W nisanie też tak miałem nie szło za skarby odkręcić wyczytałem ze trzeba wrzucić bieg wcisnąć hamulec i wtedy odkręcać i naprawdę poszło jak spłatka. Próbowałem w ten sposób, ale nie idzie nawet z przedłużką na kluczu. Jest amortyzacja na sprzęgle, i niema możliwości szarpnięcia. Muszę poszukać klucza udarowego lub zrobić jakąś blokadę na kole zamachowym....
Bmw e65 3.6 benzyna, silnik n62. Po kolizji lekko dostało kolo pasowe. Koło wymienione ale dalej jest bicie. Jak wygląda ustawienie rozrządu w tym silniku? Tak samo jak w n42 tylko dwie głowice do blokowania? Prawdopodobnie będzie trzeba wymienić kolo które wchodzi w wal, ewentualnie cały wal. Posiada ktoś manual?
Czy przy odkrecaniu kola pasowego na wale korbowym jest dodatkowe zabezpieczenie od wewnatrz??? Odkrecilem srube (trzy obroty) i koniec. Teraz ani w prawo ani w lewo. Bardzo prosze o info!!!
Witam zamontowałem w samochodzie kompresor jako doładowanie silnika który pompuje mi przy maksymalnych obrotach(6500obr/min) silnika 0.35b a chciał bym uzyskać max 0.6b przerabiając podwójne kolo pasowe . Oto prymitywny rysunek poglądowy z rozmiarami: Kolo pasowe na wale 140mm Podwójne kolo pasowe (większe kolo 115mm) (mniejsze kolo 80 mm) Kolo na kompresorze...
Poczytałem trochę o przekładniach i mętlik w głowie , a więc tak obliczyłem przełożenie ale czy dobrze - silnik 2,2Kw , 1-fazowy , 1400 obr - koło pasowe na wałku piły fi8,5cm - piłę chciałbym założyć 400mm ( według tabeli GLOBUS zalecana prędkość dla takiej piły to 1950-3100 ) ja bym chciał powiedzmy 2500 - jakiej średnicy koło pasowe powinienem dać...
Witam. Mam takie kosisko jak na zdjęciach (70 cm). Robię kosiarkę zdalnie sterowaną i mam pytanie, jakiego rozmiaru powinno być koło pasowe na wale silnika i jaki rozmiar paska (chodzi mi o grubość paska, nie długość)? Jak działa taki mechanizm naciągu paska - jak hamulec jest zaciągnięty na kole kosiska, to pasek się ślizga? Jaki jest skok koła napinającego?...
kolo pasowe ustaw wal na znak : i wtedy namaluj swoje oznaczenie na kole zamachowym
Panowie chcę podzielić się z Wami tym co spotkało mnie dzisiaj z rana , gdy zawitał do mnie klient pojazdem jak wyżej z usterką (stuki, piski). Po przyłożeniu mojego gumowego ucha w celu zdiagnozowania anomalii , dało się od razu wyczuć że stuki dochodzą z okolic wału , co zresztą jest częstą przyczyną bo pada tam koło pasowe na wale, lecz tym razem...
Jesli chodzi o sprzęgło to planuje zakupic wom ze sprzęgłem oczywiscie uzywka a co do przełożenia to widziałem przy kosiarkach bijakowych ze kolo pasowe na wale z bijakami ma nawet 10 cm co zwieksza obroty wału u mnie jak bedzie taka potezeba to moge przetoczyc kolo pasowe na mniejsze
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Jak obiecałem wrzucam instrukcję obrazkową jak wymienić zębatkę transportera łucznika która jest na wale głównym. 1. Odkręcamy prawą stronę obudowy przy kole pasowym napędu: 2. Oraz koło pasowe poprzez odkręcenie śrubki na pokrętle. Pokrętło odkręcamy i zdejmujemy, pod nim jest podkładka sprzęgła, zapamiętać jak włożona. Lub przy montażu będziemy najwyżej...
sprzeglo to stosuje sie najczesciej w silnikach diesla ze wzgledu na duza nieruwnomiernosc obrotu walu silnika podczas pracy na biegu jalowym , glownie spowodowana mala masa kola zamachowego . i dosyc niskimi wolnymi obrotani walu w dzisiejszych silnikach i ma na celu nieprzenoszenie szarpniec na wirnik alternatora podczas zaplonu mieszanki w cylindrach....
