Witam,ostatnio splanowałem głowice założyłem i po około 20 km pękł mi pierwszy pierścień jawka ma 3 i moje pytanie czy jak wymienię,pierścienie na nowe czy mi sie stanie to samo ?
Miałem taki problem gdy miałem rezerwe w baku na zakrętach silnik gasł albo naciskałem pedał gazu i nic:) w końcu mechanik powiedział żebym zalał co najmniej 1/2 baku bo możę zawieszać się pływak i trafił w 10 a teraz mam podobne objawy ale nawet jak zatankuje to przerywa więc możliwe że coś w tym baku nie jest ok
Dziękuję za odpowiedź. Czyli widzę logika podobna, co przy silnikach A**, może za wyjątkiem pompowtryskiwaczy. Przy okazji pewnie można orientacyjnie sprawdzić, czy nie puszczają ich uszczelki. :-)
Witam Chciałem się was zapytać jaka powinna być prawidłowa kompresja w silniku Ducato 2,5D?
Olej po wymianie chlodniczki przestał się dostawac do płynu chłodniczego. Ponadto udało się naprawić ciężki rozruch po zagrzaniu silnika. Wcześniej odpalał na cyk na zimnym. Jak się zagrzał to ciężko palił. Jeden rozrusznik już trafiło. Problemem okazała się plecionka masy na łapie silnika . Po jej wymianie pali jak złoto.
Jak sprawdzić kompresję w silniku coursor8
Witam, W silniku czterosuwowym z jednym cylindrem pomiar kompresji wykazał sprężanie ok. 7,5 bar. Silnik został zakwalifikowany jako do naprawy, podczas próby olejowej ciśnienie osiągnęło 11,5 bar. Jednak po spojrzeniu w specyfikację silnik powinien mieć kompresję w przedziale 550-650 kPa czyli 5,5-6,5 bar (z adnotacją silnik z systemem dekompresji)....
Może weź normalny zegar a nie od czajnika i zmierz jeszcze raz. Ciekawe jak tak minimalne przestawienie ka kole zamachowym może wpłynąć na kompresję? A co w takim razie by sie działo w układzie VVT według was? Ten znak na kole rozrządu nigdy idealnie nie leży z obudową.
Jak pisałem wcześniej w tym silniku jest odprężnik i ciężko zmierzyć kompresję. Do nowo złożonych silników poleca się się podać 1-2 cm3 oleju do dwu suwa tak by zwiększyć kompresję na nowych niedotartych elementach. 2. Luzy zaworowe wyregulowane? Lepiej dać większe bo po dotarciu i tak wypada skorygować. 3. Częstym problemem tych silników jest pompa...
Zmień "mehanikóf" to to po pierwsze. Po takim strzale gdzie pogięło dźwigienki, zakładać nowe i oddawać tak auto bez ruszenia czapki to proszenie się kłopoty. Jeszcze żeby był zrobiony jakiś pomiar ciśnienia czy coś , i poinformowanie klienta jakie mogą być efekty takich działań to bym zrozumiał. I jeszcze, oddać wtryski do rooty a potem sprawdzać kompresję?...
Cześć Posiadam silnik od pocket bike i ma taką kompresję że ciężko silnikiem obrócić. Jeżeli wykręcę to się lekko kręci. Dodam że zmieniłem sam tłok z pierścieniami a cylinder pozostał ten sam bo był w dobrym stanie. Dodano po 6 *wykręcę świece
To nie wina elektroniki ani osprzętu. Przerabiałem ten temat. Straciłem masę pieniędzy, czasu i nerwów. Poznałem większość mechaników w moim mieście. Jedyny plus całej tej historii to taki że bardzo dokładnie poznałem konstrukcje oraz rozwiązania w aucie. A co najlepsze w bardzo prosty sposób można złapać trop. Wystarczy kupić na allegro manometr za...
