Rzeczywiście moduł jest zasialny z magneta. Dochodzą do niego 3 przewody w kostce: sygnał z impulsatora, zasialnie z magneta oraz gaszenie (gdy podana masa ze stacyjki) oraz masa "po śrubę". Tą masę sprawdziłem dokładnie tylko teraz zastanawia mnie jedna rzecz. Jakiś czas temu w tym skuterze uszkodziło się koło magnesowe - wykruszyła sie częśc magnesu....
Witaj posprawdzaj dokładnie połączenia uzwojenia magneta od zacisków prostownika (regulatora) jak i punkty lutownicze magneta.
Witam wszystkich forumowiczów. Mam wielki problem a mianowicie chodzi o magneto w chińskim 2T. Przeprowadzałem remont silnika i wymieniałem wał. Po wymianie wału okazało się że stare magneto nie pasuje więc kupiłem nowe na allegro ale mam wrażenie że one się różnią to nowe ma troszkę grubsze ścianki i przez to ma chyba mniejszą średnicę wewnątrz. Przed...
Zanim wymienisz stojan sprawdź kable idące do niego, lubi się izolacja przetrzeć. Oczywiście musisz mieć ściągacz do magneta.
REgulator napięcia jest po której stronie? Tam gdzie magneto?
Witam wszystkich, zakupiłem wszystko co jest potrzebne do złożenia zapłonu CDI który chce zastosować w mojej wsk 175 . Jedynym problemem jest stator gdyż z tego co wiem oryginaly zapłon CDI posiadał kiepskie ładowanie i trzeba przerobić lub przelutować odpowiednio cewki. Instalacja ma generować 12-14,8V - 150 czy 180 wat/ ładowanie trójfazowe. Prosiłbym...
Sekcja zwłok wykazala dwie spore rysy na cylku i tłoku od strony okna wylotowego(od strony wydechu) dla pewności wymieniłem również symeryngi od strony magneta i wariatora,
A akumulator masz?Jakie jest na nim napięcie? Druga sprawa to cewki magneta do sprawdzenia.
Sprawdzałeś simmeringi na wale ?, zarówno od strony wariatora jak i magneta
Wentylator jest na magnecie i pokrywy silnika wszystkie założone, więc to mógł być powiew z wentylatora magneta. Wał był zmieniany. I jest mocniejszy. Gaźnik czyściłem i ustawiałem. Nie przerywa. A zapłonu się chyba (raczej na pewno) nie da ustawiać w skuterkach. Rozrząd jest dobrze ustawiony (magneto na T i wałek ustawiony na 3 "dziurki" rysowaliśmy...
Witam, szukam pomysłów co może być nie tak ze skuterkiem. Mam skuterek Malaguti w 2t, muszę zacząć od tego, że miałem już z nim problemy wcześniej. Mianowicie mając w nim fabryczny cylinder 50ccm, często nie chciał odpalić. Zacząłem od wyczyszczenia i wymiany niektórych elementów w gaźniku, wymieniłem też membranę za gaźnikiem niestety dało to tylko...
Witam, wpadłem na pomysł aby przerobić zapłon w swoim skuterze z tradycyjnego na bateryjny. Obecnie iskrą steruje CDI które dostaje wstępnie ok 200V z cewek wysokiego napięcia na prądnicy (magneto) oraz impuls z impulsatora przy magnecie - który mówi kiedy wyzwolić iskrę. Chciałbym pozbyć się w.w. cewek, przez co zaoszczędzę miejsce na dowinięcie chociażby...
Sprawdziłem następujące rzeczy: 1. zawory: ssący jest na 0.05 mm, wydechowy 0.07mm, przypominam że regulowałem miesiąc temu 0.05 i 0.06 osobiście 2. 2 cewki - obie sprawne stara i tą którą nową kupiłem 3. 2 swiece NGK cr7hsa - obie sprawne, jedna z mniejszym odstępem, druga z większym. Ta poprzednia ma większy odstęp i iskrę ma fioletowo-niebieską,...