witam. czy ktos moze mi powiedziec jakim momentem dokrecic srube kola zebatego walu bo wymieniam rozrzad i nie moge znalezc w sieci :( nie chodzi mi o kolo pasowe walu ktore jest przykrecane 4 srubkami tylko juz te zebate
Analizując wszystkie za i przeciw dochodzę do wnioski, że po prostu będę zakładał pasek 5 PK i nie będę nic wymieniał. tylko uważaj przy zakładaniu na koło wału, żebyś go nie przestawił o ząbek Rozumiem że chodzi Ci o to aby założyć pasek na kole na wale na zęby bliżej bloku silnika. Jak wygląda klucz do ściągania wolnego koła? Idzie je zdjąć jakoś...
w wale jest wypust na klin i w kole rozrzadu musi sie zgazdac.chyba ze miales nie dokrecone kolo pasowe ktore dociska kolo rozrzadu
Robokop, Kolo dwumasowe = masa kola podzielona przez 2 i sprezyny amortyzatora drgan przeniesione z tarczy sprzegla miedzy dwie masy kola. Wynik - mniejsza masa zwiazana z walem (i wal "swobodniejszy") i wieksza zwiazana z walkiem skrzyni (walek kreci sie rownomierniej). Dwie pieczenie przy jednym ogniu! Cel podstawowy operacji, to jednak zmniejszenie...
Na samym początku kilka informacji, aby nie było niedomówień. Nie są to całościowe obliczenia przekładni pasowej, tylko obliczenia podstawowe, pomagające dobrać niektóre parametry takiej przekładni. Przy obliczeniach i doborze parametrów należy opierać się na normach i częściach znormalizowanych !!! Średnice kół pasowych oraz pasy są znormalizowane...
Najlepiej zacząć od sprawdzenia co się stało. Jeśli kolo rozrządu na wale jest bez klina to po odkreceniu śruby koła pasowego poluzowalo się również kolo rozrządu wiec spotkały się zawory i tłoki. To tłumaczy problem z odpaleniem. Rozrusznik albo kręci za szybko i swobodnie albo nie przekreca wcale. Przyczyną może być założenie po remoncie starej śruby...
właśnie wyszło mi coś nie tak ( koło na wale silnika mi wyszło 32 mm a kolo na wale piły 24 mm )
witam, mam pytanie czy jest roznica pomiedzy kolem pasowym walu korobowego ktore odpowiada za napedzanie sprezarki klimatyzacji pompy wody i alternatora w 1.9 tdi 90 km a 1.9 tdi 110km? i czy ta guma ktora jest zalana w tym kole jest na tyle w stanie wytlumic drgania na tym kole??
Wpisz na allegro kolo alternatora scenic2 i bedziesz widzial jak wyglada jest grubsze i masywniejsze od zwyklego kola. Jak sciagniesz pasek sprawdz kolo walu czy nie ma luzu i czy guma jest stabilna. Pasek tez sprawdz bo moze jest wiekowy i zjechany ;-)
Mam pytanie dotyczace silnika DW10. Starsze rozwiazanie w tym silniku (gdzies chyba do 2005 roku) to grubszy pierscien magnetyczny i ciensze kolo pasowe ktore nie ma naciecia na klin. Potem to rozwiazanie zmieniono na piersciem magnetyczny z blaszki i kolo z wspawana podkladka (grubsze) i z nacieciem na klin. Niestety spadlo mi kolo magnetyczne wiec...
Pasek i napinacz wymieniony w styczniu ale koło sprawdzę. Próbuję zdjąć pasek i odpalić bez paska zobaczymy co będzie. A stuka tak jakby zawór pukał.ale to raczej nie bo przy wale. Czy na tym kole pasowym jakieś delikatne ugięcie może występować czy ma być sztywne??
n1/n2 = d2/d1 gdzie: n1 – prędkość obrotowa koła napędzającego (najczęściej na wale silnika) n2 – prędkość obrotowa na kole odbiorczym (biernym) d2 – średnica koła odbiorczego (biernego) d1 – średnica koła napędzającego (najczęściej na wale silnika)
Autem mało jeździłem, teraz ma już 25 lat i dużo drobiazgów do naprawy. Cieknie olejem na uszczelnieniu wału korbowego przy kole pasowym . Nie potrafię zębatki co napędza pasek rozrządu ściągnąć . W otwór po centralnej śrubie włożyłem bolec co trochę wystaje , opiera się na środku jarzma , które wkręcam śrubami co koło pasowe mocują . Zębatka powinna...
