[quote="macvir"]czujnik walka ma opornosc, po przeskoczniu przerwy, zmienia opor; Gdzie to wyczytałeś, na super forum, alfy??? Człowieku nie ośmieszaj się tym podpisem ,,autoelektro,, Wiesz czym charakteryzuje się czujnik magnetoindukcyjny a czym czujnik wykorzystujący efekt Halla???
To co masz to nie hallotron,a najzwyklejszy w świecie czujnik magnetoindukcyjny.Zwykła cewka nawinięta na namagnesowanym rdzeniu. Tu się kłania stan tego forum,gdzie wszyscy na coś co mierzy prędkośc obrotową mówią "czujnik halla". Jeżeli chcesz zastosować hallotron,to wydłub go z uszkodzonego wentylatorka zasilacza PC. Możesz też kupić hallotron czołowy,np...
Jest to czujnik magnetoindukcyjny zapłonu, przekazuje on do cetralki sterującej zapłonem i wtryskiem (jeżeli jest wtrysk) informację o aktualnym położeniu tłoka w pierwszym cylindrze oraz informację o prędkości obrotowej wału korbowego w danej chwili. Umieszczony jest najczęściej w okolicy koła pasowego na wale korbowym, w odległosci około 1 mm przed...
rzecież musicie zdublować moduł pracujący z czujnikiem magnetycznym. Najprostszy to gl 118 z poloneza. Podejrzewam, że gdzybyście podłączyli dwa APE 05, też z poldożera (tam jest czujnik magnetoindukcyjny, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu i dodatkowo rozdzielacz, czego u was nie ma - dlatego dwa moduły), to silnik by odpalił.
Tylko czujnik Halla w aparacie zapłonowym.Andrzej A skąd. Jeden czujnik magnetoindukcyjny z boku koła zamachowego, drugi magnetoinukcyjny aparacie.
dioda led w podstawie profesjonalnie oscyloskop albo symulacja reszty układu przez zarówke jezeli jest jeden czujnik ale zakładamy ze to hall bo sa czujniki chyba ady vw kostka 3 pinowa taka sama długosc czujnika srednica a wystepuje jako magnetoindukcyjny wtedy przerwa swiadczy o uszkodzeniu oraz z efektem halla wygladajacy tak samo
Witam. Temat jest trochę przekłamany, dotyczy i Poloneza i Uaz-a i Cinquecento. Problem w zasadzie dotyczy silnika Uaz-a ( napędza maszynę ) pracującego na module GL 118 ( przerobiony aparat zapłonowy Uaz-a ). Chciałbym przenieść powstawanie sygnału zapłonu z aparatu zapłonowego na koło pasowe wału korbowego. Mam pytania z tym związane : 1. Czy moduł...
Panowie, co wy za przeproszeniem pieprzycie ! Czujnik halla jest na ssącym wałku rozrządu, kontroluje przestawiacz faz rozrządu, można sobie zerknąć w gr 098 Czujnik położenia wału korbowego jest to czujnik magnetoindukcyjny, jego usterka definitywnie unieruchamia silnik
Dalej będę podtrzymywał, iż się mylisz. Wrzuć skan z autodaty co o tym mówi. Ja za to wrzucę wycinek z opracowania dr hab. inż. Stanisław Duera Czujniki prędkości obrotowej i położenia wału korbowego (Rys.1) są najczęściej typu czujnikami reluktancyjnymi, zwanymi też magnetoindukcyjnymi. Urządzenie tego typu są elementami aktywnymi, a więc wytwarzającymi...
boguś 20000 myslisz że kolega pmmlody ma duzo kasy na czujniki halla ? kazesz chłopu z działu początkujący sprawdzac czujnik halotronowy , nie pisząc jak to uczynić ? wiesz że podeście do tematu ze zwykłym miernikiem i niewiedzą gdzie to wstdzic to = spalomy czujnik... nieładnie abs u kolegi ma czujnik magnetoindukcyjny.... Funkcja Sygnał przychodzący....
te simteki sa czule na synchronizacje i jakosc impulsow z czujnikow walka i walu. Czujnik walu byl w najpierw indukcyjny a potem halla. Czujnik walka byl zawsze magnetoindukcyjny (sprzezenie magn. pomiedzy 2 cewkami) Ten motor powinien odpalic na jednym, sprawnym czujniku. Sprobojcie na probe odlaczy jeden albo drugi. Tymsamym mozna probowac wyeliminowac...
Zadne renault nie miało czujnika halla jako czyjnik położenia wału, a czujnik magnetoindukcyjny.
Witam. A jaki to silnik i rocznik ? Jeżeli silnik ADA na wielopunkcie to bez czujnika hala też będzie śmigał (jako jednopunkt). Jeżeli to ADA to sprawdź czujnik magnetoindukcyjny. Pozdrawiam
Obydwa silniki mają zapłon elektryczny czyli posiadają czujnik Halla. Gdzie tam widziałeś czujnik Halla? Tam jest zwykły impulsator magnetoindukcyjny. Do tego silnika przychodzi moduł typu Digital DC-CDI z wbudowanym immobilizerem. Nie dopasujesz innego, szczególnie z tak progresywną charakterystyką kąta wyprzedzenia zapłonu. Prościej kupić całego...
Najprosciej to chyba przez transoptor szczelinowy. Na wystajacej czesci linki zamontuj tarczke z dziurka i umiesc ja w transoptorze szczelinowym. Albo metalowy krazek i czujnik magnetoindukcyjny. Nie wiem w czym masz problem problem, zeby przylutowac jeden kabelek w alternatorze?
Ta w ax tak, aparat, ale saxo ma sterownik magneti i czujnik magnetoindukcyjny. No i niestety ma zostać wtrysk, pytanie immo jest w osobnej puszce czy w sterowniku?
Patrząc w paletę opla masz jeszcze ciekawsze moduły, szukaj pod hasłem układ magnetoindukcyjny. Swoją drogą nie przepadam za nim, nie masz możliwości montażu aparatu z czujnikiem halla?
Dzięki koledzy za zainteresowanie. Tak czujnik halla, optyczny, i magnetoindukcyjny. Pytanie czy może być sory ale w internecie często jedna informacja wyklucza drugą a ja po przekroczeniu pewnego poziomu głupieję do reszty.
Sprawdzałeś coś jeszcze poza odczytem błędów? Ja sprawdził bym przepływomierz w trakcie objawów. Możesz też dla pewności sprawdzić sygnał z czujnika wału korbowego. Nie orientuje sie czy jest też na wałku rozrządu. Musisz zobaczyć jaki masz czy halla i magnetoindukcyjny. Nic innego nie przychodzi mi narazie do głowy
Witam! Wszystcy tak piszą o tych elektronicznych zapłonach wyprzedeniu o czujnikach indukcyjnych a czy ktoś próbował stworzyć sam czujnik indukcyjny? Potrzebny by mi był do motocykla Jawa 350 Zakupiłem już moduł elektroniczny od poloneza tylko teraz nie mam czujnika może ktoś ma schemat jak takie coś zrobić?? Aha a tak pozatym to czym się różni czujnik...
W tym maluchu zastosowano system nanoplex, znany z samochodu cinquecento 700. Więc możesz się posiłkować dokumentacją do cc. W tej wersji o zapłonie decyduje czujnik magnetoindukcyjny umieszczony przy kole pasowym. Nie pamiętam, czy wspornik tego czujnika ma możliwość regulacji. Ważna jest natomiast odległość czoła czujnika od występów (trzech) na kole...
to ja niewiem co ty na wale mocowales ze ci silnik roz... jak kumpel dojdzie do siebie to ci zeskanuje jak wyglada czujnik magnetoindukcyjny i tarcza z wystepami. orginalna tarcza nie powoduje bicia i nie wazy wiecej od krzywki ktora porusza kowadelkiem platynek.a jesli czujnik to zniesie to mozesz nawet go zamontowac w deklu kosza sprzeglowego i zamocowac...
A może poszukaj elementu wyzwalającego prace układu zasilania,prawdopodobnie czujnik magnetoindukcyjny i tam umieść blokade,co do połączeń proponuje lutowanie i przekażniki dobrej jakości.
Tylny czujnik to magnetoindukcyjny .Nie hall. Jak to w motronicu. Jest to czujnik liczny obrotów. Hallotron jest na końcu wałka rozrządu. Ale on wykazuje raczej usterkę termiczną,gorące auto nie zapala,choc i może być uszkodzony trwale.
. One działają na zasadzie przesunięcia fazowego. A skąd,zwykły czujnik magnetoindukcyjny,jak w ABS. Ten Opel jest na Boschu,nie Siemensie.
jeżeli przy kręceniu rozrusznikiem nie ma iskry, a na pych odpala to przyczyną jest zużycie mechaniczne aparatu zapłonowego, zbyt mała amplituda sygnału z cewki aparatu, do wymiany aparat zapłonowy, czujnik magnetoindukcyjny i moduł zapłonowy mogą pozostać stare, kondensator nie ma wpływu na to czy jest iskra czy nie
ok 1kom czujnik magnetoindukcyjny
Zmnienia diametralnie.Czujnik magnetoindukcyjny,czy magnetorezystancyjny,to nie to samo co hallotron szczelinowy.
Witam! Schematów nie mam, ale do pomiaru prędkości obrotowej mogę zaproponować inne rozwiązanie niż prądnica tahometryczna oparte na impulsatorze, którym może być np hallotron, transoptor szczelinowy lub refleksyjny, czujnik magnetoindukcyjny, a nastepnie przetwornik f/u lub odczyt bezposrednio na mierniku częstotliwości. Takie rozwiązanie ma wiele...
Jak silnik zgaśnie, podłącz zamiast cewki żarówkę 21 W, zakręć rozrusznikiem - powinna rozbłyskać... W aparacie zapłonowym masz najprawdopodobniej czujnik magnetoindukcyjny - obejrzyj dokładnie kostkę przyłączeniową, sprawdź rezystancję cewki czujnika na zimnym i nagrzanym silniku...
ten czujnik to moze byc hallotron. Wtedy: 1 przewod to zasilanie (+5V albo inne, przewaznie stabilizowane), 2'gi to sygnał (prostokątny, komutowana masa), 3'ci - masa Albo jest to czujnik magnetoindukcyjny, wtedy 2 przewody to dwa konce cewki, a 3'ci to ekran na przewodzie
eee, bez sensu. Załóż kolo pasowe z EL i moduł nanoplex. Popieram. Nie wiemy tylko jak rozwiązałeś sprawę impulsatora bo jeżeli jest to czujnik magnetoindukcyjny tak, jak w EL to jest to jedyne sensowne rozwiązanie chyba, że chcesz to podłączyć do przerywacza i nie dasz się namówić na nic innego to wtedy proponuję cewkomoduł od VW 3-pinowy. Pozdrawiam.
Witam. Napisz lepiej od czego jest ten inny aparat. Ten "wypust" to siłownik podciśnieniowy do zmiany kąta zapłonu. A co do tej wtyczki na dwu pinowej to nie spotykane rozwiązanie w VW. Jesteś pewny, że jest to czujnik Halla, a nie jakiś magnetoindukcyjny? Zresztą te wszystkie operacje i tak są niepotrzebne, aparat zapłonowy można sprawdzić w 5 minut....
No to jeżeli kręci normalnie, ale nie ma wtedy iskry, a przy odpalaniu na zapych jest to trzeba się zastanowić dlaczego tak się dzieję. Nie wiem jak wygląda instalacja tego motorka i jak rozwiązany jest układ zapłonowy, ale zacząć trzeba od jakichś pomiarów np. napięcia zasilania na module zapłonowym w momencie załączenia rozrusznika może gdzieś następuje...
Padło samopoziomowanie xenonów w takim aucie, VAG zgłasza błąd czujnika wysokości nadwozia, pomierzyłem to ustrojstwo i pokazuje pomiędzy pinami 1,8k Ω niezależnie od położenia dźwigni. Mam pytanie, czy jest to zwykły potencjometr i mam szukać nowego, czy jakiś czujnik np magnetoindukcyjny i miernikiem to sobie mogę..... Z góry dziękuję za odp
saly, przestań lamerzyć, ok? Raz, w cienkim nie ma zadnego halla a zwykły czujnik magnetoindukcyjny ( SEN 8M). Dwa-jak jest cenias na gaźniku to cewki są sterowane przez moduł Digiplex, jak na szprycy to przez centralkę silnika. Ja to bym się przyglądnął czy nie ucharatali jednego z zębów na kole fonicznym ( ma być 5 zębów) albo czy czujnik jest ok...
Słuchaj, a czemu masz napisane w specjalizacja elektryka samochodowa jak widzę żeś jest totalny lamer? Ja to bym się wstydził. Słuchaj lamerku: -nie hall a czujnik magnetoindukcyjny -i na kablach pomarańczowych i na zielonych będzie napięcie bo się zamyka przez uzwojneie pierowtne cewki. A teraz lameruniu parę złotych porad: -wypniesz wtyczkę z digiplexa...