Dziękuję za odzew. Jak sprawdzić czy silnik nie jest nadmiernie zużyty? Najszybszym i najprostrzym sposobem to sprawdzenie kompresji na silniku zimnym a następnie na rozgrzanym. Gęsto często już sama kompresja bardzo dużo mówi o silniku. W tym silniku kompresja powinna wynosić minimum 12bar - przy 11barach zaczynają się problemy z odpalaniem. Warto...
Witam, Posiadam Golf'a IV 1,9 TDI 90KM, rocznik 2000, przebieg 228tyś. Spalanie 5-6l. PROBLEM: Rano na zimnym silniku auto zapali od razu, tylko że, przez okres około 1min silnik pracuje nie równo obroty skaczą w granicach 890-950 przy czym strasznie dymi jasnawym dymem. Gdy już się zagrzeje wszystko chodzi prawidłowo. Wymienione były: - Olej w silniku...
A jak było sprawdzane, że iskra jest? Może jest na zewnątrz, ale w warunkach panujących w cylindrze już może jej nie być. Jaka przerwa jest na świecy, czy jej przeskok ustawiony jest przy odpowiednim położeniu tłoka w cylindrze? Ja bym zmniejszył przerwę na świecy i podczas próby uruchomienia silnika, po smrodził mu pod nosem samostartem lub plakiem....
Przebieg 12tys. km to juz powiedziałbym większa połowa okresu żywotności jednostki napędowej skuterka, tym bardziej jeśli jeśli jest używany do dynamicznej jazdy. Powiedziałbym że nie ma co się stresować - normalne zużycie tłoka i cylindra, spadek kompresji.
Ciśnienie masz wybite na wtryskiwaczu. Pompa wtryskowa to cztery nakrętki + jedna śruba zabezpieczając + trzy śruby od wentylatora który wyciągasz z alternatorem, żeby było łatwiej. Masz żużytą pompę wtryskowa, późny zapłon, brak kompresji.
Musisz wyregulować moment zapłonu bo inaczej nie odpali,może nie być regulacji od np obrotów czy temperatury ale podstawowe ustawienie zapłonu zrobić musisz.Połączenie świecy musi być szczelne bo nie będzie kompresji.
Witam Podepnę się pod temat, jakiś czas temu wszedłem w posiadanie kosiarki Tecumseh Vantage 35. Kosiarka nie była używana przez dłuższy nieokreślony czas. Od samego początku był problem z odpaleniem na zimnym silniku. Pierwszym krokiem była wymiana oleju, paliwa i świecy, przeczyszczenie gaźnika. Kosiarkę udało się odpalić i skosić kilka metrów trawnika...
W sumie może być kilka usterek... Sprawdzałeś czy masz dobrze ustawione zawory? Przy rozgrzanym silniku metal się rozpręża i w przypadku małych luzów może nie domykać zaworów, mniejsza kompresja, słabszy silnik, problem z odpalaniem na ciepłym silniku....
Czas sprawdzić kompresję w silniku.
kupiłem auto po wypadku przód lewa strona fartuch, błotnik, maska, itd Po zmianie ćwiartki podłączeniu instalacji elektrycznej został mi jeden kabel w plastikowej otulinie kolor kabla żółty/zielony pasek kabel na końcu ma oczko znajduje się pomiędzy komputerem a bez. w komorze silnika na kielichu mam 3 kable jako masa czerwony, niebieski, czarny te...
Witam, kupiłem silnik Andoria 1hc102 s15, ale ma zamontowaną pompe wody i chłodnice z wentylatorem. W silniku nie ma kompresji ale wymieniam cylinder, tłok, pierścienie, nowe uszczelki i głowica do planowania. Ale zastanawiam się czy taki zestaw chłodzenia jest potrzebny dla tego silnika, bo jak wiem to chłodzenie powinno się odbywać wyłącznie przez...
Proszę o dalsze rady i sugestie. Nie szukaj dziury w całym. Poprawione luzy - poprawiła się kompresja. Sterownik silnika na zimnym nie ustawia obrotów na 1400 tylko "dodaje gazu" na powiedzmy 5%. Kompresja lepsza - więcej mocy to i obroty wyższe - ot co. Dla potwierdzenia podałem filmik który obrazuje to samo - nie sądzę żeby ktoś prezentował zepsuty...
