Zakładając, że jak piszesz dynamo daje 6v aby uzyskać około 100mA potrzeba w szereg rezystor około 80 ohn. Kolejno podaje jak ma być połączone.Dynamo-dioda prostownicza-rezystor-akumulatorek-drugi biegun ujemny do masy czyli minusa dynama.Kierunek diody -od dynama do rezystora.Najbardziej pospolita jedno amperowa.Czas ładowania około 10 godzin.
Co najwyżej po wyprostowaniu... Czyli po wyprostowaniu wszystko będzie śmigać tak jak trzeba, czy jednak trzeba będzie coś jeszcze zrobić? Bo z samym mostkiem nie będzie myślę problemu, nie licząc lekkiego spadku napięcia. Musisz odizolować dynama od masy.
Sprawdź napięcie na pracującym dynamie. Standardowo powinno to być dynamo 6V/3W, więc żarówka 6V nie powinna się przepalać. Możesz ew. włączyć między plus i masę kondensator zapobiegający częstym gwałtownym zmianom napięcia. Można też za 5-10zł kupić lampkę LED na dwa paluszki i będziesz miał światło bez oporów pracujęcego na kole dynama.
Dzięki, o dynamie już wszystko wiem. Wpadłem na pomnysł "prądnica od ciągnika C-330". Posiada ona 3 wyjścia z czego 1 to masa. Czy potrzebny jest do uruchomienia ankumulator ? Niemam pojęcia jak tą prodnicę podpiąć aby skutecznie dawała prąd bez użycia ankumulatora. Prawdopodobnie potrzebny jest regulator odłanczający napięcie po przekroczeniu danych...
Zdecydowałem, że jednak nie ma sensu babrać się w różną kosmiczną technologie z NASA, a całość powinna być prosta jak budowa cepa. Na razie doszedłem do tego: Napięcie z prądnicy idzie na mostek Graetza, potem na kondensator, przez stabilizator/ogranicznik napięcia na akumulator. Kondensatory C1 C2 (68uF) w symulacjach w SPICE zwiększyły średni prąd...
Trzeba by zacząć od troszkę innej strony, mianowicie: Zakładając, że zamierzamy unowocześnić zwykłą lampkę na wkręcane żarówki, a kupienie wkręcanego halogenika-zamiennika nie dało spodziewanych efektów. Lub chcemy zastąpić diodą halogenik w lampce halogenowej. 1*_Diody jakiej mocy użyć, 1W, 3W, są dostępne na allegro. 1W niby zastąpi halogenik 2,4W...
Czy może tez Driver będzie odpowiedni? Tak, to będzie to. Przy podłączaniu pamiętaj o: (skopiowałem conieco z opisu tamtejszego) Rozłączona masa wejściowa i wyjściowa, minus wyjściowy nie może być połączony z minusem wejściowym. <-- (oznacza to że do LEDa musisz doprowadzić oba przewody zasilające, nie możesz użyć masy roweru) Brak zabezpieczenia...
To o tej prądnicy trójfazowej, to było tak trochę półżartem!!! Gotowe mostki są dostępne. Są to po prosty 4 diody prostownicze w jednej obudowie. Moją zazwyczaj 4 nóżki, dwie oznaczone jako ~ (do jednej przyłączasz "wyjście" dynama, do drugiej chyba ramę rowerową, nie pamiętam, gdzie jest masa); pozostałe wyjścia to + i - Przy okazji: dynamo ma 6V i...
Zastosowanie przetwornicy ze stabilizacją prądu na pewno by się sprawdziło, problemem jest to, że jedna przetwornica może zasilić jedną diodę lub jedną gałąź szeregowo połączonych diod (gdy nie stosujemy rezystorów). Dynamo to prądnica prądu przemiennego, można zastosować odpowiedni dławik w szereg z dynamem. Dławik ma tę zaletę, że jest bardziej skuteczny...
Witam. Po wyprostowaniu mostkiem i odfiltrowaniu kondensatorem elektrolitycznym 4700µF wystarczy LM 317 w standardowej aplikacji. Rezystory dzielnika: od wyjścia do Adj 220Ω , od Adj do masy 47Ω. Na wyjściu dodaj kondensator 100µF. Pzdr. Uwaga. Masa MP3 nie może mieć kontaktu z masą roweru w żadnym punkcie. :!:
Witam Mam pewien dylemat jeśli chodzi o podłączenie wymienionych w temacie rzeczy, a konkretnie: Podłączając mikrofony pojemnościowe do miksera zasilając je phantomem osłuchałem się, jak i również oczytałem różnych opini na ten temat, ale prosił bym Was o potwierdzenie czy faktycznie jest tak, że: 1. Przy załączonym phantomie w mikserze, na mikrofony...
wszystko ładnie pięknie tylko gdzie założyć ten potencjometr do regulacji i ewentualnie jakiś tranzystor i jeżeli tak to jaki? I z masy nie muszę korzystać bo można użyć przewodu dwużyłowego. Potencjometr dajesz szeregowo z cewką przekaźnika, Z wartością musisz poeksperymentować. Zacznij od 470 Ohm i zmniejszaj. A co do masy - to zamierzasz izolować...
czyli że 2dynama + masa
1. Czy da się zamontować w rowerze podwójne oświetlenie - dwa komplety dynamo + lampka, ale ze wspólną masą na ramie roweru? 2. Czy są jakieś dobre konstrukcje (sposoby montażu) układu, który podtrzymywałby napięcie na lampce tylnej roweru na czas chwilowego postoju np. na skrzyżowaniu itp. zwykle tylna lampka ma ok 0,5W (z tego, co się orientuję),...
