lampe plazmowa

Znaleziono około 133 wyników dla: lampe plazmowa
Podstawowa forma zapytania: lampe plazmowy
  • poradzcie jak stuningować lampe plazmową

    Witam mam pytanie jak stuningować to znaczy zwiększyć napięcie dostarczane do żarówki mam pomysł żeby urzyć dwóch trafopowielaczy połonczonych w szereg uzwojeniami wturnymi a pierwotne było zasilane z odzielnych tranzystorów odpowiednio mocniejszycz sterowanych z tego samego generatora(ne555) i zwiększyć...

    Optoelektronika czarek18   28 Lis 2004 18:44 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1701
  • Lampa plazmowa. Zwarcie między radiatorami. Co mogło paść?

    Woiam zrobiłem sobie lampe plazmową na układzie ne555 i irf jako wykonawczym . scalak jest stabilizowany układem 7812. wszystko jest zasilane zasilaczem z kompa. doszło do drobnego zwarcia niedzy radiatorem stabilizatora a a radiatorem na irf. Co mogło paść ?? czym można by było zastąpić te układy np...

    Optoelektronika IronReiker   26 Lut 2005 18:21 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 897
  • Lampa plazmowa - działająca

    Ostatnio z wielkim trudem udało mi się zrobić lampe plazmową.Problemem było to że schemat montażowy jaki można ściągnąć z neta jest zły bowiem NE555 ma nieco inny rozkład nóżek. W każdym bądź razie oto schemat wg którego powinno sie robić lampe - u mnie działa super.Należy tylko zwrócić uwage na to że...

    Optoelektronika Nosferatu_Alucard   29 Cze 2005 07:51 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1791
  • Czy dobry transformator WN do lampy plazmowej?

    Nadaje sie te trafo , no moze jest troche małe , ale prosta lampe plazmowa na żarówce można smiało zrobić, kilka dni temu zrobiłem Lampe na bardzo podobnym trafku, zreszta nie pierwszą :] tu macie temat obszerniej opisany, radze zajrzeć.

    Optoelektronika ctk24   16 Sty 2006 12:37 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1812
  • Kula Plazmowa (Lampa Plazmowa)

    Witam, wiem że było mnustwo projektów Lamp plazmowych i wszelkiej maści generatorków WN na elce. Ale ja chciałbym wam zaprezentować moją lampke. Lampa została zbudowana na konkurs na prace elektro-techniczne do mojej szkoły (jestem w 3 klasie gimnazjum) i długo się zastanawiałem (w pierwszej i drugiej...

    DIY Konstrukcje szpiq   18 Lut 2007 20:02 Odpowiedzi: 28    Wyświetleń: 14780
  • spada napiecie w lampie plazmowej

    ja tez nie wytrzymalem ... moim zdaniem ten temat niedlugo sie znajdzie w koszu... jak bedziesz tak postepowal i zasmiecal forum to nie dosyc ze nikt nie bedzie odpowiadal na twoje posty to jeszcze mozesz bana dostac, wiec sie zastanow ... co do tego problemu z lampa to sprobuj dac troszke wieksze...

    Inne Serwis creatiw   04 Kwi 2004 23:55 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1081
  • Lampa Plazmowa-kompletnei zielony!!!:-)

    Witam. Chciałbym złorzyć sobie taką lampe plazmową. Prosze mi przedstawic jakich czesci bede potzrebowal czym i jak to zasilac jaka żarówke moze jakiś schemacik??? Porady?? Dokładny opis krok po kroku. Szczegółowy kosztorys Prosze wrzucać zdjęcia własnych lamp plazmowych i opisy do nich?? Bardzo...

    Optoelektronika Mati 87   06 Paź 2005 19:15 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1010
  • BUDOWA WŁASNEJ ZARÓWKI DO LAMPY PLAZMOWEJ

    :) zasilacz HV, słoik + gaz szlachetny(argon) i jakaś pompa prożniowa i masz calkiem fajną lampe plazmową z dlugimi, cienkimi, wijącymi się w środku wyladowaniami koloru różowo-fioletowego o na tyle ciekawym efekcie ze wszystki zarówki podlaczączane do przetwornic mogą się schować w lesie :D według...

    Optoelektronika methyl   03 Sty 2006 18:23 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 2383
  • Lampa plazmowa

    Poszukuje osob,ktore wykonały lub wykonuja lampe plazmowa najlepiej na podstawie schematu z EP.

    Inne Serwis ankuch   20 Mar 2004 13:02 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 2534
  • jakie części z monitora moge wykorzystać do lampy plazmowej

    cześć może mi ktoś powiedzieć co może mi sie przydać z monitora żeby zrobić lampe plazmową albo generator wysokiego napięcia ten z www.myzlab.qs.pl wiem ze moge do tego wykorzystać trafo ale czy musze je jakos przerabiac Pisz staranniej. Błędy poprawiłem. ankuch.

    Inne Serwis krzysiek1234   29 Mar 2004 23:45 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1176
  • lampa plazmowa

    Cześć mam problem zrobiłem lampe plazmową za schematu na poniższym załączniku i po podpięciu zasilania z transformatora wn słychac piski a w żarówce nie ma żadnych efektów co może być źle?? Z góry dzięki

    Inne Serwis etedio   18 Sie 2004 17:57 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 2076
  • Trafo WN do lampy plazmowej.

    Witam! Może głupi mój post, i głupie w nim pytania. Otuż chciałbym spytać się o radę osób które zbudowały już lampe plazmową. Mam do dyspozycji monitor commodore 1084S i stary (15-letni) telewizor sharp. Trafo w sharpie to model "f171170e-7508as". Model tego z monitora jest nieznany bo niemoglem dojść...

