Witam Posiadam vw polo 1.4 anw 1999 po lifcie linka sprzęgła z samoregulacją nowe sprzęgło. Pytanie jak mechanik zakładał linkę to po założeniu nie mogłem wrzucić biegu po założeniu podkładki po nią mogłem ale wsteczny zgrzytał więc założyłem więcej podkładek i było lepiej ale nadal nieraz zgrzytnelo więc postanowiłem dołożyć jeszcze jedną i wtedy wyjołem...
Witam, zwracam się z pytaniem do was szanowni Forumowicze, jak zmienić linkę sprzęgła w Peugeocie 106, model po liftingu 96 rok silnik 1.0,bez wspomagania czyli linka z samoregulacją. Problem jest tego typu że odłączyć linkę od łapy sprzęgła i reszty samochodu to ''fraszka'' ale jak na Boga odłączyć ją od nadwozia, wchodzi ona w ścianę grodziową z taka...
W moim clio było sprzęgło samoregulujące, wyglądało to tak że linka wchodziła od strony pedału na taki profil jak coś w kształcie trójkąta na jednej stronie była zębatka jak przeskoczyło o ząbek linka się przestawiała. Ty masz na pewno to samo a pytanie jaka grubość sprzęgła u ciebie. TEGO się nie reguluje samoregulacja. Dodam tylko iż po pęknięciu...
Można, jeśli tylko masz odpowiednie narzędzia i warunki do tego. Wystarczy kanał i takie szerokie szczypce, coś a'la mors. Musisz tylko uważać przy odpinaniu linki od zaczepu przy pedale. Ja go połamałem bo jest zrobiony z plastiku, ale na szczęście nie jest drogi (z tego co pamiętam ok. 15zł w ASO). Po wyjęciu starej linki musisz wcisnąć nową w ścianę...
witam urwal mi sie czesc plastiku znajdujacy sie na koncu linki przy pedale. linka jest z samoregulatorem i niemam zielonego pojecia jak odczepic ja od lapy sprzegla poniewaz niema tam zadnej nakretki tylko grzybek na stale czy trzeba rozdzielic ja gdzies w polowie na tym samoregulatorze? jezeli mialbym mozliwosc poluzowania linki to bylbym ja w stanie...
WItam!! Ostatnio zerwała się linka sprzęgła,laguna 94 r. 2.0 8v miałem starą bez samoregulacji i ją wsadziłem ale ociera mi coś w środku aż pedał skrzypi i strasznie ciężko chodzi mógłby mi ktos powiedzieć krok po kroku albo jakieś zdjęcia jak ona powinna iść w środku samochodu,czy ona powinna wchodzić pod samoregulator czy nad??
Sądząc po cenie jest to wersja sprzed liftu. Tam linka sprzęgła miała własny mechanizm samoregulacji. Był poruszany temat na tym forum. Zaraz poszukam Zobacz tu
Nie ma samoregulacji. I jeszcze byś musiał rozumieć, że pancerz musi mieć oparcie. I teraz Przemuś nie ma za co kasować.;)
Tak jak koledzy napisali jest samoregulacja, linkę najpierw zakładasz od strony skrzyni, później mocno naciskasz na taką łapę przy skrzyni, linka się wydłuży, zakładasz na taki czarny plastik, przy pedale sprzęgła i tyle. Trzeba doczytać :) Witam, Lepiej nic nie mowic, niz opowiadac bzdury. To tylko dowod, ze nigdy tego nie robiles. Zeby zamontowac...
a co sądzicie o lince z samoregulacją? taką mam założoną, jednak ten system średnio do mnie przemawia, z powodu iż łożysko cały czas jest dociśnięte do sprężyn blachowych, przez co nie ustannie się kręci, i myślę że skraca to czas żywotności łożyska, znalazłem linke z ręczną regulacją luzu, i czy to nie będzie lepsze rozwiązanie ?
pod koniec grudnia byłem na wymianie sprzęgła i maglownicy w warsztacie , wymieniono mi na nowe sprzęgło i linkę sprzęgła , teraz w pażdzierniku czyli po 10 miesiącach , zrobiony bardzo mały przebieg około 10tys. km. w ciagu jednego dnia był problem z wrzuceniem pierwszego biegu , ale po około godzinie jak zatrzymałem się na swiatłach to już nie mogłem...