Dziękujemy wszystkim za udział w konkursie dotyczącym Magnetorezystancyjnego Detektora Pojazdów marki PROXIMA. Wasze propozycje są bardzo ciekawe i jak się okazuje produkt można wykorzystać nie tylko w branży automatyki bram. Poniżsi uczestnicy konkursu otrzymują nagrody w postaci bonów o wartości 200,00zł netto, które można wykorzystać na zakup produktów...
a jak ja ściągnąłem pokrywe zaworów i jak ustawie magneto w punkci T to koło z łańcuszkiem rozrządu nie jest ustawione tak ze te dwie dziurki na nim mają być na krawędzi obudowy silnika tylko są troche przesunięte, o czym to świadczy? ze jak zgram ten punkt T na magnecie to nie zgrywa sie to koło rozrządu ?
am mam nietypowy problem.. nie mam ladowania ale sprawa wyglada tak kupilem nowy akumulator i jak włozyłem go do skutera pojezdziłem i sie wyładował wiec go naładowałem i poszedłem dalej jezdzic ale po 30 min aku znowu sie rozładował. sprawdziłem napiecie miernikiem ładowanie jest ale bardzo małe wzrasta moze 0.2 0.3 v wiec przełozylem stary akumulator...
Błażej , a to dlaczego maiły by nastąpić przeróbki mechaniczne? do CDI nie potrzeba magneta. Wystarczy generator sinusoidalny i generator impulsów dla cewki WN, to można rozwiązać elektroniką. Na dobrą sprawę 45.000V można też bez cewki osiągnąć, na wysoko prądowych diodach z kondensatorami(kaskada Villard'a). Tylko że to by było pokaźnych rozmiarów....
Dzięki kupiłem w sklepie motoryzacyjnym "jakiś" od włoskiego skutera. Pasuje. Temat do zamknięcia.
Witam, mam na warsztacie skutera. Jakiś chinol. Problem w tym że po zrzuceniu zapłony nie ma już iskry. Zapłon wygląda tak że cewka masowa jednym przewodem idzie do modułu zapłonowego. Z tamtąd jeden przewód idzie prosto na cewkę WN a jeszcze jeden idzie na masę po stacyjce do gaszenia. Z tego co się orientuję to nie ma tam impulsatora. Może mi ktoś...
A napięcie akumulatora właściwe? (zarówno kupione jak i faktyczne naładowanie?) Polaryzacja (+/-) ? czy tam cokolwiek z akumulatora Ci działa? Zapłon zdaje się jest z magneto.
Uszkodzić magneta dodatkową cewką nie powinieneś, co najwyżej możesz go osłabić czerpiąc z niej zbyt duży prąd. Nawijając dodatkowe uzwojenia, nawet jeśli magneto je uciągnie, musisz się liczyć z tym, że mogą tam się pojawić napięcia niebezpieczne dla dołączanego osprzętu. Oryginalna cewka świateł jest tak obliczona, że jej wydajność zapewnia prawidłowe...
Witam ! Dzis pierwsze testy całej instalacji ale tym razem w skuterze... Niestety sa wielkie problemy ze startem przetwornicy :/ Mostek podłączyłem w miejsce przedniej żarówki.. ze zmiennego mam stałe ,wszystko pięknie ładnie ale po podpieciu przetwornicy żarnik błyśnie i koniec... Fabryczne magneto nie wydala :( Nie jest w stanie dac na start hida...
Zainteresowałem się tematem rozrusznika w miejscu magneta, w momencie kiedy musiałem przerobić kartery w swoim skuterze aby założyć napęd tzw "oversize" Wtedy możliwość odpalania skutera (silnik to chińskie gy6) z rozrusznika elektrycznego, została skutecznie usunięta ;) Pozostało tylko żmudne odpalanie z rozrusznika nożnego. Mając w posiadaniu Hondę...
Od kiedy uzwojenie alternatora wytwarza prąd stały? oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach Oryginalnej? Nie wydaje mi się. + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? Przyjrzyj się uważnie, porównując z innymi. poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać Zależy co. Regulatory od skuterów ograniczają napięcie na światłach...
Witam. Mam taki problem, posiadam Skuer Inca Wiki 50 4T, skuter kupilem jako nie odpalajacy, krecil ale nie palil. W skuterze wymienilem iskrownik z magneto, modul, fajke, swiece, cewke, przekaznik rozrusznika, akumulator naladowany. Najpierw nie krecil po wymianie modulu dalej nic, wymienilem cewke, po wymianie cewki zaczal krecic ale nie dawal iskry,...
Sorki, ale wszystko chyba poje...., bo podłączyłem ten moduł pod akumulator, a on chyba pracuje na zasilaniu z cewki magneta. Nie wiem jaki immo, a jakie to ma znaczenie? Mam teraz pytanie czy ta cewka w zapłonie, która ma zasilić moduł to ta, która ma ok 700 om? Bo tak podłączyłem teraz, ale nie wiem czy modułu szlag nie trafił przez to poprzednie...