Użycie rezystora do ograniczenia pradu LED przeczy założeniu energoosczędności układu, to ograniczenie powinna realizować sama przetwornica. Rozumiem. W takim razie docelowo muszę inaczej zrealizować przetwornicę. Jak ma być postojowe to gdzieś musisz mieć ten akumulator... Akumulatora nie ma nigdzie, mam schowanego w obudowie lampki goldcapa. :) I...
w związku z usunięciem mojej wiadomości z linkiem do znanego portalu aukcyjnego postanawiam wkleić obrazek dynama które posiada podwójne podłączenie (2x prąd, 2x masa) Napięcie: 6V/3W
Dzięki za tak szybki odzew! :) Przy akumulatorze 6V przetwornica będzie działać od początku do momentu rozładowania do 2,7V. 2,7V?! O jakim akumulatorze kolega mówi, bo na pewno nie o żelowym. Nie jestem elektronikiem, może zaszła mi w głowie mała nadinterpretacja danych… na blogu majsterkowym ktoś zrobił taką właśnie ładowarkę z tą przetwornicą...
Jak zobaczyłem gdzieś przypadkiem ten schemat, to aż mną wstrząsnęło. POD ŻADNYM POZOREM PROSZĘ NIE REALIZOWAĆ !!! Dynamo daje prąd naprzemienny (celowo napisałem 'naprzemienny' - jeśli ktoś nie zna różnicy między prądem zmiennym i naprzemiennym, to odsyłam do literatury). Za dynamem wstawiono kondensator, który w sumie nic nie daje, bo jedynie blokuje...
Naładuje, tylko trzeba się najeździć :-) Do tego trzeba odizolować drugi koniec uzwojenia od masy, dać mostek prostowniczy i ograniczenie napięcia. Robiłem kiedyś takie testy, dynamo w piaście wypada lepiej pod względem efektywności. Same plusy.
Witam pozdrawiam . Niektore dynama niemieckie maja "troszke" inne wyprowadzenia pod tym wzgledem , ze obudowa dynama nie stanowi masy . Oba kabelki trzeba podlaczyc "na dole" dynama do dwoch kontaktow i jeden z kabli polaczyc z rama roweru . Pozdrawiam - Piotr
niestety nie da sie zrobic z wiatraczka dynama poniewaz ma on w sobie układ elektroniczny ktory przepuszcza prąd tylko w strone wiatraczka. Bycmoże że jakies sladowe napiecie pojawi sie na kabelkach krecąc wiatraczkem ale nie wiem czy da sie z tego cos zrobić. A co do "kabelkow" to: zielony-masa czarny-plus 12v żółty-kontrola obrotów tak przynajmniej...
Bo to jest obwód zamknięty. Dynamo -> kabelek -> lampka -> rama roweru -> dynamo Jeśli nie podłączysz do ramy roweru, to obwód nie zostanie zamknięty i lampka nigdy się nie zaświeci. Możesz przeanalizować konstrukcję lampki i dynama. Obydwa posiadają odprowadzenia przy zaczepach, dzięki czemu przykręcone do ramy roweru - korzystają z niej jak z kabla.
Przydałby się lepszy obwód magnetyczny. Z tego co widzę, to drugi koniec rdzenia cewki jest "otwarty". Gdyby zastosować rdzeń cewki w kształcie podkowy i magnes sztabkowy namagnesowany wzdłużnie który "zamykałby" obwód magnetyczny tej podkowy w momencie przechodzenia obok niej (przez dwie małe szczeliny powietrzne oczywiście), można by IMHO z urządzenia...
koledzy ustalmy fakty: 1. prądnica rowerowa to pradnica prądy przemiennego o mocy 3W i napięcie 6V. czyli prad roboczy 0,5A. 2. odbiorniki czyli lampy są dwie i ściśle dostoswane do układu. przód 0,45A tył 0,05A. 3. żarówki zwykłe, kryptonowe czy halogenowe posiadają sprawność od 2% do 3% czyli 3 - 6 lumenów z wata. 4. nie jest prawdą, że ledy są jeszcze...
No to co jeszcze może być nie tak? Brak "masy" , zwarcie ?
po włączeniu silnika włączyłem kierunkowskaz i odłączyłem klemę plus. Oczywiście ładowania nie ma. Jest to najgłupszy i najbardziej idiotyczny test, jaki mogłeś przeprowadzić. Dotarło? Bo było już o tym wiele razy. Ty powinieneś odłączyć regulator i zmierzyć, jakie jest napięcie na wyjściu z alternatora bez obciążenia. Powinno być dwa razy po równe...
