(dodam że wymieniłem olej - pod korkiem wlewu miałem "masło") to oznacza zemulgowany olej , najczesciej przyczyna jest uszczelka pod głowica o ile istnieje równiez ubytek plynu chlodniczego , lub nieszczelny korek oleju (łapie wilgoc z powietrza),wtedy poziom plynu nie ulega zmiane
Jezeli nie jest za goracy silnik , odkręc korek chłodnicy, przy uruchomionym silniku , popatrz czy w srodku chłodnicy pojawiaja sie pecherzyki powietrza , jezeli zwiekszysz obroty delikatnie , ma pojawiac sie ich wiecej , w ten sposob stwierdzisz czy wydmuchana jest uszczelka pod głowica. Poza tym na powierzni płynu chłodniczego moga pojawic sie tłuste...
Witam ... Od pewnego czasu mam problem z kontrolką oleju. Po uruchomieniu silnika kontrolki ładowania i oleju znikają a silnik pracuje stabilnie. Po przejechaniu ok. 50 kilometrów gdy silnik jest rozgrzany, na obrotach jałowych kontrolka oleju zaczyna migać (lekko). Jednak nie przejmowałbym się tym, gdyby nie to, że silnik zaczyna tracić obroty, a kontrolka...
Z tych trzech możliwych przyczyn, w grę mogą wchodzić pierwsza i trzecia. W pierwszych seriach Fiacików nagminną wadą było samoodkręcenie się po drodze korków wlewu oleju. Tylko kłęby dymu za samochodem świadczyły o zgubieniu korka; poza tym szedł jak burza! Czyli - nie to! Woda mogła dojść do złącz po pewnym czasie, nie od razu. Warto przedmuchać kompresorem...
Witam! W autobusie z silnikiem jak w temacie zaczęło wyrzucać płyn chłodzący przez korek wlewu tego płynu do zbiorniczka, po przejechaniu ok. 150 km ubyło ok 15l płynu. Dolałem płyny i sytuacja wygląda tak, że po nagrzaniu silnika przy obrotach ustawionych na ok. 700 w sposób ciągły leci płyn przez cienką rurkę, która odchodzi od rury podającej płyn...
Witam, Mam problem z samochodem (Mondeo mk3 2.2 155 koni mechanicznych 2005 r TDCI). Wyjeżdżając spod domu i przejechaniu dosłownie 500 m samochód jeszcze normalnie pracował. Nagle bez niczego zaczął szarpać, stracił na mocy, przy stałej prędkości obroty "skakały" o około 200 w jedną i w drugą stronę, przy jeździe 90 km/h i na 5 biegu samochód nie był...
Witam. Napotkałem ostatnio problem w swojej astrze. Mianowicie na dluzszym postoju płynu w zbiorniczku mi się zagotowuje oraz wycieka cały przez korek. Z jakiś miesiąc temu gdy chciałem dolać płynu po dłuższej trasie to nie mogłem odkręcić korka ponieważ odłamał się jeden z zaczepów uszczelek I zdiołem tylko tą pomarańczową nakrętkę a reszcze odkręciłem...
Ostatnio piastowałem turbo i wymieniłem dwumas ze sprzęgłem, kiedy zacząłem wymieniać olej zobaczyłem że turbo jest całe czarne i w oleju. Samochód kiedy chodzi po odkręcaniu korka od wlewu oleju bardzo mocno podskakuje, ulatnia się taki biało lub niebieski dymek i tryska odrobina oleju. Raz na jakiś czas znajduję pod korkiem też lekką maź którą wycieram,...
Zauważylem jeszcze jedną rzeczy juz kilka razy mi sie tak zrobiło, ze w pierwszych 10 minutach po uruchomieniu zimnego silnika, ogolnie mam problem z tym ze ssanie mało daje i raczej musze je nawet wyłaczyc bo autko sie zalewa, ale jak je wyłacze to i tak obroty spadaja strasznie, wiec musze pomagas silnikowi pedałem gazu. Ale do rzeczy, jade jade i...
Mam problem gdyż autko nie trzyma wolnych obrotów na wymaganym zakresie. Kolektor szczelny. Przepustnice wymyłem i zrobiłem adaptacje ale nie pomogło. Diagnostyka wykazała wypadanie zapłonów na trzecim cylindrze.Wymieniłem cewki i świece ale dalej to samo. Wyszły też błędy o nieprawidłowym sygnale obrotów. Czujniki prędkości wałka rozrządu i wału korbowego...
Witam, Mam podobny problem jak kolega więc nie będę zakładać drugiego tematu. U mnie sprawa wygląda następująco. Silnik C-360 po remoncie maks tydzień lekko sobie pykał na delikatnych obrotach ale zaniepokoił mnie dym. Sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że spuściłem 20l oleju z ropą. Mechanik doradził wymianę pompy zasilającej więc wymieniłem,...
Witam.Mam problem ze skuterem. Byłem się przewieść skuterem wróciłem i zgasiłem silnik gdy wieczorem chciałem go zaprowadzić do garażu nie chciał mi zapalić.Na drugi dzień przeczyściłem dusze i gdy go zapaliłem zauważyłem że z filtra powietrza coś cieknie gdy wziąłem to na rękę zauważyłem że jest to olej z benzyną od razu zgasiłem silnik i otworzyłem...