Trochę to dziwne jest, bo nie mogę wyczuć luzu ruszając wariatorem lub magnetonem góra-dół prawo lewo. Może się skrzywił? Co do pompki to najłatwiej się dostać bo nie trzeba wykręcać silnika. Myślę że będę tak jeździł dalej aż się coś rozleci bardziej, bo za dużo na razie roboty jak na lekkie stukanie.
Sprawdź czy ci nie ukręciło klina na dzwonie-magneto wystarczy odkręcić nakrętkę nie trzeba zdejmować, lub bez odkręcania pojedź do pierwszego lepszego "Kazia" co ma warsztat i zobacz lampą stroboskopową punkt zapłonu znak masz na obudowie-karterze, takie nacięcie a na dzwonie-magneta są linie. Trzeba rozebrać tą stronę z wentylatorem.
Witam posiadam skuterek Zumico QUICK. Skuter stał całą zimę w garażu , więc postanowiłem powymieniać oleje oraz zdjąć z niego plastiki , w celu przejrzenia czy nic nie wpadło albo jakiś kabelek się nie odłączył.Chciałem odkręcić śrubę magneta , włożyłem śrubokręt w gwint od chłodzenia no i leciutko przetarł on uzwojenie cewki. Niestety skuter nie odpala...
To może ja za kolegę napiszę, bo właśnie grzebię w jego skuterze: od lewej w module to oznaczenia: B/Y , G , R/BL , W/BL , B/R , BL/Y , Z tego co udało mi się odczytać to: B/Y - do + cewki zapłonowej G - masa R/BL - Limiter prędkości - czy w nowym module bez ogranicznika nie trzeba będzie tego kabla podłączać? W/BL - magneto lub impulsator (nie wiem...
Witam, otóż problem z ładowaniem w swoim skuterze, a dokładniej jego brakiem. Sprawdzałem już regulator napięcia (wziąłem z innego skutera ), jednak nadal brak ładowania wiec zdjąłem magneto, było na nim trochę opiłków metalu wyczyściłem starannie, sprawdziłem czy żaden kabel od cewek nie jest przetarty lub urwany. Złożyłem wszystko tak jak było, sprawdzam...
Witam, luzy na zaworach były ciut za duże, zmniejszenie nie pomogło. Cylinder, tłok i pierścienie wyglądają ok. Po wlaniu do gardzieli paliwa też nie odpala. Natomiast po dokładniejszym przyjżeniu nie jestem pewien, czy rozrząd jest dobrze ustawiony - gdy magneto jest na "T" małe kółeczka nie są idealnie spasowane z głowicą, to niżej jest minimalnie...
Zaczynając, czytać twój post pomyślalem sobie "Boże tylko nie na niebiesko", a tu zegary na niebiesko paskami led Zastanawia mnie ten fenomen :-) Teraz do rzeczy. Najprawdopodobniej podświetlanie zegarów będzie zasilane bezpośrednio z magneta czyli prądem przemiennym, to jedno. Będziesz potrzebowal mostka prostowniczego, ale i to nie jest wszystko....
Witam. Ten stator 12 cewkowy to stator 3 fazowy stosowany w instalacjach gdzie wszystko jest zasilane napięciem stałym DC, cały generowany prąd ładuje akumulator a zapłon musi być realizowany na module DC-CDI. Do statora musi być dobrane magneto z odpowiednią ilością biegunów bo inaczej moc użyteczna prądnicy spadnie zamiast się zwiększyć z powodu braku...
Od pewnego czasu mam problem z moim skuterem Piaggio Free 50. Chodzi dokładnie o to że w skuterze nie ma iskry. Stał się to w ciepły dzień kiedy wyjechałem na górę i zostawiłem go na chwilę aby ochłodził się, po jakoś 5 min. przyszedłem skuter normalnie odpalił i zjeżdżając z góry nagle skuter zgasł. Prowadząc go do domu próbowałem jeszcze kilka razy...
Koło magnesowe w WSK oraz to ze skuterów w większości jest nitowane więc przeszczep stożka nie powinien być zbyt trudnym wyczynem wystarczy znaleźć stare magneto od wsk jako dawcę. Wcześniej należy jednak sprawdzić sam stożek oraz rowek na wpust aby nasza praca nie poszła na marne. Nitować lepiej na prasie aniżeli młotkiem aby zbytni nie zwichrować...
Witam, mam problem ze skuterem Router Metro City, wymieniłem cylinder, głowice na 90cc, klawiaturę i wałek rozrządu. Wymieniłem też prawy karter, bo miałem pęknięty uchwyt na wydech. Musiałem zmienić też Magneto na nowe, a iskrownik wyczyściłem tylko benzyną pędzlem. Po złożeniu wszystkiego, nie ma iskry, nie ma iskry na fajce. Po odpięciu akumulatora,...