A czy Twój wiatrak zapewni silnikowi/prądnicy obroty rzędu 2-3 tysięcy na minutę? Bo przy takich dopiero jakieś sensowne napięcie się pojawi. Schemat to regulator napięcia 7806 podbity dwoma diodami prostowniczymi w masie żeby te 7.2 v puścił. I dioda prostownicza w szereg z silnikiem bo się prąd cofnie i będziesz wiatr robił :) Jaką masz średnicę wirnika?...
Sprawdź połączenia z masą może jest za słaba masa?
Chryste.....masa odpowiedzi i..nic konkretnego :D .....Kolego Autorze => Allegro=>Militaria=> i ,,Ręczna prądnica do ładowania akumulatorów do radiostacji ''(kilkadziesiąt watów przy dobrym kręceniu, 24VDC produkcji USA lub rosyjskiej) cena 200zł, albo ,,induktor telefoniczny", cena 30zł z korbką :D, czyli 70-90VAC, 100mA ,więc prostownik, kondensator...
<ciach> (at)EneriaGrawitacji Załóżmy, że 'pompujesz' średnią siłą 100N to odpowiada przemieszczaniu masy około 10kg w pionie w górę na np. 5cm każdym ruchem dłoni. Typowa bateria we współczesnym telefonie to jakieś 12 Wh (w moim). Jeden taki ruch dłonią to 5J. Jak łatwo policzyć należało by wykonać 8640 ruchów przy sprawności generatora i układu...
Oś nie jest odizolowana od cewki ? Nie jest. Po prostu jeden koniec uzwojenia jest połączony z masą. Mi, na NX-30, wychodziło 4,2Ω. Cewki mogą mieć małą rezystancję. Rzędu pojedynczych omów. Trzeba mierzyć na najniższym zakresie omomierza i odjąć od wartości pomiaru rezystancję zwartych kabli pomiarowych, która może osiągać nawet 1 om. Ogólnie...
Ok, zmieniłem podpięcie kabli we wtyczce do prądnicy, zapewne w tym był problem bo kabel biało-czarny czyli chyba rzekomo masa szła na ten styk do + a czarny szedł na uziemienie czyli dawało z lampki plus jako mase i jak się spinało mocowanie lampki z widelcem to sie robiło zwarcie bo do ramy szło uziemienie z prądnicy tak to rozumiem jeśli tak to dzięki...
Zasadniczo kolega ma rację. Ledy są wygodniejsze, wydajniejsze, ale te baterie...a dynamo + lamki, zawsze gotowe do pracy Ciekawostką dla niektórych może być sposób dostarczenia prądu w niektórych rowerach, gdzie nagle(na błotniku) "urywa się" kabelek...bo błotnik choć plastikowy, to w masie jest przewodnik!!! BTW. Kto by tam narzekał na jąkające się...
Tam musi być jakiś punkt mocowania do tej metalowej części a później dla pewności sprawdzasz miernikiem czy ma przejście na masę mocowania dynama do ramy.
Ciągłość przewodu należy sprawdzić omomierzem. Problemy mogą sprawiać połączenia przewodu z prądnicą. Kłopotliwe może być też połączenie z masą.
k. xantix ------A mostka prostowniczego mieć nie może?------------------- Nie FILOZOFUJ tylko daj foto etykietki dynama ! Dodano po 18 k. xantix ---------- z niego zasilana jest bezpośrednio lampa LED. I minus jest na masie roweru.---------- widać masz ból głowy bo wyciągasz pochopne wnioski to że masz lampkę rowerowa w postaci diody led to nieznaczy...
Temat rozwiązany doraźnie. Uszkodzony moduł w lewej lampie- lampa nierozbieralna a moduł zalany w środku. Elektronik sprawdził wszystkie zasilania na kostce lewej lampy, w każdej pozycji przełącznika świateł oraz czujnika zmierzchu czy opcji auto zasilania, oraz masa są. Na oprawcę od świateł postojowych nie ma masy! Masa powinna być gdyż na wejściu...
Cóż, konstrukcja bardzo mocno wynika z założeń. Oglądając zdjęcia nie można oprzeć się wrażeniu, że chciałeś zrobić wrażenie ale bardzo się śpieszyłeś. Nie chcę krytykować niebieskich diod ani syczków, bo to kwestia gustu który masz jednak dość specyficzny :) ale to w sumie nic nie szkodzi. Za to pod względem elektronicznym masz tu kilka błędów projektowych....
W związku, że straciłem pracę siedzę w domu od prawie 3 tygodni a moje audio zostało zgłoszone do konkursu (zostałem wyróżniony za co dziękuję) więc i tak "się wyda" co tam wożę postanowiłem wstawić wątek z budowy grania w moim Japońcowozie :D. Na razie wstawiam to co mam a perypetie i kolejne etapy będę dodawał jak je zredaguję. Instalacja car audio...
Zobaczcie to: w skrócie autor twierdzi, że dynamo to żródło prądowe, więc należałoby podłączyć 2 identyczne żarówki (przednią i tylną, najlepiej kryptonowe) szeregowo: odizolować dynamo od masy , odłączyć jeden z przewodów lamp od zacisku "gorącego" dynama i podłączyć go do zacisku masowego dynama. Wtedy światła powinny świecić 3-4 razy jasniej niż...