Ustawione miałem na Automatycznie nie wiem ile jest pobieranych punktów za obejrzenie filmików czy tam zdjęć. Mogę odesłać punkty nie ma problemu to mnie nie bawi punktacja. Ile komu bo idę do łóżka spać.Wyłączyłem punkty można za darmo pobrać. Dodano po 16 A jak odkręciłeś to koło? Dodano po 4 działały normalnie wszystkie 4 zawory pod świecami. Przecież...
Witam. Prosze o pomoc w doborze kół pasowych do krajzegi. Posiadam krajzege typu SAM, napęd realizowany jest na przekładni pasa plaskiego na silniku kolo pasowe ma 125mm, zaś na wale 105mm. Prosze o podpowiedz jakie kola pasowe /klinowe/ powieniem zastosować aby utrzymać moment obrotowy na wale. Dziękuje za pomoc.
Mialem przypadek ze pasy klinowe byly naciagniete tak ze konsola na ktorej stoi silnik i sprezarka jest mocno wykrzywiona w miejscu mocowania i nie pozwala na normalna regulacje napiecia pasow . Ale wtym przypadku ja uwazam ze skrzywiony jest wal pompy w czasie transportu, bo zeby zerwac 5 mm klin ktory jest spasowany na wale wymagany jest ogromny moment...
Miałem to samo i napinacz wymieniałem 3 razy, później alternator do regeneracji i zmian nie było. Na końcu wymieniłem koło pasowe na głównym wale i problem się skończył. Nie było aż tak drogie. Koszt jeśli się nie mylę około 600 zł. Robocizna samemu, trochę ciężki dostęp ale udało się i bez kanału. Do dziś spokój.
pojedź sobie na jakikolwiek większy złom i na pewno znajdziesz, zawsze jakiś opel będzie, a czujników położenia wału są w oplach chyba tylko 2 rodzaje - ten od koła pasowego i ten w bloku ten od koła pasowego ma dłuższe/krótsze kable i różne wtyczki ale sam czujnik wszędzie pasuje, wystarczy uciąć kabel i ze swojego starego czujnika dolutować - sprawdzone...
Brawo! Dołożenie masy do cewki, która jest nią kluczowana i stałe jej zasilanie, to najmądrzejsza rzecz, jaką mogłeś zrobić. To niby jak to teraz ma działać? Bo działało tak: stałe zasilanie i przerywana masa, by uzyskać iskrę. A teraz jak to sobie wyobrażasz? Do tego nie potrafisz się posługiwać miernikiem i nie wiesz, co mierzysz. Skoro drugi moduł...
Witam Spadł mi pasek z koła napędowego bębna w pralce. Pasek założyłem i pralke zmontowałem i jeszcze przed załozeniem górnej klapy pokreciłem bębnem kilka razy aby sprawdzic czy dobrze pracuje i tu mam problem. Problem jest taki, ze po kilku obrotach bębna pasek układa się tak, że 2/3 jego szerokości jest na kole bębna a 1/3 szerokości po za jego krawędzią...
Jeśli te koło pasowe nie ma jakiegoś czujnika położenia, impulsatora lub innego draństwa to osobiści zdemontował bym te co siedzi na wale przy łożył pasowe przekręcił wszystko o 45 stopni powiercił nowe otwory, zrobił gwint, złożył i śmigał. Na dwóch śrubach to może to nie wytrzymać.
To zapytam o taką rzecz silnik dci 1.5 w kango nie miał klina mimo wycięcia w wale a ten sam silnik w nissanie almera ma i czy to jakaś zasada?
Nie wiem jak jest konkretnie z BXE ale teraz większość silników ma tzw. zabezpieczenie, że mimo braku sygnału z czujnika G28 dalej pracuje na podstawie czujnika G40. Jeśli zatem podmieniłeś czujnik G28 i nic to wiązka kuźwa mać - zwłaszcza, że ekranowana może silnik podtrzymywać. Im nowsze silniki tym większe fanaberie mają. Kiedyś G28 jak był fucz...
Witam,auto Renault master 98r silnik 2.5D ,oberwała sie łopatka w vacum pompie i narobilo sie troche bałaganu.Zawory wymienione,głowica splanowana,pompa wymieniona.Kiedy zablokuje wał na blokade to znak na kole pasowym nie zgrywa mi sie ze znakiem na plastikowej obudowie i jest dosc znacznie przesuniety..W kole rozrzadu widac wyciecie na klin ale samo...
