoby więc zrobić porządną diagnostykę - jaki współczynnik lambda widzi ECU na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach i przy 2500 rpm, to samo powtórzyć na stacji diagnostycznej na analizatorze spalin - czy to co widzi ECU pokrywa się ze wskazaniami analizatora. Poszukać nieszczelności w kolektorze wydechowym.
Komputer nic nie ma w 900 do niepalenia na 1 cyl. Jak masz iskrę ,paliwo,kompresję pozostaje mechanika lub uszczelka kolektora.
Kolego Kwok Przy pierwszym wystrzale skierowałem kolegę do gazownika bo była instalacja na gwarancji i stwierdzili że wszystko w porządku, a ja sobie tłumacze to tak że odwalili przegląd gwarancyjny i puścili do domu nie usuwając awaria. Kod silnika to 839 A4.000 W tym aucie są cewki 4szt i nie ma przewodów W/N Sterownik silnika hitachi tak i cewki...
czerwony przekaźnik w komorze silnika burczy Masy sprawdź, wiązka wtrysku, przykręcone od tyłu do kolektora ssącego
Posprawdzaj wężyki od podciśnienia , oraz szczelność kolektora ssącego.
Jak nie będzie ten styropian w bliskim sąsiedztwie silnika i kolektora wydechowego... ;o)
Może wystarczy oczyścić czujnik cisnienia doładowania. Często zabrudzony jest sadzą, a znajduje się w kolektorze dolotowym.
Bardziej niż syczeniem martwiłbym się klekotem rozrządu... to na żywo też brzmi jak stary diesel? Ten silnik nie powinien tak pracować. Ciężko oceniać odgłosy po nagraniu. Z okolicy przepustnicy zawsze słychać lekki syk. Skoro nie reaguje na rozpylony plak/samostart to nie ma nieszczelności "na zewnątrz", ale być może coś nie tak jest złożone w środku....
Chodzi o kolektor dolotowy??
Spod głowicy lub pokrywy zaworów bezpośrednio na kolektor wydechowy.
Pisałem o przewodach gumowych pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym.
Odmę puść bokiem a otwór dolotu od odmy zaslep bo tylko brudzi przepustnice i kolektor
Proste. Na zimnym silniku sprawdzasz co widzi ten czujnik. Tj temperatura powietrza oraz ciśnienie w kolektorze ssącym
No i radość nie trwała długo. Problem powrócił. Program od gazu pokazał NISKIE CIŚNIENIE (A D). Zamówiłem zestaw naprawczy reduktora w końcu ponad 150 tys. na tym reduktorze to ma chyba prawo nie działać prawidłowo. Poza tym jeszcze raz umyje listwę wtryskowa i przejrzę wszystkie wężyki wtryski - kolektor dolotowy.
To sprawdź szczelność kolektora dolotowego...
Nawet nie wiemy Jaki masz typ zapłonu, były trzy. Z kopułką, z podwójną cewką i przerywaczem, elektroniczny, bez aparatu zapłonowego... jeszcze one różniły się szczegółami, np, zastosowaniem przewodu oporowego lub diody... Iskra nie może być anemiczna. Nic nie piszesz o kompresji, czy auto stało, czy zgasiłeś i nie pali... Ciężko pomagać na odległość....
Jak widać bezawaryjność to pojęcie względne ;) Pierwszy kupiłem w listopadzie 1974 roku. (...) Wymieniłem tylko obejmy ze zwrotnicami z powodu źle rozwiązanego smarowania - był jeden punkt, a powinny być dwa. (...) Jak go po zimie dałem do konserwacji, to przy odbiorze mi powiedzieli, że tak zardzewiałego półrocznego samochodu jeszcze nie mieli. (...)...
Witam Przy wymianie oleju zauważyłem że mam przerdzewiałą małą dziurkę w rurze którą wychodzą spaliny z Turbosprężarki. Postukałem śrubokrętem ( aby obić z rdzy) no i zrobiła mi się większa dziura. Wygląda to tak: 843516 Więc postanowiłem wykręcić turbosprężarkę aby, to w miarę porządnie wyczyścić i naspawać jakąś łatę na to z blachy. Na szczęście udało...