Ja mam czyste auto i to cos wiecej niz tyłkowóz :P ale wracajac do pytania to prawidlowo wyklejajac mate i ewentualnie dodajac mazidla w narozniki to juz masz zabezpieczenie bo jesli prawidlowo oczyscisz blache i nalozysz porzadne maty to juz masz warstwe ochronna wodoszczelna, nie mozna zapomniec o nie zaklejaniu dolu drzwi by miala woda odplyw, bardzo...
Jest to jak mówiłem pream własnej roboty 3 kanałowy pt. Trio preamp (ma 5 lamp), możesz go znaleźć u Toma, lub jeszcze lepiej na jakieś słowiańskiej stronie (linka też znajdziesz u Toma). Końcówka to Bis 101 (radiowęzłowy wzmak na 4xEl34). Acha jak już mówiłem masa to podstawa, na temat żarzenia trudno mi się wypowiedzieć, gdyż ja zażyłem od razu prądem...
To znowu ja czyli mój własny pomysł na pm. Tak jak napisałem wcześniej intrygują mnie przedewszystkim oddziaływania magnetyczne. Otóż w młodości (teraz mam 22lata) lubiłem wszystko rozkładać na czynniki pierwsze. Myślę, że każdy na tym forum przez to przechodził. Tym sposobem wpadły mi w ręce kiedyś dwa magnesy rowerowe, z tradycyjnego dynama. (Sorry...
A co by się stało gdybyś połączył się równolegle do lampki tylnej i ewentualnie coś zmienił w tym układzie aby uregulować czas. Tak dumam... Przekaźnik sterowany z diody tylnej lampki. W sumie teoretycznie proste. Puścić minus na masę i wykorzystać drugi istniejący kabel do sterowania przekaźnikiem. Trzeba przemyśleć. W sumie po co kombinować? Po prostu...
Nie powiedziałbym że nabierają sztywności i stabilności, bo od czego od mat wylepionych od środka? Mnie osobiście wkurzają ciężkie drzwi, a propos "Poza tym im większa masa, tym większe tłumienie. " - ja twierdze że 100kg bitumicznego dziadostwa będzie gorsze niż dynamat.
U sąsiada widziałem patent z dwoma dynamami. Przykręcone normalnie, do zacisków jednego i drugiego podłączony mostek prostowniczy. Jednak przy takim podłączeniu uzyskujemy symetryczny +- względem masy ( ramy roweru).
Panowie dzięki za zainteresowanie tematem... podjarałem się troche i ...chce się wziąsc jak najszybciej za robote, mam na to czas w pracy codziennie ok 8h nic nie robie więc moge dłubac przy aucie, też mi się tak wydaje że troche przekombinwałem z tym dorabianiem całego boczku, myśle że rozbiore orginalne boczki i zostawie górną częsc która dochodzi...
Tyle , że to opcja dla "zaawansowanych" i chciał nie chciał brzy "budżetowym" graniu niestety trzeba dać suba ... No i kto czego oczekuje , sam nie mogę dojść do siebie , że ...brakuje mi teraz niskiego basiora :D ? Propagowanie, że w niewytłumionych drzwiach jakikolwiek zestaw głośnikowy (powyżej najniższych pierdziawek) zagra poprawnie jest...nieznajomością...
Oczywiscie masz racje z tym , masa mat asfaltowych to tak jak zabetonować :). Ale jak wspomniałem jest nowe rozwiązanie : na blache 1 mata loudmass z aluminium na nią pianka pochłaniająca, do zaklejenia dziur w płaszczyznie głosnika 1 mata loudmass + jedna mata absorbing dla wygłuszenia plaskików pod ,, boczek tapicerki'' do wygłuszenia reszty plastików...
O ja, ile dałeś kasy za taka ilość maty ?? Swoją drogą, czy warto było dawać wygłuszenie na tylną część samochodu skoro nie masz suba? Wyżej widzę mocne ukierunkowanie na maty Dynamat'a, a co sie dzieje z matami Stinger?? Cena podobna(10zł droższy Stinger), masa mniejsza, jakość tłumienia porównywalna w porywach do lepsza.... Czy coś z nimi nie tak,...
Bez urazy i obrazy, ale chyba skrobnę większy wywód, bo albo nie naklejałeś w aucie większego kawałka mat Hollywood Energetic, albo się kogoś za bardzo nasłuchałeś, albo tych mat dokładnie nie widziałeś-macałeś, albo też nakręcasz tu jakiś marketingowy makaron. Nie wiem, tylko gdybam. Co jak co, ale nie trafiłeś i chyba po omacku tutaj uderzyłeś akurat...
Jeśli chcesz na ten wzmacniacz - to 10mm2 (na odcinku 5m) w zupełności starczy, jeśli na dwa takie, to 16mm2 starczy, można ew. dać 20mm2. Czyli jeden przewód (+) od aku 5m do np. bagażnika, drugi (-) ok. 1m przykręcasz blisko wzmacniacza do karoserii (farba musi być zdarta do gołej blachy, najlepiej przykręcić do śruby pasów bezpieczeństwa czy jakiś...