Mam Aprilie RS ma iskrę, dobrą kompresję a silnik nie odpala, co z nią jest?
Witam. W maju kupiłem silniczek lombardni LA490 i od tamtej pory stał nieruszany. Wczoraj próbowałem go uruchomić po prawie 3h udało sie go uruchomić silnikiem 4.5kw przez pasek klinowy. Kompresja tego silnika jest ogromna że ręcznie nie ma mocnych by uruchomić ten silnik. ( próbowałem robić wszystko zgodnie z intrukcją pobraną z elektrody). Po odpaleniu...
Sprawdz kompresje na silniku bo nie z takimi przebiegami diesle nadawaly sie do remontu. Pozdrawiam.
Na rozgrzanym silniku sprawdź kompresję
Witam.Co może być przyczyną stuków w okolicach pokrywy zaworów? Dodam że silnik jest świerzo po remoncie.Wymienione zostały panewki itp,,, Wczoraj zostały wymienione również popychacze. Jeśli chodzi o kompresje, prace silnika itp to rewelacja jedyne co mnie niepokoi to te stuki. Zauwarzyłem że delikatnie się sączy spod jednego wtrysku. Czy to może być...
Najpierw sprawdz czy zawory maja luz , potem zopacz czy laspa popyczacza rusza sie jak krecisz silnikiem, jesli nie to walek sie wytarł , czesty przypadek . Jak laspa chodzi góra dół ,Sprawdzamy kompresję w silniku
Więc tak dekompresator łatwo sprawdzić. Przed GMP zawór wydechowy ma się lekko uchylić. Dekompresator jest bardzo ważny bez niego silnik się ciężko "przełamuje" rozrusznik jest przeciążony i nie odpali. Z foto. widać przytarcie z prawej strony na godzinie 17-tej oleju nie powinno tam być, strasznie dużo nagaru na zaworze wydechowym. -Co do oporu to...
Pompa paliwa podaje odpowiednie ciśnienie? kompresja w silniku jest prawidłowa?
Witam. Otóż po wielu próbach skonstruowałem regulator PWM na ne555 i power mosfecie do regulacji prędkości obrotowej. Częstotliwość pracy generatora wynosiła około 500Hz a wypełnienie od 30 do 99%. W skutek czego silnik udało się uruchomić na biegu jałowym, trzymał stabilne obroty lecz rozwiązanie z potencjometrem to nie jest dobry pomysł ponieważ potencjometr...
To nie jest dźwięk rozrządu, takie dudnienie w 1.9TDI to wytarty wałek rozrządu i nie otwierający się do końca np. zawór wydechowy. Dodano po 5 Trzeba sprawdzić kompresje w silniku i jej narastanie w czasie.
Wystarczy założyć nowy pasek zq 30 zeta i zmierzyć kompresję...
Miałem ten sam problem z moją meganką (taki sam silnik z instalacją gazową). Przyczyną okazały się jednak zawory wydechowe. Miały za mały luz, a jeden wręcz nie domykał się na zimnym silniku. Po nagrzaniu problem znikał - bo aluminiowa głowica rozszerza się bardziej niż stalowe zawory. Piszesz, że zawory były regulowane - OK, ale jeśli przed regulacją...
Witam Kupiłem starą pompę membranową do igłofilrów napędzaną silnikiem diesla Farymann tyn N. Taki jak na filmiku Tylko mój jest brzydszy. Silnik odpalany na korbę, aby go odpalić najpierw trzeba z głowicy wykręcić taką śrubkę, w tą śrubkę wkłada się knocik, podpala się go i wkręca w głowicę i podpala. Problem polega na tym że bez tego knocika silnik...