Jedyna alternatywna możliwość względem usterki wtryskiwaczy (nie koniecznie wszystkich) to zablokowany regulator ciśnienia paliwa. Regulator jest tu przy pompie, a układ paliwowy w konfiguracji "bez powrotu". Jeśli zablokuje się w pozycji zamkniętej, ciśnienie w układzie może nadmiernie wzrosnąć i wtryskiwacze zaczną "popuszczać" paliwo do kolektora....
świece raczej nie . Zainteresuj się poważnie kablami WN. Pierwsza moja porażka to były polskie Jan_MOR- kicha ! Potem załozyłem NGK ale szybko problem wrócił- zawiodłem się na japońcach kilka dni temu założyłem Bosch' a- jak ręką odjął ! Polecam zdecydowanie. U mnie strzały były w kolektor ssący. Najczęściej podczas dodawania gazu po kilku sekundach...
Witam. Z doświadczenia wiem że Fiaty ogólnie nie lubią LPG Na gazie Fiatowskie silniki niesamowicie zmula po naciśnięciu pedału gazu ( np. ruszanie z krzyżówki) oraz czasami mają manewry przerywania i skakania obrotami. Sam osobiście przekonałem się na swoim byłym Fiacie Punto I oraz z recenzji znajomych!! Pozdrawiam Jak zakładaliście u czesia w stodole...
Od fiata 126p WEBER Oczywiście z Bisa 700? To chyba najprostsze rozwiązanie dla tego silnika. Ciekawi mnie tylko jedna sprawa; jak udało Ci się zaślepić kanalik płynu w kolektorze ssącym? Ja kiedyś jak zakładałem akurat FOSA to musiałem zmienić kolektor. Wracając do twojego przypadku, to dobre czyszczenie i kalibracja powinny załatwić sprawę pod warunkiem,...
Witam Mam następujący problem dokładnie to we Fiacie Uno 899cm z 2000r. ( ale jest to dokładnie taki sam silnik jak w seicento, dlatego w temacie napisałem seicento). Więc może zacznę od początku. Samochód zaczął mi dużo palić, szczególnie na lpg. Instalacje Lpg mam z firmy elpigazu ze sterownikiem Voila. ( instalacje II generacji gdzie dawką gazu steruje...
Roznice w jakosci gazu wynikaja ze stosunku propanu do butanu. Wiecej propanu, a mniej butanu (i innych weglowodorow o dłuzszym łancuchu oraz roznych dodatkow) to lepszy gaz. Propan jest bardziej lotny i lepiej miesza sie z powietrzem / lepiej sie spala. Silnik na gazie (wtrysk fazy lotnej) zawsze bedzie troche slabszy. Dawka gazu po wtrysnieciu do...
witam od niedawna posiada fiata z instalacją gazową. wszystko było ok do czasu kiedy nie strzelił na gazie. padła cewka nie dawała na jedną święcę i rozwaliło kolektor. wymieniłem cewkę posklejałem kolektor i nadal strzelał. gazownik powiedział żeby wymienić przewody i świece. wymieniłem i na razie jest prawie ok. bo jężdze ostrożnie nie dusze go. ale...
Jedź do elektromechanika, nie do ASO. Niemniej nie dziwię się, że chcą to wywalić. Nie ma chyba gorszej roboty niż poprawianie po kimś. Instalacja Tartarini wcale nie jest FIATowska, one były zakładane w salonach i wcale dobre instalacje to nie były. Zwłaszcza te znane mi z Punt mk.2 gdzie do silnika na wielopunktowym sekwencyjnym wtrysku z plastikowym...
Witam, 1. Mam problem z gazem oraz obrotami silnika. Po zatankowaniu pełnej butli 40 l. przejadę ok 200 km. Wymieniałem ostatnio butle gazową bo tamtej się skończyła ważność lecz gość, który to wymieniał twierdzi, że wymiana nie miała z tym nic wspólnego. Po zapaleniu silnika dławi się na benzynie i często gaśnie , po przełączeniu na gaz jest ok. Kable...