    Optoelektronika etedio   20 Sie 2004 06:44 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 2559
  • lampa plazmowa problem

    siemanko zbudowalem lampe plazmowa wedlug opisu avt 555 i 840dziestka generator dziala jak nalezy uzwojenie pierwotne piszczy, tylko zadnych iskier nie widze. trafo jest uziemnione. mierzylem opor, wynosi 400 ohm. trafo pochodzi z monitora jakiegos starego taki zielono czarny obraz mial. pozniej zalatwilem...

    Projektowanie Układów elektryk1e   15 Sie 2005 21:46 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 2531
  • Lampa plazmowa - tym razem chodzi o transformator wn

    no ok, mieszkam w bloku, nie ma innego wyjscia ?? przeciez jak sie kupuje gotowa lampe plazmowa to chyba nie trzeba ciagnac jeszcze dodatkowego kabla ??

    Optoelektronika pawem1   12 Wrz 2005 14:36 Odpowiedzi: 20    Wyświetleń: 2413
  • Dokumentacja techniczna do lampy plazmowej!

    Witam sredecznie mam pewne pytanie. Jako projekt na pracownie elektroniczna postanowiłem zrobic generator marxa i lampe plazmową. problem zaczyna sie w momencie gdy dowiedziałem sie ze musze do tej lampy zrobic dokumentację techniczną!!!1 O CO W TYM CHODZI I JAK TO ZROBIĆ ? POMÓŻCIE!! ...

    Optoelektronika xml2000   30 Paź 2005 14:33 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1088
  • lampa plazmowa a jonizator ??

    Koledzy mam pytanie, czy da się z jonizatora zrobić lampe plazmową ??? bo posiadam jonizator. Jest on zasilany zasilaczem 24V - 1250mA 30VA ...

    Początkujący Elektronicy oj   28 Gru 2005 15:19 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 3893
  • Jaki gaz do lampy plazmowej??

    Witam! kupiłem na alegro lampe plazmowa za grosze!! Miała mieć uszkodzoną elektronike a okazało sie, że banka jest peknieta. Jest dość łatwa do sklejenia, nie wiem tylko jaki gaz tam wpuścić. Mam znajomego spawacza, który ma kilka rodzajów gazu ( he, co2 , h2, o2, n2, i kilka innych ale dokładnie nie...

    Optoelektronika dondiego   22 Sie 2007 21:06 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 2702
  • Kula plazmowa na dużej żarówce

    Gdy zbudujesz lampe plazmową wtedy przyłóz tę twoją żarówkę energooszczędną ku twojej lampie a zaobserwójesz jej świecenie (podobnie jest z świetlówkami-zrobisz sobie miecz typu Star-Wars :P)

    Optoelektronika luik123s   08 Cze 2006 22:28 Odpowiedzi: 29    Wyświetleń: 3407
  • Lampa plazmowa z allegro- PYTANIE

    Witam kupiłem sobie lampe plazmową no i nie było zadnej instrukcji ani zadnych tego typu rzeczy a na pudełku nic nie pisze o bezpiecznym użytkowaniu ,wszystko jest spoko działa gites ,ale mam pytanie przez jaki czas można dotykac szklanej kuli w jednym miejscu i co można z nią robic a czego nie przosze...

    Optoelektronika Reefox   27 Lut 2011 12:32 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 3285
  • Lampa plazmowa, grzejaca sie mostek oraz wybuch kondensatora

    Witam! Buduje lampe plazmową wedlug tego schematu(za ukladem stabilizatora podlaczylem sobie wiatraczek czego nie widac na schemacie) Zastosowalem mostek KBPC808 ktory jest na 8A. Transformator mam 16V i 50W. C2 i C3 sa 4700uF na 50V. Pierwsze wlaczenie ukladu wiatraczek sie zakrecił przez okolo...

    Układy Zasilające irek2   22 Wrz 2006 23:04 Odpowiedzi: 25    Wyświetleń: 2960
  • Lampa plazmowa made by Kacper_zet

    zrobiłem lampe plazmową według schematu na mylab... Trafo po włączeniu piska. Ustawiłem potencjometrami tak, żeby piskało jak malutko i w uszach bolało :). ZAsilanie przez zasilacz 12 V 1 Ah, na wyjściu mostka prostowniczego jest 8 V... NO i nie ma iskier :/ ani jednej. palcami dotykam drutu od trafa...

    DIY Konstrukcje Kacper Surma   07 Gru 2008 13:14 Odpowiedzi: 25    Wyświetleń: 4129
  • Lampa plazmowa. Hałas w układzie. Czy jest gdzieś zwarcie?

    a jak wiatraczek sie zatrzymuje to znaczy ze cos zwiera napiecie zasilania....odłacz irfa..zacznij od postawienia na nogi generatorek na NE555...ja zbudowałem lampe plazmową na tym samym schemacie...ma on wiele do zyczenia...ale uruchomilem ją..(malo zabezpieczen,słabe efekty)...(za stabilizatorkiem...

    Początkujący Elektronicy Loker   02 Paź 2006 18:48 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 949
  • lampa plazmowa 12 V

    Witam Spoko pomysł :) a właściwie ustrka :P Nigdy nie myślałem, że z palnika ifk 120 da sie zrobić lampe plazmową :) Opisz, jak to świeci w nocy, jaką przestrzeń potrafi oświetlić :) Pozdrawiam

    DIY Konstrukcje krzysiekdg   09 Maj 2009 19:28 Odpowiedzi: 25    Wyświetleń: 10542
  • Lampa plazmowa. jak zrobic?