Przepraszam, że się podepne i zamooje kompletne laictwo w tym temacie. Ale jak to jest, że skoro mam w gniazdku prąd zmienny to na jednym kablu jest faza a na drugim masa? Prąd stały lub przemienny to jest sprawa kierunku prądu. Czyli plus i minus. W prądzie przemiennym nie ma plusa i minusa. Natomiast tu chodzi o coś innego. "Faza" jest to przewód...
Zamiast rezystora wstaw lepiej jakiś PR około 300 ohm i nim sobie opór usatwisz jak bedziesz chciał. Czy bedzie konieczny rezystor ? Nie byłbym do konca pewny , lecz nie mozna zagwarantowac ze nic sie nie spali. Nejlepiej wyprobować. Nie wiem jakie napiecie daje dynamo ale przypuszczam ze około 6v. Wystaczy do dynama wstawic mostek prostowniczy zmienne...
Owszem nadaje sie... Jak juz wyzej wspomnialem bixenonowe soczewy z elektromagnetycznymi zaslonami. Nie bedzie trzeba mrygac palnikiem, tylko mechanicznie. Czy duzo wieksze? Mam dobra amortyzacje z przodu, a palnik przeciez to nie zarnik. Nie ma elementu świecącego na ktorego działaja siły grawitacyjne. Tak na światła mam podawany niestabilizowany prąd...
Ja sobie tak pomyślałem jakbyś wziął dynamo od roweru i akumlator litowo polimerowy(powoli sie zużywa, lekki, duża pojemność) dynamo przykręcasz śrubką i ona jest masą i drucikiem do baterii drugi styk (wiadoma jakąś diodę tam dać żeby nie wracało do dynama! I np. 4 led w szereg zeby 12 v było ni o co myślałeś o np bateri słonecznej leży na parapecie...
VAC to po prostu pomiar napięcia zmiennego musisz zaopatrzyć się w mostek prostowniczy lub ewentualnie 4 diody prostownicze, jak się domyślam chcesz to zainstalować w rowerze wiec podłączasz tak: ~ z mostka do wyprowadzenia dynama ~ z mostka na metalowy element obudowy dynama + do + akumulatora - do - akumulatora ale wtedy do zasilania lamp prowadzisz...
bdb maty w rozsądnej cenie - to STP M1, najbardziej się opłaca kupwac na sztuki (mają najlepszy stosunek jakośc/cena). Bezpośrenio na blachę daje się właśnie takie maty tłumiące z gumy butylowej lub masy bitumicznej z warstwą aluminium. Za głuszenie odpowiada pianka (musi byc o strukturze zamkniętej, żeby nie wchłaniała wody) ją można wrzucic jako drugą...
Sprzęt już siedzi w bagażniku masa głośnika 50kg skrzynki 90kg wzmacniacz 20, 2 aku jeden standart jeden optima red ok 30kg ,wygłuszenie całego wnetrza matami dynamat ok 30kg, aluminiowa klatka w kabinie 25 kg. wiec całość wazy ok250 kg. Corrado to samochód pokazowy i przerobiony wszędzie gdzie się dało wiec o sprzedaży nie ma mowy To samochód który...
podłączam mostek do dynamo, za mostkiem jest stabilizator LM7805A, a z niego idzie wyjście na moduł ładowania baterii. I tutaj kluczowe jest pytanie o sposób połączenia. Klasyczna instalacja rowerowa z dynamem i żarówką jest jednoprzewodowa. Tzn. zarówno dynamo jak i żarówka jednym wyprowadzeniem polączone są z masą i prąd płynie przez ramę roweru....
Jakiś czas temu wykonałem lampkę rowerową zasilaną dynamem rowerowym w piaście. Jako, że takie dynamo w stanie nieobciążonym potrafi generować zdecydowanie wysokie napięcia (wg niemieckiego źródła nawet do 100V), poszukiwałem przetwornicy wytrzymującej wysokie napięcia. Wybór padł na układ firmy Maxim MAX16822 (V MAX =65V) zasilający diodę stałym prądem...
Może od początku, bo wszystko pomieszałeś. DF (Dynamo Feld (pole)) z niem. czyli wzbudzenie, czyli stojan prądnicy. D czyli Dynamo, czyli wirnik (szczotki), jedna połączona z masą, czyli z obudową. Jeżeli chcesz sprawdzić ta prądnice, to zacznij od zwarcia razem D i DF na prądnicy i podłącz tam żarowkę 12 V/ 21 W. Jeżeli w tej starej prądnicy nie zanikł...
1. wysoka impedancja nadal jest możliwa (test wszystko pokaże), ale wtedy po prostu reklamacja i wymiana samego generatora (czyli części zaznaczonej na czerwono poniżej - zasygnalizowałem to już chińskiemu sprzedawcy Czy ten klucz na dole zdjęcia ma rozmiar 13 czy 32? Jeśli 13, to ten generator jest wielkości dużego dynamo rowerowego, więc jak będzie...