Witam mam problem z moim skuterem Kymco super 9 ostatnio zamontowałem nowy iskrownik (stary sie zepsuł) po zamontowaniu skuter odpalił na jakieś 5-10s i zgas okazało się ze nie ma iskry odkręciłem magneto zeby sprawdzić co się stało ale nic nie zauważyłem wiec założyłem magneto spowrotem . Potem sprawdziłem czy jest iskra , była wiec chciałem odpalić...
Cześć wszystkim, jestem nowy na forum. Mam problem z wyciekiem spod pokrywy magneta. Widziałem wiele tematów na ten temat, ale nie znalazłem takiego, który opisuje mój problem. Mam skuter z silnikiem 139fmb o pojemności 110cc, a spod pokrywy magneta wycieka olej. Dodam, że nie jest to mały wyciek (po przejechaniu 60 km w pokrywie jest 20-30 ml oleju)...
dzięki - to by mi odpowiadało. Tylko że nie mam dostępu bezpośrednio do wału i czy w takim razie mógłbym magneto pomalować na sektory i z niego brać impulsy ?
ta czarna kostka razem z tą blaszką na magneto odgrywa rolę przerywacza (takiego co jest np w motorynce :)...... tzn. daje w odpowiednim momencie iskrę... pozdro...
Ile przewodów w oryginalnym module a ile w tym "zwykłym"? Zapewne będzie możliwość podstawienia tego bez immo Jeszcze jedno: bateryjny czy z magneta? Od czego jest ten moduł bez immo?
zakupiłem uniwersalny obrotomierz cyfrowy na "smd" i próbowałem podłączyć do skutera 2 suwowoego piaggio sfera rst pod jeden z 3 kabelkow cienkich co ida do cewki i obrotomierz albo nic nie pokazywal albo jakies znaki typu 8888 w koncu sie spalił stabilizator 78m05 dlaczego ?? jak to podłaczyć żeby dziłało ? cewka ma 2 kabelki do magneta idące oraz...
swnqjkwj Dodano po 14 hej mam teraz w naprawie własnie taki przypadek moze KTOS SIĘ ORIENTUJE?????SKUTER HYOSUNG problem polega na tym ze pod magnetem znajdują sie tylko dwie cewki jedna ładująca aku i na swiatla a druga zasilająca moduł zaplonowy,.i ja wlasnie nie jestem pewien jak a raczej co startuje iskre bo niema impulsatora???jak to działa czy...
1. Uszkodzona stacyjka, lub zwarcie na przewodzie pomiędzy stacyjką, a modułem zapłonowym. 2. Brak zasilania modułu zapłonowego (uszkodzone przewody, brak kontaktu pomiędzy modułem, a cewkami magneta), uszkodzony moduł zapłonowy. 3. Uszkodzony przewód W.N. lub fajka. 4. Uszkodzona cewka impulsatora To chyba wszystkie możliwe przyczyny braku iskry.
Witam skuter tak się zachowywał nawet jak założyłem nowy cylinder i tłok i był nas dotarciu. A uszczelniacze powinny być dobre tak uważam bo by z kopniaka miał problemy z odpalaniem. Teraz jest chłodniej dalej nim jeżdżę i dalej ten sam problem. Po odpaleniu z kopniaka na zimnym silniku skuter ma wysokie obroty tak przez około 2 minuty potem jest ok....
W niektórych chińskich 2T impulsator posiada podłuzne otwory do mocowania. I teoretycznie można przestawić zapłon o niedużą wartość. Ja w takich przypadkach ustawiam impulsator na 0,3mm (odległość pomiędzy magnesem impulsatora a nadlewem magneta).
Witam poszukuje schematu typowego modułu CDI Chińskich skuterów 2t 6 pinowych, 2 wtyczkowych np Typu Racing jak na foto poniżej Albo niech przynajmniej niech ktoś na tym foto napisze który pin wychodzi do czego cewka masa cewki impulsator zasilanie cewki magneta wyłącznik zapłonu Będę bardzo wdzięczny
Magneto jest na 100% sprawne ale w tym momencie nie ma tu nic do sprawy magneto. Zasilanie zapłonu jest z aku. a aku jest mocny i nawet gdyby bło magneto nie sprawne to by silnik dosyć długo działał. Widać to po tym jak mocno kręci rozrusznik.
A ile ten skuter ma przejechane? Twoje stukanie to może być zużyty wał albo spalanie stukowe (występuje przy zbyt wczesnym zapłonie). Czy ściągałeś magneto? bo jeżeli je źle założyłeś to zapłon jest w niewłaściwym miejscu.