    Witam nie bede sie rozpisywał wiec napisz od razu: chce zrobic lampe plazmowa a o elektronice nie mam zielonego pojecia. czy da sie to jakos bardzo prosto zrobic. mam stare telewizory, słyszałem ze mozna cos z nich wykorzystac. prosze o pomoc

    Początkujący Elektronicy lukasz2173   23 Cze 2009 22:05 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 5377
  • Super prosta lampa plazmowa (słabe zdjęcia)

    chyba zaczne nawijac juz feryt i tez sobie zrobie lampe plazmowa

    DIY Konstrukcje ccezary   22 Lut 2007 22:17 Odpowiedzi: 26    Wyświetleń: 7251
  • lampa plazmowa nie dziala

    witam zrobilem lampe plazmowa i mi nie dziala prosze o pomoc moze ktos wie jakie napiecie powinny byc w poszczegulnych miejscach jakie napiecie powinno byc na IRF ja jak biore srodkowy i boczny to mi pokazuje 0,66v a jakie powinno byc ? prosze o pomoc

    Optoelektronika nnnorbi   17 Maj 2007 16:40 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1485
  • Lampa plazmowa z Drabiną Jacoba na konkurs międzyszkolny

    do thereminator mam u siebie tez lampe plazmowa i testowalem na niej wiele zarowek mawet samochodowe takie jak : "banka" , czy czy dzisiejsze "parowki" od swiatel przednich oraz mala zaroweczka od chyba kierunkowskazow. "banka" i "parowka" w moim eksperymencie daly dwa wasy swiatla niebieskiego...

    DIY Konstrukcje avatar   07 Lip 2007 12:36 Odpowiedzi: 20    Wyświetleń: 7337
  • Lampa plazmowa ak ją zrobić?

    Jestem amatorem elektroniki. Nigdy sie nie zajmowalem tym zawodowe ale cos tam pojecia mam. Czy moze ktos opisac krok po kroku jak zrobic taka lampe plazmowa ??? Aha i czy przydadza sie jakies czesci ze starego monitora ??

    Optoelektronika krzykoz   22 Sie 2007 19:14 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1805
  • Lampa plazmowa.. Mój pierwszy DIY

    Witam. Mam nadzieje ze ktos postara sie o odp na moje pytanie. Zamierzam zrobic ta lampe plazmowa... i znalazlem trafo WN z starego TV Unitry jeszcze czarnobialego :P Ale moje pytanie jest takie gdzie mam podlaczyc zasilanie pierwotne ?? a gdzie bede otrzymywal napiecie wtorne?? czy musze je jakos przerabiac...

    DIY Poczekalnia matzaz   17 Kwi 2008 18:19 Odpowiedzi: 48    Wyświetleń: 18881
  • Kula plazmowa ;) z żarówki

    Witam. Mimo ze wymienilem tranzystor (bo byl jednak spalony) to lampa dlalej nie dziala... :(:(:( jest ten sam problem co poprzednio.. Czy ktos mogl mi napisac (oczywisce ten kto zrobil lampe plazmowa i mu dobrze dziala :P) jaki jest rozklad napiec na poszczegolnych elementach... bo moze tak dojde...

    DIY Konstrukcje MoniTOX   08 Gru 2010 17:11 Odpowiedzi: 62    Wyświetleń: 31877
  • DIY na fizę-lampa plazmowa

    Witam was tez sie przylacze do tematu. Moja pierwsza lampe plazmowa zrobilem na 12V z wykorzystaniem: ne555 2diod 1 cewka (najlepsze sa z czarno-bialego telewizora gdyz nie maja diod w sobie) problem... nie idzie tego dostac i ma duze gabaryty 1 opora 1 potecjometru 1 kondesator dziala do...

    DIY Poczekalnia slu_1982   23 Sie 2009 22:15 Odpowiedzi: 39    Wyświetleń: 13162
  • Lampa plazmowa, trafo nie daje odpowiedniego napiecia

    po raz kolejny jest podawana ta strona ale tam jest wszystko wytłumaczone jak zbyudowac i odpalic lampe plazmowa

    Projektowanie Układów hv222   17 Maj 2008 21:42 Odpowiedzi: 26    Wyświetleń: 2205
  • Kula Plazmowa - Czy aby bezpieczna

    Witam,dzisiaj zakupiłem sobie lampe plazmową, ogólnie jestem z tego zadowolony ale czy to aby jest bezpieczne? Trzymałem długo palec w 1 miejscu po jakimś czasie,ten "prąd" czułem już na całej ręce,następna sprawa to myszka gdy jest blisko lampki to zaczyna szaleć , a po chwili padnie tylko restart...

    Optoelektronika cyruss   30 Gru 2008 11:39 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 2184
  • Mała Lampa Plazmowa

    Witam wszystkich ma mojim pierwszym projekcie chciałbym wam przectawić moja lampe plazmowa wiem że na forum jest tego dużo. Wykonałem ją w oparciu o projekt na stronie /?d=mylab&s=budowa Wprowadziłem małą zmiane tam był zalecany traznzystor polowy IRF 540 ale on strasznie mi sie grzał mimo dobrego...

    DIY Poczekalnia trzaska456   23 Cze 2009 13:30 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 6545
  • 2n6107 zamiast BD284 lampa plazmowa

    Witam, jestem raczkujacy w elektronice. Postaowiłem sklecić taki układ (głównie chodzi o lampe plazmowa) ten pierwszy Oczywiście dostałem jakiśtam inny zamiennik dla bd 284 bo go juz chyba nie produkuja, wiec jak w opisie dostałem 2N6107, podobno ma lepsze parametry ale ma jakeś inne podpiecia b-c-e...