No więc panowie, wyjawię wam całą prawdę. Mikser wyjęty został z żuka. Po konsultacji z mechanikiem stwierdził, że się nada. Ale logicznie myśląc dwa l w żuku to nie 1,5 w fiacie. Stąd może być takie duże spalanie. Gaźnik mam z podciśnieniem drugiej dyszy. Jutro zajrzę do miksera. Skołuję fiatowski i porównam średnicę. Dam znać jak poszło. Dodano po...
Ludzie, przestańcie wypisywać bzdury. Życzę powodzenia, we wciśnięciu pod kolektor innego alternatora niż oryginalny Zelmot - udawało się jedynie zakładać mocniejsze, z szerszym stojanem pochodzące bodaj z Tarpana, za to identycznie mocowane. To jedno. Drugie - takie wahania napięcia, to utleniona instalacja, wymagającaa pilnej naprawy - nawet alternator...
"Coś" ci się nie rozpłacze bo to coś to kolektor ssący, jak usuniesz ten elektrozawór i zostawisz wolny wężyk to będziesz miał tak jakby a raczej będziesz miał na pewno lewe powietrze w kolektorze. Jak go zaślepisz to problemu nie ma żadnego.
No i wszystko jasne. Jestem debilem - założyłem ją odwrotnie. Ale jak to nie mam pojęcia. Skręciłem wszystko i chodzi. Wałek dostał trochę po dupie ale kręci się bez oporów a ja jestem bez kasy więc musi tak zostać. Cienias w ramach podziękowania chlapnął mnie po gębie olejem i mam na nadzieje że się nie będzie mścił więcej:) Gdyby ktoś miał podobny...
Chcesz tam założyć 1.2 16v? Jezli tak to następny problem to plastikowy kolektor
Jeszcze jeden szczegół z blokadą wałka, w zestawie są dwie blokady wałka, w pokrywie dwa korki do blokad, jeden od przodu ale drugi od tyłu od strony kolektora dolotowego w miejscu gdzie raczej trudno wkręcić blokadę bez zdjęcia kolektora. Wystarczy jedna blokada w przednim wałku czy jednak obie ?
I juz po klopocie czujnik dziala, dwa skrajne to zasilanie a srodkowy to wyjscie typu otwarty kolektor. Raczej masz racje elektrit to bedzie hall a strumien magnetyczny zmienia sie jak zblizamy jakis metal wtedy hall wytwrza impuls. Dzieki za porady i pedze go montowac na kolo zamachowe do maluszka mojego kolegi.(montujemy wlasnej produkcji zaplon elektroniczny...
Przyczyn moze byc kilka. Czy samochod tak sie zachowuje od poczatku zamontowania gazu? Jezeli tak, to prawdopodobnie masz zle ustawiony dolot powietrza. Jezeli silnik pracowal prawidlowo, a usterka nastapila dopiero po pewnym czasie, to moze byc problem z emulacja sondy lambda (masz emulator/komputer "gazowy"). Wtedy sterownik silnika (ten od benzyny)...
a co za bzdety opowiadacie,nie widzi jeden z drugim jak leci rura ssąca?O filtra,poprzez przepływomierz do kolektora. Widzi tam który dmuchawkę po drodze? :)
czy kolega widzial taki silnik ?? tam nie ma wezyka, Map jest bezposrednio wtykniety w kolektor ssacy
Problemem był urwany przewód od masy przy kolektorze. Na szczęście komputer się nie uszkodził. Wymieniłem tylko linkę. Przez linkę sprzęgła płynął prąd ponieważ karoseria samochodu i silnik mają osobno połączoną masę. Więc gdy masa odłączyła się od silnika to linka sprzęgła była jedynym elementem przewodzącym który łączył karoserię z silnikiem.
Tam nie będzie ciśnienia, cieśninie pojawi się gdy turbo będzie ładować. Sprawdź dokładnie wszystkie przewody podciśnieniowe i od turbo do kolektora. Najlepiej je wyjąć i dokładnie obejrzeć.
Jak by nie był wciśnięty to by pompa paliwa się nie włączała po włączeniu zapłonu. Rano jest chłodniej i może być ciężko uruchomić zimny silnik na LPG, ew. nie trzyma Ci elektrozawór i gaz gromadzi się przez noc w kolektorze. Problemy z uruchomieniem i pracą na benzynie mogą być też spowodowane złą prać lub złą konfiguracją emulatora sondy lambda.