Witam nie wiele danych podajesz do sprawdzenia po rozgrzaniu silnika czujnik Temperatury płynu chłodzącego, paliwa , temperatury zasysanego powietrza.Prze-pływka jaka masa na wolnych obrotach a jaka powiedzmy przy 3000 próba na zimno i na ciepłym silniku(porównanie). Te dane sprawdzić w wartościach rzeczywistych odczytanych ze sterownika. Do sprawdzenia...
Witam ponownie, po długim poszukiwaniu i dociekaniu przez przypadek doszedłem co to jest. Wpadl w moje ręce własnie agregat z silnikiem honda gx200 z podobnymi objawami jak powyzej opisane. Cos mnie naszlo zeby sprawdzic mu kompresje i co wyszło? 3atm!!! Az dziwie sie jak on wogole zapalil?!. Powinien miec 8,5. Więc zadne tam regulatory czy gazniki,...
Mechanik ustawił tak jak być powinno, samochód zapalił. Ale od tego momentu, mocy ma bardzo mało, bardzo ciężko go odpalić na zimnym silniku. W efekcie Auto wylądowało u mechanika. Pomierzył kompresje na cylindrach i wyszło po ok 6 bar. Czyli prawie nic. Masz pogięte zawory.
Padł 2 komplet kabli NGK nie można reklamować bo były założone i koniec - 2 różnych sprzedawców i obaj ta sam śpiewka. Można reklamować i trzeba nawet! Michał_74, popatrz jak to ludzie mają jednak ograniczenia umysłowe. No jak mogły by paść skoro nie zostały założone do samochodu? W pudełku w szufladzie miałby paść? Argumentacja odrzucenia reklamacji...
Chodzi na 3 cylindrach, na jednym brak kompresji albo zalewa świecę płynem (częsta usterka). Zacznij od sprawdzenia kompresji. Jak widzisz bez obciążenia ten silnik równo pracuje nawet na 2 cylindrach.
Sprawdzałem manometrem kompresję w cylindrach wynosiła kolejno 14,0, 6,10 wiec to wina braku kompresji. Możliwe, że uszkodzona uszczelka pod głowicą. Jutro zabieram się do rozbierania go na czynniki pierwsze i sprawdzenia.
Witam, jakieś trzy miesiące temu u mojego ojca w golfie był wymieniany kompletny rozrząd. Wczoraj jak co dzień przyjechał z pracy zgasił auto, wszystko było dobrze silnik pracował normalnie nie dawał żadnych niepokojących objawów. Dzisiaj rano ojciec już nie mógł odpalić silnika, pomyślał że to chyba rozrusznik tzn. sprzęgiełko w rozruszniku. Pojechałem...
Zacznij od diagnostyki, do sprawdzenia czujnik temeperatury, możesz wypiąć egr i sprawdzić jak się zachowuje. Jak nie będzie róznicy to pokusiłbym się o sprawdzenie wtrykiwaczy i kompresji. Spotkałem się z przypadkiem gdzie po nagrzaniu wzrastała kompresja na jednym z cylindrów i wszystko wracało do normy.
Dzień dobry. Panowie proszę was o pomoc. Podczas jazdy, na kilka sekund pojawiła się kontrolka ciśnienia oleju, samochód zaczął nierówno pracować, po chwili postoju zgasł. Nie udało się go już odpalić. Po do transportowaniu auta do domu okazało się, że na pierwszym i trzecim cylindrze od lewej nie ma w ogóle kompresji. Zdjąłem pokrywę zaworów, okazało...
Witam! Posiadam wyżej wymieniony samochód. Posiadam instalację gazową II generacji. Opisane objawy występują na benzynie jak i na gazie. Problem polega na tym iż samochód nie ma mocy (po nocy jak jest zimny jako tako się zbiera). Jak jest ciepły silnik poszarpuje dość mocno jakbym huśtał się na huśtawce, bardziej na benzynie. Najdziwniejsze jest w tym...