Witam, pojawił mi się problem w mercedesie 914, silnik 6.0 l bez tubiny. Z dnia na dzień zaczęło mi dymić spod korka oleju, zwykłym dymem spalinowym. Silnik bezproblemowo odpala nawet w tęgie mrozy, nie ma świec żarowych ani płomieniowej, silnik jest w bardzo dobrej kondycji i nigdy nie było z nim problemów (chcę tu zaznaczyć, że silnik jest dobry a...
Witam. Jakieś trzy miesiące temu przeprowadzony został remont generalny C330. Jednak niepokoi mnie fakt, że spod korka wlewu oleju wydostaje się powietrze pod ciśnieniem. Gołym okiem nie da się tego dostrzec, nie wygląda to na spaliny, lecz ma zapach troszeczkę zbliżony do spalin, jednak owe powietrze jest zimne. Wydostaje się ono zaraz po odpaleniu...
a jeżdżę ostatnio mało. I już masz odpowiedz - silnik nie jest dobrze rozgrzany, pewnie krótkie trasy w cyklu miejskim - zrób dłuższą trasę, porządnie nagrzej silnik, przegon go na wyższych obrotach (coby pozbyć się nagaru i pomoc świecom oczyścić) - wtedy sprawdź czy masz zapach benzyny - gotów jestem się założyć ze będzie OK.
Po przekręceniu stacyjki kontrolka od oleju miga wcześniej świeciła(tak mi się wydaje) się cały czas. Po odpaleniu silnika dalej miga po przygazowaniu do 2 tys obrotów gasnie na chwilę i uruchamia się brzęczyk. Odłączyłem czujnik oleju z takim niebieskim kablem nie świeciła się. Zwarłem kabel do masy i znowu migała. Podejrzewam że coś zamarzło bo pod...
Dopisuję się do tematu. Chevrolet Matiz 995 cm^3 z LPG rocznik 2006. Dokładnie to samo się dzieje. Z tym, że za naprawę wziął się elektromechanik, po 4 tygodniach "prób i błędów" nie znalazł przyczyny i póki co się poddał. Szuka na podmiankę komputera. Wymieniono przepustnicę na nową ale ponoć nie oryginalną, gdyż w starej zablokował się silniczek krokowy....
Piszę z telefonu i nie mam jak obejrzeć filmu więc zapytam-jeśli odpalisz, ma już swoją temperaturę to trzyma żądane obroty na postoju bez zmian obciążenia? Pokręć kierownicą, włącz wszystkie światła naraza (mijania, drogowe, przeciwgilne), obroty powinny opaść i się podnieść w ciągu ok sekundy, dokładna stabilizacja do żądanych, takich jak mają być...
Witam, Samochód Lancia Y z 2001 roku, silnik 188A4000, 1,2 8V. Przebieg u mnie to jakieś 235 000, czy autentyczny? Nie mam pojęcia. Samochód oryginalnie pochodził z Włoch gdzie jakaś baba nie wiedziała co to zmiana oleju. Początkowo konsumował około 1L oleju na 1000km. Po wymianie połamanych pierścieni, wymiany gumek zaworowych, profilaktycznie panewek...
Witam. Wiem że temat jest bardzo stary ale ja mam dokładnie takie same ja sienio19 i nie mogę nic znaleźć na ten temat. Auto to autobus na bazie Mercedesa Vario 815D z silnikiem OM904.923 z roku 2001. Wszystko zaczęło się od wymiany oleju. Ukręcił się korek spustowy oleju. Została wymieniona miska i oczywiście olej i filtr. Olej wlany jest Mannol 15W40....
Turbina włącza się przy obrotach ok. 2-3 tys w zależności od silnika więc to napewno nie turbina. Zrób diagnostykę komputerową - może coś wykaże a jak nie to sprawdź np. czy olej nie miesza ci się z wodą (przy wywalonej uszczelce pod głowicą często się zdaża) wtedy będziesz miał w oleju plamy lub zrobi ci sie taka "ciapa" na korku wlewu oleju. Jeżeli...
Mam auto jak w temacie. Niedawno zmieniłem akumulator i silnik zaczął inaczej pracować. Po każdym dodaniu gazu utrzymuje przez kilka sekund wyższe obroty mimo że pedał nie jest przyciskany. Reasumując obroty spadają z kilku sekundowym opóźnieniem. Podejrzewam że może to mieć związek z nieszczelnym korkiem wlewu oleju a precyzyjniej z sondą. Proszę o...
Moga byc świece ale skad te skaczące obroty-zaznaczam że nie jestem specjalista ale kumpel miał walnietą uszczelke pod głowica to też mu obroty wariowały-sprawdz przede wszystkim czy nie bierze ci płynu chłodniczego,czy nie podniósł sie poziom oleju(jezeli tak to dostaje sie do niego płyn) i odkręc korek wlewu oleju sprawdz czy nie ma na nim jakiegoś...