Temat rozwiązany magneto posiada długi magnes, z ktorego sczytuje czujnik ok 3cm na obwodzie. Nowy moduł wyzwalał iskre gdzy widzial początek tego magnesu, dlatego za wczesnie podawał iskre. Zapodałem inny moduł który daje iskre gdy czujnik "puści" i moto chodzi :):) Ahh te chińskie moduły żadnych oznaczeń jak trafisz na dobry to sie uda ;/
Witam jestem tu nowy ale postaram się troszkę pomóc. Jeżeli chodzi o tę Vivę to oryginalnie miała z pewnością immomoduł ACI 100 i taki mieć powinna! Jeżeli ktoś kiedyś dokonał przeróbki, to pewnie marnej. Jeżeli chcesz jeździć tym sprzętem bez imo to musisz zaopatrzyć się w stator sześcio cewkowy, który to ma cewkę ładującą wraz z magnetem Mitschuba...
Jak się ta dobrze znasz to powiedz co zrobiłeś z resztkami łożyska główki korbowodu ? Dlaczego również nie ściągniesz magneta i nie sprawdzisz wpustu czółenkowego zwanego niesłusznie klinem? Temat przestawienia wału jako kosmiczny zostawmy twojemu wujkowi.
Nie sądzę aby były! Sprawdź połączenia! Może jakaś kostka się wysunęła? Jeżeli nie, to padł Ci regulator napięcia i/lub cewki w magnecie odpowiadające za zasilanie świateł. Pewnie nie ma też ładowania akumulatora, choć to zależy od konstrukcji instalacji. Trzeba znaleźć regulator. Odpiąć kable idące do niego z magneta i zmierzyć ich rezystancję względem...
Witam, No więc tak...nie ma właśnie ściągacza i w tym problem...muszę gdzieś dobrać odpowiedni. W ogóle nie mogę zdjąć nawet tego wentylatora, bo dwie śrubki są strasznie zapieczone a "krzyżakowy" gwint na nich jest wyrobiony..ktoś trenował z tym i to zrypał...pozostanie mi chyba jakimś cudem naciąć je, żeby próbować to wykręcić ;( Tak na szybko zmieniłem...
A jak stary jest ten traktorek? Podejrzewam że ma swój moduł i to lepiej dostosowany do "samego siebie" przez konstruktora niż ty mógłbyś to zrobić! Sprawdź najpierw na czym stoisz, a potem kombinuj! O module od Poloneza zapomnij. To zupełnie inna bajka. Widać że masz małe pojecie o układach zapłonowych, a to że chcesz przerabiać coś o czym nie wiesz...
Witam Wiem, tematów było sporo, szukałem,, czytałem i nie jestem pewny do końca wypowiedzi . Skuter to 4t właśnie skończyła się gwarancja!! Otóż tak, w skuterze przy zapalonym silniku, gdy włączę światła pozycyjne to świecą ledwo co, o mijania i długich nie mowie bo ich nie ma. Kierunki działają, stop też ale to jest zasilane z akumulatora (chyba)....
Podłączałem miernik zamiast akumulatora . Światło mijania jest zasilane tylko z magneta nie sprawdzałem miernikiem ale dodając gazu mocniej świeci a na niskich obrotach na pewno będzie dużo brakować do 12V.... Regulator napięcia jest chyba po to żeby blokować zbyt wysokie napięcie podczas jazdy na wysokich obrotach ?
Oryginalnego magneta nie chcę z prostego względu dało się we znaki razem z przerywaczem i oryginalną cewką. W poprzednim sezonie jeździłem na oryginalnym zapłonie wszystko pracowało pięknie aż tu nagle motor zgasł i koniec (środek pola 20km od domu). Po z holowaniu motoru zmarnowałem pół dnia na wymianę cewki, kondensatora, przerywacza (miałem po kilka...
Witam wszystkich. Znajomy ma skuter wodny w którym nie ma ładowania. Nie jestem zbyt dobry w elektronice ale udało mi się sprawdzić że z cewek wychodzi prąd zmienny i idzie do regulatora który jednocześnie chyba prostuje prąd. Ale niestety za regulatorem nie ma już napięcia :( Tak wygląda schemat elektryczny skutera Prąd ładowania to 4 ampery a magneto...
11V na akumulatorze jest bo akumulator jest umierający i pełni jedynie funkcję "jakiegokolwiek akumulatora by nie zepsuć regulatora napięcia, który potrzebuje akumulatora". U mnie w instalacji światła są zasilane z wiązki, akumulator jest połączony do regulatora i na tym połączeniu są również światła. Jak już mówiłem instalacja elektryczna to połączenie...