    Inne Szukam _PREDATOR_   10 Maj 2010 08:36 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 2216
  • Głośnik plazmowy EDW 11/2009

    Mniejsza z tym co to było, wymieniłem bezpiecznik i zasilacz działa (pół roku temu oddałem kompa do naprawy i mi powiedzieli przy odbiorze: wymieniliśmy zasilacz bo ten był zepsuty, 200zł sie nalezy- to chyba najdroższy bezpiecznik jaki w zyciu kupiłem... no ale dobra w sklepach komputerowych nie rozbieraja...

    Początkujący Elektronicy Dj Joker   02 Sty 2010 21:23 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 6771
  • Lampa Plazmowa - pierwszy mały projekt.

    Witam was serdecznie. Chciałbym przedstawić lampe plazmową którą zrobiłem według schematu z tranzystorami 2N3055, jednak zamiast nich dałem BU208 (drobna pomyłka i 2N3055 poszły z dymem a pod ręką miałem tylko te BU). Pobierana to około 50w ( 12v*4A ) Pierwsze trafo to trafo halogenowe o mocy 250W (te...

    Optoelektronika zwierzuuxd   04 Lis 2011 20:12 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 2029
  • Bezpieczne trafo. trafo ze starego TV może być?

    oczywiscie ze cie moze porazic. ja na takim trafo zbudowałem lampe plazmową i mnie moja lampeczka zdrowo walneła........ co do tesli to musisz miec trafo conajmniej o mocy 200W a malłe trafo od TV sie nie nadaje do takich rozwiazan. Trafo od mikrofali tez jest za słabe. najlepsze jest trafo z wyzynarki...

    Początkujący Elektronicy TeslaBuilder   29 Gru 2006 20:48 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 1368
  • Drabina Jacoba

    Aha no dobra a mam takie pytanko; Lampe plazmową i tą drabinke chciałbym zrobić osobno Ale: 1. Mam tylko jedno trafa ktore chce dac jako trafo zasilajace 2. MAm kilkanaście traf od starego TV 3. Podzespoły czyli kondensatory idp. Niema problemu. I moje pytanie brzmi: Czy majac jedno trafo zasilajace...

    Optoelektronika krawczyk.a   05 Lut 2006 22:23 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1869
  • Czwarty stan skupienia PLAZMA!!- TEORIA

    witam wszystkich!! Mam pewien problem. Chodzi mi o to ze potrzebuje sporo informacji na temat plazmy. Zrobiłem juz lampe plazmowa , generator marxa w celu pokazania tej plazmy na prezentacji. Informacje te potrzebne mi śa na prezentacje dla dyrekcji szkoły technikum elektronicznego. Musi byc tam sporo...

    Optoelektronika chudzian   03 Mar 2006 18:25 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1862
  • Zrob sobie dzialo magnetyczne - tylko jak je zasilac

    WDla tych co proponowali 9kV (z cewki zapłonowej czy lampy plazmowej z EP): pomyślcie zkąd wziąść kondensator na minimum 9kV i o znacznej pojemności? Przecież to niepotrzebne komplikowanie sprawy! Cewka nawinięta z kilkudziesięciu zwoi grubego drutu przy napięciu 12V, da ten sam efekt, co cewka z...

    Projektowanie Układów MEN8989   24 Lis 2007 22:43 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 4674
  • Wzmacniacz mocy. Jak najprostszy. Lampa lub palnik plazmowy.

    Cześć Posiadam generator częstotliwości a chciałbym dorobić doniego w.m aby móc zrobić lampe plazmową lub palnik plazmowy(pomijam trafo w.n bo takie posiadam)Chodzi mi o jak najprostrzy

    Początkujący Elektronicy arts   04 Gru 2004 00:51 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 768
  • Trafo WN - czy bardzo się różni od starego transformatora wysokonapięciowego?

    Podstawową sprawo przy lampie plazmowej jest przekladnia transformatora wn te z tv kolor i z monitorów sie własciwie nie nadają .Sa zasilane napieciem ok 100v i daja ok 8kv napiecia zmiennego które jest potem powielane do 25kv tak wiec maja przekładnie ok 80 zakladam że lampe plazmowa .Z własnego doswiadczenia...

    Monitory Serwis iquest   07 Sty 2005 16:24 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 831
  • Co to jest ? Nowe Zdjecia !

    Witam. Kupiłem sobie w międzyczasie lampe plazmową i zaobserwowałem dziwne zjawisko ... po przyłożeniu szklanej banki do lampy plazmowej zaczela ona swiecić na kolor pomaranczowy. Czy po kolorze mozna ustalic jaki gaz znajduje sie w bańce szklanej? świeci sie ona równomiernie jak przyłoze szkłem...

    Początkujący Elektronicy lukashb   27 Sie 2005 14:30 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 1380
  • Dni otwarte i pokaz elektroniki.

    Witam serdecznie. W mojej szkole będą dni otwarte i jako elektronicy mamy pokazać jakieś fajne ciekawe urządzenia elektroniczne. Zrobiłem Lampe plazmową i głośnik plazmowy Z dodatkami! Ale potrzeba coś jeszcze jeżeli mogli byście mi podsunąć pomysł na coś nie drogiego do 100 zł.

    Technika domowa skalsky5000   14 Mar 2011 21:02 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 1321
  • PROSZE O POMOC!!

    JAK ZBUDOWAĆ LAMPE PLAZMOWĄ WIĘKSZEJ MOCY!!!????????????????

    Inne Serwis Krzysi0   13 Cze 2003 12:33 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1766
  • trafo od tv i czesci.

    a jak chce zrobic lampe plazmowa to przyda mi sie to?

    Początkujący Elektronicy Syntony   25 Maj 2004 20:23 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 1033
  • Stabilitron SG15P-2 - nowa odsłona

    Lampe plazmową wypełnianą argonem można zrobić wg opisu ze strony : Tam ktoś zrobił 12'' z kolby laboratoryjnej :). Co do wtapiania elektrod to można kupić gotowe do neonów.