Z tego co czytałem w sieci to jest dość powszechne zjawisko. Wada napinacza i łańcuch się urywa. Po odkręceniu pokrywy można zobaczyć czy uderzał o obudowę bo widziałem kiedyś takie zdjęcia w sieci jak ktoś miał "wżery" od łańcucha w tym silniku. Ale moim zdaniem u Ciebie to alternator jeśli po zdjęciu paska jest oki. Dodano po 8 A z tego co się dowiedziałeś...
A wiec koledzy witam ponownie. Czytalem post od poczatku i mialem dzisiaj taki sam problem jak kolega Gori. I jak zwykle ktos zadal pytanie i banda Id....... zaczela odpowiadac nie majac wogole pojecia o czym pisza. I oczywiscie jak zwykle nic nie wnaszac. Na przyszlosc to albo pomozcie albo NIC NIE PISZCIE. Wracajac do sprawy chce tylko odpowiedziec...
Czy jesteś pewien, że wlałeś właściwe paliwo (zmieszane we właściwej proporcji z olejem), może silnik się lekko zatarł i nie ma właściwej kompresji. Sprawdź, czy koło magnesowe jest dobrze dokręcone i czy nie został ścięty klin, gdyż ma to wpływ na zapłon. Nie odpowiedziałeś (chyba) na pytanie, czy silnik "zagadał" po zalaniu paliwa wprost na tłok.
Poduszki silnika, skrzynia, sprzęgło, dwumas, wtryski, pompa, przeguby wewnętrzne, zewnętrzne, felgi, opony... Napisz coś więcej, częstotliwość drgań, jaki silnik, przydałby się pomiar kompresji.
Na pewno można zmienić mapę z 410 na 460 ale czy bezproblemowo tego nie wiem. Należy jednak pamiętać, aby wymienić jeszcze turbosprężarkę na tą od 460km z tytanowym kołem kompresji.
Witam serdecznie. Otóż posiadam już od dosyć dawna corsę B z silnikiem X10XE lecz od około roku ciężko pali na zimnym silniku. Jako, że mi to nie za bardzo przeszkadzało to się tym nie interesowałem aż do teraz bo w końcu nastaje zima a ja nie zamierzam go wiecznie męczyć. Chodzi o to, że nie pali "od strzała" tylko muszę go pomęczyć jakieś 6-7 sekund...
Kolego ja miałem podobnie, Passat 2003 B5 fl 1,9 tdi. W moim przypadku był wykrzywiony jeden korbowód i nie było prawidłowej kompresji. Według mechanika przyczyną wygięcia korbowodu była awaria turbosprężarki ponoć puściła olej na ten tłok i oleju nie da się sprężyć no i coś musiało puścić. Dzień wcześniej podczas sprawdzania poziomu oleju w silniku...
Po tym nagłym zablokowani silnika w ogóle nie mogłem ruszyć łańcucha i w domu okazało się, tak jak mówisz, że łańcuch przeskoczył na zębatce. Nie wydaje się być zepsuta. Czy to możliwe, iż coś głębiej w silniku się zepsuło? Nie daje mi spokoju to, że gdy świeca nie jest przykręcona, tłok pracuje, aż miło posłuchać. Odkręciłem głowicę i wszystko na...
Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby mi podpowiedzieć jak wzajemnie ustawić koła zębate wałka rozrządu i wału w tym silniku? Wymieniałem pierścienie na tłoku i prawdopodobnie źle ustawiłem wałek rozrządu, bo silnik nie ma żadnej kompresji. Na kółkach zębatych nie zauważyłem żadnych znaków.
Trzeba było zacząć od pomiaru kompresji. Biały dym wskazuje na brak sprężania i paliwo się nie zapala. Głowicę jak już zdjąłeś to daj do sprawdzenia.
Po niemałej przerwie powróciłem do próby zbudowania silnika termoakustycznego. Oto fotki tego, w jakim momencie jestem: Przy budowie kierowałem się mniej więcej wymiarami gotowego silnika znalezionego w internecie. Cylinder wykonany jest z rurki mosiężnej o średnicy 20 mm. Tłok wykonany jest z pierścienia mosiężnego wklejonego na wałek z tekstolitu....