Sruba felerna i tyle(wada fabryczna np.)Chocby kolo pasowe krzywo chodziło nie ma prawa się ta śruba urwać.Dziwne że na tamtej tyle jezdzil a ta zalozyl i pękła.Dziwny zbieg okoliczności.Ja miałem to samo co pisałem wyżej.
Masz kolego rację, ale koło pasowe jest przykręcone na sztywno do wału więc nie wiem skąd ten minimalny luz czy na kole czy na wale. Koło jest nowe, więc raczej wychodzi na wał. Koło składa się z dwuch części połączonych gumą (tłumikiem drgań) może to dlatego. A jak u Ciebie jest? też widać lekkie bicie?
Blokowanie hamulcami nie jest dobre, szybciej rozwalisz sprzęgło lub coś ukręcisz. . Przelicz sobie moment wygenerowany przez silnik jaki jest w stanie przenieść sprzęgło, a ile wytrzyma ta śruba, zanim urwiesz jej łeb. Nie zapomnij, że po drodze masz jeszcze skrzynię biegów, a ona uwierz mi nie jest przystosowania do takich obciążeń. Może przykład...
Witam. Mam problem z demontażem kola pasowego walu paska wieloklinowego. Proszę o podpowiedź. Z góry dziękuję .
blokad nie trzeba do tego motoru AME . jak kolega u wyzej napisal klej do gwintow trzyma , ostatnio w fokusie mialem problem i zkonczylo sie spawaniep kola pasowego do rury i wymiana jego .... ale na udar moze zadziala odkrecenie
Problem Rozwiązany obudowa wału wymieniona i wszystko git. Przy okazji wymieniłem simering na wale.
zrobiłem może z 50km i ciekawa sprawa zaczyna się powoli normować.... może nie wróciło do 0,08 :) ale różnice są już niewielkie max 0,3:):), te korekcje zawsze trochę pływają więc wygląda na to iż będzie ok, odezwę się za jakaś czas.. Dodano po 14 wyłącznie z czujnika wału Pomiar przyspieszenia walu po kazdym wtrysku. dzięki za pomoc, więc czujnik rozrządu...
Punto I ma rozrząd bezkolizyjny (niezależnie od rocznika), przeskoczenie paska rozrządu nie jest groźne. Sprawdź klin na kole pasowym. Zerwanie paska akcesoriów mogło doprowadzić do przeskoczenia rozrządu.
Przód silnika przy kole pasowym wału korbowego.
powinien być znak na kole pasowym i obudowie rozrządu
czyli przy tym kole pasowym co jest na wale 160 jakie koło trzeba by dać na silnik żeby uzyskać te obroty bo nie wiem jak to obliczyc
Właśnie, palnik... tylko że na wale jest uszczelniacz(?) palnik go nie uszkodzi po przez nagrzanie śruby? Rozrządu nie chce wymieniać, jedynie muszę się dostać do czujnika położenia wału i walka rozrządu :/
N1/N2=przełożenie, gdzie N1 to prędkość wyjściowa która zamierzasz osiągnąć, a N2 pierwotna czyli obroty silnika. Koła dobierasz w ten sam sposób czyli dzielisz średnice kół przez siebie i również wychodzi stosunek przełożenia. czyli np 190/85=2,235294117647059. mnożąc obroty silnika przez stosunek przełożenia otrzymujemy 1440 * 2,235294117647059 =...
To nie jest PSA. PSA to są fordowskie 2.2 i tak faktycznie jest prawy gwint. Ale w tym silniku prawdopodobnie jest lewy. Czy ktoś rozbierał ten motor ? Ma ktoś pewność na 100% ? U mnie przeskoczył rozrząd. Porobilem już głowice. Chciałem złożyć rozrzad a okazało się że musiał zerwał się klin na kole pasowym walu korbowego. Dałem blokadę na koło zamachowe...
Mówimy o 1.9 z klinem na wale więc po co mieszać inne rozwiązania bez klina gdzie inaczej się podchodzi do sprawy Ja tak proponuję, a co zrobi w jaki sposób zrobi wymianę rozrządu czy będzie zbijał koło pasowe z wałka rozrządu i je blokował to już zdecyduje sobie sam Temat jest znaleźć punkt gmp Dodano po 49 Przepraszam koło zębate wałka rozrządu
Zastanawiam sie jeszcze nad tym, czy nie doszlo do przesuniecia sie kola pasowego na wale korbowym. Ono teoretycznie zabezpieczone jest klinem, ale w posiadanym przeze mnie swego czasu gli z abimexem klin ten blokowal kolo pasowe na szerokosci ok 3mm szerokosci kola pasowego. A poniewaz od polozenia tego kola pasowego zalezy synchronizacja wtrysku wzgleddem...