Co ważne sprawdź drożność odpowietrzenia które masz nad zaworami - odchodzi od jednego taka czarna puszeczka z napisem od góry FORD na górze silnika ->wąż odprowadzający od tej "puszeczki" dochodzi do filtra powietrza ale pod spodem i jest tam taka mała gąbeczka zbierająca zanieczyszczenia (wyczyść ja i przepchaj wężyki). U mnie to było winowajcą tzw...
W sporej części silników obroty podniosą się chwilę po... otwarciu korka wlewu oleju. No tylko że silnik wskoczył na wyższe obroty nie po otwarciu korka tylko po otwarciu wlaniu i paru sekundach Dodano po 22 Zgadzam się co niektórych zastrzeżeń zawartych w poprzednich postach To była relacja z drugiej ręki i o wszystkich rzeczach mógł mi nie powiedzieć...
Posiadam kosiarkę Electrolux 31055 odpala bez problemu. Natomiast spadły jej obroty oraz moc. Nierównomiernie pracuje, po odkręceniu korka wlewu oleju pracuje trochę szybciej i równiej, ale widać iż wylatują przez wlew spaliny. Po zakręceniu obroty spadają do bardzo wolnych i rzuca kosiarką na boki. Wyczyszczona świeca, wyczyszczony filtr, olej wymieniony....
Masz dziurę w dolocie, uszkodzone serwo albo otwarty na stałe zawór evap. Miałby wówczas podniesiony bieg jałowy. Przy uszkodzonym serwie, jeżeli ujęcie brane jest z okolic kolanka 4 cylindra miałby wyraźną pracę silnika na trzech cylindrach, która zanika po zwiekszeniu prędkości obrotowej. Natomiast to wskazania wyraźnie sugeruje albo problem w fazach...
Witam Mam taki problem z silnikiem 2,2 16V. Wydmuchało UPG. Silnik raczej mocno przegrzany. Zrobiona płaszczyzna 0,350mm i osiowanie wałków. Po złożeniu silnik pali, pracuje równo nic się nie dzieje, chodził prawie godzinę na wolnych i wszystko normalnie lecz po dodaniu gazu powyżej 3000obr zapala się kontrolka oleju (czerwona). Ciśnienie zmierzone...
Witam, Jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość. Było wiele tematów o tym błędzie jednak dalej nie mogę sobie z tym poradzić. P1297 Pressure drop between Turbo and Throttle Valve (Check D.V.) diagnozowany Launchem X431. Kiedy tylko błąd się pojawi obroty dostają świra. Zaczęło się od uszkodzonego termostatu i ssania korka oleju. Po wymianie termostatu...
Witam ponownie. Od mojego ostatniego postu minęło trochę czasu ... Dalej jestem posiadaczem tej samej Corsy :-). Chciałem opowiedzieć co nieco o dalszych moich perypetiach z rozrządem tym modelu. Tak jak pisałem wcześniej, pierwsza wymiana rozrządu nie dała rezultatu i ponownie oddałem auto do salonu ASO tym razem na kompletną wymianę rozrządu razem...
Witam, Panowie pacjent to seat leon II 1,9 tdi (105km) kod silnika BKC przebieg 300tyś km. Stale podnosi się stan oleju. Ostatnio zmieniałem olej jakież było moje zdziwienie bo w silniku były trzy stany oleju ponad normę i mechanik ściągnął praktycznie 7 litrów oleju rozrzedzonego on! No nic dokonaliśmy wymiany oleju wraz z filtrem stan książkowy na...
Odczyt z grup wygląda jak niżej. W jednym okienku brakuje rezystancji pierwszej sondy ale przed chwilą sprawdziłem omomierzem obie sondy i grzałki mają ok Jak wygląda integrator krótkoterminowy na wolnych obrotach ? Wiem, że wykres napięcia I sondy powinien falować co sekundę (0,25V-0,85V) ale w tych grupach jakoś tego nie widzę. Nie mam jak sprawdzić...
Do sprawdzenia i raczej do wymiany element poz. 11. Silniki FSI i inne z tej rodziny pracują w zamkniętym obiegu odpowietrzania skrzyni korbowej. Spr możesz ewentualnie szczelność na wężach przyłączeniowych czy oringi są całe, oring na bagnecie oleju i szczelność korka wlewu oleju. Pozdrawiam
Nie chcę się spierać. Każdy ma swoje doświadczenia. Osobiście wymieniłem zestaw filtra z chłodnicą i przy okazji rozebrałem ten zestaw. Co do hałasu to polecam wymienić napinacz na polift z 4ema kanałami (otworkami), powinno pomóc, no chyba że jest już duży luz na łańcuch. Ten luz też można łatwo sprawdzić, poprzez obrót wałem. Należy zdjąć korek wlewu...
Jak po zwiększeniu obrotów korekty spadają z plusa i dążą do zera to prawdopodobnie masz problem z lewizną w dolocie. Musisz wykluczyć wszelkie nieszczelności między MAF a silnikiem. Sprawdź zawór evap i inne wężyki przez które może lecieć lewizna do dolotu,odma itd. Wiesz że nawet nieszczelny korek oleju czy bagnet może powodować wariowanie korekt?...