Witam. Wtryskiwacze, świece żarowe, pomiar kompresji. Znajdziesz niedziałający cylinder "luzując"(odkręcając) na odpalonym silniku przewody wysokiego ciśnienia idące do wtryskiwaczy jeden po drugim. Pozdrawiam
Jak ma sie kompresja? Sprawdz jakie sa iskry przy zimnym silniku.
Po wielkich problemach rozmontowałem silnik na części. Aby nie uszkodzić tłoka zrobiłem specjalny przyrząd do jego wyciśnięcia. Niestety cylinder (inne podzespoły, pierścienie, zawory, śruby) jest tak skorodowany że bez szlifowania, wkładania tulei nie uda się uzyskać kompresji. Są dwa ślady po nitach na zbiorniku do chłodzenia. Prawdopodobnie tam była...
Witam serdecznie. Proszę o pomoc typ sam. ASTRA 1.6 rok. prod. 1999. Po naprawie rozrządu ok 2 m-cy temu, a teraz po remoncie silnika (wymieniono ; tłok, pierścienie, zawory). Przejechano ok 80 km. Przestał odpalać. Pracował prawdopodobnie na 2 cylindrach, prawdopodobnie brak kompresji. Samochód poszedł ponownie do naprawy. Mechanik jest bezradny. Pierścienie...
Wtryski mogą podawać paliwo, ale jeśli leją, tj nie ma 'mgiełki' wtedy również może być problem. sprawdź wtryski u pompiarza. A co do zaworów reguluj na 'zimnym' silniku. I najlepiej w środku przedziału wartości luzów zaworowych ustaw :). Czy jesteś w stanie stwierdzić które cylindry nie pracują? Jak wygląda na nich ciśnienie? - to też sprawa kluczowa...
Jak będziesz nim tak stał i parkotał na wolnych obrotach to nigdy mu się to nie skończy. Wykręć wszystkie wtryskiwacze i przykręć do przewodów wtryskowych na zewnątrz głowicy. Kręć rozrusznikiem zobaczysz czy wtryski dobrze pracują. Tak wiem nowe i sprawdzane drugi raz. Osobiście miałem, że po wymianie końcówek silnik akurat pracował na 2 cylindrach,...
To jest automat wiec kolo odpada. Probowalem kręcić ale luzy wyjdą jak zdejmę miskę i sprawdzę wzrokowego albo wykręcę swiece zeby wyeliminować efekty kompresji. Wg mnie nie ma luzu na wale. Blokowałem na kole zamachowym I nie czułem luzu na kole pasowym. W tygodniu zdejmę miskę to będę wiedział więcej ale jezeli to jest główka korbowodu to wole wiedzieć...
Jak wyzej napisane silnik odpala na zatkanym filtrze powietrza, ale po chwili gasnie Odpala bo wytwarza się tam duże podciśnienie które zaczyna wciągać paliwo do gardzieli a następnie do cylindra. Skoro bez tego nie chce odpalić to albo gaźnik nie jest wstanie zapewnić płynnego przepływu paliwa do dyszy albo nie jest wytwarzane odpowiednie podciśnienie...
To jest akurat jasne, tyle tylko, że autorowi nie chodzi o możliwość uruchamiania silnika w obu kierunkach, ale o bezpieczną pracę kompresora.
Do sprawdzenia świece zapłonowe wtryski wyjąć i sprawdzić jak rozpylają, pomiar kompresji. Odłączaj wtyczki od wtryskiwaczy jeśli będzie przygasał to ten wtrysk dobry, na tym co nie będzie różnicy w pracy silnika będzie uwalony.
Ceramizerem zalej silnik może coś pomoże na kompresji.
Moim zdaniem masz kłopoty z zawieszaniem się zaworów w prowadnicach (czy jak ci auto zgaśnie to kreci i nie odpala i jakby było bez kompresji?) Na jakim oleju jeździsz?