    Elektronika Retro MichałKob   27 Lis 2004 11:53 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 3106
  • Łączenie transformatorów. Wyższy prąd

    korneliusz napisał Bo mam lampe plazmową, ale chciałbym uzyskać lepsze efekty, a do tego jest potrzebny więkiszy prąd w uzwojeniu pierwotnym trafa WN. . Mnie się wydaje, że przy ustalonych parametrach uzwojenia trafo WN zasilającego twoją lampę plazmową potrzebujesz podać wyższe napięcie, po to,...

    Początkujący Elektronicy jiwaniuk   23 Paź 2004 19:13 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 2223
  • Cewka Tesli. Jak zrobić? Szukam materiałów.

    Radzil bym tak jak kolega Lampe Plazmowa , chociaz tam tez wystapuja wysokie napiecia

    Początkujący Elektronicy zilw   05 Sty 2005 20:37 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1729
  • Plasma Tower - jak zbudować takie urządzenie?

    Mi to raczej przypomina lampe plazmowa. Rozejrzyj sie tutaj:

    Optoelektronika =Tesla=   02 Paź 2005 18:43 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 1166
  • Co zrobić z dwóch TV? Dwa Neptuny 505.

    już lampe plazmową zrobiłem, wiem jak sie z tym obchodzić ;] tak sobie myśle, że może jakiś zasilacz do ukladów lampowych? powinno być jakies 250V bezpieczniejsze, i może jakieś do żarzenia?

    Projektowanie Układów krzkomar   21 Mar 2005 21:02 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 1395
  • Transformator WN TVL-25

    Witam Chcialem sobie zbudowac lampe plazmowa (kule). Jako transformator WN chce uzyc TVL-25. Problem jest w tym, ze nie wiem ktory kabel trzeba uziemic a ktory ma isc do zarowki. Czesc wtorna transformatora ma kabelki przylutowane do plytki i sa one na plytce oznaczone od numerow 1 do 11 w tym 2 sa...

    Optoelektronika ma82   03 Lip 2005 10:46 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1926
  • Jakie urządzenie elektroniczne można wziąźć na Fizykę ?

    ja proponuje lampe plazmowa. malo roboty a nauczyciel bedzie pod wrazeniem (sprawdzone)

    Początkujący Elektronicy DARK$$   03 Lip 2005 22:51 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1274
  • Trafo

    Mam trafo (przynajmniej tak mi sie wydaje : ) ) wymontowane z lampki halogenowej parametry to : PRi : 230V - 50 HZ SEC: 12V - 1.67A 20VA i pytanko jest takie , czy zniego da sie zrobic lampe plazmowa ? PS. Czy zniego powinny wychodzic 3 kabelki bo niewiem czy nieuszkodzilem czegos przy demontazu...

    Początkujący Elektronicy saper3791   12 Lip 2005 20:13 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 628
  • look at this diy

    Słuchaj chcesz zrobić samemu dobrą lampe plazmowa? Polecam strony: Naprawde świetnie opisane, schematy, wzory płytek drukowanych i ulepszenia... :)

    Optoelektronika Artas   09 Sie 2005 02:25 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 740
  • Mini Tesla Coil - Mała Cewka Tesli

    lechoo Wiem że jest ich pełno bo przeglądałem ich całą mase :D Tak sie tylko zastanawiałem czy mosfeta mozna zastąpić zwykłym tranzystorem bipolarnym. Myślałem żeby tym zasilać drabine jacoba :) Więc jeśli nie bipolarny to czy ten niżej z mosfetem będzie dzałać ?? (przeróbka z 12V na 24V - poprostu...

    Początkujący Elektronicy jdubowski   23 Wrz 2010 07:39 Odpowiedzi: 731    Wyświetleń: 203906
  • Co to za trafko? TS

    Ok Postaram dowiedzieć się jaki to był zmacniacz. A mam takie pytanko: Ponieważ chce tym trafem zasilać lampe plazmową to czy moge jednocześnei pod to jedno trfo podłączyć dwie osobne lampy plazmowe?? Chodzi mi tu oto czy moge jednoczesnei pod jedno trafo podlaczyc dwie lampy plazmowe aby dzialaly...

    Projektowanie Układów zybex   11 Lis 2005 19:16 Odpowiedzi: 46    Wyświetleń: 4480
  • RADIOTONE- duży problem

    hehe. Za duzo jak na wymiane. nie zabralem sie za mlody i niedoswiadczony jestem. rodzice kupia moze nowy niedlugo wiec ten na lampe plazmowa pujdzie :)

    TV Serwis DJ MHz   13 Lis 2005 18:57 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 795
  • Drabina Jacoba

    Faktycznie miła zabawka , szczególnie ze napięcie na niej jest takie ze słonia powali, niebezpieczne takie zabawki, lepiej przebudować na lampe plazmową, no chyba, że ktoś w ubikacji zamiast odświeżcza jaśminowo lawendowego taki sobie zrobi i będzie miał zawsze miły zapach ozonu

    Optoelektronika No name   06 Sty 2006 00:50 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1356
  • Kto już robił VTTC i pomoże?

    Witam. Mam 4 lampy 6P45S, trafo od mikrofalówki i np rdzeń od trafa 150W (musialbym go nawinąć). Planuje z tego zbudować VTTC. Poszperałem w necie i niewiele projektów z ta lampą znalazłem: Czy któż pomoże wybrac coś konkretnego i najlepiej sprawdzonego, bo nie chc nic spalić. To będzie moja...

    Projektowanie Układów -ujemny-   08 Cze 2006 13:03 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 2462
  • >Czy to jest trafo WN ??

    a czy da rade zrobic na tym trafie lampe plazmową ???