Jeśli chodzi o zabezieczenia których NIE MOŻNA STOSOWAĆ, to jest mój patent :-) TS 2/15 trafo, podłaczone pierwotnym uzwojeniem do wyprowadzenia dynama i drugim do masy roweru, a wtórne, na gumowe rączki kierownicy pokryte klejem przewodzącym (utwardzalnym - grafitowym). Działa na 100%, zrzuca z roweru, bo 300 V ~ To coś, miałem kiedyś w rowerze JUBILAT,...
Witam !! Nareszcie jest czas aby coś odpisać. :D Załączam schemat ładowania w wsk125 taki, jak i był u mojego qmpla. Zaznaczam że w miejsce cewki zapłonowej została wstawiona cewka światłowa. Aby podnieść napięcie generowane przez to dynamo mój kolega przewinął wszystkie trzy cewki takim samym drutem, tyle że "do pełna", początki uzwojeń nie są podłączone...
Witam, panowie My tu gadu, gadu, a Kazan21 nie dostał odpowiedzi. a ja sobie myślę, iż On ową odpowiedź dostał i jak jest cokolwiek rezolutny w czytaniu i "wyławianiu śliwek z kompotu" to odpowiedź jaką tu otrzymał jest bardzo obszerna... :D Mam nadzieję, że obaj się zgodzicie na taką propozycję: Należy rozpatrywać dwa przypadki: 1. praca autonomiczna-obroty...
mój wzmacniak - nagłośnienie masy krytycznej w szczecinie - moc 140W RMS max 600W słychać przeszło z dwóch przecznic, na kierownicy mixer 1xmic 3xline - ilość do wyboru 140 RMS i to z dynama.
Mam taką lampę do roweru fajnie świeci tylko problem polega na tym, że nie da się jej wyłączyć. Lampa ma wyłącznik ON, OFF i AUTO ale na wszystkich trzech funkcjach cały czas świeci. Lampa ma trzy wtyki do których przyłącza się kable oznaczone jako MASA, OUT i IN+. Chodzi mi o to do czego jest styk IN+ bo jak przyłączyć do niego z dynama kabelek to...
I teraz tak: Od przekaźnika do lamp ciągnę przewodem 2,5mm². Stały plus przewodem np 1 mm² do gniazda nr 30 w stacyjce Jaki musi być bezpiecznik? Włącznik (czy może być typu Top Gun?) też przewodem 1mm² do pozycyjnych, czyli gdzie? Też gdzieś pod stacyjkę? I na koniec pytanie o masę: czy może być drut miedziany? I później przymocować...
ladamaniac, pompki wyglądają jak nowe! Zero nadtopień itp. Pompka dostaje +12V po stacyjce przez bezpiecznik 15A. Sterowana jest masą z przekaźnika głównego. Już to przerobiłem! Witek, o jakie wnioski Ci chodzi? Przecież to jest prosta instalacja jak dynamo w rowerze! Jeśli sam przekaźnik główny wymieniałem trzy razy a ostatnio nawet na nowy to chyba...
Oświetlenie na baterie czy coś podobnego jest udręką. Rocznie robię przynajmniej 3500km to wolę wydać kasę na dynamo Przy takiej ilości km robionych nie pozostaje nic innego jak włożyć silnik BLDC za jakieś 100$ w tylne koło i wozić się praktycznie za darmo prądem z baterii. Taki silnik też zastąþi dynamo bo wystarczy podpiąć 3y fazowy mostek...
Cześć. Zamieniłem dynamo na prądnicę w piaście. Podłączyłem przednie światło i wszystko działa ładnie. Problem pojawił się gdy postanowiłem podpiąć tylnie światło. Moja lampka przednia posiada dwa wyjścia na lampkę tylną "+" i "masa" standardowo))) Oryginalnie lampka tylna którą posiadam posiada izolowany "+" a "masa" idzie na ramę (śruba mocująca lampkę...
Cześć, Chciałem zrobić dziewczynie w rowerze oświetlenie LED'owe, jednak zasilane z akumulatorków/baterii a nie z dynama (dynamo zawsze trochę spowalnia). Częściowo układ już zamontowałem i wygląda to tak: -układ zasilany jest z koszyczka w którym znajdują się 4 baterie AA, docelowo będą to akumulatorki. W koszyczku baterie połączone są szeregowo co...
Czy ta prądnica jest regulowana przez zwieranie napięcia do masy? Chyba tak ,bo ma magnesy trwałe Podejrzewam, że przy poborze prądu z niej regulator działa raczej na zasadzie przetwornicy impulsowej - dzięki temu można zachować wysoką sprawność. Zwieranie do masy byłoby tu mało ekonomiczne. To chyba będzie takie zjawisko że bez obciążenia, przy szybkiej...
Ten element który jest pod rezystorem 0 ma oznaczenia 13Q :5 Na gorze są dwa pady. Od lewej który idzie do kolka czyli masy i po prawej zasilanie. Tam jest ułamany bolec który szedł do płytki gdzie był podłączony kabel z prądnicy. Generalnie zasilanie z prądnicy szło do kółka i do tego pinu co jest ułamany po prawej stronie. Oczywiście jak ułamał mi...