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Co do pompy to czy można założyć pompe od fiesty 1,1. Są tańsze (do xr2i używka 200 zł). Myślę, że nie musi dawać takiego ciśnienia (300 kPa), byleby auto odpaliło. Co do spalania to chyba nie jest tak dużo. Serwisówka podaje 9,9 w cyklu miejskim (benzyny), a tu jeszcze gaz i odcinki takie ,że auto nie zdąży się zagrzać....
Kolego proponuje sprawdzić czujnik temp. płynu który podaje sygnał na komp. Od jego wskazań komp. ustala dawkę paliwa jaka ma być wtryśnięta do komory spalania. Jego sprawdzenie polega na pomiarze rezystancji (oporności) w róznych temp. czyli sprawdzasz jaka jest na zimnym i jak się zmienia stopniowo jak rośnie temp. płynu i czy się zmienia i jak! Pozdrawiam...
U mnie chyba problem był banalny - okręcony korek wlewu oleju. Zakręciłem go i silnik pracuje równo... pzdr
Jeśli chodzi o "bąbelkowanie"w zbiorniczku wyrównawczym( lub chłodnicy)oznacza to że spaliny przedostają się częściowo do układu chłodzenia.Spowodowane to jest albo uszkodzeniem(wypaleniem) uszczelki pod głowicą,albo mikropęknięcia w samej głowicy.Przy drobnych uszkodzeniach ten efekt występuje tylko przy dobrze nagrzanym silniku i przy "ostrych przygazówkach"....
dziwne jest to żajak odkrece korekwlewu oleju to silnik zachowuje sie po gwałtownym dodaniu gazu normalnie czyli nie gasnie. Po zakreceniu korka po puszczeniu gazu momentalnie szarpie i gasnie. Mysle zeprzyczyną moze byc uszkodzony zawór ktOry odpowietrza skrzynie korbowa .Jest on połaczony z kolektorem ssacym.Czy miał ktos doczynienia z tym zaworem...
jak na filmie z tym że u mnie co najmniej 2 razy intensywniej, usterka występuje na rozgrzanym silniku, nawet jak się chce tylko sprawdzić poziom oleju to z bagnetu strasznie bucha. Oleju bierze 1 litr na 5000km. Problem pojawił się od razu po wymianie oleju (olej lepkość wg specyfikacji Ford)w niedawno zakupionym aucie i silnik bez wycieków, pracuje...
Witam, Zauważyłem dziś dość dziwną rzecz, mianowicie po odkręceniu korka od oleju, obroty spadają(o 300-500) i nie jestem pewien, ale czuje benzynę. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?? Posiadam: Golfa III 1.4kat ABD
Witam, proszę o poradę jakie mogą być przyczyny następujących usterek mojego peugeota. 1. czarny dym z rury wydechowej w dużej ilości przy depnięciu na gaz (czytałem że może być zapchany zawór EGR stąd za mało powietrza przy spalaniu). Rozkręciłem dolot do przepustnicy powietrza włącznie i jest mocno zaolejony niestety dalej mi się nie udało wyczyścić...
Witam Mam takie pytanie czy z korka oleju z przodu maski, kiedy go odkręcimy to powino wydobywać sie powietrze/spaliny ?? Piszę, że powietrze albo spaliny bo ciężko stwierdzić co... Nie mniej jednak czy przy Dafach xf105 z 2010 roku po odkreceniu korka oleju, na rozgrzanym silniku wydobywanie sie powietrza jest normalne? Powietrze nie leci mocno jak...
po przejechaniu ~200 km pozom płynu chłodniczego dnia kolejnego za zimnym silniku był taki jak przed dolaniem czyli max. Dodatkowo co zauwazyłem: - z korka wlewu oleju po zwiększeniu obrotów przestaje być czuć spaliny, - z bagnetu/miernika poziomu oleju po zwiększeniu obrotów nie czuć dmuchania bądź jest tak znikome że go nie czuję.
Koledze chodzi o to ze w niektorych silnikach np. 1.4 i 1.616V z VW odma jest podcisnieniowa i rozszczelnienie na korku wlewu bedzie powodowalo problemy z wolnymi obrotami. W rzeczonej Felicii odma jest standartowa i luzny korek, skutkuje obrzyganym silnikiem w razie gdy spadnie. Kup nowy albo zaloz nowe uszczelnienie. Mozesz dogiac kawalek blaszki,...
tak jak napisł kolega mam taką sama sytuację w swoim silniku w BMW 1,6 m40 silnik chodzi na wolnych obrotach prawidłowo a jak odkręcę korek wlewu oleju to zaraz obroty spadają i cały silnik kuleje, po zamknięciu wlewu obroty ponownie stają się równe i wszystko wraca do normy! dodam że z pokrywy zaworów do kolektora ssącego idzie dość gruby wężyk ,więc...