    Początkujący Elektronicy mariomario   10 Mar 2006 18:32 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 774
  • Prezentacja z elektrostatyki

    Fajnie by było gdybyś zrobił sobie generator HV np. taki jak tu: Ładnie jest tam wszystko opisane. Jak zrobisz sobie taki generatorek to możesz pokazać efekt naskórkowy(na lampe plazmowej), zaświecenie świetlówki w dość sporej odległości od lampy, itd...

    Początkujący Elektronicy cinee   03 Kwi 2006 19:49 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 3201
  • Układ, przetwornica. Lampa plazmowa, TDA4605. Aplikacja generatora.

    Witam, mam kłopot taki, mianowicie chciałbym zrobić (kolejny raz :P ) lampe plazmową tyle że na innym sterowniku...padło na TDA4605 bo mam tego dużo :). Znalazłem note, poczytalem i zgłupiałem...wkońcu to tylko sterownik tak jak każdy inny ale wszystkie aplikacje są pod 220V a nie 12 czy 24 :( więc prosze...

    Układy Zasilające lukashb   24 Kwi 2006 21:15 Odpowiedzi: 20    Wyświetleń: 4047
  • Generator WN - "Pastuch elektryczny" :)

    kolego mischa skad wiesz ze nie mialem doczynienia z tego typu urzadzonkami?? jak na zlosc tobie sklada sie tak ze jakis rok temu robilem lampe plazmowa na ne555 i irf540. Jesli myslisz ze zaley mi na punktach to sie mylisz, poprostu irytuje mnie to jak ktos wrzuca byle co na forum i mysli ze swieci.

    DIY Konstrukcje SSobula   06 Lut 2007 13:10 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 10664
  • Co można zrobić z układu NE555?

    Mozna zrobic lampe plazmową :D

    Początkujący Elektronicy christo   30 Maj 2006 21:14 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 2416
  • drabina jakoba lub kondensator tesli

    Spróbuj zrobić najpierw lampe plazmową z zasilaniem właśnie z trafa z telewizora a drabinę jako dodatek.

    Początkujący Elektronicy wars007   02 Cze 2006 13:07 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1937
  • generator jak zbudowac taki jak mi potrzebny??

    najlepiej wykonac to na scalaku "timerze" NE555 :) niestety nie mam teraz tego schematu...ale jak poszukasz schematu na lampe plazmowa to on tam jest :)

    Inne Serwis promo211   22 Cze 2006 20:38 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 942
  • Lampa - parę pytań o konstrukcję

    Witam składam sobie lampe plazmową która jest opisana na stronie wszystko już złożyłem do "kupy" mam już także nawinięte uzwojenie pierwotne na trafie WN (10 zwoi) wszystko działa, ponieważ trafo piszczy i na zmiane potencjometrów zmienia prace w Hz (pisk także się zmienia) jednak trafo to ma 3 wychodzące...

    Projektowanie Układów maciejsony   07 Wrz 2006 18:13 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1314
  • Opracowanie tematu na laboratorium

    <mysli> co powiesz na lampe plazmowa i drabine jacoba????

    Początkujący Elektronicy danielkk   01 Gru 2006 16:40 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 645
  • Doświadczenie na fizykę. Jakiś tani prosty eksperyment?

    chcesz zrobic na nauczycielce wrazenie i na klasie oczywiscie to zrob lampe plazmową. oczywiscie jesli masz jakies doswiadczenie w tych sprawach. jesli nie to pomozemy CI. zobacz jak to wyglada. filmik jest na stronie www.megavolt.prv.pl

    Początkujący Elektronicy danielkk   21 Gru 2006 16:48 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 3392
  • Pomocy!!! Generator impulsow prostokatnych

    Witam Mam taki problem: Chcialem zrobic lampe plazmowa lecz niemam trafa WN a wiec to odpada nastepnie wpadl mi do glowy stroboskop lecz podobno palniki z aparatow jednorazowych sie latwo przepalaja i kicha ze stroboskopu lecz mam cewke wyskokiego napiecia (taka sanochodowa na 6V) chcialebym...

    Początkujący Elektronicy danielkk   27 Gru 2006 00:00 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1371
  • Generator WN, dlaczego to nie chce działać?

    do tego grubego kabla podłącz zwykłą zarowke a ten cienki kabelek podłącz do kaloryfera. to wtedy bedziesz miał lampe plazmową.

    Projektowanie Układów danielkk   18 Sty 2007 11:30 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1532
  • Jak sprawdzić działanie układu NE555?

    Jak sprawdzić, czy układ NE555 nie uległ przepaleniu, lub inaczej: czy po prostu działa?? Bo być może na początku jak składałem lampe plazmową coś się przepaliło i moze ten układ nie działać jak powinien.:?::?::?::?:

    Początkujący Elektronicy snajper509   30 Sty 2007 20:53 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1827
  • Złośliwa zabawka - Zakłócacz

    zeby nie te gabaryty to mogl bys zbudowac lampe plazmowa a dokladniej sam generator hv jak ja sie nim bawilem kolo tv to ladnie zaklucenia szly slyszalem tez ze kom wariuje jak sie bawi hv niedaleko jego

    Projektowanie Układów And!   12 Lut 2007 23:41 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 13556
  • Trafo HV do wyjścia generatora HV

    zbuduj lampe plazmowa i bedziesz mial sobie te 10-15kV

    Projektowanie Układów c4r0   30 Wrz 2007 19:16 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1910
  • Problem z uziemieniem Trafo

    witam Bede robil swoja pierwsza lampe plazmowa i napotkalem na drodze problem, a mianowicie problem z uziemieniem trafo (posiadam trafo typu Rubin) tzn chodzi o to ktory kabelek uzyc do uziemienia. Domyslam sie ze drut ktory wychodzi mniejwiecej ze srodka uzwojenia wtornego idzie do zarowki, a na uziemienie...