Witam. Mam taki problem. Autko VW Polo III 1,9D 47KW z silnikiem AET. (taki sam był w feliciach, seatach itd). Auto zerwało mi pasek dwa tygodnie po tym jak je kupiłem - na szczęście miałem drugi w bagażniku (używany, trochę zużyty, był w aucie jak je kupiliśmy (?!)) Po jakimś czasie (~tygodnia) pękł ten drugi. Pomyślałem, ok, może był zmęczony już,...
Ustaw wal korbowy tak jak na rysunku - tłok na 1 cylindrze jest GMP i wtedy licz. Kropki na kolach maja być od góry . Zanim będziesz kręcić przychwyć lekko koło pasowe żeby walu nie pchnąć do tylu bo może wylecieć z zabezpieczenia pierścień oporowy walu.
Witam. Silnik 1500 lub 1600 wywodzi się od konstrukcji silnika 115C montowanego w FSO 125P.Z tym że w polonezach i niektórych nowszych FSO 125P zmieniono nieco układ smarowania i zapłonowy i wprowadzono zamiast łańcuszka pasek rozrządu. Powstało kilka odmian tego motoru a polonezy w zależności co miały przykręcone do kolektora ssącego oznaczano GLE...
Nie wiem czy to jest problem ale jakoś nie zgrywają mi się same znaki na wale korbowym. Chodzi o znaki na kole pasowym wału korbowego (z przodu) a znakiem na kole zamachowym. Jak ustawię znak z przodu na kole pasowym wału (foto) To na kole zamachowym wychodzi lekko przesunięty (nie na samym środku). Choć tak prawdę mówiąc nie wiem czy to jest aż tak...
Przed montażem założyłem dekiel dolny na "sztuke" i zgrałem znak na kole pasowym za znakiem na osłonie.Ponownie zdjąłem pokrywe, uważając żeby nie przestawić wału.Potem pokolei ustawiałem koła na znakach.Górne koło dwucześciowe złożyłem w imadle napinając sprężynę i blokując dwie części śrubą M6 i zamontowałem na wałek pompy zgodnie ze znakami.Po złożeniu...
no i lipa:/ zdemontowalem alternator sprawdzilem kola pasowe na pompie alternatorze i wale , i po 3 godzinach pracy silnika spowrotem to samo, jeden pisk, smrod gumy i pasek zdarty, zastanawiam sie nad wymiana kola pasowego na wale, ale czy to pomoze, bo jak nie to znow w plecy, naprawde jestem juz w tym momencie glupi...
Potwierdzam że kolega <laufer888> chyba trafnie wskazał przyzcynę grzechotania. O ile dobrze pamiętam w tych silnikach są dwa sprzęgiełka (wolne koła) jedno w kole pasowym alternatora drugie w kole pasowym na wale korbowym. Trzeba dobrze osłuchac gdzie grzechota. Te sprzęgiełka są raczej awaryjne więc ktoś mógł podmienić już koło pasowe alternatora....
pasek byl ostatnio wymieniony, wydaje mi się ze dobrze jest naciagniety, ale dlaczego zatrzymuje się też kolo pasowe na wale przy skrecaniu kierownica, a silnik pracuje dalej, czy w tym modelu jest przy tym kole pasowym na wale jakies sprzegielko czy cos innego, czy nie obciał sie czasem klin? Moze mieliscie taki przypadek, lub wiecie jaka to usterka?
mam problem z odkreceniem kola pasowego na wale. jaki jest rodzaj gwintu prawo- czy lewoskretny?? chodzi o kolo pasowe (pompa, alternator,wal korbowy). z gory dziekuje za pomoc:)
Pasek naciagniety prawidłowo uklad blokuje w ten sposob ze rusze w lewo lub w prawo to blokuje nawet przy lekkim skrecie ale jak przekrece mocniej to puszcza i znow blokuje. Hmm koło pasowe na wale tez tak podejrzewam ale potrzebuje rady bo wpakowalem juz troche kasy w nia a tu nie ma rezultatu. To jak slizgnie sie pasek na kole pasowym na wale to tez...