Ech, z tymi lamerami. W tym modelu zapłon jest magnetoindukcyjny, w apracie załonowym jest ceweczka wyzwalająca. Odróżniasz cewkę od czujnika halla? Nie? To rozwal ją, bedzisz miał duużo cieniuskich drucików. No i czegoś się nauczysz. Masz, przetłumacz sobie:
Jesteśmy w dziale samochodowym, to może zainteresuje informacja, że w niektórych samochodach stosuje się jako czujniki zapłonu, mają kilka zalet w porównaniu z popularnymi czujnikami magnetoindukcyjnymi. UWAGA - nie można ich badać typowym omomierzem (posiadają układ scalony na 5V).
A czy taki oscyloskop do czegoś się nadaje ? HD-Scope USB PRO aktualnie jest na portalu aukcyjnym: W regulaminie elektrody jest napisane iż nie można umieszczać linków do allegro bo aukcja "ucieknie" i link martwy więc opiszę dodatkowo to co napisał sprzedający o tym oscyloskopie: Mobilność urządzenia :małe wymiary, zasilanie przez port USB komputera...
W aparacie jest ceweczka która jest czujnikiem magnetoindukcyjnym a inaczej mówiąc to czujnik obrotów. Gdyby ta cewka nawaliła objawy byłyby trochę inne. Ale jest inna przypadłość Opli - osłony konektorów się rozpuszczają i same się rozpadają , a jest tam moduł 7-miopinowy to może być sytuacja że któreś z pinów się stykają albo stykają do masy. Należałoby...
Moduł zapłonowy skłąda się z konkretnych bloków: - blok czujnika, - blok regulacji kąta wyprzedzenia (nie we wszystkich modułach), - końcówka mocy. I w zasadzie można się dowolnie bawić w zestawienia. byle sygnały na wyjściu jednego pasowały do kolejnego. Wyzwalanie można zrobić na przerywaczu, czujniku halla, magnetoindukcyjnym, transoptorze... I czytaj...
oscyloskop w łape i sprawdzasz sygnał z ecu i moduł a co z sygnałem na wtryski? Sprawdziłem oscyloskopem sygnał z czujnika Halla, z czujników magnetoindukcyjnych i jest ok. Po sprawdzeniu sygnału na module zapłonowym (po stronie ECU) - 0 wskazań. podłączyłem się też do kompa gazu i sygnał na wtryski idzie bo widać to w programie. Czy dobrze podejrzewam...
Polonezy z modułem miały aparat zapłonowy z cewką , która zamiast przerywacza otrzymywała 4 impulsy na 1 obrót wałka aparatu (układ bezstykowy). W maluchu adaptowano uklad z czujnikiem magnetoindukcyjnym przy kole pasowym wału korbowego (z CC 700).
Poczytaj dokładnie wcześniejsze posty. ponieważ jest tego dużo, podam swoje uwagi: - zostawiając przerywacz zyskasz niewiele, zaoszczędzisz na wypalaniu się styków, ale mogą być problemy z ich utlenianiem się - aby uzyskać widoczną poprawę iskry należałoby dobrać inną cewkę - pozostanie wada aparatu zapłonowego 126p - samoczynne zmniejszanie się przerwy...
a co cię interesuje? Moduł digiplex 2 steruje dwiema cewkami, jest inicjowany czujnikiem magnetoindukcyjnym, posiada ujecie podciśnienia, mapa wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów wału i podciśnienia w kolektorze dolotowym
KOLEGO JEST TO MODÓŁ WZMOCNIENIA ZAPŁONU BEZSTYKOWEGO DO WSPÓŁPRACY Z CZUJNIKIEM MAGNETOINDUKCYJNYM STOSOWANY W SAM FIAT POLONEZ NIE PRZERYWACZEM Nie krzycz!
ta moc nie byla sprawdzana na hamowni, ale mowie o tym co mi wyszlo z obliczen, konie mechaniczne oblicza sie wzorem: max obr.*cisnienie sprezania*poj. skokowa/30*liczb suwow(4 dla czerosuwa i 2 dla dwusuwa)(nie pamietam dokladnie tego wzoru ale to bylo cos kolo tego), wiem ze to teoria ale po obliczeniu konikow dla zwyklego silnika skody 105 wychodzi...
ano w czujniku magnetoindukcyjnym powstaje, a taki zapewne posiadasz. między pinem a7 oraz a18 po zakręceniu kolem powinno sie pojawić napięcie. jak sie postarasz to nawet 1v :) a co do oporu to 920 -1220ohm