Witam Mam taki problem mianowicie w tamtym tygodniu mój skuter stracił iskrę:( Jako iż cewka jest nowa i sprawna(sprawdzone multimetrem) wychodziło na to iż uszkodzeniu uległ moduł cdi, więc zamówiłem nowy. Niestety na nowym module skuter nadal nie wytwarza iskry :cry::cry: Przy stacyjce na pewno wszystko ok, moduł i cewka sprawne magneto również. Dodano...
Jaki skuter , jakie magneto, jaki zapłon.
Witam kolegów. Staram się uruchomić zapłon w tym skuterze. Niestety stwarza mi to coraz większy problem. Uszkodzeniu uległa prawdopodobnie tylko cewka zapłonowa wysokiego napięcia. W załączniku zamieściłem schemat instalacji elektrycznej skutera. Jak widać iskra zapłonowa wytwarzana jest przy użyciu dwóch cewek. Pierwsza znajduje się przy magneto i...
Ciężko jest odpalać nożnym starterem mając silnik w zwykłym stojaku. Co do odpalania wiertarką to miałem skręconą na min obroty :) Szkoda, że nie miałem sprzęgła (w wiertarce) bo jak za późno wyciągałem wiertarkę to mi odkręcało nakrętkę od magneta. Bardzo ciekawy filmik wyszedł:
]ak w temacie. Niedawno miałem styczność z tym skuterem, a teraz wpadł mi on po okazyjnej cenie w ręce, całkowicie nie na chodzie, z ponieszamymi kablami od elektryki-pomieszane w wejściu do kontrolera. Akurat tak się składa, że mam quada na identycznym komputerku I udało mi się to połączyć poprawnie, jednak przy używaniu rozrusznika nie ma iskry, a...
Silnik będzie odpalać, bo zapłon CDI ma własne zasilanie. Światła będą działać po odpaleniu silnika, bo są najprawdopodobniej zasilane prądem przemiennym z magneta. To, co ci nie działa, jest zasilane prądem stałym z akumulatora, więc usterki szukaj w stacyjce, bezpieczniku... Najlepiej poszukaj sobie schemat elektryczny do pojazdu lub do czegoś podobnego...
wał jest dobrze, ustawiając na magneto na pozycji "T" tłok jest w GMP, zastanawiam się czy od uderzenie w tłok zawór się nie zepsuł.
Witam. Ostatnio pojawił się problem z moim aeroxem (rocznik 2006) przestał działać przedni reflektor, rozrusznik oraz wskaźnik paliwa. Nie wiem czego to może być wina, podejrzewam jednak że winny może być przekaźnik rozrusznika, i tu mam pytanie czy reflektor jest w jakimś stopniu połączony z przekaźnikiem ? Następne podejrzenia padają na regulator...
Raczej nie będzie zwarty to nie jest pewnik, wypnij sprawdź, bądź pewny. Co do magneta to tam nic nie zmienisz, impulsator i tak będzie w swoim miejscu.
Witam,potrzebuję pomocy.Posiadam skuter Suzuki Katana prod.Hiszpańskiej na tabliczce pisze AA chłodzona powietrzem ,mam problem z ładowaniem aku.po prostu nie ładuję,pokazuje mi ładowanie ok.6V co może być przyczyną?Magneto wyczyściłem,iskra jest.Proszę o pomoc z góry dziękuje.
Co masz na myśli pisząc "Iskra zapalana jest w nieodpowiednim momencie."? Nie ma iskry wtedy kiedy powinien nastąpić wybuch, nie mówię że gubi pod ciśnieniem. Zastanawiam się czy tego może być przyczyną krzywe magneto?
Witam. Prosiłbym o podpowiedź, gdzie mam podłączyć w prądnicy drugi przewód kontrolki ładowania. Jest to chiński skuter i prądnice we wszystkich są takie same. Z magneto wychodzą cztery kable, dwa idą do regulatora napięcia a dwa do CDI. Dodam że jeden przewód kontrolki jest podpięty do plusa po stacje.
Problem Rozwiązany. Magneto od środka całe w kurzu ( ok 0,5cm ). Simmeringi kolego to raczej wtedy jak nie chce zapalić, a pali tylko wtedy jak przytkasz gaźnik ręką.
Tak, sprawdzałem bicie czopów czujnikiem zegarowym. Zaraz po złożeniu silnika na wałku, mniej więcej na 2/3 jego długości licząc od koła wału było 5 setek. Dociągałem więc delikatnie wał w łożysko ściągaczem. Bicie zmniejszyło się do 2 setek. Ciężko już w silniku sprawdzić bicie na końcu wałka ( tam gdzie jest miejsce na stożek np tokarki), ale na tyle...
Mam takie pytanie: w silniku 139qmb wymieniałem wał. Ustawiałem rozrząd zgodnie z instrukcją ale znaczniku na kole zębatym walka nie pokrywają się idealnie z linią głowicy jak magneto jest w punkcie T. różnica jest około 1 - 2 mm , jak przełożę łańcuszek o jedno oczko to również jest żle, Skuter odpala ale jakby słabiej wkręca się na obroty ( ma mniejszą...
Znajdź w necie schemat i zamieść. Jak nie znajdziesz to daj zdjęcie magneta i zdjęcia kostek kabli idących z prądnicy. oraz zdjęcie cewko-modułu z kablami.
Zapomniałem o temacie... sory... Układ elektryczny w takich skuterach jest bardzo porsty. Nie ma wczuwać sie we wnętrze regulatora napięcia bo... jest on nierozbieralny. I rzeczywiście za słabe światło odpowiedzialny był regulator napięcia. Zamiast wymiany przełożyłem jeden przewód zasilający z magneta w taki sposób ze na niskich obrotach napięcie na...
Witam, jestem Przemek Usiłuje zamontować alternator ze skutera 4t, mam 2 pytania 1 - czy cewki iskrownikowe z alternatora mogę podpiąć pod mechaniczny przerywacz z awo? będzie to działać? czy też w grę wchodzi przewijanie cewek? 2 - jak najlepiej to podpiąć (schemat) zestaw mam taki jak na foto, impulsator wywalam stożek dorabiam nowy do magneta
Witam Posiadam skuter Yamaha axis ya50r , 1996 rok ,przebieg 16000km . Silnik Minarelli horizontal chłodzony powietrzem . Skuter niestety okazało się że jeździł na zestawie cylinder-tłok o powiększonej pojemności , pojawiły się niewielkie przydźwięki huczenie brzęczenie itp Chce żeby był trwały i o legalnej pojemności 50ccm3 , taki zestaw cylinder tłok...
Przypomniało mi się że może być uszkodzone magneto ja kiedyś miałem taki przypadek konkretnie to jest tam impulsator i on może nawalać .
Witam Panowie potrzebuję dopasować moduł zapłonowy do skutera Mio50(chiński). Mam moduł taki Opis pinów co udało mi sie pomierzyć: 1 - Zasilanie AC z magneto 2 - Gaszenie masą 3 - Masa 4 - Wyjscie na cewke WN 5 - Czujnik impulsów 6 - +12V po zapłonie (?) W sklepie nie mogą mi dobrać modułu bo nie mają opisu wyprowadzeń tych co sprzedają i tu właśnie...
Tylko w tym problem że moduł zakupiłem odblokowany może jest inna przyczyna, ale wątpię. Przenosiłem też impulsator względem magneta i również nie pomogło :/ Skasowałem link. 3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).
Witam. Ostatnio przy ściąganiu magneta przez przypadek urwało mi sie kilka drucikow tak jak na zdjęciach Moje pytanie brzmi od czego jest (za co odpowiada) ta urwana cewka i czy można to jakoś zlutować?
Kabel, świeca nowe, fajkę też sprawdzałem. Czy byłaby też możliwość, że iskrownik i magneto jest trochę zasyfione, i już nie działa poprawnie ?
że mamy zapłon C.D.I a nie D.C.I Oba to moduły CDI, tylko jeden jest AC, drugi DC. DCI, to raczej diesel jakiś ;) cewka zapłonowa jest elementem który psuje się najrzadziej co nie wyklucza uszkodzenia w/w cewki Nie zgodziłbym się z tym. Psuje się tak samo często, jak reszta. uszkodzenia cewki prądowej są spowodowane uszkodzeniem modułu Oj, grubymi...
Wiesz próbowałem na różne sposoby z auta prosto pod przewody akumulatorowe, próbowałem na krótko prosto do rozrusznika i też nic, nie mam schematu wiązki zapłonowej z CDI, modułu, magneto, iskrownik, cewka, gdybym znal kolory przewodów może udalo by mi się ustalić gdzie tkwi problem, może być jakiś defekt na iskrowniku lub cewce może jest gdzieś przebicie...