Tak, wiem jak wygląda bo mam w ręce. Pomiędzy kołem zębatym, a pasowym jest napęd pompy olejowej i koła te nie stykają się.
Chcę zmienic kolo pasowe na wale w zafirze z 2004r 2.0 dti 101 KM.poszla ta guma na nim. Mam pytanie jaki jest gwint na srubie centralnej na wale korbowym. Prawy czy lewy? I czy nie musze blokowac rozrzadu ?bo jest na lancuszku rozrzad i zastanawiam sie czy kolo zebate na wale jest na storzku i tedy trzeba blokowac czy na jakims klinie i wtedy nie trzeba?
Tą iglicę to miałem na myśli ten kontakt elektryczny. Jeżeli po odpaleniu na pych na gorącym jest dymek niebieski,to sprawdź ustawienie rozrządu.Pewnie będziesz miał przestawiony "o 1 ząbek" i nie będziesz mógł skorygować.......Odkręć koło pasowe na wale i zobaczysz że masz na pół ścięty ten klin na tym kole i to jest ten 1 ząbek.Koło niestety do wymiany.A...
Jeśli masz lampę z regulacją kąta zapłonu to ustaw ją na 18 stopni "strzelając" na koło pasowe na wale (na kole i nad kołem powinny być naczniki które mają się "zgrać"). Wtedy będzie na pewno OK (jeśli lampa jest sprawna o dobrze prawidłowo reguluje kąt). "Strzelając" na przez "oczko" na koło zamachowe pewnie źle przyjmujesz punkt GMP i mylnie ustawiasz...
dokladnie, jednak wiaze sie to z malym rozkrecankiem bo trzeba zamienic kolo pasowe na wale a z tym jest troche roboty, ale za to masz praktycznie bezawaryjny uklad zaplonowy
Witam - jezeli dobrze zrozumiałem to ten czarny czujnik(bo są dwa na krućcu:niebieski i czarny)to jest od wskaźników , od temp. , ale nie wiem dokładniej co mam sprawdzić( lewego luftu)? -masę , zwarcie, czy jak zmostkuje wtyczke to powinna sie wskazówka temp podnieść ? prosze o dokładniejsze wskazówki , bo silnik zachowuje sie jak by sanie sie zacięło...
W polonezie nigdy nie było alt.6-cio diodowego. Sprawdzic to-chwycić za wentylator na alternatorze i próbowac obrócic nim.Jeżeli daje się obrócić tak że nie pociągnie za sobą koła pasowego na wale,to znaczy że pasek zużyty,lub zużyte kolo pasowe na alternatorze-wytarta powierzchnia przylegania paska.
Witam,sprawdź czyjnik hala ten przy kole pasowym na wale korbowym ,mogłeś go niechcący uszkodzić przy regulacji paska .Pozdrawiam>
I takie podejście mnie dziwi. Skoro wymieniana, bo to podejrzewam, uszczelka pod głowicą, to znaczy, że teraz jest dobra? Skąd taki wniosek? Bo nowa? A co to ma do rzeczy? A czujnik, w postaci białego małego walca, jest zamocowany na wsporniku zaraz przy kole pasowym na wale silnika. Idzie do niego czarny przewód zakończony dwupinową wtyczką.
Zrobione(a przynajmniej jak się zaraz okaże- zdiagnozowane)! Otóż punkt zapłonu jest brany z koła pasowego na wale(przestawienie więc paska nie ma wpływu na zapłon), które okazało się- miało luz na klinie ok 3mm(a więc nawet kilkanaście stopni). Ponieważ zwykle tego luzu nie ma i być nie powinno, majster(skąd innąd dobry, doświadczony i budzący zaufanie)...
Ale wtedy trzeba sie liczyc z tym, ze jak juz wyzej zostalo wspomniane w Uno jest mało miejsca, wiec tylko jeden wiekszy altek, a nie dwa. W postach powyzej nie wzieliscie jeszcze pod uwage ze alternator to nie perpetum mobile, tzn, że energie mechaniczna przetwarza w elektryczna. a co mi chodzi ? Chodzi o to, że trzeba przy jednym wiekszym czy tych...
Cześć! Zacznij od wyczyszczenia i wyregulowania przerwy "platynek" i sprawdź połączenia. Zapłon ustaw tak: Do aparatu dołącz jakąś żarówkę na 12V do tej kostki co kabelek dochodzi do aparatu i do masy. Następnie pokręcając kołem pasowym na wale (w prawo) ustaw tak, żeby kreska na kole pasowym i kreska na obudowie pokrywały się w momencie zaświecenia...