Remont silnika nie jest taki drogi. Jeżeli ci sie chce w to bawić to koszty wyniosą około 300 zł. Prawdopodobnie wypalił sie tłok na cilindrze na którym nie ma kompresji. Ściąg głowice to będziesz widział co sie stało.
Kup zwykłą podstawkę obrotową do prezentacji przedmiotów z napędem lub bez. Albo wykonaj ją samemu. Napęd może być ręczno-bezwładnościowy. Postaw kamerę. Nakręć film z jednego obrotu lub kilku. W dowolnym programie do obróbki video wytnij zbędne klatki, lub wyjmij te potrzebne i sklej je razem w programie do robienia animowanych GIF-ów. Możesz je poddać...
Jak wyłączysz czujnik grzania świec to one za każdym razem będą się załączały nawet na ciepłym, ale to nie jest metoda. Jak normalnie nie chce zapalać na ciepłym to masz co nie tak z ustawieniami albo nie ma już kompresji.
A może tak na początek-świeca,cewka,i pomiar kompresji.
Witam, mam problem z fabią 1.2 htp + gaz, 3-cylindowa. Chwile po włączeniu silnika, na wolnych obrotach występuje wypadanie zapłonu na cylindrze nr 1. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika usterka znika. Błąd nie występuje już na ciepłym silniku. Samochód oglądał gazownik i elektryk, ale nic nie wykryli... Co było sprawdzane: - zamiana miejscami...
Pasek rozrządu w porządku, rozrusznik kręci lekko jakby nie było kompresji. Co to moze być? Auto stało ok. miesiaca nieużywane, przed postojem przyjechało normalnie, zostało zgaszone bez żadnych obiawów awarii.
Nalać mieszanki paliwa z olejem do baku, w stosunku 1:30, czyli na litr benzyny około 30ml oleju, założyć świecę i ciągnąć za sznurek. Jak nie zapali to trzeba wyczyścić gaźnik, no chyba że brak kompresji.
Na ciepłym silniku kręci tak samo jak na zimnym. Kompresja to około 10,5 PSI na zimnym, na ciepłym jest zbliżona, rozbieżność nie większa jak 0,5 PSI. Paliwo takie leję, bo odkąd przeszedłem na nie z 95tki zauważyłem, że auto delikatnie lepiej się zbiera. Gdyby winą ciężkiego odpalania była niska kompresja, raczej nie udało by się auta rozpędzić do...
Żuzyta pompka i wtryskiwacz. Brak kompresji. Ten dzwięk to wtryskiwacz.
Musiałbym widzieć ten silnik, ale z tego co ja spotykałem, to odprężnik znajduje się w skrzyni korbowej. Działa on automatycznie i wykorzystuje siłę odśrodkową. W przypadku jego awarii może zablokować i uszkodzić np. wałek rozrządu (miałem tak w "słabszym" silniku). Z Twojego opisu wynika, że silnik podczas rozruchu ma dużą kompresję i dlatego rozrusznik...
Iskra może niknąć pod wpływem kompresji. Miałem to w WSK 175.
Płyn wywaliło i żadna kontrolka się nie zapaliła. Właśnie spod maski delikatny dym szedł na postoju. Ale nie opłaca się go robić bo mechanika się pytałem. Na pewno usterka pod głowicą jest do roboty bo nie ma kompresji. Do tego na jednym górze dziwnie chodzi. Szkoda w koszta się ładować i może brać z czasem olej. Lepiej kupić słupek za parę groszy i...
Może zacznij od kompresji.
Ja bym obstawiał sworzeń tłoka skoro na odprężniku nie ma hałasu a pojawia się przy kompresji. Znane są przypadki pękniętego sworznia lub tulejki korbowodu.
Może być przytarty i np nie będzie ciśnienia oleju albo nie będzie kompresji. Ja bym spróbował mu delikatnie psiknąć plaka albo innego spraya i zobaczyć czy w ogóle łapie ;)
Jak zgaśnie zobacz czy jest iskra na świecy. Mnie się wydaje że to problem z paliwem za duża dawka albo za ciasne zawory(luz zaworowy) jak się nagrzeje to podpiera zawór i nie ma kompresji.