Może niech autor naszkicuje schemat blokowy bo na prawdę gdybać można długo. Zgadzam się co do meritum z przedmówcami, że najlepsze będą struktury MOS w ogólnym zarysie albowiem w ich przypadku do wysterowania wystarcza obecność samego potencjału bramki stąd też pobór prądu jest znikomy. Chwilowo można pominąć energię potrzebną do przeładowania pojemności...
Schematy z tej strony mają tę wadę, że do zasilania lampy używają prądnicę nie podłączoną do masy. Dynamo montowane na widelcu da się odizolować od ramy roweru, ale prądnica montowana w kole juz nie jest podatna na takie przeróbki. W efekcie trzeba używać prostownik jednopołówkowy. Druga rzecz - są tam schmaty bez ogranicznika prądu składające się z...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Projektowanie i budowanie praktycznych układów zawsze wiąże się z jednym problemem, jakim jest kwestia zasilania. Jest to kwestia istotna już na etapie tworzenia koncepcji układu, gdyż jego przeznaczenie dyktuje, czym będzie zasilany, a także z jakich konkretnych rozwiązań układowych skorzystamy. Pominięcie tego aspektu może skończyć się dużo gorszym...
Właśnie tu mój kolega napotkał problem - mimo żarówki H4 ciągle było za dużo prądu, akumulator się przeładowywał, nie chciało mu się jednak przewijać cewek więc eksperymentował z obciążeniem - dodatkowe oświetlenie pozycyjne. futro napisał: Zgadza się tak jak kolega Danthe napisał tylko wyjścia cewek nie mogą byś podłączone do masy tylko do 3 prostowników...
Cóż, wydaje mi się, że silnik spalinowy odcina Ci możliwość korzystania ze ścieżek rowerowych i dróg dla pieszych/rowerów. Co do roweru elektrycznego - wydaje mi się to bardzo dobra opcja, jednak wyraźnie widać po parametrach sprzętu (max. 25km/h, 250W, ołowiowy akumulator niskiej pojemności), że ani nie można na takim sprzęcie osiągnąć jakiejś szczególnie...
No i audio zrobione. Drzwi wygłuszone, blacha zewnętrzna wyklejona STP, wewnętrzna Dynamatem i pianka pod tapicerkę. Zasilanie to kable 35mm2 miedź, masa także do akumulatora. Z przodu głośniki Rainbow SL-C6.2 zasilane U-Dimension RM-21, z tyłu Re Audio SR-12D2 pod Rodkiem 2180A. Na początku testowałem głośniki DLS RM-6.2, ale po porównaniu z Rainbow...
Czyli mamy szukać za ciebie? To już trochę pójście na łatwiznę. O ile wiem, to autor planów na swojej stronie zamieścił zalecane wyposażenie. Zalecane wyposażenie modelu - najtańsze. W prototypie zastosowałem : - silnik TowerPro "dzwonek" + śmigło GWS 8x4 - regler 25A DYNAM - serwa mikro ESKY - odbiornik JetiRex 5 Mpd - pakiet 2S1P Dualsky 1350 mA....
Niestety tylko przez baterie. Widziałem takie światełka, które włączały się dopiero po przekroczeniu pewnej prędkości dając ciekawy efekt. No chyba że indukcyjnie (cewka w nadkole, cewka w felgę), ale nie wiem czy zda to egzanim. Można jeszcze spróbować czegoś na wzór dynama rowerowego z ogranicznikiem pradu i napięcia. Ale to wszystko masy wpływające...
Kubal ale ty stosowałeś turbinę o poziomej osi obrotu. Do tego 2 łopatowce. One mają niezłe obroty ale mały moment obrotowy, dlatego przekładnia nie wydoliła. Ponadto ja nie chcę kręcić kołem rowerowym 3000 obr/min tylko ok 100 obr/min. czyli przy przełożeniu 28:1 2800 obrotów. krótkie wyliczenia koło o średnicy 28 cali czyli 70cm to daje obwód 2,2...
Dla wsxcde;z elektryki dynama to odpiąłłem cewkę w dynamie od masy i oba końce cewki pod mostek garetza ,mostek z tych miniaturowych na 1A ,-na masę a + do zacisku,dno dynama (tworzywo sztuczne)jest zaciśnięte należy otworzyć jak konserwę delikatnie odginając zacisk na całym odwodzie(delikatnie bo będzie potrzebny po wsadzeniu mostka do wewnątrz).Mechanika:sprężynę...
Standardowo z jednej strony żarówki przychodzi + (kl15) a z drugiej masa poprzez właśnie szczotki. Gdy dynamo zacznie ładować napięcia się wyrównują i kontrolka przestaje świecić. Jeśli kontrolka nie świeci po włączeniu stacyjki, a zaczyna żarzyć po odpaleniu silnika świadczy to tylko o krótkich szczotkach i jaju na komutatorze, lub luzie na łożyskach.