Po pierwsze: płyn chłodniczy w oleju= "masło" (biało-żółta maź na bagnecie) podobny osad na korku wlewu oleju oznacza tylko i wyłącznie eksploatację samochodu na krótkich, miejskich trasach w, których nie ma on możliwości nagrzania się ani pracy przy wyższych obrotach (korki) Po drugie: jaki ten silnik ma system zasilania (wtrysk/gaźnik) ? jeśli gaźnik...
witam mam takie pytanie co bedzie jezeli na uruchomionym silniku odkrece korek do wlewu oleju!silnik benzyna.czy ma zwolnic na obrotach czy nie!a moze calkiem zgasnąć!
Zawór regulujący ciśnienie w układzie smarowania najprawdopodobniej będzie się znajdował przy pompie olejowej bo tam za zwyczaj występuje i mieści się pod miską olejową. Jest to kulka ze sprężynką i śrubą regulującą nacisk na tą sprężynę, która działa jak zawór bezpieczeństwa otwierając się przy zbyt wysokim ciśnieniu. Prawidłowe ciśnienie najczęściej...
Silnik raczej chodzi dobrze,jedyne co to odczuwalne są nierówne obroty na jałowym biegu,dym z pod tego korka ma raczej jasna barwę i sprawdzałem to w ciepły dzień,więc raczej wilgoci nie było,zanim zgubiłem korek z miarka oleju to zrobiłem nim około 6tys km i nie zauważyłem spadku poziomu oleju,wiec świadczyło by to o szczelnych pierścieniach,ale dla...
Taka odma pod korkiem wlewu oleju robi się najszybciej od krótkich tras i małych obrotów silnika. Znam paru takich co wymieniali uszczelki pod głowicą i potem się drapali w głowę bo uszczelka była dobra!!
Witam Chciałem się was zapytać gdzie mam szukać zaworu koreczka z którego mogę upuścić olej który nazbierał mi się w Reduktorze z gazu bo jestem zielony i nie chciałbym ustawić za małej lub za dużej dawki gazu. Dodam, że na wolnych obrotach samochód chodzi mi jak traktor obroty spadają poniżej 800 RPM natomiast na benzynce jest OK. Wcześniej mechanik...
2004 A4 1.8T, przebieg 106 000 mil od jakiegos czasu uporczywie pokazuje mi kod P0507 Moduł kontroli jałowej – RPM wyższe niż spodziewane. Czy ktos mial problemy z tym kodem? P0507 Moduł kontroli jałowej – RPM wyższe niż spodziewane ******** 3/4/2011 5:37:00 PM ******** Stored Codes P0507 16 P0507 Idle Control System RPM Higher Than Expected...
Przez zimę bardzo rzadko jeździłem... Tuż po "rozpoczęciu sezonu" zorientowałem się, że borygo coś nie teges - ok. 1,5 litra. Dolałem z 2 miesiące temu i póki co jest równo :/ W tym samym czasie zdarzyło się kilka "mignięć" lampki oleju na niskich obrotach.
Witam wszystkich. Właśnie złożyłem silnik po remoncie. Jest to silnik Forda 2.0 OHC (oznaczenie NET) Założyłem wałek rozrządu z firmy Świątek (wałek GT) Luzy zaworowe - ssący 0.20, wydechowy 0.25 Do silnika wlany jest olej syntetyczny 5W30 Przy wysokich obrotach po kilku sekundach pojawia się biały dymek, bardzo słabo widoczny ale jednak jest. Ponadto...
VW POLO 2005 130 000km Męczę sie juz z silnikiem kolo 3 miesięcy. Najpierw przejawiał zapotrzebowanie na dużą ilosc oleju. Odma wyczyszczona problem znikł kiedy jeżdżę po mieście inaczej w trasie problem dalej występuje razem z przerwą w zaplonie na cylindrze 1. Co jest jednak dziwniejsze że moje polo nie posiada uszczelki pod korkiem wlewu oleju (od...
Teraz rozumiem masz pokrywę z simeringiem. Simmering mógł wytrzeć w wale rowek i będzie przeciekać. Tu też jak wał ma już luz to simmering tego nie utrzyma. Jeśli on trzyma to olej z silnika może być z zaślepki wałka rozrządu, albo ze śrub którymi mocuje się koło zamachowe do walu, one są przelotowe i po gwincie może olej pociągnąć. Gdy ciągnik nie...
Witajcie, mam problem ze swoim BMW Auto straciło na mocy i nierówno pracuje na wolnych obrotach. Po wyjęciu miarki oleju obroty spadają jeszcze bardziej a po odkręceniu korka oleju auto gaśnie... Na INPIE pojawia się błąd 2781 Camshaft sensor inlet Wymieniłbym ten czujnik od wałka dolotowego ale martwi mnie to że silnik gaśnie po odkręceniu korka......
Witam wracam do tematu otóż tak ciężko odpala na zimnym to raz wiec wymieniłem czujnik temperatury silnika i mi tam trochę ociekło płynu dolałem do stanu ale nic się nie poprawiło świece cewki powymieniane itp. tez bez efektu ale tak poczytałem nadal mi obroty faluje i tez zauważyłem jak by mi dymił na biało bo akurat po tym dolaniu patrze dzisiaj w...