Jak na plaku nie pali to brak kompresji. Sprawdź luzy zaworowe. I czy zawory w ogóle pracują.
Ad1. Raczej cewka, ew brak kompresji. Diagnostyka rozwieje wątpliwości. Ad2. Przelotka w drzwiach. Ad3. Przelotka w drzwiach.
Nagraj film jak wg pracuje nierówno i wrzuć na forum. Zrób pomiar kompresji.
Olej był lany z beczki w takim dość dużym punkcie wymiany oleju. Nie wiem czy mi teraz wymiana oleju coś pomoże skoro już silnik nie pali...Ten diagnosta po sprawdzeniu ciśnienia stwierdził ze są przegrzane pierścienie, które straciły swoja sprężystość i nie przylegają dobrze do gładzi cylindrycznej. Tylko czemu przez pierwsze 5 sekund ciśnienie w cylindrze...
sprawdz kompresjie cylindrow na nagrznym silniku. podaj przebieg auta
Luz zaworów ma z tym taki związek że na ciepłym silniku kompresja będzie jeszcze mniejsza . Jak silnik pracuje ciepły na samej benzynie .
Po pierwsze po co zakładałeś LPG do niesprawnego samochodu? Po drugie - po co wymieniasz w ciemno rzeczy? Pierwsze co bym sprawdził to klin na kole pasowym. Druga rzecz to temperatura cieczy i powietrza jaką widzi sterownik silnika. Na koniec kompresję i płyn chłodzący na obecność spalin.
Proponowałbym ściągnąć miskę olejową Jeśli regeneracja/wymiana lejącego wtrysku nie przyniesie efektu, i rozrząd będzie ok., to w następnej kolejności to zrobię. Człowiek czasami się myli.Nawet fachowiec. Raczej to był "fachowiec", bo prawdziwy fachowiec, umiał by się przyznać do błędu. hmm, no może i rozrząd ale tylko na jednym cylindrze stuka? No...
Jeżeli w układzie wodnym tworzy sie spore nadcisnienie to na 90% uszczelka pozostaje sprawdzic kompresje ew zrobic test uszczelki jezeli bedzie to wykonalne i plyn ze zbiorniczka nie wyjedzie na wolnych obrotach
Pewnego ranka przy -1 nie chciał odpalic. Kręcony około 5 minut nawet nie próbował zagadac. Załączony na hol z 3 biegu przy około 15 - 20 km/h odpalil za pierwszym razem. Od tamtej pory po nocy ciężej odpala. Kręci około 3 - 5 sekund. Na ciepłym rozróżnić dobrze nie zakreci a już odpali. Wspomoglem go kabla z rana aby dostał więcej prądu by wykluczyć...
Witam. 1. Sprawdzić 100% ustawienie rozrządu i pompy nie kompem tylko znaki. 2. Sprawdzić kompresje na zimnym silniku. 3. Jeśli wszystko O.k.podłącz zasilanie pompy paliwa pomijając wszystkie wężyki i filtry .Podepnij pompę prosto z butelki na przeźroczystych wężykach i umieść ją powyżej pompy wtryskowej. Wtedy wykluczysz też zapowietrzanie.Paliwo do...
a jak się pozbyć powietrza z paliwa??? Dodano po 2 i czy przyczyną trudnego odpalania może być opóźniony zapłon, nie mam na myśli pompy. tylko na przykład chodzi mi o wałek rozrządu ? Na przykład to jedz do mechanika, bo z taką wiedzą zaraz założysz kolejny temat że nie odpala albo nie ma kompresji na jednym cylindrze. Zapamiętaj ze są dwa rodzaje...
Kolego to na co czekasz mierz kompresje.
To zmierz kompresje na zimnym i ciśnienie paliwa na zimnym oczywiście na zasilaniu.