    Projektowanie Układów danielkk   24 Lut 2007 17:24 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 666
  • Drabina Jacoba - zabawy HV

    Zrobiłem sobie lampe plazmową ze schematem z tej strony mylab... I daje rade zasilić tylko żaróweczke samochodową 12V, bo na większej nie chce walić iskrami, strzela trafo coś jakby w śrotku. Może to przez to że zasilam zasilaczem 12V 1A ? Trafo mam ze starego TV lampowego który znalazłem w starym budynku...

    DIY Konstrukcje konrad123456   30 Wrz 2010 18:38 Odpowiedzi: 183    Wyświetleń: 42736
  • Jak uzyskać napięcie kilku kV?

    kondensatory kupisz w kazdym sklepie elektronicznym za grosze, masz pewne wartosci oraz wytrzymałosc oraz małe gabaryty, robiac kondy tracisz czas i nie masz pewnosci zadnej czy będą odpowiednie. Kondensatory wykonuje sie w domu raczej tylko dla cewki tesla oraz dla generatora marxa chociaz widziałem...

    Inne Serwis danielkk   12 Maj 2007 12:33 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1408
  • Zabicie czasu:) Co można zrobić ze starymi tranzystorami?

    ze starego telewizora to tzreba bylo sobie wyjac trafo wn a nie jakies bardziewne tranzystorki, i zrobic lampe plazmowa :P powiedz w jakich obudowach sa te tranzystory, zeby sie dalo oszacowac jakiej sa mocy, pomierz miernikime zeby sprawdzic ktore sa pnp a ktore npn i bedziesz wiedzial do czego mozesz...

    Początkujący Elektronicy gimof   03 Cze 2007 17:27 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1169
  • Jaką szkołę wybrac

    Moj kolega jest po takim technikum i jako prace koncowa zaliczeniowa wykonał dla niego inny kolega lampe plazmowa na plytce uniwersalnej :D Mozliwe ze ostatnio sie cos zmienilo..

    Nauka Szkolnictwo david4986   12 Kwi 2011 11:22 Odpowiedzi: 33    Wyświetleń: 5397
  • Jonolot model 1 z 5

    Jaki jest wymagany amperaż takiego liftera, ja mam własnej roboty lampe plazmową, daje ona jakieś 7-8kV i nie wiem do końca jak zrobić powielacz do tego, mam też trafopowielacz z jakiegoś philipsa czy cuć japońskiego, ale nie moge znaleźć schematu, jak by ktoś mugł z tym pomóc, spytam sie ojca o jakieś...

    DIY Konstrukcje tomgart   04 Lut 2013 22:07 Odpowiedzi: 95    Wyświetleń: 29727
  • nawijanie uzwojenia wtórnmego na trafie WN

    Hm ja nawinąłem transformator HV, użyłem drutu 0,1mm taki z trafa sieciowego 20W... Działa dobrze... uzyskałem ok.10-15KV, warstwy uzwojeń oddzielałem folią chyba styropleksową... "Nie da się tak, ponieważ porcelana i ceramika jest dobrym izolatorem oraz równie dobrze "izoluje" zjawisko indukcji....

    Początkujący Elektronicy elektryku5   09 Gru 2009 20:15 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 4523
  • prosze o rozpoznanie elementu

    na tym długim czarnym układzie pisze Canon FH4-5084-02 MC-5747 722 sory za jakość zdjęc ale mam słabą kamerke Dodano po 6 nie byłem świadomy że jestem w posiadaniu takiego CUDA XD ty to normalnie sobie lampe plazmową z żarówki zrobie tylk opowiedz jak to podłaczyć...

    Elementy Elektroniczne hefid   15 Wrz 2008 13:56 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 981
  • Drabinka Jakoba. Co zrobić by iskra przechodziła?

    Ma to swoje plusy i minusy dużym minusem jest temeratura więc musisz zasadzić duży radiator. Układ jest prosty więc nie powinieneś mieć problemów ja osobiście nie robiłem drabinki Jakoba tylko lampe plazmową na żarówce 100W efekt był extra.

    Początkujący Elektronicy anonymousexd   15 Lis 2008 20:25 Odpowiedzi: 22    Wyświetleń: 1659
  • Generator wysokiego napięcia

    Tiger, może zrób multiwibrator, jak ja :D Proste i sie ładnie smaży, drabina jakoba łapie lepiej niż na zvs :D jak zwarłem przypadkowo drabine to aż mp3 mi wyłączyło :D :D :D Łuk na drabinie łapie sie na 1cm a rozciąga do 4cm :D Ale nie będzie z tego zasilania na TC, skoda :( Minimum kosztów, na...

    Artykuły zulugula   27 Lut 2009 12:39 Odpowiedzi: 1528    Wyświetleń: 340605
  • Generator HV, zasada działania, schematy.

    Dzieki wielkie za linki i za odpowiedz jednak Lampe Plazmowa juz mam za soba, a w generatorach potrzebnych do jej zrobienia wystepuje napiecie zmienne, a ja potrzebuje naipecia stałego i nie wiem jak można wyprostowac napiecie parunastu KV... Czy sa do tego potrzebne jakies specjalne Diody Prostownicze?

    Początkujący Elektronicy wolek14   31 Mar 2009 08:21 Odpowiedzi: 34    Wyświetleń: 6298
  • Jak zrobić pastuch elektryczny dla psa?