Obawiam się ze dla typowego cinskiego magneta 75W obciążenia światłami to będzie zbyt wiele, . A skąd to info że 75W? Znalazłem w sieci serwisówkę do silników GY6 i jest tam napisane, że moc magneta to 0,144 kW Jeszcze ten temat - szkoda, że zablokowany. Dalej nurtuje mnie kwestia jak to jest możliwe, że skoro w statorze są osobne cewki do zasilania...
... nie mogę odpalić go z rozrusznika, wogóle nie ma świateł i wogóle nie reaguje po przekręceniu kluczyka, dopiero jak odpale go z kopki włączają się światła , ale podczas jazdy, gdy jadę na krótkich, bądź długich światłach, zahamuje i włączę kierunek, światłą ledwo co święcą i wszystkie migają... A może akumulator po prostu padł, bądź ktoś życzliwy...
Nie za bardzo sie na tym az tak dobrze znam ale sprawdziłem jaki prąd dochodzi do wtyczki ze światła z przodu i jest tam ok. 3V. Potem sprawdziłem jakie ma ładowanie na odpalonym skuterze i wyszło mi 3,70V po dodaniu gazu nic sie nie zmieniło. Na wyłączonym silniku jest ok 8V czyli po odpaleniu ładowanie spada i to o dużo. Myślałem nad całym magneto...
Witam, mam problem z moim 4t. Ostatnio normalnie przyjechałem i zgasilem go, na drugi dzień skuter nie odpala brak iskry. wymieniłem swiece cewke moduł. Nadal brak iskry rozkręciłem iskrownik okazało się że magneto złapało nakrętke która zadrapała 1 zwój nie jest przerwany tylko zadrapany troche gorzej trafiło zwój z tymi mniejszymi dropnymi kabelkami...
Podłączenie jest dobre na 100%. Podam tutaj schemat "dawcy" i napisze jak ja podłączyłem w swoim. Pomarańczowy - czarnym (zasilanie cewki Wn) Czarny - zielony(w tym wypadku masa) Biało czerwony - żółto niebieski (impulastor) Czarno czerwony - czarno czerwony (zasilanie z cewki magneta) Czarno biały - Czarno biały (gaszenie) I zostaje 6 kabel z modułu...
Napięcie na żółtym przewodzie z podłączonym regulatorem 12-15V ~, bez podłączonego regulatora (prosto z magneta) złączka wypięta 60-90V~ Napięcie było na wolnych obrotach ok. 15V a silnik zwolnił obroty jakby miał ciężko - chyba "trzymała" prądnica. Dodano po 5 Oczywiście przy rozpiętej kostce przy silniku. Przepraszam :D Dlaczego ten silnik ma tak...
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
Sprawdzałem jest dobra :) Mam pytanie bo z magneta wychodzą dwa kable biało-niebieski i czerwono-czarny i one mają byc podpięte do jakich kolorów kabli ? Bo z Czerwono-czarnego nie wychodzi nic na mierniku.
Witam. Mam problem ze światłami, wiem było już dużo tematów o tym ale mój przypadek jest jak by inny. Otóż, Spaliły mi się żarówki, padło magneto i w między czasie regulator co skutkowało całkowitym brakiem świateł. Wymieniłem magneto, regulator wszystkie żarówki no i pojawił się kolejny problem którego nie potrafię rozgryźć. Jak odpalę skuter wszystko...
Światło w reflektorze jest zasilane z cewek magneta a wiec silnik musi pracować , kierunki natomiast zasila akumulator. Sprawdź napięcie na żółtym przewodzie regulatora, zasila ono żarówkę przednia( V~), jeżeli jest to dalej włącznik świateł i przełącznik zmiany długie -krótkie. W kierunkach zasilanie na przerywaczu (V-) a potem sam przerywacz.
chodz ci o ta co jest ukryta od magneto czy o ta gdzie wkrecana jest fajka na swiece?
Witam panowie wiem ze to forum samochodowe ale tutaj zawsze znajdywałem trafne możliwosci napraw. A więc zakupiłem skuter romet 777 dwu sów 50cm3 po wymianie cylindra głowicy tłoku na 80cm3 i gaznika skuter strasznie sie zaczoł grzac podczas jazdy dzis nawet stopił mi się plastik osłaniający magneto jest usuniety mieszalnik gdyż przez niego sie suter...
Dzięki rynio, ale sprawa była błacha i troche z mojej winy, ponieważ od strony magneta jest wiatraczek, który chłodzi silnik, jest on na 4 śruby wkręcane do magneta, ja przez pomyłkę wkręciłem jedną za długą i się blokowało :) taka głupia pomyłka a już miałem go wczoraj zawieść do mechanika... Dodano po 5 Itak będę musiał go zawieść do mechanika, ponieważ...