Witajcie, od tygodnia mam problem z punto, silnik to standardowa jednostka 1.2 8v z dwoma sondami lambda. Komputer samochodu pokazuje spalanie 15l/100, i podobnie też pali. Po resecie klemą jest dobrze kilka dni, tzn komputer pokazuje spalanie w miarę dobrze i jest odczuwalne zmniejszenie zużycia, potem sytuacja powraca. Sondy lambda pracują, check...
Witam. Nabyłem taki samochodzik 98r. Silnik 1.9TD na zwykłym wtrysku. W aucie była padnięta turbina, wcześniejszy właściciel wymontował ją całkiem i zaślepił kolektor. I tak jeździł. Mam zamiar zakupić turbo i zamontować, mam jednak proźbę gdyby ktoś mógł mi powiedzieć gdzie podłączyć smarowanie, najlepiej jakiś schemat albo zdjęcie. On to jakoś zaślepił....
To na pewno turbo padło, jeśli silnik wymknął się spod kontroli i nie reagował na wyłączenie zapłonu i jeszcze dymił z wydechu i spod maski to turbo przepuszczalo olej z silnika przez kolektor. I ten olej był w tym momencie "paliwem"
Zapomniałem dodać że mam w samochodzie LPG. Wczoraj w trakcie jazdy samochód strzelił podczas jazdy na gazie. Obroty wzrosły na 1500 i tak się już utrzymały. Po odpaleniu rano kolejnego dnia, silnik zaczął nierówno pracować (obroty 900). Po zagrzaniu obroty na benzynie 1200 a na gazie 1400 - 1500, silnik pracuje w normie. Podejrzewam że mogło nastąpić...
No więc tak: żeby dostać się do górnej sondy zacząłem walkę ze śrubami trzymającymi osłonę kolektora. Z 4 sztuk udało mi się odkręcić jedną!!! Pozostałe 3 to temat dla klucza-żaby, bo nasadka 10 okazuje się być za luźna a 9 nie wchodzi i nie trzyma łebków śrub. Siedząc w martwym punkcie jak powyżej wpadłem na pomysł, żeby rozpiąć złączkę od uszkodzonej...
Witam. Pacjent: Fiat Ducato 250 2.3 diesel 96 Kw 2012 rok . Problem: Dymi z wydechu niespaloną ropą i taki też ma zapach. Po odpaleniu na zimnym silniku jest cisza i spokój przez około 2 minuty, potem silnik leciutko zaczyna falować i zaczyna wolno dymić z wydechu, po rozgrzaniu do około 60 stopni przechodzi dymienie, silnik się uspokaja i problem znika....
Zaczynamy od sprawdzenia kompresji.. Jeżeli będzie dobra to szczelność kolektora. Natomiast jeśli kiepska to Trzeba sprawdzić dlaczego... Wałek rozrządu, zawory, itd
W GP z benzynowym silnikiem jest map sensor czyli czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.W modelu 1.4 8v jest on po lewej stronie(patrząc od przodu samochodu)z boku kolektora ssącego.To właśnie on odpowiada za szacowanie ilości potrzebnego powietrza.
Witam. Mam od pewnego czasu problem z bezpiecznikiem?? Otóż, problem jest z bezpiecznikiem od podgrzewania kolektora... nie przepala mi go tylko ciagle mi topi obudowe bezpiecznika:/ i nie wiem jaka jest tego przyczyna... Proszę o pomoc!!!
EEE tam. Uwalony aku by nie kręcił a tu nic nie ma mowy o czymś takim. Ten mechanik to faktycznie się znał. Nie czujnik obrotów a czujnik położenia wału korbowego. Z falowaniem obrotów to on najmniej ma wspólnego chyba w twoim przypadku. Już szybciej zgodził bym się na uszkodzony czujnik temp. silnika - tyczy się pracy na benzynie. Czy w ostatnim czasie...