Witam. Mam problem z m50b20 bez vanosa, osprzęt bosch. Mianowicie jak silnik się w pełni nagrzeje to trzyma obroty w granicach 900-1000 oraz wydaje mi się że dużo pali. W mieście pali około 20 litrów. Poza tym żadnych innych problemów nie zauważyłem. Najciekawsze jest to, że jak zgaszę nagrzany silnik i odpalę po kilku minutach to obroty są prawidłowe...
Witam wszystkich i z góry dziękuję za ewentualne porady i podpowiedzi. Silnik benzynowy bez instalacji gazowej 1.8 (125KM) Problem polega na przygasaniu (dławieniu się) silnika podczas pracy na wolnych obrotach. Po odkręceniu korka wlewu oleju wyczuwalne jest jego zasysanie (podciśnienie), jednakże bez korka silnik mimo, iż nadal faluje pracuje lżej...
To normalne, po odkręceniu korka może głupieć z obrotami.
Witam, Detale auta: Opel Corsa 2010 1.2 16v benzyna A12XER kod silnika Auto po wymianie pierścieni, uszczelniaczy zaworów, uszczelki pod głowicą, łańcucha itp. Odpala bardzo dobrze, silnik pracuje cicho, bez objawów wypadania zapłonu. Podczas jazdy brakuje mocy, i czasami bardzo mocno kopci(mam na myśli chmurę dymu że nic nie widać w lusterku wstecznym)....
Opis jest dość skąpy, ale szukałbym w tej kolejności; - sprawdzić filtr powietrza, solidnie przedmuchać lub wymienić na nowy. Można też sprawdzić, czy są zmiany na wolnych obrotach po wyjęciu filtra powietrza. - sprawdzić kable zapłonowe. Elementy układu zapłonowego można pokryć olejem silikonowym. - sprawdzić ubytki w układzie chłodzenia, skontrolować...
Co jakieś 700km muszę ciut dolewać Ogólnie to nie kopci nie dymi nie ma problemu z odpalaniem również w zimie masła pod korkiem oleju brak i pod korkiem płynu chłodzącego tez brak masełko pojawiało się aby na Wiosnę ale delikatne. W Zbiorniczku jak i samym płynie chłodzącym brak plam oleju czysty fabryczny jedynie co mnie lekko martwi to że co jakieś...
Witam, Sprawa dotyczy pacjenta MAN TGX 18.480 euro 5 z 2011r, AStronic+retarder, Przebieg 700tys A więc, Przy przebiegu 620tys km zregenerowałem wtryski bo maniek palił w okolicach 40 litrów bez znaczenia czy ciężko czy lekko i był trochę słaby. Po regeneracji spalanie spadło i to diametralnie, więc ok, powiodła się regeneracja. No i teraz się coś zaczęło...
Witam, pacjent to Peugeot 2008 z roku 2015, silnik 1.2 benzyna, teraz historia awarii. Po dolaniu oleju, nie zakręciłem korka wlewu oleju i auto zrobiło trasę ok. 280 km, po drodze wywaliło trochę oleju na silnik. Teraz olej i filtry zostały wymienione ale okazało się że po zakręceniu korka oleju obroty spadają tak że silnik prawie gaśnie po czym strasznie...
Witam ostatnio zakupiłem łuparke bez silnika i pompy, zapisane było ze miała 8t nacisku i więcej informacji nie było. Zakupiłem pompę hydrauliczną 8cm3 na obrót i silnik 3kw 1450 obrotów. Na początku wgl gdy siłownik schodził na dół było wszystko okej a gdy wracał to zaduszalo silnik, okazało się ze zawór na rozdzielaczu był skręcony ale teraz wydaje...
Czy takie odkręcenie i ponowne zakręcenie korka wlewu oleju coś świadczy? Odkręcenie korka obroty silnika BZ, zakręcenie obroty zmalały aż do zgaśnięcia silnika. Film.
(at)pele2151988 Jutro rano przed odpaleniem sprawdź stan oleju. Napisz czy trzeba było dolewać czy nie. Po przejechaniu 10 km sprawdź na wyłączonym silników czy wszystko ok. Pamiętaj by nie dolewać na gorącym silniku oleju!! Pół litra oleju na 1000 km to norma jak lubisz cisnąć. Najważniejsza to informacja na bagnecie. Silnikiem nie telepie? Obroty...
Tak ale obieg układu chłodzenia chłodzi co innego niż obieg smarowania. W innych elementach wydziela się ciepło, olej też inaczej je oddaje jeśli nie ma swojej chłodnicy. Przy lataniu bokiem jeśli masz przerobiony układ chłodzenia (wymuszone chłodzenie) a nie masz przerobionego układu smarowania, to możesz mieć 95 stopni C w obiegu chłodzącym i 135...