A ja miałem z samoregulacją i założyłem zewykłą i działa - tylko długość trzeba dopasować...
Tam jest linka z samoregulacją i to ona jest do wymiany. Koszt linki około 200 PLN + 10 min roboty :D
Witam. Samochodzik to berlingo 1.9(1868) dw8b 2001r Wymieniłem cale sprzęgło na nowe, a linkę zostawiłem stara bo wygląda ok. Niestety jak czytam jest to linka z jakaś samoregulacja(1 raz mam samochód z linka i od razu jakiś wynalazek;/) i teraz moje pytanie czy mogę do nowego zestawu sprzęgłowego założyć moją starą używaną linkę? Bo założyłem i sprzęgło...
No niestety tam może być zarówno linka z samoregulacją jak i siłownik hydrauliczny. Skoro kolega zadał sobie trud modernizacji samochodu w postaci sznurka to mógł równie dobrze zajrzeć pod pokrywę silnika i dowiedzieć się co tam siedzi. Przy tak skąpym zaangażowaniu pytanie na tym forum bez specjalnego powodzenia. Objaw raczej wskazuje na uszkodzenie...
to zależy jaka masz linke czy jest to linka z samoregulacja automatyczną na pancerzu czy też inną
tam jest linka z samoregulacją jak sie wypracowała moze dawać taki objaw
Jest to linka z samoregulacją. Najprawdopodobniej rozleciał się właśnie samoregulator, czeka cię wymiana.
A takie pytanie czy powinno być tak że wcisne 1/4 nawet nie,pedału sprzęgła to mogę wrzucać biegi bez problemu a wymieniłem linkę sprzęgła i sprzęgło na nowe,a linka sprzęgła z samoregulacja, czy może linka źle ustawiona?
1999r i potencjometr, płytki zaworowe ?. Przecież tam jest linka gazu i samoregulacja luzu zaworowego.
O ile pamiętam to sprzęgło jest uruchamiane linką z samoregulacją. I właśnie tutaj zawodzi ta samoregulacja. Przyczyna to zużycie lub nieprzewidziane nasmarowanie zaciskacza. Raczej pozostaje wymiana ale stosuje się linki różnej długości więc warto wiedzieć co mamy zamontowane.
Witam wszystkich. Mój problem to częsta awaria linki sprzęgła - zerwana linka. Po wymianie linki pojeżdżę 3-4 miesiące (max 3000 km) w tym czasie w trakcie eksploatacji muszę linkę wyregulować (ostatnio założyłem bez samoregulacji - tańsza :D ) i bęc linka zerwana. Auto było owszem po kolizji ale nie widać aby było coś nie tak, nie ściąga ani inne podobne....
Dzieki za odpowiedz. Co sie tyczy linek to wiedzialem o tej dlugosci i wymienilem wlasciwa. Jak wymienialem te szczeki to one byly razem z samoregulacjami( takie 2 zakleszczajac sie zebatki). Nie wymienialem tylko tych sprezynek ktore sciagaja szczeki. Je tez wymieniales, czy nie ma sensu?? One chyba nie graja az takiej roli. Ale co do "gmerania" tym...
Na stronie jest wszystko ładnie wyjaśnione. Czy samoregulacja nie następuje czy może źle mierzysz? Dzięki za linka, ale troche nie kumam. Samoregulacja niby działa, podpiąłem inny akku wyczerpany(od wiertarko-wkrętarki) i ładował się prądem 400mA, czyli tyle ile fabryczna ładowarka, niby ok. ale w takim razie po co ten drugi potencjometr do rzekomej...
Witam. Kolega ma podobny problem do mojego. Latem kupiłem 206 i jednym z pierwszych działań miało być wyregulowanie sprzęgła - ma duży skok w porównaniu z poprzednimi moimi autami. Ale niestety, jest samoregulator, więc fabryki poprawić się nie da. Można natomiast sprawdzić, czy samoregulacja działa poprawnie. Sprzęgło suche, mechaniczne - przy zwolnionym...
No rzeczywiście przesada z tymi podkładkami . Nie robie zbyt często przy hamulcach , ale jak coś trzeba to zauważam że niektórzy mechanicy mają problem z właściwym złożeniem mechanizmu samoregulacji i wyregulowaniem linki ręcznego . No ale cóż naprawiać każdy może ............a efekty jakie są to widać . Pierwszy błąd to pokręcanie linki zaraz po zmontowaniu...