Fajny pomysł. Niestety, taki bajer nie jest zgodny z przepisami drogowymi, chyba ze światła pomarańczowe. Sam miałem takie coś na zwykłaych diodach led migających i świecących. Zasilane było z dynama rowerowego. Masa była to rower, a plus zasilania do koła były specjalnie zrobione 2 blaszki, doknięcie sie blasze powodowało szybkie naładowanie kondensatorka...
To alternator ze stałym kołem magnesowym, czyli duże trójfazowe dynamo. W tych rozwiązaniach stosuje sie zespolone prostowniki regulatory, gzie regulacja odbywa się najczęściej na tyrystorach zwieranych do masy. I jakbyście tyle nie filozofowali, tylko użyli wyszukiwarki i odrobinę głowy, to w kilka chwil mielibyście taki schemat na monitorze. Bo są...
Dokładnie tak. A mostek jest podłączony 2 przewodami bezpośrednio do dynama. Układ odizolowany jest od masy na rowerze.
Lampka fajna, ale bym dodał ulepszenie - dynamo w piaście przedniego koła (są takie jeśli ktoś nie wie, w co wątpię) i z niego ładowanie akumulatorków. Całkiem nowocześnie i drogo, więc nie ma się do czego przyczepić. Aku li-ion nie da rady w prosty sposób ładować z dynama. Jeśli zastosowałbym aku żelowy, albo Ni-Mh to już znacznie masa wzrośnie (waga...
Mam takie dynamo i jest ono świetne. Masa przy podróży kilkudniowej na której się zakłada spanie w namiotach i na miejscu kupowanie jedzenia i tak jest duża. Osobiście wykonałem coś podobnego (tylko mostek prostowniczy). Służyło to do ładowania komórek. Dla Nokii 3310 ładowanie zaczyna się tak od 4V. Maksymalne napięcie to ok. 20V (z tego co pamiętam)....
No 2 kable. Zwykłe dynamo ma jeden zacisk od dołu i drugi na uchwycie do ramy. I jeden z nich to masa i, obojętnie który, mogę sobie wybrać? W prądzie zmiennym nie ma żadnej masy. Wszystko masz na schemiacie, jako uziemienie zaznaczono jeden odczep dynama. Jako prostownik masz 2 diody prostowniczne 1n4001, możesz zastosować dowolne odpowiadające parametrami...
Witam. Od pewnego czasu w moim rowerku chcę zmnienić żarówki na diody :) i wpadł mi do głowy świetny pomysł. Mam na myśłi coś co potrzyma napiecie przez około 15 sekund 5 diód o poborze 20 mA. Bo zawsze gdy wstawiam rower do garażu to nie chce mi swiatła. Jakiegoś schematu jeszcze nie narysowałem, ale postaram się go opisać, a więc lampy lampy musiałbym...
Każde urządzenie elektroniczne ma zamontowany elektrolityczny kondensator filtrujacy napięcie zasilania .W momencie odłączenia minusowej klemy stanowi on krutkotrwałe ale napięcie zasilania .Rozładowuje sie on na dwa sposoby . Poprzez samorozładowanie i błądzące prądy . Klemy można odkrecać krutkim kluczem. A jak odłączysz dodatnią klemę to kondensator...
Mogę podsunąć całkiem inną koncepcję ładowania, po przez zamontowanie w środku obudowy koła zamachowego, np. takiego silnika z dysku lub CD, z przymocowanym kołem zamachowym. Wystarczyło by kręcić obudową na jakiejś stacji dokującej i problem z magnetycznym sprzężeniem rozwiązany. Koło zamachowe było by banalne wystarczy ściąć oryginalne mocowanie CDka,...
Osobiście jestem fanem genialności ludzi za krętactwem marki EPAR. Spór z uniwersytetem Cambridge potrzeba było dla odpowiedniego P.R. poprowadzić - bo w oczach rośnie się, kiedy sika się na nogawkę największym. Co tu ale zrobić, by ten duży za bardzo mnie nie kopnął w tylek ale tylko lekko odsunął nie bardzo szkodząc? Jerzy Ziółkowski, rzecznik patentowy...
Witam, Głowie się od pewnego czasu nad tym jak ładować komórkę podczas jazdy na rowerze. Doszedłem do wniosku, że dobrym rozwiązaniem byłoby dynamo w piaście. Jednak takie coś stawia opór( no szczególnie podczas ładowania) i ma większą masę od klasycznych piast. Cena takiego bajeru też nie jest niska. Stąd nasuwa się pytanie: czy można do baterii asusa...
A to znowu niespodziankę miałem dziś :D Wibracje poluzowały mi śrubę mocującą dynamo (zapomniałem posmarować klejem do gwintów), dynamo wkręciło się w szprychy. W efekcie prądnica do śmieci, 5 szprych poszło w piz..., porwało mi kable od świateł i zerwało przewód licznika. A w efekcie ostrego hamowania jeszcze łańcuch pękł...Masakra. Dobrze, że mam...
Po prostu zmierz napięcia na wszystkich trzech końcówkach stabilizatora (względem masy oczywiście). Z obciążeniem - w ogóle nie próbuj właczać tego układu do dynama bez obciążenia. Uziemienie jest całkowicie zabronione. Układ ma być całkowicie odizolowany od ramy roweru. Masz tak?