    Chce zrobic ten układ opisywany w temacie i zastanawiam sie jak podłaczyc to trafo WN czy musze nawijac jakies zwoje?? robiłem kiedys lampe plazmowa na takim trafle czy moge zastosowac tamto trafo tam jest 5 zwoji nawiniete 1,5 drutem. Dodano po 3 i czy ma ktos wzór płytki bo nie wiem w jakich...

    Początkujący Elektronicy deska202   08 Wrz 2009 16:22 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 25885
  • Kondensator i wyładowanie

    wez na poczatek jakis stary aparat fotograficzny i zobacz jak wyladowuje sie kondentastor od lampy... zrozumiesz ze wiele nie zdzialasz. Najtaniej do wyladowania zrobic lampe plazmowa, w ten sposob uzyskasz do 3 cm.

    Początkujący Elektronicy gulson   24 Lis 2012 15:09 Odpowiedzi: 20    Wyświetleń: 1161
  • Fullbridge SSTC - półprzewodnikowa cewka Tesli na pełnym mostku

    Witam serdecznie wszystkich forumowiczow elektrody,na wstepie zaznaczam iz pisze na elce po raz pierwszy wiec prosze o wyrozumialosc i konstruktywna krytyke aby nabrac wprawy co i jak... Prosze o pomoc znawcow tematu,bawie sie od niedawna WN,ZVS,lampe plazmowa mam juz za soba,wlasnie po miesiacu pracy...

    DIY Konstrukcje bzyk69ak47   26 Lut 2017 12:27 Odpowiedzi: 74    Wyświetleń: 11985
  • Zepsuta kula plazmowa. Spalony układ zasilania. Czy ma ktoś schemat?

    Witam !!! Kupilem sobie niedawno na allegro taka lampe czy kule plazmowa zama szklana banka jest ok nie ma zadnych pekniec czy przepalen za to z ukladu zasilania poszedl dymek pewnie trafo wn wie ktos moze albo ma schemat do tego dranstwa bardzo was prosze o pomoc bo ja na tym sie nie znam jeszcze...

    Optoelektronika ladamaniac   03 Gru 2004 20:07 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 2348
  • Paralizator z lampy plazmowej

    Zrobiłem sobie takową lampe i nawet niezły efekt ale chciłbym zrobic z tego cos bardziej praktycznego np. paralizator.Układzik jest prosty,generetor na 555 ze sterowaniem 2 potencjometrami do wypełnienia i częstotliwości impulsu oraz tranzystor IRF,nie pamietam oznaczenia,za nim trafo wys. napięcia ze...

    Projektowanie Układów lukas0987   13 Mar 2004 23:14 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 4764
  • schemat, lampy plazmowej

    Witam na tej stronie znajdziesz wszystko co potrzebne zeby zbudowac taka lampe sa schematy i inne bajery. . pozdrawiam Bruczyk

    Projektowanie Układów bruczyk   26 Lis 2003 11:10 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1367
  • Lampy; kule PlazmowE

    Witam cie Ja jako pierwszy układ elektroniczny wykonałem właśnie lampe plazmową jest to prosta konstrukcja i nie miałem z nią żadnych problemów układ działał odrazu po zmontowaniu :D wykonaj wszystko dokładnie to i tobie sie uda pozdro

    TV CRT Serwis juzer   15 Lis 2004 19:07 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 3693
  • Lampa plazmowa na lampie-początkujący w lampach

    Witam Zdobyłem niedawno taka jedną lampe PY88 i chciał bym z niej zrobic lampe plazmową, mam pytanie do obeznanych w tym temacie jak to wogole jest z tymi lampami, wiem ze do swiecenia lampy potrzebne jest odzielne zasilanie, a nie moze to byc odczep od trafa zasilającego układ? I czy wogóle na lampie...

    Elektronika Retro neo62   27 Gru 2007 16:41 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 2899
  • Lampa plazmowa na NE555 nie działa

    Witam, zrobiłem sobie ostatnio lampe plazmową i okazało się że nie działa. Wydaje mi się że jest coś nie tak z okablowaniem i tranzystor przez to siada.Na stronę pierwotną bowiem nawija się 10 zwojów grubego przewodu by po wtórnej zaindukowało się kilka kilowoltów.Sprawdziłem omomierzem ile wynosi rezystancja...

    Inne Serwis marpiasek   12 Sty 2005 10:24 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 1296
  • Moja Kula plazmowa na cewce zapłonowej

    ja juz prezentowalem swoja lampe na przyrodzie w 6 klasie i do tego drabinke jakubowa

    Optoelektronika QUAYKI   22 Sie 2007 18:10 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 6629
  • zbita lampa plazmowa

    Nie musi być przepalona-napewno. Sam robiłem własnej roboty lampe plazmową. W takich konstrukcjach stosuje się zarówki ok 200W ale trafo zasilajace ma minimum 40W. Kula fabryczna z załozenia przewidziana jęst na małe moce i często inne napięcia.

    Początkujący Serwisanci BodziuM   31 Paź 2005 14:54 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 2301
  • lampa plazmowa klosz się rozbił, da sie coś zrobić? sprzedam

    Rozwaliłem kumplowi dużą lampe plazmową, będę musiał mu odkupić:cry::cry::cry::cry: Da sie dokupić gdzieś klosz, albo może ktoś jest zainteresowany kupnem lampy bez klosza?

    Elektronika Retro jdubowski   07 Paź 2005 10:05 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 2351
  • lampa plazmowa jeszcze raz

    Czy moge tą lampe plazmową zasilić takim oto transformatorem 220V/12V/8AV i do tego dać cewke zapłonową zamist trafo WN?????

    Początkujący Elektronicy krawczyk.a   17 Paź 2005 21:25 Odpowiedzi: 121    Wyświetleń: 17285
 Szukaj w ofercie
Zamknij
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME