Naukowcy poważnie badają tzw efekt magnetokaloryczny - udowodnione, że zjawiskami magnetycznymi możemy ochłodzić otoczenie - z za tym koncepcje lodówki magnetycznej. Proces prawie identyczny jak w lodówce konwencjonalnej - tylko zamiast zmiany ciśnienia mamy tu zmianę namagnesowania materiału. Uważam, że można sobie wyobrazić odwrócenie procesu - zmiana...
Witam! wymyśliłem pewien projekt silnika magnetycznego free energy, który wykorzystuje energię magnesów. tylko mam problem Silnik działa na zasadzie odpychania magnetycznego tych samych biegunów, tylko że potrzebuje zrobić ekran magnetyczny, no i moje pytanie jest takie jak go wykonać?? Załóżmy że mam magnes neoydmowy o średnicy 20mm... jest on dość...
Eksperymenty z elektromagnetyzmem rozpoczęły się we wczesnym XIX wieku, pod kierunkiem naukowców takich jak Michael Faraday. Pierwszy działający silnik elektryczny został wynaleziony przez Thomasa Davenporta w 1834 roku. Wykorzystywał on prąd stały (DC) i posiadał nieruchomy elektromagnes jako stojan do stworzenia nieruchomego pola magnetycznego. Rotor...
Najlepiej jak sobie odtworzysz schemat z płytki silnika. Hallotrony mają po cztery nogi: dwie z nich to zasilanie, a pozostałe dwie to wyjścia odwrotne (jakby proste i zanegowane - coś na ten kształt w każdym razie). Hallotron taki działa jak mostek rezystorów, z czego jeden z rezystorów ma rezystancję zależną od indukcji magnetycznej.
Jedno uzwojenie w silniku o rezystancji 2 ohm też pozostaje niewykorzystane. A na tabliczce podane sa trzy kondensatory :D Francuski motorek...Bardzo rzadkie rozwiązanie, ale to taka ,,trzecia faza", dodatkowe uzwojenie i kondensator połczone rownolegle, a szeregowo z uzwojeniem pomocniczym, slużące do ,,skonstruowania" bardziej jednorodnego pseudowirujacego...
Witam Najłatwiej zrobić sobie silnik BLDC z wirującym rotorem typu autrunner tak jak sie przerabia silniczki z CD romów do celów modelarskich.W większej skali najlepiej taki silnik zrobić z alternatora od motoru.Stojan ma przeważnie 18 zębów a na rotorze umieszczamy odpowiednią liczbę biegunów do sposobu nawijania stojana.Do zasilania używamy klasycznego...
chyba się nie rozumiemy , elementami każdego silnika jest stojan i wirnik w Twoim przypadku stojan to dwa elektromagnesy dające w sumie 4 bieguny magnetyczne , wirnik o n- liczbie par biegunów ( napisałem wcześniej o dwóch jako przykład ) to główne elementy magnetyczne tego silnika blacha która jest o niesymetrycznym rozłożeniu powoduje zmianę rozkładu...
Mała próba obliczenia: - mechaniczna wielkość silnika i jego moc elektryczna wiążą się z obciążeniami cieplnymi : ciepło wydzielone w uzwojeniu i w rdzeniu musi być jakoś odprowadzone, inaczej silnik sie spali. Najczęściej silniki o mocy kilka kW są chłodzone powietrzem, przyjmuję, że tak też będzie w tym przypadku. "Normalny" silnik o mocy 2,5kW waży...
Bo przy prądzie zmiennym istnieje takie pojęcie jak moc bierna. Ta moc bierna jest potrzebna na wytworzenie wirującego pola magnetycznego w silniku. To wirujące pole magnetyczne musi być na tyle silne żeby wprawić wirnik w obrót. Gdy wirnik się obraca zużywa się mniej mocy biernej w stosunku do czynnej. Kłania się teoria obwodów elektrycznych, a w szczególności...
Witam, Jak można regulacji prędkości obrotowej w silniku obcowzbudnym ze stałą mocą ?? W zwykłych silnikach p. stałego są to 3 regulacje: szeregowa(dodatkowa rezystancja), bocznikowa(strumieniem), i zmiana napięcia zasilania. Jednakże mam podane 4 odpowiedzi, gdzie czwarta to poprzez zmianę momentu obciążenia. Czy to jest poprawna odpowiedz? Dodano...
Nasza firma zleci zaprojektowanie następującego urządzenia: Sterownik prędkości obrotowej silnika szczotkowego DC oraz bezszczotkowego BLDC. Urządzenie ma być zamknięte w możliwie najmniejszej obudowie ale rozmiar płytki PCB nie może być większy niż 130x80mm. Do sterowania prędkością obrotową oraz wyświetlania wyników pomiarów będzie służył wyświetlacz...
Efekt samowzbudzenia opartego opartego na wykorzystaniu magnetyzmu szczątkowego w prądnicy pr. zmiennego jest stosowny w np. alternatorach. Ale tam wyprostowanie napięcie stojana jest podane na uzwojenie wirnika i to się w ten sposób wzbudza (dodatnie sprzężenie zwrotne). Ale asynchron - nie rozumiem jak tu zwiększyć strumień magnetyczny wirnika. Przy...
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A. To nic nie da. Oba końce uzwojenia rozruchowego będą wtedy przyłączone do tego samego potencjału i prąd nie popłynie przez kondensator i połączone z nim szeregowo uzwojenie. Pole magnetyczne w silniku zamiast wirować będzie pulsowało i brak będzie momentu rozruchowego. Samym manipulowaniem w puszce zaciskowej...
dnf chyba silniki bezszczotkowe maja wieksza moc niz komutatorowe przy tej samej masie (wraz z przekladnia) na pewno tak jest w modelarstwie i wynika prawdopodobnie ze sposobu sterowania pola magnetycznego w silniku. Teraz poruszany jest prawdziwy problem - magazynowanie energii :) ciekawym moga byc ogniwa cynkowo powietrzne , maja najwieksza energie...
Witam, Mam niewielki, 12-woltowy modelarski silniczek DC, komutatorowy o mocy kilku W (średnica ok. 20mm). Zasilam go napięciem 12V kluczowanym przez tranzystor P-MOSFET wysterowywany sygnałem PWM z mikrokontrolera ATMEGA. Wszystko działa prawie bez zarzutu, tyle, że silnik przy małym wypełnieniu PWM obraca się bardzo nierówno (obroty falują), albo...
Może linki coś pomogą Z jednego z tych linków w dokumencie pdf jest taka oto fotka dotycząca silników dwubiegowych Chciałem zwrócić uwagę na inne oznaczenia uzwojeń na panelu przyłączeniowym silnika który kolega ma, a inne na schemacie z obrazka, który dodałem. UVW oraz XYZ to oznaczenia stosowane przy łączeniu jednobiegowych silników w systemie "gwiazda-trójkąt"....
Zależy po co chcesz to obliczyć, jeśli to szkolne zadanie to możesz uprościć, że silnik daje stały moment w czasie wykonywania kroku, że prąd cewek i pole magnetyczne w silniku zmieniają się natychmiast, że charakterystyka momentu w funkcji prędkości obrotowej jest linią prostą i niema rezonansu który zmniejsza moment do zera gdzieś w środku tej charakterystyki,...
P.s. Pewnie pierwsze skojarzenie to pompka do C.O. gdzie tuleje pewnie nie mogą pracować w pozycji pionowej :P W przypadku pompek CO, może chodzić tylko o ochronę wirnika samej pompki, sprzęgniętego magnetycznie z silnikiem napędowym. Żeby nie darł o obudowę pod wpływem własnego ciężaru. Tutaj to marginalne znaczenie ma, jeśli chodzi o alternator....
Nie nie mam falownika tylko, jeśli kolega by poszukał , to by znalazł że ten silnik posiada dwa niezależne uzwojenia do prania i wirowania o rożnej prędkośći. Widzę, że wszyscy próbujecie wytykać moje błędy, a sami nawet nie czytacie ze zrozumieniem!!! Napisałem że napięcie pojawia się też na konstrukcji urządzenia pomimo tego że jest elektrycznie odizolowana...
Uzyskamy wyższe obroty, ale znacząco zmaleje moment napędowy. Dlatego tak się nigdy nie robi - reguluje się napięcie wirnika. Teoretycznie, przy zaniku pola magnetycznego stojana silnik osiąga nieskończenie wielka prędkość obrotową, przy nieskończenie małym momencie obrotowym. Większe napędy mają zabezpieczenie przed tym efektem. (at)rafek18 Mozesz...
Nie było to miłe ale fakt nie robiłem takiej maszyny bardziej napisałem post żeby dostać jakąś informacje przydatną, może jakąś inspiracje. I prawdą jest że moje doświadczenie z maszyną do cięcia tulei jest równe 0.Bo ich po prostu jeszcze nie robiłam. Mam silnik z przekładnią ślimakową, ale jest duży a chciałem coś mniejszego. Dlaczego wrzeciono do...
Czy jest jakaś inna jeszcze możliwość ,np magnes na kole pasowym i do tego kompletne zegary z czujnikiem magnetycznym?
zamiast zakładać temat na forum wyczytałbym tony książek o indukcyjności, prądzie, polu magnetycznym ect. Czytanie ton książek bez sensu, ale ogólna wiedzę trzeba mieć, żeby wiedzieć czy producent elektromagnesów, albo użytkownicy forum nie gadają głupot, w tym celu warto by jakąś książke (jedną) przeczytać, nie tracił byś czasu na zadawanie takich...
Wyzwania związane z poprawą wydajności i obniżeniem kosztów systemów sterowania ruchem doprowadziły rynek do wykorzystania urządzeń magnetycznych. Magnetyczny przetwornik prądu służy do pomiaru prądu bez przerywania obwodu, dzięki czemu pomiar jest bardzo bezpieczny. Wraz z magnetycznym pomiarem prądu pojawiło się kilka nowych technik sterowania i...
Mam pytanie, czy coś takiego ma prawo działać ? Niby dlaczego miałoby nie działać? Jest silnik prądu stałego, ale nieco inaczej jest zbudowany jego komutator. Składa się on z kontaktronu i magnesików stałych poruszających się na ośce. Silniczek napędzany jest baterią. Fizyka od zarania dziejów jak tylko istnieją cewki elektromagnetyczne i silniki zna...
Witam wszystkich Kolego domino_16 w tym podłączeniu głównie chodzi o wytworzenie wirującego pola magnetycznego w uzwojeniach silnika niestety przez to podłączenie silnik traci ok 30% mocy (niema nic za darmo ) więc trzeba uważać zeby go nie spalić Kolego numerek12 z tabliczki przyłączeniowej wychodzi 6 zacisków z czego zawsze 3 się mostkuje w zależności...
Pytałeś w #8 Rozumiem, że twornik przestanie nabierać obrotów, gdy prąd w nim płynący wytworzy (przyjmując, że strumień mag. jest jednakowy) taki moment, który zrówna się z momentem obciążającym? Poprawka: w silniku szeregowym strumień magnetyczny nie jest jednakowy - jest proporcjonalny do prądu. A SEM do strumienia magnetycznego. A prąd do różnicy...
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Diagnostyka maszyn wirujących i wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń jest niezbędnym elementem utrzymania ciągłości ruchu wielu obiektów przemysłowych i linii produkcyjnych. Poprawna ocena stanu silnika pozwala na precyzyjne zaplanowanie ewentualnych napraw i uniknięcie nieplanowanych przestojów. W wielu przypadkach pełny obraz kondycji uzwojeń...
Witam Zastanawiam się nad doborem czujnika wykrywania taśmy magnetycznej. Chodzi o pojazdy poruszające się wzdłuż toru określonego taśmą magnetyczną. Jak jest wykrywana jej obecność. Powiedzmy taśma jest szerokości 5 cm i pojazd który się porusza wzdłuż niej musi korygować swoje położenie poprzez układ regulacji sterowania silnikami. Dobrym rozwiązaniem...
Parę lat temu, kiedy planowałem wziąć udział w Kazachstan Solar Challenge, zastanawiałem się nad tym, jak własnoręcznie zrobić sterownik do trójfazowego elektrycznego silnika rowerowego. Po krótkim poszukiwaniu znalazłem interesujący artykuł, który wyjaśnia ten temat dość dokładnie. Postanowiłem przetłumaczyć najciekawsze jego części. Celem stworzenia...
Mam pytanie czy znacie jakiś sposób aby sprawdzić silnik na ile jest volt? A może ktoś we na ile są te modele: (pisze wszystko co jest napisane na silniczku) 21651 3C013114 MDN3BC3DSN 01AUG02 CA5 PPN7KB46B 2938PB DJ904Y N9Z28A Wklepałem je w googlach i znalazłem tylko jeden - ten MDN to jakiś krokowiec, a takie silniki są sterowane prądem a nie napięciem,...
Silnik klatkowy działa dzięki asynchronizmowi. Podstawą jest wirujące pole magnetyczne stojana. I tu cześć odpowiedzi na twoje pytanie, 50Hz > 3000obr/min. Można dzielić tą częstotliwość dzięki odpowiedniemu rozłożeniu uzwojenia czyli 3000/2, 3000/3 itd. Stąd, znajdziesz silniki o prędkości wirowania pola magnetycznego np 1500. Wirnik zawsze się kreci...
Witam Tak, zmiana pojemności kondensatora jest tego przyczyną. To jest tzw. kondensator rozruchowy. Aby silnik indukcyjny(taki właśnie posiada Kolega), ruszył, na stojanie należy wytworzyć wirujące pole magnetyczne. Gdy do silnika podłączymy zasilanie jednofazowe, na stojanie wytworzy się pulsujące pole magnetyczne, co nie zapewnia rozruchu silnika....
Łożysko wymienione, wał grzeje się dalej. Źródłem ciepła jest jednak wyraźnie wał a nie łożysko, bo po krótkiej pracy wał jest ciepły a pokrywa w której osadzne jest łożysko jest jeszcze zimna. Problem został jednak wstępnie rozpoznany. Najprawdopodobniej wał się grzeje bo płyną w nim prądy zaindukowane przez składową zerową strumienia magnetycznego....
Zrób sobie skaner z głowicą na silniku krokowym, zapis z głowicy do pliku wave.
A gdzie to sprawdzić ile tych par? Bo jak 3 podstawie pod wzór to prędkość synchroniczna wyjdzie 1000. A jak podstawie ją do wzoru na poślizg to wyjdzie mi ujemny. :idea: Możesz to wywnioskować z tablicy znamionowej silnika 1 para 3000rpm ;2 pary 1500 itd.Prędkość synchroniczną mają tylko silniki synchroniczne, oraz wielkość zwana wirujące pole magnetyczne...
Nie do końca, to zła droga, nie kombinuj czasem z zamianą na pemanetnie magnetyczny wirnik bo to głupota, klejenie brak dokładności, spory moment zaczepowy i wątpliwa korzyść w stosunku do rozwiązania niżej: Silnik indukcyjny 1 fazowy, a dokładnie 2 fazowy z uzwojeniem pomocniczym by działał jako wyspowy generator potrzebuje tylko i wyłącznie podłączenia...
Dysk po podłączeniu zasilania nie kręci talerzami Zgadza się. jest tylko dzwięk ruchu głowic a przynajmniej tak mi się wydaje, czy może ktoś to potwierdzić Potwierdzam. To nie dźwięk głowic. Do póki silnik nie osiągnie wymaganej prędkości obrotowej głowice nie wyjadą z parkingu. Da się miernikiem sprawdzić silnik co kręci talerzami? Da się ale w twoim...
Będzie działał, ale sprawność może mieć bardzo kiepską ze względu na nieoptymalną drogę strumienia magnetycznego. Jeżeli nawiniesz jako toroid (po usunięciu wirnika to strumień będzie indukował straty na prądy wirowe w elementach obudowy. Wykorzystanie oryginalnych uzwojeń silnika wraz z wirnikiem (szczelina powietrzna) spowoduje duży opór magnetyczny...
Witam Koledzy możecie mi doradzić na temat czujnika magnetycznego. Poszukuję takiego który mógłbym wmontować w drzwi i będzie się on komunikował z przekaźnikiem bezpieczeństwa. Musi być na 24VDC. MUSI być bezpieczny. Jeszcze pytanie. Czy czujnikom magnetycznym można ufać. Chodzi mi o takie czujniki Chciałbym je użyć do zatrzymywania silnika przy sterowaniu...
Patrz. Komutator przekazuje napięcie na odpowiednią cewkę wirnika. Gdy szczotki dotykają teraz tych dwóch blaszek (najlepiej miedzianych) . I wtedy napięcie przechodzi na cewkę nr 1. dzięki temu wytwarza się pole magnetyczne i wirnik się przekręca. Wtedy szczotki dotykają inne blaszki (te na środku i tą pod spodem.) Co powoduje przejście napięcia na...
Trzeba sprawdzić czy cewki (3szt) są dobrze dokręcone i czy nie ociera koło magnetyczne o którą z cewek,szczelinę na przerywaczu (0.35-0.40 mm) i ewentualnie luz promieniowy koła magnetycznego.
Jeżeli nie tworzy energii, to co robi? ;) Facet wyraźnie w opisie podaje, że to jest przykład transformacji prądu. Dodajmy, oparty na metodzie z lat 50-tych XX wieku. Sprzed upowszechnienia się prostowników półprzewodnikowych i tranzystorów. To co tam jest ciekawego, to wysoka częstotliwość prądu na wyjściu z prądniczki magnetycznej. Niby coś tam się...
(at)Domixfs Nie ma problemu. Zestawów jako takich na sprzedaż nie posiadam. Długo polowałem po serwisach aukcyjnych w poszukiwaniu dwóch kompletnych zestawów pod koła 28" i w końcu kupiłem pięć egzemplarzy fabrycznie nowych radzieckich liczników, z czego tylko dwa były wyposażone w linki i ślimaki. Potem trafiły mi w ręce jeszcze dwie używki z DDR...
Witam Jakiś rok temu mocno zaciekawił mnie temat liniowego napędu magnetycznego, którego działanie mogłem zobaczyć w swojej pracy (już byłej), gdzie 15kg głowica obkładająca płyty PCB elektroniką, poruszała się tak szybko, że ciężko było za nią nadążyć wzrokiem. Na temat jego zasady działania dowiedziałem się na podstawie filmiku z youtuba: Początkowo...
W wirniku klatkowym zwarte pręty nie są wykonane równolegle do wału wirnika. Ze względu na pewne zalety zachowany jest niewielki kąt. Nazywa się to skośnym wirnikiem. Przewody wirnika są skośne z następujących powodów: Przede wszystkim, aby zapobiec zjawisku Cogging (moment zaczepowy) – Jest to zjawisko, w którym, jeśli przewody wirnika są proste,...
Witam Zwiększenie obrotów o 50 możliwe jest tylko przez zmianę częstotliwości napięcia zasilania np przy 60Hz na tym silniku będzie ok 1100 obr .Po zmianie z 6 na 4 bieguny najbliższą wartoścą będzie ok 1400 obr przy 50Hz (1700/60Hz). Przezwojenie silnika z 6 biegunów na 4 spowoduje dość znaczny spadek sprawności a zarazem i mocy.Wirniki 4 i 6 biegunowe...
Dzięki za szybką odpowiedź. Tego się nie spodziewałem :P. 1. Miałem go już przed budowaniem układu, więc chciałem wykorzystać. A czytałem, że jest dość przyzwoitym układem. Brałem pod uwagę jeszcze LM285Z-1.2, AD580JH i REF195GSZ. Jeszcze martwię się o dokładność, sygnał analogowy trzyma ze sobą ten cały syf zakłóceń i szumów. Postaram się jak najdokładniej...
Witam Poczyniłem frezarkę CNC . Ze względu na jej wymiary byłem zmuszony oś Y napędzać dwoma śrubami a co za tym idzie dwoma silnikami. Chciałem się zabezpieczyć w przypadku zatrzymania się jednego z napędu oraz w przypadku braku synchronizacji pomiędzy napędami. Ma to na celu zabezpieczenie przed zniszczeniem frezarki oraz zapewnienie dokładności w...
No właśnie to trochę nie bardzo te info bo dawałam silnik na 6v i działał przy 12 v jak zwariowany, fakt, długo nie trzymałam żeby nie spalić, nie wiem co teraz bedzie jakbym chciała dłuzej pojechac zeby nie spalic stad interesuja mnie te szacunki. Chodziło mi o pojemność akumulatora który zapodaje prąd, czy to odgrywa jakąś rolę przy paleniu gumy...
Witam trójfazowe silniki i prądnice to same problemy bo zanikający prąd przy przeciążeniu prądnicy i nie dopuszczalne jest asymetria faz pod obciążeniem oraz napięcie 400V. Moc dzielimy na trzy części. Dla bezpieczeństwa obniżyć moc o 10% to jest cała moc do odbioru z chwilowym przeciążeniem z zachowaniem równego obciążenia. Chyba że przeróbka na jedną...
Mam wrażenie, że współczynnik wypełnienia powinien się zmieniać - dla idealnego sterownika napięcie jest zawsze +- napięcie zasilania (tylko szybko na zmianę + i -), ale ze względu na oporność uzwojeń średnie musi być różne od 0, a więc czasy + i - muszą się różnić. Kłopot w tym, że ta różnica może być malutka - zasilasz sterownik z 50V, puszczasz przez...
Dlatego zdecydowana większość firm motoryzacyjnych odeszła dawno temu od prądnic na rzecz alternatorów. Raczej nie do końca dlatego. Ale pójdźmy inaczej, jak inaczej możnaby zbudować alternator/prądnicę i jakie by to miało zalety i wady? Po pierwsze prądnice prądu stałego w pewnym sensie nie istnieją. Napięcie indukowane w uzwojeniu to pochodna po...
Postawiłem EOT, ale czytając ten coraz bardziej odbiegający od rzeczywistości coraz śmieszniejszy wątek, zastanawia się, czy gdybym był jego autorem to nie wnioskowałbym do moderatora o przeniesienie go do Hyde Parku: Nie do końca jest tak jak myślisz. Zawsze silnik 2800 obr/min będzie miał mniejszy moment obrotowy od silnika 1450 obr/min. Bo 2800 jest...
Silnik ten został zastąpiony silnikiem po prawej stronie, Silnik ten posiada dwa magnesy trwałe. I powiedz mi jeszcze, że to działa i silnik po prawej jest w stanie uruchomić silnik spalinowy... Generalnie nie ilość magnesów jest problemem. Normalnie masz 2 magnesy, a na wirniku prąd elektryczny tworzy 2 "wirtualne" bieguny magnetyczne. Wirtualne,...
Spotkałem się już (Renault Safrane z klimą), że silnik nie miał komutatora. Składał się z kilku cewek i tranzystorów sterujących (było ich więcej niż 3szt) które wytwarzały wirujące pole magnetyczne. 8O
Sterowanie tyrystora nie jest bardziej skomplikowane niż tranzystora, przy tych mocach to nie prosta regulacja napięciem a wyłącznie układy impulsowe (PWM). Na tranzystorach nie zrobisz hamowania z odzyskiem energii do sieci, a na tyrystorach to kwestia odpowiedniego wysterowania. Chyba nie chcesz hamować i tracić 30 kW w opornikach? Nie wiem czy jest...
Uzupełnienia i sprostowania moich błędów, nazwanych przez ratajroman kurtuazyjnie "małymi" Odrdzewiałem wiedzę poniższymi książkami 1. Praca zbiorowa: Poradnik inżyniera automatyka, WNT, Warszawa 1973 2. H. Urbanowicz, Z. Nowacki: Napęd elektryczny w pytaniach i odpowiedziach, WNT, Warszawa 1986 3. W. Latek: Maszyny elektryczne w pytaniach i odpowiedziach,...
Pomiar rezystancji uzwojenia nic nie da. Jezeli będzie zwarty jeden zwój uzwojenia mającego np 200zw to błąd pomiaru będzie dużo większy od zmiany oporności. Przy dużych silnikach oporności styków będą wprowadzać duży błąd pomiarowy. Najprostszym sposobem jest podłączenie obniżonego napięcia przemiennego (przy wyjętym wirniku) i badanie pola magnetycznego....
Taki silnik na rdzeniu (stojanie) ma opaskę - zwarty zwój, który przesuwa fazę strumienia magnetycznego. Jeśli wypadnie lub się rozłączy - silnik "nie wie", w którą stronę się ma kręcić.
Jak to jak dajesz dwa koła pasowe i szeroki pas jako pasek napędowy i jak przybliżasz lub oddalasz koła to masz mocniejszy albo lżejszy naciąg. Jak już zredukujesz naciąg to możesz zastosować hamulec na koło choćby hamowanie magnetyczne.:D
Kondensatory same w sobie nie wzbudzą generatora asynchronicznego tzn taki układ pracujący tylko na wydzielony obwód nie bedzie pracował!!!!! Do takiego silnika-generatora trzeba dostarczyć zewnętrzne napięcie 0,4kV aby wzbudzć w nim pole magnetyczne. Kondensatory są potrzebne tylko i wyłacznie aby nie pobierać z sieci ZE mocy biernej, bo podczas oddawania...
Sprzedam silnik indukcyjny cena 100zł do negocjacji silnik wymontowany z maszyny do rezonansu magnetycznego. Dane z naklejki : INDUCTION MOTOR 03240 A1614-354 200v 50/60Hz 3 fi 5min ORIENTAL MOTOR QZ9 MADE IN JAPAN MN4M
Na podobnej zasadzie działają sprzęgła magnetyczne. Moim zdaniem zbudowanie sprzęgła działającego na zasadzie sprzęgła samochodowego, będzie lepszym rozwiązaniem. Napewno będzie to pobierało mniej energii.
Witam, Na wstępie zaznaczę, że jestem tu nowy i witam wszystkich serdecznie! Chciałbym prosić o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu: Poszukuję zamiennika silniczka DC produkcji NMB-MAT. Silniczki te są u nas w firmie używane w zamkach na karty magnetyczne. Niestety mój konserwator złota rączka nie jest zbyt biegły w elektronice precyzyjnej a...
Łożyska ślizgowe w rozrusznikach to norma. Przecież to urządzenie do pracy dorywczej, więc po co wozić dodatkowe kilogramy. Jednak chodziło mi o to jakie są luzy między czopami wału wirnika a tulejkami łożyskującymi. Przy dużym zużyciu wzrastają opory ruchu i może dojść do ocierania wirnika o stojan. Siły elektromagnetyczne powodują przyciąganie wirnika...
Oczywiście, źe nie. Za kierunek odpowiada miedziany zwarty zwój (dokładnie dwa) na statorze. Dzięki niemu wytwarza się wirujące w określoną stronę pole magnetyczne. Brak możliwości przemieszczania po obwodzie tych zwartych zwoi, więc nie da rady. Tylko silnik z kondensatorem, albo trójfazowy. Wystarczy wirnik przełożyć odwrotnie i po kłopocie. Nie da...
ten kondensator wraz z dodatkowym uzwojeniem,pracuje stale, również po rozruchu. Dzięki takiemu rozwiązaniu silnik taki ma trochę większą moc, niżby miał na samym uzwojeniu "pracy". Ale kondensator nie jest po to by zwiększać moc, choć być może i jest trochę większa, jak napisałeś, ale uzasadnienia takiej tezy nie znam. Służy on do przesunięcia fazy...
Chodzi o to, żeby przypadkiem się nie załączył podczas normalnej pracy z prądem około 6A, bo wtedy też przecież jest jakieś pole magnetyczne. Dlatego wg mnie problemem jest tu dokładna kalibracja, żeby czujnik reagował tylko na przeciążenie. O current sensing MOSFETACH nie miałem pojęcia, muszę poczytać o tym temacie. Zakładałem jeszcze w innym temacie...
Czytałem ten poradnik. Nie ma tam nic ciekawego, przynajmniej dla mnie, poza informacją o zamiennikach Hall'i. Jednak dla "lejka" może być bardzo pomocny. Dziwię się tylko, że autor wyklucza, co prawda nie bezpośrednio, awarię sterownika silnika. Z doświadczenia wiem, że sterowniki silników BLDC psują się dość często. Może nie te rowerowe z informacją...
Witam Kolegów, Przeszukując czeluście internetu można znaleźć dwie metody określania początków i końców uzwojeń silników trójfazowych z wyprowadzeniami 6-cio przewodowymi (do połączeń gwiazda-trójkąt). Do pierwszego sposobu trzeba mieć autotransformator i miliwoltomierz, do drugiego zaś mały akumulator lub większą baterię i również miliwoltomierz. W...
I tu się mylisz, jeśli chodzi o pole magnetyczne. Acha, krasnoludki kręcą bębnem. Wobec tego, Falk, jak nazwiesz układ zasilający zespół elektromagnesów, nazwę go stojan, by wytworzyć wirujące pole magnetyczne i obracać bębnem ? Detektor kryształkowy ? Ja nazwę go Falownik, albo napęd BLDC, w sumie na jedno wychodzi, przy czym ten drugi termin stosuje...
Decydująca jest szczelina powietrzna na drodze strumienia magnetycznego. Jeśli będzie taka sama, jak była, to - pod warunkiem identyczności magnesów - silnik odzyska poprzednie własności. Jeśli szczelina będzie większa, to silnik straci moment.
To tamten silnik pracował przy około 2350 obrotach, ale już przy znacznie mniejszym momencie krytycznym, częstotliwość załomu przekroczona. Ustaw ten silnik na czestotliwość 40Hz. W "góre" teoretycznie możesz zwiększać częstotliwość napięcia zasilającego, falownik powyżej 50Hz nie będzie już w stanie utrzymać stałego strumienia magnetycznego. Wzrastała...
Wikipedia podaje: Maksymalna temperatura pracy spiekanych magnesów neodymowych waha się od 80 do 200 °C, w zależności od materiału magnetycznego. Istotny wpływ na wytrzymałość temperaturową tych magnesów ma także ich kształt, ściślej mówiąc magnes neodymowy wykonany z materiału wysokotemperaturowego nie rozmagnesuje się jeżeli będzie odpowiednio wysoki....
Jeśli chodzi o uzwojenie dławików. .. Nie możesz ot tak nawinąć sobie dowolnie, na maxa zwoi. Może dojść do sytuacji, w której to odbiornikiem stanie się twój dławik. To tak jak byś połączył szeregowo dwa silniki. Nie jestem specem od indukcyjności, ale nawet sama logika na to wskazuje. Nawinięte przeciwsobnie zwoje drutu oprócz spodziewanego efektu...
Witam użytkowników motocykli Mińsk 125. Jestem posiadaczem takiego cacka, motocykl odrestaurowałem, wygląda pięknie ☺, ale pojawił mi się problem mianowicie wymieniałem cylinder i tłok gdyż uległ przytarciu po szybkiej jeździe. Po wymienię, motocykl super się spisywał przez tydzień czasu, po czym w niedzielne popołudnie zaczął się dusić i zgasł....
Mam podobny układ zamontowany, z tą różnicą że zamiast fotokomórek są czujniki magnetyczne. Urządzenie kontroluje poziom cieczy w zbiorniku.
Stawiam tak zdalnie na przekaźnik bendixa albo sam bendix Najpierw trerminologia. BENDIX to część mechaniczna (przesuwna zębatka ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym) i w związku z tym nie ma związku z przepalaniem bezpiecznika. Powodem kłopotów jest prawie na pewno międzyzwojowe zwarcie w cewce wyłącznika elektromagnetycznego rozrusznika. Zwarcie powoduje,...
Witam, robot koszący Ambrogio L60 B wpadł kilka dni temu do małego dołka z którego nie mógł wyjechać i od tamtej pory nie działa nóż koszący t.j. robot normalnie jeździ nie sygnalizuje żadnych błędów, ale silnik od noża nie działa. Myślałem, że któryś czujnik trawy (jest 6) uszkodził się, ale gdy włączę tryb tylko czujników uderzeniowych silnik noża...
Jestem świadom, że zadanie nie jest trywialne i konieczne będą zaawansowane rachunki. Potrzebuję to do teoretycznego ocenienia, jaki układ magnesów ma sens przy budowie np. silnika magnetycznego. Dodano po 2 Chciałbym przeprowadzić symulację komputerową, zanim zabiorę się za projektowanie.
Może nie tyle ,,spalił", ile silnik by nie pracował poprawnie. Kompletna asymetria wirujacego pola magnetycznego. Kondensator przesuwa faze o 90 stopni, falownik o 120.
Potrzebuję natychmiastowej pomocy gdyż zawody robotów zaczynają się już niedługo a właśnie zorientowałem się że popełniłem fatalny błąd w konstrukcji robota typu line follower. problem mój polega na tym że zapomniałem o konieczności pomiaru przemieszczenia kątowego wału silnika i zakupiłem silnik z pojedynczym wałem co uniemożliwia zamontowanie enkodera...
Co do sterowania silnikiem musisz podać zasilanie 15V, 310V oraz sygnał PWM, inaczej nie ruszy. Co do ok 310VDC (napięcie 230VAC wyprostowane na kondensatorze filtrującym czyli pinie nr 1 lub nr 7 licząc w drugą stronę) - zgoda. Podobnie z 15VDC czyli zasilaniem elektroniki wewnętrznej sterownika silnika BLDC Natomiast z napięciem sterującym nie jest...
To bardzo ważny czujnik przekazuje pole magnetyczne. Bez niego sterownik nie wie, czy silnik stoi, czy się kręci, więc logiczne jest, że nie zaprogramujesz go poprawnie. Czy wcześniej działało dobrze? Bo takie skokowe działanie to przeważnie oznaka uszkodzenia sterownika.
Jak by się kto pytał to jest rdzeń - znacznie poprawia przepływ strumienia magnetycznego.
Jeżeli wał i magneto są w dobrym stanie, a my używamy dobrych podkładek (najlepiej zarzynąjace się) to klinowi nic się nie stanie. Zapomniałem dodać że było kilka rodzajów (wersji) koła magnetycznego. Jedno z nich było lżejsze od innych (przynajmniej ja takie posiadałem) i takie bym zalecał. Co doje,a co odbiera to już literatura :) Pozdrawiam
Poszukuję czujnika temperatury który będzie mógł działać bezpośrednio przy uzwojeniu silnika. W związku z tym musi być odporny na silne zmienne pole magnetyczne. Wiem że takie czujniki standardowo montuje się w dużych silnikach przemysłowych np 50kW. Ale ja szukam jedynie zabawki za kilka zł do zrobienia orientacyjnych pomiarów. Chciałem się tylko zapytać...
Witam.Zakupiłem skuter malaguti madison 150 2004r z uszkodzonym silnikiem.Zamontowałem silnik od piaggio x9 250.Po kilku przeróbkach prawie wszystko pasuje oprócz jednego…zapłonu.W starym silniku zapłon jest zczytywany z jednego punktu na kole magnetycznym natomiast w nowym od piaggio na kole magnetycznym punkty są umieszczone w kilku miejscach...
Potrzebuje ich w celu wyznaczenia rozkładu pola magnetycznego.
Chyba, że sam silnik miałby odpowiednie przełożenie magnetyczne... Tak w uproszczeniu to im więcej stojan ma zębów tym można uzyskać większe przełożenie... Niestety wiąże się to ze zwiększeniem średnicy samego silnika... Trafiają się w napędach 3,5' stojany 40-45mm ale jest to faktycznie znaczny nakład pracy... I nie biorę nawet pod uwagę sterownika......
Po wyłączeniu zasilania silnika z wkrętarki aby go zatrzymać, trzeba zewrzeć jego uzwojenia. Fajnie jakby to było takie proste... Stosując takie rozwiązanie (czy też rozwiązanie z rezystorem, o którym pisze autor tematu) napotykamy od razu dwa podstawowe problemy: 1. Oczywiście silnik szeregowy jest w stanie pracować jako prądnica, ale nie jest to...
witam, bardziej elegancki byłby rozruch za pomocą alternatora, tylko musiał byś prostownik i regulator wzbudzenia zastąpić falownikiem a wzbudnice zasilić obco :) prędkość obrotową alternatora mogłeś odczytać z fft napięcia fazowego ;) (jak się nie ma kasy na zabawki to trzeba kombinować) bardzo mnie interesuje sprawność takiej zabawki, cały czas zastanawiam...
Sygnał analogowy - napięcie AC.Tak się zastanawiam, czy zwykły czujnik ABS tutaj by nie wystarczył- potrzebny byłby jakiś otwór "zakłócajacy" (w szajbie ) jego pole magnetyczne- na wyjściu jest sygnał AC jak z wyjścia "W" alternatora, trzeba by sprawdzić, czy o wystarczajacej amplitudzie- jak już lubisz eksperymenty. Pytanie jeszcze o poprawność wskazań.....
Witam Musi być zachowane kierunek pola magnetycznego.Grzeje się bo jak sam stwierdziłeś jest raczej źle podpięte. Znień tak daj 5na4 zamiast 3 3 daj do N-a.
Np tu 1mm okres a dokładność 0,003mm
3: Co oznacza częstotliwość podawana w Hz? Spotkałem sie z tym oznaczeniem w radio które nadaje na fali iluśtam Hz o ile dobrze myśle, wiem że owe Hz istnieja tez w zegarku procesora mojego peceta które licze w GHz więc silnik ma cos w rodzaju "taktowania" ? To prosze jasno bo nie rozumiem tego kompletnie. To jest częstotliwość napięcia sieci zasilającej...
Chciałbym przedstawić projekt sterownika silników DC, który wykonałem kilka lat temu i używałem przez długi czas wraz z programowym driverem w systemie ROS. Sterownik został dokładnie przetestowany, a występujące błędy poprawione. Wydaje mi się, że jest to dobry czas, aby umieścić tutaj ten opis, ponieważ wykonałem nową wersję sterownika, a ta nie...
Predkosc obrotowa w wentylatorach jest regulowana rezystorami wlaczanymi w szereg z silnikiem. Im wiekszy opor tym mniejsze napiecie na silniku i mniejsze obroty. Kostka na zdjeciu to kondensator rozruchowy dolaczany do uzwojenia pomocniczego w celu wytworzenia wirujacego pola magnetycznego. W wersji ze zwartym zwojem nie ma takiego kondensatora, za...