(at)ociz wiem ale chodzi o to czy przy zwiekszonej grubosci tarczy i klockow nie trzeba cofnac troche linki bo jak wiemy byla ustawiona na poprzednie tarcze i klocki W tłoczku jest mechanizm samoregulacji , nie podciagasz przecież linek w miarę zużywania się klocka i tarczy. Jeśli tłoczki cofnołeś prawidłowo i dźwignie linek wracają lekko na zero ,...
Trzeba zdjąć bębny i pooglądać co się stało, powodów blokowania koła może być kilka. M. in. zapieczona linka ham. ręcznego, zanieczyszczony/skorodowany układ samoregulacji szczęk,. Najlepiej zdjąć bęben popatrzeć, jeżeli nie widać żadnej większej nieprawidłowości, rozebrać, przeczyścić/odrdzewić, co trzeba i mozna nasmarować i prawidłowo poskładać....
Nie ma tam jakiegoś mechanizmu samoregulacji linki ? Może mocowania linki wygięte ? W berlingo mam podobnie i tam się rozleciał a w zasadzie przeskakuje ten mechanizm na lince sprzęgła i właśnie bierze przy samej podłodze .
Witam. Mam problem z golfem 3 mialem uszkodzona glowice wiec taniej i szybciej bylo mi wymienic caly silnik(kupilem kompletny wraz ze skrzynia i oporzadzeniem), po wymianie auto odpalilo ale niemoglem ruszyc tak jak by wg niebylo sprzegla (obroty rosly ale nie ruszal) wiec podejzewalem ze w tym "nowym silniku" padniete jest sprzeglo lub skrzynia, wymienilem...
Witam szanownych forumowiczów. Proszę was o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Mianowicie wymieniałem tarcze i klocki z tyłu po zamontowaniu wszystkiego i wyregulowaniu ręcznego ( na 4 ząbki ) jazda próbna przebiegła bez problemu , auto hamowało jak trzeba , ręczny również działał jak należy nic się nie blokowało. Problem pojawił się następnego dnia...
Moje pytanie z postu drugiego- są różne hamulce przy Fabii Kolega ma tylko bębny (ale nie napisał) i dlatego moje pytanie czy tarcze na tyle czy bębny. Czego by nie miał, to i tak nie masz o tym większego pojęcia jak widzę. W Skodzie Fabii 1 dosyć często występuje problem z hamulcami tylnej osi. Objawia się tym, że pomimo działającego hamulca zasadniczego...
Linka chodzi,porusza ramieniem od zacisku a efektów brak.Czyli przyczyna w mechanizmie samoregulacji ręcznego znajdującym się w zacisku. Zwolnić ręczny,wkręcić cylinderki(wciskając jednocześnie),założyć zacisk,pompować nożnym a dopiero potem ruszyć ręcznym(nie wolno wcześniej). Powinno pomóc. Pozdrawiam Janusz
W którym miejscu ta samoregulacja i jak dziala chce zrobic tak żeby sprzegło "brało wczesniej"... Witam, Trzeba zmienic sprzego. Jesli "bierze" wysoko, to znaczy, ze jest bardzo zuzyte. Zadna regulacja juz mu nie pomoze. Gdyby "bralo" bardzo nisko, problem bylby po stronie linki. Pozdrawiam, Georges
Coś musiałeś źle poskładać, albo źle jest wyregulowany hamulec. Trzeba zmniejszyć rozstaw szczęk tak aby bęben się swobodnie obracał a potem powinna zadziałać samoregulacja poprze kilkakrotne wciśnięcie pedału hamulca. Albo linka hamulca ręcznego jest naciągnięta i hamuje koło. Spróbuj poluzować też linkę. Takie jest moje zdanie.
Przed założeniem linki sprzęgła, należy ją ściągnąć na samoregulacji. Pewnie zapomniałeś. Pozdrawiam.
Co to jest zslepka OT. Pisze w w dziale poczatkujacy bo kompletnie nie znam sie na autach, dopiero zaczynam przygode z nimi. Linka jest z samoregulacja ale nie dokonca rozumiem jak ta regulacja dziala. To nie jest tak ze mimo iz linka jest odczepiona (tak jak w gazie) sprzeglo powinno dzialac? Co do tej wajchy ona, luzno chodzi w gore jak i w dol i...