Wałek rozrz. zablokowany, pompa wtryskowa też i na kole pasowym na wale wychodzi od przodu idealnie równo (jak zaznaczyłem na czerwono). Tylko w okienku na wieńcu wychodzi w lewym rogu (jak na fotce ponożej). I to by pasowało, że znaki na poniższym rysunku mają się zgrać, czyli ma wyjść w lewym rogu (tak jak wychodzi mi na wieńcu). PS. Czy naprawdę...
Po pierwsze to zobacz koło pasowe na wale, na przednim pasku rozrządu, czy jest dobrze ustawione a śruba dociągnięta! Jak kręciłeś wałem mogłeś poluzować, a wtedy... Po drugie, wycięcie w płetwie równolegle do płaszczyzny głowicy, ale mogłeś ustawiać na wałku obróconym o 180 stopni. Po trzecie koło zamachowe było na znakach, czyli pierwszy cylinder...
jesli temat jest nadal aktualny, to ja zawsze odkrecalem kolo pasowe na wale zakladajac dobry klucz z dluga poprzeczka, ktora trzeba zablokowac o jakis trwaly i mocny element podwozia (wczesniej sprawdzic w ktora strone obraca sie wal na pracujacym silniku) i uruchomic na sek. rozrusznik tak aby nie odpalil silnik. Mnie ta metoda nigdy nie zawiodla....
znaki są fabryczne wiec nie musisz robić swoich,blokad nie ma,pompa napędzana od paska rozrządu.Wymiana nie jest trudna dla mechanika a ja nie znam twoich możliwości wiec nie wiem czy dasz rade.Jak nie dysponujesz kluczem pneumatycznym to będziesz mial problem z odkręceniem kola pasowego na wale.
"Mam Ople Vektrę B 1.6 16V X16XEL 1999r po lifcie. Auto posiada instalacje gazową II generacji. Od pewnego czasu pojawiały się problemy po przyjechaniu i zgaszeniu są samochodu dochodziło że auto jeszcze przez kilka sek pracowało a raczej poszarpało. Ale jeździło. Potem zaczęły się objawy, po odpalaniu na benzynce przy próbie przejścia na gaz brakowało...
sprawdz kolo pasowe na wale korbowym te co naędza klime czy niejest popekana guma wsrodku.
witam. moze ten post nie pasuje do tematu ale szukam pomocy, a moze tylko odpowiedzi na pytanie. czy do wymiany paska rozrzadu w 2.9 crdi jest potrzebne jakies specjalne narzedzie do sciagania kola pasowego z walu korbowego? podobno mozna latwo uszkodzic uszczelniacz na wale? gosciu z serwisu powiedzial mi, ze zawsze uszkodze ten uszczelniacz bez specjalistycznego...
Moze byc wlasnie kolo pasowe na wale korbowym,powinno byc z tlumikiem,czyli zalane guma,a z czasem to sie uszkadza.
Witam chcę powiedzieć że właśnie się uporałem z "porannym piszczeniem" oczywiście powodem było koło pasowe na wale a konkretnie guma w tymże kole po uprzednim wyciśnięciu jednej części z drugiej (bardzo potrzebny do tego jest balans ręczny lub prasa hydrauliczna) następnie przetoczyłem je wciskając na gorąco pierścień i problem się zakończył!:D
rozrzad jest ok to poprostu od jakiegos czasu tak sie dzieje co najlepsze rozlaczylem czujnik temperatury i pali normalnie . Wymienilem go na nowy i reakcja ta sama . ma ktos jakis pomysl co go boli????????? pozdrawiam kolo pasowe na wale korbowym do sprawdzenia ...
kolektory zdjete jestem na etapie rozrzadu i tu jest pewien problem bo nie chce czegos zepsuc wec moze ktos wie jak zdjac kolo pasowe na wale korbowym odkrecilem te piec srub trzymajac za srodkowa aby sie wal nie ruszyl i nie wiem co dalej jak to zjac?
Witam, troche stary temat ale może komuś pomogę. To co piszczy rano po paru sekundach to nie pasek. Ja powymieniałem tulejki, rolki paski łozyska,założyłem też sprzęgiełko alternatora i nadal bylo to samo i nikt mi nie umiał pomóc. W tdiku po odpaleniu za chwilę załącza się podgrzewanie swiec żarowych (słychac cyknięcie przekaźnika, po podwyższeniu...
kat wtrysku,rozrzad,kolo pasowe na wale do sprawdzenia ...