Stawiam, że reduktor pójdzie na złom-mam nadzieję, że filtr gazu był wymieniony. Po za tym gaziarz wcisnął Ci bajeczkę, że nie da się ręcznie ustawić parownika-każdy się da(wręcz jest to niezbędne, bo silnik krokowy tylko zastępuje śrubę), tylko trzeba się na tym znać, a nie wyciągać pieniądze za nieróbstwo. O ile się orientuję, to w tym fiatolocie...
miałem podobny problem...musiałem wymienić rurę kolektorową w której znajdowała się sonda lambda.Jednak w nowej róże kolektorowej nie było wejścia na sondę lambda i po prostu ją zlikwidowałem a przewód zaizolowałem!PO tym wszystkim nie zauważyłem zwiększonej ilości pobieranego paliwa było tak jak jest jedyne co powstało to zwiększyły mi się obroty silnika.Musze...
Witam ludzi dobrej woli, mam problem z punto 1.2 8v, otóż Podczas jazdy zgasł. Okazało się, że nie ma iskry, cewki nie dostawały zasilania, przekaźnik pompy paliwa wariował, świeciła się kontrolka code, oprócz tego chyba z 10 błędów po podłączeniu do komp. W mojej opinii to nie moduł popsuty (uszkodzony tranzystor-bocznik) ale brak masy-wówczas wszystko...
To zależy jaki tam jest ten ster.Czy normalny w puszce czy ten na kolektorze.Jak nie rozkręcałeś to nie rób a szczególnie hybrydowych.
Mało wyraźne to zdjęcie więc zaznaczyłem na innym, mam nadzieje, że już będziesz wiedział gdzie jest ten czujnik, rozpiskie co gdzie jest podpięte dostałeś w drugim temacie.
Witam wsystkich.Niedawno odebralem samochud od mechanika wymienil mi dwururke kolektorowa,pasek rozrzadu oraz napinacze.Samochood jezdzi bez zazutu gdy wjechalem w kaluze zaswiecila mi sie kontrolka wtrysku czy niewiem co to znaczy moze mi ktos podpowie co mam zrobic .Doradzano mi abym odlaczyl klemy na jedna noc zeby mi komputer zresetowal blad ale...
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
Sprawdź termostat powietrza w przedniej obudowie filtra powietrza, tam często urywa się dźwigienka od sterowania klapką i silnik pobiera zimne- właściwie: wilgotne - powietrze i są znane problemy... Ten wynalazek termiczny który jest w obudowie filtra działa poprawnie i wszystkie jego części znajdują się na swoim miejscu jak jest zimny to jest zamknięty...
Układ wtryskowy BOSCH Mono-Motronic... fiat Uno. Zespół wtryskowy zamontowany jest na kolektorze dolotowym. . W górnej części zespołu wtryskowego znajdują się: wtryskiwacz, czujnik temperatury zasysanego powietrza(jeżeli padnie Ci ten czujnik to układ przechodzi na optymalną tem. 20 stopni) i regulator ciśnienia paliwa, który odpowiada za utrzymywanie...
Hmm samochód gaśnie podczas hamowania silnikiem , czyli w takiej sytuacji następuje wzrost podciśnienia w kolektorze ssącym {a ukł zajmującym sie tą wartością jest czujnik podciśnienia } masz możliwość go przełożyć na próbę ? , być może to on nawala w chwili jak działa na niego tak duże podciśnienie. WSkazówke podałem ci od tak z głowy :) , na twoim...
Witam mam pytanie odnosnie tuningu elektronicznego we Fiacie Punto II 1,2 v8 2000r produkcji. Wiec co wiem na ten temat: interesowalem sie w tym temacie i tyle co sie dowiedzialem to ze nic nie idzie z tym silniczkiem juz zrobic. Przyczyna jest juz nowsza mapa paliwowa przy silniku na wielopunkcie takie jakie sa montowane w tych Fiatach. Zmodyfikowac...
Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie wymaga komputera do pracy! Wszystkie komunikaty oraz...
Nie całkiem mi chodziło o masę silnika, tylko o wiązkę elektryczną która jest na silniku i jest podłączona właśnie do tych wszystkich czujników,wtryskiwaczy itp. ta wiązka często jest przykręcana ,,masą,, do np. głowicy lub kolektora ssącego, a przy wymianie tego wtrysku mechanik napewno parę elementów na kolektorze ssącym musiał zdemontować i nawet...