Starałem się poluzować linki przed założeniem bębnów, ale być może nadal były zbyt mocno naciągnięte. Zaraz poluzuję mocniej linki i spróbuje ponownie. Czy może to być przyczyną niepoprawnego działania samoregulacji?
Seat ibiza 1.8 16v 96r. silnik ADL. Wymieniłem skrzynię w samochodzie + nowa tarcza sprzęgła. (stara skrzynia była APW, "nowa" CRY i taka też była wd. katalogu). Linka sprzęgła ma samoregulator lecz kiepsko działał jak dla mnie(trzeba było czekać na efekt z pół godziny samoregulacji...), podłożyłem jeszcze podkładkę.Dopiero następnego dnia było czuć...
A ja jestem zdania, że szczyt te silniki (135x/136x) osiągnęły właśnie w Felicii Mylisz się kolego. Wał korbowy posiada w Fabi dwa razy więcej przeciwciężarów, ramę usztywniającą wał, dodatkowe użebrowanie kadłuba, lżejsze tłoki, samoregulację luzu zaworowego. Pojemność zwiększyła się ze względu na większy skok tłoka. Silnik jest dużo cichszy i ma...
Nie, niemozliwe. Problem moze sie tylko nasilic. Trzeba znalezc przyczyne jak najszybciej. Jesli sprzeglo nie jest zuzyte, a watpie, aby mechanik takie zalozyl, to najczestsza przyczyna jest zalozenie linki "na sile", bez zwolnienia mechanizmu samoregulacji. Teoretycznie, mechanizm ten jest zwalniany przez koncowke linki w pozycji spoczynkowej pedalu...
No właśnie - ten prostownik (link wyżej) zbudowano na transformatorze o napięciu 12,8V. Ustal czy podajesz napięcia RMS, czy mierzone prostym miernikiem. Zapytaj autora tego schematu. Bo to nie ja je podaję. I co to jest prosty miernik? - on nie mierzy w Voltach? Co jeszcze wymyślisz "idąc w zaparte"? Natomiast mając wiedzę, trzeba wiedzieć, że wartość...
Przecież wiesz z innego forum, że raczej masz linkę z samoregulacją. Więc wymiana linki i do przodu. Jak widać samochód funkcjonuje jedenasty rok więc swoje przeszedł, nie narzekaj.
Sprawdź czy linka od sprzęgła jest z samoregulacją, może już dogorywa.
Mam bębny.. gdzie te twoje problemy? Chodzi ci o samoregulację rozpieraka... Wystarczy korzystać z ręcznego tam, gdzie to konieczne. Ja parkuję auto kilkanaście razy dziennie. Ostatnim służbowym zrobiłem 80 000 w 10miesięcy - 2x w tygodniu trasa 900km i codziennie dojazdy. Prywatne to mało jazdy...15k rocznie. Raz miałem usterkę ręcznego bo pancerz...
Jeszcze jedna sprawa. Zacisk ma samoregulator, który kompensuje zużycie tarczy i klocków. Jeśli koło się obracało przy całkowicie zaciągniętym ręcznym to teraz trzeba kilkukrotnie, ręcznie (czyli kluczem) zaciągnąć i popuścić tą dźwignie, aby samoregulację załapał. To samo należy zrobić po każdorazowej wymianie elementów hamulca tylnego. Inaczej to...
Pierwsze co zdjąłem koło to prawe tylne "samoregulator" stał w miejscu jakby nie działała ta "samoregulacja" a lewe koło był samoregulator wysunięty (to te zdjęcie z spręzynką wyciągnięta) niestety nie mam zdjęć jak to wyglądało po zdjeciu bebna bezposrednio ale samoregulator na prawym kole byl na maksa wysunięty nowe bebny , szczeki i cylinderki maja...
Tam jest zapewne samoregulacja linki sprzegła
Zanim jednak wydasz kasę na rurki czy manometry, zacznij od odpowietrzenia cylindrów. Wybij samoregulatory po obu stronach do góry, poruszaj je tak, żeby łatwo się przesuwały. Załóż bębny i przy dźwigni ręcznego podciągnij tak linki, żeby już na drugim/trzecim zaciągnięciu blokowały koła. Może się okazać, że którąś stronę naciągniesz do końca i nie...