Witam mam problem z Leonem 1m 2006r 1.6 16v BCB. Co jakiś czas wyskakuje epc i check a auto przestaje reagować na pedał gazu. Obroty wtedy falują. Trzeba zgasić ,zapalić i auto jedzie. Po kilku odpaleniach błędy same znikają. Z tego co zauważyłem ale mogę się mylić występuje to pod obciążeniem i podczas jazdy w trasie. Np podjazd pod duże wzniesienie...
witam problem polega na tym ze silnik przerywa na wysokich obrotach, w stanie jalowym na wolnych obrotach pracuje ok,gdy dodam gazu na max zaczyna przerywac,podobnie jest gdy jade jak powoli jest ok,gdy dodam gazu zaczyna lekko szarpac i przerywac gdzy zdejme noge z gazu problem ustepuje,zauwazylem ze na korku oleju (pod spodem) pojawila sie dziwna...
Witam ,odpal go i odkręć korek wlewu oleju do silnika i zobacz czy obroty się zmieniają.Jeżeli tak to najprawdopodobnie masz nieszczelność na przewodach od powietrza:odma,gumowa podstawa pod gaźnikiem,rura od przepływomierza powietrza.Zaznaczam,że niekoniecznie taki problem może być u Ciebie ,ale czasem?
Ta puszka to tylko trójnik. Jest osadzona na gumowym pierścieniu w pokrywie zaworów i ma specjalnie ukształtowaną komorę, która powinna zbierać skraplający się z oparów olej i zapobiegać jego przedostawaniu się do kolektora ssącego. Powinno być swobodne przejście między oboma wyprowadzeniami. Ten wąż co idzie w dół odprowadza pary oleju z komory korbowej...
zobacz dokładnie szczelnośc odpowietrzania skrzyni korbowej,bo przy tym modelu nawet odkręcenie korka wlewu oleju gdy silnik pracuje powoduje wzrost obrotów.
Witam Posiadam Golfa III 2.0 GTI, 93 r 115KM, silnik 2E; układ zapłonowy Digifant! Auto pracuje na instalacji gazowej II generacji firmy ElpiGaz.. Samochód przejechał na gazie ok. 40tyś km .Instalacja jest serwisowana i ma robione wszystkie przeglądy zgodnie z książką serwisową Od ok. tygodnia czasu zaczęły się dziać dziwne „rzeczy” z obrotami...
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
cześć miałem to samo z tym że na silniku 1,8 benzyna przy tych objawach co mówisz to możesz mieć 1) uszkodzony czujnik gazów wylotowych z tylu na kolektorze wydechowym 2) zapchane odmy 3) silnik krokowy w gaźniku to łatwo sprawdzić tam na gorze gaźnika masz wtyczkę z gdzie są trzy kabelki wystarczy odpiąć i sprawdzić czy silnik nie gaśnie na wolnych...
autko oleju nie bierze ani kropli a po odkręceniu korka wlewu oleju nic sie nie dzieje nawet lekkiego podmuchu nie ma!!!!!!! a w jaki sposób w tym samochodzie ustawia sie zapłon????? Dodano po 2 a nawet jak jest silnik rozgrzany to po wcisnieciu pedału gazu do dechy to strzela w tłumnik tak jakby nie przepalał
Dziś miałem czas na podłubanie przy aucie. Wymieniłem olej na nowy filtr stary ale ma 2tyś, Wyklepałem przygniecioną miskę. Niestety do końca nie udało się, ponieważ olej się świeci nadal ale już przy obrotach 600rpm. Mam pytanie do Was, pompę muszę chyba wykluczyć gdyż jak odkręce korek wlewu oleju to widać jak olej się elegancko rozpływa po jednym...
Witam Mam problem z moja corsa 1999 1.2 16v model silnika x12xe. Mianowicie kiedy rano wyjeżdżam do pracy odpala bez problemów, jedzie równo i cicho bez żadnych problemów (temp. jest ok, obroty super). Gdy się zatrzymam wyłączę auto i gdy odpalę ponownie po około 10 minutach to tez wszystko ok, ale jak powiedzmy robię zakupy i wrócę do auta po około...
Cewka i kable nowe ( miesiąc temu kupione),kopułkę i palec wymienię i sprawdzę. Odma wyczyszczona trochę syfu było. Auto dalej nie wchodzi na obroty jak dam gazu od razu gaśnie. Jak pochodzi chwilę bardzo się grzeje. Dzięki za rady proszę o więcej.
Przepływomierz musi być. Bez przepływomierza jazda jest możliwa ale trudna. Prawdopodobnie masz uszkodzony przepływomierz. Falowanie najczęściej występuje od zasysanego lewego powietrza w kolektorze dolotowym czyli gdzieś za przepływomierzem. Możesz mieć uszkodzoną odmę, korek oleju, uszkodzony bagnet oleju, uszkodzone uszczelki silnika przez które...
Na wszystkich. I wydaje mi się że to trochę za dużo. No i czemu przez korek oleju ciągnie powietrze ?Dotąd spotykałem się tylko z przypadkami że przez korek silnik wyrzuca nadmiar powietrza. Dodano po 1 Po wymienia świec na inne na razie nie wyrzuca błędu wypadania zapłonu. Ale wolnych obrotów jak nie było tak nie ma.
Nie napisałeś za dużo... Czy w dolnym zakresie obrotów zbiera się nieźle, dopiero później słabnie? Jeżeli tak - sprawdź działanie zaworu upustowego turbiny, czy się nie przycina. Jeżeli to nie to - pojechałbym na początek do pompiarza - sprawdził wtryski i sprężanie w cylindrach. Zakładam, że dolot sprawdziłeś i jest szczelny.