Witam Serdecznie, w moim bravo rozsypał się napinacz paska rozrządu. Wymieniłem rozrząd, wymieniłem głowice, po złożeniu silnika, silnik nie odpala, brak iskry . Bardzo proszę o pomoc. PS. Z tyłu za kolektorem ssącym, idzie gruba wiązka elektryczna z tej wiązki wystaje wolny przewód elektryczny na jeden pin . Czyżby przy zdejmowaniu głowicy mógł się...
Witam! Mam Fiata Pandę 1.1. z 2004 r. z LPG Tartarini. Przejechałam na tej instalacji prawie 100 tyś km. Ostatnio wymieniałam filtr, a tak nic nie było tam robione poza zwykłą regulacją (ale to już jakiś czas temu). Problem polega na tym, że przy dodawaniu gazu, zwłaszcza gdy chcę szybka przyspieszyć coś strzela i czuć zapach gazu a samochód szarpie....
gaznik fiata 126p nie ma pmpki zrywu i przyspieszenia dlatego nie wskazane jest gwaltowne dodawanie gazu gdyz ,gwaltowne otwarcie przepustnicy powoduje utrate podcisnienia w kolektorze ssacym a co za tym idzie momentowe zadlawienie sie silnika,jesli ogladaliscie gaznik to dolna czesc przepustnicu znajduje sie kolo dwoch otworkow w korpusie gaznika ,ten...
Na poczatek cokolwiek bo nie wiem nawet od czego zacząć. Historia taka że auto po nabyciu (od dziadka co do kościoła tylko, ale tu to faktycznie bo człek z bloku obok) paliło jak smok benzyny. Momentami zalatywało do środka benzyną. Jak dla mnie sonda, ale w warsztatach zaczeli od nieszczelności na kolektorach wydechowych, wydechu, poza tym uszkodzona...
W zamierzchłych czasach jak miałem malucha to: - zaznaczony wężyk na drugim zdjęciu, to było odpowietrzenie miski olejowej (odma), - na pierwszym zdjęciu w tym miejscu nic nie było. Ja jak dałem się nabrać na tzw wskaźnik ekonomicznej jazdy, to w tym miejscu miałem podpięty wężyk do mierzenia podciśnienia w kolektorze ssącym. Natomiast u kolegi. który...
Kolego sprawdż nagar w kolektorze ssącym (może też być pomiędzy głowicą a kolektorem ssącym), podciśnienia, rozrząd (oczywiście może być przyczyną problemów) i przewód elektryczny do czujnika (MAP sensora). Jeśli to wszystko jest w porządku, to kasujesz błędy (dobrym testerm- może egzaminer?) i musi działać. Na razie nie mam innych pomysłów, jeśli mi...
Witam wszystkich, mam prośbę o pomoc bo już tracę wiarę w fachowość warsztatu z którego usług korzystam, postaram się dokładnie opisać co się działo może to podpowie: w zeszłym roku w trakcie jazdy zaczął dochodzić metaliczny odgłos(stuki) z komory silnika, przejechałem z takim stanem około 50km nie było utraty mocy nic tylko dźwięk równo narastał z...
Znalazłem przyczyne: lewe powietrze pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą (kolektor ssący lekko zdeformowany) .Po usunięciu usterki wszystko ok.
Kolego w takim roczniku to oba auta są podobne pod względem awaryjności. Słabością Punto na pewno jest alternator. O kolektor plastikowy przy sekwencji nie masz się co martwić, bo właśnie taka instalacja rozwiązała problem plastikowych kolektorów. Zresztą gaz jest do zapalniczek... Zamiast dokładać kasę na instalację dołóż do diesla. Jazda będzie troszkę...
Witam Posiadam punto 2003 rok po liftingu, silnik 1.2 8v lpg Problem polega na wysoki wolnych obrotach ( trzyma na luzie 2000obr/min). Od razu została wyczyszczona przepustnica i silnik krokowy-brak poprawy, Podmiana korpusu przepustnicy (nówka ze sklepu) z silniczkiem krokowy-brak poprawy. Rozrząd sprawdzony jest na znakach. Auto posiada gaz, więc...
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...