Napewno 90KM a nie KW , sprawdz kola pasowe na wale korbowym i na rozrzadzie czy sie nie poluzowaly
VW silnik 1.9D/TD obrywajacy sie klin na kole pasowym na wale głównym.
Prawdę powiedziawszy nie sprawdziłem sugerując się być może błednie odczytem kwz. Sygnał zapłonu jest brany z wałka a odczyt na kole pasowym na wale. Niemniej jednak sprawdzę to dzisiaj porządnie.
Puki co jestem miło zaskoczony. Może nie jest tak do końca jak w opisie ale naprawdę mocny sprzęt. Bez problemów odkręca koła, śruby trzymające kolo pasowe na wale, nawet nakrętki półosi. Może akurat nie były tak ekstremalnie dowalone ale zobaczymy jak dalej. Ciekawe ile czasu posłuży.
Nie wiem co to za wynalazek ale czujnik obrotów powinien byc z boku w obudowie sprzegła i współpracuje z wiencem zębatym rozrusznika na kole. Lub w starszej wersji z przodu silnika przy kole pasowym na wale korbowym.
witam ostatnio bylem u znajomego mechanika i miał forda mondeo TDdi problem tkwil w tym ze głosno pracowal, odglosy stukania nie to pompa, nie to wtryskiwacz i wcale nie symetryczne stuki zwlaszcza jakies 10s po odpaleniu zachowywal sie jak by miał zaraz zawór wyskoczyc....potem doszedl szum rolki wszystko tak chodzilo ja sieczkarnia.. ale doszli co...
Wymieniles wszystko oprocz...samego napinacza. W srodku jest sprezyna a pod nia platikowa tulej ktora peka i nie zapewnia odpowiedniego tlumienia drgan. Drgania napinacza powoduja drganie kola pasoweo walu ktore po jakims czasie odkreca sie od walu, luzuje, uszkadza stozek i spada pasek, a wtedy jeszcze pojedziemy ale nie daleko. Rolka na alternatorze...
Ten pierwszy to X14NZ a drugi to nawet nie wiem jaka pojemność. Halla w tym drugim nie ma, jest czujnik indukcyjny przy kole pasowym na wale. W prosty sposób to można przełożyć z instalacją i sterownikiem.
Zastosowałem pompę PZ 2.5 napędzaną bezpośrednio od wału korbowego za pomocą sprzęgła kłowego w kole pasowym. Witam. Czy mógłbyś wrzucić fotki zamontowania tej pompy? W jakim zakresie obrotów ta pompa może pracować? Czy Twoim zdaniem przekroczenie tego zakresu jest niebezpieczne? Pytam ponieważ chciałem podobnie zrobić napęd pompy w moim Fukuro (silnik...
Ja bym na początek zmierzył ciśnienie, przynajmniej wykluczyłbyś lub namierzył coś. Racja tylko cała zagadka brzmi dlaczego nie chodzi na 2 cylindrach skoro chodził i to żeby było weselej nie chodzi na cylindrach na których wałek i dźwigienki mało zużyte względem tych masakrycznych ,może ty podał byś mi dla mojej pewności schemat i dokładne znaki zwłaszcza...
Witam Problem rozwiązany, tzn znak na kole wału korbowego blisko godz. 6/krawędź znaku na silniku/ - wtedy w okienku przy kole zamachowym nacięcie ustawia się na cyfrze 0.(1 i 4 tłok w GMP). Znak na kole rozrządu naprzeciwko znaku (walcowa wypustka) znajdującego się na ruchomej płytce plastikowej obudowy rozrządu - płytka musi być wysunięta. Zakładamy...
Od lampki ładowania nie ma sensu, lampką steruje sterownik silnika. Napięcie ładowania po około 20 sekundach osiąga wartość 14,35 - 14,55 i nie wychodzi poza ten zakres nawet jak mocno go obciążę urządzeniami zamontowanymi fabrycznie (podgrzewanie tylnej szyby, dmuchawa, światła) dołączałem nawet dwie świece to dodatkowe 45A, alternator stawia wtedy...
U mnie jest tak jak na zdjęciu które zamieściłem.Widocznie nie jest tylko jedna wersja,różnica jest chociażby w kole pasowym na wale,no i inny układ osłon rozrządu.