Witam Mam nowe informacje na temat mojego problemu z yamaszką Okazało się że oleju było ponad 1L a powinno być 750ml. Po spuszczeniu oleju wycieki z odpowietrzników ustały. I po odkręceniu korka od wlewu, oleju tez już nie wyrzuca. Czyli wygląda na to, że simeringi powinny być dobre. Motocykl jednak dość mocno kopci raczej na biało Nie wiem co zrobić...
Witam.Problem polega na tym że gdy otwieram korek wlewu oleju i przyłożymy rękę czuć jak silnik ssie i gdy zostawiamy otwarty silnik spada z obrotów i uspokaja się. Gdy znów go zamykamy, wchodzi na wysokie obroty i co kilka sekund spada i znów sie wkręca i tak w kółko... Na pewno nie jest to odma, zapłon czy rozrząd. Aha i silnik nie zależnie od rozgrzania...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Czyli zaciąga olej i chodzi na oleju silnikowym .Sprawdź to co Ci napisałem i sprawdź turbinę co pisał Montrres może turbina rzucać olej na tłoki .Odłącz turbinę od kolektora i zobacz co wtedy będzie się działo . Dodano po 4 Jeszcze jedno czy jak korek wlewu oleju odkręcisz to mocno dmucha ?
dodam jeszcze że jak odkręce korek wlewu oleju to silnik zaczyna nierówno pracować i zasysa powietrze do środka (czuć to jak przytykam ręką wlew oleju ) silnik ma przejechane 93 tys. km (oryginalny przebieg :) jestem pierwszym właścicielem )
Najpierw wyczyść klemy, nasmaruj, następnie wszystkie połączenie masy sprawdź-przesmaruj. Nie zaszkodzi zresetować kompa do ustawień fabrycznych.Odłącz akumulator i przytrzymaj pedał hamulca na 20 sekund. Po pierwszym odpaleniu włącz radio,światła, wentylator, poruszaj trochę kierownicą. Niech tak pochodzi na obciążeniu chwilkę. Powinno pomóc na obniżenie...
Zanim zamieniłem wtryski jakimś przypadkiem trafiłem do kolegi, wymienił do kompletu cewkę, sprawdził uszczelki przy kolektorze które wymienił, wymienił też uszczelki pod wtryskami, obejrzał raz jeszcze przepustnicę i zrobił adaptację, sprawdził też sprężanie i jest podobno OK, równo, bez różnic. Niestety wciąż obroty nie są równe i szarpie trochę silnikiem...
witam mam problem ze swoim bmw, który wygląda tak: jest to zachowanie na biegu jałowym, podczas jazdy objawia się to też cyklicznym szarpnięciem, nawet podczas hamowania silnikiem. samochód posiada sekwencyjną instalacje gazwą dt gas, która moze mieć uszkodzony sterownik, ponieważ gubi ustawienia. jutro gazownik może mi powie. do tej pory zrobiłem:...
Witam. Mam problem z glebogryzałką z silnikiem BRIGGS& STRATTON 375 SPRINT. Podczas normalnej pracy usłyszałem ciche metaliczne pyknięcia, które ustawały po wciśnięciu sprzęgła. Po ok. minucie silnik zaczął przerywać, schodzić z obrotów i dymić na ciemnoniebiesko. Po zatrzymaniu odkręciłem świecę, która była mocno okopcona i zaolejona z elementami nagaru....
Obroty wahają sie między 840 a 880.Auto nie jest moje pierścienie byly zekomo wymienione tak jak wiele innych rzeczy i nie przynioslo to żadnego efektu.Poprzedni mechanicy naciagneli wlasciciela na 7tys zl a auto chodzi tak samo.Co do sprężania to nie miezylem wartości ale mam zastrzeżenia apropo wymiany tych pierścieni bo po odkreceniu Np.korka oleju...
Jeep Wrangler YJ, prod. 1995, silnik 2,5 AMC 150 88kW, bez instalacji gazowej, przebieg 180.000km. Silnik na wtrysku wielopunktowym. Na temat spalania xxx l/km nie mogę się wypowiedzieć, bo nigdy tego nie sprawdzałem. Przy oponach 33" zawsze palił tyle ile się wlało do zbiornika. W okresie dwóch tygodni po wymianie oleju (semi-syntetyk) - przejechane...
Dziękuję za pomoc a mam jeszcze pytanko chce wymienić olej w skrzyni biegów skrzynia manuale gdzie się wlewa olej szukałem korka i nie znalazłem pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc Dodano po 2 Gdzie wlewa się olej do skrzyni biegów volvo fh12 2006 skrzynia w manuale
No właśnie a jaka przyczyna wysunięcia?zbyt wysokie ciśnienie oleju na obrotach?Musisz sprawdzić jaka będzie korekcja wtrysków ale w momencie gdy auto będzie wprowadzone w swoja arytmiczną pracę powinno wtedy wskazać cylinder na którym jest problem.